• Johnnyxjr

    Chci koupit tohle kolo,

    http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

    mám 185cm 85kg jezdím 80% asfalt 20% šotolina a terén, ročně cca 12000km. Zajímá mě vaše zkušenost s kolem, kolik stojí servis a jakej máte názor na cyklo69

    předem díky za info.

    0 0
    • Mark-H14  

      Mám vyhlédnuto stejné kolo. 50% polňačky a lesní cesty, 30% asfalt, 20% lehčí terén. Mám jen 175cm a bohužel zatím i 84kg.

      Test: http://mtbs.cz/…er-2012-test?…

      0 0
    • Kubiczech  

      Chvilku jsem se na něm vozil a hodně se mi líbilo. Já tyhle pevné SJ 29" považuji za nejlepší kola v nabídce Spešlu a jen lituju toho, že jsem zatím nemohl zkusit vyšší verze. Samozřejmě opět trocha rozčarování nad cenou, ale pokud máš nějakou zajímavou slevu, tak bych do něj šel.

      Servis – pokud trochu vládneš, tak maximálně kolem 500,–/rok za servis vidlice a měnit co odejde.

      0 0
    • Mark-H14  

      Já mám dilema, zda připlatit za carbonovou verzi a nebo zda je to zbytečné. Váhový rozdíl mezi AL a carbonem by neměla být více než cca 200g. Osázení krom rámu naprosto totožné.

      Nepatřím k těm, kteří by si kupovali nové kolo každý rok, ani každé dva roky, tak nevím zda by carbon byl vhodný s zda je jeho přínost opravdu tak znát při jízdě.

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      0 0
      • Azmir  

        Pochybuju že mezi carbonovým a hliníkovým rámem bude pouze 200g, to by musel být mega lehký hliník a mega těžký carbon. Jinak carbon určitě přinese i nějaké to pohodlí navíc, zase za cenu toho carbonového spešlu už by se dalo si mylsím koupit něco mnohem lepšího.

        0 0
        • RedRS  

          zajímalo by mě, odkud údaj je 200g.. na druhou stranu 500g to ale taky nebude.. co myslíš něco mnohem lepšího?

          Zajímalo by mě kdo má 29er výrazně lepší než Specialized? :-)

          0 0
          • Kubiczech  

            Při přepočtu katalogová cena/vybavení má výrazně lepší kola spousta výrobců.

            0 0
            • RedRS  

              to je jasný, ale základ=rám, radši vezmu kolo s „horší“ výbavou než s „horším“ rámem a to jestli tam bude x7, x9 nebo xt pro mě není známkou něčeho výrazně lepšího

              0 0
            • RedRS  

              to že zalatíš míň za „lepší“ komponenty pro mě není známkou výrazně lepšího kola, rám=základ

              0 0
              • Kubiczech  

                Rám sice je základ, ale kde bereš tu jistotu, že rám Specialized je nutně kvalitnější? Tuhle jistotu ti dá pouze Zdeněk Holzknecht. (: Já si to třeba nemyslím, jsem si skoro jist, že další značky nabízejí zcela srovnatelnou kvalitu (třeba jen proto, že jejich rámy sjíždí ze stejné linky a projdou rukami stejných asijských dělníků).

                Sebepropagují ale tím nejlepším způsobem, to bezesporu. Čili jestli on ten příplatek náhodou není spíš za to eSko než za vyšší kvalitu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ten rám je především jediněčný. Takvou geometrii jako má Stump. 29 nemá na trhu žádný jiný rám. Ať si každý vybere, jestli je to pro něj dobré nebo špatné, v každém případě tu ale není žádná alternativa.

                  Pro menšího jezdce (tak od těch cca 180–185cm a menší) bych osobně dal přednost právě té geometrie Stump. 29 před čímkoliv jiným.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    O geometrii řeč nebyla nebo jestli ona geometrie je důvodem cenovky… (:

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Co je důvodem ceny těžko říct (těch důvodů bude nejspíš více).

                      O geometrii sice řeč nebyla, ale je to jedna z nejdůležitějších vlastností rámu.

                      A jen poukazuju na to, že tady není jiná alternativa a je to tedy dost specifická situace (u 26" třeba nic takového není).

