• krokus

    Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem se dají co nejefektivněji (tj. co nejdřív) srazit tepy. Je to možná hloupá otázka: zřejmě odpovíte, že to chce najíždět objemy a zase objemy. Je ale dobrá opravdu neprostá monotónnost, tj. samá rovná silnice, žádný terén či kopce (bavíme-li se o bajku)? A jaké objemy (kolik km či lépe hodin) člověk musí najet, aby mu ty tepy spadly – tedy kdy tu událost můžu asi tak očekávat?:-) Nebo je to spíš záležitost let? Pár let už jezdím, ale nikdy se mi ještě tepy nepodařilo opravdu srazit (nikdy jsem taky na jaře nejezdil poctivě objemy). Předem díky za odpovědi.

    0 0
    • RedAce  

      Řekl bych že na deš ze špatný strany. Srazit tepy? Byl si na vyšetření? Znáš svý přesný prahy?

      0 0
    • Alty  

      Tepová frekvence se snižuje tréninkem vytrvalosti. TA UDÁLOST se nestane přes voběd, ale za pár týdnů tréninku v nízkých intenzitách a dobrou regenerací. Skus si počíst na www.trenuj.cz

      0 0
      • Mikikuba  

        Spíš měsíců…

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Spíš záleží na osobní historii toho kterého snaživce.

          Bohužel, takto to podle dotazu vypadá, že na nízkých (?) tepech nikdy nebyl, takže se nemá kam vracet. Tedy opravdu záležitost měsíců až několika sezón, protože bude vytrvalost budovat úplně od začátku, ne, že by se jen vracel k tréninkové rutině.

          0 0
    • peky  

      Každej má tepy jinak a proto bych neusiloval o jejich sražení za každou cenu. Skoč si k doktorce na prahy a jezdi podle toho. To bude nejefektivnější trenink a vyprdni se na tepy svejch kamarádů (pokud sis to odvodil z jejich tepů).

      0 0
      • krokus  

        Na laktátu jsem byl a svý prahy znám. Je mi taky jasný, že tepy se mění proto, že se posouvají prahy (aspoň předpokládám, že to tak je). Rád bych se ale někdy dostal do situace, že nebudu mít problém se v pásmu těsně pod AP udržet, ale spíš se do něj dostat. Nevím ale, jestli je takový cíl reálný, tj. jestli to tak nemají jen opravdu vysoce trénovaní jedinci-závodníci… Posledních několik let jsem za sezónu najel tak 5000.

        0 0
        • RedAce  

          Ale ty se dostaneš v pohodě těsně pod Ap, ale de oto, jak rychle pojedeš, přesněji jaký budeš mít výkon. Prahy se ti moc nemění, jde o výkon na Ap a na Anp. Příklad: mám na Anp 300W x Armstrong 450W-tzn. já pojedu po rovimě 30km\h a Armstrong 40km\h a obou nám to bude zatěžovat srdce stejně. Je to pyramida. Základ jsou objemy. Aspoň 1500–3000km. Při tom najíždění zjišťuješ, že první týden jedeš po rovince a předjíždí Tě babka s rohlikem v ruce, ale po měsíci jedeš ten samý usek o 10km\h rychleji a na stejných tepech-tj. rovina do 135 a kopce zlehka do 150. Pak nísledují intenzivnější treninky, intervaly, …, ale základ jsou objemy! Čím větší chceš „dům“, tím musíš mít větší „základy“.

          0 0
          • RedAce  

            Zatěžovat organismus a ne srdce

            0 0
            • Alty  

              a regenerovat! A furt dokola do zblbnutí.

