• Kluzák

    V poslední době jsem několik vidlic tohohle typu dával na levnější kola co sem stavěl pro přátele, a pak jsem se tady na bikeforu nestačil divit jaký na ně jsou negativní názory… Tak se chci zeptat maj tyhle vidle opravdu nějakou chybu nebo výrobní vadu, kterou si to zasloužily, nebo jsou to jen předsudky z dob dávno minulých????

    Já jsem na tomhle typu najezdil jen asi 200km a nebyl problém, právě naopak…Tuhost konstrukce, citlivost i tlumení jsou na velice dobrý úrovni, navíc 1703g za 3000Kč…tak že jestli to nemá nějakou zásadní vadu, tak to není žádná hrůza, nebo cituji:„Hnustour“, ale naopak spíš něco jako „Dar z nebes“…

    (Mimochodem sám jezdím R7 super, tak že přehnaným optimismem rozhodně netrpím:-)…)

    0 0
    •  

      nějak jsem si nevšiml že by ho poslední dobou někdo nějak výrazně hanil,poměr výkon-cena je velmi dobrej jak v neupravený variantě a v úpravě asi moc konkurentů vidlic do 5,5 tis.Kč mít nebude

      0 0
    • Pedro404  

      Podle mě akorát spoustě lidí zvedá mandle, že je Epicon dneska dost tuctovka. Mě osobně to může bejt ukradený, pokud je to za ty prachy to nejlepší co můžu sehnat, tak mi je jedno kolik dalších lidí to má, hlavně že mi to dobře jezdí.

      0 0
    • smith22  

      No já sem si ho včera objednal tak ho tu moc nepomlouvejte jo!!! :-)

      0 0
    • jIrI___  

      „předsudky z dob dávno minulých“ to bude ten správný výraz.

      0 0
    • obda  

      Epicon je OK. Má výborný poměr cena/výkon, žádné zásadní slabiny. Po úpravě je i hodně citlivý. Vzhledem k dobré ceně se objevuje na kolech stále častěji, a spoustě lidí na b-f vadí „tuctovky co má každej“ – od Meridy přes Author, Pells po například ten Epicon. Někteří uživatelé b-f jsou také alergičtí na časté prosazování upraveného Epicona jako hodně dobré vidle za výbornou cenu. Jejich boj. Takže to neřeš.

      0 0
      • smith22  

        líp bych to nenapsal :-)

        0 0
        • kravjec  

          Jo přesně a ještě když ,,guru´´ Milan napíše že se funkcí a citlivostí vyrovnává o hodně dražším konkurentům sám mám už druhého a spokojenost, za málo peněz hodně muziky, rozborka a složení za 1/2h

          0 0
          • vikicek  

            „Epicon vod Milana, nejlepší vidle na světě voe“ xD

            0 0
            • KOMOÒ  

              To podepíšu woe :-)

              dostal sem na novym kole fox a je to celkem běs-funkčně,zpracování atp. o třídu výš pravda :-) naštěstí už je poladěn ;-)

              0 0
      • Chiron  

        Ahah, mám Meridu, kapsičku Author (nic moc, asi koupim lepší, zpracování i technické řešení se moc nepovedlo, ale taky to je jedna z těch levnějších) a od Pellsu mám elasťáky (silně nedoporučuju, chystám se na kup něčeho pořádného, klidně i za větší peníz…) A navrch mám Epicona od Milana… Sem asi totálně out :( Ale je mi to celkem šumák… Na nic lepšího momentálně nemám. A v rámci možností sem spokojený. A na Epicona si stěžovat nemůžu, citlivost i chod je perfektní, sice z počátku to byl hodně nezvyk. Z technické stránky sem na něm nějaké vady nepozoroval a doufám že to tak vydrží. Takže ho můžu jedině doporučit.

        0 0
    • Scadar  

      Když už se tu rozebírá Epicon, potřeboval bych trošičku poradit …

      Chystám se to moje začátečnický kolečko trošku vylepšit novou vidlí (mám tam Gilu, takže předpokládám, že i za ty tři tisíce to bude velkej skok), a tak nějak jsem se v rozhodování dostal do této situace:

      Obyč Epicon za cca 3000,–

      nebo

      T-T Raidon za 3500,–

      Najde se někdo, kdo to rozsekne? Případné jiné návrhy taky uvítám. Jo, a vejš nejdu, na ty moje začátky by to byla škoda peněz ..

      Kdyby na tom záleželo, tak zatim jezdím různý lesní cesty, sem tam kořen a nějaký výmoly, občas nějakou tu rozbitou asfaltku nebo panely … ale žádná divočina …

      Díky.

      0 0
      • Aldamore  

        Mám od Milana Epicona TAD 140mm a nemůžu si to vynachválit, jdi do vidlice od Milana

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Hejdik  

      Tak já poslední dobou nic takového nepozoruju-právě naopak.

      Sice mi to na B-F trochu připadá už jako taková malá sekta,která by se dala nazývat „Svědci Milanova Epicona“:-),ale asi to má opravdu své opodstatnění.

      No ale aby byl svět v rovnováze,musí mít vše samozřejmě taky svoji opozici a v ní jsou všichni,od kterých se asi dozvídáš ty negativa…

      Mě se Epicon jako takový velice líbí a pokud bych uvažoval o kole ke kterému by se vzhledem cenové vyváženosti ostatních komponetů hodil,tzn.viděl bych to na kolo v cenové kategorii tak kolem 18K,pak Právě Epicon by byl pro mě jasná volba a to i neupravený.

