Caute,
jazdi tu uz niekto tento ram? Mohli by ste dat nejake osobne skusenosti? Aku jazdite s tymto ramom vidlicu?
Dik.
p.
Caute,
jazdi tu uz niekto tento ram? Mohli by ste dat nejake osobne skusenosti? Aku jazdite s tymto ramom vidlicu?
Dik.
p.
Já teda Mojo nejezdím… ale co se týče vidlice, dal bych tam odpruženou.
Nepovídej :D
tady máš nějaký možnosti
Ale toho boxera bych tam nedával :-)
Já bych ho tam zrovna dal;)
Chcel som vediet prave nejake osobne skusenoti. Ci tam dat 36VAN, 170 Lyrika alebo novy 180/140 Talas..
No zrovna Talase v 36 verzi bych obloukem vynechal to uz snad radeji pevnou :oD.
Jinak Bych jeste do vyberu zahrnul Totema…
zaleží co chceš jezdit, to ti těžko kdo poradí, rám snese jak 180, tak 160
Momentane jazdim 140/140. Je to pekne slapave, ale v zjazdoch je to malo, rovnako na skakanie nic moc. Chcel by som nieco univerzalne, na com sa da vyslapat 1000vm kopec a potom si to uzit cestou dole. Preto sa mi celkom pozdava ten talas. 160 resp 170 bez znizovania zdvihu asi dost uberie na univerzalnosti.
ten Talas zrovna tak existuje ve verzi 160–120 proto píšu že si musíš vybrat jaký chceš zdvih,
Lyrik je ve verzi 2step 160–115mm
Totem je ve verzi 2step 180–135mm
a už je jen na tobě jak jezdivé to chceš stavět jestli s 180 nebo 160mm ve předu, jestli ti stačí 36mm nohy nebo chceš 40
jo a hlavní problém je dostupnost , u nás kromě Foxe celkem tragická
36tky nohy budu stacit, oproti 32kam to aj tak bude rozdiel. Znizenie na 120mm mi pride zbytocne, na floate sice teraz znizovanie nemam, ale nikdy som necitil potrebu ist pod 140mm ani vo velmi strmych vyslapoch a to mam 7cm predstavec a 725 rajdy.
Na druhej strane jazdim vela aj singletracky, ktore su casto vlnite, ziadne prudke vyslapy ani klesania a trochu sa bojim, ci na to nebude 180mm overkill (aj ked ten talas ma najnizsiu AC vysku v tejto triede).
Totema rozhodně ne je to moc těžký navíc se 2step sype.
jj Boxxer WC je ta prava volba
univerzál neexistuje,pořád to bude o kompromisech,u tohoto typu budeš vždycky řešit kola a gumy,buď to bude držet nebo to pojede.
Spis bych rek, ze nesmis bejt vymeklej a to, ze se ty kola hur odvalujou si nepripoustet. Co ja sem na Nevegalovy najezdil…
Prvy nastrel na kolesa su nejake rucne vyplety na Hope alebo DTSwiss nabach s 2,35" UST Fat Albertom.
Jo to ted vozim, Hope+ZTR Flow a Fat Albert 2,4 (dusovej bez dusi) a na Acku docela hucej, ale podle me jedou docela dobre (ale ja sem divnej)
Ja momentalne vozim 2,25" NN UST a tiez na asfalte hucia, ale su celkom rychle.
pokud chces rychly snizovani vidle mas prakticky dve moznosti – Talas a nebo 2-step. Na talase 36 vsichni nadavaj ze citlivost stoji za ho…, 2-step bych z vlastni zkusenosti taky nedoporucil:-( Ja osobne cekam a doufam ze pristi rok RS pouzije ten novej system snizovani i do Lyrika.
Jeste je tu Suntour s TAD a Mazocchi s ETA (delaj ji jeste?) Ta ETA se mi docela libila.
Přesně tak. Jen doplním, že 2011 160mm Talas RLC s FIT patronou se může chovat jinak, tedy nebýt tak špatně s citlivostí. Dokud to někdo neověří, tak můžeme jen spekulovat.
