Už je venku. Nový Epic 2021.
Na https://www.kolasvorada.cz/…/search.aspx?… prý skladem.
Už je venku. Nový Epic 2021.
Na https://www.kolasvorada.cz/…/search.aspx?… prý skladem.
Za mne rozhodne super, nejvic asi model https://www.kolasvorada.cz/…moke-2021-xs
Neni tam brain, ma to 120mm, teleskop a normalni DT350 naby. Ty rafky jsou porad teziska, ale taky vydrzi vsechno.
Za me parada, jen by mi chybel lockout z riditek na evu.
50 tisíc za elektrický řazení na pročku, proti letošnímu modelu…hm
proti letosnimu modelu se to taky lisi ramem a krizovym priplatkem :)
Ty ceny jsou vážně Epické :-D Za plnou bych to teda nikdy nekoupil, ale kdo musí mít eS, tak to je přece jasná volba :-DDD.
Ale jinak ta verze EVO bez brainu mi dává i celkem smysl a na tom bych si i dokázal představit jezdit.
Být ten Expert EVO za adekvátní cenu, tak proč ne.
Souhlas! Docela mě příjemně překvapili, že to pochopili i ve Specialized, že dost lidem brain vadí…
A taky se mi líbí progresivita geometrie, už jen ten úhel hlavovky a sedlovky to je paráda.
Hlavně ten rám přizpůsobili, už to neni jen klasickej epic se 120 mm vepředu a větší gumou.
Radsi YT Izzo… tohle nema ani kliky v kartonu
Yt izzo bude kolo pro uplne nekoho jineho. To je pro lidi, co na cenovky Speslu koukaj a nestacej se divit, ale chtej furt slusny kolo. Jinymi slovy pro ty,co nedokazou přeplatek za Spicialized ocenit. Ale verim, ze bude i spousta, co ocenit dokáže. Mne se ale libi to izzo…
tak na spešla je běžně 20% sleva ( kdo umí).
pak je levnejsi nez Scott spark ( top verzebza 320 taky).
no a sposta lidi co na takove kolo ma si jeste daji do účetnictví ( dalsich 20% dolu) a nejdnou je cena bezkonkurenční.
pro nas smrtelníky smůla.
a počítaš Sparka taky s 20% slevou ? :) já třeba po novém kolu už nějakej čas koukám, ale Sparka jsem už loni vyřadil, protože čekám nového, letos to vypadá, že kolo řešit nemusím, protože to na nějaké ježdení moc nevypadá, takže pořád čekat můžu, ale zda si tím pomůžu nevím :o)
Jak na Scott tak Spešl dostaneš v pohodě i větší slevu…
Je to tak, ale základ je brutální.
Slevu Ti dá i třeba BMC, které má ceny taky brutální, já tehdá dostal skoro 30% a to jsem kupoval na začátku sezony.
Na druhou stranu, teď úplně ochotně s cenou si myslím dolu nepůjdou – je brutální poptávka a hlad po cyklistice, tak to nebude takové, jako dřív…
Tak to je fajn s BMC a Scottem. Vim ze orbea je marná se slevou.
Tak za x let se ozvu kdo a kde dava slevu krome spešlu :)), az doslouzi Lux.
U Orbei jsem měl nabídku cca 15% dolu na nový modely. Není to tolik jako u speslu ale zase ty kola nejsou tak prepaleny :)
Zdravím chci se zeptat zda někdo neví jestli je novej Epic kompatibilní s Reverb C1.
Někde jsem četl, že se u něj počítá jen s vnitřním vedením o průměru 4mm a Reverb C1 má hadici 5mm.
Nevím tedy zda jde jen o ,,dírku” do rámu nebo zda je v rámu vnitřní trubička kudy se vede hadice, či zda nemůže být problém v oblasti středu (málo místa).
Děkuji.
