• Šaffy

    Ahoj,

    Chtěl bych si postupem času složit tento (podobný) bike. Chtěl bych od Vás pomoct, při hledání nejvhodnějších komponentů.

    Rám kola koupit nový a nebo ho vzít někde z bazaru? Chtěl bych pevné osy, když bude strarý rám, dá se redukcí rychlochloupínák nahradit na boost? Nebo to nejde?

    Chtěl bych pohodlný rám spíš do terénu než na silnici, jestli to teda je možný.

    Vidlici bych chtěl tu co tam je, ale nikde jsem jí nenašel, dá se někde pořídit? Nebo je to svařený? Jaké řazení? 1×11 bude stačit? Nebo už tam dát 1×12?

    Když rám není připravený na vnitřní vedení bowdenů, dá se provrtat aby to šlo tahat vnitřkem?

    Díky za rady a chtěl bych se tu ptát pak na konkrétní věci podle zpráv co budete psát.

    Jinak kolo budu používat především na jízdu do práce 70%polní cesty a 30% silnice a samozřejmě výlety. Cca 40km denně.

    A nechci si koupit- chci si složit a mít z toho radost. Děkuji

    0 0
    • scalar  

      Počítej s tím, že to kolo stavěl někdo, kdo na začátku stavby nemusel pokládat takovéto … dotazy.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • oddie  

      No to je brutální stroj :D

      0 0
      • Šaffy  

        No to je, libí se mi geo gravelu a kola MTB, ale co já vím? Třebas to nebude dobré na jízdu, tak dám tenčí pláště, uvidíme jestli se povede :D

        0 0
        • Georrge  

          Pohodli na gravelu chybi, to je jasny, pak se to dohani takovyma silenostma. Je to slepa vyvojova vetev, nez prijde gravel celopero :) teda ony uz nejake jsou, ale 60k asi nebude stacit ani na ram.

          0 0
          • TK75  

            Slepá větev s kterou se dá v klidu jezdit po lese a narozdíl od horských kol není problém osadit opravdu fungující blatníky (podzim, zima) a suchá prdel je vždy příjemnější než mokrá :,–)

            0 0
    • TK75  

      https://www.bike24.com/p2410802.html

      To je na to ideální, kola 650b x 50 mm tam jdou oficiálně, určitě jde i víc.Akorát, když je to už víc jak cca 52 mm tak jsou potřeba širší berany typu Ritchey Venturemax xl https://gravelbike.cz/…a-520mm.html

      To na té tvé fotce jsou od pohledu právě 650b (27,5")

      Jestli to chceš stavět, tak si to chce ale opravdu všechno pořádně zajistit a trochu se vzdělat:-)

      Tady ještě https://www.bike24.com/brands/surly

      0 0
      • TK75  

        27,5"x2,3" se vejde bez blatníku

        0 0
      • Šaffy  

        Super, díky, takovou stránku jsem hledal, paráda, díky.

        Jsou tam 27,5×2.35

        A berany jsou parádní, pěkně široký.

        To já vím, musím ještě něco načíst a shlédnout. Nikdy jsem kolo neskládal, ale podle videa to vypadá docela snadno, ale vím, že to tak nebude :D

        0 0
        • Šaffy  

          Ještě dotaz, když koupím rám s vidlicí, ale budu jí chtít vyměnit, tak na co se koukat? Je mi jasný, že když je vidlice na 27,5 tak nekoupím 29, ale do krku se vždy vleze? Nebo jsou různé průměry a zahnutí? Abych zas nezměnil geometrii, nebo spíš změnil na pohodlnějši?

