• jIrI___

    Rozhodl jsem se přejít z mechanických kotoučovek na hydraulické. Pročetl jsem si všechno co se dalo v historii a vyvodil jsem z toho nakonec Strokery Ryde nebo Juicy 3 nebo Deore LX. Věřím, že brzdit budou všechny ± stejně. Jde mi hlavně o délku „mrtvého“ kroku páky. Do teď jsem byl zvyklý si nastavit brzdu tak, aby téměř hned po zmáčknutí páky začla brzdit. Jak jsem si pročítal historii, tak jsem došel k závěru, že u hydraulik je délka mrtvého kroku hodně dlouhá, někdo psal, že musí mačkat páku téměř až k řidítkům. Proto by mě zajímalo, jestli někdo má zkušenosti s výše uvedenýma brzdama a může objektivně posoudit, která má krok páky nejkratší. Nejlepší by bylo určitě všechny troje brzdy vyzkoušet, ale tuhle možnost bohužel nemám :-(. Taky by mě zajímalo, jestli jdou hadičky zkrátit přeseknutím/pře­říznutím nožem/přeříznutím pilkou na kov atd. nebo musím koupit speciální kleště. Předem říkám, že to budou moje první hydrauliky a budu vděčný za každý komentář a připomínku.

    Anketa: Které koupit?

    3x
    14%
    0 0
    • dieegoo  

      Mám teď třetí hydrauliky a mrtvýmu chodu pořád nerozumím. Sice všichni tvrdí, že červíkem, kterým nastavuji vzdálenost páky od řídítek nelze ovlivnit délku mrtvého chodu, ale – jde. Teď jsem zašrouboval červíka dovnitř u XT brzd a délka chodu do zakousnutí destiček se výrazně zkrátila, brzdy teď působí – možná jen můj dojem – kousavějí.

      Jinak měl jsem LX na dualech  - moc mě nenadchly. Pak Juicy 3 – ze začátku supr, nevim jestli jsem si pak na jejich výkon zvykl a nebo to bylo zapříčiněno zubatým kotoučem Alligator, ale jejich výkon už mi pak tak skvělý nepřipadal. Strokery jsem měl taky v hledáčku, ale nakonec jsem skončil u XT a jsem spokojenej. Na Strokery jsem četl jen chválu, tak snad neuděláš chybu.

      0 0
    • marapara  

      Juicyny jsou v pohodě.

      0 0
      • jIrI___  

        Vidím, že máš J7 i J5. Můžeš je porovnat s J3? Zajímalo by mě, proč jsou o tolik levnějši, co je na nich ošizené.

        0 0
        • vladol  

          nedelena objimka na packe, nenastavitelny sklon hadice na prasiatku, mensie rozmery prasiatka a podla mna tym padom aj mesia plocha piestov, pri rovnakych platnickach ako J5/J7

          0 0
        • marapara  

          J3 jsem pouze zkoušel u kamaráda na biku, který je má a brzdí velmi podobně ne-li stejně. Nemají dělěnou objímku oproti J5 a J7 a nemají štelovací kolečko jako J7

          0 0
          • jIrI___  

            Jestli štelovací na J7 kolečko funguje stejně jako u Avidů SD7, tak je pro mě úplně zbytečné. Dělená objímka je sice pěkná věc, ale kolikrát ji zas využiju… Takže teď jsem výběr zúžil na Strokery a J3 :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Štelovací kolečko u J7 opravdu nepotřebuješ, pokud chceš co nejkratší chod páky. Už to tu bylo uvedeno několikrát, J7 mají při nastaveném nejkratším mrtvém chodu ten mrtvný chod pořád o chlup delší než J5. A předpokládám, že J3 na tom budou stejně jako J5.

              0 0
    • pitos  

      Kdybych měl ne výběr z těchto tří tak beru jednoznačně Strokery,potom J3 ale raději J5 nebo XT,LX ne.

      0 0
      • jIrI___  

        J5 a XT už jsou mimo můj finanční strop :-( Taky jsem po nich pokukoval, ale bohužel.

