Chtěl bych slyšet jaký máte názor na to zda postačuje a hodně vydrží sada slx nebo je pro občasné maratony nutné xt, zajímala by mě také výdrž komponentů a funkčnost.
Chtěl bych slyšet jaký máte názor na to zda postačuje a hodně vydrží sada slx nebo je pro občasné maratony nutné xt, zajímala by mě také výdrž komponentů a funkčnost.
slx naprosto dostačuje.
XT je zase lepší :D a asi i víc vydrží
Nechci se hádat, ale ve výdrži podle mých zkušeností rozdíl nebude a když ano, tak XT vydrží nepatrně méně.
Rozdíl bude v hmotnosti a např. přesnosti řazení. Tady bude lepší XT.
myslím že vydrží XT trochu víc, ale to bylo spíš rýpnutí, prostě XT je o fou lepší, zase ale dražší, a výdrž nijak výrazně jiná nebude, každý si to musí ujasnit sám co chce, poměr cena výkon je určitě lepší u SLX
Díky pár odpovědí je dobrých, já nejsem profík, ale obyčejný amatér, nejsem taky na kolo žádný ras a chtěl jsem si ověřit, jak na tom jsou sady SLX a XT pro rok 2011 a 2012. Souhlasím, že když SLX tak na celém kole a zrovna XT. Jednotlivé řady jsou rok po sobě, takže XT 2010 může být SLX 2011. Ta kde je u XT plná hmota, tak u SLX je to plechový výlisek.Souhlasím že čím lepší řada, je také odlehčená a taky nemusí tak vydržet. A jak se dívá tak SLX řada Dyna Sys je už na pohled pěkná, tak proto jsem se ptal na výdrž.
Výdrž bude v pohodě, tho se bát nemusíš. Ale s tím plechovým výliskem to asi pravda nebude u SLX. SLX je už slušná sada, plechové výlisky spíš bývají u Alivio, občas i něco u Deore.
Čím vyšší sada, tím lehčí a míň vydrží :D SLX i XT ti odvede tu samou práci, XT je o nějaký ty gramy lehčí a je tam ten Nápis XT :) Jestli koupíš SLX, bude to f cajku, jesi máš ty prachy a seš ochotnej je přoplatit tak kup XT…
jj souhlas
neviem ako v novších sadách, ale rozdiel slx radenie a xt radenie bol dosť veľký… Ja by som aspoň to odporučil xt :)
pokud SLX řadí jako dřív LX, tak tam je proti XT rozdíl přímo propastný
Já mám slx 2010 a s řazením nemám absolutně žádný problém zatím.
proč bys ho měl mít? já nemám ani s Deore problém, ale to nic nemění na tom že XTR je jinde
Já to myslel tak, že tam žádný propastný rozdíl nevidím, jak někdo psal výše…U kámoše jsem si zkusil XT a proti mému SLX jsem nic nepoznal…Nejsem žádný specialista, nějaký malý rozdíl bude, ale nic propastného.
pokud nevíš, jaký tam má být rozdíl a moc se na to nesoustředíš, tak si toho ani nevšimneš. Ale já ho jezdím už dýl a můžu říct, že je rychlejší a přesnější, nemluvě např. o Instant release…
No však jo, každý má jiné preference :) Mě to na to moje ježdění stačí a žádný velký rozdíl nepoznám. Kdo jezdí závodně/nebo prostě hodně atd, tak to určitě pozná :)
myslím, že kdybys ho jezdil trochu déle, tak sám rozdíl poznáš ;)
Mezi deore a slx moc rozdíl není, ale slx X xt je výrazný. Mám možnost doma jezdit všechny.
Souhlas, LX je úplně gumový. Zrovna tak mám teď příležitost posoudit Tiagru a Ultegru a ač je tvar pák stejný a hmotnostně se taky nějak extra neliší, tak rozdíl v řazení je propastný.
řazení XTR a ostatní SLX :)
to je nezmysel ktory sa dava na biky aby mohli povedat ze je tam xtr a zaroven to moc nestalo. ak das prehadzku xtr a zbytok slx tak je to o nicom, vyhodene peniaze. ked uz kombinovat tak xtr radenie komplet (to je proste o triedu inde), kluky, kazeta mozu byt xt, retaz ak negramaris kludne aj deore.
razeni a saltr jsou dve odlisne veci ;-)
Siafu píše právě o tom řazení XTR a ne o přehazce :)
dobre dobre, tak aby bolo jasno myslel som prehadzovacka, presmykovac a packy xtr. toto akokolvek kombinovat imho nema nijaky zmysel.
ale má, siafu to má napsáno dobře.
nema, to si rovno mozes kupit nizsiu sadu, stojim si za tym ze „usetrit“ na packach (trebars, xt, slx) a k tomu prihodit prehadzovacku xtr je o nicom. bud alebo.
