Ahoj, no vím že tady těhlech bajků moc nebude, ale zkusim to..kdo se chcete podělit o svoje zkušenosti, rady a nápady ohledně tohoto kola…prosím do toho :-)
D.
Ahoj, no vím že tady těhlech bajků moc nebude, ale zkusim to..kdo se chcete podělit o svoje zkušenosti, rady a nápady ohledně tohoto kola…prosím do toho :-)
D.
hlasim se do klubu Camber Elite.
nalitano 2.5K od dubna.
Kolo slape paradne. Zatim probehla vymena razeni a dnes jsem odpalil zadni brzdu, neco v ni zachrastilo a ja jen pod jestedem vytahnul dve volne plandajici desticky :)
super už jsme dva :-) , já mám zatim asi 1T a taky spokojenst, řázko už taky letělo, ty si tam měl taky alivio? dal sem tam slx a pohoda..víš co mě zajímá co brzdy? ještě plánuju nový kliky a právě asi ty brzdy..mám compa a tektro draco nic moc..
jj taky tam bylo alivio, mel jsem moznost koupit celkem levny XTR tak jsem nevahal – nebe a dudy :)
brzdy na elitu jsou Avid Elixir 3 R SL . drive jsem mel jen Vecka takze zadny kloudny porovnani nemam. ale zatim jsem vsechno ubrzdil :)
Já si na svého Cambera musím počkat do začátku roku za chvíly tady budou nějaké ty slevy tak se uvidí. To kolo by mi mohlo vyhovovat i když jsem měl půjčenou 26" verzi tak mi moc nesedl asi blbě seřízenej tlumič a vidlice i když to seřizovali na mou váhu. Dost jsem se s ním v kopcích natahal asi to bylo tou 2,25 gumou vpředu. Nemohu, ale soudit na 40 km se s kolem málokdo sžije. Uvidím koncem srpna si půjčím na víkend testovačku v 29" verzi a uvidím jestli nakonec neskončím u Epica Comp 2011, který mi ten den testování sedl mnohem líp.
Epic je rychlejší kolo, Camber je takovej vetší tank.. to chce rozmyslet.:-)je možní že ti tlumiče blbě nafoukli, já si je dofou cca podle váhy jak by to mělo bejt a můžu říct že se na tom jezdí skvěle.. toho Epica by si chtěla taky v 29cítce?
No nad tím Epicem 29" jsem uvažoval když někteří prodejci se u modelů Epic Comp 29" 2010 dostaly na tu cenovou hranici kolem 45–49 tis..
No na 70% se kloním k 29". MTB 26" jsem drandil naposledy před 7 lety tak co jsem zkoušel kola od GF, GIANT, RB, GT, Pells tak my o něco lépe seděli kola s 29" ráfky pro tu rychlost v rovnějších úsecích .
Jak jsem četl na mtbs.cz Camber 2012 se dočká nějakých vylepšení. Samozdřejmě s posunem ceny nahorů. Nic extra jen rám M5 a karbon rám a něco z multimixu nových komponent shimano a sram ročníku 2012. Jinak začali slevy u prodejců v conceptstore zatím jen symbolických 10%, ale i tak potěší.
Specialized 2012 mountain bikes – First look
ten zlatej tlumic se na to vylozene hodi :(
podle mě to udělali magneziovy jako sou třeba nohy vidle, ale máš pravdu je to extrahnus.:o)
Ta zlatá je povrchová ůprava kashima.Kluzáky mají mít hladší chod.
AutoSag rear shocks – tak to mi přijde jako totální kravina. Ušetří to asi tak 10s při nastavování tlumiče a akorát další kurvítko, které se může pokazit a je tam zbytečně navíc.
A to zdůvodnění je taky dobré:
„The point of the technology is to make sure all Stumpjumper FSR riders get the most from their bike’s suspension.“
Zřejmě si asi myslí, že dost uživatelů jsou idioti a neumí si nastavit správný tlak v tlumiči, tak jim uděláme systém, aby to nemohli pokazit.
v tom mají ale bohužel pravdu. A netýká se to jen S FSR riderů.
+1 :) bohužel fakt…
tu je neco vice
Já jen doufám, že se to nebude masově rozšiřovat a za chvíli nebude tlumič bez tohoto kurvítka k mání.
V diskuzi pod článkem je tam zmíněno jedno použití u kterého souhlasím, že se to tam dobře uplatní.
A to testfesty, kde se střídá na daném kole jeden jezdec za druhým, tam se to hodí.
navic fouka zbytecne vysoke tlaky… ja ubiral ubiral ze zkoncil az na 180–190 a aut. mi nastavil asi 230 a ja tak nevyuzival cely chod.
Tak se opožděně taky hlásím do klubu :)
Jediný co zůstalo z původního kola je rám, přehazka a přesmykač :) Byla to verze Comp 2012, velikost L.
Co je tam jinýho:
vidlice Reba 2012, tlumič RS Monarch RT3, brzdy Avid Elixir R, řazení XT, kola Alexrims RX 24 (559×19), náboje X9 a dráty Sapim Race (kola zapletenu ještě lepší, tyhle byly na rychlo splantaný, ale pořád lepší než to co tam bylo) Rodla, představec Truvativ Stylo, kliky Shimano FC-M542 HTII, pláště NN a RaR 2.25 a ještě nějaká drobnosti.
Hmotnost klesla na cca 12,5kg a celkově kolo dost zrychlilo a ožilo.
Najeto cca 1500km (Beskydy, Rychleby, Orlický, Železky + okolí HK) a zatím velká spokojenost :)
Tak to je slušná obměna ještěže nemáš problém ty ND co ti z obměny zbyly problém využít jinde.
hezky pekne prekopane :)
Díky, když se podívám na to tvoje kolo, tak tý váze určitě nemůžu věřit :)
Nebo mi blbě váží váha, ale tomu se mi věřit nechce :)
ta moje tam je naka tabulkova, nevazil jsem ho. Takze bude mit urcite o dost vic.
Moc pěkný.Sice jsem Trekař ale Cambera jsem původně chtěl,tohle je hezký :-)
Anthem zdá se dosloužil a mám taky políčeno na Cambera, jen ty prachy.
Taky jsem přesedlal z Anthema. Pokud budeš stavět tak dozadu doporučuji náboj s pevnou osou. Docela to tomu kolu prospěje. Jinak u mne spokojenost.
