• Voita

    Ahoj, porad se nemohu zbavit pocitu, ze brzdy malo brzdi, mam 93kg, kotouče 180mm. Brzdy byly nove a nechaval jsem pouze zkrátit hadice.

    Říkám si, vydrž, to se zajede a pak to bude lahoda, jenomže žádného extra silného ucinku se nedostavuje, jasne, brzdi hezky, ale asi jsem cekal víc ostrý nastup a tak z nudy zakládám prostor pro diskusi, jak funguji vám ??

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Přejít do shopu (Komponenty)
    •  

      mě taky se 160mm

      0 0
    • Fidži_CZ  

      Žádnej extra rychlý nástup nemají. Ale jinak brzdí podle mě dost dobře. Co máš za desky? Origo organiky?

      0 0
    • Mr.Dan  

      Buďto ještě počkat alias zaběhnout (musí si to sednout), nebo odmastit komplet, to dělá divy. ;)

      0 0
      • Voita  

        Brzdy už jezdím asi od dubna, mezitím dostaly dost příležitostí se poradne zajet. Ale odmastit to asi zkusím

        0 0
    • Kysky  

      V jiným vlákně kde někdo vybírá SLX vs XT, všichni píšou že účinek mají stejný. Takže bych se divil kdyby SLX potažmo XT byly bláta

      0 0
      • Voita  

        no prave

        0 0
        • Kysky  

          nehledě na to, že se mezi nima taky rozhoduju. Jen se mi nelíbí žže nejsou celý černý :D ale na druhou stranu mě by zastavila i sirka strčená do špic :D

          0 0
          • goofy  

            Počkej na nové SLX M7000 :-)

            0 0
            • maajkee  

              Proč počkej, vždyť už jsou v prodeji.

              0 0
              • goofy  

                Možná někde už jo, ale většinou jsem je neviděl skladem, když jsem se díval.

                0 0
                • Petr L2  

                  Já viděl minulý týden namontované komplet nové SLX a je to paráda

                  0 0
                • Kysky  

                  Na cycology jich mají… Zrovna včera jsem je objednával :-)

                  0 0
    • Pepe72  

      Ja mam jen Deore a bez zahřati jdu na předek. Jednou jsem nedaval pozor a dostal se mi silik. Olej na brzdy a brzdilo to na pikaču, pomohlo jen vymena desek žadny čistič nic.

      0 0
    • maajkee  

      Je otázka kdo a jak zkrátil hadice a jestli a jak je potom odvzdušnil a jestli přitom třeba náhodou nezamastil desky atd. Příčin může být spousta.

      0 0
    • tydytek  

      Jaký máš kotouče? Kupodivu je v nich celkem velkej rozdíl.. Zavzdušněný to není?

      0 0
    • danielh  

      No ja je mam u fullu a brzdi hodne pekne, mam 84kg 188cm, a pokud bych za ne vzal stredni silou tak smykuju ihned, pri predni bych preletel pres rodla :-) Kotouce 180 sm-rt66. Hlavni je nemit zavzdusnene a pak chodi krasne. Pripadne desky vypalit lehkym pribrzdovanim z prudsiho kopce aspon 500m dolekop :-)

      0 0
    • petrun  

      Brzdí jako prase :-)

      Pokud ne, je někde chyba …

      0 0
    • Petr L2  

      Mám je na obou kolech s kotouči u XC SM-RT76 180/160 a u Fullu SM-RT86 302/180 a brzdí perfekt.

      0 0
    • Lamer  

      Já mam XT 785 s 180mm RT86 kotoučema a organickejma Shimano destičkama, s batohem a vodou skoro 90kg a v tomhle vybavení se mi zdá, že síla brzd je tak nějak „u konce“ a to i když je několikrát pečlivě odvzdušněná. Na rovině v rychlosti po zmáčknutí brzda dostane zadní kolo do smyku relativně rychle, ale pokud se jede víc z kopce, kde je na kolo „větší“ síla, pak je třeba zadní víc mačkat, aby brzdila na 100%. Což je problém především z pohledu na rychlost brzdění, přibržďuju, přibržďuju a brzda se na 100% chytne až když ji skoro pouštim.

      Myslim, že s hmotností v plný výbavě kolem 90kg s organickejma destičkama a 180mm kotoučema neni uplně pro „závodní“ použití, ve strmějších kopcích (technický sjezdy) je krapet slabší a tak má pomalej náběh do 100% zabrždění brzdy. Přední je celkem v pohodě, tam jsem rád, že lze dobře přibržďovat, aniž by mi přední smykovalo, ale zadní je slabá/pomalá. Teď mam vzadu organický destičky s chladičem, časem asi zkusim sintrovaný jestli se to zlepší.

