• Vecis

    Ahoj! Chtěl bych se zeptat majitelů popř. borců co tomu rozumí, jak dobře nastavit AURONA(Vím, že je to na každém a jeho preferencích, ale…). Vidlice je nová, příjde mi celkem dost tuhá, progresivní(malé nerovnosti tlumí maximálně mé ruce) a především co mě zajímá jak nastavit ty komprese, skoro v tom nevidím rozdíl :D . Prosím o nějaké ověřené nastavení… Děkuji za rady :)

    0 0
    • Mereck  

      Mrkni na kolik ji máš nafoukanou (je-li tvrdá, nastav správný sag) a koukni, jestli uvnitř nemáš token (ten by ji dělal progresivnější) Nová vidle možná potřebuje trochu zajet / rozchodit.

      Jinak já vozím asi 4 kliky HS a 6–8 LS (počítáno od úplně otevřené) a rychlý odskok (asi 5 kliků) Mám ji z Tuning Testu, což určitě pomohlo, ale rozdíly v nastavení poznám.

      0 0
    • hrota  

      Auron mi přistál nedávno doma, ve vzduchové komoře je token, ten zahoď co nejdál, dále pak klasicky, rozebrat, doplnit olej do spodních nohou (Auron má už připravené molitan kroužky pod gufery, ty namoč do oleje) a hustý olej nad vzduchový pístek.

      Takže vlastně to, co radí tady kolegové výše. Inspiraci sem bral tady. Navíc sem si takhle už kdysi dávno hrál s Raidonem a pomohlo to. Co se točítek týká, tam budeš muset hledat svoje nastavení, každopádně nějaký rozumný základ popsali v tom článku, na který se odkazuju :)

      0 0
      • desperado600  

        Plati tohle i pro Aion?

        Diky

        0 0
        • hrota  

          Pokud mohu mluvit za sebe, tak každá vidle od SR je trochu dodělej si sám.

          Dokonce existoval návod přímo od SR, kde doporučovali dodat mazací olej do nohou, sami prodávají mazací kroužky i do Raidonu. Záleží, jestli si vidlu troufneš rozebrat, zkus pogooglit, ty vidlice se rozebírají prakticky všechny stejně, samozřejmě otázkou je pak záruka.

          0 0
        • ferry  

          Platí, práce na pár minut, chod vidlice parádní.

          0 0
      • Vecis  

        Díky za tip, jdu si to přečíst :)

        0 0
    • desperado600  

      Mate nekdo zkusenost s upravou u SR Santour, kdy se odstrani ten plast, ktrery u Rock Shox nazyvaji token.

      Popr. pouze zakrati.

      Mineno plast pod ventilkem na leve noze.

      Viz video: https://m.youtube.com/watch?…

      Docilim po zakraceni a zachovani sagu veci citlivosti u Aionu na drobne nerovnosti ( panelka a pod. )

      Dekuji za zkusenosti.

      0 0
      • maajkee  

        Větší citlivosti nedocílíš, jak se tady mnohdy mylně píše.

        Naopak, když vyndáš token, tak na stejný sag, budeš muset foukat vyšší tlak a vidlice bude na drobné nerovnosti zkraje zdvihu spíše ještě méně citlivá.

        Token se odstraňuje proto, protože s ním je Auron až dost progresivní, to znaměná, že v ruhý plovině zdvihu začíná hodně tuhnout, což je dobrý když někdo třeba dost skáče. Když token vyndáš, chod bude linárnější, tedy vidlici snáze dostaneš do zdivhu, já pak když občas poskočim a hůř dopadnu, tak jdu klidně na doraz.

        Vyšší citlivost dosáhneš jak už někdo psal, pokud místo vzaleíny do spodních nohou, dáš olej, třeba 7,5W a zrovna tak napustíš olejem molinatové kroužky pod guferama.

        Zrovna tak pokud dáš řidší olej do tlumící patrony (to už je složitější úkon) Z výroby by tam měla být hustota 10W.

        Tak nějak v kostce.

        0 0
        • desperado600  

          Diky za objasni, dava mi to smysl.

          Pokud napustim ty krouzky olejem, jak dlouho to vydrzi, nez bude treba znova napustit?

          Je mi jasne, ze to odpovida zatizeni, ale obecne, snese to i sezonu?

          0 0
          • Mereck  

            Ty kroužky budeš dělat vždycky v rámci servisu spodních nohou, ne? Když rozděláš vidli, kroužky v rámci servisu/čištění buď vypereš a napustíš olejem, nebo dáš nové a napustíš olejem…

            Zkrátka správná otázka zní: jak často servisuješ vidlici?

            0 0
            • maajkee  

              Tak. Já dělám zpravidla servis vidlice před a v půlce sezóny. Ale záleží jako moc a kde člověk jezdí.

              0 0
              • desperado600  

                Myslel sem si, ze to tak bude.

                A este byvh se zeptal, kde se daji poridit ty krouzky, ostatne i dily na Santour?

