• sodek

    Ze zdravotních důvodů uvažuju o přechodu z HT na Fulla. (Potřebuju, aby mi to pod prdelí začalo pružit, zlobí plotýnky). Cíl je pohodová jízda, abych na tom vydržel třeba i celý den. V pelotonu nespěchám a zvakl jsem si mít všechno zezadu pod kontrolou. Žádné hardcore DH. Ale když už se člověk dostane do lesa a je tam nějaký menší sjezdík, proč ne. Pokukuju po kategorii Trail/AM.

    V diskuzích a názorech brouzdám docela dlouho. Postupným výběrem jsem dospěl zhruba k následujícím modelům, rád bych nějaké rozumné názory, které mi pomůžou s uzavřením výběru. Díky

    http://www.cubebikes.cz/…ce-2012.html

    http://www.stevensbikes.cz/110-glide-sx

    http://www.lapierre.cz/…y/24934.html

    http://www.giant-bicycles.com/…/9578/50431/

    0 0
    • Lister  

      Smutná pravda: nikdo ti neporadí, co si máš koupit, všichni ti jen napíšou, co by si koupili oni.

      No a já budu první – Zesty.

      0 0
    • deekay  

      Ja budu druhej – Zesty :)

      0 0
    • kubad  

      Ja budu třetí – Zesty :)

      0 0
    • MlokCZ  

      Přesně jak napsal Lister.

      Ty stavby budou chodit každá jinak, geometrie se také mírně liší. A myslím, že žádná z těch staveb není špatná.

      V případě Sterea bych jako adekvátní kolo ke srovnání u Giatnu viděl Reigna a ne Trance X.

      Stevens a Stereo má obě pevné osy, to bych viděl jako poměrně velkou výhodu. Trance X aspoň přední. U Zesty ani jedna.

      U Maestra bych si ověřil, zda bude nebo nebude vadit větší pedlakick.

      0 0
      • sodek  

        Díky, takhle nějak se mi to s tou konstruktivitou líbí. Tvoje příspěvky sleduju už hodně dlouho.

        Mimochodem kdysi jsi mi pomohl rozhodnout se s výběrem kola pro ženu. Padlo to na Radona ZR Team a pro danou potřebu to byla supr volba, max spokojenost. Ale to už by patřilo do jiného šuplíku.

        0 0
        • PatrikL  

          keď spomínaš radon-a, prečo nie aj teraz? http://www.radon-bikes.de/…d_18428_.htm#… :)

          Inak k tomu lapierre – zase si robia srandu s tými osami, ale aspoň tam nie je „R“ tlmič a má už tapered hlavovku :)

          0 0
        • Jenda  

          jeste si taky rozmysli jestli chces vozit lahev nebo ne, pokud ano tak na Zesty nic moc. Vim ze je to ptakovina ale vzhledem k tomu ze se jak chapu jedna o tvuj prvni full tak nema smysl vyrazne resit prubeh zadni stavby dokud nemas neco na fulu odjezdino abys vedel co vlastne chces. Jedine snad si otestovat ten pedalkick u Giantu, jinak ani s jednim z tech kol chybu neudelas. Proti stereu pokud mas problem se zadama muze byt mirny problem ovladani tlumice ale neni to nic dramatickyho. Zase ty pevny osy jsou fajn. Jeste bych zaradil do vyberu i nejakyho Canyona AM pripadne Radon Slide.

          Jo u Stevense co jsem tu tak vycetl byval nejaky problem s dovozcem do cech a resenim reklamaci – nevim nakolik to byla hysterie a jak je to aktualni ale i tohle by asi melo hrat ve vyberu roli.

          0 0
          • Hank Moody  

            Já bych to viděl na něco z dvojice Stevens x Cube.

            Jinak Stevens letos změnil dovozce, tak by situace měla být lepší, než v předchozích letech.

            0 0
          • sodek  

            Jj, o tom držáku na bidony na Zesty vím. Ale Zesty mám spíš až někde dole v pořadí. To bych kupodivu možná raději toho Radona. O Canyonech vím, ale spíš bych když už tak nějak uvažovat v linii Stereo – Stevens – Radon ( i když ten původně nebyl ve výběru)

            0 0
            • Jenda  

              stevens a radon by mohli byt co se tyce fce velmi podobny, oboje je to klasickej horstlink a umisteni toho cepu pred patkama vypada velmi podobne. Jakej vliv ma na prubeh tvar vahadla a orientcae tlumice netusim, to aby asi popsal lip Mlok. Kazdopadne i geometrie je u tech kol prakticky totozna. Ja bych spis volil ten Radon protoze u 150 vidle uz se hodi snizovani a celkove je trochu lip osazenej. Nicmene oba jsou to spis kratsi ramy (coz stereo vicemene taky) takze se muze stat ze ti nebude sedet ani jeden.

              0 0
              • sodek  

                Myslím, že kratší rám mi nebude vadit. Mám tip na vyzkoušení sterea.

                0 0
              • MlokCZ  

                Stereo až tak krátké není (hodně dlouhé samozřejmě není). Geometrie je u něj hodně zavádějící a udávané délce horní rámovky nelze věřit.

                Pro příklad. Jezdím i AMS 150tku, oboje v 18" velikosti. Udávaná délka obou rámů je stejná (liší se o 2mm).

                Pro stejný posed vozím na Stereu 75mm představec a na AMS 150tce 90mm.

                Ono je to vidět i z jiných údajů. Délka zadní stavby téměř stejná, hlavový úhel je stejný a přitom má Stereo skoro o 2cm delší rozvor než AMS 150tka.

                U AMS 150tky už se říct dá, že je krátká dost.

                Předchozí verze Sterea byla o těch cca 1,5cm kratší (tam jsem vozil také 90mm představec pro stejný posed a rozvor byl ± jako AMS 150tka).

