Ahoj, hledám nového Fulla na své blbnutí v lese. Docela se mi zalíbil tenhle https://www.cyklo69.cz/…orangeorange?…
Chtěla bych se vás zeptat, co na něj říkáte, případně zda byste doporučili něco jiného za ty peníze.
Měřím 178cm a váhá 60kg.
Ahoj, hledám nového Fulla na své blbnutí v lese. Docela se mi zalíbil tenhle https://www.cyklo69.cz/…orangeorange?…
Chtěla bych se vás zeptat, co na něj říkáte, případně zda byste doporučili něco jiného za ty peníze.
Měřím 178cm a váhá 60kg.
za mě fajn jen ta barva vidle je psycho :)
Ta se mi právě líbí, je do dost vidět :-)
Skvělá volba, kolo dobře stoupá a při sjezdu na trailech je skvělé. Za tyhle prachy ho hned kup :-) Barva je super
Máš osobní zkušenost jo?
Ano. Mám tedy Camber, ale byl jsem teď několikrát na testovačkách a 2× na Spešl a jezdil jsem celý den carbonový Stumpjumper a carbonové enduro. Enduro od Spešla mne neoslovilo (zato Lapierre Froggy, ach :-), ale Stump je skvělé kolo. Camber je raketa, jede jako blázen a dá se s ním i hopsnout, ale Stump je lepší volba. Opravdu za tu cenu do něj jdi. Užiješ si zábavu na trailech a klidně si můžeš střihnout i nějaký XC závod a nebude to žádná tragoška. Kdybych kolo kupoval dens, šel bych místo Cambera do Stumpa, no a kdyby mi někdo ubral 20 let :-) tak jednoznačně do Froggyho :-) a celé dny bych řádil na trailech :-)
Hopsnout se da skoro na vsem… :-) Camber evo lita treba hodne solidne. :-)
Za me stump super univerzal, mam elite 29 2016 a jestli budu měnit, tak to bude zase stump, jen novější model.
Za ty peníze je to super volba. Stumpjumper je podle mě ve své kategorii jedno z nejlepších kol.
Před koupí si to někde půjč a vyzkoušej. Zas taková sláva, jak zde někteří popisují, to není. Chybu neuděláš, ale musí to sednout. Já se Stumpa zbavil pro jeho nudný až laxní projev :-)
A jakého si měl, 2015 nebo 2016?
Měl jsem 2014 EVO, ale na test festech jsem letos od Specialized projel vše co šlo a jediné co mě nadchlo bylo turbo levo :-)
ale to bylo úplně jiné kolo, než dnešní Stump
souhlasim mel jsem 2012, 2015 a dnes s pohledem z5 jsem rad, ze je pryc. Vozit se po polich a lukach, to je to co mu slo. Do kopce se stavel, slapat s FSRkem bez locku do kopce moc neslo, dolekopcom byl nervozni. 2016ku jsem jel jedno odpoledne a to kolo je opravdu jine, jistejsi, ovladatelnejsi… Na traily myslim super volba.
A v čem myslíš laxní projev? Jako že ti pořádně nesednul?
Jednak mi nesedla velikost, M mi je malé, L zase velké. M nechci natahovat představcem a naopak L už je na mě dlouhé, ztrácí hravost. A právě hravost v terénu je to, co kolům Specialized chybí. Dává sice jezdit pocit jistoty, ale je to takový bezemoční tank, který projede vše a zároveň není náročný na zkušenosti. Ještě dva roky z5 byl pro mě Stumpjumper nejlepším univerzálem, co jsem si mohl přát, Fsr systém je fakt skvělý a funkční, ale velikosti a geometrie nejsou pro každého, alespoň já se s tím nějak nepopasoval. Měl jsem možnost v terénu vyzkoušet mmjn Canyon Spectral a Rocky Mountain Pipeline a to byly zcela jiné zážitky. Ještě chci vyzkoušet Whyte t130 a nějak to uzavřít :-)
Ja mel staršího stumpjumpera, tuším 2014, vím, že teď je geo jiná…ale já byl nestastnej…to kolo hezky jelo to jo…ale na wheelee nebo bunny hop moc usedly. Navic FSR dle mně moc aktivní systém, když to má i trošku fungovat…zlaty maestro nebo DW.
