• lenikl

    Ahoj. Jsem celkem „lama“. Koupil jsem si nový kolo s kotoučovkami (Avid bb-5). Zaslechl jsem něco o zajíždění brzd a taky o spáleném kotouči.

    Zajížděl jsem mylsim si jakž takž správně (Přerušovaně brzdit, ne mco dlouho a netlačit na to).

    Ale dnes, když jsem vyjel na kolo (předtím najeto 50 KM) a brzdil jsem, cítil jsem takové škubání v zadní brzdě. Přední ještě moc nebrzdí, ale zadní trochu škubala (Nevidim a kotouč, ale mylsim že vždy ve stejném místě). Chtěl bych se zeptat čím by to mohlo být ( jestli to není právě ten spálený kotouč)

    A taky bych se chtěl zeptat co přesně to ten spálený kotouč je, popř. jak dál bych měl pokračovat v zajíždění brzd atp

    0 0
    • BigKarel2  

      No tak se podívej na kotouč…jestli není nějak poškozen, jeslti není zvlněný, jestli nemá jinou drsnost povrchu a jesli nezměnil barvu… :D

      0 0
    • lenikl  

      na to mám šahat? Nebo nějak zkouknout ? A zvlněný by byl jak moc ?

      0 0
      • BigKarel2  

        No tak nějak opticky to zkouknout jesi je ok…Ale pochybuju že to bude spálený…a ještě že zadní…

        0 0
        • xshreck  

          Jojo, tak tak … sahat nvm proč :-) maximálně že zdvihneš zadní kolo a zatočíš s ním jestli tj zkroucené.

          Jak říkal jestli nezměnil barvu … tak napiš jakou má teď barvu nebo to vyfoť :-) tady ti lepší ti určitě řeknou. Já měl taky strachy teĎ při zajíždění :-D přední mi blbě brzdí ale neřeším to už … jestli to bude blbnout tak to šlahnu na garančku a ať to opraví

          0 0
        • lenikl  

          tak opticky ok. Jen na jednom místě má i rýhy jakoby kolmo (Jako jsou o směru točení, tak jsou tam rýhy jakoby v úhlu cca 45 stupnů, ale jsou taky zaoblené do směru točení kotouče, takže mylsim že je to jen „neobroušené“)

          0 0
          • BigKarel2  

            Tuten? Tak jesi to není zas takový „cukání“ a jsou nový…tak jim dej trochu času na zajetí…

            0 0
            • lenikl  

              Ne. Sice na fotkách je tadyten kotouč, ale jinak je tam z comp d 2009

              http://pells.cz/…de_/foto.asp?…

              Ok, nechám čas. Jinak co je to na tý přední brzdě? (Takový jakoby „bublání“

              0 0
              • BigKarel2  

                No píšeš že to škrtá, až když zmáčkneš páku :D…A to je snad dobře ne? Nebo to škrtá ikdyž ji nemačkáš? :D

                0 0
                • lenikl  

                  je to dobře. Ale když ji zmáčknu málo, škrtá jen část kotouče

                  0 0
                  • BigKarel2  

                    No to sou mechanický brzdy ne? Takže se pohybuje jen 1 destička?…Ne? Tak co bysi čekal jinýho?

                    0 0
                    • lenikl  

                      Jestli ej to tak dobře tak Ok. Vim že se hýbe jen jedna, myslel jsem že i o tu jednu bude škrtat rovnoměrně.

                      0 0
                    • DaSnail  

                      jak to s tým súvisí?

                      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • blisterexist  

      dotaz: má spálený kotouč vliv na funkci brždění?(jestli to třeba míň brzdí nebo tak)

      0 0
      • BigKarel2  

        No to víš že to bude míň brzdit.

        0 0
        • blisterexist  

          ale jako když už bude schladlý, jestli to bude mít doživotní následky

          0 0
          • BigKarel2  

            No tak kámoš když měl na starym Spešlu new kotouče…tak jel hned z kopca..furt brzdil…a dole byl kotůč už celej takej drsnej..a modrej a pak už moc nebrzdil…takže asi tak…Když se jen zahřeje a pak schladne tak fachá dál.

            0 0
            • blisterexist  

              mě tak trochu zhnědl, tak jestli to nevadí:-)

              0 0
              • jIrI___  

                Dokud není modrofialový, je to ok.

