Spešl SJ FSR 2009 - bushing tlumiče

25 nepřečtených
  • Neťa

    Ahoj,

    rád bych se zeptal zdejších majitelů v nadpise zmíněného biku na zkušenosti ohledně výměny bushingu tlumiče. V tomhle jsem nováček, nicméně vím, že Fox teď dělá relativně nově vložky podobné Heavy Duty od TF Tuned, ale problém je, že ty od Foxe a ani od TF Tuned nejsou v potřebném rozměru (je to tuším 13mm, teď přesně nevím a nemám kolo u sebe, prostě je to menší než nejmenší u TF). Napadá mě jen custom rozměr od TF Tuned. Je ještě nějaká jiná možnost, případně dával už někdo Heavy Duty bushing od TF Tuned a podělí se o zkušenosti?

    Díky moc.

    0 0
    • Neťa  

      Up.

      0 0
    • Neťa  

      Fakt to nikdo neřešil? Vždyť těch kol musí být mraky, mělo by to být stejné i pro ročníky 07 a 08. Jen dodám že tlumič je klasika Fox Triad.

      0 0
      • dEvilPS3  

        mam 08cku s puvodnim triadem a abych rekl pravdu, nevim ani co to bushing je…porad mi maka jak ma, nechaval jsem ho jen repasovat.

        0 0
        • Neťa  

          Bushing není přímo v tlumiči, ale nachází se v okách (úchytech) tlumiče. Časem se vložky vychodí a vznikne vůle v uchycení – je potřeba je vyměnit.

          0 0
          • dEvilPS3  

            rad jsem se poucil a pokud se tu nekde najde kde ho intelogentne sehnat, mozna ho vemu i do zasoby :D Neplanuju menit ram, vcelku dost mi vyhovuje i ten triad.

            0 0
      • Goob  

        Já měl (teď ho vozí má drahá) jen obyčejné FSR XC, a pouzdro jsem si nechal vytočit z kusu duralu, protože jsem ho nebyl schopen sehnat nikde.

        0 0
    • maajkee  

      Já měl Cambera, kterej je odvozoneje od staršího 120mm stumpjumpera a vložky včetně bushingu u švece nebyl problém sehnat. Měříš dobře?

      0 0
      • Neťa  

        Ono klasické, ty starší, pouzdro plus vložky, sehnat asi půjdou, ale chtěl jsem spíš sofistikovanější řešení, tzn. buď ty nové vložky od Foxe nebo Heavy duty od TF Tuned. Foxy jsou nejužší 19mm, TF 15.8mm a realita u Stoupy je ještě užší.

        0 0
        • maajkee  

          Samozřejmě jsem dával ty nový s polymerovým bushingem.

          Ale pořád nějak nechápu. Bushing se dává do tlumiče, ten má rozměr jasnej.

          Pořád mám pocit, že to bereš nějak špatně. Těch 13mm máš tloušťku jedné vložky? Tedy 26mm dohromady?

          0 0
          • maajkee  

            Rozměr je jako celková délka vložek, né jako polovina. A těch tvých 13mm mně příjde jako nesmysl.

            0 0
            • Neťa  

              Vím, že je to bráno jako celková délka… je blbé, že tu to kolo teď nemám, ale ten rozměr úchytu v rámu je opravdu jen téměř přesně stejný, jako je šířka úchytu tlumiče. Blbě se to popisuje. A jelikož jsem to měřil už před nějakou dobou, tak si tím rozměrem nejsem bohužel jistý. Ale určitě je menší, než je nejmenší dostupný od Foxe (19mm) a opravdu je i užší, než nejmenší „sériový“ HD (15,8mm).

              0 0
              • maajkee  

                To by chtělo foto, nechce se mi věřit, že by to spešl udělal takhle blbě :)

                Když píšeš že šířka obou vložek je 13mm, tak jedna musí mít jen 6,5mm, to by musela bejt fakt ultratenká.

                0 0
                • Neťa  

                  Změřím a nafotím příští týden :-). Jednoduše tam není vůbec žádný spacer (horní oko, kde je jednodílná vložka – viz jiný můj příspěvek), tedy vypadá to jako ta nejužší varianta HD, akorát to bude ještě užší :-), spodní oko s dvoudílnýma vložkama je možná trochu širší, ten jsem snad ani neměřil, narazil jsem hned na tom vrchním…

                  0 0
                • Neťa  

                  Tak si sypu popel na hlavu, jsem vemeno, měřil jsem sice správně, ale naměřil blbost :-) – realita je zřejmě taková, že je to opravdu těch 15,8mm, tedy ten nejužší rozměr kitu od TFT. A dokonce jsou oba úchyty stejné. Ale měl bych ještě jednu prosbu – mohl by mi někdo, kdo má po ruce kit od TFT, změřit průměr té osy, která se strká do polymerového bushingu? Rád bych věděl, jestli je stejná jako ta moje na horním úchytu (dvojdílný) a bude mi stačit pořídit jen samotný bushing. Spodek (trojdílný) bych pak vyměnil celý. Děkuji.

