Ahoj, mám dotaz, pokud se to tu řešilo, tak se omlouvám. Nedávno jsem si koupil střešní nosič na kolo na auto. Chtěl jsem se zeptat zda a hlavně o kolik se zvýší spotřeba benzínu. Máme fabii. Díky za odpověď
Ahoj, mám dotaz, pokud se to tu řešilo, tak se omlouvám. Nedávno jsem si koupil střešní nosič na kolo na auto. Chtěl jsem se zeptat zda a hlavně o kolik se zvýší spotřeba benzínu. Máme fabii. Díky za odpověď
Resilo a nedavno.
Už se to tu řešilo, ale v z vlastní zkušenosti ti řeknu, že se ti určitě zvýší spotřeba míň, než kdybys měl nosič na kouli :-)
Ač díky za fotky:o), tak tohle je imho blbost (vyzkoušeno).
Urcite? Urcite ne. Vyzkouseno, ze ani pri 130 neni s nosicem na kouli + 3 kola bez pocitace meritelne vyssi spotreba. S 3 na strese minimalne o litr pri 100–110. Ale je to tady uz hodnekrat popsano.
Tak já mám přesně opačnou zkušenost. S 2 kolama na střeše byla (podle počítače) spotřeba nižší než s 2 kolama na kouli. Měřeno na Fordu Mondeo Combi. Pokaždé se jela stejná trasa, pokaždé stejný řidič. Ale je to dost subjektivní, pravdu můžeš mít klidně i ty, ale já po téhle zkušenosti jsem zastáncem opačného názoru než většina :-).
Zrovna u kombika je to hodne divne. U sedana by to bylo i pochopitelne, ale tohle je opravdu divne. Ja mam Escorta combi a po zkusenostech s Feldou a kolama na strese uz bych nic jineho nez prave nosic na kouli nechtel – spotreba, ovladatelnost auta, nakladani kol atd.
JJ, felda se 4 kolama na střeše je v zatáčkách docela nestabilní autí, a o nějakým zrychlení se nedá ani mluvit, spotřeba s motorem 1,3 50KW o 1–1,5 litru nahoru jak nic mimo dálnici
Tak s tou ovladatelností atd. sohlasím. Jen ta spotřeba mi vrtá hlavou :-). Když jsou kola na střeše (max. 2) tak proudění vzduchu kolem karoserie to zas tak neovlivní. Vzduch bude téměř bez překážky obtékat, protože 2 kola mají poměrně úzký čelní profil. Když ale budou vzadu na kouli, tak to obtékání podle mě ovlivní mnohem víc. Přece jen karoserie jsou konstruovany tak, aby vzduch hned za nimi zas splynul v jeden proud. A když jsou za karoserií ještě kola, tak vznikne turbulentní proudění, které brzdí auto ⇒ zvyšuje spotřebu. Je to jen moje představa, chtělo by to udělat nějaké měření v laboratorních podmínkách :-).
Asi hodne zavisi na poctu kol. 1–2 se chovaji jako samostatne prekazky, ale 3–4 uz asi jako jeden celek = plachta nad autem.
Práve karoséria typu COMBI má zlú aerodynamiku v zadnej časti, pretože tam dochádza k turbulencii. Preto niektoré combi a minivany majú zadnú odtrhovú lištu ( býva v nej integrované aj 3. brzdové svetlo). Dokonca Audi TT, hoci je roadster, malo s aerodynamikou za zadkom taký problém, že vo vysokej rýchlosti sa v zákrute prevrátilo, tak tam museli dať spojler.
Aerodynamický odpor rastie 2. mocninou plochy, takže kým vzadu sú biky uložené za sebou (v smere prúdenia) navzájom sa zakrývajú, na streche sú vedľa seba. K tomu pridaj členitosť takej plochy na streche auta.
Veľká omluva ! Aerodynamický odpor rastie 2. mocninou rýchlosti, nie plochy.
A to je celkem rozdíl ;-)
Je to rozdiel, ale čím viac bikov bude na streche, tým väčší odpor bude vznikať v porovnaní s rovnakým množstvom bikov za autom.
No to je jasné. Proto jsem ve své úvaze zmiňoval max. 2 biky na střeše.
Tak za sebe mohu rici, ze to idealne snizuje spotrebu…s kolem se bojim, ze ho nekde orvu, atd…, ve finale o litr min nez bez kola…:-)
Souhlas – tolik nebrzdím ani neakceleruji a po každý zatáčce místo abych šlapal na plyn, tak koukám na kolo střešním okýnkem..a pak přijde další zatáčka… ⇒ spotřeba je nižší :-D
Přesně tak, když mám svoje drahý kolečko na střeše (ač dobrý nosiče Thule) prostě vyjedu o něco dřív a nejedu 150 po dálnici ale 110 a je klid. Na cestě do krkonoš to udělá +15 minut.