      0 0
      • bruco  

        Pokial nebrzdis len zadnou, tak z kopca dostanes zadne do smyku este lahsie ako na rovine.

        0 0
        • Lamer  

          Brzdim obema, mam tu v okoli par hodne prudkejch nekolikametrovejch kopecku, na kterejch je treba brzdit obema, jinak neprojedes navazujici zatacku. Organiky kolo sice dostanou do smyku, ale v prudsim kopci pri 90kg (s batohem a oblecenim) kolo uplne nezablokujou, smykuje, ale protaci se.

          Dneska jsem dozadu nasadil sintrovany a brzdnej ucinek je nesrovnatelnej. Po lehkym zmacknuti paky brzdej podobne jako organiky, ale na uplny zablokovani kola je neni treba mackat takovou silou jako organiky (odvzusneno mam peclive).

          Ty organiky jsou pri 90kg dost nevyzpitatelny, jednou bloknou kolo driv podruhy pozdejc, ale casto se mi s organikama pri smyku kolo stejne protaci, takze to neni uplne ideal.

          0 0
    • Voita  

      Kotouče jsou rt-86, a jak tady někdo zmínil, ze mu brzdi skvele a silne, to je prave to, co já postrádám, ani když je zmačknu naplno, zadní kolo proste do smyku nedostanu, jezdival jsem drive avidy juicy 3, sice tam byly 203mm kotouče, ale mely fakt silu. Tohle není SLX síla. Muselo dojit k problemu pri zkracování hadic v servise, jinak to si to neumím vysvětlit.

      0 0
      • Pepe72  

        Jj, hledej problem, zadni kolo musi do smyku.

        0 0
      • Kysky  

        myslím, že tuto informaci jsi měl napsat hned v úvodním příspěvku. Pod pojmem ostrý nástup si každý představí něco jinýho a když nyní píšeš že ti to nejde ani do smyku, tak myslím že to je celkem důležitá informace ;-)

        0 0
      • goofy  

        Tak tohle je jiná… Páka se nepropadá? – Byly by zavzdušněné. Ale na 90% jsou mastné desky a kotouče → nové desky a odmastit kotouče.

        0 0
      • tydytek  

        Něco je špatně.. Mám jen 160mm kotouče a zadní dostanu do smyku lehce jedním prstem při jakýkoliv rychlosti.

        Nějaký zvuky při dobržďování to nedělá? Páka jde ztuha, nebo až ke gripu?

        0 0
      • danielh  

        Pokud ti zadni nejde do smyku pri plnem zaberu na paku, tak je nekde VELKA chyba, nejspis desticky zamastene, pokud neni zavzdusneni a paka chodi tvrde (ne gumovy mekky doraz) tak to musi smykovat. zkus nove desky (sintrovane), jinak zpet do servisu.

        0 0
        • maajkee  

          Otázka je jestli se třeba servis při odvzdušení nevysral na demontáž destiček a při své nešikovnosti nezaflákal destičky olejem. To se mi jeví jako praděpodobná varianta. Pak jestli nebyly destičky mastný už po koupi, jestli se jednalo o nějaký oem brzdy jen v pytlíku, tak už jsem to taky zažil.

          0 0
          • Fidži_CZ  

            Mám stejnou zkušenost. OEM balení brzd a zadní desky prosáklé olejem.

            0 0
    • scota  

      Brzdí slušně. Zkus desky odmastit isopropyl alkoholem a zkontroluj si zda neprosakuje olej kolem pístků.

      0 0
    • Voita  

      Díky za tipy :) Brzdy OEM nebyly, klasika v krabici, nejprve to zkusím odmastit, bude stačit nějaký sprej od Bike worx? Doma nic nemám a nechci kupovat nic přehnaně drahýho. Co se týče chodu pák, zdají se být normální, vyloženě žádná houba, zvuky nevydávají

      0 0
      • Fidži_CZ  

        V AutoKelly je čistič brzd za 55Kč.

        0 0
      • -b-n-x-  

        Ty cistice brzd jsou sice dobre, ale klidne ji muzes mit tak zamastenou, ze tyhle pripravky moc nepomuzou. Me vetsinou pomohly az nove desky.

        0 0
        • Fidži_CZ  

          Já bych vyčistil kotouče a destičky tím čističem, vypálil destičky na sporáku a zkusil bych to. Když tam bude posun, tak bych koupil desky nové.

          0 0
          • danielh  

            Nejlepsi je vypalit primo na kole sjezdem z dlouheho kopce pri lehce pridrzene pace aby slo citi ze desky se dotykaji kotouce ale ne moc aby cloveka nebrzdily z toho kopce. Prostriknuti cisticem predtim nicemu nevadi ba i pomuze.

