zdravím, máte někdo zkušenosti s výměnou oleje v patroně suntour auron rc2? a jaký jste dávali olej do patrony? někdo píše 10w a někdo zase 2,5w… díky
zdravím, máte někdo zkušenosti s výměnou oleje v patroně suntour auron rc2? a jaký jste dávali olej do patrony? někdo píše 10w a někdo zase 2,5w… díky
Dej tam olej podle toho jak máš nastavený odskok. Jestli ho máš natočený skoro do plna tak bych to nechal na továrních 10w. Jestli to máš na půlku kliků tak můžeš třeba dát 5w. Pokud jezdíš podzim zima na byku taky bych volil řidší pak to nestuhne na med a jde to nastavit. Pozor ovlivní to obje komprese.
Jezdím celoročně… Odskok do rychlá, komprese povolené. Mám to dva roky od slance a jak jsem to rozebral, tak olej vystriknul, byl napěněný a předtím píst v patroně nechodil plynule, po dotlačení vyjížděl…
Dal bych 10W pokud nejsi na konci rozsahu odskoku. Řekl bych, že patrona je s 10w tiší, než s 5W. Zrovna teď jsem Aion RC taky dával nový olej a do Auron RC2 před 2 dny. Do obou jsem dal 10w a prostě mi to přijde lepší než s 5w co jsem dával naposled.
No, tak teď jsi mě zase nahlodal. Mluvil jsem s p. Slancem od kterého mám tu vidli a řekl mi ať dám 5w…
Tak vyměnit olej v téhle patroně je otázka pár minut, když nebudeš vidlici kompletně čistit. klidně zkus 10w,7,5w, nebo 5w a když ti to nebude vyhovovat, tak to jenom vyměníš a hotovo.
Ok… No a jaký dáváš? Mám v plánu motorex. A množství na oko nebo těch 70ml jak jsem viděl už jinde napsané. Spoje lepiš a nahoru teflon? Díky
Je to jedno, používám motorex a bel-ray. Dávám to od oka, napřed stejně uděláš spodek s odskokem a potom teprve montuješ zbytek a liješ do kompresní části. Oboje si otevři do plna C+R. A do kompresní části naplň tak do 1/3
Díky už mám hotovo ;-) Koupil jsem motorex 5w, odměřil 70ml, nalil, složil, zapumpoval, chvíli to chrochtalo než se olej přepumpoval a vypadá to cajk. :-)
Uvidíš, ale je dobré napřed odvzdušnit část s odskokem a když je hotová, tak teprve přijde dělat tu část s kompresni částí. Ale jestli ti v patroně nezačne cvakat, tak je to v cajku a bublinka tam není.
Tak to jsem dělal úplně jinak v tom případě. Na YT jsem našel video týpka s duruluxem jak naleje kompresní část, dá ten dělící kousek, zbytek z těch 70ml naleje dolů a sešroubuje. Zapumpuje a hotovo… Tak jsem to udělal taky tak. Uvidím po nějaké jízdě , ale jak jsem to zkoušel v dílně, tak se to jevilo ok.
odkaz pls
https://www.youtube.com/watch?…
je to sice na durouluxe, ale je to v podstatě stejné…
mohl bych Vás poprosit o postup u odvzdušnění patrony? děkuji.
up. neporadíte? v pátek budu rozebírat.
stačí mi postup rozebrání patrony a doplnění oleje do patrony.
děkuji
zdravím, dělal jsem to podle YT… je důležité to dobře rozebrat. Mi povolila nejdřív jiná matice než v postupu na YT a trochu jsem se s tím trápil, ale nakonec se povedlo. Nicméně jsem po nějakém provozu ještě nekontroloval stav v jakém to teď je po vymontování patrony. Jestli to nenatáhlo zase vzduch nebo nedělá nějakou jinou neplechu. To jde poznat v ruce ve svislé poloze…
určitě ti nejprve povolila ta vrchní matice. stejně jako mě. mohu se zeptat, jakým chvatem si povolil tu správnou část?
svěrák + cit přes ne moc hrubý smirkový papír a opatrně zkoušet povolovat postupně.
Předpokládám, že do svěráku jsi upnul tu trubku, a povoloval klíčem za matici 23mm?
Přesně tak
Tak oživím tohle téma:
Mám patronu RC2-PCS a přisála si mazací olej a nejde do zdvihu. U staré RC2 bylo odpuštění oleje/výměna triviální, ale jak to udělat u patrony s PCS systémem?
Máte s tím někdo zkušenosti, popřípadě nějaký návod? Zajímá mě, jak nastavit správnou výšku pístku a jak pořádně odvzdušnit tu patronu. Plníte to přes odmontovanou vrchní matici?
Nikdo nic k servisu? Neříkejte, že si Aurona nikdo doma neservisuje…
ahoj,uz jsi to nejak zjistil?me ted vytekla patrona rc2-pcs pres tu vrchni matici.tak hledam jestli to zvladnu sam nebo servis,diky
Nezjistil jsem zatím nic. Čekám na vhodný olej, abych to mohl rozdělat a zkusil to pořádně naplnit.
Pokud vytekl olej vrchem, tak bych čekal, že praskl nějaký z O-kroužků u regulace komprese.
Tak nějak osobně hádám, že bude postup plnění následující:
V případě prasklého O-kroužku je potřeba ho samozřejmě vyměnit.
Kdybys našel, jak na to, budu jedině rád!
me vytekl olej protoze se vysroubovala ta vrchni matice.nejak jsem si nevsiml ze je to povolene:)
podle me by to melo byt naplnene plus minus jak na fotkach
https://nsmb.com/…urolux-r2c2/
tohle by mohlo slouzit jak navod
A u tý pravý nohy, jak se to vůbec dá zkontrolovat jestli to je dotaženy? To se nějak vycvakne ovládání komprese?
Nemám ji dlouho:-)
Nic, už jsem to z toho tvého odkazu pochopil.Jsrm se jen bál abych to nezničil
Super! Tohle je přesně to, co jsem se snažil najít. Vzpomínal jsem si, že jsem někde četl o tom jak plnit PCS tlumič, ale neuměl jsem to dohledat. Podle toho, co vidím, se ani komprese vydělávat nemusí. Čili je to úplně jednoduchý proces. Až přijde olej, tak poreferuju, jak to šlo.
Prodám Aurona Boost PCS 2018 TT zdvih 140–160mm. Když tak do SZ. nevyužit její potenciál.
Zajímavé, ale bazar je jinde. Tam budeš mít určitě větší úspěch.
Ano
S 0,7 barů v pneumatikách by snad stačila i pevná :-)
Kéž by.
To zní jako reakce někoho kdo na pevné vidlici moc nenajezdil :-D Taky jsem žil v tekovéto iluzi :-D Na hladkých trailech je to super, ale jakmile člověk vjede do kamení a kořenů, tak zmizí veškerá trakce a požitek je akorát pro masochistu :-D
Jestli jezdí s 0,7 barů, tak by stačila, protože s tak nízkým tlakem přes šutry a kořeny nemůže jezdit, to by to vyzul během pěti minut
Ale byl to spíš jen takovej ftípek na ty jeho tlaky, pro mě absolutně mimo + asi tak jak pevná :-)
Neměnil někdo negativní pružinu v auronovi? Jaká je tam od výroby střední?