• Cavendish

    Tak sem přemýšlel,který z těchto materiálů by byl nejvhodnější jako material rámu.

    Představte si situaci.

    V rozpočtu je cca 40 000,– a vy si máte vybrat novou silničku.

    Sáhli by jste radši po karbonu (Focus Cayo 2.0,Wilier Izoard) nebo po hliníku kde je možnost lepšího osazení.Nebo si u Van Nicholas nechat něco složit?

    Pište co a proč by jste volili.

    0 0
    • blisterexist  

      karbon, protože ne hliník

      časem můžeš vylepšovat a v dnešní době je hliník, hlavně na silnici out!:-)

      0 0
      • mr.ricardo  

        jezdim na hlinikovym cinelli a nepripadam si out :) dle gusta kazdeho soudruha …

        0 0
        • blisterexist  

          nojo:-) ale při takovém stropu nemá cenu brát hliník

          0 0
          • Cavendish  

            Zas si říkám jestli se třeba rámu z hlíny od Duratec nebo Cannondale vyrovná karbon třeba od Focus viď :)Ta nová hlína od Cannonu CAAD10 má v 56cm 1150g a prej je výbornej

            0 0
            • mr.ricardo  

              presne tak, porad lepsi kvalitni hlinik nez levnej karbon

              0 0
              • blisterexist  

                jo to bych neřekl

                0 0
                • Cavendish  

                  A to je právě ono,nejsem si jistý že by Duratec strčil do kapsy Trek Madone 4.5C (dá se při akci za 39 sehnat)

                  0 0
              • Zdenda CUBE  

                Pokud sám věříš tomu nicneříkajícímu blábolu, tak bych rád, abys tady rozepsal v čem konkrétně máš zkušenosti, že „lepší hliník“ je lepší, než „levný karbon“.

                0 0
                • Coffin Corner  

                  Já jednu konkrétní zkušenost s karbonem mám, od kluka, který se po čtrnácti dnech probral z bezvědomí, když se mu rám rozpadl při sjezdu z Dlouhých strání…

                  0 0
                  • mr.antik  

                    to samý by se dalo říct i o hliníku i oceli

                    0 0
                    • soc  

                      Takze zustava titan?

                      0 0
                      • mr.antik  

                        to nevim, prasklý titan jsem neviděl, ale určitě mnozí ano…

                        0 0
                        • marYn  

                          kvalitní Ti rám ve svárech nepraskne, ale se sebelepším rámem můžeš při pádu vyvolat pnutí v trubce, mikrotrhliny a to pak může po nějaké době přejít v prasklinu – vlastní zkušenost :( s karbonem zkušenosti nemám, možná to u něj bude podobně.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Jasne ;-)

                            0 0
                            • cukerko  

                              podla toho testu… co tak z dreva?:)

                              http://www.renovobikes.com/

                              0 0
                            • marYn  

                              nějak nechápu na co reaguješ. ohledně karbonu se rád nechám poučit (docela mě to zajímá). ohledně titanu nemám co řešit, páč na tom jezdím a zkušenosti s ním tím pádem mám.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Jen reaguju na tu nepraskavost titanu. Tyhle zobecnujici myty jsou proste nesmysl.

                                0 0
                                • marYn  

                                  jo, to beru. psal jsem „kvalitní Ti rám“, čímž jsem myslel, že se právě na výrobce můžeš spolehnout, ale je pravda, že nikdy nevíš. mimochodem ten test co odkazuješ jsem si pročetl, ale je to už 12 let staré :-)

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Vsak taky Litespeedy jsou obecne ramy na hovno a za poslednich dvanact let uz zadny ram neprasknul ;-)

                                    0 0
                    • Coffin Corner  

                      To jo, ale jde o názor výše: raději lepší hliník, než horší karbon. Podle mě je to tak se vším.

                      0 0
                      • Zdenda CUBE  

                        Úplně stejné nekonečné debaty pamatuju z před třiceti lety, jestli vyrábět tenisové rakety ze dřeva, nebo z keramiky, později z karbonu a podívejme se s čím se hraje dnes. A naprosto stejné je to dnes s kolama.

                        Kolik „jiných“, než karbonových rámů je vidět v závodním používání a to zdaleka nemluvím jen o profi stájích.

                        Jsem naprosto přesvědčený o tom, že kdyby byl jakýkoliv materiál lepší, či výhodnější, tak by minimálně v profi stájích už dávno něco jiného (nového) testovali, nebo běžně jezdili. Ale podle některých místních rozoumků tomu asi nerozumí a proto jezdí úmyslně na horší kvalitě než by vlastně mohli, JAK LOGICKÉ ŽE …

                        0 0
                        • Tina  

                          čo sa týka profi použitia máš čiastočne pravdu. 99,99% užívateľov BF však nie sú profi jazdci. Takže si na rozdiel od profíkov môžu vybrať materiál podľa osobných preferencií. Samozrejme sila marketingu cez profi bajkerov a týmov je veľká a hodne ovplyvňuje naše rozhodnutia. Ale na margo tvrdenia, že profíci jazdia vždy to čo je najlepšie sa tu vždy objaví protinázor, že profík by vyhral na hocičom :)

                          Ale hlavne tu prevažuje názor, že jazdci jazdia na tom čo si žiada sponzor.