            0 0
            • Fidži_CZ  

              Pokud jsou více nasáklé olejem, tak mu to nepomůže, spíš dřív zkroutí kotouče.

              0 0
            • -b-n-x-  

              Anebo se nechat tahnout autem a u toho brzdit. Ma to tu vyhodu, ze takhle to muzes delat dlouho a jeste si zvolit rychlost.

              0 0
              • Lamer  

                Destičky a kotouče se daj na správnym kopci zahřát celkem rychle. Mam na jedný trase asi 1 km sjezdík s 90 m převýšením, kde je třeba místama jít hodně na brzdy a když pod kopcem v rukavicích šáhnu na chladiče destiček na zadní brzdě, tak na nich v rukavicích urdržim ruku jen tak 5 – 10 vteřin (kvuli tomu jsem tam musel nasadit syntrovaný desky, ve větších svazích ty organiky neměly sílu a musela se moc mačkat páka). Každopádně pokud neni páka „gumovitá“, tak by mělo bejt odvzdušněno dobře, zkusil bych porovnat sílu (místě/ne za jízdy) přední a zadní brzdy (že by byly zamaštěný obě je málo pravděpodobný). Pokud se vše zdá ok, tak otestovat brzdy na kole známejch, případně zkusit ty syntrovaný destičky (ale ty zajistěj spíš silnější brzdnej účinek při zmáčknutý páce než silnější nástup).

                0 0
                • AleZ80  

                  Sintrované destičky s chladiči se dají u nás koupit ? Co jsem koukal, tak Shimano dělá jen organické a polymerové.

                  0 0
                  • Fidži_CZ  

                    organické = polymerové

                    http://www.kupkolo.cz/…zeni_z90818/

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    http://www.kupkolo.cz/…zeni_z90818/

                    Jinak je otázka, jestli je vůbec vhodné používat sintry s chladičem. Pro ježdění jen v horách ještě možná ano. Při ježdění více i mimo hory bych sintry bral asi cíleně bez chladiče aby se zrychlilo počáteční zahřátí desek.

                    0 0
                    • Lamer  

                      Asi nejlíp zjistit jak hodně se rozpaluje kotouč při sjezdech v okolí, jen pozor na popáleniny – jednou jsem se rychle dotknul rukavicí a málem se mi na něj připekla. Mam kotouče RT86 a zadní destičky jsou po několikaminutovym technickym sjezdu rozpálený celkem slušně, takže vzadu nechávám metalický s chladičem.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Dotýkání kotouče je nesmysl, tím nepoznáš vůbec nic. Na spálení bude dávno předtím než to uvaříš.

                        A u sintrů nejde o rozpalování desek po několika minutách brždění. Ale jde to o to první zabrždění po delší době kdy jsou studené. Na Plzeňsku, kde se jen přibržďuje mám 90% brždění právě brždění se studenou brzdou, proto mám raději organiky.

                        Když už bych vozil sintry, tak bych právě chtěl co nejvíce zrychlit nástup brždění, aby se co nejméně projevilo to mírně horší první zabrždění. Jakmile brzdíš více než 5–10s, tak už jsou sintry vždy v pohodě a brzdí už lépe než organiky.

                        Ohledně uvaření brzd nemám u SLX + XT Ice kotouč + organiky s chladičem sebemenší problém. Neuvařil jsem ani v testovacím sjezdu ze Šeráku, kde jsem před lety uvařil organiky na ORO K24 (a tenkrát přešel na více let na sintry, abych se tomu vyhnul a až před pár lety s přechodem na SLX jsem se vrátil k organikám, že by to s ICE kotouči + chladič na deskách mohlo stačit a stačí).

                        V horách při dlouhých sjezdech bych sintry asi stejně trochu ocenil, po zahřátí brzdí lépe než organiky, ale do hor jezdím jen na dovolenou.

                        0 0
                        • Lamer  

                          Tak dle Shimano podkladů maji sintered destičky opravdu větší sílu. Rozdíl brzdný síly sintrovanejch destiček při zahřátí vs. nezahřátých těžko posoudim, ale zatim mi nepřijde moc znatelnej. Nicmě kromě vadnutí organickejch destiček při zahřátí se mi zdá, že vadnou i při částečnym sjetí (asi přehřátí), tedy že organický Shimano destičky maj při 50% opotřebení nižší brzdnou sílu, než nový. Tak nevim, jestli na ně nemá přehřívání dlouhodobě špatnej vliv (odmašťuju často, ale takhle mi „zvadly“ už po několikátý).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            U trochu sjetých organik nemám žádný problém, brzdí pořád stejně. Pravidelně střídám více SLX brzd a mám některé téměř nové a některé už se blíží výměně, takže pěkné pravidelné srovnání.

