Máte už někdo zkušenosti se střídáním 4 řetězů na GX? Nový má, měřeno tradiční metodou bez špejle od nanuku, 132,3. Po 700 km má 132,4. Při jaké hodnotě nasadit druhý za předpokladu točení 4, popř. více řetězů? Měnil bych řetězy GX Eagle.
Díky
Máte už někdo zkušenosti se střídáním 4 řetězů na GX? Nový má, měřeno tradiční metodou bez špejle od nanuku, 132,3. Po 700 km má 132,4. Při jaké hodnotě nasadit druhý za předpokladu točení 4, popř. více řetězů? Měnil bych řetězy GX Eagle.
Díky
Normálně se má měnit při 132,8mm, takže bych to neřešil a točil je každých 1000–1500km.
Zkusím pravidelně měřit a točit na 132,6
Tocim myslím 5ks GX, voskuji, menim když zacne vrzat = není na kazdem retezu stejne najeto. Někdy vydrží 150–200km, nekdy jen třeba 60km. Před voskovanim merim, poznacim kolik který retez ma a beru ty „kratsi“. Po voskovani se to zmerit neda. Na retezech najeto cca 1 – 1,5k km, podle merky unior jsou na 0,3–0,6
To bych se na to vysral. Chci jezdit a ne se drbat nad řetězem za 600 Kč. Nájezdu 1000 km a změrim. Pokud je OK, měřím co cca 150–200 km jen měrkou a na 1500 km vyhazují ať je dobrý nebo ne a koupím za 600 Kč další.
Za tu dobu koupím nový Schwalbe pláště za 2000 Kč/2 ks takže jakýchkoli copak :)
Spolu s tim voskovánim je tam skvělá výhoda toho, že si najednou ve vosku napustíš třeba 5 řetězů a pak během sezóny jen jednou za čas rozpojíš a nasadíš nově navoskovanej. A až projedeš všechny, tak je vypláchneš a pak znova navoskuješ a jedeš nanovo. Na biku jsou ti intervaly kratší než na silnici, kde to vydrží 400–600km na jeden vosk.
Tak pro někoho kdo víc jezdí asi fajn. Já nájezdu do 3000 km/ rok, tj. dva řetězy, které držím pokud možno bez bordelu a premaznu olejem s teflonem. Zbytečná drbacka navíc- teda pro me. Chápu, ze pokud někdo najdete 10 tis. km za rok, tak to asi smysl má.
Taky tak, po 1000km změřím a buď ho dojedu nebo vyhodím. Po ca. 150 – 200km mažu, před dalším mazáním vyperu.
Pokud teda není zrovna nějak extra zasviněnej od bláta.
Honza to takto praktikuje na bajku. Na silnicce retez vydrzi klidne pres 600km na jedno voskovani.
Voskuju a točím je při každém voskování.
Kazeta a převodník zůstávají čisté po tom vosku? Já že kladky atd. drbu stejně většinou spolu s řetězem. Ještě jsem nenarazil na nic, po čem by to zůstalo čisté. Většina maziv je vždycky za cenu nájezdu km X toho jak lepí na sebe bordel.
Vosk nelepí absolutně vůbec nic, pokud je sucho, je to úplně čistý, po 400km si protočíš řetěz v ruce a neni na ní co mýt.
V mokru tam zůstane to co na zbytku kola, ale neni to mastné a tak, oplach vodou a jede se dál.
Na ramu, prevodnicich, pastorcich a kladkach mohou byt drobne spupinky vosku. Jdou ale smyt vodou. Rozhodne neulpivaji v nejake vrstve. Obecne to, ze vse kolem retezu vcetne retezu samotneho zustava ciste, je pro me hlavni vyhoda voskovani.
Koupil jsem nějaký parafín v šupinkách, s ničím jsem nemíchal a představoval bych si to lepší.
Na silničce jsem už řešil vosk mezi 11z a 12z pastorkem a řetěz pak na 11z střílel (nově navoskováno a 4 hodiny po větru při AVG skoro 40 km/h :D ). Po vyčištění ok.
To samý na převodnících v okolí zubů, je to tam jak natavený a rozhodně to nechce dolů jen ofouknutím, vodou a smetáčkem.
Ale taky najedu těch 500 týdně, akorát to vychází na jeden řetěz. Asi je občas moc teplo na tréninkách, a čerstvě vytažený řetěz musím ještě za tepla pečlivěji vytřít.
Kupoval jsem take peletky cisteho parafinu. Zatim dva roky bez problemu. Mozna nekde muze byt potiz s povrchovkou, ze na ni vic ulpiva vosk. Prislo mi, ze trochu vic drzi na titanovych pastorcich na Dure. Jinak opravdu bez problemu at uz technickych nebo estetickych. Kez by to tak slo na motorce. Asi tam zkusim Squirt.
Kdyz jsem naposledy voskoval, tak jsem do kastrolu s peletkama prihodil par svicek vylopanych z alobalu (mame jich asi na 100let) zda se mi to latr stejne jako bez nich. Retez necham chvili v horkem vosku macet, vytahnu ( souboj s horkou anakondou) necham na papir kartonu okapat ochladit. Neutiram, nasaziji, vosk na zubech ani rolnach hazky neni (je ho tak malo ze neresim).
Já to jenom vytáhnu z lázně a nrchám vykapat. Hadrem bych z toho akorát vysál zbytečně moc vosku. Teďka se chystám vyzkoušet namočit novej řetěz do Swixu CH10. :) Akorát mi došla zásoba idopropylu tak musim něco na odmaštění sehnat.