                          0 0
                          • Alibaba  

                            …že jazdci jazdia na tom čo si žiada sponzor.. A tak to tedy není?

                            0 0
                            • Tina  

                              Vždy to tak podľa mňa nie je. Veľa krát je možné vidieť v profi peletóne tretry iného výrobcu zakryté návlekmi, plášte, ráfky alebo komplet zapletené kolesá s vymazaným alebo zmeneným výrobcom.

                              0 0
                              • Kubiczech  

                                To je spíše tím, že mnoho menších týmu nemá sponzorsky pokrytou většinu materiálu nebo mají jezdci osobní sponzory. Anebo sponzor prostě neumí vyrobit – příkladem galdy Dugast s obrázkem Schwalbe. Jinak si myslím, že jezdec moc velké slovo nemá.

                                0 0
                            • Jetson  

                              Předpokádám, že to bude podobné jako třeba u tenisu, kde hráč hraje se svým vercajkem a co mu na to nastříká sponzor za fejk, je mu fuk.

                              0 0
                              • DominikGT  

                                mě to tady podle těch debat spíš přijde že je tu samí profík. :D Ono je to blbé že je ten sport tolik o penězích a musí nosit věci od sponzora. Třeba ve freestyle motokrosu musí mít dres sponzora i když nechcou přece ať si každý jezdí v čem chce hlavní je že ten člověk vyhrává a né jestli má na sobě dres fox rockstar nebo nějaké tričko ve kterém jezdí trénink. Jenže kdyby v dresech světových firem nejezdili profíci tak by se jim asi neprodávali.

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Omg…a za co myslíš, že ti ten sponzor bude solit prachy, když ne za propagaci? Jasně že ve všech sportech sponzorovaní jezdci vozí věci a loga sponzorů, protože o tom ten sponzoring (v podstatě placená reklama) přece je!

                                  0 0
                                  • DominikGT  

                                    nevím no sami jezdci o tom mluví že se to ubírá špatným směrem že je to samá reklama a všichni jsou skoro ve stejných hadrech.

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      zrovna FMS nebo akce typu Rampage a ostatní Red Bull/Monster/Roc­kstar apod o ničem jiným není.

                                      0 0
                                      • DominikGT  

                                        Není ale ti jezdci to chtějí jet kvůli tomu závodu a ta reklama tam některým vadí.

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          ale to není závod, to je slušně nákladná show s reklamou

                                          0 0
                                          • soc  

                                            To je reklamni akce s doprovodnou show…

                                            0 0
                                            • DominikGT  

                                              Pro lidi jo ale pro jezdce je ten redbull normální závod bylo to v rozhovoru a oni asi ví nejlíp co to je když to jezdí. :D

                                              0 0
                                        • Tina  

                                          to ani nemyslíš vážne? :)

                                          0 0
                                          • Ossis  

                                            Ještě je mladej…

                                            0 0
                                            • DominikGT  

                                              Ossis ty máš co říkat když máš lehce pře dvacet že jsem mladej. :D

                                              0 0
                                              • Azmir  

                                                Vyspělost se nemusí odvozovat pouze od věku ;-) (nikdo to prosím neberte jako narážku na někoho :)))

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Přijdeš si vyspělej, jo? :)

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    vsechno vim vsechno, znam do vseho kafrám, to znamena ze uz jsem se dostal na uroven chlapu mezi 40–50 lety :D

                                                    jinak se citim jak male decko a vubec mi to nevadi :D

                                                    0 0
                                                  • hony007  

                                                    Tomu říkám nahrávka pro Stříbřenku! :-D

                                                    0 0
                                              • Ossis  

                                                Však jo, jsem stařec nad hrobem ;).

                                                0 0
                        • Payia  

                          To je prave pekna hovadina, protoze profici jezdi uplne jine ramy nez jsou bezne v prodeji. Pinarello Dogma, na kterem jezdi treba Cavendish, je technicky uplne jiny ram nez ten ktery si muzes koupit v obchode. Pak se opravdu tezce hodnoti, jestli by radsi nevzal spickovy hlinik nez seriovy karbon. A co treba Stybar a jeho ruzovy hlinikac?

                          Obecne bych to videl takto:

                          • pro zavody do 100km je vhodnejsi hlinik, vyhody karbonu se na kratke tratineprojevi a rozdil v cene je balik.
                          • pro zavody pres 100km uz bych bral karbon kvuli pohodli
                          • pro turisty je lepsi karbon protoze pobere hrubsi asfalt atp, ale co sevykonu tyce nepoznaji vubec nic – takze z hlediska turisty bych to resilpodle penez.
                          0 0
                          • Zdenda CUBE  

                            Dle Tvého rozdělení by podle bodu jedna bylo naprosto logické, že by všechny časovkové speciály (do 100km) měly být z hliníku, tak proč tomu tak není? Asi tomu konstruktéři vůbec nerozumí, zřejmě nechodí na BF a jejich osvěta je na mizerné úrovni, asi by si je měl kontaktovat a konečně jim poradit tupcům jednim ;-)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Oni na časovkách většinou neřeší ten rozdíl v poměru výkonu a ceny, že? ;-)

                              0 0
                              • Zdenda CUBE  

                                Právě že se v poslední době už pomalu smazává cenový rozdíl mezi rámy. Osobně bych už nedal přemrštěnou cenu např. za Duratec rám a raději bych volil ve stejné cenové hladině rám z karbonu. Pokud na takovém rámu bude jezdit hobík turista, tak pohodlí jednoznačně převáží. Na takové úrovni ježdění stejně sváteční jezdec nerozezná rozdíl v tuhosti atd.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Souhlas, Duratec je jinde… Za tu cenu už jasně karbon.