          Díky, občas budu mít asi debilní dotazy, ale proto se tady ptám zkušených, tak se prosím nesmějte:D

          0 0
          • TK75  

            Na gravel je vidlice 28" ale většinou bývá označena že je „gravel“ protože 28" je hlavně taky silniční vidlice.No a rám co koupíš bude mít nějaké hlavové složení, rozměry horní a spodní ložisko, podle toho vybereš.Když jsem kupoval karbonovou vidlici na Ronina, tak jsem si zjistil jak se jmenuje jeho hlavové složení, našel jsem si jaké jsou druhy, změřil jsem délku noh ke korunce, taky jestli to má pevnou osu a jakého rozměru, nebo rychloupínák

            0 0
            • TK75  

              Taky jaký má úchyt brzd jestli post mount nebo flat mount

              0 0
            • Šaffy  

              Jasný, to si přečtu a zjistím teda podle rámu co bude vhodný, chtěl bych tam dát a zkusit právě ty 27,5×2.35

              0 0
          • kejda  

            A pokud nebude nová, tak je důležitá i délka krku.

            0 0
    • Fazzy  

      Spoustu času a špekulací si ušetříš nákupem novýho rámu vhodnýho ke stavbě podobný ptákoviny. Veškerý důležitý informace – typ hlávka, středu, os, průměr sedlovky, uchycení brzd popř. presmykače, průchodnost kom, geometrie atd se rovnou dozvíš a máš to automaticky vyřešený.

      Nutnost nářadí, bych nedémonizoval, pravděpodobně si vystačíš se sadou imbusů, klíčem na středy, štípačkama a odvzdušňovací sa­dou.

      0 0
      • Šaffy  

        Jasný, to je pravda, tam už bude všechno daný…

        Ještě dotaz, jak vybrat ten správný rám? Toho se bojím nejvíc, přece jenom sestavené kolo si člově vyzkouší, sedne si a zjistí, ale jak vybrat rám tak aby to bylo prostě top?

        To se zjistí až se kolo sestaví? To je blbost ne? Mám teda 179cm

        A ještě ocelový rám a nebo hliník? Jaký bude lepší?

        0 0
        • oddie  

          Poslední dobou je docela honička sehnat vůbec nějaký rám :D

          0 0
        • Fazzy  

          Tak nejaky kolo predpokladam uz mas. Pokud jo, idealne silnicni a velikost ti sedi, tak vyber podle nej. Nebo se podivej do tabulek doporuceni od vyrobce nebo pouzij nejakou z X kalkulacek pro vyber velikosti treba u Canyonu a porovnavej pak geometrii s Canyonem. Nebo si od nekoho podobne velkyho kolo pujc nebo a nebo a nebo.. Material je na tobe, ocel miva vetsi nosnost, ale je pruznejsi a tezsi, hlinik je lehci a pevnejsi. Praska vsechno. On ten vyber v tomhle typu ramu zas nebude buhvijak sirokej..

          0 0
          • Šaffy  

            Kolo mám klasiku MTB, jo jasný, to bych mohl si od někoho půjčit a vyzkoušet.

            No neplánuju cesty na měsíce do zahraničí, tak asi hliník zvolím a myslim, že bude i lepší výběr.

            0 0
    • nooski  

      Pokud to chceš skládat sám, tak čti a studuj. Víš vůbec co je zmiňovaný boost? Převody si musíš vybrat sám dle použití. Dnes je jednoduché dostat se k informacim, teď se v nich zorientovat a vyfiltrovat.

      0 0
      • Šaffy  

        To já vím, čtu a sleduju a studuju, ale občas je dobrý se zeptat na názor, ptž taky všude se nedozvíš vše co zrovna potřebuješ a je lepší sem napsat a vědět to do půl hoďky než číst zdlouhavé recenze na hodiny.

        Boost je pevná osa o určitých rozměrech ne?

        0 0
        • nooski  

          Boost je hlavně jiný rozměr nábojů a z toho plynoucí jiné umístění přírub a hlavě kotouče a jiné řetězové lince. Existuje ve verzi jak 148 mm, tak i jako 141 na rychloupínák. Konverze boost neboost je do jisté míry možná, ale nedoporučil bych to.

          0 0
          • TK75  

            No a aby toho nebylo málo, tak jsem nedávno zjistil, že existuje i road boost verze (žil jsem v domnění že je jen na mtb) má to novej Focus Atlas 2021https://w­ww.focus-bikes.com/cz_en/1­030117-atlas-6–8

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.