                Asi bych to zkusil napustit a zdycky jenom vymenit.

                0 0
                • Mereck  

                  Zkus web BP LUMEN.

                  0 0
                • hrota  

                  Koukni si nějaká servisní videa, minimálně v jednom jsem viděl, že tam kroužky byly. Popřípadě můžu rozebrat Aurona, co mi leží doma v krabici, ještě jsem neměl důvod dělat údržbu, když ještě nemám doma rám :D

                  Každopádně pokud kroužky nebudou, tak BP Lumen, jak radí kolega, bral sem od nich kroužky na Raidona.

                  0 0
                • Mereck  

                  Nebo tenhle web http://bike4u.cz/…-rl-rc-11803?…

                  Na ten mě odkazoval Milan z TT, když jsem ztratil víčko komprese. Třeba tam najdeš i ty molitany.

                  0 0
                • desperado600  

                  Diky za pomoc, molitanky sem tam nasel.

                  Dokonce i „tokeny“

                  Vyzkousim olejovou upravu ..

                  0 0
                  • Mereck  

                    Jo, tu dej. Mám Epicon a Auron na oleji a sluší jim to!

                    0 0
                  • Pan.Fazole  

                    molitánek za 120kč, to mě hrozně sere tyhle ceny za takový halířový položky.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • Radus  

            Jednou za čas otoč kolo na rodla a máš namazané kroužky .

            0 0
            • Mereck  

              Přesně tak. Sám to tak dělám s Epiconem a Auronem a fajn.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Suke001  

      Takže pokud nemá člověk problém s tím, že vidle chodí moc do zdvihu, nechat osazeno, pokud chapu spravne :-)

      0 0
      • THORX  

        Jestli nemáš problém stím aby ti chodila po celém zdvihu tak token musí jít pryč taky ho budu dávat pryč .

        0 0
      • Pan.Fazole  

        vsak to psal maajkee hore:

        pokud využíváš celej zdvih při "normálním SAGu tak to nech bejt.

        0 0
    • desperado600  

      Tak sem konecne povolil matku na svem Aionu a cekalo me prekvapeni.

      Cekal sem zlutej plast a vybaflo na me mohle.

      Myslenka je zvednou progresivitu, ale mam tam dva gumove cudle.

      Docilim toho, kdyz jeste jeden pridam?

      Druhej dotaz, kde ho vemu? Na: pblumen.cz sem ho nenasel.

      Predem dekuji.

      0 0
      • mirorek2  

        Zvýšit progresivitu u Aionu? Kdo jsi a co skáčeš? Já mám přes 100 kg a bez vložek ve vzduchové komoře se při správném sagu konci ani nepřiblížím:-) a to ani zdaleka

        0 0
        • desperado600  

          Sag cca 27% coz je cca 70psi

          Vazim + – 95kg, obvod bicepsu 47cm, velikost boty 45EU atd ..

          Ten skok … Dam sem fotku :)

          0 0
          • desperado600  

            Sorry, fotka neni ..

            0 0
          • mirorek2  

            možná už je ten novější model laděný více do měkka, jinak nevím. Někde se mi válí ten origo žlutý bazmek možná, kdyby ti to pomohlo

            0 0
            • desperado600  

              dekuju za nabidku, asi bych napred zkusil doplnit to gumove kurvitko.

              jak se to bude chovat atd ..

              0 0
      • waltari  

        Nevím jak u Aionu, ale u Auronu jsou standartně 2 tokeny. Klidně ti jeden přenechám, jezdím bez nich. ;-)

        Takto využiju celý zdvih. Při sagu 25% využiju 95% – 98% zdvihu.

        S tokenama při 30% sagu, využití 85% zdvihu. ......180cm/75kg

        0 0
      • maajkee  

        Mám nějaký skladem.

        0 0
      • Vecis  

        Mam 86kg s vybavou. Bez tokenu a foukam na 80psi.Chodim max 93% a to davam kolu dost zabrat. Takze 3 tokeny si myslim, ze bude opravdu ale opravdu hodne progresivni a nepohodlne, sam jsem si to v zari zkusil, kdyz jsem ji mel novou :D Ja bych tam na tvoji vahu nechal 1 token a hodil na 25% sag.

        0 0
        • waltari  

          +1 ;-)

          0 0
        • maajkee  

          100kg jezdec. 25–30% sag. Na řady všech jsem na začátku vyndal tokeny a postupně je vracím. Už tam mám zase 2 a přemýšlím o třetím. Foukam cca 90psi a uz jsem byl několikrát na dorazu. Především s mojí netechnikou v lokalitách jako Maštale dostává zahul. Takže je to o tom kde a jak člověk jezdí.

          Výhoda že s tokenama stačí menší tlak na stejný sag a vidlice je tím pádem zkraje citlivější.

