Stavba HT na čínském karbonu - doporučení, tipy, zkušenosti

36 nepřečtených
  • atty

    Ahoj,

    pojal jsem myšlenku postavit si relativně low cost HTčko na karbonu z číny (něco už jsem prolejzal studoval), nicméně protože těch rámů a označení je milion (byť je to třeba jeden model, jedné fabriky, ale 28× přejmenovaný či přeznačený jinými prodejci), tak bych se chtěl zeptat zkušenějších (těch, kteří opravdu podobnou stavbu realizovali a nějací tu jsou) na případné doporučení „značky“, typu, prodejce a obecně zkušeností.

    Vím o discountním prodeji rámů z německa, anglie atd., takže rady – kup raději karbonového Cubíka z bikediscount nebo odjinud nepotřebuji :)

    Jde mi o karbonový rám se sportovní geometrií (ani turisťák, ani nataženej závoďák, ale sportovní HT XC), optimálně pohodlnější, klasicky pro vidlici se zdvihem max 100–120 mm (možná bych řešil i pevnou karbonku), ideálně pevnou osu, nějaký standard pressfit střed, pohon na 95% nějaký bazarový 2×10 nebo 2×11 Shimano (je to kolo na celkem rovinu, takže chci přesmyk – GX Eagla bych nedával kvůli větším skokům v rozsahu a i celkově vyšší ceně).

    Takže kdo má zkušenost, dejte prosím vědět, jaký rám by byl vhodný či k doporučení, odkud ho vzít, na co si dát případně pozor (třeba zohlednění velikosti – mám 182/82kg, končetiny průměrných délek k výšce, dostupnost věcí jako patky, hlavové složení atd.).

    Děkuji za info či nasměrování – cílem je postavit relativně levné a relativně lehké „výletně sportovní“ kolo, s použitím nějaké starší asi bazarové Shimano sady pohonu a brzd, sedlovka, řídítka, představec asi taky čína, vidlice buď pevná karbon nebo nějaká Suntourka či bazarová Reba atd.

    Děkuji předem za nasměrování, děkuji těm, co se nezúčastní diskuze, jak mi čínskej karbon za týden rupne pod zadkem atd. – mám na to svůj názor, podpořený vcelku bezproblémovým použitím čínkých karbonových sedlovek a řídítek či jiných dílů.

    0 0
    • jonti  

      Teď to už není moc populární, tak nevím, jestli někdo poradí. Před 5 lety když jsem to řešil bylo populární a ověřené Hong Fu, já jsem vozil taky nějaký rám z aliexpressu, který jsem našel tady na fóru a taky na mtbr.com, že je ok. Byl ok a jezdilo se mi na něm líp, než na Specialized, který ho vystřídal.

      Určitě bych bral šroubovací střed, press fix je citlivější na nepřesné opracování dosedacích ploch.

      0 0
    • Yatza  

      https://www.bike-discount.de/…black-640029?…

      Objednas, zaplatis, za 4 prac dny mas doma. Bez cla, bez DPH, bez problemu, se zarukou, jeste ke vsemu levneji nez Cina.

      Fakt mas potrebu karbonu z Ciny?

      0 0
      • oddie  

        23" mu na 182cm s průměrnýma nohama nebude a jinou velikost tohoto konkrétního rámu nemaj.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Kalic  

        řekl bych, že 23" rám mu ne úplně sedne :-)

        0 0
    • McBlacky  

      jestli chceš rám osadit jetými komponenty kup si bazar rovnou. Samotnej HT rám z carbonu má stejný vlastnosti skoro pořád a jde právě o ty komponenty. jestli novej nebo jetej rám si tady nepomůžeš vůbec.

      Díky cenám low cost značek už dovážet čínu nedává smysl, úspora ve finále minimální a neržídka se časem ukáže, že to může být i dražší.

      0 0
      • atty  

        Osvětlím situaci – jezdil jsem do nedávna SUPa Team Issue (takže kombinace XTR, karbonu od FSA, zápletů a vidle od DT Swiss, kolo pod 10kg…), ale teď jsem potřeboval peníze jinam a kolo šlo z domu.