                      0 0
                • RedRS  

                  srovnatelnou bezesporu asi jo, ptal jsem se, kdo dělá ten výrazně lepší.. fakt by mě zajímalo, kterej z těch výrobců to je. m.j. je jasný, že u Specialized platíš především i za „značku“

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    A já ti odpověděl, že výrazně lepší rám asi nedělá nikdo, ale výrazně lepší osazení na srovnatelném rámu ti za ty peníze nabídne leckdo. Nic víc.

                    0 0
            • Azmir  

              přesně takhle jsem to myslel

              0 0
        • Mark-H14  

          Ještě to nemám zváženo, protože AL nemají u nás kladem. Zvážím až je budou mít a napíšu to přesně – tohle bylo jen tvrzení prodavače, který mi vtrdil, že ten Carbon ve velikosti 17,5" , na který se k nim zatím chodím dívat, váží 10,4 (bez pedálů) a v testu viz. výše je tabulka, kde udávají váhu AL v 17,5" 10,6 bez pedálů. (není to údaj výrobce, tak jsem mu věřil)

          0 0
          • RedRS  

            co bude markantnější jsou vlastnosti, ještě by mě zajímal rozdíl mezi rámem Stumpjumper Carbon a S-Works..

            0 0
          • Kubiczech  

            Jezdil jsem sice větší velikost Compa, ale ta váha 10,6 kg u menší verze podle mě reálná není.

            0 0
            • Mark-H14  

              Nehádám se, mě se to osobně také nechtělo věřit. Ten carbon ve velikosti 17,5" převážím v lednu a napíšu. Někdy v lednu nebo únoru by měl přijít na prodejnu v AL, bohužel ve velikosti 19". Také ho zvážím. Třeba se zde najde někdo, kdo bude mít možnost převážit toho hliníkového dříve.

              Tady píší 10,6kg bez pedálů. Nevím jak to vážili – napíšu jim.

              http://mtbs.cz/…er-2012-test?…

              0 0
              • Pivozrut  

                ja som mal SJ Comp 29" vo velkosti 23 a hmotnost bez pedalov, s povodnými komponentami bola 11,3 kg, čo je podľa mňa výborná hmotnosť pri veľkých kolesách a tak veľkom ráme!

                Geometria biku je super, jazdí sa na ňom super, komponenty sa časom obmenili…

                0 0
                • maajkee  

                  a to jezdíte všichni bez pedálů nebo co? :)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    a někteří i bez šaltru :)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Se mi líbí jak vám to příjde vtipný, ten váš všeobecnej omyl :)

                      0 0
                  • Pivozrut  

                    pedále neboli v štandardnej výbave biku, tak preto sa udáva hmotnosť bez pedálov – tie si tam môžeš dať aké len chceš a bude to potom dosť subjektívna hmotnosť (nakoľko rozdiely v hmotnosti pedálov môžu byť kludne aj 200–300 g)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ono by se dalo prodávat kolo i bez sedla a gripů, možná bez gum. To si taky můžeš dát jaké chceš :)

                      0 0
                      • maajkee  

                        Asi tak :)

                        Ono kloudný pedály co něco vydržej to je stejně tak 350g navíc, v mém případě XT pedálů a to není moc zanedbatelná hmotnost.

                        0 0
                      • Pivozrut  

                        ano, ale tento bike bol len bez pedálov (gripy, sedlo a všetko ostatné tam bolo!!!) tak preto hmotnosť bez pedálov – to by tam každý musel napísať napr. 11,68 kg s pedálmi Sh M-520, ktorých hmotnosť je 384 g, takže jednoduchšie je asi napísať model (ktorého štandardná výbava je vždy v popise konkrétneho modelu) a poznámku „bez pedálov“ nakoľko nie sú v štanderdnej výbave, ok? ;-)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          mě to je jasný, já spíš jen prudil :)

                          Obecně moc nemusím sledování váhy u těžkých seriových kol a vážení bez pedálů je v tomto kontextu spíš k smíchu.

                          něco jiného to je u Top produktů

                          0 0
      • Kubiczech  

        Připlatil bych si. Komponenty odejdou, ale rám zůstane a s ním už nic neuděláš. Subjektivně mi přijde, že váha je u 29" jeden z nejdůležitějších parametrů. U lehkého se přednosti platformy 29" násobí.