Maestro mi treba vubec nesedí…trance x 29" bylo nejdebilnejsi kolo na kterém jsem kdy jel, reign trošku lepsi ale proste mi nesedlo.
Já mám Stumpa 2016 v hlíně a jsem velmi spokojený. Velmi dobře vyladěný systém FSR s dobrou geometrií. Věděl jsem co chci a ježdění mě na něm velmi baví. Ale kdo nemá rád chod fsr nemusí být spokojený.
Uz to vidím, mel si 2015 evo comp, to nemůžeš srovnávat, po změně geo na 2016 jsou to uplne jina kola. ;-)
Edit…tesne vedle tim 2015.
…čti dále…projel jsem si letos všechny kola od Specializedu, geo je sice jiná, ale projev stejný :-) a jelikož se žádná změna na Stampu nechystá pro další rok až dva, je třeba se poohlidnout jinde. Byly doby, kdy Spešl udával směr a trend ve vývoji geometrií, ale vše se mění.
Jojo, četl jsem to… Ja se na jeden rok poohlednul jinam a zase se vratil ke 29 Speslum. Mel jsem reigna, to bylo moje hodne velke slapnuti vedle, nesedelo mi vůbec.
Maestro je dost specifický systém a buď sedne hned napoprvé nebo né. Taky jsem z něj nebyl nadšený, naopak mi přišlo, že přední a zadní tlumení nejsou sladěné jako celek, oproti tomu je fsr symfonie.
Najel jsem na tom tak 500–600km a jedny závody v Koutech a prodal. Nerozsekat tehdy na testovačce od S gumy na sračku na DH trati v tréningu, jel bych raději na půjčenem Stumpu. Ale beru, ze každému sedí něco jiného.
Aktuálně jsem nahodil širší řídítka, karbonové 30 mm rovaly, jiné kotouče a chrochtám blahem. Jediné co mi chybí je ten kastlík v rámu. :D
Kup a nepřemejšlej o tom.
No já ho mám a je super i ty barvy
Na Stumpa nedám dopustit…nej kolo co jsem měl a vyzkoušel. A že jich bylo. Když uz tady máme ty fotky kol… ;)
Stump by mě dneska přesvědčil jedině cenou a to kdyby Ramala pustil ještě pár Elite kousků za „dotovanou“ cenu :-D, jinak už je dneska dost zábavnějších kol. Konkrétně na Whyte t130 jsem hodně zvědavý.
Pustil by kdyby byly… :-) Ale už nejsou ani v Holandsku. Jen kolem me jich jezdi tak třináct… ;)
…já vím, slyšel jsem a viděl jsem :-). Ale ony jsou…ještě i na krámech jiných prodejců, kteří od něj brali, jen s němá není rozumná řeč :-D. Nicméně už mě ta horečka přešla co jsem zjistil, že existují kola, která mě baví víc.
Slyšel a videl? Se zname?
Ahoj,
Ja Stumpa 29 vyzkousel nedavno, byl to sice model 2015, ale i presto sem byl velice mile prekvapen. Kolo je velice rychle, jak po rovinach a do kopcu, tak hlavne ve sjezdech.
Co se tyce velikosti, tak na mych 178cm „M“ sedelo.
V porovnání s 27,5" co sem posledni dobou vozil, mi neprislo malo hrave, dokonce do manualu slo neskutečně lehce. Skoky taky vpoho.
Jen snad byla citit gumovejsi zadni stavba v switcbackach a pri dopadu mezi sutry.
Ale i tak sem hodnotil velice dobre a mit potrebu jen jednoho biku, zvazoval bych noveho stumpa. U Tebou vybrane verze bych jen nestrpel vidlici, urcite bych dal PIKA.
A to je ta vidlice tak špatná?