      0 0
      • hctr  

        taky pujdu do toho neupraveneho jako chudy student..:D

        0 0
        • winprog15  

          Tiez mam ako student neupraveneho Epicona a som spokojny ;)

          0 0
          • hctr  

            no tak to jsi mi udelal radost:) ja ted mam nejakej MAG 32, bylo to na avalanchi, ale chci vzduchovku tak doufam, ze tam poznam rozdil.

            0 0
            •  

              i neupravená je v týhle cenový kategorii velmi slušná,neboj rozdíl poznáš hned, nejsem chudý student a s touhle vidlí jsem na HT max. spokojenej.

              0 0
            • Kubas.1  

              vzduchovky hledej tu

              sorry, jenom sem si chtěl rýpnout :-)

              0 0
              • Pumsc  

                no jóó,ale ty se mažou vazelínou:D,nebo olejem?!:)

                0 0
              • smith22  

                do něj sis sice rýpnul ale mě si pomohl, právě sháním vzduchovku tak se mi ten odkaz hodí :-))

                0 0
              • StuntJ  

                kůrňa, zavzpomínal jsem si na mládí strávené se ZII z naší zbrojovky …

                0 0
              • hctr  

                :d no nevim, jestli me to melo nejak nastvat nebo neco podobneho. Rek bych, ze to byl to spis taky soudek pobav se sam.

                0 0
            • Evilcleaner  

              MAG 32 je oem Epicon s pružinou (stará verze – modelový ročník do 2008). takže kromě vzduchové patrony a relativně velké váhové úspory nic jiného. čekal bych tedy progresivnější chod a možná taky horší citlivost u Epiconu. pokud chceš opravdu rozdíl tak Epicon T-T

              0 0
              • Ossis  

                Nějaký důkaz místo slibů? Resp. odkud to máš?

                0 0
              • Kubas.1  

                moment, MAG 32 je XCR, ne?

                0 0
                • Evilcleaner  

                  MAG 32, jak napovídá to číslo má 32mm široké vnitřní nohy (vs.30mm XCR) takže monoblok i vnitřní nohy jsou jednoznačně stejné

                  EDIT: už se to tu docela mnohokrát řešilo na foru.

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    a k tlumiči. MAG 32 je LOD.. tzn z korunky uzavíratelná (stejná vlastnost u raidonu i XCR) ale zaroven je možno i externě nastavit zpětný útlum – odskok (to je to „D“ na konci) a tuto vlastnost má až tlumič epiconu (který je trochu rozdílný od XCR a Raidonu)

                    0 0
                    • Ossis  

                      Jako tahle: http://www.srsuntour-cycling.com/…b7/index.php?… ? No, ale u ta moje má jiný „šrouby“ na spodku nohou.

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        no když vyfotíš spodní šroub pravé nohy takv tom bude jasno:-)

                        0 0
                        • Ossis  

                          Tady jsou – pro jistotu jsem vyfotil oba ;).

                          PS: Nejsou úplně ideálně zaostřený…

                          0 0
                          • Evilcleaner  

                            hm zajímavé. takže v tom není jasno:-D jsou tu dvě možnosti. první že se skutečně jedná o Eipcon, akorát verze tlumiče je LO (bez seřiditelného odskoku) a vzhledem k tomu že existuje MAG 32 LOD tak se pořád přikláním k této verzi. druhá možnost je že se jedná o OEM raidon- ten má /měl/ stejné vější i vnitřní nohy a horčí tlumič který nikdy nemá možnost nastavení odskoku (vždy LO)

                            0 0
                            • Ossis  

                              Ještě jsem koukal na stránky suntour a přijde mi to jako Raidon 2008 LO nebo LOD – určo je tam pružina a má černý vnitřní nohy. Jen mě matou ty nástavce na véčka. Podle čeho poznám LOD od LO – „hejblátko“ na páčce locku?

                              0 0
                              • winprog15  

                                LO má na pravej nohe dole taký šrób ako máš ty a LOD má takýto

                                0 0
    • Dejv0  

      taky mam v planu ho kupovat, ale porad nevim jestli ma cenu ho kupovat se zamykanim na riditkach nebo na korunce, co je lepsi? Nejaky +/-

      0 0
      • winprog15  

        stačí zamykanie na korunke,na rajdy zbytocnu hovadinu co vyuzijes len par krat vobec netreba

        0 0
        • Trainman  

          Nechci říct, že bych neocenil lock v řídítkách když nečekaně vletím do šíleného sjezdu a mám co dělat abych udržel řídítka, natož hledat lock na korunce ale jinak to vlastně na korunce stačí.

          0 0
          • t29  

            na závody lock na řidítkách

            na výlety lock na korunce

            imho

            0 0
            • StuntJ  

              bych to takhle neškatulkoval, ať si vozí každá kdo chce, co che :o). Kdo je hračička a má rád všelijaké hejblátka, nebo ho bolí záda a nechce se ohýbat, ať si má LOCK na rodlách. A zbytek ať si šmátrá po korunce a zamyká na ni.

              No ještě jsem postřehl z provozu jednu věc, kdo vozí LOCK na rodlách více zamyká vidlici, protože ne každému se chce pořád šmátrat po korunce …

              0 0
              • romachain  

                Byl jsem dlouholetý odpůrce locku na řidítkách. Nechtěl jsem další hejblo na řidítka a další bovden… Nicméně teď jsem si pořídil novou vidlici s poplockem a okamžitě jsem si na to zvykl, je to mnohem pohodlnější a použitelnější. Na Suntourech 2009 a novějších je páčka locku velmi povedená, už bych LOD asi nechtěl:-)

                0 0
                • royal  

                  za me taky. Mit zamykani na riditkach tak to pouzivam. Mam ho na korunce, a uz ho nepouzivam – pouzil jsem ho parkrat a pak zapomnel vypnout a pracne jsem to vypinal v nejakym sjezdu.