        Po rovině to jezdilo skoro jak slušná silnička, bohužel i na ghetto bezduších a RaRech to bylo podobně „tvrdé“ jak ta silnička, O.L. vidle taky není žádná žehlička – prostě závoďák s klady tuhosti a tvrdosti a tím pádem ideálním přenosem síly, nicméně pohodlnost minimální. K tomu i v M rámu do 185cm posed nataženej jak na silničce.

        Bikediscount či něco podobného často projíždím, nicméně zajímavé karbony se zajímavou cenou jsou tam teď na začátku sezony opravdu jen v 23" a podobných velikostech, takže nic pro mých 182 cm :)

        Čínskejm rám jsem právě zvažoval, protože:

        • dobrá dostupnost (tím myslím skladem)
        • protože v celku dobré reference (vše obvykle slušně zpracované, dlouhodobá spokojenost)
        • cena přeci jen nižší, než za HPC Race 62, 68 atd (počítám samozřejmě kompletní cenu s dopravou i státním „výpalným“ cca 30%

        Navíc jsem právě u „číňanů“ četl (různé recenze a zkušenosti na mtbr a i jinde), že jsou ty rámy v celku „pohodlné“, což u karbonového „závoďáku“ od Cube, Radonu atd. moc nepředpokládám.

        A kolo míním dát do hromady postupně – rám je základ a pak postupně dokupovat další potřebné, třeba v rámci celého roku – teď bude hodně peněz mizet v rekonstrukci staršího bytu, takže vzít 30k a něco koupit najednou teď fakt nejde…

        0 0
    • kyl  

      Na pevné vidlici jsem si před 6 lety postavil toto,vyšlo skoro na 40 tis.

      0 0
    • Sauce  

      Slušných čínských rámů je celá řada. Naposledy jsem kupoval FM-009 (většinou pod zn. Tideace, ale i u jiných prodejců, viz např. zde). Asi je jedno, jestli ho vezmeš z ebay nebo ali, přijde mi ovšem, že ali má v poslední době účinnější ochranu prodejce a v různých akcích i lepší ceny. Taky je možné obejít celníky, ale toho nevyužívám a nechci to tu rozebírat. Jedno z mnoha informačně přínosných fór je tady.

      Jednotlivé modely mohou vypadat stejně, ale pokud narazíš na dobré recenze, hledej přesně takový rám, tzn. včetně například stejného vedení hadic. Stává se, že rámy mají stejný nebo velmi podobný tvar, ale liší se hmotností i provedením… Nebo má prodejce očividně promíchané fotky dvou různých rámů, takže je lepší se optat.

      S rámem jsem maximálně spokojený. Bral jsem „M“ pro manželku (168 cm), na 182 cm bude potřeba „L“ (sám mám 186 cm). Osy nebo ložiska vyžadují čínské rámy většinou standardní, možná se jen vyplatí časem nahradit to, co Ti přijde s rámem (středové složení i hlavko kvalitativně v pohodě, ale dával jsem lehčí, osu jsem dal na inbus). S prodejcem je možné i domluvit, že Ti něco přidá nebo vymění. Pokud bys prohlížel bazary, tak vedle českých mrkni i na německé a anglické, na kterých se lidi častěji zbavují nepotřebných věcí a nezkoušeí na nich ještě vydělat. Takže seženeš nové rámy za ceny jako z ali, anebo použité za polovinu. Já mám takto ještě rám ICAN na 27,5 (viz profil) a zcela sprostě jsem na něj letos nahodil 29" kola, protože se vejdou a sedí mi to tak. Zatím má najeto cca 6 tisíc km a něco u předchozího majitele – a nemůžu říct křivýho slova. Je pěvnější než ten nový. Reálná hmotnost cca 1210 g v 19", FM-009 má v 17" těsně pod kilo.

      0 0
      • atty  

        Sauce: moc díky za detailní informace – přesně takto jsem si to představoval.

        Navíc se mi ten „černej“ design číňanů prostě líbí a decentní černej „pohřebák“ jen s několika barevnými doplňky je můj současnej záměr.

        Ten koukám na ty ICANy (i když mi jde o váhu, tak pevnost a spolehlivost je přeci jen přednější), tak ta M17 nebo X6 nevypadaj marně. Nechci stavět 8 kg „střelu“ s Laufem :) (i když vypadá skvěle a lehce do steampunku), ale cílem je živé a lehké kolo postupně dostavované (jak budou prachy a případně nějaké zajímavé bazarové nabídky) v celkové ceně do cca ±20k.

