• zdenekk2

    Ahoj,

    právě řeším koupi nového MTB HT a mám docela dobrou nabídku na karbonový rám (Cube Reaction). Chci se zeptat, zda se vyplatí si připlatit za karbon nebo je hliník lepší (pevnost, odolnost vůči kamenům od předního kola, atp.)?

    Co jsem tady pročítal, tak většinou se tu řešil karbon spíš na silničce a už to je vše taky staršího data, tak by mě zajímalo, jak je to teď na MTB…

    Díky za radu

    0 0
    • nooski  

      Dobrý karbon může být tužší a pohodlnější než hliník. Navíc v případě nějakého problému (pád, prasknutí) je karbon snáze opravitelný, než hliník.

      0 0
    • mirage  

      neboj se toho carbonu. mám celopéro na carbonu a paráda a u carbonu už zustanu i s výběrem kol do budoucna. u cube bych se ho už vubec nebál.

      0 0
      • zdenekk2  

        a nevíte jestli ty rámy vyrábí v německu nebo někde v číně? a takže nějakého omlácení (proražení) od odskakujících kamenů byste se taky nebáli (snad netřeba nějaké spec nálepky…?) – kolikrát při jízdě z kopca je to docela divočina jak ty kameny lítají..

        0 0
          • bradek  

            A jo sry, tys nechtěl tip na ochranou samolepku na rám, přehlédnul jsem se. :) No v každém případě, tahle myslím trochu ochrání, je docela silná a je průhledná.

            0 0
            • zdenekk2  

              no právě jsem nechtěl lepit na kolo žádnej bordel… stejně nějakým větším škrábancům si myslím že to nezabrání..

              0 0
              • Mr.Duck  

                No tak si blazen :) Minimalne zespoda bych pas nalepil..a je jedno jestli na hlinu nebo karbon, jestli mas mit ten ram aspon trochu rad. Zabrani to tak 99% skrabancu a hlavne takovymu tomu obecnymu „ojebani“ co ma na spodni ramovce asi kazdy nepolepeny kolo, na kterym se realne jezdi…

                0 0
                • elkar  

                  to se asi jen tyka tech pripadu kdyz jezdim teren co?

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Tak spis mira toho omlaceni je primo umerna narocnosti terenu a rychlosti. I od silnice semtam odleti kaminek, a casem udela na spodni ramovce takovej ten otlucenej povrch(=ojebani), ale bude to trvat vyrazne dyl nez nekde v lese na volnym kameni, to da rozum :)

                    0 0
                  • mr.antik  

                    Terén není nutný, stačí nějaký vhodně pískovaný nebo štěrkovaný cesty, k tomu mokré gumy nebo vhodný vzorek a už to líta

                    0 0
        • raw 4  

          Nekde jsem cetl, ze si to nechaji delat v Thajsku/Číne a v Německu mají kontrolu kvality…jinak karbonovyho cubu bych se nebal,sám ho mam a po mojím padu lehce pres 40 km se s nim nic nestalo

          0 0
          • tromboonen  

            V Asii se dela tak 80–90% ramu, pokud je to renomovana znacka s vlastnim vyvojem, neni to vubec problem, parametry si navrhnou, vyrobu i kvalitu ohlidaji… problem (potencialni) je to u noname znacek, ktere berou katalogove ramy a jen na ne lepi svoje nalepky, nebo u cinskych kopii a no name ramu… ne, ze by se tam nedal najit neco slusneho, ale vzdy je to loterie.. u Cuba bych se nebal..

            0 0
          • TJK  

            trosku nevim k cemu by meli kontrolu kvality v nemecku kdyz to vyrabej na druhy strane sveta :-D

            0 0
            • raw 4  

              Ze by neverili vystupni kontrole u číňanů? :-)

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • mirage  

          neboj se nic, cube jsou myslím němci, tak rám určitě nějaká ojebávka z číny nebude. nálepku si zespod určitě dej, kolo to nijak nehyzdí a proti odlétávajícím kamenum je to dobré.

          Kolik vážíš?

          0 0
          • zdenekk2  

            75kg, ma to na neco výrazný vliv (jaký)?

            0 0
            • mirage  

              75, tak mužeš být v klidu, nikde se to většinou nepíše, ale říká se že karbon je tak do 90kg. Já mám třeba Haibike sleek 29 a ten je dělaný na 120kg. Vím že kolega ho jezdí má 108 a žádný problém. Tak se toho neboj, nesmí to být nijak podezřele levné kolo, ale tak kolem těch 50-ti, by to už mělo být v poho. Karbonová doba už pokročila dost dál. Zatím

              0 0
              • raw 4  

                cube dle papírů má 110 kg.

                0 0
              • zdenekk2  

                je to loňský model: CUBE REACTION GTC PRO 27.5 2014, původní cena 40k, teď to mohu sehnat daleko lépe. 40k už mi přijde jako dost peněz a kvalita by tam být mohla…

                0 0
              • zdenekk2  

                je to loňský model: CUBE REACTION GTC PRO 27.5 2014, původní cena 40k, teď to mohu sehnat daleko lépe. 40k už mi přijde jako dost peněz a kvalita by tam být mohla…

                0 0
            • mirage  

              Díval jsem se na toto, za ty prachy bych řekl bomba. http://www.bezvakolo.cz/…-race-one-29

              mrkni na to.

