SR Suntour Epicon RLD DualAir (2012)

53 nepřečtených
  • kyl

    Tak jsem dovedl do finální podoby úpravu vidlice Epicon.První testování neukázalo prakticky žádné snížení citlivosti.Hmotnost po úpravě klesla o 45g,šla by dolů ještě o 18g použitím lehčí pístnice(slabší stěna).Doufám že obě komory budou držet tlak.24h testováno s tlakem obou komor 150psi(běžně vozím 55psi)bez náznaku úniku.Teoreticky by se zdvih dal dát až na 160mm(pořád je rezerva 10mm na kterých už těsnění spolehlivě drželo tlak).Spacery mám udělané po 10mm pro jemnější nastavení zdvihu.Spolehlivost ukáže delší testování.Použitý materiál je silon,guma,hli­ník.Úprava je plně vratná na původní systém,použité je jen těsnění pístu a uzavírací matice.

    obr.1-píst zajištěný pružným kolíkem(vstup vzduchu do komory)

    obr.2-sestava:píst s těsněním,2× spacer,negativ­ka,gumový doraz,těsnění negativní komory.

    obr.3-sestava:píst s těsněním,2× spacer,negativ­ka,gumový doraz,těsnění negativní komory,uzavíra­cí matice

    obr.4-těsnění negativní komory

    obr.5-spacery (10mm)

    Anketa: Má tato úprava smysl pokud bude funkční?

    Ano
    13x
    68%
    Ne
    0x
    0%
    6x
    32%
    0 0
    • kyl  

      Noha s ventilkem.

      0 0
    • Luma  

      To se mi líbí,jestli ti to bude fungovat tak jsi frajer,držím palce.

      0 0
      • kyl  

        Dík,snad bude když už jsem se do toho pustil.

        0 0
        • Vilém  

          A nebylo jednodussi udelat soloair ala RS, s tim ze by se negativka sama nastavovala podle tlaku v pozitivce?

          0 0
          • xshreck  

            když už, tak už ne? Aspoň si t o může nastavit jak chce :)

            0 0
          • kyl  

            Musel by tam být nějaký přepouštěcí ventil a jednodušší by to asi nebylo a ani nevím jak přesně to vypadá.Nemám k tomu žádné schéma.

            0 0
    • unitak  

      Sice epicona nemám, ale držím palce, vypadá to super a obdivuju snahu, vynalézavost a úsilí :)

      0 0
    • kyl  

      Tak jsem provedl další test s několika skoky z výšky do 50cm.Vidlice to přežila,já taky a vzduch z komor nezdrhl.Chování vidlice je ale trochu jiné než s pružinovou negativkou.Je celkově taková lineárnější nebo jak to popsat.Jde ochotněji do většího zdvihu než s pružinou.Mám zato že to souvisí s velikostí negativní komory která pomaleji ztrácí chodem do zdvihu tlak a delší dobu tím pomáhá přetlačovat pozitivku.Vhodným zmenšením negativky by tlak komora ztrácela rychleji a vidlice by byla progresívnější.Tak nějak to chápu já,když tak mě někdo opravte.

      0 0
      • worlusho  

        Změnou délky negativní komory změníš spíš strmost lineární křivky chodu vidlice (dle tvého provedení na fotkách), progresivity by si dosáhl změnou třeba průměru vložky v negativní komoře (při nezměněné délce negativní komory) či ještě možnost vložením slabší pružiny do negativní komory. A co jsem koukal na fotky, tak na pístu negativky můžeš dát „V“ břity proti tlaku negativky. Ten horní kroužek se tam tak nějak spíš vozí.

        Jinak dobrá práce.

        0 0
        • kyl  

          Břity manžet jdou proti tlaku,to mám dobře.A tak nějak jsem si to myslel že kdybych vnitřek neg.komory zmenšil třeba větším průměrem spacerů tak bych dosáhl větší progresivity.Hejbat pro danej zdvih s délkou komory nebudu,čistě upravit její velikost.