Ale celou dobu je řeč o tom, že je lepší dát vyšší řazení neboli páčky. Jestli pak dáš dozadu hazku SLX nebo XTR je už vcelku jedno, funkčnost bude pořád výborná.
Ale ona rika presny opak, nez trvdis ty a to smysl ma.
nauč se číst:-) řazení = páčky, přehazovačka = šaltr:-)
tiez sa pripajam, nema vyznam aby radenie + zadny menic boli odlisne triedou.
Já mám řazení X.7 a hazku XT. Takže odlišné nejen třídou, ale i výrobcem. Divím se, že ten můj bajk kvůli tomu ještě nevybuchl :-D
jezdils nekdy s erkovym razenim?
ine nemam.
draha ma na biku xt a prehadzovacku xtr a oproti mojmu komplet xtr je to rozdiel triedy.
A hadej co na tom ma hlavni podil.
Já jsem zvolil řazení XT a ostatní SLX a jsem velmi spokojen ;-)
přesně tak vše SLX a hazku XT a budeš spokojený
Jeden o voze a druhý o koze…:D
Tak to on ale nemá :-)
Tak to on ale nemá :-)
Koukám dneska tu má víc lidí problém chápat psaný text :)
XT přehazovačka sama o sobě je k prdu, akorát líp vypadá, má větší cool faktor a bude lehčí, funkčně to poznat ale nejde. Podstatně je řazení, to vytváří celkový chod a projev řazení. A mezi řazením SLX a XT je citelný rozdíl.
Jako vzdy se tu clovek dozvi hovnajs. Holt co clovek to nazor a spolecnyho souhlasu, kterej ti zodpovi otazku se tu nedoctes:)…neco kup podle sebe a u vidis:)…zas tak drahy to neni;)…driv jsem se ptal stejne „blbe“ jako ty ale uz jsem vylecenej;)…good luck:)
A co víc by ses chtěl dozvědět? Všechno je jen o penězích a je jasné, že dražší komponent bude v určitém ohledu vždycky lepší než levnější. Nejvýstižněji odpověděl BigKarel2 v tomhle příspěvku a víc není co řešit.
s tou nizsou vydrzou drahsich komponentov bych to ale tak celkom nepausalizoval.
asi tak. hazka (na rozdiel od radenia) je len kolečko na pružinke. nový altus to tam hádže jak z praku, hmotnost proti deore sa líši v jednotkách gramov. ide len o to, jak rýchlo to chytí vakel. drahšie budú lepšie.
imho
A Kája má nad sebou svatozar, nebo jak mam vedet ze zrovna on ma ten spravny nazor?:)
Tak si priste kup Velo a nelez sem, kdyz se tu jako vzdy dovedels prd.
Jiste sis o zdejsi foru stihl za ty 3 dny udelat obrazek.
Výstižné
A mě by zase zajímalo jaký je to mezi alivio a deore potažmo slx.Dá se poznat?
Mám řazení X.7, hazku X.9 a řadí to. Jel jsem na kole s komplet Alivkem a pěkně mě nasralo že oproti mému řadilo mnohem lehčeji a přesněji, prostě ťuk a bylo to tam :) Je ale pravda že u mě hazka dostává docela nažrat, bahno, rány od šutrů a klacků, taky už nebude úplně rovná. Tak nějak nechápu tohle alchymistické rozdělování co je o kolik desetin procenta lepší :D
Ale ve váze rozdíl bude vždycky, to jo.
Ono je to hlavně tím řazením. X.7 není žádný extra výbuch, spíš podprůměr. Kdyby existovaly vyšší řady s indikátorem zařazeného převodu, tak neváhám a hned měním. A teď už ten indikátor nemá ani X.7. Oni si konstruktéři u Sramu asi myslí, že všichni kdo kupují tohle řazení jsou už závodníci :-(
tak zkus sehnat ještě staré X.9, občas ho jde ještě vidět. v maxcursoru jej měli před časem za naprosto směšnou částku.
O tom jsem zas někde tady v historii četl, že to je stejné jako to moje X.7 (skončilo X.9 s ukazateli a technologie převzalo X.7). A kvůli nápisu to měnit nebudu :)
no je to tak, dokonce mám pocit, že já jsem to tu už nědky psal:-D
no dobra:)…„jako vzdy“ jsem prehnal…;)
Pokud máš na XT a není ti líto u některých komponentů „vyhodit“ peníze, kde rozdíl stejně nepoznáš, tak vem XT. Nebo to můžeš kombinovat.
Např. na klikách SLX můžeš cca litr ušetřit a rozdíl je minimální, pár desítek gr. na váze a jiný vzhled. Smyk je asi také jedno který vezmeš, kazetu bych vzal XT. Řazení jsem měl SLX a je v pohodě dostačující, ale místí jazykové co jezdili oboje tvrdí, že XT chodí výrazněji lépe, tak klidně XT. Šaltr bude asi jedno který máš.