Jinak Fabia Combi 1,9 Tdi a s kolama na střeše spořeba 4,5 l…Kdybych jel těch 150 s kolama na střeše, určitě to bude víc, ale nevidím důvod proč jí valit a riskovat že ztratím kolo kuli 15 minutám…kdybych jel do Itálie tak je to jiná…ale 150 km…
ono este zalezi aku fabiu mas s akym motorom ? len netreba zabudnut ze bude vyssia spotreba ale co bude horsie tak aj dynamika auta cize ( mala alebo ziadna vykonova rezerva ), v stupaniach na dialnici plny plyn :)
p.s.: neviem co si za tym sofera ale ak jazdis 80–90km/h tak je ti to jedno.
No to co jsi napsal, je jiste pravda, akorat nevidim duvod, proc by mel s kolama na strese litat kilopade s plynem na podlaze…???
na dialnici je 130 cize 140 tacho a ako myslis ze mu fabia s bajkami na streche v stupani pojde tolko ak ano tak jedine pri plnom plyne ale ak ma napr. len 1,2 HTP tak sa obavam ze to tolko ani nepojde, 1,4 dokazu na doraz drzat 130–140, ale pokial ma zase 1,9 TDI tak to bude tahat vospoda :)))
1,4 můžeš mít od 44–74kw takže bych to tak nezobecnoval
tak dobre vynecham vw motory 1,4 16V 55, 59 a 74kW. ale neboj mame doma fabiu combi 1,4 16V 55kW.
já se zase ptám proč nelítat, když to nevadí :-))) jen pravda jsem neřešil ten plyn na podlaze ;-)
A k tomu si ešte pridaj obrovské množstvo hmyzu (hlavne večer), ktoré sa zachytí na náveterných plochách, smrdí ako skapatá ryba a zaserie a zalepí sa tak, že to vodou drhnem 15min. Bléé :-( A druhá vec, niektorí šoféri sú alergický na aerodynamický hluk, ktorý spôsobuje bike na streche. Tak ako moj „sofér“, po 2 hodinách sa s mnou nerozpráva :-D.
cca 10–15% spotřeby záleží na stylu jízdy a jestli máš ochranný návlek na řidítkách tam můžeš jít až na cca 20% a pokud máš nosič bez předního kola ( na vidli ) tak tam se dá dostat i na cca 5%
nevím nevím proč to vůbec řešíte, pokud ty kola musíte vzít tak je vemete – a počítat jestli mě to zvedne spotřebu je zbytečné
POkud stojis pred koupi noveho nosice, pak rozhodne ne.
a není vůbec lepší nosiče vynechat a hodit kola do auta?
Ano, to jistě je, ale ne vždy to jde. Zatím taky vozím kola vevnitř (Opel Astra 3 dveř.), ale zanedlouho přijde na zadní sedadlo dětská sedačka a kolo tím pádem chca nechca bude muset na střechu. Tož tak.
aleeeee ;-)
tak hodně štěstí s tou sedačkou. ten čas ale letí – mám pocit že to bylo před chvílí, kdys tu házel fotky ze svatby. J.
P.S. k tématu – já kolo dovnitř moc rád nedávám. Sice teď se mi do auta vejdou i dvě kola aniž bych musel cokoliv vyndavat montovat nebo zasouvat (tedy pokud sklopím zadní sedadla pochopitelně), ale jednak dětská sedačka co většinou vozíme tenhle postup často vylučuje a druhak to má zase jiné nevýhody (potřeba nějak vystýlat kvůli bordelu a odření kol i interiéru, blbě rozfrkaný prostor na zavazadla (která nechi pokládat na kola)… Takže střechu preferuji.
pokial mas k dispozicii velku poloprazdnu dodavku, ako som raz mal ja, tak celkom bezpochyby :-D
Na střeše mam lyžiny, příčníky jsem dostal k autu, střecha je jasná volba, pokud teda jedem na kola oba na delší dobu a máme toho sebou víc..což je zřídka kdy :-(
pokud vezu jen svoje kolo, překlopím zadní sedačky na přední a mam z toho pick-up, kam se jedno kolo vejde bez problému / Hyundai Matrix /
Co se spotřeby týče- s kolama na střeše jezdim pomalejš, takže spotřeba je skoro stejná + část kola /kopkit/ obalím igelitem, tolik ho hmyz nezadělá…
Jojo, to my nic takovýho neřešíme – LPG FOREVER :-)))
Dej pokoj, vozit v kufru nějakou přídavnou nádrž a okrádat se o místo :-P.
My nic v kufru nevozíme,máme to zabudovaný místo rezervy a rezervu taky šikovně umístěnou takže zavazadlový prostor je absolutně neporušen.
Tu rezervu vozíte kde? Jestli máte džípa, tak věřím že je šíkovně umístěna na zadních dveřích a z kufru místo neukusuje :-D
Nene džípa nemáme :-)) Dali sme tam takovou tu malou rezervu a na tu je tam vyčleněný místo v blatníku tak že vůbec nezasahuje do zavazadlovýho prostoru.U předchozího modelu auta to tak bylo řešeny a u tohoto novějšího byla normální velikosti naspod v kufru ale to místo v blatníku je tam stejně řešeny takže sme ho využili.
Hele nepleteš se? Ty kola, pro který jsou vyčleněný místa v blatnících, nejsou rezervy. :-)