• zain6

    Prosím o radu ohledně seřízení přehazovačky SX9. U předposledního a posledního největšího kolečka mi řetěz přejíždí až za tyto pastorky. Asi je to dorazem, ale nevím, jaký ze dvou šroubů L nebo H je na tento doraz. Nechci se v tom vrtat- pokus omyl. Děkuji za rady!!!

    0 0
    • sorak  

      ty pismenka H a L jsou z anglickych slov Hi (vysoky, vetsi) a Low (nizky), takze krut Hckem… ;-)

      mimochodem – kdyz to prehodis na predposledni a podivas se DO prehazovacky na ty sroubecky, tak si vsimnes, ze jeden je hodne blizko dorazu, to je ten pravy a nemusis ani vedet jak by se mel oznacovat…

      0 0
    • chodec  

      H – je u přehazky doraz za nejmenším pastorkem,

      L – je doraz za největším

      (viz – bod 4 zde http://www.sram.com/…_3__7_04.PDF)

      U přesmyku je to opačně:

      H – doraz u velkého tácu

      L – doraz u malého tácu

      (viz třeba zde body 4+7 – http://www.sram.com/…ns_07_04.pdf )

      nevím co ta písmena měla původně  znamenat – já si nicméně jako mnemotechnickou univerzální pomůcku pamatuji H=„doraz pro High speed převod“ L=„doraz pro Low speed převod“ – to platí u obou stejně ;-)

      0 0
      • sorak  

        hmm, to jsou pekni magori…

        jsem to psal bez koukani na kolo bo tu zadny pri ruce uz par dni nemam…

        sam to vzdycky ladim tak, ze kuknu na ty sroubecky ktery aktualne brani prehazce pohybu dal, ale nenapadlo me, ze to maj u presmyku a prehazky obracene…

        0 0
      • Darius  

        presne tak… ta pomucka neni zla

        ja pokud to nekomu vysvetluji, vystacim s cestinou: „L“ jako lehci prevod… a H je pak logicky ten opacny konec

        0 0
      • St1c  

        je to z high gear a low gear teda v preklade tazky(high) a lahky(low) prevod.

        high gear je velka vpredu a mala vzadu

        low gear je mala vpredu a velka vzadu

        0 0
    • gveck  

      Ahoj. Já jenom že pokud to dělá na dvou největších kolečkách tak to asi nebude šroubem dorazu.Že by vůle vodící kladky? Gv.

      0 0
    • claid  

      když už je téma sram 9..jezdí někdo grip schift řázení?? jaká je s tím spokojenost? mám triger 9 a pořád si nemůžu zvyknout, tak se poohlížím čím by to šlo nahradit…

      0 0
      • kolvys  

        Gripshift  můžu jen doporučit, je to skvělý a jednoduchý řazení. Otočíš a je to tam i přes několik převodů. To páčky neumí.

        0 0
        • pitos  

          to je tedy výhoda…nebo snad využíváš přehození o více než pět stupňů?

          0 0
        • jirkact  

          Páčky X9 umí o pět převodů nahoru najednou ,ale já nemám tak dlouhý prsty,abych to zařadil. Kdysi sem měl řazení X4 a to umělo jen o tři nahoru.Bohužel zpět na těžkej převod musim po jednom

          0 0
      • sorak  

        jezdil jsem je jen 1 den, ale celkem se mi libily (pristupoval jsem k tomu s dost velkym despektem, ale opravdu funguji dobre)

        0 0
        • claid  

          tak je asi zkusím, jen musím ještě sehnat novou objímku na brzdu ORO K24, protože je tam nálitek pro uchycení řazení a to by určitě vadilo pro ten schift grip..

          0 0
        • claid  

          a jak se řadí při brždění na lehčí převod? jde to??

          0 0
          • Mamut  

            V podstate nijak. Teoreticky to sice ide, ale v praxi som raz skoro preletel cez riaditke, ked som radil vacsiu placku a tym som si vlastne v zjazde pritiahol prednu brzdovu paku.

            Ale za 1300 za X.0 radenie je uzasny pomer cena/vykon.