Epic 2021? řekl bych že Epic primárně nepočítá s teleskopem žádným protože se posunul víc k XC only. S teleskopem počítá EVO. A tam lepší model má už patřičný teleskop a nepředpokládám že na Swoks rám příjde jen Reverb C1 .
Nebo to je jinak?
Že by Epic nepočítal s teleskopkou a Diverge ano?To by bylo divný
Možná to bude tím na kolik kolech ten rám je . Specialized Epic 2022 a Epic EVO 2022 není ten samý rám. A nevím jestli na rám Epic za +6000€ bude cpát C1. Ale takovej Diverge za 1800€ až 3000€ by ta sedlovka mohla zvednou na ceně :-p
Ne zbytečně sem složitě rejpal. Mám totiž pocit , že asi nemyslí Epic 2022 .Buď plete ročník nebo Epic vs Epic EVO.
Omluvuju se, oni tam fakt tu ďouru nemají u ročníku 2021 u XC Epica fulla (ne Evo) . To je dobrej fail, teď už vozí teleskop strašně lidí i na XC
XC Epic je stavěnej jako ostrej puritánskej závoďák xc/maraton. Kdo skutečně nutně nepotřebuje Brain, udělá daleko lépe verzí EVO, která je rovnou už s tou teleskopkou, citlivějšim odpruženim, normálnim tlumičem s daleko lepší dostupností servisu atd.
Jj u fullu bych taky šel do Evo místo verze s Brainem.
Ale jak sem psal mám HT takže v pohodě ;)
Epic EVO 2021+ má jen jinou zadní stavbu a tlumič. Přední trojůhelník kterého se to týká je stejný.
Já ale mám Epic HT – hardtail.
.
Nesmysl.
S teleskopem se samozrejme pocita.
Samo že nějaký stím nějak počítá. Ale tady sen tušil, že pravděpodobně vůbec nepíše o Epic 2022.
Třeba Epic Pro 2022 má teleskop v základu.
S-Works prodavaji bud s pevnou sedlovkou, bezdratovym Reverbem, nebo mechanickym Divinem, tak je mozny, ze je tam dira na klasicky „radici“ bowden.
Do rámu je trojdíra s plastovou vložkou (která tam mimochodem drží hrozně blbě). Z hlavy nevím jestli to je 4 nebo 5mm každopádně to neni problém upilovat/uříznout. Tu plastovou vložku.
Merim až budu zítra doma ale od oka mi přišla menší takže bych čekal ze to je 4mm a ne 5.
V Epicu HT je 4mm jednoduchá díra bez vložky. Viz níže. Tady píšu o Epicu = fullu.
Epic HT a s teleskopkou počítá je tam díra. Jen jde o to ze ta díra je ,,asi” 4mm a Reverb má hadici 5mm.
Někde jsem četl ze to prave nějakému Němci neslo ale volal jsem do Spešlu a uvnitř žádné vedení není jako trubicka a kolem středu projde takže jde jen o tu dírku – takže vrtacek pokud to bude malé.
Epic HT má 4mm no. Převrtat to jde. Byť to samozřejmě znamená ztrátu záruky. A neni to jen o díře do rámu, je potřeba udělat širší otvor i v průchodce/držáku vedení těsně za vstupem (je vidět po demontáži vidlice).
Aha díky. Říkali mi ze to tam někomu už takhle predelavali ale ze Reverba teď neseženou. Já ho teď objednal tak snad ve středu bude doma.
Bože geniální objednat a pak se ptát . Tedy krom toho se vlastně ptát jiný rám a myslet taky jiný rám.
Ne já se zeptal, pak sem psal do Spešlu, pak tam volal a až pak objednal. ;)
A nikde jsem nepsal o 2022 a o fullu to sis domyslel ty.
No původně jsi psal novej Epic. = Full 2021+.
Novějších Epic = 2021 ok ale Epic neznamená jen full ale i HT.
Epic znamená epic full. Ht je epic ht.
