Starý silniční rám k renovaci

34 nepřečtených
  • vaclav-h-4

    Zdravím,

    mám tento starý rám silničního kola. Chci se zeptat, zda má vůbec nějakou cenu a jestli má smysl renovace (zachovat rám, berany, vidlici, přesmykač a zbytek vyměnit) a přestavění na single-speed (vzadu), taky jsem nenašel co znamená nápis rosini, resp. zda se jedná o rám favorit nebo něco úplně jiného?

    Díky moc za rady

    V

    0 0
    • Jáchym 1  

      F 12 ?

      Za kliky bys mohl dostat nějakou kajdu.

      Z fotek není moc poznat jak moc je ten rám zrezlej.

      Asi dost.

      0 0
    • Prazak0  

      Ten rám asi nebude favorit, zcela určitě to není sériový favorit pro běžné spotřebitele. U můstku zadní brzdy je totiž napájená trubička, u běžných favoritů tam byl jakýsi plech. Pak tam jsou i nějaké komponenty Campagnolo, kliky jsem zcela nepoznal, asi Campagnolo, stejně jako přesmyk. Z favorita je přehazovačka, pak i brzdy a řadicí páčky na rámu. Prostě to vypadá, jak by někdo doplnil nějaké slušnější kolo lacinými komponentami z favorita. Bohužel, rám mi přijde velmi prorezlý. Slyšel jsem o více případech, kdy takový rám lidem za jízdy praskl. Takže jestli renovovat, tak leda do muzea, ale ne na ježdění. Berany, představec, brzdové páky, to vypadá taky z favorita.

      Shrnuto: rám vypadá nepoužitelný, přesmyk a kliky Campagnolo, je otázka, jestli má cenu to nějak renovovat (ostranit rez, poniklovat? Co tam je z favorita, tak to cenu nemá, starých favoritů pro masovou spotřebu je plno.

      0 0
    • kapo111  

      Rám je asi favorit starší výroby. Podívej se zespodu středu rámu, mělo by tam být stylizované f v kroužku a výrobní číslo. Zadní patka je kovaná, zešikmení zadní stavby u sedlového šroubu, trubička zadní brzdy a mufny s velkými výřezy jsou toho dokladem. Až později se začala dávat deska zadní brzdy a sedlová mufna s „gaťama“.

      0 0
      • Prazak0  

        Z favorita tam jsou řidítka, představec, přehazovačka. Kliky Campagnolo i představec, tak toto se nedávalo ani na lepší favority pro závodníky, míněno juniory ap. Tam bylo vybavení Walter – jak kliky, tak i přesmyk a vzadu přehazovačka. Proti tomu ty brzdy, co tam jsou, tak i sériové favority do maloobchodu mívaly mnohdy lepší. Tady je poskládané kolo, kde část komponent je z nejlevnější verze favorita a k tomu běžné nedostupné Campagnolo. Já si myslím, že ten rám nemusel být favorit, určitě to nevypadá jak běžné sériové kolo z té doby. Možná favorit F1 nebo nějaká závodní verze, proč ale přestříkání na cizí název? To nedává moc smysl. Pak to někdo zbastlil, že k drahému základu napatlal komponenty z nejlevnějšího favorita.

        Otázka rezavění rámu, tak rezaví i běžná ocel CrMo, toho legování tam je dosti málo, nejde o nerez. Ale asi bude rezavět pomaleji. Chtělo by to vyndat sedlovku a středové složení a podívat se, jak to je rezavé zevnitř. Rez pod lakem, co je vidět, to není nejpodstatnější.

        Ale i třeba italská kola z té doby, trubky Columbus ap., tak dnes zvláštní cenu nemají. Viděl jsem nějaké nabízet za 4 tisíce, bylo to zrenovované a asi i udržované, vše se lesklo. Tohle kolo na ježdění bych se bál. A zrenovovat, tak jakou to bude mít cenu? Jistě, lidi občas nabízí staré favority za přemrštěné ceny. To je jako hodinky Prim, značka nic moc, ale některé se prodají za cenu vyšší než hodinky pořádných značek a lepší kvality.

        0 0
        • ronda  

          Možná obráceně. Podle „vysokých“ brzd to vypadá na nějaký běžný rám s dlouhou zadní stavbou. A na to později naroubované lepší kliky. Fůra běžných favoušů se po plyšáku dočkala lepších komponentů.

          0 0
          • Prazak0  

            Tak nevím, podle brzd posuzovat rám. Ale fakt je, že na rám kvalitního kola by nikdo nedával ty brzdy a přehazovačku z favorita. Jen mi mate ta trubička, na které je zadní brzda. U rámu favorit tam byl jakýsi plech.

