• dr nick riviera

    Zdravím experty.

    Myslíte si, že jde ještě sehnat slušné kolo na véčkách? HT 26 by poskládat šel, ale docela by mě zajímalo, jestli jste někde zahlédli 650b nebo 29 (29 s véčkama jsem viděl včera v Hervisu a to zrovna nemyslím) – prostě rám/vidla/ráfky na rozumné úrovni.

    Nejde mi o diskuzi, které brzdy jsou lepší (to se tu přece už dávno ví:-)).

    Dík za tipy.

    0 0
    • scalar  

      Záleží na tom, co si představuješ pod tím „slušné kolo“, „rozumná úroveň“.

      0 0
      • dr nick riviera  

        Nejsu expert, závodník a gramař. Jezdím pro radost a slušnou úrovní myslím kvalitní rám, na který se můžu spolehnout při sjezdech v horách a vzduchovou vidlu. Třeba tak.

        0 0
        • zalciks  

          29" na véčkách jsem viděl je to Kellys TNT 05 je to ovšem model 2014. Nemá teda vzduchovou vidlici protoze to kolo bude za „pár“ korun.

          0 0
        • scalar  

          Tak 29er na té úrovní třeba rám SCUD 29er a nějakou vzduchovou vidlici na 29er dělá RST.

          U 27,5" to bude horší.

          Ale i já, jako příznivce „véček“, bych doporučil stavět 29er nebo 27,5" kolo na kotučích, výběr komponentů je pak mnohem širší.

          0 0
          • Mig_all  

            bohužel no vývoj tady nikdo z nás nezastaví i když může být nové řešení dost kontroverzní, reklamní a prodejní mašinerie a nakupní horečka je nezastavitelná a tak dávám véčkům na horácích posledních pár let zvláště na nových velikostech 29´ a 27,5´… Stejně tak cantileverům na kroskách…

            0 0
            • MaroH  

              co je na kotoucich kontroverzniho?? ja teda nevidim na veckach zadne plus

              0 0
              • Mig_all  

                Stojí pár korun, servis zvládne i uplny vocas pěkně doma, skoro nic neváží a tipuju tak pro 75% cyklisické populace svou ucinosti naprosto dostačující, co chceš víc? Rekni mi proč by si měl obyčejný cyklista co jezdí pro radost prumerny teren na prumernem kole s najezdem par tisic ročně měl pořizovat kotouče?

                0 0
                • maajkee  

                  No a v tom to je.

                  Servis uplný vocas co moc nenajezdí prakticky na kotoučovkách dělat nemusí vůbec. Nejde tak ani o účinost jako o komfort a jistotu dávkování, stačí jeden prst i ve sjezdech někde v hroách. Co se týče hmotnosti, tak tam bude rozdíl pár gramů. Na véčka je zpravidla těžší ráfek díky brzdným plochám, což je na akceleraci znát víc než hmotnost třmenu.

                  Dneska opravdu není důvod pořizovat kolo s Véčkama.

                  0 0
                  • scret  

                    duvod neni, ale ver tomu, ze pro spoustu normalnich lidi maji vecka jeste vyhody, stejne jako duse… S kotoucema se jenom trapej… Staci se projet po cykostezce…

                    0 0
                    • maajkee  

                      Ono to bude spíš tím jaký kotoučovky tam maj.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Seky  

                        Kolikrát ani tak nejde o to jaký kotoučovky tam maj, jako spíš o to jak s tím zacházejí. Mažou řetěz sprejem i když jim to vysloveně zakážeš a pak se divěj, že to nebrzdí, ohnutý kotouče tak, že neprojdou třmenem, od toho jak to rvali do kolo do stojanu na kola před nákupákem a takhle bych mohl pokračovat ještě půl hodiny. Pro některý lidi je prostě Véčková brzda super.

                        Tím nechci ani náznakem říct, že kotoučovky jsou špatný (sám bych neměnil a véčka už nikdy nechci), ale pro některý lidi to prostě není a trápí se s tím mnohem víc než s véčky. Prakticky ze 100% si za to ale můžou sami.