Má tady někdo Camber Comp 29 ?
36/22 to se někdo ušlape k smrti na případné rovině a z kopce to taky nejede. Na druhou stranu je to Trailové kolo a né XC chrt.
Camber / případně Stump není na závody. Když se s tím smíříš, tak si pojezdíš. A s ušlapáním, vlastně taky záleží, co a s kým jezdíš…
Ahoj,
tak se taky hlásím. Na začátku července jsem si pořídil Camber 29" v červeno/bílo/černé kombinaci. Zatím jsem vyměnil pouze původní kazetu za XT a dal jsem i XT řazení, místo původního Alivia a můžu říct, že jsem maximálně spokojenej. Jako další jsou na řadě kliky a přesmyk.
Najeto asi 500km. :)
Ahoj, pokud to nevadí dovolím si využít tohoto vlákna a zeptat se na pár věcí. Hledám nové kolo a chci si koupit mého prvního fulla. Jezdím vše tj. polnačky, lesní cesty, kořeny, ale samozřejmě i silnici. Na kole si chci jak užívat, tak jezdit do práce a sem tam si dát amatérský závod s cílem dojet do první stovky (ze dvou) :-D. Dívám se jak na chrtí tak i AM. Ovšem jak jsem popsal výše jezdím všechno a tak si myslím, že ideál (univerzál) by mohlo být těch 120 mm. Mám možnost koupit loňského Cambera ve verzi Expert zhruba za 40tis. Vzhledem k osazení (Reba, Triad, XT,SLX) si myslím, že to není, tak špatná cena. Vím, že kliky (nějaký Shimana) a brzdy (elixir 5) budou slabinou, ale není to zase tak strašné a nákladné na výměnu.
Bohužel Cambera nabízejí v test centrech pouze v 29er a na to už nikdy sednout nechci, tak by mě zajímalo, zda byste mi tenhle stroj k výše popsanému využití doporučili. Rád bych v terénu pohodlný stroj, který dokáže něco přejet, ale rovněž abych se na něm na silnicích/polňačkách/závodech hodně nenadřel. Jo a poslední, kolik bude vážit Expert v základu ve velikosti L? Z diskusí odhaduji, že lehce pod 13kg…
Nevím odkud jseš, ale klidně bych tě něchal projet :) Mám velikost L.
A u mě člověk nikdy neví, třeba bude za pár dní ten můj taky na prodej :)
Dle toho co máš v profilu jsme pár stovek km od sebe :-D, ale díky za nabídku.
Cambera jsem tenkrate kupoval skoro ze stejnych pohnutek jako ty – pohodlne celodenni vylety, sjizdet co srdce dovoli, vyjizdet dokud telo nespadne :). Prvni sezonu mi to kolo splnilo vse co jsem ocekaval.
Letos sem zacal trosku i zavodit (jakoze ucastnit se zavodu :)) a zaroven moznost mit na 3nedele epica pro lepsi srovnani. Mno jak to napsat … s epicem jsem nemel na svych oblibenych trailech vubec zadny problem a navic tu byl jeho zavodni bobus v podobe geometrie a vahy. Jiste to bude i tim, ze se mi precejen technika za ten rok na C. zlepsila, takze epic staci vsude tam, kde ja se jeste nebojim :)
Takze pokud universal bude to dobra volba, pokud chces jit trosku do zavodna sel bych do neceho vic zavodneji strizeneho. Je to znat … :)
No, co si budeme povídat, Epica jsem měl půjčenýho a ze systému jsem byl nadšený, ale je pravda, že přechod z HT na jakýkoliv full je obrovský skok. A taky mám Epica v hledáčku a vím, že by mi to třeba i na moje toulání přírodou stačilo, ale přeci jen 120 mm bude v terénu určitě znát. Závody chci taky jezdit, ale jen amatérsky a neříkej mi, že na Camberu (při volbě dobrých plášťů) a správně nastaveným tlumičem/vidlicí se to nedá???
Vím, že Epic bude o něco rychlejší, ale pokud to bude třeba 5min na 40km, tak to pro mne nic neznamená. Navíc si myslím, že pokud se budeme bavit o váze a verzi Epic comp, tak bych to viděl kolem 12,5 kg určitě. A Camber Expert podle mne bude mít možná taky kolem 12,5…
Upřímně závodit na camberu by se třeba mě uplně nechtělo a to ho mám teďka nastavenýho a ustrojenýho tak, že fakt docela frčí. Ale oproti chrtímu fullu nebo HT bude na většině závodů u nás prostě vždycky pomalejší.
Na druhou stranu ježdění v Beskydech a v Rychlebách jsem si užíval maximálně o 200% víc než loni na HT.
Měl jsme předtím ještě Rushe, to bylo rychlejší kolo, víc do XC, ale zase jsem v každý zatáčce brousil pedálem o zem :)
Dovedl by sis představit Epica i jako turistický kolo na celodenní švihy? Brain mi 100% vyhovuje, ale mám s ním zkušenosti jen u Stumpjumperu, kde je jinak naladěný. A co „zábavnost“ na trailech Camber vs Epic?
nepocitoval jsem zadny zasadnejsi problem pri celodennim putovani – 75Km / 5–6h v sedle zadny problem.
Zabavnost bych trosku posunul ke Cambroj. Clovek nemusi zas tolik resit, je to precejen vetsi „tank“ a spoustu toho odpusti. Epica jsem musel pocitove vic ridit.
Njn, to jsem pořád tam, kde jsem :-D. Epica jsem jel a vím jak se chová – fakt super raketa, žehlí solidně, ale Camber bude větší tank se kterým si jistě více užiju pohodové ježdění. Problém je, že jezdím vše a žádné z těchto kol, potažmo jiných značek 100 vs 120 mi oboje neposkytne :-(.
Ideál by bylo mít HT na chrcení a 140 na pohodu :-D. Bohužel to si nemohu dovolit a tak si pořád myslím, že kompromis je 120mm. A co se týče toho závodu na Camberu, tak nedávno jsem jel jeden amatérský a pár lidí si to na Camberu dávalo sice nevím jak se umístili, ale na konec tabulky bych je netipoval (samo hodně záleží co má člověk v nohách). Třeba nedávno jsem váhal nad koupí fuela EX8, ale byl nějaký po.ratý a tak jsem do něj nešel. Jinak mi kolo celkem sedělo a prodavač mi tvrdil, že jej má taky a občas si hodí nějaký ten závod a zas takový rozdíl, jelikož není profík oproti svému HT nepociťuje… Co jsem výše psal pokud bude rozdíl na 40km při stejném úsilí Epic vs Camber cca 5 minut, tak to pro mne nic neznamená :-D.