                                  0 0
                          • JakeF  

                            S druhou částí přesně souhlas… Na krátký závody klidně hliník, protože tuhost může bejt hodně podobná a s pohodlím to člověk nějak vydrží. Pro turistiku je lepší karbon, protože záda má člověk jen jedny, tak proč si je zbytečně dodělat vibracema, v čemž je hliník snad nejhorší, co se dneska dělá.

                            U MTB bych pro karbon byl daleko dřív, co se týče závodů, protože v mírně rozbitým terénu jede líp, i když třeba není až tak tuhý. A zase na druhou stranu na turistiku může daleko dýl stačit hliník, pokud dá člověk široký pláště s nižším tlakem.

                            0 0
                          • Tina  

                            a je toho určite viac. Napr. práve Cavendish má custom (dlhšie) osky pedálov paradoxne na rozšírenie Q-factoru, pretože mu to vraj viac vyhovuje ;)

                            0 0
                            • muppet  

                              není Cavendish jako Cavendish, zakladatel vlákna by moje slova potvrdil :o)

                              0 0
                        • Coffin Corner  

                          Z logiky věci snad vyplývá, že profistáje něco jako méně kvalitní karbon nemusí řešit, o tom tady vůbec není řeč…

                          Bavíme se o dilematu zda si za stejné peníze koupit levný karbonový rám kdoví odkud, kdoví jaké kvality, když se dá ve stejné cenové relaci sehnat kvalitní, značkový rám v duralu. Já jsem zastánce té druhé možnosti, to je celé.

                          0 0
                          • blisterexist  

                            značka nezaručuje kvalitu, stejně to sváří číňan

                            0 0
                            • kubad  

                              to je vcelku velká blbost, právě značka a její metodika kontroly je to jediné co ti tu kvalitu může zaručit

                              0 0
                              • blisterexist  

                                nezmíňil konkrétní značku:-)

                                0 0
                              • kyl  

                                Jo,třeba RS ti může zaručit že se ve vidli posere těsnění,u některých systémů že možná budou fungovat,že tam možná nebude olej.Těch případů by se našlo určitě víc kdy značka spoléhá už jen na jméno a kvalita jde do háje.

                                0 0
                            • newbie  

                              a ona ta miliarda číňanů kromě toho, že stejně vypadá, taky stejně svařuje?

                              0 0
                              • nox159  

                                mozna stejne mozna i lip nez franta s pepou z RB :D

                                0 0
                              • DominikGT  

                                S lepší značkou by měla být logicky větší kvalita ale taky větší cenová přirážka za značku.

                                0 0
                                • kyl  

                                  Ona ta přirážka taky je ale jen za tu značku.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    :D

                                    0 0
                                  • DominikGT  

                                    Nějak tak jsem to myslel. Teď odbočím mimo cyklistiku třeba u oblečení se platí jenom za značku i když jsou mnohdy značkové věci horší jak ty levné.

                                    0 0
                                  • mr.antik  

                                    hlavně ty dražší značky se snažeš ještě navíc šetřit na materiálu a dělaj všechno hrozně lehký

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Hajzli…!

                                      0 0
                                    • Tina  

                                      jj, a preto sú autá bez strechy drahšie ako so strechou :)

                                      0 0
                                      • DominikGT  

                                        Akorát ty auta bez střechy budou možná těžší jak se střechou když je tam ještě elektronika co tu střechu skládá do kufru. :D

                                        0 0
                                        • Tina  

                                          ale ja som nemyslela ruské autá bez strechy

                                          0 0
                                          • DominikGT  

                                            Nechápu

                                            0 0
                                            • Tina  

                                              To nevadí. Tvoj vek ťa ospravedlňuje :)

                                              odpoviem ti vtipom:

                                              otázka: Ako zistíš, že máš doma namontovanú ruskú plošticu?

                                              odpoveď: pribudla ti v izbe skriňa

                                              0 0
                                              • hony007  

                                                „Ale to neboli jen také malé štenátka, to boli štenice ako petka baranica.“

                                                0 0
                                        • Kubiczech  

                                          Elektronika je to poslední, proč by měla být těžší. Spíš ty výztuhy.

                                          0 0
                          • jecnak  

                            Pokud dava Focus na sve ramy 5 let zaruku, tak bych rekl, ze si jsou celkem jisti. Bavime se o slusnych znackach, ne o kopiich ramu z Ciny a nebo jejich vlastnich konstrukcich. Tam je to na delsi povidani.

                            0 0
                        • romanbmx  

                          jojo taky používají na každý set jinší raketu protože se nalomí :D ale na druhou stranu je lehčí :)

                          0 0
                          • JSt  

                            lehka raketa je dobra pro decko ;-)

                            0 0
                            • alinceb  

                              Já teda tenis hraju jen hodně zřídka, ale rozdíl v herním komfortu mezi lehkou a těžkou raketou teda poznám…minimálně na tom, jak mě po hodině pinkání bolej ruce…:)

                              0 0
                              • JSt  

                                a kdyz si vemec trictvrtecni raketu, tak te bude ruka bolet jeste min. rozumime ;-)

                                0 0
                              • MI.KU  

                                Nechci vám do toho kecat, ale profíci hrajou těžší rakety než sou ty pro amatéry – a mění se tak často pokud jí nezlomí kvůli výpletu – jinak raketa pro profíka karbonová má životnost max jeden rok většinou ani to ne a pak je již ,,unavená,, vyměknutá.