                  0 0
                  • Petr L.  

                    Posledni 3 vidlice co jsem mel zamykani z riditek mely a super vec, tetka mam novou se zamykanim z korunky a uz to neni ono.

                    0 0
                    • Kluzák  

                      u vidle jednoznačně (pokud se jedná o takový to xc maratonsky ježdění) lock na řiditka!!! mám ClickIt od Manitou a i přez to že je to nejspíš ten nejhůř vyřešenej lock co kdy spatřil světlo boží bych si to bez něj dokázal už jen těžko představit … U tlumiče nemůžu soudit páč nemám…ale nejspíš by taky skončil někde v blízkosti řazení…

                      0 0
              • Lišák  

                nebo ho bolí záda a nechce se ohýbat, ať si má LOCK na rodlách

                Koho bolí záda, tak by nic LOCKovat neměl a měl by si pořídit FS, ne? ;-)

                0 0
    • lutte1  

      No mě taky štve že ho má každej , já už ho vozím 2 roky k plné spokojenosti.:) (t-t verze jak jinak)

      Je to fakt jednoduchá vidle na který se nemá nic moc co podělat.Člověk si udělá servis sám.Má velký rozsah nastavení.Já si dokonce upravil progresivitu přidáním více oleje do vzduchového pístku.Jen škoda že už jí má dneska fakt každý druhý.:)

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Já plánuju taky epicona. Na mé kolo nemá cenu rvát něco víc. Celkem je mi fuk, že ho jezdí tuny lidi. Aspoň tak vím, že je to dobrý kousek techiky a není se čeho bát:)

      0 0
      • (Pirda)1  

        Přesně moje řeč. Taky do nej pujdu

        0 0
      • xp3  

        Jj, vidím to stejně.

        Rád bych zdvih 140mm s 15mm osou, je ale celkem fuška za rozumný peníz k tomu najít nábu. Jen nevím, jestli má smysl čekat na model 2011, kromě drobné změny designu a červené barvy šroubu na odskok to asi bude stejné jako letošní model…

        0 0
        • DaSnail  

          author za liter

          0 0
        • kubad  

          Nebude zmen je dost.

          0 0
        • jaja.k1  

          Červený šroubek ?

          No teda !

          Tak to bude ještě hodně dlouhé vlákno – přes design (pardon přes cocpit)je to tu samý perfekcionalista.

          :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • xp3  

            Čemu na tom nerozumíš?

            Jinak se o změnách nechám rád poučit…

            0 0
            • jaja.k1  

              Je rozdíl nerozumět a žasnout.

              Já když žasnu, tak potom píšu otazníky ( taková úchylka – nic vážného doufám ), takže tě to asi spletlo.

              :)

              0 0
              • xp3  

                Jj, barva šroubu je možná pro někoho důvod volby. Pro někoho zase to, co se skrývá uvnitř. Já se řadím k těm druhým.

                Na stránkách suntouru jsem si rozdílu těch střevech nevšiml, možná je to mojí neznlostí Aj. I proto se nechám rád poučit.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • alex33  

      Co pořád máte s tím že ho má každý,možná tady na foru je propálený dost.V mém okolí potkávám více foxu a Rs.Mezi levné vidle ji taky neřadím záleží na provedení ,třeba můj kousek je cenou blízký hodně slušnému RS

      0 0
      • Jenda  

        jenze ty taky jako jeden z mala vozis na jednom kole 2 epicony zaroven:-)

        0 0
    • Perníček  

      A co zamčenej Epicon a sjezd samej rygol? Zkurvím něco?

      0 0
      • kubad  

        a k čemu je to dobré?

        0 0
        • Kublaj  

          přece aby se ta vidle ve sjezdu moc „neochodila“ ;D

          0 0
          • Perníček  

            Dobrá iteligenti :), zeptám se jinak.

            Vjedu do sjezdu kde to bude samej rygol a v prvním rygolu zjistím, že mám tu vidlu z nějakýho asfaltu zamčenou… Ale první rygol už mám za sebou a druhej se rychle blíží. Zkurvím něco když proletím i druhej se zamčenou vidlicí a až pak se mně za cenu nasazaní života podaří vidla odemčít?

            Už chápete? Heh, to je slovíčkaření, nedej Bože se někoho dotknout… :)

            0 0
            • Evilcleaner  

              heh ty strécu ty si odkaj?:-D tam u vás je čeština asi jako druhý jazyk, že?:-))

              k věci: ano můžeš poškodit patronu tlumiče pokud budeš jezdit v terénu se zamčenou vidlicí, jinak tam je jistá ochrana proti proražení, takže výjmečné situace by neměly způsobit žádné komplikace.

              0 0
              • Perníček  

                Díky za info…

                Myslel jsem, že se tady na pravidla pravopisu nějak zásadně, vyjma i y nehraje. Samozřejmě se dají příspěvky pojmout trochu akademicky, ale myslím, že na odpověď typu – přece aby se ta vidle ve sjezdu moc „neochodila“ ;D, i když je zakončena smajlem, ta moje skoročeština stačila…

                0 0
                • Evilcleaner  

                  nemyslel jsem to nějak špatně, jen to prostě ve mě vyvolalo úsměv a nutnost to nějak okomentovat;)

                  bajku zdar

                  0 0
                  • Perníček  

                    To je v pohodě, rýpnout si, ale odpovědět. Žádný problém. Ale ti dva frajeři dříve, to je tady taková klasika. Než se zamyslet na tím, proč se někdo na něco takového ptá, a nemyslím si, že se to z toho nedá poznat, tak ho vosolit. kubada snad ještě pochopím. Přece jen je tady fórum a možná předpokládal, že sedím u pc a obratem mu odpovím, k čemu je to dobré. Ale ten druhej utřinos, co se snaží o vtip za každou cenu, ten minul. Podle mě teda. Howk.

