ahoj, mám skromný dotaz – platí na 100mm Skareba taky vzorec výpočtu tlaku vzduchu „1,65 x váha jezdce = hodnota tlaku v PSi“, chci si vidli správně nastavit a pokud možno nezničit hned na začátku ..
ahoj, mám skromný dotaz – platí na 100mm Skareba taky vzorec výpočtu tlaku vzduchu „1,65 x váha jezdce = hodnota tlaku v PSi“, chci si vidli správně nastavit a pokud možno nezničit hned na začátku ..
1,65 je pro zdvih 80 mm. Na 100 mm zdvihu to je 1,1 x váha jezdce v kg. Nebo 0,5 x váha v librách.
Lepší než něco počítat je změřit o kolik zajede noha do vidle při normálním posezu na kole. Mělo by to být nějakých 15 mm.
takže musím trošku odpustit, včera jsem poprvé vyjel a moc se mi to nepozdávalo na cca. 155PSi.. Díky oběma,budu si tedy hrát s tím SAGem ..
To bys musel mít tak 90–95 kg.
No jo, ale na 80 mm. Na 100 mm by měl 140 kg :)
Akorat ty vzorce co jsou v navodu slouzi ke zjisteni, zda je ve vidlici spravna pruzina na tvou vahu. Nejedna se o zadny doporuceny tlaky. Vidli si nafoukej podle sebe. Ne podle toho vypoctu.
To je pravda, nicméně doporučuji napoprvé nafoukat tento vypočtený „počáteční“ tlak a od něj potom ladit.
Totiz mit na skarebu sag 12–16mm to by byla ukrutne mekka. Me ta vidle funguje v podstate bez sagu maximalne nekolik milimetru.
To je věc stylu jízdy. Nám opatrným turistům to tak vyhovuje :)
Jeeee, nechci aby se tady někdo kvůli mé blbosti hádal – takže: vážím 91 kg, závody nejezdím, Skareba jsem měl za hubičku od kamaráda (repase byla nutná).. Vím, že to není přesně vidlice pro mou váhu, jezdím kotouče a i když kolo nešetřím,věřím, že mi s pravid.údržbou udělá hodně radostí..V zimě asi dám nová pouzdra.
jo a ještě jsem neuvedl – pružinku jsem koupil tužší – žlutou – odpovídající mé váze..
Jedine co je treba dodrzovat, je maximalny tlak, inak je to v pohode. Pocitat tlak podla vahy je blbost, aj vzhladom k tomu, ze kazdy ma inu geometriu, u mna to na dvoch ramoch robi rozdiel asi 150psi a 120psi ako prijemny tlak.
Dva roky jsem jezdil Skareba 80mm – vážil jsem 81–85kg – vyhovoval mě tlak 150–160 PSI. pak mi praskla pružinka pod pístem která tam je jako doraz – Žemlička z progres cyklu (tecnik of. dovozce Manitou) mě řekl že při 160PSI to prostě praskne – doporučujou max 140 pak už píst moc tlačí na doraz. Jinak žlutý péro je myslím jen do 87kg. Oficiální názor dovozce – Scareb je závodní vidle a závodník neváží víc jak 75kg;o) Hodně štěstí.
zvláštní názor dovozce, jejich věc … a osobně si myslím, že pokud ji jezdím s kotoučema, její „měkkost“ mě zas až tolik netrápí – joo,kdybych měl véčka, asi by škrtání při zkroucení bylo slyšitelný,ale s kotoučema je to v pohodě, a znám pár kluků, co ji taky jezdí a važí podobně, a pořád drží… a ta žlutá pružina je správná – známý to konzultoval s p.Ždimerou z Progressu.
trochu jsem to zblbnul – pan Žemlička se jmenoval Ždimera a opravdu ta žlutá je do98kg (měl jsem to v hlavě zafixované z Blacka kam se žlutá pružina nevejde). Nicméně jsem ho jezdil se žlutou pružinou a problém nebyl v ní, ale v té dorazové. Asi po 5000 při těch zmiňovanejch tlacích jsem mě praskla a ještě stihla poničit píst. tak jsem oboje musel měnit a při tom jsem se dozvěděl že i přesto že je v návodu uveden max tlak 190psi tak prej už nad 140 píst stlačí žlutou pružinu a v klidu trvale tlačí na tu dorazovou což vede k jejímu prasknutí. A tím jsem se dostal s ním ke konfrontaci toho že vlastně tahle vidle je při váze nad 85kg trochu mimo rámec regulérního sežízení a funkčnosti. Jednoduše závěr – Scareba nefoukat nad 140psi.
jojo,v pohodě, já jsem si myslel, že si pleteš Skareba s Blackem, já dokonce nemám dorazovoou pružinku, ale je tam gumový doraz, který se max.časem trošku unaví.. pak jej vyměním… uvidíme teda, se SAGem/tlakem vzduchu jsem si trochu pohrál a je to teď supr poježděníčko – mám tam asi 103PSi a je to ono!!
Mě to tedy přijde mnohem horší s kotoučema. Že si to s v-čky sem tam škrtne špalíkem vem čert, to ničemu zásadně nevadí. Ale když v rozbitém terénu se Skarebem trošku víc vemež za brzdu, Skareb se zkroutí do vrtule a kolo místo aby jelo kam chci, tak jede kam chce Skareb, tak to je kritický (a to mám jen 70kg, naštěstí už delší dobu jezdím jiné vidlice).
Ale zase musím říct, že i přes šílené kroucení při brždění, tak Skareb 04, co má manželka na kole (a kterého jsem přes půl roku před ní jezdil já), tak po dvou letech stále drží a vakl nemá.