Starší Talas 36 je citlivostí ***** (20kg+ odtrhu je fakt brutál) a ani to nejde moc zlepšit úpravou (trošku snad ano, teď zrovna má kamarád na úpravě Talas 36 starší, tak uvidíme, jak se to zlepší).
Taky nevím, proč není dual position air i pro Lyrika.
ja pevne verim ze to zatim testujou na jedny vidli a pokud se osvedci tak to daj i na dalsi modely.
To fousek – jenze Durolux nema HS expanzi a ani nejde dodelat :-( a ta marzoccha myslim ze je jeste horsi jak 2-step
Kdybyste nekdo vedel o sikovnym soustruznikovy kterej by dokazal udelat vlozku na horni zatku u TAD patrony na durolux tak aby sla dat do Lyrika tak mi dejte vedet – timto zpusobem by se vyresil verim ze nejen muj problem – ta TAD patrona stoji 2200 takze investice by to nebyla tak tragicka a byla by z lyrika razem supr vidle:-)
Assassin by to pravdepodobne dokazal, pokud je to vyrobitelny
hmm vidis dobry napad:-) Zkusim ho kontaktovat. Milan do toho odmitnul jit protoze to poklada za nevyrobitelny :-( ale myslim ze nejaka cesta jak to udelat tam byt musi :-)
napis mi treba sem: assassin_tl@centrum.cz
pripadne ICQ: 119776113
ale pokud to milan poklada za nevyrobitelny ta to bude celkem orisek :) ale kouknout na to muzu, nevyrobitelny veci jsou celkem vyzva:)
durolux a hs expanzia – nie je to náhodou už možné? http://tuning-test.cz/index.php…
ještě ne, ale brzo bude, teď přes víkend bude vznikat první testovací Epicon s HS a pak postupně další vidlice
hmm super, to som zvedavý na skúsenosti :)
no uz jsem na to koukal a psal Milanovi :-) Ale porad nevim – preci jenom ten durolux je oproti vzduchovymu lyrikovi zase pres 300g navic, nevim za kolik by se dal takovej lyrik 2-step jezdenej rekreacne holkou po cyklostezce prodat. Ale asi by to bylo rozumnejsi reseni nez bastlit toho lyrika. Nejspis jeste pockam jestli nebude dual position i na lyrika a jinak pujdu do duroluxu. A to kdyz jsem si koupil toho fritzka tak jsem si rikal ze nebudu muset vrazet do kola aspon dva roky skoro zadny prachy :-(
Dual postion air se pro Lyrika objeví přesně ve chvíli, kdy pořídíš něco jiného :-)
Presne tohoto sa bojim aj ja:))
Mám doma dva modely 2011 1) Talas 32 150/120 a 2) Talas 36 160/120. Srovnával jsem tu 32ku s 2010 Talasem 110–130–150 upraveným u milana (odtrh 5kg) a neupravená 2011 je jen o chlup horší. Po zajetí podle mě bude chodit stejně. U 2011 36ky jsem naměřil odtrh cca 15kg. Oba modely 2011 bez Kashimy.
Tych 15kg je uz celkom dost:-/ Aky velky vplyv ma ten Kashima coating?
BTW, cital som, ze vraj nie vsetky Kashima povlaky su rovnakej farby (kvoli vyrobnemu procesu), cize sa moze stat, ze kazda noha bude trochu inej farby:)
To mám na VANu i bez Kashimy.
Super. Konečně čísla pro 2011 Talas 36. 15kg je už velké zlepšení pro 36tkový Talas. A pokud by s tím šlo ještě trošku při úpravě hnout, tak to už by se i dalo.
A třeba u 2011 Talasu 32 zase ještě snížili kurvítko komprese. 2010 měl 5–15kg první modely toho ročníku, později pak jen 2–10kg.
Po zajetí nemám 5kg ani u 2010 upraveného. Zatím tam ale nemám pořešené to kurvítko od komprese, mám ten model s 2–10kg, takže to kurvítku není tak hrozné.