                    0 0
    • psot  

      Tak já se přidám s dotazem do tohohle vlákna, at zbytecne nezakladam nove. Na svoje kolo jeste letos taky planuju novou vidlici – ted tam mam puvodni nejaky Rock Shock Dart. mam nabidku na Rebu za doela dobrou cenu, ale precejen me jezdeni je z 80% asfalt, 10% sotolina a zbytek teprve (spise lehci) teren. Zadne skakani , horske cesty a podobne obludnosti, takze jsem dospel k rozhodnuti zbytecne nevyhazovat penize a poridit prave Epicona. K tomu bych ovsem rad znal nazory zdejsich odborniku, zda bude vyhovovat i me malickosti ve vaze stridave mezi 95–100 kg (o vanocich i lehce nad – jezdim i v zime). Bylo by to na ram Trek 4500 (z roku 2006), a tyk jaky zvolit zdvih…

      0 0
      • kyl  

        Můžete mi prosím sem,pokud to někdo ví,hodit délku vnitřních nohou a délku pístnice + výšku pístku,chystám ještě jeden tuning pokud to vyjde.Rozdělal bych toho svého ale možná to má někdo poměřené.Díky.

        0 0
      • Singlespeed  

        --

        0 0
      • maajkee  

        Zadne skakani , horske cesty a podobne obludnosti

        No, tak na to je horský kolo přesně to pravý ořechový, to je fakt! :)

        0 0
    • mr.antik  

      Chtěl bych se zeptat majitelů Epicona předělaného na olejové mazání (ať už tuningtestem nebo samodomo) jestli máte problémy s vaklem a případně jestli je to nutný to nějak při předělávání řešit.

      0 0
      • M13  

        Já jsem předělával úplně nového, nikdy nejetého Epicona a žádná vůle není, ale je možné že u nějakého vylítaného vznikne.

        0 0
        • mr.antik  

          A kolik už na něm máš najeto?

          0 0
          • M13  

            Tipuju tak 20 m, kolo stojí na chodbě a čeká až ho dodělám.

            Ale po předělání nového mi vůle nevznikla.

            0 0
            • mr.antik  

              Aha, no to není moc :-)) Obyč vazelínové vidle k tomu mají dost velký sklony, tak právě nevim, jestli je to problém i u Epikóna.

              0 0
          • Luma  

            Po předělání najeto cca 3000km,žádný vakl nepociťuji.Pře­dělaný nový.

            0 0
            • Lada,s  

              Stejná zkušenost, předělávaný nový doma, najeto asi 4 tis km a vakl není…

              0 0
              • mr.antik  

                to jsou samé dobré zprávy. Taky bych si to rád předělával doma, ať je v tom trošku adrenalinu, když už to má být o 1200 levnější než od milana1.

                0 0
                • milan1  

                  Tady bych trochu upřesnil.

                  Tuning není a nikdy nemůže být pouhá výměna oleje za vezelínu.

                  Srovnávat tohle je nadmíru zavádějící.

                  Pokud by tomu tak bylo, jak by byly tuningem vylepšovány vidlice s mazáním olejovým?

                  Každý, kdo vyzkoušel Rebu, či Foxe v továrním a nebo tuningovém provedení může potvrdit.

                  No a tuning Epiconu je je právě na téhle úrovni, v žádném případě se nejedná o velejednoduchou záměnu mazání.

                  A drobnou poznámku k něčemu, co zde nepadá, tedy k zárukám. Kdokoliv si vidlici upraví sám, záruku ztrácí, kdo si nechá upravit vidlici, kterou nekoupil přímo novou upravenou, také záruku ztrácí.

                  Takže s novou, tuningem upravenou vidlicí se získává plná záruka a to záruka která platí i pro kvalitně prováděný domácí servis.

                  Tak tohle je takové drobné upřesnění za mě, když jsem tady uváděn.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Jo to já samozřejmě neberu že cena je jen za výměnu oleje, ale vzhledem k tomu že je to vidle na HT a ne do rozbitého terénu, tak nepotřebuju žádnou top pružící funkci, možná to nechám i s vazelínou. Spíš mi jde o mechanické vlastnosti – proto se ptám hlavně na vakl, ktery bych teoreticky mohl hrozit.

                    Aniž bych tu vidli a rám jezdil, tak stejně nedokážu odhadnout, jakým směrem by se měl tuning ubírat, bude XC/dirt/bikros ko­lo…

                    0 0
                    • milan1  

                      Já už jsem musel reagovat proto, že až mnohokrát je zaměňována pouhá výměna oleje za tuning.

                      na svých stránkách mám rady i v tomhle případě a budu citovat.

