Má někdo nápad, jak tohle dostat od sebe? Vypadá to, že je to tam na nějakým lepidle, který je teda tvrdý jak samotnej karbon. WD ani nahřátí nepomáhá, tu karbonovou tyčku prostě neudržím, aby se neprotočila.
Má někdo nápad, jak tohle dostat od sebe? Vypadá to, že je to tam na nějakým lepidle, který je teda tvrdý jak samotnej karbon. WD ani nahřátí nepomáhá, tu karbonovou tyčku prostě neudržím, aby se neprotočila.
Jestli ta hliníková část není průchozí, tedy má čelo, tak do něj vrtnout díru. Udělat závit a zkusit šroubem vytlačit, samo nejdřív nahřát. Tahle tyčka bude nejspíš vyrobená pultruzí, tedy snese vysokou teplotu kolem 100 C.
Je to skrz. Myslíš, že je to tam jen naražený a není to na závitu?
Byla by to zřejmě první karbonová věc, opatřená závitem na světě. Takže ne závit tam nebude, nicméně kousek odvrtat a ten závit tam udělat, pokud tam ovšem není moc slabá stěna lze.
Co třeba karbonový šrouby? Ty taky nejsou opatřený závitem? :D
Asi právě proto, že mě kompozity živí, mě nenapadlo, že tuhle blbost vážně někoho napadne udělat-vyrábět. Ujo gůgl skutečně našel, ale není to nic víc než krásně vyleštěný prd. Ale to už je na delší technologickou rozpravu…
Kliky Record http://www.cyclingnews.com/…he-time/9166
Prosimtě, on se tím živí… Nějaký naleštěný prdy jako Campagnolo nebo Schmolke vůbec nemá smysl řešit.
Šroub vyrobený RTG vstřikování není nic jiného než leštěný prd. Potenciál uhlíkového kompozitu takto využiješ sotva z 50%. Lehký to bude, ale únosnost toho závitu je tristní. Jak jsem psal, bylo by to na delší rozpravu, ale o to tu asi nejde. Vzájemné pošlapávání a osočování je přeci mnohem zábavnější…
Our screws are manufactured in a highly specialised pressure extrusion procedure. The material used is our own high quality Intermediate module fibres with PEEK-matrix. This is the only means to make sure the fibres are arranged in a spiralling pattern following the thread and centred towards the inside of the screw. The actual thread can not be stripped. In terms of dynamic strength carbon fibre is much superior to all other materials used for screws. They are stronger and 40% lighter than aluminium bolts.
Schmolke tvrdí něco jinýho… A vzhledem k tomu, co to je za firmu, tak jim věřím víc, sorry.
No tyhle PR informace je třeba brát trochu s rezervou. A vlastně tamjen uvádějí, že šrouby jsou o 40% lehčí než Al šrouby, ale pevnostní charakteritiky žádné.
já bych byl u toho opatrný. Zkoušel jsem to hledat jako tuning náhradu na bika a nedal bych si to ani na objímky brzd.
Taky to píšou jako náhradu Alu šroubů, ne titanu v zatěžovanejch místech… A Schmolke bych celkem věřil, navíc objímky se moc neutahujou, hromada lidí to dokonce má, aby se mohly při pádu protočit…
tak schmolke urcite ani ne :-D videl jsem dost veci od schmolke a ze by oplyvali kvalitou za ty penize to se rict neda… kdyz das Schmolke VS MCFK treba tak je to nebe a dudy :-) a to nemluvim o AX Lightness … a navic uspora Carbon/alu sroub je tak zanedbatelna na M4/M5/M6 sroubech ze mi ta investice prijde jako zbytocnost.. max u silnicky co chces stlacit pod 4kg a tam v klidu muzes naprat silonovy srouby :-DD
Jak poznáš u karbonu na pohled, jestli oplývá kvalitou nebo ne? To by mě celkem zajímalo…
staci se podivat jak maji poskladane layery a jak to vypada… i zevnitr… vem si je do ruky a udelej si obrazek sam :-) sedlovka za 7000kc je dost vysmech…
Aha a podle poskládání vrstev poznáš na pohled kvalitu :). Měl jsem v ruce od nich řidítka a přišly mi celkem normální, i když ty prachy bych za to určitě nedal. A s karbonem evidentně celkem umí, vzhledem k tomu, co ty sedlovky váží…
Kolik váží je fuk, otázka je kolik vydrží.
Schmolke si někdo kupuje, aby to vydrželo? :)
A s karbonem evidentně celkem umí, vzhledem k tomu, co ty sedlovky váží… v tom případě nerozumím této větě. Udělat lehkou sedlovku, která nic nevydrží, asi nebude problém ani pro mě :-)
To už zas ale diskutuješ o hovně, co? Když dokážeš udělat stejně lehkou a kvalitní sedlovku, jako Schmolke, tak nemarni čas na BF, můžeš se tím slušně živit…
Moje poslední reakce. Dle tvé věty se kvalita pozná podle váhy.