            0 0
      • Paja  

        Gripshift 9.0 vozim na biku uz 7 let, k tomu myslim neni potreba nic dodavat:o)

        0 0
      • ziki007  

        Gripuju odjakživa, jsem na to zvyklej, nejdřív Gripshift 800, teď Sram 7.0– po 6 letech pořád šlape bez problému… Občas nechtěné podřazení ve sjezdu, jinak funkčně a ergonomicky OK. U páček (zvlášť SRAM) mi při zkoušení (cca 100 km)vadilo, že jsem si při přehmatávání na brzdovou páku dost často zavadil ukazováčkem o odřazovací páčku. Určitě by  to šlo doladit polohou páček, ale jsem s gripem spokojenej a nemám důvod měnit…

        0 0
        • claid  

          tak to rád slyším, už jsem je objednal rovnou X0 není žádný velký cenový rozdíl..ještě sehnat tu objímku na ORO K24.. nerozumím jak píše Manut to řazení pod brzdou..když potřebuju na lehčí, tak podřadím na pastorku vzadu a to mám na lévé straně a u zadní brzdy a na placce (přesmykač) pod brzdou neřadím?? jde tedy řadit na lehčí převod vzadu pod brzdou nebo ne???

          0 0
          • claid  

            „a to mám na lévé straně a u zadní brzdy“ to je blbost pěkně jsem to zmotal..to mám na pravé!!! straně

            0 0
            • :)))5  

              Vozím taky X.0 a řadit,jde i pod brzdama.Chce si to osahat a uvidíš,že se dá.Já jsem moc spokojenej.

              0 0
          • MlokCZ  

            Můžu ti za nějakou malou částku prodat tu část pro samostatné objímky. Mě tu zbyly. A už jistě dělenou objímku nechci (ani nemůžu, by se mi to nevešlo na řídítka).

            0 0
            • claid  

              díky, určitě beru, řekni jak to realizovat, aby jsi s tím měl co nejméně starostí.. poslat na účet, dobírka, prostě jak chceš, budu rád že je nemusím pracně shánět..

              0 0
              • MlokCZ  

                Já bych poslal obyč dopisem, jednoduché a levné. Peníze asi nejsnadněji na účet, stačí klidně až ti to dojde. Pošli mi na mail adresu a dohodnem se na ceně.

                0 0
      • flyman  

        Za mě palec dolu. Je to tlustý, hůře se dosahuje na brzdový páčky (jsou víc dovnitř a kvůli tloušťce i dál) nedá se brzdit a řadit najednou, je to těžší, při technickym ježdění to řadí samo bo se držíš rodel jak sviňa, musíš přehmatávat by se tak nedělo. Žádný pozitiva v tom nevidím. Max ten ukazatel pro ty co málo jezděj a nepoznaj to tam maj zakvaltováno.

        0 0
    • Scott RC  

      Nazdar, mám dotaz…včera jsem si při vyjížďce na biku všiml, že se mi u řazení nevrací řadící páčka od přehazovačky. Nevíte čím to je? Dá se to lehce spravit? Díky za pomoc…

      0 0
      • mr.antik  

        to nevim, ale po prostříknutí vnitřknu nějakým olejíčkem to přestane…

        0 0
      • petrun  

        U Sramu? To se mi ještě nestalo. U Shitmana to bylo ale docela často. Zkus občas prostříknout wédéčkem bowdeny. Pokud kolo používáš celoročně v blátě a slaných sračkách, neuškodí občas vyměnit lanko i s bowdeny za nové;-)

        0 0
    • Zeppelin  

      Abych nezakládal nové téma… Je toto normální? Vpředu mám malý tác, vzadu nejmenší pastorek (čili řetěz jde šejdrem) a přehazovačka je tak zabalená, že řetěz o sebe drhne, tak jak je to na fotce. Nejezdím tak (proto jsem neměl možnost si toho dříve všimnout), ale šteluju přehazku a zjistil jsem tohle, tak je mi to divný, jestli je to tak normální…

      0 0
      • juli  

        Proč máš fotku vzhůru nohama? :-)

        Zařaď nejmenší pastorek na kazetě a největší na převodníku. Pokud bude osa procházející středy kladek na přehazce ±kolmo k zemi, pak je vše v pořádku. Tipuju však že bude trochu delší řetěz a bude potřeba jej o článek zkrátit.