        0 0
        • dieegoo  

          XT 07 prodávaj občas na kupkolu jako „sundaný z kola“ za 3300, což si myslim, že je celkem dobrá cena.

          0 0
          • jIrI___  

            Tak kdybych tam na ně narazil, je to jasná volba :-), jenže už dlouho jsem tam nic podobného neviděl.

            0 0
      • stihac  

        nenapisal by pls niekto v com je chyba tych LX? dik.

        0 0
        • vlk  

          já bych zase nebral J ale lx nebo xt-ale ne dualy.Strokery neznám.

          0 0
    • werža  

      já mám Lx ka taky jako první hydrauliky a nestěžuju si, když sem potřeboval zastavit tak sem zastavil a brzdí velice dobře,akorát jak sem zjistil ve předu kotouč 160mm je pěkně na hovno o víkendu sem ho totálně odvařil při sjezdu z Pusteven:-/

      0 0
    • jIrI___  

      A kdyby někdo náhodou věděl o zahraničním e-shopu, kde by se daly pořídit tyhle kotoučovky o dost levněji nebo kde by byly nějaké jiné max do 4000 Kč i s poštovným, může přihodit odkaz ;-)

      0 0
    • XC-biker1  

      http://www.netbike.cz/select_det.php?…

      Jsou sice bez kotouču, ale jestli máš mechanické, tak kotouče by mohly pasovat ne? Nebo v tom je nějakej rozdíl ? Moc se v tom nevyznám…

      0 0
      • jIrI___  

        Na kupkolo.cz je mají za 4000,– taky bez kotoučů. Současné kotoučovky budu asi dávat taťkovi včetně kotoučů. Takže bych musel přikoupit kotouče celkem za necelých 1000,– a naráz jsem vysoko nad mým stropem.

        0 0
    • Bafoon  

      Na sucho v hale jsem zkoušel Strokery na superioru 29 ten „mrtvý“ krok mi přišel větší než mám ted u LX a LX jezdím 180/160 a mých 100kg mají zatím vždycky pod kontrolou :-)

      0 0
    • jojina20  

      mrkni sem

      budu si tady objednávat pár věcí tak se mrkni

      http://www.pricepoint.com/…isc-True.htm

      0 0
    • kycis  

      Strokery Ryde jezdim, co se tyka paky a jejiho chodu jsou supr, takze pokud ti jde o tohle tak je ber. Serizovani vzdalenosti od riditek v dost sirokem rozsahu, a pri pohodlnem nastaveni rozhodne nedomacknes paku k riditku tak jako se to deje u Juicy. Co se tyka vykonu jsem cekal malinko vic, na to ze mam 180 mm kotouc, je to srovnatelny tak s XT na 160, mozna i malinko slabsi. Ale je to trosku dano uplne jinym chodem, mozna reknu uplnou blbost,ale trosku mi ten chod pripomina Vcka. Mackas paku, citis jak jasne dosedly desticky a pak na vyssi brzdny ucinek musis zvysovat silu stisku,ale paka uz se moc k riditkum nepohybuje, na rozdil od shimano, kde kde je vykon umerny tomu jak moc paku zmacknes a ne az tak jakou silou.

      0 0
    • jIrI___  

      Takže konečně jsem na hydrauliky našetřil a zárověň se mi trochu pozměnil a zúžil výběr :-). Takže:

      1. Avid J5
      2. Shimano XT 0 + zubaté kotouče

      Tak teď babo raď. J5 vycházejí o cca. 700,– levnějši, o jejich brzdném účinku moc nepochybuju, ale zas se mi moc nelíbí celkový tvar brzdové páky, mám poměrně úzké řidítka. U XT jsem zas slyšel chválu na nějaký ten jejich ServoWave, nebo jak se to jmenuje. Prý zabírá ihned po stisku brzdové páky, to by se mi líbilo. Na druhou stranu jsou prý ale zase houbovité. Zároveň se na vás taky obracím, jestli se někomu neválí doma šestiděrové kotouče 180/160 nebo 160/160 a byl by je ochotný za nějaký drobný peníz prodat :-). Pak by byly XT jasné. Teď jsem zatím na vážkách. Díky všem za pomoc při velesložitém rozhodování :-).