              0 0
            • krokus  

              Díky za ty rady, nepochybně máš pravdu. Myslel jsem to tak, že zatímco já teď vyskočím z pásma zákl. vytrvalosti, kdykoli trochu víc zaberu do pedálů (např. když mě předjíždí ta bába s nůší), opravdu trénovaný cyklista se z z něj zas tak jednoduše nedostane. Musí proto hodně dřít, aby neměl tepy zase moc nízko, a zažívá asi nepříjemné pocity jiného druhu než já (bolí ho nohy?). Aspoň si představuju, že to takhle nějak funguje:-)

              0 0
              • RedAce  

                Nemůžu dostat tepy víš. když sem unavený. Řekl bych, že ty typy se jim taky zvíší. ale treninkem speciálních intrervalů jim rychle klesá. Taky je hrozně důležítá strava! Jedeš nenajedený a po třech hodinách s eti zdá, že ti to nějak nejede, dáš si třeba Power Bar od Nutrendu a jedeš další tři hodiny. Nejsem dietolog, tak to radši říkam jen obecně, nerad bych plácl nějakou blbost a pouštěl se tady do rozepře s nějakým odborníkem.

                0 0
                • krokus  

                  Je pravda, že výživu asi dost podceňuju – spoléhám na mussli tyčinky, vodu s hroznovým cukrem a (po tréninku) jídlo od Číňanů:-)

                  0 0
              • Martin  

                ono nejde jenom o to, že se při zvýšení zátěže (předjetí babky s nůší :-)) dostaneš na vyšší tepy. ukazatelem solidní kondice je i situace po ukončení zátěže – předjedeš babku, snížíš zátěž, ustálíš rychlost a tepy by zas měly rychle sjet zpátky. čím rychleji se dostanou zase zpět, tím líp. já nemám problém jít s tepovkou při mírném zvýšení zátěže ze 145 na 155 – 160 tepů, ale stejně tak nemám problém jít po skončení záběru zpět na původní hodnotu. z toho usuzuju, že i přes šílený lítání TF mám kondici docela dobrou…

                0 0
    • RedAce  

      Chcce si v tom udělat pořádek. Pročítat spoustu teorií a jiných treninkových plánů. Třeba dobrý treninkový plány maj kluci z Kooperativy. www.sgkooperativa.cz

      0 0
    • krokus  

      Ještě bych se zeptal: Až tedy člověk nějaké ty objemy najede, může se už konečně přestat trápit na silnici a vyjet třeba taky někdy do terénu (když už má kolo na XC), aniž by ho zase brzy začaly předjíždět ty báby s nůší?:-) Jinými slovy, jak moc (nebo jakým způsobem) je třeba pracně nabytou vytrvalost udržovat?

      0 0
      • RedAce  

        Na biku jezdim jen kvůli technice, max 2× týdně, ale spíš si dám nějaký pořádný kopce. Tu vytrvalost bys měl aspoň jednou týdně udržovat. Záleží jaký jezdíš závody a jak často.

        0 0
        • Alty  

          A speciální tréning síly nepodceňuješ? Mě se v posilovně teda vůbec nelíbí, dohánim to akorát na bajku, ale sílu moc nemam.

          0 0
          • RedAce  

            měl sem napsaný speciání 3týdenní trenink ve fitku. Prosinec kruhový trenink, leden objemy, unor síla. 14 dnu volna pak sem začal jezdit a najíždět na kole. Do půlky března čistý objemy. Od půlky bžezna, občas rychlejší trenink, nebo intervaly v kopcích do maxima. Nastupy po dvojcích atd. Ale pak následuje rovina na nějakých max 140tepech

            0 0
            • RedAce  

              v kopci jedu i na 190

              0 0
              • Alty  

                Stodevadesátkou tepu jen na závodech, pak si to dlouho pamatuju. Je to hodně znát, když je to promyšlený a naplánovaný. Jako junior sem měl trenéra kterej mi vše řikal a já jen tupě dupal a nevěnoval ničemu pozornost. Teď mi rady chybí a učim se z chyb.

                0 0
            • krokus  

              Tam právě směřovala má první otázka. Jestli by člověk měl po určitou dobu najíždět jen základní objemy (např. těch 1500–3000 km, jak psal RedAce), nebo do toho už vkládat i intenzivní intervaly, kopce apod. Mám pocit, že na té úrovni vytrvalosti, na které teď jsem (pro ilustraci: na rovinkách – silnicích okolo Prahy mám teď na biku průměry pod 22, což je strašný – fouká tedy ale dost vítr, že jo), , by se to možná mělo obejít bez těch intervalů.

              0 0
              • Alty  

                Já myslim že pokud si měl dlouhej zimní odpočinek, s intervalama počkej. Pokud si nějakej sport provozoval pravidelně, můžeš začít dřív. Nebo třeba jen minutový nástupy 3–4 krát za sebou s pauzou na snížení frekvence.

                0 0
                • krokus  

                  Právě že v zimě jsem se jenom válel v posteli:-) A teď na jaře se nestačim divit, jak jsem na tom bídně.

                  0 0
                  • Alty  

                    Prima, čekaj tě hodiny a kilometry. A doplňkovej sport, plaváni apod. Držim palce.

                    0 0
              • RedAce  

                Intervaly bych dal až za intenzivní vytrvalost a tu bych dal za objemy :)))

                0 0
    • McBlacky  

      já bych se nesnažil za každou cenu. Je to individuální, okolo mě jezdí lidi na daleko vyšších i nižších tepech a jediný do je vhodný srovnat je w/ap a w/anp jinak o výši čísel to není

      0 0
    • Daf  

      Srazit tepy dost dobre nejde. Teda jde, ale asi nechces abych ti poradil, ze kdyz se poradne zrusis pri treninku, tak ti druhy den na ty same tepy nedostanes ;) Kdyz budes poctive trenovat, tak ti porostou watty pri stejnych tepech. Ja nevidim problem v tom ze jezdis ve vysokych tepech. Mozna je ale problem v tom ze se na bezne vyjizdce tepove pohybujes treba nad AP. To ale jinak, nez treninkem hlavne zakladni vytrvalosti odstranit neda ;)

      0 0
    • Daf  

      Srazit tepy dost dobre nejde. Teda jde, ale asi nechces abych ti poradil, ze kdyz se poradne zrusis pri treninku, tak ti druhy den na ty same tepy nedostanes ;) Kdyz budes poctive trenovat, tak ti porostou watty pri stejnych tepech. Ja nevidim problem v tom ze jezdis ve vysokych tepech. Mozna je ale problem v tom ze se na bezne vyjizdce tepove pohybujes treba nad AP. To ale jinak, nez treninkem hlavne zakladni vytrvalosti odstranit neda ;)

      0 0
      • McBlacky  

        tak tak, já po 24H nemohl 14 dní k max, první tejnem jsem 165 měl jako hodně vzdálenej cíl :)

        0 0
      • krokus  

        Dobře, ale prahy se přece posouvají. Jinak by stačilo, kdyby šel člověk na laktát jednou za život, ne? A současně se ovšem zvyšují výkony na nich. Myslel jsem, že se posouvají směrem dolů, ale je to asi nesmysl. Je ale pravda, že se tréninkem přibližují, nebo se pletu? Zeptám se úplně konkrétně: když teď mám AP 167 a ANP 185, kam zhruba by se ty prahy po najetí dejme tomu 2000 km zákl. vytrvalosti mohly posunout? Nebo se změní opravdu spíš jen výkony na nich? Moc se mi nechce nechávat si třikrát za sezónu testovat laktát…

        0 0
        • RedAce  

          To by bylo ideální 3× za rok. Na podzim, před najížděním a před 1. závody.

          0 0
      • krokus  

        Dobře, ale prahy se přece posouvají. Jinak by stačilo, kdyby šel člověk na laktát jednou za život, ne? A současně se ovšem zvyšují výkony na nich. Myslel jsem, že se posouvají směrem dolů, ale je to asi nesmysl. Je ale pravda, že se tréninkem přibližují, nebo se pletu? Zeptám se úplně konkrétně: když teď mám AP 167 a ANP 185, kam zhruba by se ty prahy po najetí dejme tomu 2000 km zákl. vytrvalosti mohly posunout? Nebo se změní opravdu spíš jen výkony na nich? Moc se mi nechce nechávat si třikrát za sezónu testovat laktát…