                      „K dalšímu ladění vidlice by měl přistupovat začátečník postupně a nebude špatné, když si pročte i kapitoly pro pokročilejší. musí se snažit hlavně o jediné. Získat maximum praktických zkušeností a k tomu mu pomůže zkoušení více vidlic a hlavně laický test.“

                      nebo

                      „Mnoho začátečníků, kteří zjistili, že mají vidlici, která prý jde nějak upravit se snaží o tyto prý zaručené úpravy. Tady je třeba důrazně varovat. Žádný začátečník, který má svoji první vidlici by se neměl vůbec pokoušet o jakékoliv úpravy. Opět je třeba připomenout, nemá žádné měřítko. Opravdu je nejdůležitější zkoušet a zkoušet, než se do něčeho pustí.“

                      Neberu nikomu právo cokoliv zkoušet a vylepšovat, vadí mě jenom, když je srovnáván nejednodušší z pokusů za srovnatelný s komplet tuningem.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Já jako tuning považuju všechno, co se nedá nazavat „nastavením“, ať už interním nebo esterním, nebo pouhou „opravou“. Takže změna mazání svým způsobem tunning je, pak určitě uprava tlumících částí (pokud se nejedná o pouhou změnu oleje) a progresivity, a samozřejmě najaké vychytávky typu úprava nebo přidělání locku, odlehčení, prostě cokoliv se kde musí šáhnout na harware vidlice.

                        Ale jak píšu, v této fázi (před nákupoem) netuším, zda budu něco z tohoto potřebovat.

                        0 0
                        • milan1  

                          Tohle je ale při jakékoliv podobné zkušenosti vždy stejné, je to jako při nákupu jakékoliv jiné vidlice, budu potřebovat to, co nabízí?

                          Zplatím za Foxe a nebo za RS a před nákupem bez konkrétní znalosti také netuším, zda něco z „toho“ budu potřebovat?

                          Tyhle otázky jsou stále stejné u jakéhokoliv nákupu.

                          Budu potřebovat tohle za tyhle peníze?

                          Protože to, co využiju a ocením u vidlic je vždy jejich funkce.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Kdybych kupoval novou 160mm vidli na fulla tak nemám problém přesně říct co chci a vyžadovat porovnání s tím, co mám nebo co znám. Tady fakt sám netuším a ani nečekám, že to za mně někdo vymyslí. Prostě čas ukáže.

                            A co ten vakl, prošlo ti rukama spousta Epiconů, byly tam s tím nějaké problémy s konstrukcí, případně s praskáním, zajímají mě poslední odlehčené ročníky? Můj Lyrik s tim byl dvakrát na reklamaci kvůli vaklu, stává se to holt i v lepší společnosti…

                            0 0
                            • kubad  

                              vzhledem k tomu že milan v rámci upravy ladí i futra, takže problém s vaklem u jeho vidlic nebude, narozdíl od domácích uprav.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                záleží, kterým směrem je ladí :-) Pokud jsou standardně víc na těsno, tím líp (pro mě)

                                0 0
                                • kubad  

                                  Ladi je tak aby to fungovalo s olejem jak ma :-)

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    Je mi jasné, že se to musí dělat maximálně 3dny před nebo 3 dny po úplňku. Mě stačí, když seženu Epicovna s výrobním číslem dělitelným 8 nebo 13ti…

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Když jsi taková „veselá kopa“ tak ti musím zkazit radost i k těm 160 mm vidlicím, kterým říkáš, že rozumíš. I u nich jsem se setkal s takovým rozptylem vůlí, že by ses při jakémkoliv datu i dělitelnosti nestačil divit.

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        těm vidlím nerozumím, ale dokážu říct, co od nich chci.

                                        Ten rozptyl vůlí můžu potvrdit i na vzorku těch tří co jsem jezdil… Teď vakl žádný, ale zas jde víc ztuha, trošku jim ty míry lítaj.

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Jo, tohle dokáže popsat už zkušenější.

                                          Každý, kdo se setkal s první něbo druhou vidlicí bude tvrdit, že jeho vidlice má, či nemá vakl spíš podle obecně přijímaných názorů.

                                          A rozeznat, že tahle konrétní vidlice sice vakl nemá ale chodit by měla lépe, to už je další level.

                                          0 0
                                          • Patar  

                                            Milane , řešíte zde vůle a charakteristiky vidlic.Nikdo se ale nezmiňuje o neodpružené hmotě jako celku, t. j. včetně předního kola a brzdy.Dle mého názoru není dobré podceňovat tyto vlivy. Rovněž axiální rozměr náboje má přece jen vliv na vůli v pouzdrech a je dost rozdílné , zda použiji jednotlivé modely MAVIC. SHIMANO , CHOSEN . NOVATEC atd. On ten jmenovitý rozměr 100mm , případně 110 mm je v reále obyčejně rozdílný.

                                            Zkus se k tomu pro širokou veřejnost vyjádřit. Jinak AHOJ.

                                            0 0
                                            • mr.antik  

                                              To asi nemá smysl řešit, protože to stejně zůstane stejné, bez ohledu na vidlici… Pokud to půjde na kónusovou Deore nábu, tak ověřím zda osa nohy vidle nestahuje moc k sobě.

                                              0 0
                                            • milan1  

                                              Jistí lidé by si mohli najít zase příležitost, jak napadnout mé odpovědi, tak stručně náměty.

                                              Neodpružená hmota kterou tvoří vidlice ( spodní monoblok nohou) má velmi malé rozdíly u vidlic, které jsou stejného určení. Je to asi v takovém rozmězí, jako je rozdíl mezi běžnou těžší nábou a nějakou superlehkou.

                                              Poznat někoho, kdo by si všiml rozdílu po výměně pouhé náby a označil by to za zjistitelný rozdíl v neodpružených hmotách, to by se rovnalo zázraku.

                                              Vidlice tedy nehraje a nebude hrát v neodpružených hmotách rozhodující roli.