        0 0
    • jikre  

      Dle níže uvedených názorů bych už asi rám od Číňana nekupoval, vyjde to dražší než to CUBE....... a ty "ofuky " celníků mi berou síly......

      Jinak jsem měl 26" kolo 4 roky na karbonu a žádný problém. Nové kolo 29" slouží od října 2017(naj. cca 2 tis.) a taky žádné problémy (mám cca 100kg). Na pevnou vidli nedám dopustit. Je to na pevných osách, řídítka s integr. představcem (komba)

      Jízda na pohodu, lesní a polní cesty, sem tam přeskočit nějakou větev.

      Foto z 1. projetí kola a zkoušení… dnes jen podobná vidlice v černočervené barvě, jiná barva sedla a nějaké maličkosti

      Závěr: čínakarbon pro mě OK

      0 0
      • Soreno  

        Prosím tě jakou pevnou vidlici si bral?

        0 0
        • jikre  

          viz foto

          0 0
          • Soreno  

            Dik nad touhle premejslim taky. Celnici asi zadrzi, tzn dph a poplatek jestli se nepletu.

            0 0
            • jikre  

              tuhle vidli celníci proclili , předchozí 2 ne

              Ještě k mému kolu pro upřesnění: váha 10 kg při rámu 21"

              0 0
      • atty  

        Jenže třeba Cube Reaction v karbonu (rozumná cena i možnosti správné velikosti rámu) je dle všech testů přesně to, co nechci – extrémně tvrdá koza (na závody nebo jenom na silnici asi super), nicméně chci už něco lehoučce pohodlnějšího (a přes to nechci a nepotřebuji full).

        Rámů od číňana je vcelku dost, dají se i přes ebay a z EU, takže cena vychází sice cca. stejně, ale nemusí to jít přes celníky. Spíš je problém vyselektovat správného prodejce a správného výrobce/typ rámu – značeno je to různě, při tom jde dle parametrů o stejné rámy, ale každej to prodává s jiným příslušenstvím či v trochu jiném provedení.

        Líbí se mi ICAN rámy – je to trošku dražší „čína“ i na jejich poměry, takže předpokládám určitou kvalitu materiálu i zpracování a ohlasy hlavně ze zahraničí mluví vcelku hodně pozitivně.

        0 0
        • McBlacky  

          dneska jsou všechny HT tuhý s tvrdý -pokud nemají tlumící prvky /Trek, BMC,../, správný tlak v kolech a eventuelně slušná sedlovka mají násobně větší efekt.

          0 0
          • Rubi  

            +1

            0 0
          • atty  

            Tak ano, tuhý jsou, samozřejmě hodně dělaj gumy a tlak, vidlice, sedlovka, nicméně zrovna třeba u toho Reaction na to v „testu“ přímo upozorňujou, že jinak super, ale hodně hodně tuhé, tvrdé a nepohodlné a s hodně závodní geometrií – hodně natažený (četl jsem myslím na MTBR).

            Navíc jsem kdysi měl možnost se projet na pár kolech a vyloženě to „nepohodlí“ mého kola bylo hodně cejtit – známý měl nějakého karbonového Pellse, kola hodně podobná (obě v ± stejné velikosti, stejné „bačkory“ 2.25 RaR + Ron (on s dušema), u mne DT Swiss O.L, on Rebu, záplety oba rovněž DT, oba karbon sedlovky i řídítka, oba ± stejná váha jezdce, jeho kolo o cca. kilo těžší a po asi 5 km projížďce (po prohození kol) jsme přesně konstatovali, že můj SUP je sice takovej „dravější“, ale hroznej kostitřas, zatímco Pells je možná o fous línější, ale za to podstatně lépe tlumí vibrace a mikrorázy od silnice (jeli jsem v klidu po cyklostezce, šotolině a kousíček i lesem).

            Navíc ty čínské rámy jsou celkem právě vyzdvihované, že ač dodržují tuhost a pevnost, jsou při jízdě prostě pohodlnější a je to znát (samozřejmě ty ověřené značky a modely).

            Kdybych měl volnejch 100k na Treka nebo BMC, neřeším to, ale to teď fakt k dispozici není, kdyby zrovna Reaction nebyl hodně tuhej, taky to neřeším a koupím radši jeho, dám si kratší představec a budu asi spokojenej.