        0 0
        • Zeppelin  

          juli: To bylo kolo vzhůru kolama :-) Přikládám foto velkej tác, nejmenší pastorek… Speciálně pro tebe jsem fotku otočil vzhůru nohama, aby kolo na ní vypadalo přirozeně :-D

          kubad: pravda je, že řetěz je měněnej, ale dělali mi to v servisu, tak bud dali špatnej nebo nevim… ale jinak kolo se takhle prodávalo jako komplet od výrobce

          0 0
          • juli  

            Zařaď velká/velká a hoď sem fotku kola pokud možno postaveného koly na zemi. Bacha, kdyby se šaltr měl snahu moc napínat, ať ho neurveš.

            0 0
            • Zeppelin  

              Tady to je… Kdybych se už neozval, tak jdu ted pryč a budu tu někdy večer. Dík za každý názor!

              0 0
              • juli  

                V tomhle případě bych řetěz asi nezkracoval, i když by to možná článek sneslo a smířil se s dotykem řetězu o ramínko při malá/malá. Stejně při takhle zařazeném převodu nejezdíš, tak to ničemu nevadí.

                Edit: teď to tady zkouším na X.7 a ramínko může být klidně vodorovně. Zkrať klidně řetěz o článek. ten Sram to snese.

                0 0
                • kubad  

                  tak tak, zkrátit řetěz prehazka to snese

                  0 0
                  • juli  

                    Stejně mám pocit, že u moji X.0 ramínko nejde dát ramínko o moc víc do tahu, než je na Zeppelinově fotce. Schválně to musím zítra zkusit.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Já už bych ho nezkracoval. Asi by to přesně akorát vyšlo, ale už to bude na hraně. Na střední ramínko mu to vychází ještě dost slušně a nechal bych to jak to je.

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Přesně tak, nechat to být, vždyť je to takto v naprostém pořádku..

                      0 0
                    • flyman  

                      Otázka na tebe. Zvládne X9 hazka se středním ramínkem 36 zubů?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Čeho 36 zubů? Pastorek 36 nebo kapacitu 36 zubů:

                        Délka ramínka nijak nesouvisí s tím jaký zvládne maximální pastorek. Co se týká 9tkové přehazky, tak jsem nezkoušel jestli dá 36 pastorek, nejspíš většinou ano, bude záviset hodně na patce rámu.

                        10tková to má psané, že zvládne.

                        0 0
                  • se-se  

                    rozhodně nezkracovat ale kejvnout hazkou kousek dozadu. Poku nemá velkej pastorek 36, tak klidně může. Má dlouhý ramínko, takže to pobere všechno. Mám to samý na třech kolech.

                    0 0
                    • kubad  

                      nemyslím si že by měl dlouhé ramínko, poštělovat šroub může , ale ten je tam na něco jiného, a proč dělat něco složitě když to jde jednoduše :D

                      0 0
                • Vilém  

                  Jeste by mozna nebylo od veci, aby zkontroloval nastaveni sroubu serizujiciho vzdalenost kladky od nejvetsiho pastorku. Pokud by jej mel moc povoleny, tak by se to mohlo myslim projevit, tak jak mu to dela.

                  0 0
                  • juli  

                    jj to mě napadlo taky, ale zrovna tady bastlím něco na X.7 a šroubek jsem musel skoro úplně povolit, aby se kladka dostala do optimální polohy vůči kazetě, tak jsem tuhle variantu zavrhl.

                    0 0
      • kubad  

        ěpatná délka řetězu, nebo špatně zvolená délka ramínka přehazky

        0 0
      • MirosPikos  

        Je nějaký racionální důvod proč řadit takový převod? Pokud není, tak neřeš kraviny a radši jezdi :)

        0 0
        • Zeppelin  

          Vždyt jsem psal, že takhle jsem nikdy neřadil, proto když jsem dnes seřizoval přehazovačku kvůli novému zadnímu kolu, zjistil jsem, že při tomto převodu si to na sebe takhle lehne. A protože mi to bylo divný, tak jsem dal otázku do foroty ;-)

          0 0
          • Vilém  

            A nemenil jsi s tim novym zadnim kolem i pocet zubu na kazete?

            0 0
            • Zeppelin  

              Nee, kazeta je původní. Měnil jsem jen samotné zapletené kolo.

              0 0
        • se-se  

          On k tomu důvod není, ale omylem se to povede dost často zejména potmě. Prostě převody by měly být nastavený tak, aby to alespoň beze škod pobraly a dalo se zařadit zpátky. Konkrétně s X9 jsem si dost dlouho vyhrál a dělal jsem i úpryvy dílů něz jsem to vychytal

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.