                0 0
              • BigKarel2  

                No pokuď zhnědl…Tak už jsi ho zahřál tak moc že si změnil strukturu toho materiálu, což moc dobře samozřejmě není…

                0 0
                • jIrI___  

                  A to jako fakt ocel změní svoji strukturu při brzdění? :)

                  0 0
                  • BigKarel2  

                    No né…Ale když už ho spálí tak že je jak jsi psal třeba modro fialovej, tak už jo…ne?

                    0 0
                  • smith22  

                    No jedině kdyby s tím rozpáleným kotoučem vlítnul někam do vody…to by ho mohl možná zakalit což by nebylo asi nejlepší :-) ale to by ho musel mít sakra rozpálenej :-)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Zhruba na 700°C, to by dřív asi zařvaly destičky :-)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • smith22  

                        třeba by se desky roztekly po kotouči jak máslo :-)

                        0 0
                        • jIrI___  

                          A pak by člověku stačily ve třmenu čistě kovové desky, popř. by mohl brzdit rovnou pístky, protože brzdná směs by byla nanesena na kotouči. To si nech patentovat :D

                          0 0
                      • StuntJ  

                        Keramické desky vydrží krátkodobě 850°C, trvale okolo 600°C, tedy aspoň u goldfrenu :o)

                        0 0
                        • Wentura  

                          Které jsou ty často vychvalované destičky od goldfrenů?

                          AD, S3, DS?

                          A jaký je mezi nimi rozdíl?

                          0 0
                          • Vilém  

                            Rozdily maj popsany na strankach. Bohuzel vsak cykloprofi, jako jejich distributor toto nijak nerozlisuje a osobne jsem se setkal jen se smesi DS.

                            0 0
                          • StuntJ  

                            No, všechny to jsou sintrované kovokeramické desky, z různým stupňem výdrže a „brzdivosti“. AD je základ, S3 střed a DS top. Více keců okolo desek je na stránkách výrobce. A by mě teda zajímalo, kdo je vychvaluje :o)

                            0 0
                            • Vilém  

                              Semtam nekdo jo:) Osbne z nich taky nijak nadsenej nejsem. Po zahrati to neni zly, ale mam radsi ostrejsi desky.

                              0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • JarryC  

      Já mám také nový kotouč Avid G3 a asi mě to dělá také(když jen přibrzďuji,tak to s kolem jako když cuká) vypadá to fakt asi na nestejnou tloušťku.Ale neřeším to,když víc přimáčknu,tak to neni tak znatelné.

      0 0
    • lenikl  

      Tak jestli je to škrtání o jednu OK, co je to na přední brzdě ? (když brdím z kopce má to jakoby bublavý zvuk.. nevim jak lépe bych pospal, jak dkyby tam kotouč poskakoval

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vilém  

        Zvuk vydava derovany pripadne vlnkovyty kotouc, je to zcela normalni.

        0 0
    • martin_bakov  

      Me se to ‚spaleni‘ s bb5 + kotouc 180mm hope saw stalo jen jednou kdy sem naschval brzdil sjezd z jestedu jen predni brzdou, tak me pak docela povolila a kotouc mel trochu jinou barvu, tak sem ho prestal mordovat. Takze jestli si nejel neco fakt dlouheho z velkeho kopce a nevazis hodne tak to bude spis ten nerovnomerny kotouc… ale jestli se to spravi casem to netusim.

      0 0
    • xshreck  

      Taky bublání … děrované kotouče jakoby bublou nebo mají takový zvuk. A nevím co chceš když si najel ani ne 100km :-) taky jsem se bál když sem měl něco přes to kilo jestli tj dobře nebo ne … až na tom najedš víc a bude tam něco nahovno tak potom bych si dělal starosti .. :-) a lepší hodit fotku, takhle to popisovat si myslím je nahouby.

      Pořádně zajet… normální jízdou. A kotouče drnkají, mě to taky dělá když to trošku zmáčknu. Nebo taky vibrují ( jak sjem se dočetl a což je asi pravda. Mě se rozvibrují cca kolem 30–40km/h, potom přimáčknu trošku desky a ono se to srovná a přestane to)

      0 0
      • lenikl  

        na fotce nic vidět není, vypadají dobře. Možná bude fakt volnej nějakej šroub. Je to takový hvízdaví (ne od brždění, ale takový vrzání) jako kdyby se tam ten kotouč mrmlal nahoru dolu. Uvidim, snad sw to srovná. ta přední brzda bdue něco špatně, co podle mě pude opravit. Šlo mihlavně o to cukání

        0 0
    • zwan  

      Ahoj dnes sem si připek přední kotuoč je ještě okm nebo na výměnu ?