                0 0
                • sodek  

                  Vypadá to, že Stereo si půjdu vyzkoušet. Mám dvě nabídky, kde by to asi šlo. (AM 150 mám také v nabídce na vyzkoušení) Od Glide SX pravděpodobně upouštím, kvůli geometrii a některým dalším aspektům, i když se mi líbí. Zatím to vypadá, že se mi výběr zúžil mezi Stereo a původně neplánovaný Radon Slide. Uvidíme, ještě to tady nechám chvilku otevřeno.

                  S blatníčkem na Stereu bych se asi dokázal srovnat, to je prakticky jedna z věcí, kvůli které hledám i jinde.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    AMS 150tka je zcela odlišný rám chováním od Sterea (proto ho jezdím i přes stejný zdvih, každý mi vyhovuje v něčem jiném a na každém pak logicky vadí něco jiného). A pokud je stále pro 2012 AMS 150tka osazená tlumičem s nastavením velocity tune F, tak ten tlumič naprosto zabíjí citlivost (ale i rychlost chodu do zdvihu) a zkazí to dojem z celého kola. Já tam hned dal tlumič s velocity tune L (možná by se dalo i M) a to je pak úplně někde jinde (samozřejmě to ale i mírně více pak houpe při šlapání, s velocity tune F je to s vypnutým propedalem asi tak jako při velocity tune L se zapnutým na trojce).

                    Ten Slide bude chodit taky slušně. A musí se mu nechat, že 9.0 model

                    http://www.bike-discount.de/…-am-9–0.html

                    je za ty prachy parádně osazený. Nejen, že tam jsou v ceně STčka, ale vešel se i teleskop a The One brzdy. Obě pevné osy má taky.

                    A záruka na rám je u Radonu také 5 let jako u Cubu.

                    A přijde mi, že Canyon v tomhle zdvihu za Radonem začíná hodně pokulhávat. Líbí se mi u Slidu více i provedení rámu (tím myslím ty rozdíly v přepákování) a stejně drahý model má o hodně lépe osazený.

                    0 0
                    • deekay  

                      Mno tak ten radon za ty prasule fakt luxusni osazeni.

                      tam vicemene neni uz co menit, pokud clovek neni vylozenej snob :D

                      0 0
                    • sodek  

                      A alespoň nějaké teoretické porovnání Slide a Stereo, co myslíš? Stereo si budu moct zkusit, u Radonu bych to musel koupit bez otestování. Díky

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ty stavby mají zcela odlišný průběh. Taky pak ke Slidu se hodí a je použitá HV komora.

                        Na nějaké pořádné srovnání bych na Slidu musel trochu víc najezdit, nechci se toho moc pouštět.

                        Ze staveb s tímto typem přepákování se mi Slide líbí. Větší úhel mezi ramenem zadní stavby a vahadlem (tím ta stavba není extrémně progresivní jako některé stavby tohoto typu přepákování bývají a s HV komorou by to mohlo být dobréú, výše položený horstlinkový čep (bude spíše citlivější na daný typ přepákování a nepatrně houpavější i když zase vyšší tlaky a průběh HV komory to trochu budou omezovat).

                        0 0
                    • sodek  

                      Prosímtě stručně jak pro tupana, ve smyslu tvého příspěvku, co ti tedy vadí na Stereu a co na AM, případně naopak, co jsou hlavní pozitiva zmíněných modelů.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Celé srovnání je pro velocity tune L pro AMS 150tku. Pokud je v originále na AMS 150tce tlumič s velocity tune F (jako byl loni), tak to celé zabije ta vysoká komprese. Při šlapání se to pak i s vypnutým propedalem sice ani nehne, ale je to necitlivé a ta komprese to zabijí i na velkých překážkách, nestíhá to na více rychle jdoucích za sebou.

                        Na Stereu mám teď tlumič s velocity tune M (střední hodnota, díky většímu přepákovacím poměru se to chová podobně jako velocity tune L na AMS 150tce).

                        Ta interní nastavení tlumiče lze nechat změnit, jen to zdůrazňuju pro co je to srovnávané a při testu s jiným nastavením bude dojem z kola úplně jiný.

                        AMS 150tka chodí v první části zdvihu do zdvihu méně ochotně. To má několik důsledků:

                        • Stereo je o něco žehlivější/po­hodlnější i přesto že máo 10mm zdvihu méně (ten rozdílný zdvih to trochu kompenzuje, takže tonení už tak výrazné jako oproti staršímu Stereu, které navíc chodilo dozdvihu ještě daleko ochotněji než nové)
                        • AMS 150tka do výjezdu méně mění negativně geometrii (méně sezvětšuje sag na tlumiči, což je dané právě tím odlišným průběhemtěch staveb) a i méně klesá na vidlici (to je zase dané tím, že AMS150tka je mírně kratší)
                        • AMS 150tka je o něco lepší pro dupání ze sedla, zase díky průběhuto nechodí při dupání ze sedla tolik do zdvihu
                        • k tomu navíc je hodně dobře dostupná páčka propedalu, takže jiu AMS 150tky používám o něco častěji
                        • AMS 150tka je o chlup citlivější (při srovnatlném interním nastavenítlumiče)
                        • a díky tomu je také AMS 150tka mírně houpavější, to jde ale o todrobnější pohupování dané citlivostí, při dupání ze sedla už seprojeví ten průběh a je to opačně, jak píšuv předchozích bodech
                        • při použití standardní komory u RP23 (tedy té nejmenší) je Stereoprogresiv­nější a snese tedy větší skoky, apod.; při použití HV komoryjako to předvedli u Cubu loni na Stereu je progresivní moc málo (ještěnaopak zase méně než AMS 150tka), to bylo zabité.
                        • AMS 150tka má zvolenou od začátku správnou komoru, která na ten rámsedí; kdyby se na AMS 150tku dala standardní komora, tak to by progresivitana­rostla už sakra moc
                        • Stereo má o malinko níže střed, což snižuje celkové těžiště, alezase se na Stereu snáze škrtá v terénu pedálem (je to zvýrazněnéještě tím ochotnějším chozením do zdvihu)

                        A kromě odlišného chování těch staveb celé ještě odlišuje rozdílná geometrie.