      0 0
      • Neddy  

        Válí se mi doma v šuplíku 2 x SM-RT61 (cena na KupKolo.cz je opravdu výborná) a  1 x Alligator HK-R08 160 mm. Co se týče zubatých kotoučů, mohl bych nabídnout přední 180 mm (také Alligator), ale nedoporučoval bych… opravdu jsou problémy s vybracemi a také s rychlejším opotřebením organických destiček (mám ověřeno), v případě použití metalických (sintr.) je to ale OK.

        0 0
        • Neddy  

          Jinak ty kotouče za 350 (2 ks) + zadní adaptér na 160 mm, jestli máš zájem, tak za 130 Kč.

          0 0
        • jIrI___  

          Nejsou to náhodou ty, na které můžeš použít jen organické destičky?

          0 0
          • Neddy  

            Jen pro organiky je myslím pouze tento – je to vidět i na fotce, vypadá úplně jinak…

            Ale na přední kolo ti mohu nabídnout ten vlnitý, to by ale nebylo za 350 ale za 400 Kč…

            0 0
      • pitos  

        Zubatý kotouč bych určitě nebral,hrozí vibrace a cukání při brzdění…alespoň na juicy 7 to dělalo.Kotouč by měl být prostě co nejkulatější.

        0 0
        • jIrI___  

          ok, takže zubatý kotouč vyřazuju. Místo něj nastupuje starší 6-ti děrový XT nebo SM-RT61 od Neddyho.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ten XT z odkazu bych vzal, to je podle mě jeden z nejlepších tvarů kotouče včetně děrování.

            0 0
            • jIrI___  

              A s kopmpakti­bilitou by neměl být problém, že? Třeba oproti tomu SM-RT61 mi příjde, že ma užší brzdnou část. Ptam se jen tak pro jistotu, aby mi pak nechybělo brzdné části kotouče nebo naopak zbytečně nepřebývalo.

              0 0
          • Neddy  

            Osobně bych bral asi taky ten XT, ale z KupKola ;-) Ale zas to vyjde na dvojnásobek než ty kotouče ode mě… Je jen na tobě, jestli chceš mít k brzdám i kotouče, které k nim patří. Rozdíl bude 400 Kč…

            0 0
            • jIrI___  

              jj, počítat umím. Brzdy XT bych kupoval z bikez.cz (mají je za stejnou cenu jak kupkolo.cz, zkrátí mi hadičky podle přání a odvzdušní a navíc tady na B-F má shop i zástupce, takže nespolehlivosti bych se nebál :-)) a vzal bych tam proto rovnou i kotouče, ať za ně nemusím platit extra poštovné. A navíc je tam mají o půl sta levnější ;-).

              0 0
              • Neddy  

                No ty kotouče bys na KupKolo určo ukecal na 400/kus, kdyby sis tam koupil i ty brzdy. Ale takhle no problém, vůbec nic proti bikez.cz nemám. Ale když je něco za stejné peníze, raději to koupím na KupKolo, protože si to mohu osobně vyzvednout, mám to pár km :-)

                Takže předpokládám, že tahle diskuze je u konce – koupíš brzdy Deore XT a kotouče taky XT.

                Jen tak bokem, co plánuješ s těmi BB5? Možná bych je bral ;-)

                0 0
                • jIrI___  

                  Kdybych si ty věci z kupkolo.cz mohl osobně vyzvednout a neměl to přes půl republiky tak bych se asi rozhodl jinak ;-). Navíc je třeba vyzkoušet i jiný e-shop než kupkolo.cz. Zatím to opravdu vypadá na ty XT brzdy i kotouče, do večera se rozhodnu, změřím potřebné délky hadiček a objednám. Jinak jsem se byl ve městě podívat do obchodů abych si mohl ty brzdy osahat, ale XT 08 nikde neměli :-(. Tak jsem jen porovnal Strokery Trail a J3. Chod J3 se mi moc nezamlouval – takový nijaký, Strokery byly perfektní – krátký chod, tvrdý doraz. Nevím jestli to třeba namohlo být tím, že Strokery už byly zajeté na závodním kole.