                        0 0
                • mi-psi  

                  Zajímavý, mám kola jak s véčkama, tak s kotoučema. Na kotoučích sem ještě nic nenastavoval, či neopravoval. Véčka sou rojebaný věčně. A to nepočítám, že u véček musíš porád centrovat, když s tim jezdíš nešetrně. Akorát ty avidy mě zezačátku srali, že se museli nastavovat. Postupem času sem se i na ně vykašlal a brzděj líp a hlavně furt stejně..

                  0 0
                  • scret  

                    napsal jsi A, ale musis napsat taky B…

                    Tzn. s jakymna kotoucema mas zkusenosti a s jakyma veckama?

                    0 0
                  • Mig_all  

                    Jasně takové kotoučovky se nikdy nezavzdušní, kotouče jsou vždy rovné jak když střelí, neškrtají, odmastit je není žádný problem a vpodstate nikdy se ti nemuze stát že při brždění řvou jako kráva! PS: jak se ti vyndavají a nandavají kola při defektu? To je pohodka ne? :-D Tenhle užasný bezstarostný život bikerů s kotoučovkama vykládej někomu jinému… PS: Co konkrétně se ti tak sere na véčkách?

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • pepek  

                      Tak já to zkusím: nezavzdušnily se 8 let, kotouče s unašečem se nekroutí, neškrtají, odmastit: proč??? (nesmíš mít nas**no v rukou) Řvou? trochu – to je dobré místo zvonku. Kola se nandávají lépe, bo nemusíš rozpojovat ty archaický packy.

                      Co tam máš dál?

                      0 0
                      • JSt  

                        tak ti nekdy otestuju chod paky pri vyndanym kole. ;-)

                        pokud chces po kole spolehlivost, o kotoucich ani nezauvazujes. :-P

                        0 0
                        • pepek  

                          Nepozoruju žádný vážný problém. Naopak jsem dnes zjistil, že chod lanka na Sectoru je nezvyčajně nepříjemně trhavý.

                          0 0
                        • pepino  

                          Jezusmarja, ty si při vyndanym kole mačkáš páku, máš problémy trefit se kolem s kotoučema zpátky do rámu, jak to tu čtu? To si ale zajdi k doktorovi a nesváděj to na kotouče:)

                          0 0
                          • JSt  

                            ty by sis spis mel vzit lekce chapani textu. nevim, kde jsi prisel na to, ze ja s necim problem. ;-)

                            nicmene zkus vyvratit fakt, ze je obtiznejsi nasadit kolo do ramu s kotoucem nez s veckem a ze kdyz zmacknes paku hydrauliky, aniz by v praseti byl kotouc nebo rozperka, budes muset v lepsim pripade jen zatlacet pistky zpet. o tomhle jsme se tu bavili. polemika na tema, co mne dela a nedela problem je zcela mimo debatu. ;-)

                            0 0
                            • pepek  

                              kdyz zmacknes paku hydrauliky, aniz by v praseti byl kotouc – a když seš dost blbej, tak si ani nezapojíš nazpátek lanko na véčkách – a to je už nebezpečné.

                              0 0
                              • JSt  

                                jaky lanko zapojovat? prece vyfukuju vzduch, protoze mne plast neprojde skrz spalky!

                                0 0
                                • pepek  

                                  když seš dost blbej na zmáčknutí páky, tak ani nenapumpuješ, nebo urveš ventilek (je vidět, že máš příliš moc volného času :-)

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    a co kdyz ti tu paku zmacknu treba ja? to budes dostatecne chytrej a jeste budes mit problem. :-P

                                    cili se tocime kolem toho, ze pokud mas prase bez zarazky a dojde z jakehokoliv duvodu ;-) ke zmacknuti paky, mas problem. coz jaksi nechcete uznat a snazite se mne vsugerovat, ze jsem blb. coz at uz jsu nebo nejsu, je, opakuji, naprosto irelevantni pro nasi diskuzi. ;-)

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Neříkám, že seš blb. Jseš po té ráně jen trochu momentálně zaostalej, mačkáš páky, pouštíš draky. . .