Loni jsem na Talasech (2010 a starší 2008) najezdil málo, protože jsem ještě hodně jezdil třetí kolo, které jsem pak prodal a chvilku vlastně ještě silnikču, kterou jsem taky brzo prodal. Tak jsem nedával přes zimu ani servisovat k Milanovi a dám až po této sezóně. A asi nechám i ty 2kg kurvítka od komprese pořešit.
já bych dal 160mm 36floata. Je citlivej (narozdíl od 36tallase)a lehoučkej. Myslím si, že na 180mm vidlici ten rám potenciálem není. Ono využít 180mm vidli už chce bikeparky a sjezdy než Enduro.
Co si myslis o 160mm 36Van? Ten bude este citlivejsi ako Float.
No ja trebas orginalni citlivosti 36 Vanu byl dost zklamanej. Mam doma dva jeden a druhy pritelkyne a ten muj mel vychozi citlivost po zajeti 7kg a ten u Sandry byl jeste horsi ten mel 9kg :-/. Obe sli k milanovi a ted je to o dost lepsi, kupodivu ted lepe chodi ta Sandrina, ale na kole rozdil neceleho kila v odtrhu stejne nepoznam tak me to netrapi.
Bude, ale zaroven bude i tezsi :-)
Rozdiel je 300g, nemal som moznost ich obe skusat, takze neviem posudit, ci to za tu citlivost a chod bude stat:-/
chodí malinko líp ale je těžší..
Kdyz je 180 dobre udelana tak ji vyuzijes i na 15cm obrubniku, ale otazka je jestli neni prilis tezka.
Nechce se mi divat na uhly toho ramu, ale pokud by byla 180mm moc (neni nejak moc tezsi), tak by ji slo treba snizit jeste na 170mm… Me se u 160mm verze nelibi ze nema RC2 patronu
Mal by mat 67st so 160 vidlou, a 66 so 180tkou.
Tak to uz pak zalezi na tobe kde to kolo chces smerovat… Se 160mm bude to kolo vic hravejsi obratnejsi, se 180mm z toho bude vetsi tank. Stabilnejsi ve vetsi rychlosti, ale zase se bude krapet vic „lamat“ do zatacek
Mate pravdu, ked si zhodnotim v akom pomere co jazdim, tak tych 180 je predsa moc, 160 bude akurat. Skoda, ze sa float 36 robi len v bielej..
já bych tam dal 36float RLC s lockem a k tomu DT tlumič s lockem na řídítka a bylo by to přesně podle mýho gusta.:)
Lock tlmica na rajdoch je uz lenivost:) Na rockym som zvyknuty prepinat propedal za jazdy v pohode priamo na tlmici a na Mojo je este lahsie dosiahnutelny takze no problem:)
Predpokladam ze HDcko ma 1,5 hlavu, takze by tam slo dat Angleset hlavko a dat tam tapered vidli a moh by mit 180mm se 67?
Ak som spravne pochopil tak ma priamo tapered hlavu, takze so 180mm tapered krkom ma tych 66 stupnov.
Myslím si,že pokud člověk už dá peníze za takový rám,tak by ty komponenty mněly být lehké,ať se nezabije jeho potenciál,vidlici bych taky volil podle toho,jaký tlumič použiješ.
Tlmic tam zostane RP23. Podla toho co som cital, je ten system presne vyladeny na vzduchove tlmice a ich progresivitu, takze pruzina zatial dozadu nepojde a tiez zatial nie je dovod preco tam davat nieco ine ako to co som odporuca vyrobca. Asi by teda bolo vhodne dat aj dopredu vzduch. Ten Float s lockom je tiez zaujimava moznost, znizovanie zdvihu mi az tak netreba, ale v stojkach je lock fajn.
já snižování nepoužíval nikdy ale lock se mi na všech kolech hodil. Zkoušel jsem shánět DTswiss tlumič s lockem i na 200mm liteville ale bohužel to co bylo na DT ex není lock:(
Každý máme jiné požadavky a vkus. Zapnutý lock na vidlici bez snižování, tak tuhle kombinaci do prudkých stojek moc nechápu. Nejen, že se přenese váha na zadní, tam zvýší sag a na vidlici sníží. Lock vidlice to celé ještě zvýrazní k horšímu (ještě větší snížení sagu vidlice).