No nic, Epic bude lepší na závody a rychlé přesuny, Camber terén a pohoda.
Poslední, máte někdo toho loňského Experta? Nevíte váhu v základu v eLku??? Cca do 13kg nebo určitě přes??? Ď. :-D
Jestli 120, nebo 140 mm už je jedno. Jezdivý to bude stejně a 2cm zvihu navíc se využije.
No mě teď hodně překvapil Cannyon Nerve XC, koupil si ho před pár dny brácha a musím říct že na 120/120 full je to o něco jezdivější než Camber už i v základním setupu. Kdybych se měl znova rozhodovat byl by to dost vážnej kandidát.
Ono na druhou stranu z 90% je to stejně o nohou a když má člověk na prd fyzičku, tak mu to nepojede ani na 7kg carbonovým HT :)
Mimochodem, cos tam dal za tlumič? Koukám, že jeden prodáváš, ten je z toho cambera?
Jo jo, dal jsem tam RS Monarch RT3, floodgate je super, kolo při šlapání fakt skoro nehoupe, ale zase mám zatím trochu problém s využitím celýho zdvihu, zkusím ještě laborovat s tlakem a možná ten tlumič pak poslat někam na tunnig, uvidím.
Přesně, to si taky myslím, fyzička je základ a pokud nejsi nějaký chrt, tak Tě nějaký kilo navíc nezabije :-D. Moje HT mělo kolem 14kg, takže Camber (pokud jej vezmu) bude snad o kilo lehčí :-D. Jinak cos psal níže ohledně toho houpání, tak Expert má Fox triad a ten má na silnici propedal, takže to vidím jako ideál. Příští týden bych měl mít nové a uvidím u čeho nakonec skončím, ale pokud mi Camber padne do oka i do rukou a nohou (cena je pro mě taky zajímavá) tak jej vezmu. Časem bych pak doladil drobnosti jako XT kliky asi i smyk a řazení + brzdy…
A hrál sis s brainem respektive, když ho máš fakt utažený reaguje opravdu jen na silnější rázy, ale zkoušel sis jej naladit i na pohodičku? Tedy úplně volně, to už asi pohupoval i při šlapání a reagoval na vše co?
Stumpjumper s Brainem se pohupuje, i když není úplně dotažený na Soft. Dá se u něj krásně najít hranice, kdy se nehoupe (ani na asfaltu) a přitom se dá jet pohodlně (já klidně napíšu, že žehlí, ale to mě místní vyznavači RP23 asi nebudou mít rádi :) v terénu. Když je šroub úplně v pozici Firm, tak bere jen velké rány, typicky seskoky z obrubníku; úplně na Soft se houpe a bere všechno.
Brain u Epica je víc přitvrzený, ale jinak se bude chovat úplně stejně. Co si teda myslím :)
Tady někdo moc pěknýho Cambera prodává :)
Proč??
Nevim, jen tak ze sportu :D
Kluci, čeká mě výměna pláštů, co tam mám dát..přemejšlim o RR od Schwalbe, ale spousta lidí mě odrazuje, že sou tak lehký že sou pořád píchlý..:o)))
ja dal ted jistotku dopredu Schwalbe NN a dozaru RaR Sch (2.1 kevlar/duse) a spokojenost.
Odjel jsem na tom dva posledni KPZ kde bylo bahna pozehnane a naprosto bez problemu.
Přesně tak sem to chtěl udělat..možná dát do zadu Fast tranka..ale asi tam dám to co ty…:o)
Vepředu mám NN, vzadu RaR, oboje 2.25, cca 1600km a jen jeden defekt vzadu, propíchlej plášť trnem, ale to by bylo skoro na každým plášti. Jinak přední NN je pořád tak 80% vzorek, zadek už jen tak 30–35%
Vyuziju tohoto vlakna, abych se zeptal zdejsich uzivatelu, zda pri vyberu kola meli v hledacku i stumpjumpera a proc si radsi vybrali Cambera. Jde mi o jizdni vlastnosti, neberu v potaz cenu. Diky
Já jsem zkoušel i stumpjumpera, ale i když tasdy někdo říká že to jede stejně, tak mi to tak nepřišlo, prostě těch 140mm se rozhoupe při dupání o něco víc. Těch 120mm zdivhu jsme já bral jako takovej univerzál kterej zvládne i švihy u nás na tý place v okolí hk a neztratí se ani na horách. Kdybych měl třeba k tomu ještě HT, tak bych bral stumpa.
Ptam se proto, ze mam Stumpa 2009 se 120mm a tak nejak mam pocit (ne zkusenosti), ze ho Camber vlastnostma v tomto segmentu trochu nahradil a Stump sel vice do terenu… nebo se mi to zda?
Logicky je to tak, prostě ale potřebovali vyplnit díru ve 120mm segmentu, tak trochu předělali starýho stumpa a vyšel z toho camber :)
no a taky rozhodovaly prachy…teda u mě určitě..:o) ale jak řikaji kluci, Camber je takovej jezdivější…ale hodně lidí ho přirovnává ke starýmu stumpu
Brzy se také asi stanu členem klubu, poradí někdo velikost, chci koupit 29 a měřím 185cm.Myslím, že bude stačit „L“?
Určitě by měla, je to dlouhý jak tejden.
jojo ják říká majkee
Mám 193 a jezdím L, to kolo je fakt dlouhé, ale příjemně.
Díky za názory, tak já ho tedy vezmu v tom „L“, jen jsem na něm seděl na „sucho“ v obchodě a myslím, že to bylo dobrý…Testovat jsem neměl možnost, protože mi na jaře rupla achillovka a vyřadila mě tuhle sezónu ze hry…
Ahoj,
taky bych se zeptal, plánuji koupit cambera a špekuluji o velikosti…měřím 176, takže asi M?
dík
Mám 176 cm a jezdím M. Mám tam 100mm představec a na sedlovce cca 4cm rezervu na max. Krátké to rozhodně není.
No taky ho mam, konkretne Camber 29 2012. Vcera jsem ho dostal na Slavic :)
A jsi spokojený? Jak hodně je znát přechod na 29" a jaký terén jezdíš na něm?
No tezko rict, predtim jsem mel HT 26". A tohle je muj prvni full, nikdy jsem na zadnem jinem nejel. Prijde mi, ze lepe prekonava vetsi prekazky (ale to asi bude tim, ze to je full). Je rychlejsi v zatackach( ale to muze byt hrubsima pneumatikama a lepsim vzorkem :).
Jezdim prevazne vsechno, jezdim na nem do prace 30km po asfaltu, jezdim Beskydske hrebenovky, na ktere se musim nejak vyskrabat a nejak z nich sjet. Pri sjezdech jsem ale na nem urcite jistejsi, z kopce to vic poustim (az kupim nekdy prilbu, tak jeste pridam :)
Ale jak rikam, je to muj prvni full a moje prvni 29" kolo, takze je urcite rozdilnejsi nez HT26, ale moc to posoudit nedokazu. Chtel bych nekdy vyzkouset 26" full a porovnat to..
.
A ten 30km přesun po asfaltu do práce je v pohodě? Jede to a jak moc to houpe?
Pokud máš tlumič na propedal tak to nehoupe skoro vůbec. Navíc to jde úplně zamknout. No a jak to jede po asfaltu je dáno spíše tím co tam máš za kola a pláště. Jinak tohle jede i po asfaltu dost dobře a v terénu to rozhodně neztrácí. Já teda rozhodně spokojenost.
CAMBER 26", Vidlice Rock Shox Reba RL Disc / kola Fulcrum Red Metal 3 / kliky, kazeta a kotouče shimano XT / brzdy Shimano Deore BR-M596 / řazení a přehazovačka SRAM X9 / Smyk SRAM X7 S3/ Pláště Schwalbe Nobby Nic EVO 26×2,1 a Schwalbe Racing Ralph DD 2,1
Vždyť ho prodáváš ne? :)
Jo, ale to neznamená že sním nejsem spokojený. Jede super, ale přezbrojuji na carbon.
Ty jsi taky vyjadřoval spokojenost a už jsi ho poslal do světa. Nebo se pletu :-)
Tak přece bych neřekl nic negativního když jsem ho chtěl prodat :)
Ale ne, je to dobrý kolo, jezdilo se na něm fajn, ale přeci jen je to trochu línější kolo, ale jen maličko :)
Já ho pořizoval proto že jsem ho chtěl vyzkoušet, pojezdit a prodat. No a byl jsem docela mile překvapenej. Kdybych nepotřeboval prachy tak bych si ho rád nechal. Ale potřebuji kolo na závody. Já jsem tak trochu chrt a chrtího fula z cambra prostě neudělám. Jinak z kopce jede parádně :-)
epika :D
Jo, je to jeden z adeptů, ale vadí mi tam brain a příští rok bude jen 29". A já chci spíše něco ve 26". Ale ještě se uvidí. Třeba to nakonec bude camber 29" carbon. V nástřelu je ještě CUBE, SCOTT SPARK případně Haibike Hai Sleek. Ještě v tom nemám úplně jasno :-)
No, ten muj propedal nema, ale kdyz jezdim do prace, tak nastavim na tom malem kolecku nejvyssi tuhost a moc to nehoupe, vlastne, ikdyz to mam nastavene normalne do terenu a jedu do kopce, houpe to max 0,5cm na tlumici, coz si myslim neni takovy extrem.
Jinak na asfalte po rovine neni moc problem to drzet nad 30kmh a libi se mi, ze i pri rychlosti nad 60kmh na 3×10 neni problem jeste prislapavat
Blbá otázka, když se vše točí kolem Camberů, já vím, ale co ten telefon?
Jsi s ním spokojený?
Vozíš ho na řidítkách nebo jen tak v batohu?
jojo, zatim spokojenost. Na ruznych forech byl nejlepse hodnoceny v pomeru cena/vykon. Tak jsem na heurece vybral ten nejlevnejsi, mam ho asi 2 mesice a zatim vse dobre. Je pekne svizny ve vsech aplikacich, rychleji to chyta GPS (nekde sem cet, ze pry chyta i GLONASS :), fotak taky luxus a hlavne ten design. Prezil nejake pady po schodech, dest i drncani na kole :) Jen jedine minus a to baterka, max tak 2 dny a asi 10hod pri zaznamenavani trasy. Planuju koupit par nahradnich nebo tu 3000 mAh. oproti predchozimu telefonu (LG OO) velky skok dopredu.
Jo a vozim ho v dresu, v kapse na zadech pod batohem..
Camberovani v alpach :)
pěkný video, muzika mi dost připomíná Tool
Ahoj
mám Cambera Elite 26" 2011 v základní výbavě.Chci se zeptat jak často zamykáte vidlici nebo tlumič.Spíš mi jde o to že naše silnice nejsou zrovna hladké a bojím se že při najetí na nějaký hrbol nebo díru zamčenou vidlici nebo tlumič prorazim.Na silnici je to pro mě dost znát že je to zamčený a určitě to odsejpá víc než při oteřenym tlumení.Jednou jsem zapomněl odemknout vidlici a projel jsem asi 5km lesem.Naštěstí se nic nestalo.Teda asi.Je to můj první full tak se seznamuji.Taky se chci zeptat na brzdy.Jsou tam Avid Elixir 3.Někdy je hrůza to vyladit tak aby neškrtali destičky o kotouče.Díky za rady.
Avidl Elixir 3 jsou upřímně dost mizerný brzdy, radši je prodej a kup něco lepšího, jinak tě budou pořád trápit.
Co se týče tlumičů a vidlice, tak při velkým rázu by se měli samy otevřít, takže se neboj. Vidlice určitě, tlumič Ario teď jistě nevim, ale myslím že to umí taky.
Díky za odpověď.Jaký brzdy bys doporučil?Nepotřebuji nic super ale aby to brzdilo a nebyli s tím takový starosti když chci jen sundat kolo po defektu a zpět nasadit.Myslíš že by se ta pojistka na vidlici dala vyzkoušet?Myslím třeba zavřit vidli a na rovině s ní bouchnout pořadně o zem.
takove nasilne pokusy nedelej ani nahodou !!!!
To sem potřeboval vědět :-)No jen mě to zajímalo, protože když je to zamklý tak ty přejezdy po silnici fakt odsejpaj.Horší je že některý silnice u nás jsou horší než lesní cesta.Jen když je tlumič zavřenej tak mi příjde , že se celá zadní stavba tak nějak houpe, ale to je asi u všech fullu.
kdyz ji nechas zamklou na rozbite silnici tak potom celoodpruzena vidle ztraci vyznam! a jeste te ruce moc nepodekujou.
A co jen zvlněná silnice.Nehrozí průraz?
reknu te to takhle, na ten modry lock-out vubec nesahej, neres zvlnene silnice.. jezdi uzivej si kolo :-)
:-) To taky dělám.Jezdím už nějaký ten rok a tohle je poprvé co sem něco píšu.Díky za infa.PS. zamykat na silnicích budu páč se mi jede lépe :-)
:)
já tam švihnul Deorka 596 a maximální spokojenost..Xt kotouče, hodněkrát vyndavám kolo, protože mám malí auto a nikdy se mi nestalo že by něco šktralo…jdi do nějakejch shiman asi podle finančních možností
Ono to bude celkem individuální, mám shimana a škrtám :o))
mam to same kolo, predek nezamykam vubec. zadni zamykam jen do kopcu po silnici, ale to stejne spis tak pro pocit, ze se to teda zrovna ted houpat nebude :)
A taky ti to tak nějak plave?Co brzdy?
co znamena plave? :) . s brzdama problem nemam, obcas zapiskaj pokud jsou sjetejsi desticky. zatim jsem ubrzdil vse :)
Myslím že když je zamklej tlumič tak to tak divně hází a nechová se to jako HT.Mě dělá dost velkej problém brzdy seřídit tak aby destičky nebrzdily nebo neškrtali o kotouč.Možná je to křivejma diskama.
aha . jak jsem psal, zamykam ho jen do asfaltovejch kopcu takze tam zadne plavani nepozoruju
Mě to rozhodně nijak nehází a když to zamknu tak se to ani nehne.Brzdy brzdí perfektně a ani si neškrtnou. Jestli nemáš nějakou vůli v zadním náboji, to by vysvětlovalo plavání a i neustálé škrtání brzdy. To že máš pocit plavání jen při zamknutém tlumiči může být tím že pružení zadní stavby při odemčeném tlumiči to plavání může pocitově potlačovat. Pokud máš náboje na kónusech tak je to i dost pravděpodobné.
Má pravdu, camber nemá extra tuhou zadní stavbu, to si nebudeme nic nalhávat a je to při jízdě prostě cítit, se zamknutým tlumiče (ariem) se stejně stavba nepatrně pohybuje, schválně koukněte na tlumič, pár mm se hýbe nahoru a dolů a pokud člověk do toho trochu dupe, tak je ta zadní stavba taková nervozní a rozhodně nepůsobí tuhým dojmem.
Ideální je stavbu vůbec nezamykat nebo vyměnit tlumič za něco s platformou (propedal, floodgate) a je to pak jiný kafe.
No právě. Já tam mám FOX a vzadu 10mm pevnou osu. Takže opravdu se to ani nehne. Pokud jsem tam měl normální náboj na rychloupínák tak je pravda že ta stavba trochu do stany plavala. Ta osa tomu hodně pomohla. Ono to ale není žádná hrůza a většina lidí to nemá ani šanci zaznamenat. Ale je zas pravda že na ATHEMOVI ten zadek plaval ještě víc a tam to skoro nikdo nekomentuje. Mluvím o stranové tuhosti a ne o pohupování. Takže ono to může prostě být kombinace toho základního tlumiče a nic moc náboje.
Zapoměl jsem ale dodat, že to tam mám jiná kola než co jsou nahoře na té fotce.
Dnes jsem koupil novej kotouč tak doufám že ty brzdy doladim do dokonalosti.Fakt nemám 4000,– Kč na nový.
zravim, nenasiel som tu ani bodku o tlakoch (psi) ako to mate pofukane, mam konecne pumpu, tak sa s tym hram, ale vysledky sa mi zatial nepozdavaju
na jar som mal 195kg, predok 130psi, zadny 160psi, tak to fukal predajca
Teraz mam 85kg, prednu som sfukol na 100psi, ziadny rozdiel necitim, zadnu som sfukol a dal nanovo na 160, sag cca 2cm co je cca 40%, neni to dobre, nerozumiem, asi to bolo inak nafukane a predajca mi to zle napisal.
Na specialized pdf je dokonca odporucane na camber vaha 86kg len 140psi (tlmic triad), pri tom zletim az na sag 50%
Ak mam mat sag 20–25% co je 10–13mm, musim fukat cca 185psi
ako to mate vy?
195kg je preklep samozrejme
Foukej podle sagu. Já mám sag cca 10 mm, vážím 78kg a foukám na 180psi. Vozim to ale trochu přefoukané. Když budeš jezdit tak by jsi měl využívat cca 80% zdvihu a neměl by jsi chodit moc po dorazech. Ono každá pumpa ukazuje trochu něco jiného. Nějakých 10psi ± může být klidně pumpou.
Takže je to tu znovu.Po krásném deštivém a bahnitém dni na singltreku pod Smrkem jsem kolo umyl ( kyblíček a košťátko) od bahna.Následující den po vyjíždce začal znovu lupat střed.Už jednou se mi to stalo.V servisu mi řekli že je tam voda a za vyčištění jsem dal 250,– Kč.Dá se tomuhle zamezit?Vapkou nemeju.Měl jsem už pár kol a nikdy se mi tohle nestávalo.Kolo je koupeno v lednu 2012 takže nemá ani rok.Jo kolo Specialized Camber Elite v seriové výbavě.Existuje nějaký návod na sundání klik nebo alespoň jaké nářadí je na to potřeba.Ještě se chci zeptat jestli někdo nezaznamenal problém s brzdou.Při brždění přední brzdou vydává brzda zvuk jak cvrček a nejdou mi pořádně vyladit brzdy tak aby kotouč neškrtal o brzdu.Příde mi že je mezi destičkama strašně malá mezera.
ZA vyčištění 250? :) To je cena nových misek s ložiskama!
No mě to taky příjde dost.Proto se ptám viz. minulí příspěvek.
Hodně se toho dá najít tady: http://www.ivelo.cz/…-servis-kol/
Snad ti to pomůže.
Po vyjížďce v mokru a nebo po mytí kola vyndej sedlovku a kolo postav na zadní tak aby sedlová trubka měla spád k zemi. Voda která se dostane do středu tudy vyteče. Většinou ti voda nateče právě kolem sedlovky a drží se ve středovém složení. Můžeš pak kolo nechat s vyndanou sedlovkou a voda většinou vyschne.