          0 0
          • mr.antik  

            Jestli má tendenci chodit na doraz ke konci zdvihu, tak bych spíš zmenšil tu hlavní komoru…

            Tvoje tvrzení si můžeš ověřit foukáním různých tlaků do negativky, jestli to bude na to mít nějaký vliv

            0 0
            • kyl  

              Tu zmenším lehce přilitím mazacího oleje.Doma to mám už trochu otestováno.Při stejném tlaku v obou komorách se samotná vidle při stlačení sice vrátí zpět ale do úplného roztažení chybí asi 5mm.Stlačit jde snadněji.Když mám v negativce tlak o 5psi menší než v pozitivce tak při návratu je lehce cítit dotyk toho černého gumového dorazu v negativce a vidlice jde stlačit stejnou silou mín.Takže bud foukat mín nebo zmenšit trochu neg.komoru.(nechce mi to psát háčky)

              0 0
          • worlusho  

            Ty jsi vykuchal původní vzduchový píst? Já myslel, že jsi ho tam nechal, pak beru svou připomínku zpět. Jakmile změníš objem, tak přitvrdí. Případně můžeš použít vázaný plovoucí nebo pevný píst s přepouštěcíma kanálama v prostoru negativky

            0 0
            • kyl  

              Originál píst je toto,vzal jsem z něj jen těsnění a druhé dokoupil.To co píšeš dál by bylo už trochu složité.

              0 0
              • worlusho  

                Já když jsem si s tím hrál, tak jsem tam původní píst nechal a vytvořil jsem samostatně negativní komoru. Ale pak jsem se vrátil k pružinám, mám tam 3 z toho jednu s progresivním motáním. To co píšu dál není složité, když vezmu v potaz tvůj současný setup, tak potom, kdyby jsi jak máš spodní silon pokračoval v jednom kuse se stěnou 1,5mm tak do půlky negativní komory a tam zakončil dnem pístu opatřeným na vnitřním průměru jenom teflonovým futýrkem a oproti vnějšímu plášti utěsněno O kroužkem, tak by ti ani odtrh nestoupl. Ve dnu pístu uděláš třeba 1,5mm díru průchozí a jednu se zpětnou klapkou, stačí kuličky zajištěná proti vypadnutí, ve chvíli propružení ti při pomalém žehlení prochází vzduch tou 1,5mm dírkou a snaží se zavřít tu zpětnou klapku, při velké rázu se klapka zavře a vzduch se nestačí přepouštět tou 1,5mm dírkou. Tohle se chová různou progresí při různě rychlém propružení. A ve chvíli kdy se vydlice vrací se otevře zpětná klapka a neklade odpor odskoku.

                0 0
                • kyl  

                  Nějak si to asi dokážu představit ale budu muset o tom přemýšlet.

                  0 0
                  • worlusho  

                    Je to takový vzduchový tlumič naruby. Negativku máš v tu chvíli rozdělenou na dvě komory, jedna při propružení nemění objem, druhá mění a ta co nemění funguje jako taková regulovaná tlaková expanze (jednosměrně).

                    0 0
            • kyl  

              Ono stejně dobře to fungovalo i s těmito O kroužky,v prvním případě dvěma,v druhém jedním + molitanovým mazacím.Nechal jsem ale dělanej píst s originálními těsněními.(nej­dražší varianta)

              0 0
              • worlusho  

                Je pravda, že Rock Shox používá O kroužky a funguje to.

                0 0
                • kyl  

                  Tak jsem trochu zmenšil negativku a při stejném tlaku v obou komorách to chodí jak má.

                  0 0
                  • Georrge  

                    aby né, vzduch v menší negativce bude expandovat rychleji, a tedy se bude více snižovat tlak se zdvihem, a bude méně ovlivňovat pozitivku. Menší pozitivka pak přidá další progresivitu.