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • vaclav-h-4  

      Moc díky za informace! Přikládám pár detailních fotek. Rám je místy rezavý, ale spíše zašlý. Dá se alespoň přibližně určit rok výroby? Co se týče toho nápisu ROSINI, věděl by někdo o co jde?

      0 0
      • cibi  

        Pokud je to Favorit, na spodní mufně, přibližně podél hrany té destičky chycené imbusákem by mělo být výrobní číslo.

        Příp sundat destičku. Jak Ti tady psali jiní, výrobní číslo začíná rokem výroby (po r1958)

        Kliky Campa vypadají na první polovinu 80 let, ale nejsem jsi moc jistý, můžou to být '70.

        Nápis Rosini nakole vypadá nastříkaný sprejem, nic si od něj neslibuj.

        Sice jsem našel pomocí googlu nějako firmu Rossini bike, ale to Ty jistě taky…

        Přední vidlice mi připadá z Tvých fotek jako Favoriťácká.

        Z fotek mi nesedí horní „salámové“ ukončení zadních vzpěr-

        Pokud by to bylo ukončené do mufny, jednalo by se o F12 special (ale ten měl závit pro přehazku)

        Jaký je průměr sedlovky?

        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Ram je favorit, najdi vyrobi cislo zespod stredu. Muze to byt starsi zajimavy ram z 50–60.let. Zadni patky jsou imho vymenene.

      Presmykac je stara Campa Gran Sport – to nekdo rad koupi jestli neni uplne pryc.

      Brzdove paky jsou favorit 1954–56, to nekoho bude zajimat. Brzdy mozna, zalezi jake je tam logo.

      Sedlo je imho zajimave, podle der neni favo, ale dost stare.

      Kliky campagnolo typ nepoznam. Victory? Ale pozdejsi, tak 80ky.

      Tohle vsecko zkus prodat a porid si neco rozumnejsiho na jezdeni misto renovace.

      Rosini je lidova tvorivost.

      0 0
      • Prazak0  

        U rámu favorit mi mate ta trubička, na které je zadní brzda. Jinak bych souhlasil.

        Ale asi to je jedno, rám je natolik sežraný, že i kdyby byl nějaký italský, tak co s tím? Renovovat lak nejde, leda celé opískovat a přelakovat. Na rám jde nastříkat jakoukoli značku, jak favorit, tak rosini. Na ježdění rám nebude a pro muzejní účely, to by opravdu musel být ten italský rám, jeho geometrie, použití mufen atd.

        Asi ano, na starý (hodně starý) rám favorit někdo dal kliky Campagnolo i s přesmykem, jinak tam zbyly staré komponenty za favorita, trubička u zadní stavby u brzdy možná byla u hodně starých favoritů, než tam začali dávat plech.

        0 0
        • Vilém  

          Plech , o kterem mluvis, zacali pouzivat mnohem pozdeji a jen u nejhorsich ramu.

          0 0
    • cibi  

      dle https://cs.wikipedia.org/wiki/Favorit_(j%C3%ADzdn%C3%AD_ko­lo)#Prvn%C3%AD_ge­nerace_(1950%E2%­80%931954) to vypadá na F12 , citace:

      >>>>>>>>>

      Favorit F12

      Technická data: Velikost 560, 580 a 600 mm. Sportovní duralová řídítka, leštěná, textilní omotávky. Duralové ráfky, leštěné, 27”×1 1/8“, náboje s rychloupínáky. Ozubená kolečka 14, 15, 17, 19, 21, dvojtalíř 47/51. Páky 171mm. Třmenové brzdy, kožené, nebo plastové sedlo Favorit. Řetěz 1/2”×3/32“ 110 článků. 10 převodů. 11,10 kg, metalíza, nebo smaltová barva.

      Popis: Sportovní kolo vyráběné od roku 1963, zhotovené podle vzoru F1, silnější trubky. Zadní stavba letovaná z boku, šikmo zakončená, kratším řezem, vykrajované spojky, trubičkový můstek. Bez integrovaného háku, kované patky. Osazené domácími komponenty.

      >>>>>>>

      v Tvém případě sekundárně osazené campa klikami+ přesmykem a časem dalšími díly – dvoupáčkou, novější Favorit přehazkou. (u 60 let tipuji ještě přehazku PBW)

      0 0
    • learita  

      Je to F12 a ty kované patky měl tento model už někdy od roku 62 v originále. Jak píšou ostatní, na spodní straně středové mufny najdeš výrobní číslo a z něj se dá rozklicovat rok výroby. Bude to 1963–73.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Ty patky se zesilenim na aretacni sroubek uz od '62?