                                              Kdo by si chtěl zkoušet vliv ostatních komponent, musí mít opravdu excelentní rozlišovací schopnosti i když zde se dá dosáhnout větších váhových rozdílů.

                                              0 0
                                              • mr.antik  

                                                A hlavně u komponent podobné cenové hladiny, určení a odolnosti jsou hmotnostní rozdíly minimální, zvláště u předního kola.

                                                0 0
                      • Kohout  

                        Bod 10

                        0 0
                        • Patar  

                          V čem vidí Pavel Kohout reklamu?

                          0 0
                          • Kohout  

                            V tom, že člověk, který profesionálně (= za peníze) upravuje vidlice odkazuje v diskuzi na své webové stránky, na kterých má komerční nabídku.

                            0 0
                            • Patar  

                              Rozumím , ale také radí.

                              0 0
                            •  

                              Nejdebilnejsi argument dnesniho dne.

                              0 0
                              • Patar  

                                Nechtěl jsem reagovat, ake přece:

                                KDO TĚ ty FRACKU VYCHOVÁVÁ? TO JE ÚROVEŇ!

                                0 0
                                • M13  

                                  POZOR POZOR!

                                  BF dostává nový rozměr.

                                  Do určitého věku smíte pouze mlčet nebo přikyvovat.

                                  0 0
                                •  

                                  Vazeny pane, (z vasi reakce mam tak trochu pocit, ze slecno), OMLOUVAM SE za zcela jiste neuvazene pouziti slova „debilni“, ale – Milana tady na foru spousta lidi zna, vetsina lidi taky zna T-T, a troufam si tvrdit, ze si jeho prace taky vetsina lidi vazi. A pak prijde nejaky expert, ktery ho obvini z komercni reklamy za pouhou CITACI z jeho vlastnich stranek, a jeste veledulezite linkuje Desatero… co to proboha ma byt?

                                  0 0
                                  • Patar  

                                    Chlapče , potěšila mne Tvá omluva. Vidět, že opravdu Tvoje reakce byla neuvážená . Víš, léta jsem pracoval s mládeží jako trenér cyklistiky postupně ve 3 oddílech a mimo to jsem 22sezon také závodil na silničních motocyklech. I v tomto odvětví sportu jsem byl vždy nápomocen mladším a méně zkušeným . Proto mě hodně mrzí chování mladé generace a popravdě musím přiznat , že bych se nyní k mládeži raději nepřibližoval.

                                    Tato má zkušenost není pouze mým zklamáním , ale také ostatních lidí z oblasti cyklistiky i motorizmu.

                                    Je pravdou , že úpadek chování se projevil také nástupem internetu , z očí do očí by se možná Vaše generace více brzdila.

                                    0 0
                                    • Ruprt2  

                                      Prve jsi se špatně podíval, na koho reaguje.

                                      edit: já bych ti v reálu možná netykal. Ale to je to kouzlo fóra. Tady jsme si všichni rovni :-)

                                      0 0
                                    • kubad  

                                      TouTou touhle reakci: „Nejdebilnejsi argument dnesniho dne.“ reagoval na kohotuv kec o reklame. Takze myslim ze v pohode. Ono to jen vypada ze je to pod tebou.

                                      0 0
                                    •  

                                      Teď se omlouvám už i za tu slečnu. Jen mě včera nějak všechno točilo, a Kohout tomu nasadil korunu.

                                      0 0
                                • Ruprt2  

                                  to přece neříká tobě, ale zastává se tě.

                                  0 0
                            • kubad  

                              Ale bez nekam!!!

                              0 0
                            • milan1  

                              Á helemese zákeřně mstivý Kohout.

                              Je docela zvláštní, jak v nedávné diskuzi jsem si dovolil poopravit Kohouta, že tady káže dávno vyřešené a navíc straší nepodloženými fakty, nijak jsem mu neublížil, je to zde

                              http://www.bike-forum.cz/…ck-shox.html#…

                              a má reakce je tahle

                              „Kdo zná někoho, komu v poslední době praskl rám díky většímu zdvihu vidlice?

                              To, že jsou všechny obdobné vidlice na stejném zdvihu velice podobné a rozdíly jsou minimální zde bylo řešeno už mnohokrát.“

                              Myslím, že jsem Kohoutovi nijak neublížil a on se mě nijak nepostavil a neargumentoval. Nenastala diskuze, kde by se sanžil doložit svá tvrzení. Pouze a to velice rychle si našel příležitost pro útok, tak nějak bokem, stranou.

                              Bohužel mívám stále mnoho zbytečných dotazů, které tvoří nezanlí, jako ty a přes mnohé vyřešení stále omílají jednou naučené poučky, které nemají vůbec žádnou platnost.

                              Tím míním ono stále a zbytečně opakované měření výšky vidlic.

                              0 0
                              • Kohout  

                                Milane, neznáme se osobně a pokud vím, nemáve spolu žádný nevyřešený spor. Proč vše bereš tak strašně osobně? Odkaz na desatero nebyl útokem na Tvoji osobu. Pokud to tak chápeš, tak se za to omlouvám.

                                0 0
                        • Ruprt2  

                          nesouhlasím v tomto případě to není jeho vina a vzhledem k adresnosti a určitosti kontrétního problému je moc dobře, že se k tomu vyjádřil. Proč to tebe trápí netuším.

                          Pokud by jsi za reklamu pokáral Antika tak neřeknu ani zbla!

                          0 0
                          • mr.antik  

                            proč mě? Každej přece ví, že nejlevnějšího epicona sežene na www.kupkolo.cz a že u milana1 je sice dražší ale s vylepšenýma vlastnostma…

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • Ruprt2  

                              já s tím problém nemám, ale ty jsi Milana nepřímo oslovil a promluvil jsi o jeho práci způsobem, který se snadno mohl zvrtnout, popř. naznačil jsi, že by snad s tím eventuélně i mohl být problém.