                        AMS 150tka v 18" velikosti je cca o 1,5cm kratší než Stereo ve stejné velikosti. A ještě má o pár mm delší zadní stavbu.

                        Na Stereu mi srovnatelný posed vychází se 75mm představcem, na AMS 150tce s 90mm představcem.

                        Ve výsledku když vezmu všechny vlivy dohromady, tak Stereo mám raději pro náročnější terén V náročných sjezdech jsem na něm znateně jistější.

                        Na AMS 150tce jsou zase lepší výjezdy (o chlup delší zadní stavba, menší navýšení sagu, když je třeba zadupat ze sedla tak menší práce zadní stavby), více na tom rámu jezdím ze sedla než na Stereu, více využívám propedal a celkově mi více sedí na jezdivější trasy.

                        Stereo se mi lépe zvedá na zadní a lépe se mi na něm skáče.

                        Na AMS 150tce mi ještě trošku mrzí PM úchyt vzadu na 180mm. Raději bych dozadu jen 160tku kotouč.

                        Pak vedení bowdenů vnitřkem rámu. U AMS rámů je to lepší v tom, že to nedělá bordel kolem vahadla kudy to bylo vedené předtím (po vruchu spodní rámovky by se to u tohoto rámu nehodilo jako to má Stereo), ale zase je to trošku opruz pro výměnu lanka.

                        U Sterea chodí díky menším zatáčká a kratšímu vedení snáze řazení (mám totožné osazení, takže ideální ke srovnání).

                        Press fit střed je další opruz na servis, ale zase díky tomu se zvedla tuhost rámu (tedy spíše zůstala slušná při nižší hmotnosti než má Stereo).

                        AMS 150tka je znatelně lehčí. Mám to totožně osazené a když dám i stejné pláště aby to bylo komplet stejné, tak to je něco přes 0,5kg rozdílu.

                        0 0
      • Draw in soul  

        Já třeba u maestra pedalkick vůbec nevnímám/necí­tím,ale může to být individuální.

        Trance X/Reign – kola jedou rychlostně podobně při stejným osazení a aktivaci PP.Gianty sou levnější,přitom taky na foxu,spotřebák typu přehazka se taky vymění a do rezervy máš proti ostatním kolům 10–15tisíc a za to se dají pořídit slušný záplety i s pevnýma osama a navíc původní kola za něco střelit :) Nebo si mohl hodit do výběru obdobně drahýho trance X – http://www.giant-bicycles.com/…/9578/50430/

        Stevens vypadá dost dobře :)

        Stereo se mi nelíbí v konstrukci zadní stavby :)

        Zesty ujde..ale není víc houpavý? :)

        0 0
        • Lister  

          10–15tisíc a za to se dají pořídit slušný záplety i s pevnýma osama

          A k čemu by mu byly???

          0 0
          • Draw in soul  

            Cituju mloka: „Stevens a Stereo má obě pevné osy, to bych viděl jako poměrně velkou výhodu. Trance X aspoň přední. U Zesty ani jedna.“

            A k čemu mu je teda tahle výhoda?Taky k ničemu?Tak proč se to vůbec zmiňuje?Nebo se rovnou zeptej k čemu mu bude kolo za 60tisíc,když bude funkčně stejně chodit i full za 40…

            0 0
            • Lister  

              Takže dobře, někdo to potřebuje hodně jednoduše.

              Koupí se kolo s QR vepředu a vzadu a nechá si zaplést kola na pevné osy a co s nima pak bude dělat, když je nebude mít na co nasadit???

              A bavíme se snad o pevných osách (15 nebo 20mm vepředu a 12mm vzadu) tedy né o žádných náhražkách…

              0 0
              • Draw in soul  

                No a já se bavil o pevné ose 10mm (stěžuj si na výrobce,potažmo marketing,že v tom dělají chaos).A označení QR nebo X tu nezaznělo.

                0 0
            • MlokCZ  

              Jenže on se ptal právě proto, že tam ta pevná osa na Trance X nejde, takže by mu ta kola byla k ničemu když by je tam nedal.

              Já bych dnes při už velké nabídce kol kde pevná osa je vůbec o kole se 140mm+ zdvihu bez pevné osy neuvažoval.

              Ne že by se bez obou pevných os nedalo jezdit, ale když už se kupuje nové kolo, tak bych se tomu vyhnul.

              0 0
              • Draw in soul  

                Jistěžě by nedal 20mm do předku a 12mm do zadku,když na to nemá vidlici/rám.

                Nabídka je sice velká,ale vše zkombinovat je docela problém.Přece člověk,kterej běžně nejezdí AM/FR/EN/DH nebude automaticky kupovat kolo s pevnýma,jen kvůli tomu,že se nám marketing snaží vnutit další svoji sračku,kterou svými potřebami pro danej styl ježdění vůbec nevyužije :)

                Stejně hlavní potřebou pro zakladatele je pohodlí,zbytek prakticky nemá cenu až tak moc řešit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pevné osy jsou jasný a dost velký přínos.

                  A hodí se i pro toho, kdo jezdí velmi neagresivně a neocení tolik větší tuhost a to pro bezproblémovost brzd (omezení škrtání, bezproblémové znovunasazení kola bez rozhození brzdy).

                  A když do teď fulla nejezdil, tak teď neví jak moc se časem více posune do náročnějších terénu nebo neposune.

                  Zpětně pak už nic nevyřeší. Osobně mám názor jaký jsem nepsal. Kolo 140mm+ bez pevných os dnes nebrat.

                  0 0
                • Lister  

                  Tak ti nevím, mám 15mm vepředu a 142×12mm vzadu a že bych měl pocit, že bych to pro své běžné XC ježdění nevyužil ještě tužší, se říci nedá.

                  0 0
                  • Draw in soul  

                    No nevím.Co člověk,to zkušenost a osobní názor.Evidentně sem nejmíň znalej,v praxi naježděno na MTB moc nemám,ale ne všemu bych tu věřil.Teoreticky to možná bude jak píšete,ale reálně mám jiné zkušenosti.

