Uz jste v nejakym e-shopu narazili na http://premiumkomfort.com/…ountain.html
Uz jste v nejakym e-shopu narazili na http://premiumkomfort.com/…ountain.html
Myslim že je maj u Budiny f LBCčku.
Né tak tam maj XT..
A co prostě koupit starý kliky bez převodníků (který koupíš za pár šupů) a koupit na ně převodníky od nějakýho druhovýrobce? Nový SLX je totiž nesmyslně drahý a IMHO to bude vcelku nefunkční…
No nevim jestli by to bylo levnejsi. Jde mi hlavne o to ze novy SLX maj mit velkou placku 42zubu jako mam ted na stavajicich klikach.Mam kazetu 11–32 a 11tku skoro nedavam proste bych ji mit nemusel.Na 44 si asi tezko zvyknu :).Vyhodim 11pastorek a pridam 34 to je asi blbost :)
Vždyť ti to říkám. Jetý kliky bez placek koupíš za pár stovek, skoro každýmu se doma válej třeba kliky XT nebo SLX nebo Stylo. Sadu placek koupíš do dvou litrů. (Podle ceníků SLX 2011 budou kliky stát kolem 3K+). Navíc nový kliky SLX budou 10sp, takže je otázka, jak to bude a nebo naopak fungovat s 9sp řetězy.
Uznávám, že převod 44–11 je v praxi docela k ničemu a chápu smahu se ho zbavit, ale abys nenarazil…
Proc myslis ze by mel byt problem po 11 je tusim 12nebo 13 ted nevim kdyz jsem mel kazetu rozdelanou tak ta 12nebo 13 mela taky to drazkovani na tu pojistnou matici . A za 32 bych dal vymezovaci krouzek a 34 akorat ten maly rozdil v poctu zubu .Ale si bych tu 34 vyuzil vic nez 11 :)ta potvora se tam jen vozi :)
Očividně jsi vůbec nepochopil, co se ti snažím říct.
Pochopil mam si sehnat jezdeny kliky /poskrabany otluceny /:( a koupit novy placky za 2litry +/- no a to zrovna nechci mam to uz za sebou jeste ze silnicky .
Kliky není problém nechat zrenovovat a udělat si jedinečnej originál.
A co je špatné na převodu 11–44 ??? já ho používám vcelku běžně, zvlášť na asfaltové přesuny … já bych spíše eliminoval 22 pilu, ta je zbytečná :o)
Ja nerikam ze ten prevod je spatny.Ale asi bych to neuslapal :)nejsem silovej jezdec .
já také ne, jezdím rekreačně a na rovinkách je to snadno uživatelný převod, bez něho si nedovedu představit pohyb na asfaltu …Já jediné co moc nevyužívám je 22, a ta, ta pryč nemůže :(
Já osobně jsem jel 44–11 v životě tak jednou dvakrát, nevidím tedy důvod pro jeho existenci :-)
(proto mi začíná kazeta 12z ze silniční HG50…)
Tak to teda bydlíš někde v Karpatech, nebo kde jsou nechutné kopce, protože na rovinky je to perfektní převod, zvláště u nás v Brně na placce :o)
ja ho pouzivam (44–11) i z kopce – asfaltovyho…
jj ale musi byt hodne prudkej :)
ani ne…
V Karpatech ne ale v upati Zeleznych Hor :)
No tak tam musí bét kopců kde se tenhle převod uživí .. . :o))
Uzivi ale jen jednim smerem :)
44 – 11 pouze s kopců nebo s větrem v zádech :D
Jinak většinou jezdím 44 –5–6– pastorek ..Ostatní fakt neřadím
Na rovinky je to naopak zcela nepoužitelný převod, pokud nejezdíš ukrutně nízké kadence nebo nejsi profík jezdící šílené rychlosti.
44/11 je dobrý tak od 50km/h a výše, maximálně se s ním dá ještě jakž takž od 45km/h. To po rovině na biku opravdu nejezdím.
To je jen teorie nebo praxe ???
No když takový převod mám spoustu let na všech kolech, tak co by to asi tak mohlo být.
A v historii se to tu řešilo už taky několikrát. Při rozumných kadencích mimo sjezdy nidko 44/11 nejezdí.
I z hodně mírných kopců v háku za lepším jezdcem, když se jede 40–45km/h, tak jedu na hranici 44/15 a 44/13.
Ono je to jednoduché. 90ot/s (žádná extrémní kadence, často v takových situacíh točím více), tak na 44/11 pojedeš už právě těsně přes 45km/h.
V extrému na 44/11 ve sjezdu si dokážu přišlápnout ještě i při 65km/h+ (tohle samozřejmě už ne dlouhodobě, ale třeba jen minutu).
Bavíme se o biku, nebo silnici ? A na kadenci nejezdím, silově nejezdím, jezdím pohodově rekreačně, tak abych se moc nezadýchal :o). A nějaká teorie mi může být u prd… Mě stačí když to kolo hezky jede a já se moc nenadřu a kadenci budu řešit až nebudu fakt co mít dělat na kole :o)
Silničku už pár let nemám. A když se bavíme o nejtěžším převodu 44/11, tak je snad jasné, že se bavíme o biku.