No, je to takova vysokozdviha XC vidlice a prubeh zdvihu nic moc.
Kazdopadne do nedavna sem vozil YARI a ta mi taky celkem sedela. Prechod ma Lyrika se nijak zasadne neprojevil.
Jenže pike je plus cca 19000,– (minus teda prodej revelationu) OEM verze jako loni na koloshopu za 13000,– nikde neni… A to nez PIKE vzal bych z Nemecka Lyrika.
Kdybys chtela ještě něco lepšího, tak tohle je skvělá volba za supr cenu https://jizdni-kola.heureka.cz/…expert-2016/
Nebo ještě tohle, protože to má dámskou geometrii https://jizdni-kola.heureka.cz/…carbon-2016/
Holčina má 178 cm… ;-)
Ramala má poslední kousek Elite v eMku pod 60tkč. Kdo nevěří, ať tam běží :-). Musel podrážit, protože Concept Store sebranka to psychicky nedávala :-D
Zdravím piloty tohoto super stroje. Chtěl sem se zeptat jakou máte zkušenost s vydrží řetězu? Na původním 1×11s řetězem KMC X11 SL sem udělal 1100 km, všechny jiné (levné) řetězy mi vydržely max 800 km. Teď mám SRAM GX EAGLE 1×12 a moc víc asi nenajdu na řetěz
Co to?
Trochu to rozveď.
Zdravím piloty tohoto super stroje. Chtěl sem se zeptat jakou máte zkušenost s vydrží řetězu? Na původním 1×11s řetězem KMC X11 SL sem udělal 1100 km, všechny jiné (levné) řetězy mi vydržely max 800 km. Teď mám SRAM GX EAGLE 1×12 a moc víc asi nenajdu na řetěz
No nevím, já teď měnil první řetěz u Eagla GX po necelých 2700km a byl jsem dost na rozpacích,čekal jsem větší nájezd.
Na řetězech KMC (pohon 3×10) jsem v´běžně najek cca 4500km. A to si párkrát do roka střihnu nějaký ten závod.
Takže jest-li čekáš nájezd jen cca 1100km, to by byla bída.
Je tedy fakt že já po každé jízdě řetěz tak nějak čistím, třeba to má vliv na funkci :-)
To snad není možné.
Já sem vždycky po každé trochu špinavější jízdě kolo umyl a řetěz vypral do takového stavu, že tam nebylo ani zrnko písku, pak sem jej „důkladně“ promazal a stejně mi nevydržel moc. Teď s eaglem sem se rozhodl neprat, jen sem tam očistím wapkou/ hadrem a namažu a nájezd není nějak rozdílný :-(
Co používáš k mazání? Já teď používám finish line ceramic a dříve sem používal megaolej sprej.
Priste to zkus bez prani.
No vždyť to píšu, že současný řetěz sem ještě ani jednou nepral (rozpouštědlo a aceton) a po cca 600 km měří 132,6.
Hlavně bych ale na kolo nepoužíval tu WAPku ale každý at si samozřejmě dělá a používá co chce :-)
Zdravím piloty tohoto super stroje. Chtěl sem se zeptat jakou máte zkušenost s vydrží řetězu?… …Výdrž řetězu a modelový typ kola nesouvisí !
Marek G :
Trochu opožděně,většinou mažu obyčejným teflonovým olejem ve spreji, on tolik nešpiní :-)
Někdy se ulakomím a použiji něco lepšího (kapu na jednotlivé články), ale pak je to po vyjížďce tak zasrané, (samo sebou že po aplikaci a vstřebání znovu očistím), že se zase vracím k teflonu.
No a poslední dotaz ohledně výdrže Eagle řetězu, se mi to nějak ustálilo že měním okolo 3,5k km.
Mohlo by to být lepší, ale co nadělám :-)
Takže nejen že jste technicky neschopný/technikou „nepolíbený“ , ale dokonce neumíte používat řazení na webové fóru. Prostě pacient pro V8s je takové vlákno https://www.bike-forum.cz/…michu-i.html