Pokud to chceš rozdělávat a čistit tak záleží co máš za kliky. Potřebuješ potom příslušný stahovák a klíč nebo ořech na misky. Rozdělat a vyčistit je práce na 30 min a to se u toho dá v klidu ještě popíjet kafe. A to nářadí máš za jedno vyčištění zaplacené.
http://www.kupkolo.cz/…kaleny_z924/
http://www.kupkolo.cz/…kaleny_z541/
případně podobný dle typu osy
a nebo na Hollowtech II
http://www.kupkolo.cz/…l-fc32_z621/
plus imbus tuším velikost 5 a ten asi doma máš.
Ok díky.Jo jsou tam Hollowtech II.Je na to asi potřeba nějakej stahovák ne?KOukal jsem i je to dutý.Mám doma pouze na obyčejný kliky.Na co ten imbus?Na povolení šroubů na klikách?
Na pravé klice povolíš ty dva šrouby, vyšroubuješ tu plastovou matici (klíč je součástí toho klíče co jsem ti dal do odkazu) a nejlépe gumovou palicí a nebo dřevěným špalíčkem vyklepneš osu i s klikou a převodníkama. Pozor na řetěz, je dobré shodit na malou a sundat ho z převodníku dolů. Na misky je ten klíč v tom odkazu. Povoluje se z vrchu ve směru k přednímu kolu a to obě strany. Koukni do toho odkazu od MaNs tam je to i s fotkama.
Ok zajedu do servisu koupit ten klíč.Vůbec nevím že by na pravé strabě byli dva šrouby.
Koukám na tohle http://www.ivelo.cz/…lozeni-klik/
Je to ono?Mám to totiž trochu jinak.Na klikách je napsáno Octalink i Hollowtech II.viz tento odkaz
Podle toho odkazu máš Octalink, pro to platí stejný manuál jako pro čtyřhran, akorát osa je „vícehran“ a je dutá. Jinak se postupuje stejně jak u čtyřhranu. Osa vypadá takhle
http://www.kupkolo.cz/…talink_z126/
a kliky takhle
http://www.kupkolo.cz/…ctalink_z96/
tady je ten manuál
A jakej stahovák?Mám doma na obyčejný kliky a nejde to sundat.
Ok díky.A jaký teda klíš na sundání misek?doporučíš ještě nějakou vazelínu?
neuvazoval niekto dat vidlu s vacsim a menitelnym zdvihom?
pri technickejsich usekoch by to chcelo dat predok aspon o 20–30mm hore, aj stred by sa posunul vysssie a nechytal pedalmi tak korene
aj ked mam 70mm predstavec, dat to na zadne je tazke
Co řikáte na tento představec?
No ten je zajímavej, ale nevím ta zlatá.Chtělo by to vidět na kole.
mam ciernu verziu, 70mm, dam foto
.
Bez řidítek by to nešlo. Nebo ten představec nic neváží a váha by to už nebrala.
samostatnu foto nemam
http://www.eastoncycling.com/…untain/haven
70mm ma cca 144g
http://www.mngnt.com/…01954449.jpg
na bledsom rame je pekna aj ta zlata verzia
nemenil niekto kluky za slx?
respektive co mate HollowTech II, kolko podloziek mate na lavej a pravej strane?
d.
Mam z každé strany jednu podložku. Zkoušel jsem i dát pravou misku bez podložky a nebylo to ono.
Pokud se nepletu, tak měl Camber středovou trubku 73mm, tedy má být jedna podložka na straně u klik.
Ale stačí vzít šupleru a přeměřit to, navíc na levý klice máš ten zobáček, kterej musí lehce zapadnout, jinak to máš špatně.
Ahoj všem.Nastal ten správný čas udělat něco s praskajícím středem.Moje kolo http://www.dookie.cz/…011/d-82542/
Potřeboval bych poradit 1) Jaký stahovák na kliky 2) Jaký klíč na sundání misek 3)Jaký nový střed,klidně i víc možností.Ten původní nic nevydržel 4)jaký misky – umělohmotný,hlíníkový 5) jakou vazelínu na nové misky.
Děkuji za odpověď nejlépe rovnou odkazy na kup kolo.Snad toho nechci moc :-)
Stahovák na kliky
Klíč na misky
Nová osa (plast misky)
Nová osa (kov misky)
Vazelínu jakou chceš, já používám vazelínu od Nacházela.
Ideální však vykašlat se na octalink kliky co tam máš a koupit rovnou kliky s dutou osou
Jinak pokud budeš kupovat osu, tak na cambera je myslím 73mm středovná mufna, to by alě mělo být napsaný na té co z toho vyndáš, měla by tam být i délka.
Díky za odpověď.Ty kliky mi příjdou jako nejlepší řešení.Horší je že budu muset asi koupit nejprve ten stahovák a klíč na octalink a potom znovu nový stahovák a nový klíč na misky, protože tam je jinej systém ne?Co ta OSA u těch klik ta má 73mm?
Nejlíp když to doneseš někam do servisu, ať ti ty kliky stáhnou. Pak už ti bude stačit jen klíč na misky HTI
Ten pak využiješ vícekrát.
Případně se dají ty misky našroubovat i opatrně francouzákem a omotaný nějakým hadrem aby se moc nepoškrábaly.
Ok díky.Radši koupím ten klíč.Ta OSA co dávají k těm klikám je přesně na Cembra?
K ose jsou podložky, pomocí těch ji nastavíš akorát na cambera. Ten má mám za to 73mm, takže dáš jednu podložku na pravou stranu, kde jsou převodníky a mělo by to být ok.
Fakt díky.Moc jsi mi pomohl.Chci se ještě zeptat co je to za nářadí u bodu 5. v tomto návodu.Tedy jestli je to správný návod na tyto kliky.
Žádný návod tady nevidím, ale vzpomněl jsem si že ještě budeš potřebovat toto
Na dotažení šroubu na levé klice. Taky to jde ale vyřešit samodomo. Ale bude se ti taky hodit.
Jo sorry tady je ten návod http://www.ivelo.cz/…lozeni-klik/
Je to asi přesně to na co jsem se ptal.