                                      0 0
                                      • JSt  

                                        paky nemackam, pac je bud nemam a kde nahodou jsou, tam tahaji za lanka, at uz u kotoucu nebo rafkovych brzd. :-P

                                        a odpoledne du zas na draka. funi tam hezky. ;-)

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                      • alinceb  

                                        :D

                                        0 0
                                    • pocestny  

                                      Pěkná debata, taky jsem se pobavil. Ale trošku to moc hrotíš. Hledáš problémy, kde nejsou.

                                      0 0
                                      • JSt  

                                        vubec. ty problemy tady jsou. muzes jim do jiste miry predchazet, ale nikdy je zcela neeliminujes. kdyz se ti neco dosere kolem baraku, mas maximalne zkazenou vyjizdku. ale vzdycky tomu tak nemusi byt. samozrejme jsou na kole dalsi soucastky, vice ci mene nachylne na poskozeni jejichz oprava je v terenu vice ci mene mozna. a defekty hydraulickych a pneumatickych (vyjma pneumatik :-) ) komponent na kole patri k nejfatalnejsim. ;-)

                                        0 0
                                        • pepek  

                                          nejfatálnější jsou defekty a výpadky řídící jednotky

                                          0 0
                                        • pocestny  

                                          Kdo z vás tady kdy měl nějaký defekt hydrauliky, že by brzda najednou přestala brzdit?!

                                          Já jsem třeba vyrval brzdovou páčku z těla té páky, ale narval jsem ji zpátky, a furt to brzdilo. Prostě pokládám kotouče za super spolehlivý matroš, stejně spolehlivý jako ostatní díly na biku.

                                          Jestli je vás najde víc, tak si budu sypat popel…

                                          0 0
                                          • JSt  

                                            parkrat jsem uvaril predek, ze si ani neskrkl. furt se zadrhavaly pistky, kdyz sama od sebe prochcala membrana v expanzce, hodil jsem dzujsyny do hajzlu. kdyz jsem videl kolem sebe problemy s magurama, hayesama, formulama, tak vpodstate zbyvaly shimana a tem jsem se vyhl pomoci bb7, pac se tam nema kam dostat vzduch ani kapalina vytect a pasovaly do nich desky z tech dzujsyn. ;-)

                                            0 0
                                            • scret  

                                              hayesy mam stale z duvodu totalni bezproblemovosti… S jakyma jsi mel zkusenosti? predpokladam stroker ryde…:)

                                              0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Sem tam někdo může mít smůlu a něco se stát může, běžné to ale určitě není.

                                            Moje statistika hydraulik co jsem jezdil:

                                            • celkem přes 40tis. km na hydrách
                                            • jediné které jsem párkrát uvařil byly Formula ORO K24 s organickými­deskami na 180/160mm kotoučích na fullu
                                            • nejstarší typ Shimano XT: 8tis. km bez jediného problému aodvzdušnění
                                            • Avid Juicy 7: 8tis. km a 7,5 roku. Jednou preventivně výměna kapaliny po4 letech. V tuto chvíli stále funkční, ale už by chtěly rozhodně znovuvyměnit kapalinu a už nebudou nejspíš některá těsnění moc fit; má jeteď na kole manželka, na servis už ale nepůjdou a už mám připravené proní nové SLX, které ji přes zimu nahodím místo nich
                                            • Více párů Formula ORO K24: všechny dohromady 10tis. km; s tou jsem měljako jedinou brzdou problém se kterým jsem nedojel. Na jednom páru jsemdlouho nedělal servis (chtělo to dříve). Díky tomu se uvnitř udělalklasický humusovitý rozsol místo brzdovky (to Formule po delší době vždydělají). A u zadní to došlo tak daleko, že se na vyjížďce kouslypístky vyjeté a brzda stále brzdila až se už netočilo vůbec zadní kolo amusel jsem vyndat zadní kolo, následně desky a dojet bez funkční zadníbrzdy; u Bartoníčka tenhle pár brzd zprovozněn s výměnou některýchtěsnění a bez problémů funguje do dnes (už ne na mojem kole)
                                            • Více párů Formula The One + The One FR: všechny dohromady 6tis. km bezjediného problému
                                            • Avid Elixir R: 10tis. km bez jediného problému, teď jsem je aktuálněvyměnil, protože jsem sjednocoval poslední kolo, kde jsem ještě neměl SLX675; ježděno se sintry, nikdy jsem je neuvařil; nejezdil jsem je ale mocv bordelu, tím jsem se nejspíš vyhnul jakýmkoliv problémům nevracejícímse pístkům
                                            • Shimano SLX: 1500km bez jediného problému