                              Prostě TY jsi nadhodil problém v souvislosti s vidlicí od Milana.

                              Milan to uvedl na pravou míru. Myslím, že je to ok.

                              Proč s tím má Kohout problém nevím. Asi konkurence nebo čert ví.

                              0 0
                            • LáďaH  

                              A nebo u Hnoje :-D

                              0 0
                    • jURis_1  

                      Já jsem si předělal svojí vidlici na olejové mazání viz profil, předělal dorazy a změnil dorazovou pružinu a těsnění uvnitř levé patrony.. Předtím jsem měl vakl, teď ho nepociťuji, mám tam olej 5W-40 motorový syntetika a chodí to perfektně. Myslím si, že chytnout vakl je to kus od kusu. Já už na ní mám naježděno něco pře 4000km, a teĎ jsem to předělával..

                      0 0
          • stan.zak  

            Koupil jsem nového/přestavěného přímo z t-t, po 2.700 km bez vaklu funguje pořád parádně.

            0 0
      • kyl  

        Předělával jsem dva hned jak sem je donesl z obchodu.Každej má najeto asi 1500km a vakl nepociťuju.

        0 0
      • Chiron  

        Mám ho z TT, najeto asi 2500km a vakl nepozoruju. Sice uvažuju, že bych ho preventivně poslal na servis, protože doma se mi do toho nechce. Vrchol mého servisování je dolévání oleje na pístek…

        0 0
      • lutte1  

        Mám od Milana ročník 2008 najeto asi 3000km a vakl žádnej.Vážím 67kg a mám na tom Včka.:) Ale jinak ho nešetřim.

        0 0
      • nobody  

        já předělával 2 E a jednu RST Titan a nikde žádný vaklík

        0 0
    • HELLBOY22  

      ja sa zas chcem spýtať čo je to ten rebount či čo… potočil som tým pár krát a chcem vedieť či to vadí že či to bolo niak super nastavené .

      0 0
      • LáďaH  

        Rebound :-) Nastavíš si tím rychlost vidlice při vracení do zdvihu. Jestli chceš aby se ti vracela rychle +, nebo pomalu -.

        0 0
      • vikicek  

        jak říká Láďa, je to štelování odskoku .. z vlastní zkušenosti ti doporučim nastavit to na skoro nejrychlejší, epicon nemá high speed expanzi.. ale vyzkoušej si to sám, najdi si nějakej úsek a šteluj si, sám poznáš v jaký poloze ti to nevíc vyhovuje.

        0 0
        • camlost  

          jen bych dodal, ze vidlici nesmis (tazatel) zatlouct do zdvihu. tzn. najdi treba pesinu s koreny nebo schody nebo jiny teren, ktery casto jezdis, a tam to nastav.

          kdyz se vidlice vraci do zdvihu moc rychle, „kope“ do rukou. kdyz moc pomalu, zatluces ji do zdvihu (takze prestane tlumit razy, protoze uz ji na to zbyva jen maly zdvih).

          0 0
          • vikicek  

            Teoreticky je to jak říkáš, prakticky epicon moc nekope ani na nejrychlejší rebound …

            0 0
        • camlost  

          jen bych dodal, ze vidlici nesmis (tazatel) zatlouct do zdvihu. tzn. najdi treba pesinu s koreny nebo schody nebo jiny teren, ktery casto jezdis, a tam to nastav.

          kdyz se vidlice vraci do zdvihu moc rychle, „kope“ do rukou. kdyz moc pomalu, zatluces ji do zdvihu (takze prestane tlumit razy, protoze uz ji na to zbyva jen maly zdvih).

          0 0
        • kyl  

          Taky ho mám nastavenej na skoro nejrychlejší a druhej Epicon tohle nastavení nemá a je strašně pomalej.Po výměně oleje v patroně je to o něco lepší ale není to ještě ono.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • bikEpo  

      len rýchla otázka:

      Epicon 140mm, 15mm os VS. XC/EN/FR/DH…

      jazdím na tom bajku úplne všetko,nemám problém si dať 10 metrovú dvojku alebo 30km výjazd…

      jediné čo striedam sú sedlovky(400–200)…

      Vďaka

      0 0
    • (Pirda)1  

      Když už jsme u Epicona tak je velký rozdíl mezi normálním a od Michala? stojí to za tu cenu? nic proti tobě Michale ale zase milionář nejsu a šetřím každou korunu…

      0 0
      • Vilém  

        Michaluv stoji za prd:)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • bbrf  

      Obnovím toto téma…

      Dotaz na EPICON 2011.

      Kamarád ho má, bez úprav. A tvrdí, že ho musí foukat natvrdo a je pak nepohodlný a nevyužívá zdvih (sag 2 cm).

      Když ho dá víc na měkko (sag 3–4 cm), je pohodlný, ale často jde na doraz.

      Tak sem s vašimi zkušenostmi…

      Uvažuju o něm na MTB pro holku, který zatím nemá v terénu zkušenosti.

      0 0
      • bbrf  

        Hop nahoru… Kdo má něco k problému, tak sem s tím! Dík!

        0 0
      • LRRTM1  

        Kámoš kecá.

        0 0
        • bbrf  

          Takže podle tebe se to dá fouknout tak, aby to bylo citlivé a zároveň nechodilo po dorazech? Jaký dáváš tlak a na jakou váhu?