Takže problém vyřešen.Vyčištění středu klik misek pedálů a kolo ani necvakne.Takže jsem si vybral jiný dárek od Ježíška.Chtěl bych tam dát řazení http://www.kupkolo.cz/…0–3×9_z1528/
Po nějakém pátrání jsem zjistil že není kompatibilní s přehazovačkou Shimano.A co přesmykač?Ten musím taky měnit?Přehazovačku jsem myslel http://www.kupkolo.cz/…-2010_z5272/
Je to dobrá volba když je tam teď Shimano RD-M772 Deore XT Shadow, dlouhé raménko?Ještě nechápu rozdíl v délce ramének.Díky za odpověď-
Aj ja som majiteľom CAMBER Comp Carbon 29", chcel by som sa spýtať, ako ste spokojní s karbonom na tomto modely – mal niekto nejaký problém?
Inak s bikom som spokojný maximálne, perfektná priechodnosť a ani na MTB maratonoch som sa až tak úplne nestratil, aj ked má cca 13 kg :-) časy mám lepšie ako ked som jazdil HT Stumpjumpera 29"
Nezkoušel jste někdo dát na Camber Elite 2011 řazení Grip Shift X0 9×3? Vejde se pod brzdovou páku?
Nejde to, jde to jen na Meridě. Ačkoliv je to divné, patří to pod stejnou korporaci, tak by si člověk myslel, že by to jít mohlo :-(
Co myslíš tím že to nejde?Co přesně nejde?Na kup kolo mi bylo řečeno že to samozřejmě de jen musím kopit přehazovačku SRAm.Nevím jak by to mělo souvyset z meridou.
Přečti si svůj dotaz znova. Jasně, že to jde, jen si musíš koupit 9sp přehazku Sram nebo 10sp Dynasis Shimano, tedy 1:1 systém, pokud tam jedno z toho nemáš.
A teď k tomu vejití pod páku, jak si to tam poskládáš, tak to budeš mít.
:-) ok sem blbec.Poraď mi tedy jakou přehazku.
http://www.kupkolo.cz/…-sys_z89752/
http://www.kupkolo.cz/…speed_z4834/
Co je lepší a lépe fukční s řazením grip Shift X0 9×3?
Přijde mi divný dávat řazení o 2 řady vyšší než přehazku. Když už, tak alespoň X9 nebo XT a koupit klidně jen X9 gripshift.
Chtěl jsem X9 přehazku ale na kup kolo nemaj skladem a já to potřebuji do pátka.
Oproti Majkeemu mi to naopak vůbec divné nepřijde a dal bych klidně kombinaci X0 řazení + X7 přehazka. Pokud nešampóníš a jde ti o cena/výkon, tak ideál. Pokud kombinovat se Shimanem, tak spíš bych dal SLX 2013, z těch dvou bych dal tu X7, jak už jsem psal.
Tak šampóním je na polovic.Řazení X0 9×3 se mi líbí o hodně víc než X9 9×3 :-) Ok pudu do házky X7.Díky
Tak ještě jeden dotaz.Jakou délku ramínka?ted tam je Shimano RD-M772 Deore XT Shadow, dlouhé raménko. Tak asi dlouhé, ře jo?
Dalo by se i střední, ale pokud k tomu nemáš konkrétní důvod, tak vem radši dlouhé, nic tím nezkazíš a je to pro tebe nejjednoduší varianta.
Chápu tedy dobře že by se tam dalo dát i střední raménko?Na kupkolo totiž mají toto skladem ze středním ramínkem.http://www.kupkolo.cz/prehazovacka-sram-x-9-model-2010_z5272/
Nechci ale abych s tím měl pak problémy.Proč se řeší délka ramínka?
Dalo, jen pak nepůjde řadit celý rozsah a budeš si muset vybrat, jestli při zařazení 22(24)-11 ti bude plandat řetěz nebo 44(42)-34(32) urveš přehazku či patku. Lidi to vozí, já taky donedávna, jen si to musíš pamatovat a nepřehmátnout se.
Aha.Proto beru Grip Shifty protože se přehmatávám velmi často.Beru X7 s dlouhým ramínkme.Moc díky za pomoc.
Tak ona X9 hazka je přeci jen lepší kus matroše a gripshift X9 a X0 funguje naprosto stejně.
Má X0 microindex?Myslím tím jemné dolaďování přesmykače nebo má jen 3 polohy.JInak mě se fakt ta X0 líbí víc než X9.
Řazení bych nechal X0, zbytek si musíš rozhodnout sám, osobně se mi taky víc líbí GS X0 než X9 už kvůli ergonomii. X0 100% microindex má, X9 nevím.
Dáal někdo na Cambera řidítka 720mm nebo 730mm.Mám tam teď 680mm a měřím 190cm.Přemýšlím o větších.
No tak si tam dej širší, nevím co řešíš :)
Tak dneska jsem se konečně dočkal a dorazil mi Camber Comp 29,oproti předchozímu GT Sensor 2.0 2011 je tohle opravdu tank,přesně něco takového jsem hledal,geo se zdá být super ačkoliv jsem zatím popojel pouze kolem baráku,tak snad zítra se trochu vyčasí.Nejvíc potíží mám ale zatím s nastavením zadního tlumiče Rock Shox Monarch RL a to konkrétně s Lockoutem.Na Gt jsem měl Foxe a tam bylo zamykání jednoduchý,prostě jsem otočil a bylo to natvrdo.U Monarchu mám nafoukáno na svoji váhu a v poloze lock se to pořád znatelně houpe,musím kouknout do manuálu jak se věci mají,nebo kdyby někdo poradil jak přesně postupovat tak budu vděčný.
Fotky zatím pouze garážovky…:))
Na co to zamykat? Cambera jsem měl taky, tlumič bez locku a nikdy jsem to nepostrádal. Od toho to je full přeci, aby to pracovalo.
Popravdě Sensora jsme měl taky a tam nebyl lock potřeba defakto vůbec, stavba chodila parádně a při šlapání se skoro nehejbala.
Nemluvím o tom, že při zamknutám tlumiči trpěj pak čepy.
Moc hezké kolo. Já mám na Camberu Fox Triad II a při nastavení „Lock“ se taky úplně nezamkne. Zřejmě jenom omezí kompresi. Na tohle se ptá víc lidí – viz google, ale je to prostě normální.