A pokud se jede aby se nezadýchalo, tak tím spíš je 44/11 k ničemu na roviny. Na to stačí pak bohatě prostřední placka a ani velká není třeba.
Pokud jezdíš roviny do 30km/h a současně na 44/11, tak to prostě lámeš na šíleně těžké převody při nízkých kadencích.
Takže silově jezdíš a to hodně. Nebo by musel ty rovinky drtit aspoň těch 40–45km/h a to bych chtěl na biku vidět.
A mimochodem na poslední silničce jsem měl kompakty 34/50 a k tomu kazetu 13/29 a na sólo ježdění mi 50/13 bohatě stačil a to je lehčí převod než 44/11.
Hmm, tak jsem se aspoň něco dozvěděl o mém stylu jízdy, já na rovinách hodně využívám velký tác + 3 nejmenší pastory a že by se jednalo o silové šlapání, asi tomu zas tolik nerozumím …
Tak při 65+km/h si nedokážu přišlápnout ani kdybych se zbláznil. Když to z kopce zkouším rozšlapat na naprostý maximum (otáček), tak mi to hodí tak 55–60km/h. A to už na tom kole poskakuju jako ratlík (uznávám, neumím jezdit na takhle vysoké kadence). Třeba 44/13 už jezdím po rovině celkem často (nejčastěji teda 44/15, to je úplně optimální převod třeba na placku v Pádské nížině :-).
asi tak :o), konečně mi někdo rozumí ..
neboj, tak ti rozumim ;)
aspoň v tom nejsem sám … už jsem chtěl zahodit velkej tác :o)
Zahodit ne jen o 2 zuby zmensit :)
a kadenci mám asi RATATATATA TATATA TATA, možná trošku míň :o) jezdím přeci na MTB …
Souhlasím s Mlokem ten nejtěší fakt jen od vysoké rychlosti kterou stejně nedosahuju. :D
Mam taky SLX a tydle převody bych využil víc.
Bydlím u Prahy (jak vidno z mého profilu). A teď něco málo matematiky, abych vysvětlil, proč je převod 44–11 k ničemu.
Považujme za ideální kadenci cca 80–90ot/min. Počítejme tedy ve vzorci 85ot/min (tedy 1.4ot/vteřinu). 44/11=4, tedy jedna celá úvrať klik otočí zadním kolem 4×, obvod zadního kola 26" biku je cca 2.1m.
Abys tedy mohl použít převod 44–11 při ideálních otáčkách, musel bys jet následující rychlostí: 1.4×2.1×4=11.76m/sec, tedy cca 42km/hod. Tenhle kalup na udržím po rovině leda na silničním kole při bezvětří, na MTB to můžu brát jedině jako utopickou myšlenku…
Můj převod 44–12 při kadenci 85ot/min v praxi znamená rychlost cca 39Km/hod, kterou jedu také jen velmi málokdy… Zkrátka a dobře bych klidně moh vozit převodník 40Z a vůbec by mě to netrápilo…
Kurně, ještě abych na kole počítal otáčky hnátama a u toho kalkuloval rychlosti, to snad nééé, já jezdím na kole kochat se okolím a relaxovat, vypnout hlavu a nechat si vozit prdel. Ale abych počítal kolikrát zamotám nohama a držel se nějakých standardů, to po mě nemůžete chtít …
Pomaličku, polehoučku, to áno …
Já to teď počítám zcela po prvé v životě, na takový kraviny obvykle nemám čas. Moje kritika převodu 44–11 pramení z dlouholetého bikingu…
jako oargumntováno to má hezky no. ale jinak v praxi na závodech točím třeba na šotolinových sjezdech 44/11 docela často. jinak při normálním ježdění se docela rád poflakuji při jízdě ze sedla na tento převod a jelikož jsem naučený šlapat i z kopce (což je podle této diskuze pro některé asi nepředstavitelně zbytečné:-D ) tak jej používám zcela běžně. stejně tak používám i 22/32. takže podle mě jakákoli iniciativa omezovat rozpětí převodů je věc která mě neskutečně sere, nemluvě o blbosti 2*10
Konečně rozumnej názor. Přece nepojedu na kochačku tak, že drtím kadence jak křeček v bubnu. A ty názory o zbytečnosti malý pily, ty mně serou uplně nejvíc. Vím, že jsou tu borci, kteří ji nepotřebujou, ale většina těchto pozérů spíš neviděla pořádnej kopec, než že by ji nepotřebovala.
No možná až trošku zestárnu a zmoudřím, třeba pochopím, ale na tu naši Brněnskou placku mám tenhle převod rád..
Nechce se mi to počítat, ale na enduru mám nejtěžší převod 36/11 a v pohodě mi to stačí na rozšlapání cca 39kmh rychlostí.
XCéčko mám samozřejmě rychlejší a 44/11 tam dávám jen tak, abych ho občas z kopce použil a protočil nohy :-)) Na silnici mezi autama nemachruju a na lesních cestách (rozbitej asfalt a štěrk) se bojim a nevidim žádnej důvod zbytečně riskovat.