                    Třeba následující:

                    Na HT sem neměl pevnou osu vepředu – kotouč škrtal vyjímečně.A že byl předek málo tuhej mi nepřišlo.

                    Na fullu 15mm osu mám,tuhost mi větší nepřijde,kotouč škrtá občas,rozhodně ne míň než bez osy.

                    Otázkou ale je,že se to neodehrálo na stejných kolech,vidlice byly 100 vs 150mm,a že to nejde vlastně „dost dobře porovnat“ :)

                    S tím nahozením kol do vidle/rámu souhlasím,je to výhoda,ale jak člověk to často dělá?!Párkrát do roka – aspoň já,tzn. ušetřený čas je – ale řádově JEN pár minut ročně.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      možná ta 150mm je i lehčí než ta 100mm :-)))

                      0 0
                    • Lister  

                      A v tom zdvihu je právě ten problém, protože udělat lehkou a přitom tuhou vidlici s vysokým zdvihem není jednoduché, tam už je pevná osa nutnost, protože jinak se bude kroutit jako had.

                      Pevnost se ale přece nedá hodnotit podle toho jak ti škrtá kotouč. Na 120mm Foxu bez pevné osy jsem měl často velký problém při větším zanoření, že mi pak ujíždělo přední kolo kam nemělo, bylo to hodně nepříjemné. To naštěstí nová vidlice nedělá.

                      0 0
                      • Jenda  

                        tak zase obcas to ze kolo uhnulo jsem na pepiconu ocenil – kdyz jsem vybral hodne blbou stopu tak ono si to tu lepsi vybralo tak nejak samo :-)

                        0 0
                    • lutte1  

                      150mm vidli bez pevný osy bys poznal :)

                      0 0
                    • scret  

                      pises: „Evidentně sem nejmíň znalej,v praxi naježděno na MTB moc nemám,ale ne všemu bych tu věřil“

                      Kde se bere tvoje neduvera, kdyz lidi kteri to radi maji evidentne nalitano na biku daleko vic nez ty?

                      Ja vidim dnes pevnou osu minimalne vepredu jako nutnost uz u fullu 120mm…

                      U 140–150mm fullu bych o absenci pevne osy vepredu vubec neuvazoval, vzadu bych se rozhodoval, ale prave zadni pevna byl taky jeden z mych hlavnich argumentu pro LV…

                      Nejde jen o tuhost, ale i prave o montaz a demontaz kol… Delas parkrat do roka? Mas bezduse? Ikdyz jsem vozil neprustrelne UST plaste s mlikem a nemel ani jeden defekt za rok, presto jsem kola cas od casu potreboval sundat…

                      0 0
                      • deekay  

                        A pak sou nestastnici, co musi predni kolo sundat vzdy kdyz chtej bike dostat do auta :D jako treba ja :D

                        0 0
                        • scret  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                      • Draw in soul  

                        Já sem od přírody nedůvěřivej člověk a důvěřivost se mi párkrát už vymstila – teď nemyslím jen kola.. Takže „důvěřuj,ale prověřuj“.

                        Ale fajn,pokud to bude jeden názor na tutéž věc od vícero lidí,tak neříkám nic.Stejně dám raděj ale na osobní zkušenost – takže bych si to rád vyzkoušel,porovnal – časem třeba příležitost bude.

                        Ano,kola sundávám jen parkrát do roka.Vozil sem rubena kit s no tubes mlíkem a 2× do roka jen dolil.Auto přesunů bylo fakt málo,takže „jak říkám“ – ušetřenej čas jen něco málo minut při štelování uchycení kol/brzd.

                        Jak to vidíte s tou 10mm pseudopevnou osou?Má význam ji dávat dozadu,když to přirovnáváte k RU?

                        0 0
                        • scret  

                          tak rozhodne je to lepsi nez klasicky RU… Takze to urcite smysl ma…

                          Vidis, ja diky pevnym osam jsem nasteloval jednou a od ty doby nic…

                          0 0
                          • Kubas.1  

                            trošku OT, ale vysvětlete mi – jaktože fůra AM fullů má pevný osy vzadu vepředu, a má Kona Stinky 2010 má vzadu jenom RU? Ne, že by mi to nějak vadilo, setjně bych poznal prd, ale proč se to tak teda dělá?

                            0 0
                            • scret  

                              protoze vazi jak kilometr kolejnice?:) Nastup pevnych os je dulezity diky snizujici se hmotnosti ramu a taky je rok 2012 a tak se jde samozrejme i po vyssi tuhosti, nic divnyho…

                              0 0
                            • kubad  

                              věř že poznal, klidně si dojeď vyzkoušet 301 máš to kousek

                              0 0
                              • Kubas.1  

                                no to zní lákavě, svezl bych se na tom moc rád :-) uvidíme, až budu mít trošku víc času tak se kdyžtak ozvu…

                                0 0
                                • scret  

                                  varuju te predem, je to silne navykove a luxuje to dost penezenku:D

                                  0 0
                                  • Kubas.1  

                                    toho se taky bojím :-D ale sem chudej student, mám jistotu že na LV rám nebudu mít minimálně příštích 5 let ;-)

                                    0 0
                        • gargamel  

                          Mám vzadu tu 10mm pseudoosu a je to lepší než RU. De to dobře stáhnout a je to pevnější. Vpředu mám 15mm a rozdíl proti RU znatelnej.

                          0 0
        • MlokCZ  

          Zesty i Stereo jde za pedálem mírně lépe než Reign (srovnávám s adekvátním Giantem).

          Až koupí to zadní kolo s pevnou osou, tak ten rám od Giantu vyhodí?

          0 0
          • Draw in soul  

            10mm není pevná osa?Ta se tam přece vleze..

            0 0
            • MlokCZ  

              Ne, to je pseudopevná osa, která má blíže rychloupínáku než k pevné ose. Pevná osa aby byla opravdu pevná, tak to musí podporovat konstrukce rámu jako třeba u X-12 osy. Nejde tu jen o ten průměr osy 12mm, ale o celý ten systém.

              0 0
              • Draw in soul  

                Na tom už tak nesejde.Označení pevná tam prostě je.A určitě to bude o kus lepší než standart rychloupínák.Stejně pochybuju,že každej člověk znatelně pozná rodíly v chování kola 20 vs 15 vs 10 vs rychloupínák…

                0 0
                • scret  

                  Jak pise Mlok, hlavni rozdil je v konstrukci ramu, 10mm zadni RWS osa je v podstate akorat tlustsi upinak… Je samozrejme lepsi nez klasicku RU, ale pevna osa je pevna osa…

                  Navic na nejake tovarni zaplety 10ku nensadis… (Mavic)

                  0 0
                • mr.antik  

                  no těžko to poznáš, protože to třeba zas výrobcům umožní jít s váhou dolů – jak u vidlic tak u zadní stavby aby zachovali nějakou rozumnou tuhost

                  0 0
          • Draw in soul  

            Ano mírně lépe za pedálem může chodit spousta kol.Ale jak je to pak s citlivostí?Ne­říkám,že tu chci obhajovat giant,ale četl sem tu dost diskuzí na jezdivost/neci­tlivost zadních staveb.

            0 0
            • deekay  

              Tak zrovna reign se standard tlumicem, se kterym je to prilisne linearni zrovna citlivosti na male podnety neoplyva a naopak skrz zdvih lita na kazdym mensim sutru.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ono jedna věc je citlivost a druhá jak chodí v které části zdvihu (to ovlivní žehlivost skoro ještě více než citlivost).

                Nejpohodlnější rám, co jsem kdy jel v kategorii 140–150mm zdvihu je staré Stereo (do 2008).

                Někomu by mohlo už připadat, že se moc propadá do zdvihu a nemuselo vyhovovat.

                A vždy je to něco za něco, takže třeba nárůst sagu ve výjezdu větším zatížením zadního kola byl opravdu velký (znatelně větší než u jiných rámů).

                Novější Stereo takové ale stejně už není, do zdvihu chodí o něco méně ochotně (změnil se trochu průběh včetně progresivity, která je větší), i když je to pořád velmi pohodlný rám.

                Zase tím odpadl ten velký nárůst sagu ve výjezdu.

                Pro využití celého zdvihu už je potřeba trošku agresivnější ježdění. A navyšovat výrazně více sag (kvůli lepšímu využití zdvihu) než je doporučených 20% u novějšího Sterea není dobrý nápad, protože má hodně nízko položený střed (kolem a těsně přes doporučený sag je to ok).

                HV komora je pak zase už nevhodná, to je pak progresivní moc málo. Pro méně agresivní jízdu tedy případně jedině něco mezi tím (vyvložková HV komora), začal bych ale určitě s normální komorou, kterou už tam letos konečně dávají standardně (a ne jako loni s HV komorou).

                Co se týká samotné citlivosti (tedy ne už vliv průběhu), tak Maestro je slušně citlivé bez šlapání, ale při šlapání se více zamyká a citlivost jde do háje.

                Stereo je možná o malý chlup méně citlivé bez šlapání, při šlapání se to ale nezamyká a je to lepší.

                Ve všech případech to ale stejně velmi ovlivní interní nastavení u RP2/RP23.

                0 0
                • deekay  

                  U toho reigna to imho zabiji ten tlumic (nevhodny). Aspon u 2010 mi to tak prislo, ze aby clovek furt nelital skrz celej zdvih, bylo nutny vozit mensi sag a tim padem byla zadni stavba drevenejsi pocitove.

                  jinak trochu OT: Mamm tedkonc RP23, XV1, L/L, BV175, tusis jak by se proti tomu mohl chovat ten tvuj RP23 co mas v bazaru?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Odhaduju, že bude nepatrně méně citlivý, ale s minimálním rozdílem.

                    Dále bude mít o něco výraznější propedal (tady bude rozdíl poměrně dost znatelný) s mírně znatelnější hrankou na počátku.

                    A pak ten s Tvůj bude o malinko ochotněji chodit do zdvihu ve střední části zdvihu, ale s hodně malým rozdílem (tenhle rozdíl narůstá s tlakem BV a 175psi je málo).

                    Ty rozdíly nebudou ale nijak extra velké. Já jsem jen zkoušel jestli bez BV by to na Stereo nešlo s HV komorou a fakt nešlo (chození k dorazu je skoro stejné jako s verzí s BV).

                    Na každém rámu se dva stejné tlumiče mohou oproti sobě chovat trošku odlišně. Zejména pokud je odlišný průměrný přepákovací poměr (ale i průběh přepákovacího poměru to trochu ovlivní).

                    0 0
          • sodek  

            Nechci kupovat kolo s tím, že bych uvažoval o nějakém dodatečném dokupování pevných os. Jakmile něco koupím, budu se snažit co nejdéle jezdit bez dodatečných investic. Proto tam osy budou hned od začátku, nebo vůbec. To jen abyste se tady kvůli mě až tak moc neštěkali. I když já si z toho taky dokážu vybrat pro mě podstatné informace.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono by to nešlo, na pevnou osu musí být rám připravený, takže je nutné to řešit rovnou při výběru kola. A jak píšeš, buď tam rovnou budou nebo nebudou vůbec.

              0 0
    • Soreno  

      Tak mě se líbí ten steevens a pak to zesty ale ani jedno kolo jsem nejel takže asi tak na oko :-)

      U toho cuba se mi nelíbí uložení tlumiče ač je tam blatníček nemám to rád a giant vzhledově reign je hezčí :-)

      0 0
    • logoman  

      Ja bych bral zesty, nejpolozenejsi hlava, nejkratsi cs. Jeho geometrie se mi, ze vsech libi nejvic.

      0 0
      • MlokCZ  

        To je právě individuální. Mně se zase geometrie Zesty ze všech těch kol líbí nejméně.

        Na fullu bych pod 430mm zadní stavbu nechtěl (přes 435 ale také ne). 425mm zadní stavba + k tomu vidlice bez snižování zdvihu, to by pro mě bylo peklo. Kdyby to bylo s vidlicí se snižováním zdvihu, tak by se těch 425mm ještě dalo.