Jojo…už jsem prošel tak trochu net a koukám že i mimo republiku to řeší celkem dost lidí,řeší to že je tlumič Monarch RL zamknutý ale vesele se kýve dál.Na zamykání,rozumněj zamknutí do mrtvé polohy,jsem z předchozího Foxíku prostě zvyklý,tlumič zamykám ale pouze při přesunech po asfaltu nebo když dupu do většího kopce.Zásadní problém bych viděl asi v tom že při mojich proporcích 195cm/95kg je těžké bez natvrdo zamknutého tlumiče ho nerozhýbat.Ty kila dělaj prostě svoje,věřím že když má někdo třeba 70kg tak lehce přefoukne a zamykat nemusí.Co jsem koukal do nastavení tak na moje kila bych měl foukat něco kolem 220psi,což zatím nemám,teď mám asi 180psi.Je to můj druhý full,oproti Fox Float RL který jsem měl na předchozím Sensoru 2.0 2011 je pro mě současný Monarch tak trochu španělská vesnice :)).Kdyby měl někdo chuť mi popsat jak ideálně naladit budu věcné rady rád naslouchat :)).Pláště zatím nevím,ujel jsem všeho všudy včera 2km,už aby se trochu vyčasilo a pak můžu začít porovnávat.
Tak monarch RT3 zamknes uplně. ale tam jsou tři polohy open,propedal,lock.Ale já taky moc ten uplnej lock nepoužívám. pohodlí je pohodlí. :-)
tady je ale Monarch RL.Polohu Lock to samo že má ale při jejím použití se mi zdá že se tlumič pouze lehce přitvrdí oproti než když je v poloze otevřené.
Já když jezdil Cambera, tak jsem měl ke sto kilům, to máme tady na hradecku sakra spoustu rovin a lock mi nikdy nechyběl. Musíš se naučit šlapat do kruhu. Nebo sis měl koupit HT, to se nehoupe.
Tohle to mě vždycky dokáže rozčílit, když někdo řeší zamykání tlumiče na fullu. Sakra chlapi! To není přeci závodní kolo, ale kolo na pohodový a terénní ježdění, to že se občas trochu pohoupete ztratíte nějakou vteřinu je přeci jedno.
Tak mám prvních pár desítek km za sebou a musím říct že jsem fakt nadšenej,oproti sensoru je to opravdu tak,z kopců to letí jako utržený,tlumení mám jakštakš nastavený,ale dopilovat to ještě chce,zadek mám na 200psů a je to ok aj bez zamykání.Brzdy Elixir 3R fungují parádně,narozdíl od bývalých Elixir 3 není po skrtání ani památky…ťukťukťuk…tahle věc mě u Sensora dost trápila,jak skrtání tak různé pazvuky.Na můj první Sram jsem si zvyknul rychle a nemám výhrady…až na…
no prostě jsem *****,jak jsem za posledních pár měsíců sebou neseknul tak včera jsem lehnul,nebylo to nic vážného,téměř nulová rychlost,bohužel jsem přejížděl mokrej úsek v lese a neviděl jsem kořen,samozřejmně jsem to nečekal takže jsem nestačil v tý malý rychlosti ani vycvaknout s odporoučel jsem se k zemi.Bohužel jsem lehnul na pravou stranu,já si ustlal pěkně do měkýho,vstanu otřepu se že povalím dál…ale…nešlo řadit,měl jsem ohnutý ramínko,lehce dovnitř,narovnám ho,jet se nechalo ale nejmenší převod nešel dát.Tak jsem odjel nasrán pomalu dom.
Nejsem moc technik(přes kola :) )tak se ptám,rámínko je lehce do vrtule-žádná hrůza myslím,vyndal jsem patku,tak je rovná bez známky poškození,alespoň myslím :))Ale proč nemám ramínko v poloze kde by mělo být,prostě to leží skoro na rámu.Díky za osvícení a zároveň se omlouvám za neznalost :))
Hoši prosím o pomoc, koupil jsem Cambera, bazarového, a po několika km (asi 200) mi začalo vrzat někde od spdu či středu šlapání. Střed jsem prostříkal WD, promazal, ale furt to vrže. Nedělá to taky někomu? Nemůžou to být čepy, a jak to vyřešit? Díky za rady. Kuba
Jestli vržou čepy, bude to vrzat i při jízdě bez šlapání. Zatímco středová osa vrže/křupe většinou jen při šlapání.
Co s tím udělat řeší mnoho vláken, to není výhradně záležitost cambera. Tj. rozebrat, důkladně vyčistit bordel, zkontrolovat součástky (případně vyměnit dle nutnosti), natlačit vazelínu a znovu složit.
Jop, byl to střed (výměna za nový). Čepy jsou tiché jak hrob. :)
Hlavně prosimtě nic nestříkej wédéčkem :)
Zdravím.
Dělal jsem generálku bika tzn. Rozložení a vyčištění zadní stavby, čepů a promazaní ložisek. Vše šlo rozdělat uplně v pohodě, ale tento šroub (čep) mě překvapil. Nevím jak ho povolit aniž bych strhnul šroub (což se mi pomalu děje). Nějaké rady jak na to? Je to jen šroub nebo jsou tam i ložiska?
Díky
Já mám Cam2012 a tam je jen šroub. Dokonce mi po 10kkm vypadl sám za jízdy. Doporučuji občas zkontrolovat. Nové prodávaj pouze v celé sadě za 1500.
Rozhodně jestli je to načatý už nepovolovat žádným ožvejkaným inbusem a radši to dovíst na povolení do nějaký speciálky. Pokud už máš vnitřek ohlomezdanej a je to v háji, tak někdy pomůže torxní byt, kterej do toho natlučeš a pak nejlépe nějakou ráčnou s pořádnou pákou povolit. No a pak koupit novej šroub :)
U tlumiče v horním oku je takové váleček asi čep. Je normální že je posunutý k jedné straně? Nemá být na středu? Je tam dost na fest tak nevím zda s ním mohu pohnout. Jak cistite kolečko na nastavování odskoku. Je tam bordel a při točení to trochu dře. Diky
Ahoj, zjistil jsem zničený šroub na zadní stavbě, nemáte prosím náhradní nebo nějakou alternativu,
jak to pořešit. Zjistil jsem akorát, že šroub je součástí sady Specialized 2013 Camber Fsr Bolt Kit 989e-5005,
ale ani ta se mi nedaří sehnat. Přece nezahodím celé kolo kvůli 1 šroubu …
Moc vám děkuji za jakoukoliv pomoc.
Na obrázku je vzor šroubu vymontovaný z protější strany.