                                            Za více než 40tis. km na hydrách tedy jeden problém, kdy jsem dojížděl jen na jedné brzdě (bez zadní) a párkrát uvařené ty staré K24 (to ale byla nevhodná kombinace brzda + desky + velikost kotouče na dané použití).

                                            A pak jsem zažil v mojem okolí už jen jeden další případ nedojetí s jednou hydrou. A to urvaná brzdová páčka. Bylo to na karbon páce po pádu kola přímo na páčku. A nouzově vrátit aby to nějak brzdilo tam nešla (tedy vrátit tam šla, ale už to nijak nedrželo). Páčka (samotná ne celá brzdová páka včetně expanzky) pak následně vyměněna a stále funguje ok.

                                            A byla to přední brzda, takže dojetí bylo už trochu nepříjemné, ale i s tou samotnou zadní opatrnou jízdou dojel celou trasu s objetím dvou míst náročnějších na brždění.

                                            0 0
                    • krabica  

                      Véčka mi řvou taky, když je zaprasíš mastnotou, tak jsou na tom stejně a zadní kolo musím nejprve vypustit, když ho chci nasadit, nebo musím natočit brzdové špalky, takže žádná výhra.

                      0 0
                  • Radunak  

                    Na véčkách jezdím a je to utrpení. Když začnu třeba tím vyndaváním kola, to je oproti kotoučům hrozný, pokaždé když chci kolo vyndat tak ho musím i vyfouknout protože NN i přes rozpojený packy prostě neproleze. A hlučnost kotoučů? Véčka řvou 2× tolik jak se trochu namočej, a když projedu trochu hlubší kaluží nebo řekou a na brzdný plochy se dostane písek to je teprve paráda (poslední špalky mi asi díky tomu vydrželi cca 800 km!!) ..Takže kdo jezdí do terénu a bláta a mokra Véčka nebrat!!:)

                    0 0
                    • pepek  

                      a co teprve, když to namrzne. . . . .

                      0 0
                      • alinceb  

                        Tak jedeš brakeless…ale na to je Jura zvyklej…:D

                        0 0
                      • JSt  

                        pokud spalky namrznou, je to chybou cyklisty. podobne jako u kotoucu nemuzes brzdit soustavne, tak za teplot kolem nuly nemuzes jet ve snehu s rafkovyma brzdama a obcas je preventivne nezmacknout. jinac namrznou. ovsem ve srovnani s varenim kotoucovek se jedna o problem zcela marginalni. ;-)

                        0 0
                        • pepek  

                          Kotoučofky jsem nikdy neuvařil, akorát zvadly, ofšem o tom, že kdosi s namrzlejma ráfkama musel vystoupit za jízdy, jsem už nejméně dvakrát slyšel

                          0 0
                          • JSt  

                            kdyz si vemu, kolik mam najeto s veckama, kolik s kotoucama a s cim bylo min problemu, vychazi z tohoto srovnani kotouce dost tristne. ted jsem si pripomnel, ze mne letos prasklo raminko sd-mag brzdy a zas budu nasranej navecer. :-))

                            0 0
                    • JSt  

                      2.3 nevegal mne projde skrz bernandyn spalky, kery jsou pomerne macaty. z teto fotky si myslim, ze mas prohozeny podlozky na spalkach, a proto ti nima guma neprojde bez vypusteni. ;-)

                      0 0
                      • pepek  

                        podložky se volí dle opotřebení botek, ne dle schopnosti propustit gumu na servis, dále má vliv i konstrikce ráme, ništ wahr?

                        0 0
                        • JSt  

                          kdyz se podivas, pod jakym uhlem jsou celisti, tak toho mohl dosahnout jen nevhodne danyma podlozkama. ;-)

                          0 0
                          • akula  

                            Podložky jsou z hlediska vyndavání kola jedno ne? Limitující je, že se ti opře špalek o vidlu nebo rám…

                            0 0
                            • JSt  

                              a to, kdy se ti opre spalek o vidlu nebo o ram, muzes ovlivnit tema podlozkama. ;-)

                              0 0
                      • Vilém  

                        U meridy v rozmezi par let to bylo bezne. Mezi brzdama s cartridge spalkama neprosla bez vypusteni ani 2,1" plast.

                        0 0
                • borda  

                  To by se de facto mohlo rict o kanticich taky. A kde jsou? V prdeli uz pomalu i na tech kroskach.

                  Mel by si je porizovat, protze je to proste standart. Kdo chce vymejslet a gramarit, muze si priplatit :-)

                  0 0
                • MaroH  

                  ze jsou levnejsi nesouhlasim spocitej si tu hromadu probrzdenych rafku, preplitani, cas (spalky nepocitam, desky se tez musi menit), ucinnost je dostatecna tak pro nekoho kdo ma 40 kilo i s kolem a servis sice zvladne ale stelujes to furt…

                  0 0
                  • pocestny  

                    No nevím, jestli nepřeháníš. To záleží o jakých lidech se bavíme. Většina „vobyčejných lidí“ nikdy ten ráfek neprobrzdí. Museli by jezdit asi tak 500 let. Závodník na véčkách má ty náklady samozřejmě vyšší, ten i nějaký ten ráfek probrzdí.

                    U vobyčejných lidí to vypadá asi takhle:

                    Pořizovací náklady: 200 Kč / 2000 Kč.

                    Servisní náklady: od 20 Kč / od 300 Kč (pokud dojde na nutný servis, za 20 Kč pořídí třeba nové lanko)

                    Špalky: 100 Kč / 300 Kč (pokud je někdy vůbec sjede)

                    0 0
          • dr nick riviera  

            Naprosto rozumím a vlastně jsem to tak čekal. Ale nedalo mi to nezkusit.. Každopádně dík všem za tipy.

            0 0
    • scret  

      nejaky duvod, proc to v dnesni dobe takhle skladat? Kor s vidinou, ze pokud jeste dnes neco malounko sezenes, myslim komponenty, tak za rok, dva uz asi tezko… A resit prestavbu na kotouce treba za rok mi prijde nesmysl…

      0 0
      • dr nick riviera  

        Mám kolo s kotoučema i véčkama a vzhledem k tomu, že mi véčka stačí a jsou prostě jednodušší na údržbu, nechtěl jsem je definitivně zavrhnout jenom proto, že valná většina výrobců, prodejců a jezdců to udělala…

        0 0
        • scret  

          bohuzel ti nic jinyho nezbude, pokud chces tyhle „moderni“ rozmery…

          Ono dneska vybrat dobrou vidlici na vecka je kumst v 26kach, natoz 29… 27,5 bude myslim uz nerealne…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • dr nick riviera  

            Mam tri sestadvacitky, takze to s tim „chtenim“ modernich rozmeru neni tak zhave – v zasade jsem premyslel o 27,5 jako mirny upgrade, ale dotaz jsem dal i na velokolky, kdyz by se treba nasli podobne postizeni jedinci jak ja:-)

            0 0
            • scret  

              ja myslim, ze to muzeme uzavrit:)

              0 0
              • dr nick riviera  

                Vypada to tak:-)

                0 0
                • lukysheck  

                  Při mým stylu jízdy by mi bohatě stačily véčka, doteď jsem měl Deore, a teď jsem pořídil brzdy XT… Důvod? Vzhled, pro ten pocit že mám Xt brzdy, jo a jednak taky neskutečně brzděj brzděj:-)!