                  0 0
                • jIrI___  

                  Jo a ty BB5 budu asi dávat taťkovi. Uvidím jestli je bude chtít místo prachobyčejných V-ček.

                  0 0
      • kali222  

        nechces zanovni shimana 535 stav 99,9% cenovka dohodou a nebo J7 za 3200,–:P kotouce ktere si vybres :D

        0 0
        • kali222  

          jop a nebo treba predni julii nova paka(ne zadny stary model) najeto 150km asi za 140 se 180mm kotouckem ? : ) mam ted marty a chci na druhy louise:P

          0 0
        • jIrI___  

          535 asi ne. Když už kupuju nové kotoučovky, tak pořádné :-). Jinak na ty tvoje J7 v bazaru jsem se díval, ale nevím jestli bych si rozumněl s tím štelovacím kolečkem. J7 prý mají delší mrtvý krok než J5 i při správném natočení kolečka. Ale dík za nabídku, nad těmi J7 ještě pouvažuju.

          0 0
          • kali222  

            tak uvazuj rychle,nebo prijdu o dalsiho shivera do sbirky:D

            co mohu nabidnout za kotouce? 180mm aligatory nebo treba formuly a ve 160mm centerlocky ci avidy-vlnku a nebo vlnku od soudruhu z a2z:P toz tak

            jinak 535 brzdeji pekne a ne ze ne

            0 0
            • jIrI___  

              Asi to spíš ale vypadá na ty J5 nebo XT, nemáš dělenou objímku a rozdíl 600,– oproti novým J5 není zas tak velký. A to nepočítám, že J5 budou mít nové destičky :-D.

              0 0
              • Neddy  

                Já bych bral XT, hlavně kvůli tvaru páky… přijde mi lepší.

                0 0
                • jIrI___  

                  No ty páky bych si právě potřeboval osahat, nikdo v okolí je ale nemá :-(.

                  0 0
                  • Neddy  

                    Ale ale, stačí projít několik obchodů v okolí a neříkej mi, že by tam neměli žádný kolo s Juicy 5 nebo Deore XT… ;-)

                    0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Jeden technik mi vypravel jak se tyhle HAYESY debilne odvzdusnujou a ze obcas myvaj takovy divny zavady, jako ze obcas stisknes paku a ona se pak sice vrati ale pri dalsim stisku jde naprazdno apo. Radeji LX/XT nebo J5/J7 nebo K18/K24 a nebo MARTU.

      0 0
    • littlebiker  

      Díky jiříku, že ses zeptal, ty strokery vůbec nevypadají špatně za tu cenu

      0 0
      • Neddy  

        Ale ty Strokery už jsou dávno ze hry pryč, takže smůla ;-) Vítězem bude asi Shimano Deore XT.

        0 0
      • jIrI___  

        Na Strokery jsem se byl podívat na živo a vadí mi, že u verze Ryde je ve třmenu hadička uchycena na pevno, ne kloubově. Pak to na vidlici tvoří takovou nepěknou vlnu, jak od ní hadice odstává. Na funkčnost to vliv nemá, ale designově se mi to vůbec nelíbilo.

        0 0
    • Kol.ista  

      Mam brzdy jak J7 tak J3 a zkousel sem aji J5 a porovnal bych to tak ze J3 a J5 brzdi stejne jenom je ta J3 proste oskubana tim ze nema serizovani hadicky, delenou objimku, je tezsi atd. Na brzdne sile sem nepozoroval zadny rozdil a ta J7 ma navic jenom to kolecko chodu paky a ja ho nepouzivam. Je vpodstate na nic… Brzdna sila je podle me porad stejna. Takze bych bral tu J5 a nebo klidne aji J3 a za usetreny penize neco jinyho :-)

      0 0
    • jIrI___  

      Ach jo… Takže do výběru přibyly ještě Strokery Trail :-). Takže XT, J5, nebo Strokery?

      0 0
      • Dave.6  

        Zdravim, abych nezakladal novou diskuzi. Nemate nekdo zkusenosti s tema novejma strokerama carbon?

        Vypadaj zajimave, sada na odvzdusneni je soucasti aleni a uz maji taky nejake to kolecko na stelovani chodu.

         

        Diky za pripadne postrehy

          
        0 0
        • Dave.6  

          trosku blbe zarazeno ale co se da delat :)

          0 0
        • stihac  

          stroker carbon – to su tusim tie co maju zaciatok paky hlinikovy, leb aby tam bol karbon protoze to lidi chtej tak je zvysok packy karbonovy? Tak tie sa asi prilis nebudu lisit od pribuzneho modelu…

          0 0
          • Dave.6  

            netusim, kdyz se podivas na odkaz vypada ze cela packa je carbonova…

            a hlavne uz to ma nejake to stelovaci kolecko co je videt fotce v odkazu. Jen nevim zda je to na prodlouzeni mrtveho chodu nebo jen posun paky od riditek…

            0 0
            • stihac  

              teraz to nemam u seba, ale v jednom Vele referovali o Stroker Ryde ked boli nove a marketingovy guru od nich tam pisal, ze karbonove su len o 2 gramy lahsie, ale ze ludia karbon chcu… Dufam aspon ze to bolo o tychto brzdach. Pozriem to a pripadne zajtra uvediem na pravu mieru ;)

              0 0
              • Vilém  

                Jednu velkou vyhodu karbon na packach ma. A to tu, ze v zime paky nestudi.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To je ale jen taková drobnost, protože jednak v zimě se vozí rukavice (tedy já alespoň ano) a pak na brzdách nemáš prsty pořád. Tedy tahle výhoda je znát spíše více když je tak kolem 12st., kdy ještě třeba dlouhé rukavice někdy nevozim.

                  Tedy i když carbonové brzdové páky mám na obou kolech, tak to moc jako výhodu nevidím.

                  Mnohem více je tahle výhoda znát u rohů, když se pak drží delší dobu a dotyk je na větší ploše, to pak může studit i přes tenčí rukavice.

                  0 0
                  • Vilém  

                    ja je nemam na zadnem kole, ale v dobach kdy jsem jezdil 365 dni v roce do prace na kole, bych je ocenil. Aspon jeden prst na brzdach mam stale, to je asi deformace z dob, kdy jsem koketoval s trialem. Na zimu jsem vozil neoprenove navleky na packy a pomohlo to velice.

                    0 0
                  • Oakey  

                    NO s těma prstama furt na brzdách, já třeba mám furt ukazovák danej na brzdách, ať jedu, kde jedu. Nevim, jak a kdy sem to začal dělat, ale už párkrát se mi to vyplatilo…

                    0 0
                    • stihac  

                      Napriklad tak ze si celu dobu nevedome pribrzdujes, a tak mas teraz super kondicku? :))

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      To já si tedy vůbec nedokážu představit držet řídítka 100% času pořád stejně (když máš pořád prst na brzdách), to bych tedy při delších trasách (4h+ čistého času jízdy) rozhodně nevydržel. A samozřejmě bych nemohl ani mít rohy (které ty ale nemáš dle kol v profilu).

                      A mě se tedy nestalo ještě nikdy, že bych měl problém kvůli tomu, že nemám pořád prst na brzdě. Třeba v kopci, kde se plazim často krokem (což je časově třeba klidně 80% vyjížďky pokud je kopcovitá a v terénu, v kopcích se tráví vždy času nejvíc) si nedokážu představit situaci, kde bych potřeboval mít připravený prst na brzdě.

                      Ve sjezdech, kde je to třeba také jezdím s prstem na brzdě trvale, ale není to 100% (tedy v ne každém sjezdu je to třeba), občas je pro mě lepší v některých úsecích raději držet řídítka všemi prsty pro pevnější úchop (když to je třeba mírně zkopce, přehledný úsek, ale poměrně rozbitý, tedy rychlost to nenabírá, vidím daleko a tedy využiju lepšího úchopu).

                      Ono navíc podle mě čas potřebný k přesunutí prstu na brzdu (nepočítám držení za rohy, což ale samozřejmě ve větší rychlosti neprovozuju, to mám téměř výhradně do výjezdů) je téměř zanedbatelný vůči času reakce. Pohyb prstu na páku bude někde kolem 0,1s, reakce člověka bude tak od 0,2s (to je ale superrychlá a neobvyklá), klidně až přes 1s. A pod 0,5s bude málokdy (takhle soustředěně se jet nedá trvale a někdo pod 0,5s nemá reakci ani když se bude na to pekelně soustředit).

                      A při reflexivním brždění na krev stejně musí dojít k několika dalším současným akcím typu zpevnění rukou a těla (pokud k tomu nedojde a máš pořádné brzdy a opravdu pořádně za ně vezmeš, tak okamžitě letíš), které také nepatrně trvají a prstem na páku šaháš současně. Nebo dokonce někdy musí dojít k přesunutí těžiště, aby bylo možné ostré brždění, což trvá už mnohem déle než ten prst na páku.

                      Tedy nejsem si vůbec tak moc jistý, jestli s prstem na páce při nečekané situaci zastavíš nějak výrazně rychleji. A vůbec bych si nedotroufal odhadnout, že jsem někde něco ubrzdil díky tomu, že jsem měl prst na páce a že jinak bych to nestihnul.

                      Ale docela by mě to zajímalo (a pokud budu mít něky náladu, tak si zkusím udělat pár testů), tedy několikrát zabrzdit na stejném místě s prstem na páce a bez prstu na páce a porovnat brzdnou dráhu. Tohle bude celkem objektivní, protože to ukáže případný rozdíl mnohem více, protože to bude zkráceno o reakci (předem budu vědět, že tam budu brzdit) a tedy pokud nějaký rozdíl bude, tak vynikne několikanásobně více (oproti reálné situaci, kde to bude o reakci zpožděné a ta reakce bude stejná v obou případech).

                      0 0
                • stihac  

                  tak to stacia aj plastove… :)))

                  (len tie nemaju ten opticky hi-tech efekt)

                  0 0
              • stihac  

                Tak to upresnim: karbonova packa nie je o 2 gramy lahsia, ako som vcera pisal, ale TAZSIA (!) (Kazda frajerina nieco stoji :)) A zaciatok packy by skutocne mal byt hlinikovy – pravdepodobne kvoli zavitu, ktory neviem ci by v karbone bol optimalny…

                0 0
            • Mug  

              Na jejich stránkách píší, že rozdíly jsou oproti Trail: –20g, karbonová páčka a podkladová destička desek je z Alu slitiny.

              Kolečko uvnitř páky reguluje vzdálenost páky od řidítek.

              0 0
              • stihac  

                a co, to si protireci s tym co som napisal? 2 gramy ubytok na packe a 18 na podkladovom materiali dosticiek. Takze ked strcis to hlinikove oblozenie po obrzdeni toho serioveho do normalnych Stroker Trailov, tak si to vytunil zadarmo s ubytkom 18 gramov. (uprimne povedane ja na kole nepoznam ani ubytok 180 gramov… ale to je jina.) Akoze ovela viac gramov zhodis ked odmontujes celu jednu brzdu, vsak mas dve, a naco, ved taka drahota hadam nezlyhava :)))

                0 0
                • Mug  

                  Nic takového jsem nenapsal. Jen jsem popsal rozdíly, jak je uvádí výrobce na svých stránkách. Toť vše.

                  0 0
      • littlebiker  

        Není to cena jenom za jednu brzdu? V balení nepíší, že je tam pár. jenom jedna…

        0 0
      • Radek.Hulan  

        Hayes Stroker Trail ne. Měl jsem tyto brzdy na Superioru XP 920, a velice brzo následovala výměna za Shimano XT. Trail je slabý, a tolik nevydrží co osvědčená konstrukce Shimana. I podle prodejce je zde počet reklamací poněkud vyšší než je zdrávo.

        Jinak dobré jsou i Shimano LX, třmeny jsou v podstatě stejně účinné jako Shimano XT, rozdíl je pouze v pákách, tak máš u XT lepší možnost nastavení.

        LX jsem měl na GT Zaskar Carbon, měnil jsem na XT sadu, ale ani jsem nemusel (hodně poznat byla XT přehazovačka, ale už LX brzdy bych řadil nad Hayes Trail).

        0 0
    • VanVren  

      Kupoval jsem za 3800 Kč pár Stroker TRAILů i s kotoučema, jestli chceš, pošlu ti odkaz. Zatím jsem s nimi spokojenej.

      0 0
    • jIrI___  

      Takže XT 08 objednané, teď jen počkat do pondělí na pošťačku a hurá testovat. Snad nebudu zklamaný. Díky všem za příspěvky do diskuze.

      0 0
      • Bafoon  

        bajk bajk ať to jezdí

        0 0
      • jIrI___  

        Pro případné zájemce napíšu srovnání XT a BB5: Hned jakmile mi XT přišly poštou byl vytečený olej z přední brzdy. Tím jsem se naučil naplnit a odvzdušnit brzdy – je to jednodušší než jsem čekal. Třmeny jsem vystředil na zatíženém kole. Zadní kotouč si ze začátku při jízdě po silnici a silové záběru občas škrtl, ale to spravil první sjezd s bržděním. Pak už neškrtal. Ani mě nepotkalo žádné cinkání. V mokrém terénu jsem si všiml, oproti BB5, jemného dávkování brzdné síly. BB5 buďto brzdily nebo nebrzdily, s XT je to úplně o něčem jiném. Taky jsem poprvé v životě poznal co to je brždění jedním prstem, na BB5 bych kolo takhle neubrzdil. I když jsem jezdil v mokru, neozývalo se žádní pískání ani další pazvuky. Jediné co bych asi vytkl je odlišná délka kroku přední a zadní brzdy – u zadní je trochu delší. Nevím jestli to je u hydr. brzd normální, ale tady se to dá na pákách různě poštelovat takže ve výsledku chodí obě páky totožně. Jen si s tím můsí člověk trochu vyhrát. Závěr je takový, že nelituju o něco větší investice než jsem měl původně v plánu. Rozdíl mezi BB5 je XT je mnohem větší než jsem původně čekal :-)

        0 0
        • Neddy  

          Hlavně jestli sis nezapomněl postěžovat, že ti to poslali s vyteklým olejem…

          Jinak nevím, jaké to je odvzdušňovat brzdy na kole, ale na motorce už jsem to párkrát dělal a myslím, že to bude dost podobné.

          Delší krok u zadní brzdy je způsobený délkou vedení hadičky, kapalina totiž působí nejen na pístky, ale i „roztahuje“ hadičku. Takže vlastně ten delší chod je to roztahování hadičky… ale tohle se spíš projevuje podobně jako zavzdušnění, takže to možná nebude ten delší krok, který myslíš…

          0 0
          • jIrI___  

            Já si nestěžoval. Jen jsem tam to vytečení dal proto, aby šlo vidět, že naplnit a odvzdušnit brzdu Shimano dokáže i úplný amatér, který nikdy neměl hydry pod rukou :-)

            0 0
            • Neddy  

              Ještě že ti ta vyteklá kapalina nezamastila třeba kotouče, to pak jde špatně dolu.

              0 0
              • jIrI___  

                To nebylo nijak moc, žádné loužičky v krabici :-). Prostě jen byla zamaštěná páka a prázdná expanzka. A kotouče navíc byly zabalené zvlášť, takže žádný velký problém. I když mě to zpočátku zaskočilo – zmáčknu páku až k řidítkům a destičky se ani nehnou :-D

                0 0
            • Neddy  

              Jestli máš ICQ  (279860800) nebo Jabber (neddy @ jabbim . cz) tak si mě prosím přidej ;-)

              0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.