                  0 0
    • cbb  

      Ahoj, custom duty kit od TF Tuned som jazdil 2 sezony. Nezaznamenal som ziadne problemy. Tiez som si musel nechat vytocit od nich custom kit. Jednoducha a rychla komunikacia. Dodavka cca 1 tyzden. Rozmery sedeli, ziadna vola v uchyteni kitu a tlmica do ramu. Pocas sezony som nemusel nic riesit, ziadne rozoberanie, mazanie, po 2 sezonach bol kit OK.

      Prechadzam na ihlickove loziska, Amachete roller kit (http://www.amachete.com/kitroller.html). Momentalne ziadna osobna skusenost, toto bude prva sezona. Komunikacia s Amachete v EN bezproblemov, vyrobeny 2 x custom kit pre obe oka tlmica, nahodene, bez vole v rame. Uvidime po sezone.

      Dalsou moznostou je roller kit od RWC, ale tam sa nestandardne rozmery uchytenia v rame doladuju externymi distancnymi podlozkami. Nemam skusenost, ale mna odradilo prave to doladovanie podlozkami, pre moj ram by som potreboval 2 podlozky z kazdej strany, kazda po 1mm, co sa mi moc nezdalo. Uprednostnil som kit vyrobeny na mieru, bez distancnych podloziek. Nevravim vsak, ze kit od RWC je zly alebo nepouzitelny, aby nedoslo k nedorozumeniu.

      0 0
      • Neťa  

        Super, díky za vyčerpávající odpověď. Mohl bych Tě ještě poprosit o rozměry, které jsi zadával k vyrobení (tedy pokud máš stejný rám)? Samozřejmě budu měřit sám, ale spíš pro případné porovnání. A dají se ty kity od TF Tuned a Amachete nahodit nějak normálně ručně na koleně, nebo je to potřeba zalisovat? Díky.

        0 0
        • cbb  

          nemame rovnaky ram (nemam Specialized), ale ak mas poruke posuvne meradlo, najlepsie digitalne, tak budes potrebovat odmerat rozmery uchytenia tlmica v rame (teda vonkajsi rozmer povodnych duralovych vloziek) a specifikovat priemer skrutky (napr. M6, M8, atd.) Pozri navod na TF tuned webe. Tu istu informaciu potrebujes aj pri roller kite od Amachete.

          Co sa tyka montaze, v oboch pripadoch budes potrebovat nalisovat vlozky do oboch ok tlmica (ak budes menit len jedno uchytenie, tak len jedno oko), v pripade TF je to polymerova vlozka, v pripade Amachete je to kovova vlozka loziska, je to mozne robit aj samo-domo, sposob si uz urcite najdes. Zvysna montaz v oboch pripadoch je jednoducha a nevyzaduje ziadne specialne naradie. Ak sa rozhodnes pre Amachete, moje odporucanie je „utopit“ lozisko vo vazeline predtym, ako ho skompletizujes a nahodis do ramu spolu s tlmicom.

          0 0
          • Neťa  

            Šlo mi právě o to, jestli už to někdo měnil na stejném setupu, abych nevymýšlel vymyšlené. Ono totiž u toho Stumpu s Triadem je to trošku anomál, jednak rozměrem, druhak tím, že každé oko je v rámu uchycené jiným bushingem – horní oko má jakýsi mix – duralové pouzdro, do kterého se zasouvá kovová dutá osa (tedy řekl bych podobně jako u Heavy Duty kitu s tím rozdílem, že pouzdro není polymerové, ale klasické duralové) a dolní oko má klasické duralové vložky.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • cbb  

              presne tak, dva rozne bushingy nie su problem. Vpodstate horne uchytenie tlmica mas uz teraz ako TF Tuned-like, pricom spodne uchytenie „prerobis“ na TF Tuned.

              0 0
              • MlokCZ  

                Akorát s tím rozdílem, že bez polymerové vložky je to řešení ze všech nejdebilnější.

                0 0
            • MlokCZ  

              Takhle je to hodně časté. Do určitého rozměru se používalo u klasického Fox staršího řešení dvojdílné vložky. Pro větší rozměr by to už nedělalo dobrotu, tam se vždy používá řešení z jednoho kusu (osy vkládané do bushingu).

              U TF tuned Heavy duty kitu je dobré, že používá jednodílné řešení i pro malé rozměry.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.