                  0 0
            • tom0227  

              Ohledně těch vidlic to vidím taky celkem špataně… ale já bych se možná ani nebál pevné vidlice, kdy nemí problém ji sehnat v 26ce ani v 27,5 a 29ce! ještě se nabízí použití adaptérů na v-brake,( http://www.gtstore.cz/…ate-vidlice/ ), ale s tím nemám zkušenost a nevím zda by to na nějakou odpruženou vidlici šlo, ale jsou lidé, co by to zvládli vytobit i na tu odpruženou.. sám takové znám… člověk když chte tak si vždy poradí…

              0 0
              • alinceb  

                Kdyby tenhle adaptér někdo udělal pro běžné „lepší“ vidlice, co se dnes montují (Reba, Sid, Epicon), tak by se určitě pár staromilců, kteří nemůžou sehnat vidli, našlo…:)

                EDIT: Pevnou ocelovou vidli ti vyrobí Bareš nebo Delfyn s čepama tam, kde je potřebuješ. Na to adeptéry potřeba fakt nejsou…

                0 0
                • tom0227  

                  Jasně, adaptéry na pevnou potřeba nejsou ty se dají sehnat na v-brake (jak už jsi zmínil výrobce – Bareš nebo Delfyn)

                  Spíš jsem myslel použít adaptér na odpruženou… ale jde o to, zda jde na odpruženou sehnat… Každopádně si myslím, že nějaký, alespoň trochu zkužený frézař, by to vyrobit dokázal.

                  0 0
    • tom0227  

      nevím v jaké cenové kategorii chceš to samotné kolo, ale myslím že u RB by ti po domluvě tu navářku na véčka udělali…možná se pletu, ale já bych se každopádně zkusil zeptat… Pokud teda nejsi odpůrce RB :-D :-D

      0 0
      • koko0925  

        Já se nedávno taky snažil postavit 26ku na Véčkách. Napsal jsem dvěma známým dodejcům rámů co jako nabízejí, protože na netu měli zmatený popisky. Chtěl jsem něco lehčího. Dodnes ani jeden z nich neodpověděl, takže jsem nakonec koupil kolo ve slevě za super cenu a s kotoučema. Zatím neřvou a ani neškrtaj. Přečetl jsem si návod na seřízení na ivelu a není to nic složitýho. Co se mi líbí, je nulový odpor páky při brždění. Brzdím teď i když nemusím, abych si to vychutnal :-)Dal bych si je i na silničku.

        0 0
        • tom0227  

          Já jen chtěl poradit… někdo má raděj kotoučovky někdo věčka… jde o to, že dr nick riviera nechtěl vědět co je lepší(jak sám psal, tak si to tu pročetl a na základě vlastí zkošenosti si sám zvolil), ale chtěl radu ohledně rámu!!! Vím že u 26ky mají přímo v nabídce navářky na V-brake na vyžádání ( http://www.rb-bike.cz/…3/78/crr-ram#…).

          nevím zda to platí i u 29ky a 27,5ky…

          S tou komunikací je to možná někde horší, ale já jelikož rb vlasním, vždy když jsem jim psal dostal odpověď a to celkem rychle (během dvou dnů).

          Mimochodem mnohem lepší než psat mail, je jim pžímo zavolat.

          0 0
          • alinceb  

            S čepama na rámu obecně problém nebude, to ti u RB klidně udělají. Problém bude s vidlicí a ráfkama.

            U 29eru vím o jediné vidlici na v-brake – RST M29 a kdo ví, jestli se dá ještě vůbec koupit. Ráfky se dají použít z trekingu, ale zase budou oproti MTB úzké.

            U 650b je to pak v háji úplně – vidli imho neseženeš a ráfky snad jedině na zakázku u Remerxu.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.