Zajímalo by mě,jestli se dá skutečně s určitostí říct,že zapletená kola(ať už jako strojně pletené sety nebo ručně pletené)mají takový vliv na jízdu,jaký se jim připisuje… Nebudu se bavit o hmotnosti drátů a ráfku,obvodová hmotnost asi bude mít nějaký(i když podle mě spíš menší)smysl,ale o tuhosti jak do strany,tak vertikální. Je opravdu poznat rozdíl v tuhosti třeba mezi Mavic CrossRide a nějakýma drahýma DTéčkama třeba za 15000? Já osobně mám za to,že výplet 36 drátů,když je dobře vypleten,opravdu jen minimálně(zda-li nějak)dá prostor k nějakému průhybu…vždyť ten drát to přece nepustí,nebo snad při jízdě nějak dráty propružují? Jeden prodejce mi tvrdil,že ano,že kola propružují a že víceméně úměrně s cenou stoupá i jejich tuhost v obou směrech.Já si to nemyslím,vždyť přece naprostou většinu tlaku od země roznesou pláště+duše po obvodu celého kola,ne? Další dva prodejci mně tvrdili,že ten rozdíl tan skutečně téměř není(tyto dva znám už dlouho a mám k nim důvěru),bylo mi nabídnuto,že si klidně můžu u něj objednat třeba nějaké DT,ale že levnější kalíškovaný ráfek udělá stejnou službu.Proto mám vzadu MX Disc.. Tak co?Můžete někdo říct,že ten přínos v tuhosti je opravdu znatelný?A pokud ano,stojí to za ty peníze?