A ještě nejnovější je model 2022 :)
Dobře tak budem slovíčkařit ;)
Nicméně díky prostě zvětším vrtáčkem 4mm díru na 5mm a je to.
Když napíšeš Epic, vždycky to byl a bude XC full. Všechny ostatní Epicy mají nějaké přízvisko (ht, Evo)a navíc jejich modelová historie je velmi krátká, takže hodně lidí ani nic jiného nenapadne.
Vím, že ty interní průchodky jsou u předchozí generace, která měla ochranu proti protočení řidítek (a 2 vstupy vpravo, 2 vlevo), ale jsou skutečně i u nového Epicu HT (všechy 3 vstupy vlevo)?
Tak asi po páté znova. Epic HT má pouze dírky do ramu bez plastových vložek. Dírka je 4mm. Epic full (jak xc tak evo) má podélnou díru s plastovou vložkou pro 3 vedení. Jedna je 5mm a zbylé 2 si myslím 4mm.
Tak znova:
Píšeš: „A neni to jen o díře do rámu, je potřeba udělat širší otvor i v průchodce/držáku vedení těsně za vstupem (je vidět po demontáži vidlice).“
(Ano, takto to je/bylo u předchozí generace – sám ho jezdím.)
Ptám se: Platí toto i pro Epic HT 2020+? Protože MI.KU tady celou dobu píše o modelu 2020+.
To přímo píšu o HT 2020+. Nové fully mají díru velkou s plastovou vložkou.
Neplati Epica 2021 jsem s teleskopem vozil a je tam jenom dira, za ni uz zadne vedeni bovdenu neni. 2019 HT jsem taky mel, tam vedeni bylo. Dira v novem je 4mm, 5mm bovden tam bez zvetseni nejde a kdyby se vrtalo je to v tom miste treba centimetr do hloubky, aby mel ten bovden smerove vedeni.
Hustý. Díky. V manuálu 2020+ o tom taky nic nepíšou právě – všechno jde volně a jsou přes to přetažený ‚churra‘ aby to neklepalo.
Presne tak, ty navleky na bovdeny tam doporucuju pouzit, nesnasim klepani cehokoli a bez nich to bude 100%.
Centimetr do hloubky? Ještě sem na to nekoukal ale v místě té díry snad není žádný extra matros ne?
Ještě dotaz – bovden asi bez rozebrání středu neprovleču co? Nebo se dá s trochou trpělivosti protáhnout?
Je tam extra matroš jako vedení bovdemu jenom v tom místě. Bovden se s trochou šikovnosti dá bez demontáže středu, ale pak doporučuju nastrkat tam pak přes sedlovku to tlumení na bovden.
U mě jsou všechny 3 v levo.
Dal bych tam bezdrát. To vedení „zleva doleva“ vypadá strašně a ta smyčka je pak pěkně ostrá.
Vypadá no. Ale bezdrát je zase dost drahej + bezdrát sedlovka + analog řazení taky vypadá strašně. A pak už je to ku*va drahý.
Bezdrát nechci – tyhle ele srajdy mi nesmí na kolo.
Ještě otázka – jak teď koukám na ty díry na fotce (nejsem u kola) nedalo by se to vyřešit elegantně tak ze bych jen provrtal tu zaslepku jak je pro 5mm brzdu a 4mm řazení – ze bych tu část na řazení zvětšil na 5mm a řazení pak protáhl dírou na 4mm bovden pro sedlovku?
Myslím ze v místě ,,brzdy a řazení” uvnitř bude jedna velká společná díra ne? Tak bych vlastně vrtal jen plastovou zatku, samo by to vyžadovalo znovu natáhnout bovden na řazení ale to půjde hladce.
No to tak hladce nepůjde, protože na ty hadice/bowden jsou ještě navlečený zmíněný ‚churra‘ – gumový/mirelonový trubičky, aby to v rámu nebouchalo. A to churro má průměr 11 mm.
Minimálně vidlice nebo střed, lépe obojí, musí ven.