        0 0
        • Daf  

          Strasne moc zalezi jak jses trenovanej. Ja mam AP 165 a AnP 185 takze dost podobne jako v tvem prikladu. Jsem uz nekolik let na v podstate stejnych hodnotach. Trochu niz mam prahy v zime cca 5 tepu. To kdyz tolik na kole nejezdim a odpocivam. V tvem pripade si nemyslim ze by sly posunout jeste vys nez jsou. 2000 je docela malo kilometru a necal bych zadny zazraky a zmeny. Trochu se asi zlepsi watty na prazich. Kdyz mas natrenovano neni problem jet treba 10 tepu pod AP a ujet 200km. Pokud ne, tak mas na tepaku porad kolem 175 a po 50km jses prositej ;)

          0 0
        • Brzdič  

          Prahy se posouvají treninkem nahoru – především ANP. AP se moc nemění. Ze začátku je nárust dost rychlý, pak už dochází ke změnám pomalu, až se zastaví. Ale pořád dochází ke změnám v závislosti na tom co bylo (nemoc, pauza, těžkej závod …) Proto se v sezoně u těch lepších provádí opakované testovaní.

          Treninkem se zvyšuje schopnost organizmu netvořit (odbouravat) laktát a zvyšuje se schopnost pracovat v zakyseleném prostředí. Líp trénovaní mají ANP posunutý o nějakou desetinku nad 4milimoly.

          V meziprahovém pásmu se asi mění i podíl paliva (glykogen – tuk). Čím trénovanější, tím vyšší je podíl tuku. Ale to je jenom můj odhad, třeba mi to někdo vyvrátí ;-)

          Srovnávat dva lidi podle počtu tepů je nesmysl. Viz vysokotepci – pomalotepci. Rozdíl od „normálu“ ±10tepů.

          0 0
    • Puamik  

      ale jo, tepy srazit jdou, ale hodně blbou cestou, přes prášky. Já mám v klidu hodně vysoké tepy, při zátěži už tak extrémně nepřevyšuji normál a tudíž jsem dostal prášky Sandonorm, aby mně srdíčko netlouklo tolikrát a vydrželo mně o pár měsíců (roků) déle být. Ale bacha na to, nesnižuje to jen tepy, ale i chuť k sexu :-))). Ale to je vše o něčem jiném než se zde vede dialog, jen jsem se vykecal :-)

      0 0
    • Pessinger  

      Ahoj, je možný že po nočních směnách nedosáhnu už na své normální tepy 180–183?...... teď mám max.165… ať se snažím jak se snažím:-/ mám týdně dvě noční 12h a pak tři dny volna, ale prostě nenaběhnu jak mám.....nebo je ještě možnost že se mi vybíjí pás garmin mám ho od ledna ccc 5100km najeto…dík za reakce

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • plzakj  

        Telo je unaveny. Dej si vic cukru pred vyjiydkou.

        0 0
    • Pessinger  

      Tak snad se to zlepší jsem tam teprve měsíc, tělo si nejspíš zvyká:-/

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        A to máš jakože od ledna při nájezdu 5K+ pořád stejné tepy?

        0 0
        • Pessinger  

          No s tepama to mám tak že jsem poslední týdny dosahoval hodnot třeba 180 pak jsem se za chvilku vrátil na 155 .......ale co jsem nastoupil do nové práce na noční můj max je 167 a za chvilku zhasnu ........ Možná jsem jen unavenej ale fak je že mi i začala otekat noha která mi po třetí operaci kolene chvilku otekala........ stejne tepy Teda od ledna nemám…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Martin  

      jak srazit tepy??? chceš srážet tepy??? kterej čert ti, proboha, nakukal, že máš tréninkem srážet tepy???

      nebo ses jen blbě vyjádřil a jde ti o rychlejší návrat do původních tepových hodnot po výkonu?

      0 0
      • Libores  

        Snad za těch jedenáct let už dostal rozum;)

        0 0
        • Martin  

          no jo, vidíš to, já letopočet nezkoumal

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.