          0 0
          • kubad  

            Nekde mezi 20 –30c/o sagu na otimum si musi dojit sam

            0 0
            • bbrf  

              Jj dík za upřesnění.

              Už jsem se bál, že je Epicon neseřiditelný – buď je tvrdej, nebo chodíš po dorazech…

              Chtěl jsem ho doporučit kolegyni, ale toto mě znejistilo.

              0 0
              • pstasek  

                U kolegyně, pokud nemá moc zkušeností s terénem, se dá předpokládat, že nebude chodit po dorazech ani při měkčím nastavení. Na citlivost Epicona má pozitivní vliv předělání mazání na olej, nebo pokud chceš zachovat mazání vazelínou (snazší údržba), alespoň výměna za silikonovou.

                0 0
                • bbrf  

                  Taky myslím, šlo mi o to, zda se dá Epicon seřídit na slušnou citlivost bez „dorazování“. Pokud mi to potvrdilo pár chlapů… budu věřit, že kolegyně se v terénu nestane saní, která bude jezdit tvrdším stylem než oni:)

                  0 0
                  • LRRTM1  

                    To Ti nikdo nezaručí – na to stačí chytit větví o lockout :-D

                    0 0
                    • bbrf  

                      No tak dámy a terén – to je téma samo o sobě. To teď nemyslím s despektem…

                      0 0
          • LRRTM1  

            Já nejsem nějakej velkej ladič, abych sledoval tlaky a sagy, ale dávám něco kolem stovky a sag okolo dvou cenťáků. Taky podle toho, kde jezdím. Váha… mnooo… řekněme, že jsem stále docent :-D Na doraz určitě nechodím ani při menším poskočení a citlivost je slušná. Se zeptej kámoše, kdy ji naposled rozebral a namazal…

            0 0
            • bbrf  

              To mě uklidňuje, že tobě to funguje. Kamarád docent zdaleka není a na ty 2 cm sagu mu to prý chodí ztuha. A to dlouhodobě, tedy od novoty (asi to teda nebude údržbou). Má verzi 29 palců, tím to ale asi nebude taky.

              Tak myslím, že to nebude tak horký a kolegyni tu vidlici na kolo mohu doporučit.

              0 0
              • LRRTM1  

                Zrovna na podzim jsem epicon dával na kolo, co jsem stavěl pro švagrovou. Ta váží tak 70Kg a vidle chodí naprosto citlivě…

                0 0
                • bbrf  

                  Fajn – toto bude podobný případ, pokud se teda ta kolegyně praští přes kapsu a rozhodne se pro nové kolo.

                  0 0
    • Nerez  

      Dnes mi přišel Epicon 2010 LOD. Má k němu být návod? Nic jsem k tomu nedostal. Je někde např. tabulka, jaké tlaky na jednotlivé váhy se mají foukat? Dík

      0 0
      • LRRTM1  

        Záleží odkud přišel ;-) Ale já taky nic nedostal. Foukej spíš podle sagu.

        http://www.kupkolo.cz/…_navod08.pdf

        0 0
        • Nerez  

          Přišel z kupkola. Šlo mi o tu tabulku, na kolik co foukat. Samozřejmě to doladím až podle jízdy, ale abych měl zhruba představu. Vidle totiž přišla tak nafouklá, že pomalu nešla ani stlačit. A ne, nebyla zamknutá – pro rýpaly :)

          0 0
          • kubad  

            jasné, prostě tam nafuň 80psů sedni a změř sag přidej nebo uber a hotovo tabulky sou nahovno

            0 0
            • Nerez  

              A ještě dotaz. Sice jsem hledal na foru, ale názory byly tak 50:50.

              Když zamknu Epicona LOD 2010, má úplně ztvrdnout, nebo jen ztuhne a dá se propružit?

              A je v pořádku, že mu pak chvíli trvá, než po odemknutí zase změkne?

              0 0
              • LRRTM1  

                Neztuhne, zamkne se(jen se malinko pohybuje, mozna by povolila ochrana proti prorazeni).

                Ne, pruzi hned. Aspon myslim, lock moc nepouzivam…

                0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Na co bys chtěl návod? :-) Foukej podle toho, jak ti to vyhovuje. Obecně to ale u epicona bývá kolik kg-tolik psů ± 20% podle stylu ježdění.

        0 0
        • pavlik6022  

          problém kupkola je v tom že nedávají návod naprosto k ničemu. Teď jsem bral u nichh brzdy a byla u tohu jen faktura :(

          0 0
          • bucivoj  

            na co návod u brzd :o) Jakože přední brzda patří doleva? :o))

            0 0
            • pavlik6022  

              snažíš se být vtipnej?

              • ber to jako příklad,přenes se přes to a představ si třeba vidlici,tlumič, atd. podle tvýho pohledu nepotřebuješ návod – chápu, jánávody taky dvakrát nečtu , ale návod či manuál má být součástíkaždého prodávaného zboží, nebo snad ne?
              0 0
              • Vilém  

                Potom nakupuj jinde. Bude to asi za jinou cenu, ale hlavne, ze budes mit navod.

                0 0
                • pavlik6022  

                  nestezuju si, jen konstatuji fakt. Na kk nakupuju bezne, ale jinak diky za radu. .

                  0 0
                • pavlik6022  

                  nestezuju si, jen konstatuji fakt. Na kk nakupuju bezne, ale jinak diky za radu. .

                  0 0
            • Kynio  

              No konkurenční shop by mohl kupkolo tak nějak aspoň trochu potopit tímhle. Ke všemu prodávanýmu zboží dle zákona český návod má být…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.