                                0 0
                          • Zdenda CUBE  

                            Ty jsi taky nalomenej, rakety mění kvůli uvolňování tuhosti výpletu a ne proto, že by byly nalomené. Na další zápas se znuvu vypletou, přemotají jim omotávky a jede se s nimi dál ;-)

                            0 0
    • VanVren  

      titan

      0 0
      • SELMIRA  

        Tohle já teda nepodepíšu. :o) Sice vozila jsem se pěkných pár let na Moratce, ale …

        Z materiálů hlasuju pro ocel a kdybych se (nedej Bůh! :o)) na stará kolena zbláznila a chtěla silničku, tak asi hliník s karbonovou vidlí.

        :o)))

        0 0
    • scret  

      bud karbon anebo titan, ja spis titan, prtze karbon ma dneska 90% ziletek, hlinik skoro zbytek a mizivy procento titan…

      Podivej se na titan.litespeeda Kubada, ta cistota, ta krasa, ta tradice… Bohuzel kolem 40ti bude tak jen ram ne?:)

      0 0
      • Cavendish  

        Od Van Nicholas je za cca 42k k mání na Apaxu a Aksiích

        0 0
        • Tina  

          Akú potrebuješ veľkosť? Mám skladom Van Nicholas Mistral veľkosť 56 na Shimano 105 s kolami Easton Aero a karbon vidlou Easton EC70. Akčná cena 35.690,– Kč.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • marYn  

          Van Nicholas je přelepená čína, low end mezi titanem.. no nevim.. měl bych trochu obavu o geometrii a sváry.

          0 0
          • Tina  

            :)

            0 0
          • kubad  

            VN je levnější Ti produkce SLUŠNÉ KVALITY, ale URČITĚ bych ho nenazval LOW ENDEM !!!

            0 0
            • marYn  

              tak si to shrňme, je to vyrobené masově na zakázku v asii, dovezené do evropy a prodávané jako holandská značka Van Nicholas. ok. když tohle není low end, tak to dáváte na stejnou úroveň jako Moots, Kish nebo Eriksen? Nebo v evropě vyráběné Rewel? Chápu že na VN jezdíte nebo to prodáváte, můžete být spokojení, to vám neberu, ale prostě je to low end masovka. Stejně tak nemůžete srovnávat Litespeed s výše uvedenými premiovkami. Sorry.

              0 0
              • Tina  

                Podľa tejto definície je aj IBIS a spol „low end masovka“ :)

                0 0
                • JakeF  

                  A není snad? :) Projdi se někdy v Praze po nábřeží kolem cyklostezky :D.

                  0 0
              • kubad  

                :D pobavils

                0 0
                • marYn  

                  spíš bavíš ty. zrovna VN a Litespeed (obzvlášť od r.1999, co ji Lynskey prodali a tím přišla o tahouny v oblasti inovace) jsou typičtí low cost výrobci, jejichž cílový trh jsou levné Ti rámy. ;)

                  0 0
      • jecnak  

        Zrovna prdlejch Litespeedu je na webu celkem dost. No a treba pro me je Van Nicolas zabitej kvuli geometrii.

        0 0
        • Cavendish  

          Já bych se na něj porovnal když sem se díval na jejich čísla

          0 0
          • jecnak  

            No a vis jaky rozdily jsou v posedech, ktery ti vyhodi kalkulator http://www.competitivecyclist.com/za/CCY… . Na vsechny se poskladam, ale proste mi, kdyz to zjednodusim, vyhovuje vic delsi ram a kratsi predstavec nez opacne, jak to dneska spousta vyrobcu tlaci. Takze pro me by byla „spravna“ geometrie pri vyberu noveho kola klicova otazka.

            0 0
        • scret  

          to je jedno… dulezitej je stejne ten napis:))

          Ted vazne – Litespeed bych ani nedoporucoval… ale Van Nicholas jsou zajimavy ramy… a cenove prijatelny..

          0 0
      • MI.KU  

        U číny jako Van Nicholas je za 40 celé kolo.

        0 0
        • MI.KU  

          Jestli chceš kvalitní TITAN za dostupné peníze podívej se na TRITON – ruský titan ručně svařovaný na míru za cenu VN z číny – a můžeš si navrhnout jak geometrii tak design.

          0 0
          • Vilém  

            Skoda, ze jsi jim to vsechno nenapsal pred dvema lety.

            0 0
            • Cavendish  

              Zájem stále je :D Jelikož VN už Mistral nedělá další kolo stojí přes 50k tak hledám náhradu okolo 40k

              0 0
              • Vilém  

                Ale jo, skoda, ze tam jeste nenapsal, ze dodaci lhuty jsou u tech rusu na hodne dlouhe lokte.

                Ale tak treba by ti to nevadilo, kdyz vybyras dva roky:)

                Mozna zkus kouknout i po cinskych titanech, to by bylo asi rychlejsi a jsi schopen koupit ram pochazejici treba od stejneho vyrobce, jako ten VN.