Jinak já jsem přesný opak než kesu. Lock na fullu nepotřebuju vůbec, zato snižování používám hodně.
:-) stojky chodím pěšky ale dlouhý táhlý výjezdy po zpevněných cestách bez locku jsou pro mě utrpením…
Snižování vidlice nepotřebuji,ale s tím lockem u vidlice úplně souhlasím,pokud to není lock s částečným snížením zdvihu,je to na nic.
Neviem, vo vyjazdoch som nikdy nemal problem s tym, ze by ma chcelo prevracat, ci uz som siel stojku alebo slapal posediacky, s lockom alebo bez a to pouzivam 70mm predstavec a siroke rajdy, aj ked momentalne len 140mm vidlu. Pri 160 to asi bude ine. U-turn system sa mi moc nepaci, funkcne sa mi ovela viac pozdava Talas, tam je ale problem s citlivostou, tak si vyber:)
zase ono 2 cm ve výšce vidle můžeš dohnat nulovým představcem a nedat podložky, zas tak velkej rozdíl to taky není..
Otázka je jestli ty 2cm stojí za těch 300g hmotnosti.
Myslis ci stoji za to prechod zo 140 na 160? Pre mna urcite ano.
Ne myslím 180 nebo 160mm.
Jaj tak. No to som si prave tak nejak uz vysporiadal, ze 180 vyuzijem iba v malom % pripadov toho co jazdim, takze bude to 160mm zdvih.
hele tak kup 170 lyrika ale soloair :-) myslim ze je to v zakladu slusna vidle (pokud nemas smulu jak Mr.Antik) a upravou u Milana z toho dostanes supercitlivku. Osobne bych sel do RS radsi jak do Foxe.
To by asi nebyla špatná možnost. Teď mě opravte, ale nemusel by být takový problém to uvnitř snížit (např. na dovolenou někde v alpách) a před výlete do bikeparku zase zvýšit.
Nejde o zdvih a jeho využití, ale o geometrii (i když toho se dá samozřejmě dosáhnout i jinak). Ale to stějně zjistíš časem, tak holt pár tisíc obětuješ (při ceně rámu to už taková pálka nebude) a vyměníš za jinou vhodnější.
fakt je, že servis lyrika stojí ntinu toho co FOXe
Pravdu mate veru chlapci, aj nakupna cena je niekde inde. Z nemecka som nasiel Lyrika Solo Air RC2DH 2011 za 715 euracov.
jen tak mimochodem:
normální verze tlumení má „lock“ a jinak nastavený komprese. Nicméně pro zamčení je nutný zamáčknout a otočit malý kolečko takže je to celkem nepoužitelný
zatímco verze DH to nemá ale chodí výrazně líp
to kolečko jsem v životě nepoužil…
Ja jo nechtene
Preco je Solo air lepsi ako Dual?
Sory, uz som sa zbadal, ze dual sa na lyrika este nerobi:)
ono hlavne tak 90% uzivatelu ma stejne pozitivku i negativku nafoukanou na stejnej tlak a dalsich 5% to tak nema protoze se jim to nepovedlo:-)
Jinak lyrik 2010 se zuzovanym krkem sel sehnat fakt celkem za levno.
Boli nejake vyrazne rozdiely medzi 2010 a 2011 verziou?
netusim, ale mam dojem ze ne – spis to chce se rozhodnout jestli tu DH verzi nebo normalni. Ten lock na normalni verzi zas tak nepouzitelnej neni ale otazka je proc ho tam mit:-)
soloair je dual air kde se přepouští tlak mezi pozitivkou a negativkou automaticky.
tjn ale mezi 160 a 180mm už je při am vyjížďce rozdíl nemluvě o tom že 180mm verze nemají ten lock
Prave to je ten dovod preco som sa nakoniec rozhodol pre 160mm, uz len vybrat co konkretne:)
Ked som teraz tak narychlo zratal, ako by to komplet mohlo vyjst vahovo, tak som sa so 170mm lyrikom a joplinou 4r dostal na 12,8kg (bez pedalov), co je myslim pri 170/160 zdvihoch celkom slusne.. Uvidime v reali.