      Brzdná plocha je namodralá o dál ke středu je kotouč nahnědlý, jde o fungl nové kolo najeto 700km (teď už je to jedno vím) dnes první vetší kopeček který ale vzhledem ke stavu cety nelze sjet bez beřdění.

      V příapdě výměny poradíte něco odlnejšího 160mm + centrlock, Logicky bych šel do vyšší sedy tedy ultergra nebo dura.

      Dík za názory.

      0 0
      • novas752  

        To by mělo být celkem cajk, spálený kotouč má okraj brzdový plochy fialovo modrý, tady je sotva hnědý – např. podle sramu je to naprosto idealní stav.

        Maximálně bych to lehce přebrousil/poš­krábal smirkem a používal dál.

        Vyšší sada obávám se nic moc nepřinese, tenhle kotouč je slušný. Koukl bych jaké tam jsou destičky a pokud by byly organické tak bych je vyměnil za metalické, ty brzdí dobře i když jsou horký – organiky začnou poměrně rychle vadnout.

        1 0
        • zwan  

          Jen pro jistou vnitřní okraj od brzdné plochy do středu, nebo vnejší na kraji koutuče ? jinak brzdná plocha lehce namodralá je. Brzdy jsou orig sada Shimano 105 R7170 Di2 / Shimano SMRT70 SLX 160mm. Na destičky se zeptám se prodejce. Dík.

          0 0
          • novas752  

            Prodejce ví prd, to ve specifikaci nikde uvedené není.

            Stačí se podivat do třmenu jestli je materiál destiček šedo zelený (organická) nebo oranžový (metalická). Připadně destičky vyndat a kouknout co se píše na jejich druhý straně.

            1 0
          • Esi  

            Ten kotouč pokud není zkroucený tak mu nic není, to zabarvení se zase obrzdi, na trekovam kole jsem jel po šotolině v Alpách 1000 výškových metru na 8 km, s jednou zastávkou protože už to nebrzdilo, kotouč hrál vsema barvama a na tom kole je pořád, je to 10 let

            1 0
            • JakeF  

              Tak ty icetech kotouče se občas i zkroutí a pak po dalším brždění zase srovnaj :))

              1 0
              • Esi  

                hlavně u některých metalických destiček je garantovaný brzdný účinek do 800 stupňů, ocel má tmavě červenou barvu od 750 do 780 stupňů a na tuhle teplotu se ti to asi polymerovýma destičkama ohřát nepovede a kotouč který je stavěný na metalické destičky by to měl zvládnout :-)

                0 0
      • Vilém  

        To je v pohode. Maximalne zkusit treba metalicky desky, nebo jestli existuji do silnicnich trmenu nejake s chladicem.

        1 0
      • Singlespeed  

        Vůbec nic tomu není. Zbytečně plašíš. Neřešit prkotiny a jezdit.

        1 0
        • zwan  

          Pud sebezáchvy no, jsou to mé první kootoučovky tak plaším :( dik za uklidnění

          0 0
          • Filippo  

            Hlavně kotouč je neustále chlazený náporem vzduchu a má poměrně málo materiálu – dřív přehřeješ desky, kde se teplo vyvíjí na malé ploše.

            Pokud se obáváš, tak určitě pomůže chladič na deskách nebo pokud máš organické desky, tak změnit na kovové.

            0 0
            • novas752  

              Vždyť tam desky s chladičem má. Navíc ten taky neni všespásnej a kdovíjak nutnej když je brzdová směs dobrá – otázkou zůstává jakou tam má.

              0 0
              • Filippo  

                Jo má, přehlídl jsem to. Není všespásný, ale určitě pomáhá rozptylovat a vyměňovat teplo z desek.

                1 0
      • JakeF  

        Úplně v pohodě, to bys musel zahřát ještě výrazně víc, abys mu něco udělal.

        0 0
      • Breakpain  

        Spravne ma byt kotouc hnedy ;), tam ses jeste nedostal

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.