Já osobně jsem i na druhém biku přešel na Sram X.9 9 speed (řazení a šaltr), tady pociťuju velký rozdíl oproti SLX 9 speed a jsem spokojen :).
slx samotne kliky jsou dokonce asi o 3gr lehčí než xt ;) rozdíl 10 gr navíc u slx je jen kvuli malemu ocelovemu prevodniku
Vím, že základ klik SLX je lehčí a nižší váhu u XT dělá ten nejmenší duralový převodník.
no je to nejmenší alu převodník 15g vs 35g, nějké hodně malé géčko i velký převodník, tam hádám tak 2–3g a hodně pak alu šrouby v xt klikách. upozornuji že se jedná o 770 vs 660, jak jsou na tom 780 zváženo nemám.
akorát, že ta duralová platfusplacka oproti ocelové nic nevydrží, sukuje po první sezóně.
nová stojí dvě kila a vytunit pilníkem se ta stará dá snadno, holt je to něco za něco.
mám karbonovou a neříká nic…
Mám jak LX z roku 2007 a SLX z 2010 a řazení SLX se mi jeví jako lepší. Jestli je řazení XT lepší než SLX s tím zkušenosti nemám.
Přehazovačka XT je ale bytelnější než SLX. Původní SLX přehazovačku když jsem namotal do drátů, tak se zohybal ten zadní plechový díl paralelogramu a už nešla srovnat.
Už i ta XT má po roce docela vakl, jak ji občas přirazím ke kameni atd. Ale ta SLX mi vydržela 3 měsíce.
Jak to tady tak čtu, tak můj plán: hydrodualy LX + šaltr XTR + smyk XT, je asi nesmysl, co? Můžu ještě vyměnit XTR za Deore a XT za LX. Otázka je, jestli bude celý systém opravdu tolik limitovaný těma dualama LX nebo tomu ty XT a XTR nějak pomůžou…
no nejlépe si polepšíš pokud vyměníš dualy za xt:-) ten zbytek to ovlivní mnohem méně. za předpokladu že lx dualy zůstávájí bych bral xt smyk a šaltr. spíš kvůli vzhledu než čemukoli jinému;)
No dualy měnit nebudu…:) Celé brzdy mě vyšly na 800,–, takže další investice by byla celkem mimo mísu. Spíš vyměním šaltr Deore za LX a bude to celé na LX. XT a XTR si nechám na jiné kolo.
poridit lx dualy byla chyba.
Muzes to nejak rozvinout? Nebude to na kolo pro me, ale pro pritelkyni, pro kterou by to mohlo byt prijemnejsi nez klasicke razeni. Zadne vrazdy v terenu taky nejezdi, tak nevidim problem…
A zkoušela si někdy už duály? Sedět ji samozřejmě mohou, je to individuální. U nás to bylo opačně, manželka je ráda, že už duály na kole nemá.
v principu dualu bych problem nevidel, pokud nema moc maly pesticky skrzeva razeni na smyku. presnost, teda spis nepresnost, razeni je, oc tu bezi. kdyz uz to mas, tak se vyhni inverznimu saltru (krom erka) a dej bowden v kuse.
Mě osobně se zdálo, že měly strašně dlouhý krok. Takže když jsem chtěl řadit o 2 stupně tak jsem měl pocit, že si pomalu vykloubím prsty. A taky sundavat prsty z řidítek, no nebylo mi to nejpříjemnější.
Ale pro přítělkyni si myslím že to bude ok.
Dualy jsou fakt nic moc.
SLX je uplne v pohode,ale radenie by som dal XT,je to dost velky rozdiel vo funkcnosti
řazení kup Sram a je to:-)nebudeš ho muset pomalu po každé jízdě muset štelovat, tedy pokud nejsi prase a šaltr nepoužíváš jako stojánek:-) vím že na to ses neptal, ale já vozím shimano jen na DH kole(kvůli nižší ceně nižších modelů s krázkým raménkem tř. sora) a na enduro a xc mám srama a jsem spokojenější.
Tak tak čtu a někdy se to odkloní od mé první otázky. Jo a když se podívám na složení kol pro rok 2012, tak je zajímavé že u kol do 35 tisíc používají různé kombinace. U klik je to XT a pak až 552. Dříve jsem používal XT s řazením Deore a nikdy žádný problém (7 závodů do sezony). Nyní mám slušné kolo právě na SLX celé (Giant), jel jsem s ním Nova Author Cup a tam jsem mu dal letos záhul. Chtěl jsem slyšet názory lidí co používají SLX výbavu shadow.
Tazatel se, předpokládám, ptá na nové sady a ne na staré, které máš ty. U nových je to přesně naopak. Každý přece ví, že Sramovský systém 1:1 převzalo Shimano a Sramáci ho opustili. Shimano je tedy přesnější a blbuvzdornější. O tom není pochyb, můžu potvrdit z vlastní zkušenosti.