V blízké době mě čeká stavba kola na karbonovém rámu. S hliníkem už mám zkušenosti, ale karbon jsem ještě nedělal, tak se chci zeptat na pár technických detailů. Koukal jsem na nějaká videa ale radši se ptám, abych něco nezvojtil. Je mi jasné že je důležité dodržovat momenty, to se píše snad všude.
Hlávko: na hliníku jsem měl „press fit“ ložiskové složení, s tím jsem si poradil samodomo lisem. Tady bude integrované, asi přímo v karbonu, takže hádám že o dost jednodušší. Hádám že klasicky natřít dosedací plochy vazelínou a jinak vše stejné.
Sedlovka: hliníkový teleskop. Je v pohodě použít hliníkovou objímku co mi zbyla doma (průměr sedí) nebo se musí pořídit nějaká speciální? Co mazání a třecí pasta? Selský rozum mi říká že mezi sedlovku a rám třecí pastu, mezi rám a objímku asi vazelínu? Radši se ptám.
Šlapací střed: Klasika BSA Hollowtech, předpokládám že závit je normálně hliník (v karbonu si to neumím představit), takže jen namazat a našroubovat klasicky jako u hliníku?
Dosedací plochy brzd: Tady předpokládám nasucho stejně jako u hliníku.
Pak mám ještě dotaz co se netýká jen karbonu k vnitřnímu vedení bowdenů rámem. Je potřeba koupit takový ty těsnění okolo bowdenů aby se to tam neflákalo nebo to je většinou v pohodě a stačí to protáhnout rámem na příslušná místa?