            0 0
            • Yatza  

              CUBE Reaction je vsechno, jenom ne „natazeny“ kolo. Treba GT Zaskar ve velikosti M ma reach i efektivni horni ramovku o 24 a 25 mm delsi, nez muj Reaction ve velikosti L, pokud srovnam L u GT a CUBE tak je to rozdil uz 44 a 45 mm. U jinych znacek to neni tak extremni rozdil, ale ty 2–3 centaky tam v Lku jsou taky. Takze pokud v tom „testu“ takhle kecaji u veci, co se daji zmerit, byl bych opatrnej i v tom hodnoceni pohodli.

              0 0
              • kamator  

                Souhlas, kratší délka rámu byla důvodem, proč jsem nekoupil dříve preferované kol SUP 979. Cube XL je kratší o cca 2 cm. Test kola s crb rámem reaction… http://cykl.cz/…on-gtc-sl-29

                0 0
              • atty  

                Je faktem, že geometrii konkrétního Reaction jsem do detailů nestudoval.

                Máš Reaction? Dojmy pozitivní?

                0 0
                • Yatza  

                  Reaction mam, viz profil. Prechazel sem ze 150/140 Spectrala, takze k pohodli se asi objektivne nevyjadrim :) Jinak mam najeto jen par set Km a zatim spokojenost.

                  0 0
              • oddie  

                No asi tak, taky jsem podle toho vybíral, Reaction je spíš kratší.

                0 0
              • McBlacky  

                recence nemá smysl číst. Pořád stejný kecy, zejména marketingový, na který slyší cílovka. Drahý kolo je obratný tuhý a pevný a jede skvěle za pedálem, levnější jsou pohodlný, vhodný pro všechny a ideální univerzály.

                0 0
            • jonti  

              Ale ten test byl nejspis pro C:68, ne pro GTC ramy, ktere jsou ve vyprodeji, jsou kratsi, o neco tezsi a min tuhe.

              0 0
              • JMT  

                C68 nenni reaction. Reaction je jen jeden… (akorat mezigeneracni zme­ny)

                Co jsem cetl ja, tak byl vzdy naopak hodnocenej jako spise pohodlnejsi ram. Ale nevim jesli resit pohodlnost HT, to je proste ht a basta. 2psi v gume poznas vic. Stavbou je to prumerny, mozna spise kratsi ram. Dlouhy urcite ne (dlouhy neni nakonec ani to Elite C62/68

                0 0
                • jardalee  

                  no ja nevim co cekate od krabonu je logicky ze to nemuze nejak extremne pruzit ,proste to je tuhy ale pohlcuje to jemny vibrace,vsechno ostatni berou plaste nebo proste odpruzena vidlice ,pokud uz sou to mega rany,vyhoda krabonu bude hlavne nizka hmotnost pri zachovane tuhosti

                  0 0
                  • atty  

                    Jenže s karbonem se dá trochu pracovat – co má bý tuhé, může bý tuhé, co má pružit/tlumit, to může pružit a tlumit, proto jsou třeba zadní vzpěry subtilní a pružný. A podle toho, jak je to navrženo a jak se to zpracuje, může bejt kolo tuhý jak tejden starej chleba a maximálně přenést veškerou energii ze šlapání, nebo může být i pohodlnější ve smyslu většího tlumení vibrací (karbonové sedlovky a řídítka se nepoužívají jen kvúli úspoře váhy – i špičkovej hliník na sedlovce nebo řídítkách může vážit v podstatě stejně, jako karbon) ale taky proto, že právě karbon podle toho, jak je „smotanej“ a z jakejch vláken, může slušně pružit a tlumit.

                    To jen na vysvětlení, že ne všechny kola z karbonu musí bejt primárně jak šutr ve všech směrech. Že to dnes tak v podstatě je a špičkové a drahé rámy, v segmentu výkonostních a závodních kol jsou většinou spíše maximálně tuhé, aby byly rychlé, je pravdou. Proto jsou možná ty „číňani“ trochu pohodlnější, neboť ta tuhost je zaměřena na hlavní střed rámu a zbytek je trošku měkčí pro to pohodlí. Spíše než záměr to bude v levnějích materiálech a technologii, ale to zase může někomu vyhovovat (mně :) )

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.