              0 0
    • ememem1  

      ak mas za co kup si carbon, obzvlast ak je to ht.

      0 0
    • krosmen  

      …a jaký máte názor na scandium?

      0 0
      • Singlespeed  

        Cokoliv cyklistického jsem viděl z hliníkové slitiny obsahující scandium, bylo převelice lehké, ale po poměrně krátké době závodního nasazení beznadějně prdlo…

        0 0
        • jecnak  

          Mne teda prdnul po 5 letech zachazeni, ktere bych oznacil ke konci spis jako strasne. Dnes svareno a kdybych mezitim nekoupil levne jiny ram, jezdil bych na nem dal.

          0 0
      • TJK  

        jako singlespeed.. podle me scandium nebyl dobry krok a proto taky od nej vyrobci dost rychle upustili…

        0 0
        • potkan80  

          chci si koupit karbon ale tohle mě trochu odradilo

          https://www.bmcbike.cz/udrzba-karbonu/

          nebot v nasledujících měsicích budem rodiči a já pak chci kolo používat z vozítkem a sedačkou

          a v tomto pokynu píší že se nedoporučuje karbon používat se sedačkou a vozíkem teda tím jako zatežovat karbonový rám

          0 0
          • tromboonen  

            Máš trochu hokej v předložkách…

            Ano, dát sedačku, respektive ten hroznej základní modul na ni na karbonovej rám je debilita… teoreticky by to šlo, ale má to cca osmičky šrouby s metrickejma hlavama, každej jouda za to vezme 20 cm klíčem, co jako myslíš, že by měli výrobci říct… ta věc umí promáčknout i hlína trubku, podobně vykonzolovaná sedačka s malinko starším dítětem… jízda se sedačkou je stejně o ničem.

            S fakanama si stejně nezajezdíš dokud nejsou schopni jet sami (ani trailgator za moc nestojí, radši rovnou na gumicuk), řešení je starej ocelák, sedačka nebo chariot a nehrotit dokud jsou mini, pak pomalu po vlastní ose a gumicuk… ale pokud jde o vozejk, tak při rozumnym uchycení nic nehrozí, akorát top super duper kolo s vozejkem je stejně o ničem… ledaže by doma nebylo místo na ten extra ocelák, ale ten může kolikrát bydlet i v tom sklepě, není žádoucí…

            0 0
            • potkan80  

              aha zas chytrak co resi děti jako problém .. tak sem myslel celodenní jízdy šumava atd … a co máš proti detem to si demet co ho holky nechteji nebo blbecek co má slepí ,.. sory ale nasrala me ta tvoje haska fakani ,,, ty si byl taky fakan

              0 0
              • gerrard  

                To je o uhlu pohledu. Ja mam dve deti a nikdy jsem nemel potrebu je na necem nebo v necem ve spojeni s kolem vlacet. Potrebu vlect za sebou vozik s ditetem nechapu, ale respektuju. Ja bych si to kolo neuzil, to jsem radsi sel s kocarem pesky. Naopak me jako lidi s problemem pripadaji ti co maji deti a musi mermomoci delat to co pred tim. Ja jsem si mrnata pokazde uzil a upravil zivot podle toho, ze je doma mam. Jinak bych si na tahani koupil nejakou plecku, ktere nebudu mit strach ublizovat.

                0 0
              • tromboonen  

                Sorry voe, jsem v trochu jiný životní fázi :) Děti mám dvě, fakani v rodině používáme trochu s nadsázkou… nejsme tu snad na mimibazaru (i když Tvůj způsob používání i/y by se tam neztratil), pozdravuj mimíska :)

                Každopádně řešit karbonový kolo na ježdění se sedačkou je kravina, ale kdo chce kam…

                0 0
              • volyn  

                drzet dite 100km ve voziku, to bude problem. to se mu libit nebude. Ja jel v sedacce nejvic 70km s ditetem, jeli jsme opravdu cely den a po kazdych 25 km jsme hodinu a pul dovadeli na hristi, on mi mezitim pak vetsinou pospaval, ale standard byl max 40 km a uprostred hodka az dve hra na hristi. Decka sere byt pripoutany. Jako naplanovt si 100km sichtu po kopcich v buhvijakem pocasi nekde na sumave. Nevim nevim

                0 0
          • Lachtis  

            Ahoj, výrobce se musí nějak chránit proti případnému poškození rámu nesprávným používáním.

            Přeci jen tím upnutím, ať už je to třeba nosič kol, nebo ta sedačka, může dojít k poškození rámu. Velký tlak na jedno místo umocněn například přílišným utažením…

            Ale je to asi o štěstí/smůle… Spousta lidí tu jezdí karbony a přepravuje v standardních nosičích atd., což by se dle výrobců nemělo a funguje to. Spíš záleží na Tobě, zda jsi ochotný to riskovat. Já osobně mám taky karbon a od té doby jsem nosič nepoužil :-). Prostě mi to morál nedovolí, nicméně věřím, že bych to v klidu mohl dále vozit na nosiči, ale nějak se mi to nechce riskovat :-)

            0 0
            • volyn  

              na druohu stranu kdyz mi prdne ram a prijdu do kramu reklamovat, tak na otazku „byl v stresnim nosici“ bude jednoznacna odpoved „ano, tedy ne ! “

              0 0
              • McBlacky  

                většinou se to pozná, že to ruplo přetaženým nosičem, takže ti to zamítnou…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.