                    0 0
                    • kyl  

                      Ono by se to dalo spočítat jakej udělat objem neg.komory ale to je na mě vysoká škola.:-)

                      0 0
                      • Georrge  

                        spočítat se to dá, ale největší proměnou tam jsou požadavky jezdce, které v tabulkách nenajdeš :)

                        0 0
    • Davos000  

      Neplánuješ vyrábět na zakázku?? ;) Nebo mužeš sem hodit nějaký podrobný návod na výrobu. (Jestli by se ti chtělo)

      0 0
      • kyl  

        Přemýšlel jsem o tom a mám v plánu v létě kupovat malej soustruh abych nemusel kde co fušovat v práci a riskovat že mě šéf chytne a nedostanu prémie.Mám i na podobném principu hozené na papír plynulé snižování zdvihu z korunky nebo řidítek.Až zmastím nějakej výkres tak ho sem dát můžu.

        0 0
        • Lišák  

          Ahoj, tak léto pomalu končí, soustruh už je doma? Ptám se, protože DA Epicon by mě dost zajímal ;-)

          0 0
          • kyl  

            Ne,místo soustruhu jsem koupil detektor kovů.

            0 0
      • kyl  

        Jinak materiál pístu a spodku negativky je silon,ideálnější by byl teflon(líp se opracovává ale ta cena :-(),negativka a spacery jsou také plast,pístnice je hliníková trubka 10× 1,5mm(dá se koupit ale já použil trubku z lustru) vyleštěná ve vrtačce leštící pastou.Na konci je závit M8×0,75 a pomocí závitového lepidla zajištěn ventilek z duše.Těsnění pístu jsou 2 x originální těsnění,nebo lze použít kaučukový O-kroužek 15×5mm.Spojení pístu s pístnicí je pomocí pružného kolíku 3mm přes který jde i vzduch.Těsnění pístnice u ventilku je O-kroužek 7×1,5mm.Těsnění neg. na pístnici je manžeta 18×10×5mm a O-kroužek 22×3mm.

        0 0
    • 62HRC  

      Moc pěkná práce. Mohl bys napsat jestli ten Epicon 2012 už má v základu olejové mazání? Dík :-)

      0 0
    • biker148  

      Chtěl jsem se zeptat, mám Epicon se zdvihem 140mm chtěl bych zdvih snížit tak na 120mm, jde vidlice upravit? Myslím natrvalo, né snížením tlaku…

      Díky

      0 0
      • Vilém  

        Ano.

        0 0
        • biker148  

          :-) a jak?

          0 0
          • Vilém  

            zalezi co mas za model. Pokud nejaky novejsi, tak sundas spodni nohy, povolis spodni levou matku na spodku hornich nohou, kterou prochazi plunzer vzduchove casti. Vytahnes ven plunzer, na nem jsou negativni pruziny. Sundas pruziny, ty jsou zapreny o doraz na plunzru, ktery je jisteny kolickem. Kolicek vyrazis a das jej po pozadovany pocet direk niz. Dirky v plunzru jsou po 20mm.

            Stahni si manual, tak to najdes vcetne obrazku.

            0 0
            • biker148  

              Super, mrknu na to. Mám vzduchovou vidli Epicon 2009 tuším… s uzamykáním na řidítkách a s nastavením odskoku. Na rámu Merida a zdá se mi, že je zbytečně vysoká, přemýšlím že pujdu do rámu RB cr 1300, tam bych měl mít asi menší zdvih, jinak bych vidli asi nesnižoval.

              0 0
              • Vilém  

                Jo jeste jsem zapomnel, ze pred touto operaci z ni vypust vzduch.

                0 0
                • biker148  

                  děkuji za rady… když tak se ozvu. Díky

                  0 0
                  • Azmir  

                    Přímo na webu suntouru je instruktážní videa, pdole kterého to musí zvládnout i úplná newbie, takže kdyžtak koukni tam ;-)

                    0 0
    • rexa  

      Měl by tu prosím někdo změřeny přesné rozměry vzduchového pístku Epicona? Potřeboval bych si ho vysoustružit. Díky!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.