                            Ani z toho Šeráku jsem neměl pocit, že bych na konci sjezdu ztrácel brzdný výkon. Tedy spíš už bylo výkonu lehce málo po celou dobu, ale to je dané kombinací 29" + jen 180/160 kotouče (co jsem před pár lety vozil The One + 180/180 kotouče + na 26" + sintry, tak to samozřejmě brzdilo o dost více) + slabé prsty. Ale pořád jsem to ubrzdil celé jedním prstem.

                            Možná ale časem dám aspoň na fullu sintrům šanci, až sjedu aktuální desky.

                            0 0
                          • goofy  

                            Jelikož mám na předku zatím pořád organiky a rozdíl mezi novými a teď před totálním sjetím nepozoruji, tak problém bude někde jinde. Asi bych přestal s tím odmašťováním. Méně je někdy více…

                            0 0
                          • Jenda  

                            možná bude problém v tom odmašťování – pokud nemáš vyloženě zadělanej kotouč po nějakým nezdařeným servisním zásahu tak je z mých zkušeností lepší neodmašťovat. Zadělanejm deskám to stejně nepomůže, naopak ty organiky do sebe spíš něco natáhnou a brzdí to hůř. Nejlepší odmaštění je dlouhej sjezd, případně bahno ;-)

                            0 0
                            • Lamer  

                              Odmašťuju většinou když přendavám kola (mam dva páry), a to tak, že kotouče prostříknu čističem brzd a pak otřu novou papírovou utěrkou. Občas jsem s tim čističem zbavoval destičky prachu, tak jestli jim nenarušil strukturu, ale to by se asi ojelo. Dozadu jsem už dal sintrovaný a tam jsem s brzdnym výkonem spokojenej, v předu mam zatim organiky, kterejch mam v zásobě asi 3 páry, takže je asi budu vozit až do jara a pak se uvidí. Sjezdy na „odmaštění“ kotoučů tu mam, na AM kolech teď budu po 1 000 km nasazovat třetí RT86 180mm kotouč (jeden kotouč na 500 km s organickejma destičkama, měnim až když má s rezervou pod 1,5mm;)

                              0 0
                              • goofy  

                                Bych se na to odmašťování vypdnul. Pokud těm brzdám nic není, tak jím spíše škodíš.

                                0 0
                          • petrun  

                            Čistě subjektivně, bez tabulek a grafů to cítím tak, že ve studeném stavu brzdí oboje naprosto stejně. Po zahřátí destiček mi přijde, že jsou pak sintry zřetelně kousavější (při dokonalém odvzdušnění, přesném seřízení třmenů a odmaštění kotoučů i destiček).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To je dobré srovnání, to by tedy zcela eliminovalo nevýhodu toho pomalého nástupu u sintrů (když brzdí o to více co ubere ten pomalý nástup).

                              0 0
                            • Dorsiflex  

                              +1

                              Cítím to úplně stejně (taky čistě subjektivně).

                              0 0
                          • Concorde  

                            Je to zvláštní, ale musím souhlasit. Měl jsem origo shimano polymery a těsně před sjetím jsem je v jednom sjezdu totálně unavil, což se mi do té doby nikdy nepovedlo. Při další vyjížďce už jsem je sjel (kotouč začal škrábat o pružinku). A celkově se mi zdálo, že ke konci už ten brzdný výkon nebyl bůhvíjaký…

                            0 0
                          • AleZ80  

                            Mě tedy nepřijde, že by sintrám před zahřátím nějak chyběl výkon a organiky mizí před očima.

                            0 0
                  • Lamer  

                    Sintrovaný (spékaný) by měly být metalický a organický polymerový. Ale mam pocit, že v době dávno minulý jsem kupoval něco jako semi-metalic, něco mezi. Asi dost záleží na výrobcích – každej míchá směs trošku jinou. Shimano brzdy mam rok, nejdřív jsem jezdil Deore s organikama, pak XT 785 s organikama (G01S (na železný destičce), G01A a G02A (na hliníkový destičce)), pak organiky s chladičema (F01A) a teď jsem dozadu nasadil F03C (metalický/sin­trovaný) a konečně má brzda sílu a je přesná/rychlá. Vpředu jsem zatim nechal organický.

                    0 0
      • Petr L2  

        Dnes jsem po delší pauze vytáhnul XC a ejhle i moje brzdy byly takové nanicovaté, vyčistil jsem kotouče čističem kotoučů od WURTH a ač jsem tady v jiném vlákně na ten čistič nedostal dobré hodnocení, zafungovalo to a brzdy jsou zase jako dřív :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.