                0 0
                • MI.KU  

                  Tak Dmitry je schopen to do půl roku dodat a většinou dřív – pokud již někdo chce specialitku věřím, že si rád počká a ta vlastní geometrie a design je fajn bonus.

                  0 0
                • MI.KU  

                  Jinak sorry že je to 2 roky staré jsem si nevšiml, ale výběr stále trvá tak je to OK :)

                  0 0
          • kubad  

            co si pamatuju tak Triton zrovna levný není

            0 0
            • MI.KU  

              1000 EUR – díky blbému kurzu to vyjde na víc dnes no ale pořád myslím, že je to lepší než VN.

              0 0
              • kubad  

                pošta, clo dph ono to ještě popoleze :(

                0 0
                • MI.KU  

                  :D Tak se s ním domluv jinak… Jezdí dost mimo Rusko – třeba do Německa – jinak ano s tím vším to máš cca 1300,–

                  Když chceš najdeš si cestičku :)

                  0 0
                  • kubad  

                    tak samo všechno jde, ale je potřeba to zmínit, aby kupující nebyl nakonec překvapený o kolik se může ofiko ještě zvednout cena

                    0 0
    • jecnak  

      Cayo 2.0 mi prijde vyvazeny kolo za pekny penize, navic se mi i libi a hlavne ma geometrii, kterou mam rad. Byl by to jeden z favoritu, kdybych si kupoval kolo.

      Willier mi nejak moc pripomina Authory, ale treba se pletu.

      0 0
      • Cavendish  

        Focus sem si u kamaráda projel a byla to teda poezie.Zatím to u mě vede ten Focus Cayo.Madona je sice taky fain ale ty kola co na ně dávají jsou těžítka a měkký jak žvejkačka.

        0 0
        • jecnak  

          Treky jako znacna nebudou nikdy levny a kdyz, tak nekde osuleny. Kola nedostanes nijak suprovy na zadne z tech silnicek, pocitej s tim, ze si budes na zavody nejspis stejne kupovat jeste jedny.

          0 0
          • Cavendish  

            Téměř nezávodím,dám si cca 5 závodů za rok,chci to spíš na delší pohodlný vyjížďky

            0 0
    • Alibaba  

      Myslím, že s titanem se fakt nevejdeš – aby i ostatní stálo za něco. Takže karbon – nebo ocel? He?

      0 0
    • nooski  

      Rám bych vybíral podle toho, aby mi seděl a líbil se mi. Všechno okolo se mění, ale dobrý rám zůstává, takže bych volil v rámci tohodle hlediska. Materiál až podle preferencí.

      0 0
    • siafu  

      pro mě karbon, zaprvé mám karbon bajka a oproti titanu se mi prostě víc líbí – třeba Kubadova dřívější Kuota Kredo mě na pohled osloví více než nynější Litespeed + větší nabídka karbon rámů ohledně geometrie

      0 0
      • Alibaba  

        No nehledě na to, že tvý karbonový MTB – brrr, oproti jakýmukoli ušlechtilýmu kovu ;), tak kritérium vzhledu, jako hlavního faktoru, je pro nás chlapy poněkud zženštělé…Nebo si to myslím jenom já? ;)

        0 0
        • nox159  

          ukaz mi 150–170mm fula v titanu nebo v oceli co bude pouzitelny ( neco jineho nez jednocep :D) a podle tebe hezky? :)

          0 0
          • Alibaba  

            A kruciš to je sci-fi!! Přehlídl jsem, že se dělaj silničky především 150–170 full!! Sypu si popel na hlavu!!! :O (o saifině HT nemluvě)

            p.s.

            Pro ty co už si dali kávu na vystřízlivění, bavíme se o silničním kole, takže ukazuji kupř:

            http://www.andersoncustombicycles.com/

            0 0
            • nox159  

              rec byla o silnici ty si zacal s bikem tak se te ptam… nic vic v tom nehledej… ;-)

              pokud zadny takovy neni tak je asi problem v materialu ne? ;-)

              jinak za me radeji karbon nez ocel…

              0 0
              • Alibaba  

                Řeč je o silnici. S bajkem !a to HT! začala saifu – jako že je to vrchol designu – tak jsem se ozval…nic víc v tom nehledám, krom funkčnosti, nadčasovosti a výdrže. Nepleť tam fully, o nich se nikdo nebavil ani okrajově.

                0 0
                • nox159  

                  oki v cem je teda lepsi u silnice ocel nez karbon? jen tak pro zajimavost… :)

                  0 0
                  • Alibaba  

                    Neříkám, že je nutně lepší, nabízím jí do rulety. No apak je tedy krásnější (což by siafu ocenila) a vydrží pořád krásná dvacet let – možná celej život. Ale to si musí tazatel zhodnotit sám. Já jsem v prvním příspěvku žongloval mezi karbonem a ocelí, titan mi přijde přes rozpočet – i když ten od Tiny je dobrej základ.