        0 0
        • learita  

          Určitě, v galerii mám jednu F11 z roku 62 v nepůvodním laku a dvě F12 z roku 63 v původním laku – mají to tak všechny. Vím, že to vypadá divně…

          0 0
    • vaclav-h-4  

      Díky moc všem za odpovědi, opravdu je pod destičkou výr. číslo 63F09812, takže favorit r.v. 63, přikládám ještě pár fotek.

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Až sundáš kliky, uvidíš, jak moc je rám vyrezlý zevnitř. Rozhodne se, jestli je to šrot, či vhodné k renovaci – a to na výstavku, nebo se na to pak i odvážíš sednut.

        0 0
        • Prazak0  

          Tady na fotkách to tak zle nevypadá, jak to vypadalo u těch prvních snímků. I tak bych se bál na to sedat a na tom jezdit. Na favoritu – rámu, se moc skvěle nejezdí, rám není pevný, to platilo pro nové rámy. Pak je otázka k čemu složitě renovovat, kdy bude-li chtít, tak jde koupit starší favorit ve velmi slušném stavu za cenu nižší, než by činila renovace. Ta by mi dávala smysl u nějakého závodního kola, ani ne u F1 pro juniory, ale spíš nějaké kolo pro závodníky, co na něm jeli Závod míru ap.

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Dokud se jelo v sedě a do pedálů se moc neopíralo, tak to byl komfortní ocelový rám krásně tlumící drncání. Když se muselo lámat do kopce ze sedla – s nejlehčím převodem 46:22 to byl jakýkoliv sklon – rám se kroutil tak, že to samo řadilo. Pro zakladatele vlákna – kolem Liberce moc placato není.

            0 0
            • Prazak0  

              Na favoritu jsem jezdil ještě zač. 90. let, sice vylepšené – kliky Walter, ale rám původní. Pak jsem koupil trekingový rám Bareš a najednou jsem se divil, jak ten rám je tuhý. Předtím mi to tolik nepřišlo, že se rám kroutí. Ano, původní kliky měly na tom mém myslím 51 a 47, vzadu největší pův. 21 z, pak se sehnala větší vícekolečka, 24 z, to byla najednou pohoda.

              0 0
              • koko0925  

                Jo, jo, je to bláto to fáčko. Nechápu, že se k tomu lidi pořád vrací, kupujou to, renovujou atd… a nemyslím to ironicky.

                0 0
                • Pán z Dubu  

                  Asi nikdo nezamýšlí z toho udělat kolo srovnatelné se současnými. Renovace z nostalgie, volnočasová zábava. Odstín laku shodný s původním favoriťáckým, rámové nálepky také jsou …

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • standoslav  

      Šrot, šrot, šrot, …cenu má jen ten střed C. a to bude možná i ten nejstarší, zprvu dodávali 53 zubů, ale teda čistit k prodeji bych ho teda nechtěl.

      Re.: PrazakO .....s tím ,, možná F 1 nebo závodní verze " jsi to zazdil, fakt.

      0 0
      • Prazak0  

        Jaksi nechápu, byly tu favority pro maloobchodní prodej, nějaké F12 ap. To bylo z hi-ten trubek, tj. nelegovaná ocel, dlouhá zadní stavba, atd. Pak tu byly F1, což byly trubky z Chomutova, obyčejná legovaná CrMo. Těmi závodními koly jsem myslel pro top závodníky, to se dělalo z trubek Reynolds.

        0 0
        • standoslav  

          Toto tady všichni víme, ale o tom střepu uvažovat, že to je echt rám ? To ne. Prostě někdo v dobách nouze sehnal jen střed a starý model přesmyku, více ne .

          0 0
          • Prazak0  

            Tak rámy F1 mi přijdou na úrovni běžných rámů od Bareše, taky CrMo trubky z Chomutova, nijak nezeslabované. Rámy F1 jsou na pohled hezké, špatné nejsou, ale kvalitou jak ten základní Bareš. Stará kola Bareš bývají k dostání za pár tisíc. Jenže kola favorit mají „sběratelskou hodnotu“, asi pro dost lidí.

            I u starého rámu od Bareše bych uvažoval, jestli se vyplatí renovace, tj. nechat to profesionálně přelakovat, nebo rovnou radši udělat nový rám od téže firmy. Asi bych volil druhou možnost.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.