Nic takovýho jsem netvrdil, to sis vydedukoval sám a úplně nechápu jak…
Ty sedlovky drží, ale samozřejmě člověk, co má v hlavě trochu rozumu, si nebude vybírat 100g sedlovku a čekat od ní nějakou extra odolnost.
Uz to fakt nehul.
uz me davno preslo testovat co vydrzi 100g 600mm dlouha trubka za 6000tisic :-D
Tak závity jdou z kompozitu samozřejmě také dělat a v některých případech mají i své opodstatnění (stejně jako plastové šrouby), ale samozřejmě nejdou únosností srovnávat se závity v kovech. Zatížení zavitů není ideálni pro materiál s tak výraznými anizotropickými vlastnostmi, jako mají kompozity ( především vláknové o kterých je tu nejčastěji řeč).
Např. vidlice Easton EC 90 má závit pro ježka přímo v kompozitovém krku a v tomto případě je to naprosto bez problémů.
Zdendo potreboval bych poresit elox… umis to jeste?
No už jsem dlouho nic nedělal. Měl jsem nefunkční zdroj, ale to by už mělo být vyřešené.
Napiš email.
cajk
Jedině nahřát. Nic jiného nepomůže. Na jakou teplotu jsi to nahříval?
když je to průchozí tak by to neměl být takový problém. Alu část dobře zapřít a tyčku po nahřátí vylisovat. Nebál bych se teploty tak do 160 stupňů.
Trafopájkou jsem to ohříval a to tak, že jsem očko položil na to místo, kam je to zastrčený, a až se z toho celýho začalo hulit a trochu smrdět, tak jsem to zkusil … a prd :) Chci to vyndat kvůli eloxu, nebo to tam nevadí?
No kvůli elexu to vyndavat nemusíš. Nemělo by to vadit. Otázka je, jestli se na to nebudou dívat divně tam, kde to budou dělat.
Jinak s trafopájkou nevím. To jsem nikdy nedělal. Ono i po nahřátí to chce někdy sílu na první utržení, tak jde o to, jak jsi se snažil to vytáhnout.
Už jsem pánovi psal, jestli to neva, tak uvidím. Snažil jsem se to udržet v kombinačkách přes gumu a do toho hliníku jsem vrazil dřevěnou tyčku a zkoušel to protočit, jakoby povolovat.
Tak to se nedivím, že jsi to nepovolil. Na tah to povolí snáze. Tu tyčku musíš jedině vyklepat ( vylisovat) přes tu malou dírku.
OK, zkusím zítra. Nahřeju horkovzduškou a snad to půjde vyklepnout. Díky.
Zkusit to můžeš, ale jk jsem psal, tak kvůli eloxu bych se na to vykašlal.
do válečku kterej je našroubovanej na osičku našroubuješ vhodný šroubek a tím to snad vytlačíš,pozor některé RU mají jiné stoupání M5 takže pokud tam nepude lehce asi budeš muset vyrobit nový váleček s standardní M5 a přes ten to vytlačit nebo jen dirkou a kladívkem přes trn vyklepnout. elox by byl asi v poho ale oni to myslím předtím musí zbavit toho co je na tom teď a obávám se že by se rozpustila i ta tyčka.Taky myslím že nebudou chtít riskovat znečištění lázně.
Asi je to slepene epoxidem, ktery byva i pojivem kompozitu. Takze pokud to zahrejes na teplotu, kdy se epoxid spali tak 100% narusis i strukturu toho kompozitu. Nic uz nezahrivat, tu hulku bych pro jistotu natrel lakem a hodil do eloarny tak jak to je. Jinak nechapu, proc delat takove harakyry a nekdy mi tu fakt chybi JdS. Ten by ti napsal abys to rozrizl i s nabojem a pak si koupil nove kola.
vyhodit, a kupit něco co funguje
To bude jen na výstavku :)
pak jo :D
me ne..
Možná na to zkusit udělat vytlačovací nebo vytloukací přípravek. Mohl by stačit špalík, vrtnout do něj (přes léta) dost hlubokou díru pro tu karbonovou část v průměru takovém, aby to tam zajelo až po ten hliník a opřelo se to o něj. Pak zkusit nějakým tupým důlčíkem nebo kolíkem vyklepnout. Větší sílu už těžko vyvineš, aniž bys to zničil, takže když to nepomůže, tak bych to vzdal.
jj, to je dobrej nápad. Zatím jsem to moc nemordoval, drží to tam dobře. Uvidím, co mi pan eloxovák napíše, jestli to tam může zůstat. Díky.