Vidlici klidně vyndam aspoň si rovnou udělám olej, ale na střed nemám ještě vercajk tak kdyby ten musel ven tak bych to musel dat do servisu – jestli jak si psal to jde bez toho tak si to udělám sám doma.
Jen mě to teď napadlo ze lepší vrtat do zatky a prehodit bovdeny než vrtat do rámu.
Úplně nejlepší je ale nevymejšlet blbosti a dát tam teleskop na lanko či bezdrát.
Bezdrát nechci a je drahej a k jinak mechanické sadě by neladil a ele sadu proste nechci.
No a lanko nechci taky mě se ta hydraulika líbí. A už to mám stejně objednané.
Zítra na to kouknu pokud má brzdový a řadicí bovden jednu velkou díru a do té je jen ta plastova zatka se dvěmi dirkami je to jasné a potahnu to tudy.
Pokud to bude uvnitř stále dělené (ale neverim tomu) tak hold vrtáčkem trochu zbrousim lak a zvetsim díru no.
Lanko je lepší. Osobně moc nechápu, proč má reverb furt hydrauliku, když od toho upustil rock shox i u locku vidlic. Ale dělej jak uznáš za vhodné. Za cenu reverba člověk sežene lehčí a spolehlivější teleskopy, sežene je i za méně :)
Snad jediná o které bych uvažoval je BikeYoke ale ta vyjde kolem 11 a reverba sem sehnal za 8.
Lanko v zimě zas rádo zamrzá. Ale hlavně mi ta citlivost přišla vždy horší.
Ten C1 Reverb je spolehlivej není to jak ty staré verze a jak sem zjišťoval dá se velmi snadno odladit na prakticky nulovou vůli.
Ale nehádám se BikeYoke by určitě byla taky fajn. C1 Reverba sem zkoušel a líbil se mi.
Nahore zatka taky neni jen bovden a hadice hozeny do jedny diry..
Je to možný z ty fotky to nepoznám. Pokud to je tedy jedna díra tak o 1mm širší bovden tam projde toho se nebojím a ten řadicí hodím do samostatne dírky.
Jo, asi to bude jednodušší napasovat ho tam, než zvětšovat tu samostatnou.
Jj jako rychlejší by bylo protáhnout to vrtackou ale tohle bude čistší a nikdo mi nemůže říct ze to má vliv na záruku ;)
No a při té příležitosti mohu rovnou tedy i vyměnit řadicí lanko s bovdenem pac ho u hazky mám stejně rozedreny.
Ok díky moc
Tak Reverb úspěšně nainstalován.
Pokud by se do toho chtěl někdo pouštět a dávat si taky Reverba nebo teleskopku s 5mm bovdenem, tak dam radu, nenechavat si vrtat do rámu.
Opravdu stačí jen přehodit řadící 4mm bovden do 4mm díry pro teleskopku.
A teleskopku s 5mm bovdenem dat do společné díry se zadní brzdou – vejde se to tam krásně.
Bovden jsem provlekl bez demontáže středu, stačilo tak 3–5 hejbnout bovdenem a chytl se do spodní rámovky krásně, provlékal jsem ze sedlové trubky.
Demontoval jsem tedy jen vidlici.
Jinak Reverb jsem nemusel ani odvzdušňovat, je tam takový čudlík co se našroubuje do bovdenu takže olej z něho neteče, a po provlečení jsem bovden stejně ucvakl o 15cm (nechal jsem si raději delší).
Zatím jsem dal ovládání na samostatnou objímku, jelikož jsem zapomněl objednat matchmaker X od Sramu a teď už to předělávat nebudu, nechám to na jaro až budu měnit řadící bovden a dělat brzdy ty chci pokrátit mají moc dlouhé bovdeny.
Hrál sem si s tím cca 2 hodiny (svačinka, skočil si do Spešlu pro nové řadící lanko) takže na pohodu.