        A hlavový úhel mi těch 68st. sedí akorát, i když těch 67st. by se ještě taky dalo.

        Každý to má ale jinak a tobě by to zase sedělo nejvíce.

        0 0
        • logoman  

          Ja mam na kole 419 mm a nedela mi problem stoupat to co na kole s 425. Nezazil jsem kopec, ktery by kvuli delce CS nesel vyjet a s kolem treba v udavanym rozmezi 430–435 ano. Zato na zadni pri bunnyhopu, nadlehcovani predniho kola to jde o neco lip.

          0 0
          • Lister  

            Mám přesně opačnou zkušenost. Na 420mm s vysoko položeným středem jsem spoustu věci nevyjel nebo jen s velkými problémy, na HT s delší zadní stavbou a mnohem nižším středem jsem to vyjel mnohem jednodušeji a na současném kole se 140mm vzadu, ale s mnohem delší zadní stavbou a snižováním vidlice vyjedu věci, které jsem nevyjel ani na HT. Ony ty milimetry zase nejsou úplně samoúčelné.

            0 0
            • deekay  

              Ono zalezi na spouste veci.

              Vem si, ze jak ja, tak ty mame LVcko v Mku. ty mas o par CM niz sedlo, cili teoreticky by ti stacila kratsi zadni stavba, abys vyjel veci zhruba stejne jednoduse jak ja. ja uz bych mel mit problemn vetsi pac mam vys teziste.

              To same me by melo jit lepe to same kolo zvednou na zadni nez tobe. Tohle dle me dost lidi opomina :)

              Mimochodem ja kdyz neco nevyjedu, tak protoze na to nemam nohy.

              Mozna kdybych vozil jeste lehci prevod nez 22–32 bylo by to jine.

              0 0
              • Lister  

                Tak jistě, ale když budeme uvažovat jednoho jezdce na třech různých kolech, tak se to dá jednoduše porovnat.

                A k tomu těžišti – sedím asi tak o 2–3cm víc vzadu proti tobě a to udělá taky sakra hodně a mimo jiné proto jsem měl s tou krátkou zadní stavbou velké problémy. Pokud někdo sedí víc vepředu, tak je situace zase jiná. A právě proto vždycky říkám, že geometrie kola je základ a podle té bych vybíral.

                0 0
                • deekay  

                  Jasne, tady je prave videt, ze co clovek to original a z toho i vychazim, s geometrii uz se pak neda moc veci delat po nakupu… kdezto jine komponenty si muze koupit dycky.

                  No jsem zvedav az pak v rychlebach porovname geometrie :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Problém je, že pokud nemá někdo hodně zkušeností s různou geometrií, tak stejně nemá šanci určit jakou ideálně přesně geometrii potřebuje.

                    0 0
                    • deekay  

                      To mas bohuzel pravdu.

                      Casto to zjistovani stoji dost penez :)

                      0 0
              • MlokCZ  

                Ta fyzička s tím ale právě velmi úzce souvisí. Limitující fyzička znamená výjezd někde tepem u maximálky a v tu chvíli už většinou není síla na složitější práci s těžištěm a dělají se snadné chyby.

                Tohle je přesně důvod, proč s mírně delší stavbou + sníženou vidlicí vyjedu stejně jako Lister o hodně více.

                Díky tomu, že můžu sedět v sedle, nebere mi tolik sil práce s těžištěm a udělám méně chyb, tak mi ta limitující fyzička takhle pustí dále v tom výjezdu.

                0 0
                • deekay  

                  Jo, ja to chapu, pro me ovsem neni zdolani nejake casti vyjezdu (o nakem dlouhem technickem se nema u me cenu bavit vubec, protoze to mi dojdou sily i kdybych na tom moh jen sedet jak pecka) tak klicove a nemam moralne problem slezt a potlacit :)

                  Ale todle je fakt individualni a proto mam kolo poskladane tak jak mam.

                  0 0
                  • Jenda  

                    jj, to je presne ono, nekdo ma radost z toho jak to vali z kopce, pro nekoho je poteseni i to ze neco uspesne vyjel (i kdyz z hlediska sil je lepsi to vytlacit:-). Akorat asi by pak spise dolekopcom orientovanej clovek nemel hodnotit vlastnosti kola ve vyjezdu kdyz se driv dostane na limit motoru nez geometrie kola :-)

                    0 0
                    • mr.antik  

                      jsem laděnej na oba směry a musim říct, o co byl starej Reign lepší do kopce a na rovině je zas novej lepší z kopce, prostě je to kompromis, který už ničím nedoladíš, v mém případě maximálně propedálem a posunutím sedla o fous dopředu…

                      0 0
                      • Jenda  

                        to je jasny, bud to kolo jede lip nahoru nebo dolu, hodne pomuze snizovani. Ja ted poprvy otestoval v technictejsich partiich vidli zvedlou ze 160 na 170 a dost me prekvapilo jak velkej rozdil to udelalo ve vyjezdech, ve sjezdech o neco lepsi krome utazenejch tocek ale v tech jsem tak jako tak tragickej takze zatim 170 necham :-)

                        0 0
            • Draw in soul  

              Jde vidět,že se neshodnete ani tady,takže co člověk,to originál a vlastně těžko něco radit krom výběru komponentů.Ge­ometrie se musí vyzkoušet jak píšete…

              0 0
          • MlokCZ  

            Ono to není hned o tom, že kopec jde/nejde vyjet při těch rozdílech délek zadních staveb.

            Když budeš mít dostatečnou fyzičku a techniku, tak dáš všechno i na té kratší stavbě.

            Rozdíl je ale v tom jakým způsobem to jde vyjet a jak moc je potřeba pracovat s těžištěm.

            Tam kde s delší stavbou jedeš neposunutý v sedle, tak s kratší se už posouvat musíš, atd.

            A když je limitem výjezdu fyzička (což u mě je téměř vždy), tak pak vždy pomůže když ve výjezdu nemusíš tolik řešit práci s těžištěm (nejsou už na to síly, při max intenzitě se dělají snadno fatální chyby).