                    0 0
                    • scret  

                      osobne bych u silnice do oceli nesel, ta je mimo… Je sice hezky, ze to vydrzi mozna 20let, ze bude mozna pohodlana, ale bude kroutit jako prase…

                      To uz radsi karbon anebo dokonce hlinu…

                      0 0
                      • alinceb  

                        Nevidím důvod, proč by se dobrá drahá ocel měla nějak extra kroutit. Nejlepší ocelové sady (Reynolds 953, Columbus Spirit a Life) jsou váhově i vlastnostma hodně blízko titanu nebo carbonu a v některých ohledech i lepší…ale za to si samozřejmě zaplatíš…:)

                        0 0
                        • Alibaba  

                          Tak ono jde asi i o psychiku – ty mladý to nepobíraj. Představ si, že vylezeš na startu mezi karbonovými UFO mašinami s ladnou Reynoldskou 953…

                          0 0
                        • jecnak  

                          Tak si to nekdy zkus a pochopis o cem je rec.

                          0 0
                          • alinceb  

                            Bohužel nemám tu možnost. Mezi lidma, se kterýma jezdim, nikdo karbon nemá…

                            EDIT: Ono vlastně ani moc lidí okolo nemá silničku…:D

                            0 0
                            • mr.antik  

                              moje silnička se kroutí jak had, artur pevňák je proti tomu závodní raketa :-)

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Oproti mojí favoritce je tuhá závodní raketa i EXko :D

                                0 0
                              • delfyn  

                                no když se podíváš tak u tvýho kola to je souhrn věcí nejen rám z trubek pidi profilu, ale 1"závitové hlavko+ představec.

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  jasně, je to extrém, je to nejlevnější ocel (pominu-li tesco kola) ale určitě nejlevnější hydroformovanej hliník bude úplně jinde.

                                  Na druhou stranu nejsem závodník ani spurter, jen porovnávám lowend baj a lowend silničku.

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Oria TT ještě není úplnej lowend…;) No a nejlevnější hydroformovanej hliník by vážil stejně jak ta ocel, byl by tvrdej jak podešev…no žádná hitparáda…:)

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      u šírera to bylo tenkrat nejevnější co se dalo, dneska by se to dalo asi cenově přirovnat třeba hliníku od RB.

                                      0 0
                      • Alibaba  

                        A přes to na ní jezdili a vítězili chlapi přes sto let! ;) Ne, máš samozřejmě pravdu, pro závody a vrcholný výkon je out. Ale pokud má jít o radost z jízdy? Záleží co od toho člověk chce.

                        0 0
                        • nooski  

                          Ono se vítězilo i na kolech s jedním převodem nebo pastorky po stranách náboje, na klipsnách a s neindexovaným řazením na rámu :-) Ty extra drahé sady z nerezových trubek budou parádní o tom žádná, ale za strašné prachy.

                          0 0
                      • delfyn  

                        mám několik rámů z oceli (Zona+Ultra Foco, Zonu, 29er, TAnge ultimate)ale že by se kroutily jako prase, přitom silnička vel. 60 bez slopingu. Tuhost možná není taková jako u nezeslabovaného hliníku, ale při jízdě naprosto dostatečná. Dost často lidi hodnotí ocel podle kola z tesca:)nebo dle rámů z minulosti kdy každej dělal ocel. Za mě nazatracuju žádný materiál, záleží na návrhu trubek a rámu jako celku.

                        0 0
                        • alinceb  

                          No já jezdim jenom ocel a třeba u MTB z Reynoldsu 853 žádný úbytek tuhosti oproti nezeslabované hlíně, co se měl na předchozím Treku, nevidím.

                          Carbon je asi někde jinde, ale to taky cenou. Než karbon, tak si radši připlatim za dobrou ocel nebo titan. Hlavně na moje turistické použití maximální tuhost nepotřebuju…:)

                          0 0
                    • siafu  

                      no mě se víc líbí i ten Focus Cayo než Van Nicholas Mistral – bohužel rám je pro mě vzhledově nuda – něco jako RB :D – ale samozřejmě někomu se elegance tenkých rovných trubek může líbit, mě toto zrovna nebere :)

                      0 0
                      • alinceb  

                        Když máš doma dolámanou Orbeu, tak se není čemu divit…:)

                        0 0
                  • nooski  

                    Pokud by se nejednalo o nějakou moderní a drahou ocel, tak bych ocelový rám na silniční kolo sám nechtěl. Silnička je pro mě i o akceleraci a maximální schopnosti přenést vynaloženou energii. Co jsem jezdil oceláky, tak se všechny kroutily více, než by mi bylo libo. Ocelovému biku bych se naopak nebránil vůbec, stejně se na MTB kroutí, deformuje a pohupuje kde co. Ale to mluvím čistě za sebe, pro člověka, který hledá pohodlný rám bude ocel dobrá volba.

                    0 0
            • yetti  

              A teď mi řekni proč na ty kola v odkazu všichni cpou karbonový vidlice?

              0 0
              • Alibaba  

                Tak všichni ne – tři ze šesti – čili halb und halb. A proč? To se musíš zeptat jich ;) Nakonec jde o rám na celej život, ostatní se může měnit dle potřeb a momentálního jemnocitu.

                0 0
    • camlost  

      vzhledem k tomu, že hliníkové i karbonové kolo už mám, silnička bude pravděpodobně titanová. pro zpestření a pro radost.

      a ačkoli se kubad stal vzorem, podle kterého ostatní vybírají svá kola :-), já bych Litespeed nekupoval.

      Van Nicholas Chinook Ti od Tiny by teoreticky připadal v úvahu.

      EDIT: geometrii už jsem našel.