Tak na zvedání předního kola má vliv i spousta dalších, především délka zadní stavby.
Ale i když se přední kolo nezvedá, tak pak kolo má opravdu prapodivnou geometrii při téměř žádném sagu na vidlici a větším sagu na tlumiči. Hlavový úhel je v tu chvíli příšerně malý, což není vůbec dobré (do výjezdu se hodí naopak o něco větší než do sjezdu).
Koukám na to ale hodně z XC pohledu, tedy rád všechno vyjíždím, nerad cokoliv tlačím a limitem je pouze moje fyzička.
U-turn je pro časté použití dost k ničemu (na Talasu 32 snižuju hodně, na kolech, co jsem měl u-turn jsem to nepoužíval téměř vůbec).
myslim, ze na zvedani predniho kola ma nejvetsi vliv jezdec a nehazel bych to na kolo ;-).
jasné ten má největší vliv, ale na některém kole to zvedání řešit musí a na jiném neaž tolik :D
To je sice jasné, ale je velký rozdíl, když v náročném výjezdu na hranici fyzičky jezdce můžu zůstat sedět na sedle nebo se musím posouvat na špičku sedla nebo nacvičovat ještě složitější kreace.
Když je to varianta možno zůstat sedět v ideální pozici pro šlapání na sedle, tak je pak možno vyjet mnohem více.
Je to asi podobné, jak bys říkal, že menší valivý odpor plášťů nemá cenu, protože je to stejně jezdcem, že má více máknout. Nebo že nemá smysl lehčí kolo.
v náročném výjezdu na hranici fyzičky jezdce nemuzes nikdy zůstat sedět v ideální pozici pro šlapání na sedle. pokud jo, je to vyjezd pro jednonohyho. a ono je kupodivu efektivnejsi slapani, kdyz sedis na spicce sedla a jsi navaleny vepredu ;-).
Proč bys nemohl? O tom to právě celé je, že když na to máš vhodné kolo, tak můžeš.
Snížím vidlici + přepnu tlumič na platformu a tím získám těžiště ještě v lepší poloze než když jen polezu na špičku sedla. Maximálně musím ještě více skrčit ruce a nahnout se na řídítka.
A kromě toho získám jako bonus to, že se mi sedí pořád dobře (na špičce je to vždy horší) a hlavně mi zůstane správná vzdálenost středu (při posunutí na špičku je to stejné jako kdyš si snížím sedlo o pár centimetrů a tím se šlape úplně blbě).
A ještě získám i vhodnější hlavový úhel pro manévrování ve výjezdu. Jediné negativum (i když současně je to právě kvůli umístění těžiště i pozitivum), že střed jde níže a musím trochu více dávat pozor na škrtání pedály.
Takže ta efektivita je velmi sporná, naopak si myslím, že moje metoda bude pro šlapání výrazně efektivinější.
Na kolech (co jsem jezdil kdysi), kde jsem musel lézt na špičku sedla (protože to jinak kvůli těžišti nešlo) jsem toho vyjel nesrovnatelně méně.
ja mam obavu ze tohle vysvetlovat cloveku jehoz vasen je stavba fixie oblud je zbytecny:-)
ten rám deklaruje výrobce pro 160 i 180 takže záleží na tom jak si to chce postavit a uhly 67 a 66st
Já bych dal maverick vidli,vypadá to dobře: http://www.passiontrailbikes.com/…th-ibis-mojo
v létě bude DUC 36 carbon měl by mít 140–180mm…
nevím jak choděj nový, ale starej duc byl dost příšerná vidle za hrozný peníze. A servis taky nebyl moc jednoduchej co si vzpomínám
http://reviews.mtbr.com/…erbike-2010/
Tady je ještě srovnání těch karbonových fulů.