            Se zvedáním na zadní jsem u 430–435mm neměl nikdy problém, pokud je dobrá (pro daného jezdce) i zbylá geometrie a vhodná délka představce a další věci.

            Až na 29tce se 440mm už cítím, že se kolu na zadní tak dobře nechce (pořád to ale jde).

            A pak je na každém, jaká vlastnost je pro něj nejdůležitější.

            Zatím mi přijde, že pro tazatele bude o hodně důležitější jak mu půjdou vyjet v sedle výjezdy než jak to půjde na zadní. Otázka jestli vůbec skáče někdy bunny hop. I když ale třeba neskáče, tak časem se to může změnit.

            To si ale musí ujasnit sám.

            0 0
            • sodek  

              Ty výjezdy, tak nějak bych to viděl. Co se týká skoků, nevím jestli ty moje mají to „bunny“ :) ale používám „něco takového“ třeba v lese na přeskoky odvodňovacích kanálků

              0 0
            • logoman  

              Ja zkousel svoje a pak hned reign x, pracovat s tezistem jsem musel na obou stejne pri vyjezdu.

              Jak psal Lister, ze jel na kole s kratkou stavou a vysokym stredem a to se zvedalo, tohle nedokazu zhodnotit moje je nizky. Kolo s nejak vysokym stredem jsem asi nikdy nejel. Chtelo by vyzkouset kolo s nastavitelnou CS, aby se zjistilo jak velkej vliv ma delka CS, z mejch zkusenosti pramaly.

              Kdyz si nekdo koupi kolo se 140mm tak ocekavam, ze inklinuje k aktivnejsimu pojeti jizdy a ne jen k tomu si sednout na sedlo a at zdvihy pracuji, proto se mi treba ten stevens s 69 hlavovym zda jako peknej kram.

              0 0
              • deekay  

                V tomhle to mame podobne, vicemene nam sedi v tedle zdvihove kategorii trend co nastolilo treba banshee a sice bajky s geometrii vic do EN, ale furt hodne jezdive s malyma zdvihama.

                Z hlavoveho uhlu 69stupnu bych byl HODNE nestasny.

                0 0
              • MlokCZ  

                Těch 69st. je přeci jen už opravdu hodně. Já i když mám raději spíše větší hlavový úhel a sedí mi těch 68st., tak 69st. už bych taky nechtěl.

                Na Stereu mám střed hodně nízko, na 29tce celopevňáku taky. Takže můžu srovnávat ten 1cm na dvou kolech s nízko položeným středem.

                A je to pořád dost rozdíl.

                Na Stereu mi to stačí, protože to doženu a ještě lehce předženu snížením vidlice (první snížení o 20mm vyrovná negativní změny geometrie ve výjezdu a dalších 20mm + platforma tlumiče je už k dobru navíc).

                Já si právě až v kombinaci full + ne tak krátká zadní stavba a hlavně + to snižování vidlice vyjel větší množství kopců, které jsem nikdy předtím na předchozích kolech nevyjel (hlavně srovnávám s HTčky se 420mm zadní stavbou a bez snižování vidlice).

                S těmi 440mm na 29tce je to pak hodně dobré i bez snižování. Posed mám na celopevňáku hodně podovný jako na fullu, tedy není to tím, že bych tam měl nějak o hodně chrtější než na fullu.

                Těch 440mm už ale začíná být negativem v jiných situacích a je to takové maximum co snesu (na fulla bych už ani tolik nechtěl), takže to je vždy kompromis.

                Aktivnější pojetí jízdy, to beru. Tady bych ale rozlišoval jestli to je technická pasáž po rovině nebo z kopce nebo prudký výjezd.

                Já mám třeba v hodně prudkých výjezdech naprostou nutnost jet to v sedle, jinak bych nic nevyjel (ze sedla to bere mnohem více sil při tom zdvihu).

                0 0
                • sodek  

                  Ještě jeden dotaz, co kdyby výběr stál mezi Glidem a zatím nezmíněným GHOST AMR 7500. Ano, mají jiné zdvihy ale třeba ten úhel hlavovky je stejný. Chovají se kola s přibližně stejnou geometrií ale rozdílným zdvihem v jízních vlastnostech podobně, nebo zdvih hraje tak velkou roli, že i jízdná vlastnosti jsou potom odlišné?

                  http://www.stevensbikes.de/2012/index.php…

                  http://www.ghost-bikes.com/…il/amr-7500/

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ne, nechovají. Ve sjezdu a výjezdu se posunem těžiště a změnou sagů mění všechny úhly a čím větší zdvih, tím je to výraznější.

                    Menší hlavový úhel se nedělá na vyšší zdvihy jen kvůli zaměření kola ale právě i kvůli tomu samotnému vyššímu zdvihu.

                    Při 20mm rozdílu to ale ještě nebude nijak extra odlišné. Vzal bych toho Ghosta.

                    0 0
        • Carlos.f  

          Koukám jak tu zadní stavbu u Zesty zkrátili, v roce 2010 mělo skoro 45cm což mi velmi nevyhovovalo. Připadal jsem si, že sedím na přední vidlici.

          Já mám rád kratší zadní stavbu (asi i proto, že mám 173cm).

          Navíc při zatížení se u řady systémů zadní stavba prodlužuje. Takže je do sjezdu dostatečně krátká a do stoupání se příjemně prodlouží.

          0 0
          • MlokCZ  

            To je pravda, ale rozdíly v rámci rozdílu sagu výjezd/sjezd jsou minimální.

            Zkouknul jsem namátkou asi 10 různých modelů rámů a rozdíly jsou tak od 1mm do 2–3mm. Tak u těch rámů, kde to je k těm 3mm, tak už to může být trošku znát.

            Navíc s tím minimálním prodloužením stavby ve výjezdu tím jak se zvětší sag, tak dojde k mnohem výraznějšímu posunu sedla a tedy celého těžiště jezdce dozadu, takže je stejně pro výsledek nejlepší tu negativní změnu geometrie eliminovat (platforma tlumiče, snížení zdvihu vidlice).