          0 0
          • desperado600  

            tak presne toho bych chtel docilit.

            tzn. tlak 60 – 70 psi (doladit dle potreby) sag cca 27% a nepujdu nadoraz, coz se mi fcil deje.

            tretim tokenem, doufam ve vetsi tutost pri 85 – 90%.

            0 0
    • Nikovlas  

      Dotaz na ideální SAG:

      Rám (HT), který plánuju koupit, je určený na 130 mm vidli za předpokladu 30 mm sagu (23 %). Chci pořídit Auron RC2-PCS z T-T. Mám ho dát na 130 mm a jezdit cca těch 23 % sag, nebo ho dát na 140 mm zdvihu a jezdit větší sag? Pro zachování stejné geo bych pak potřeboval 28,5 %. (Pro jízdu budu mít čistých 100 mm v obou případech.) Jaký sag je pro tuhle vidli ideální?

      Při větším sagu (menším tlaku), budu patrně chtít vyšší progresivitu, ale z toho, co tu čtu, to vypadá, že u Aurona s tím nebude problém. Mám 73 kg.

      Vidli nechci doma rozebírat, takže předpokládám, že další změna bude možná až při dalším servisu – metoda pokus-omyl bude dost zdlouhavá.

      Dík.

      0 0
      • mirorek2  

        140, když tak dáš o dvě podložky pod představec méně

        0 0
        • Nikovlas  

          Tak jasně – posez nějak doženu, ale zároveň budu mít menší úhel hlavy i sedlovky, nepatrně výš střed… trošku jiné jízdní vlastnosti… Což by mi nakonec možná vyhovovalo, ale nejdřív bych chtěl začít s geometrií, kterou má rám doporučenou – po sezóně (následující) se třeba rozhodnu s tím zahýbat.

          Takže teď mi jde spíš o to, jaký sag je u téhle vidle na 130–140 mm ideální – podle toho vezmu takovej zdvih, abych s tím sagem dodržel optimální geometrii.

          0 0
      • Mereck  

        Já na celopéro 120/120 dal Auron se zdvihem 130mm a změna byla k lepšímu. Jestli máš origo rám na 130mm vidli a dáš tam 140mm, myslím že neprohloupíš. Mně těch 10mm navíc příjemně přizvedlo řízení. (Jedině že bys chtěl úplně zachovat současnou geo a neměl podložky pod představcem na ubrání – pak bys asi musel dát 130mm)

        0 0
        • Nikovlas  

          Teď mám XC HT. Kolo, co stavím, bude po všech ohledech víc „trailové“ = „lower, longer, slacker“. To je záměr, takže potud ok. Chci tedy začít ideálně u téhle „papírové geo“ a pak uvidím. Jde mi teď čistě o ten sag – o chování vidle. Jestli pak budu chtít ještě víc zdvihu a položenou hlavu, nebo naopak – to můžu řešit později, až na tom něco ujedu.

          Nicméně dík za reakci.

          0 0
          • Mereck  

            Tak bych asi řekl dej 140mm a sag 25%

            25% mi přijde příjemnější, hravější… Možná jen moje dojmologie, ale je to tak.

            0 0
      • Mereck  

        Ideální sag asi individuálně podle potřeby. Já vozím 20% – 25% (podle situace) Jsem pako a pumpu mám neustále v batohu, takže si sag fakt můžu měnit i potom co vyrazim ven. Ale ideální sag je asi hodně osobní nastavení, takže mých 20–25% ber s rezervou.

        0 0
    • desperado600  

      140mm na pevnaku je uplne na pohodu.

      Tim, ze stavis pevnak predpokladam, ze nebudes extra hepat.

      Toz se odpichni + – 30%. Ale tak, aby ti to pekne zehlilo a pri tvojim kvichtu, bys se nebal tlak klidne mensi jak vetsi.

      Toz tak ..

      0 0
    • Vecis  

      Mam jeste jeden dotaz! Pri rozebrani vidlice mi vypadl (pravdepodobne) doraz. Bohuzel jsem si nevsiml ze ktere vnejsi nohy :D a ted si nejsem uplne jisty kam ho zpatky ulozit. Viz. foto.??

      0 0
    • K*k*t  

      Dobrý den chci se zeptat Tomáš Zejda jezdí SR Santour Auron 27,5 a snížil to na 120mm

      Jak? Pomocí tokenů popřípadě mám ubrat nebo přidat

      0 0
      • mirorek2  

        pošli to do servisu, dělá se to při výměně oleje třeba, musí jít ven shaft

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pepe72  

        Rozeber to podle youtube a vyrob si vymezovací podložku, tu tam nasadíš.

        0 1
    • K*k*t  

      Děkuji

      0 0
      • boo-beek  

        Bacha, jestli máš nového Aurona s EQ vzduchem (pozitivka s prepouštěcím kanálkem do negativky namísto staršího řešení s negativní ocelovou pružinou), změna zdvihu se dělá výměnou air shaftu, protože musí přesně sedět umístění kanálku, tam si se spacery nepomůžeš.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.