        0 0
        • Mark-H14  

          Jen nevím, jak je to s carbonem co se stáří týče. Jak na tom bude carbon po 4 – 5 letech oproti hliníku? Letos mám za sebou jeden jump přes řidítka a jeden jump na pravý bok a můj 14 let starý hliník nic. Bojím se situace, že dám za carbon XY tisíc a v důsledku své chyby ho rozsekám a nebude na nový. Četl jsem o dírách v přední rámové trubce od kamenů apod. Tohle mě docela děsí. Ochranná samolepka je samozřejmostí, ale…???

          0 0
    • Mark-H14  

      :-)

      0 0
    • king-bike  

      Specialized No.1

      0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem si jej dnes objednal. Nemůžu se dočkat!

      Poradil by mi někdo co za pedály?

      0 0
      • Attila  

        XT

        0 0
        • Mark-H14  

          prošel jsme zde hodně vláken o nášlapech a vyšly mi také XT, případně XTR – jen se něják vnitřně nemohu smířit s tím, že vše je sram a pedály SH.

          Vím je to blbost! Nesnáším USA a pořídím msi „americké kolo“

          0 0
      • Johnnyxjr  

        Koukni na ně dnes mi je namontoval pouzival jsem stejne na starsim kole a lepsi cenu asi nesezenes

        http://www.kupkolo.cz/…0_90637.html

        0 0
        • Vilém  

          Tak to bych radsi dal 540ky, nez vyhodit 300,– navic kvuli 7mi gramum.

          0 0
          • gargamel  

            Já bych vzal 520, který budou fungovat naprosto stejně, jak oboje výše zmíněné a jsou za pár korun.

            0 0
          • Attila  

            nové XT pedály mají větší kontaktní plochy s podrážkou a bota je na nich stabilnější.

            0 0
            • Mark-H14  

              A od kterého roku? Ať nekoupím starší model za cenu nového.

              0 0
            • Vilém  

              At na to koukam, jak na to koukam, tak teda nevim kde ta plocha pribyla. To zas bude neco ve stylu, pridali jsme 5% plochy pedalu, pojede to o 30% lip:)

              0 0
              • Attila  

                Tak to na to koukáš blbě!

                0 0
                • Vilém  

                  Tak muzes me nasmerovat, kde je ta vetsi kontakni plocha a o kolik je tedy vetsi nez treba u 540tek?

                  0 0
                  • Bafoon  

                    ty zfrézované plošky… zámek je víc utopený proti 540

                    0 0
              • Haryk  

                5%??? To tomu fandíš.

                0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem včera vážil Specialized Stumpjumper HT 29 comp ve velikosti 19" bez pedálů a váha ukazovala 11,1 kg.

      Myslím, že ten ve velikosti 17,5", který na mě čeká u prodejce, by mohl při troše dobré vůle opravdu vážit výše zmiňovaných 10,6 kg, což není vůbes špatné na sériovku bez jakéhokoli zásahu (odlehčování)

      0 0
      • maajkee  

        To jako myslíš že rozdíl 1,5" na rámu ti hodí půl kila rozdíl? To určitě ne, tak 100–200g max a počítej pedály tak 350g. Každopádně i tak je to solidní hmotnost.

        0 0
    • maajkee  

      Na 80% asfaltu mi příjde MTB naprosto zbytečný, ale každýho věc. Nicméně to kolo se mi moc líbí.

      0 0
      • Mark-H14  

        majkí,

        tohle není moje vlákno, jen jsem se přiživil, protože jsem si koupil stejné kolo (ještě jej nemám doma) v 17,5", hned jak jej zvážím tak písnu. Sám jsem zvědavý.

        PS: já doufám, že budu jezdit snad 50% polňačky a lesní cesty, 30% asfalt, 20% lehčí terén

        0 0
        • maajkee  

          Však já to nepsal tobě, ale zakladateli :)

          0 0
      • Johnnyxjr  

        Čus těch 80% je sice na asfaltu hlavně jezdím cesty do práce a to dělá zhruba 45 km/ den po celé trase je tak půlka toho roz… jako prase kolikrát jedu za klukem na silničce a ty tam kličkujou a vyhejbaj se dírám tak asi tak.

        0 0
    • Peter*s2  

      doporučili byste tohle kolo i při výšce 174 cm na nějaké netechnické ježdění?

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce