• berluskoni

    dobrý den, chci si koupit nové xc kolo kolem 15 000. v této kategorii je většina kol ze slitin 6061 a některé ze slitiny 7005, poradte mi prosím jak se tyto materiály liší co do životnosti a dalších vlastností. dozvěděl jsem se totiž, že hliník časem měkne, tak nevím, jestli mám dobrou filozofii: koupit dobrý rám a postupem času dokupovat lepší komponenty, když rám stejně tak či tak ztratí svoje původní vlsatnosti.???

    vybral jsem si kolo pell´s razzer pro. můžete mi prosim poradit jestli je toto dobrá volba co se týče rámu, vidlice a celé sestavy ( přehazovaču a řazení budu měnit na sram), nebo mi doporučíte spíšně neco jiného ze slitiny 7005?

    vážím 70 kg, jezdit chci lesní cesty a okolní terén, žádné skákání. mam volit vzuchocou nebo pružinovou vidlici a 80 nebo 100 nn zdvih? jak je na toum ta sr suntour sf7 xcr lo, kertá je na tom pell´s?

    čili: zainevestovat do 7005 rámu a lepší vidlice a ošizenim dalších komponentů? na čem bych moh ušetřit a načem rozhodně bych šetřit neměl? koupit katalogové kolo, nebo složit? nemusím mít strach, že to katalogové kolo, které přijde na prodejnu už složené je 100% připavené, aby se mi třeba nestalo, že vechodím páky, prože středy nebyly řádně dotaženy, atd?

    děkuji za vyjádření radim kotala ahinsaa@centrum.cz

    0 0
    • easyrider  

      U kola za 15 tisíc tohle vůbec neřeš,ty rozdíly nejsou znatelné. Určitě se vyvaruj vidlic RST, zbytek je šumafuk. Pokud nenajíždíš XX tisíc km ročně,tak tě tyto otázky vůbec nemusí trápit.

      0 0
    • Volf  

      K těm slitinám hliníku. Ve VElu a nejen tam psali, že hliníky třídy 60.. pokud se tepelně neupravuje po svařování nedosahuje takovuu pevnost a tepelná úprava je označena T6. Třída 70.. by měla být ,, samoupravitelná ,, to znamená, že do určité doby sama ,, stárnutím,, dosáhne původní pevnosti. Jestli to má nějaký praktický význam nevím, ale lze se domnívat, že pokud výrobce staví ze 70.. tak se bude špatně dokazovat jestli rám prošel nebo neprošel tepelnou úpravou po svařování. Jestli to má ale nějkaký praktický význam pro spotřebitele, to fakt nevím. Jinak jestli s kolem začínáš, tak si urči cenovou hladinu a pokus se sehnat třeba loňský model vyšší třídy ve slevě za tebou určený peníze. Jinak ty pellsácký kola jsem si u nich minule prohlížel a vypadají dost slušně. Pokud jsi někde od Brna, tak se k nim na Slaměníkovu zajeď podívat.

      0 0
      • soc  

        Ne vše co napíšou ve Velu je pravda… slitiny 6×xx jsou vytvrditelné uměle i přirozeně, slitiny 7×xx jsem našel pouze uměle vytvrzené… pokud je tam za číslem T6, tak to bylo tepelně zpracované, ale zůstává otázka, jestli trubky před svařováním, nebo i celý rám po svařování. Ale to si myslím, že ne..... na kole to stejně nepoznáš…

        0 0
        • easyrider  

          Myslím, že tepelně zpracované budou trubky. Na ty rámu už asi čas nezbude..tim pádem je to skoro šumák :) Trubka totiž téměř nikdy nepraskne ve svaru ale za svarem, tudíž v tepltoně ovlivněné oblasti a to je ten důvod proč se rámy po svaření ještě tepelně upravují.

          0 0
          • soc  

            No jo, záleží jen na výrobci, jestli to udělá pořádně, nebo ne.....

            0 0
        • Volf  

          Ta informace o Velu byla myšlená tak, že je asi lehčeji dostupná, kdyby si to chtěl přečíst, než něco z technický literatury v oblasti metalurgie nebo technologie svařování. A u tý 70.. jde o to co jsem psal. Ona se opravdu nemusí tepelně upravovat po svařování a proto je to tolik oblíbenej materiál na výrobu rámů.

          0 0
          • soc  

            No u nas mame v manualech zakaz svarovat veci ze 7×xx:) Nepresnosti tam bylo vic, ale jinak dobry clanek… konecne tam bylo taky vysvetlene, ze ramy horskych kol se nedelaji z duralu…

            0 0
            • soc  

              i kdyz ted jsem byl nepresny, mame zakaz svarovat 7×xx nekterymi metodami…

              0 0
    • Brzdič  

      U kol v týhle cenový relaci bych moc nekoukal na slitiny. Dokonce bych nekoukal ani na to, co bude za 5–7 let. V tý době už budou technologie i konstrukce zase o trošku dál, ty na tom budeš (možná) finančně jinak. Doby kdy se na favoušovi vystřídaly dvě generace jsou pryč. Dneska je kolo spotřební zboží. I když ti rám vydrží 5 let, a to on vydrží, bude mít přinejmenším otlučenej lak. Novej, kvalitní lak není zadarmo a mnohdy je v součtu s celkovým opotřebením, koupit novej rám, respektive nový kolo.

      Při výběru koukej na to aby se ti na něm dobře sedělo, a mělo funkční vidlici. Takže geometrie, sedlo a vidlice. Rám ti paradoxně vydrží dýl ten levnější nezeslabovanej, než ten s tl. stěny=plechovce od piva.

      0 0
      • Brzdič  

        mnohdy je v součtu s celkovým opotřebením, lepší koupit novej rám

        0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.