            Jestli byla skoro 45cm, tak to je už pekelně hodně, to se nedivím, že to nevyhovalo.

            0 0
            • Carlos.f  

              Když jsem repasoval zadní stavbu, tak jsem schválně měřil kolik to udělá:

              Nezatížená 43cm

              Zatížená při plném zdvihu 44,5 až 45cm

              Přičemš se prodlužuje v průvěhu zdvihu tak nějak konstantně.

              0 0
              • MlokCZ  

                To souhlasí s modelem. Výjezd x sjezd je ale pouze o rozdíl sagu a to bývá jen cca o 1–2cm.

                0 0
    • Georrge  

      felta , co jinýho bych mohl doporučit :)

      0 0
      • Kubiczech  

        Design šel koukám trošku do Pitche. (:

        0 0
        • Azmir  

          Mi třeba přijde krásný :)

          0 0
          • sodek  

            Zelený vodník? Mě osobně moc ne.

            0 0
          • Lister  

            Ono to bude asi spíš takhle.

            0 0
            • Georrge  

              ten spešl je hnusně doprasenej, ten felt je krásnej, zelenou já rád.

              0 0
            • Azmir  

              Tak to se mi zase nelíbí vůbec, ale je možné že i u obou klamou fotku a v reálu budou hezčí nebo naopak hnusnější. Každému se hold líbí něco jiného.

              0 0
            • Kubiczech  

              Přesně. (: Nebo taky takhle.

              0 0
              • Georrge  

                ten už je lepší, až na to bílé sedlo teda… a jsou sice podobné, ale nejsou stejné, a v drobných detailech vede felt a prostě vypadá celkově líp :)

                0 0
                • pepek  

                  No ale zase je to značka traktorů (. . . . i když Lambo taky)

                  0 0
                • logoman  

                  Pitch ma o svetelny rok hezci ram … Libi se mi jak horni strana zadniho trojuhelniku navazuje primo na predni trojuhelnik a tim to vytvari ucelenej vzhled. Narozdil od feltu kde je to hnusny vahadlo. Proto jsem si ho taky kdysi pitche koupil :) Takze prirovnani pitche k feltu beru jako urazku :))

                  0 0
                  • deekay  

                    skoda ze uz pitche nedelaji, taky se mi ten bajk libil.

                    co je vubec misto toho ted? snad ne camber?

                    0 0
                    • logoman  

                      Asi stumpjumper evo, ale ten stoji o hodne vic navic se u nas prodaval jen model 2011, 2012 se uz tady ani neprodava, takze spesl tady zadny levny kolo nema a clovek musi koupit rovnou enduro a nebo koupit reigna od giantu.

                      0 0
        • eukalipt  

          to ma ale dost daleko do Pitche…

          0 0
      • Carlos.f  

        Mám taky FELT Compulsion (2010). Je trochu těžší (doufám, že je i odolnější), ale poměrně dobře jede a myslím si, že s citlivostí na tom není vůbec špatně.

        0 0
        • Georrge  

          Tak tak equilink funguje dobře :) za řetěz netahá, valí to slušně a citlivost je dobrá :) s R foxem lehce houpe při rychlé kadenci, a díky equilinku houpe furt stejně bez ohledu na sílu šlapání. Citlivost s eRkem mi přijde výborná, není to úplná žehlička, ale přijde mi lepší než stereo s eRkem. Za pedálem jde parádně :) nemám ale možnost zkusit s tlumičem plně otevřeným či zavřeným. Jisté ale je, že vůbec nemám potřebu jiného tlumiče, fajně to spolu funguje :)

          0 0
    • mr.antik  

      Když už řešíš 140, bral bych Reigna :-)

      0 0
    • op  

      mam jeden tip na stavbu – Tomac Snyper 140 . Zkusenosti nemam, zajimal jsem se co si postavit v kategorii 140–150 o Yeti 575, ale stoji moc. V ruznych recenzich (na 575) jsem nasel odkazy a srovnani s tim Tomac Snyper. Ten se da sehnat za rozumnejsi penize, i u nas..

      Pak jeste Titus El Guapo.

      0 0
    • Kubas.1  

      Já jsem taky pro Zesty, jel jsem na tom a je to fakt super AMko

      0 0
    • De.Fly  

      taky ted zkoumam podobny kola a zaujalo me Norco Sight

      objevilo se nedavno i zde ve foto „Nase kola“

      http://vimeo.com/36067401

      0 0
    • Sidewinder  

      Uz tu padnulo nejake konkretni a hmatatelne negativum pro Giant TranceX? PedalKick nepocitam, to je specialitka razu teoretickeho, kterou normalni clovek na Trancovi nikdy v realu nepociti..

      Nemam zkusenost se zbytkem kol z vyberu, ale jako spokojeny majitel TranceX bych jej pro dany ucel bez obav doporucil. Neni to zadny blby jednocep – takze pri slapani nehoupe a pritom je k nerovnostem citlivy. Zdvih plnne dostacujici. Posed pohodlny, vzprimeny a pritom pekne „jde za pedalem“. Mam srovnani s Gianty Anthem a Reign – kde Anthem je uz moc chrt s natazenejsi geometrii, vhodny na zavody a Reign naopak v beznem XC jezdeni zbytecne brzdi – ten je uz zase spise vhodny na AM/DH.

      0 0
      • Carlos.f  

        Taky jsem si myslel, že maestro je pro mě to nej. Ale když jsem vyzkoušel jiná kola, tak jsem od maestra upustil.

        Citlivé je, ale při záběru (nemyslím jízdu ve stoje) se propadá do zdvihu. Chování ve sjezdu mi taky nevyhovovalo.

        Jsem ale spíše silový jezdec, takže pro někoho frekvenčního to může být OK.

        0 0
        • mr.antik  

          to se dá řešit větší progresivitou tlumiče, jestli myslíš prodpadání do zdvihu až někam k dorazu

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.