      0 0
    • stip1978  

      Titan a ocel ti pravděpodobně na silnici vydrží celý život. U karbonu to předpokládat nelze, u hliníku je to sporné. Pro někoho je dlouhá životnost výhoda, jiný to neřeší a naopak si rád koupí nové kolo.

      0 0
    • yetti  

      Zatím nikdo nic lepšího než carbon nevymyslel.

      0 0
      • Georrge  

        vymysleli – carbotanium :) nebo jinak zvaný titabon :D je to carbon prokládanej titanem, vlastnosti to má lepší než samotný titan či carbon. Kola se z toho ale nevyrábí :)

        no a pak tu je ještě kombinace wolframu a carbonu, to používaj formule 1 a je to nejpevnější matroš, který se dnes vyrábí. Lepší je už jenom grafen, ten ale zatím jen v laboratořích :) kola se z toho ale taky nedělaj…

        0 0
        • yetti  

          Já to myslel tak, že se zatím rámy z ničeho lepšího než karbon nevyrábějí.

          Jezdil jsem na silnici ocel, hliník, hořčík, hliník s karbonovou zadní stavbou, karbon lepenej do hliníkových spojek, karbon lepenej do karbonových spojek i karbon monokok, takže kromě titanu úplně všechny možný materiály a jejich kombinace a myslím, že tedy můžu srovnávat. Ať si kdo chce co chce říká nic lepšího než karbon zatím není k dispozici!

          0 0
          • bikerman2  

            najnovsie titanove ramy su rovnako pevne ako karbon-profilovane trubky,nanotechno­logia-jedina vada na krase je cena takeho ramu.mal som moznost jazdit na titanovom nevi a proti karbonu tam rozdiel v tuhosti nebol.vaha pri tit.ramoch je aj pod kilo alebo tesne nad…ak mas prachy a neprejde ta tatrovka tak ten ram mas na furt

            0 0
            • Georrge  

              tak to teda nevím z jakých aušus karbonů se ty rámy dělaj, páč poměrem pevnost/hmotnost se nemůže žádný kov rovnat poctivému karbonu… ale asi bude problém s tím slovem „poctivý“ :)

              0 0
              • bikerman2  

                kubadova kuota bol spickovy ram a jeho litespeed je tiez spicka,david so svojou vahou a nohami urcite otestoval riadne a myslim si ze ta jeho odpoved pre teba prekvapiva.ja mam web seriu lapierre fdj a spominany nevi bol tuhy rovnako-mam vyskusane -pozor nezrovnavat dnesny karbon s titanovymi ramami co sa vyrabali pred 8–10 rokmi…

                0 0
                • Georrge  

                  hmmm… ještě loni se tu psalo, jak se titanový rámy děsně kroutí, ale že jsou zase pohodlný :) což by vzhledem k tenkým trubkám sedělo, tuhosti nedosáhneš bez potřebné profilace trubek, a navíc u materiálu jako je titan (ten je na tom s tuhostí špatně, stejně jako dural).

                  0 0
                  • kubad  

                    proto aby se to nekroutilo mám na Ti silnici spodní rámovou trubku u středu skoro stejně širokou jak domeček :D

                    0 0
            • kyl  

              Stačí zloděj a nemáš nic.

              0 0
              • Alibaba  

                Tak proto si kupuju lowendový kola. Už jsem přišel o kolo i o auto a od tý doby se mi do toho nechce sypat. Raději víc pleček (i když přichystanejch pro radost) na víc místech – aby bylo na čem jezdit, než jeden klenot do dna měšce na pár chvil.

                0 0
                • Tina  

                  tento názor ma vždy dostane :D

                  0 0
                  • Alibaba  

                    To je mi jasný…Když mě stáhnou o kolo i auťák za 120 litrů, tak na další takový s rodinou v zádech prostě nejni – auto má přednost. Ale to Nox ve 21 letech ještě neví a ty nejsi státní zaměstnanec…;)

                    0 0
                    • nox159  

                      co ja nevim ? :)

                      pokud tak ale pristupujes ke vsemu, tak bys podle tvoji logiky mel mit hnusnou manzelku jen proto aby ti ji nahodou nekdo neprefilk… ;-)

                      0 0
                      • Coffin Corner  

                        Proč ke všemu? Prostě si stanovil priority a budiž mu ke cti, že dal rodinu a její potřeby na první místo.

                        0 0
                      • Alibaba  

                        Tak krom toho že seš vůl, nikdo neříká, že je to moje životní moto. Kolo je jen jeden ze zájmů a na rozdíl od jiných klenotů se v mém případě nedá obstojně zabezpečit.

                        „Co ty nevíš?“ Ty jseš ženatý rodič dvou dětí? ;)

                        0 0
                      • Blade  

                        +1 :)

                        0 0
                      • Lada,s  

                        :-DDD

                        0 0
                    • Jetson  

                      Když tohle čtu, nikdy se neubráním otázce.

                      Když je to ve státním tak navylyž, proč se jim na to nevy.erete a nejdete hákovat do soukromého sektoru?:-/

                      0 0
                      • Alibaba  

                        Tak krom toho že mám tu práci rád, tak mě může i to „málo“ stačit a nemám jednoduše potřebu hrabat a házet prachy do majetku – třeba. Může k tomu bejt 100 a jeden důvod. Já nad tim neběduju. Jen uvádím, že mám určité, z jiných pohledů omezené, možnosti. Navíc mě těší jízda na vlastnoručně postavenejch i když „levnejch“ kolech.

                        0 0
                      • Lišák  

                        To máš to stejný, jako když poslouchám svoje kamoše co jsou osvč. Samý naříkání: všichni se proti nim spikli-stát (špatný zákony), zamstnanci (málo dělají, moc peněz chtějí), nejsou jim propláceny faktury, a když jo, tak ne včas… Jsou v práci od nevidím do nevidím…

                        To se zase já ptám, proč tedy nejdou dělat do státního, když je to osvč tak na vylyž ;-)

                        0 0
                        • alinceb  

                          Neměl si namysli spíš odchod z OSVČ do zaměstnání?

                          0 0
                          • Lišák  

                            Ne. Zaměstnat se můžeš i u osvč, kde budeš ten příživník, který ho obírá o jeho peníze a budeš dělat od nevidím do nevidím, jako když jsi byl sám osvč, jenže za méně peněz.

                            0 0
                        • Jetson  

                          Nebude třeba problém s nedostatkem volných míst ve státním sektoru?

                          Ale jinak souhlas.

                          0 0
                • nox159  

                  mit takovy pohled na svet, tak sedim na lavicce s bezdakama a smahama, piju krabicove vino a čucham redidlo :D

                  0 0
    • Cavendish  

      Btw u kola Focus Cayo 2.0 jsou kola DT Swiss R 1850 ale na webu DT Swiss jsem je nenašel,jsou tam jen RR 1850.Žeby překlep?Tyhle kola totiž uvádí každý obchod co Focus prodává.

      0 0
      • Ma7ous  

        JEstli je DT nedělá speciálně jenom pro FOCUS, taky jsem dostal ke CORRATECu kola od DT speciálně pro jejich značku.

        0 0
        • Cavendish  

          Ty RR 1850 co jsou na webu DT Swiss mají 1842g takže by to klidně odpovídalo kolům k silničce za 40k.

          0 0
          • Ma7ous  

            a tak stejně kola pořádný doma už máš né ? teď to chce akorá nové na vyjíždky. Co mám doma DT RR1900, tak sice jsou težší, ale drží bez problémů a jsou pohodlný a docela tuhý, předný kolo se vlný jako dikobraz až při jízdě ve stoje. Ale to asi každý kola v této cenové kategorii

            0 0
            • Cavendish  

              No jasný,to se dá čekat.Chtěl bych nový stroj,ta hliníková plečka se Sorou a koly s konusy od Shimana už není to co bývalo.

              0 0
              • Ma7ous  

                Ale zase to něco vydrželo, a leckde se to podívalo. kazdopádně DT jsou dobré i v této cenové kategorii. Přes zimu si koupím pak snad kola i vyššý třídy a jsem docela zvědavý zda-li to opravdu poznám a nebo jenom hodím dost peněz oknem.

                0 0
                • Cavendish  

                  Když sem ml možnost si tohle kolo projet s koly Fulcrum Racing Zero,tak to byla raketa jak sviňa.Ty kola (1450g) tam byly hodně znát.

                  0 0
                  • Ma7ous  

                    Tak to mě lákají FFWD kola, okolí Plzně to jsou rovinky, skoro bez kopců.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Tak to poletíš jak Apollo do vesmíru :)

                      0 0
                      • Ma7ous  

                        Ale dost spamování co není k támatu. A ať vybereš dobře a stroj slouží léta bez poruch. A co ještě dotaz pudeš do campy a nebo shimana, případně sram ?

                        0 0
                        • Cavendish  

                          No to ještě nevím.Kdysi sem si zkusil u kamaráda Campu Veloce (ještě ty starší páky) a moc mi do ruky nepadly a byly pro mě nepohodlné.Na Shimano se si zvykl,ale láká mě si vyzkoušet Sram.Takže to vypadá na Shimano/Sram.Ještě popřemýšlím.

                          0 0
    • Ma7ous  

      Jinak volil bych podle osobních preferencí

      Hlíník Duratec a Cannon mě přijdou dost napálené. Zkoušel jsem CAAD10 loňský model, za ty prachy jsem čekal více.

      V karbonu si asi vybere každý podle designu a geometrie. Dá se na netu sehnat i Colnago ACE na shimanu 105ce.

      U mě osobně výtězí titan Litespeed je drahý, ale vypadá užasně, VK jsem se též koukal. A až doslouží stávající silnice a nebo jí zbořím volba na titan je jasná.

      0 0
    • migo  

      Da sa tento bike zaradit do kategorie lacnych/nespo­lahlivych karbonovych ramov?

      http://www.cube.eu/…p/agree-gtc/

      0 0
      • Cavendish  

        Co to stojí,nevidím cenovku.

        0 0
      • Zdenda CUBE  

        Agree je druhá třída rámů od Cube a to nejsou vůbec špatná kola. Vůbec bych je neřadil mezi laciné a natož nespolehlivé rámy.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Cavendish  

      Dotaz k titanu. Dřív Van Nicholas vyráběl model Mistral s rozumnou cenou cca 42k. Dneska už ho nedělají a další model stojí víc jak 50k. Tak se ptám zdali není nějaká další značka, která by měla podobnou nabídku jako byl u Van Nicholas ten Mistral.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.