Zdravím, vlastním vidlici Suntour Aion a při správném tlaku mě vidlice „žere“ cca 1cm zdvihu. Přisuzuju to silné negativní pružině, protože když vidlici víc napumpuju, vyjede až na doraz.
Řešil někdo takový problém?
Zdravím, vlastním vidlici Suntour Aion a při správném tlaku mě vidlice „žere“ cca 1cm zdvihu. Přisuzuju to silné negativní pružině, protože když vidlici víc napumpuju, vyjede až na doraz.
Řešil někdo takový problém?
Oni to dělají i Solo Air od RS, ale ne zas tolik. Buď to nech a jezdi nebo se dá upravit ta negativka… (v historii to už někdo řešil)
Našel jsem, že se na to někdo ptal, ale řešení žádný
Solo air ale funguje uplne jinak.
kolik vážíš? negativka by taky měla korespondovat s tvoji váhou, jestli Suntour prodává víc druhů to netušim… případně trošku zbrousit :-)
Brousit to fakt nezkoušej, Kup slabší někde v pružinárně.
tak snad neni tak velká, ne
Nepomůže to, tvrdost zůstane stejná. Leda že bys myslel zbrousit vnější průměr pružiny, ale to by byla prasárna, ve vrypech pak můžou vznikat i praskliny
brousil jsem kdysi pozitivní pružinu na Manitou Nixon a bylo to uplně v pohodě. Zase to není šoučástka kde jde o život
To bych netvrdil..
Na funkci vidlice nemá silnější negativka žádný negativní vliv (problém by byla příliš měkká negativka), jen přijdeš o nějaký ten mm zdvihu. A dle toho jak moc ten zdvih chybí to ne/řešit (jak kvůli reálnému funkčnímu zdvihu, tak hlavně kvůli geometrii).
Pokud i těch pár mm vadí, tak buď vyměnit negativku nebo pokud nejsi na maximu zdvihu vidlice, tak zvýšit zdvih vidlice se zachováním stávající negativky.
Jsem prave na maximu zdvihu a ten 1cm by se hodil. Rozeberu vidlici, zmerim pruzinu a objednam jinou, diky za odkaz. Ty pruziny jsou ve vidlici tusim dve
Mám za to že sem někde četl že někdo právě jednu vyndal a nechal tam jen jednu. Jestli je to dobrej nápad netuším, ale asi to fungovalo…
Může to vyřešit ubírání na zdvihu, ale zmrská to citlivost na začátku zdvihu. Takový „tuning“ bych určitě nedoporučoval.
A kdzž nemáte etanol, dejte tam třeba metanol… Tohle je naprosto k ničemu, síla pro odtrh bude o dost větší.
Pokud to má pístnici jako Epicon/Epixon,tak si dirku navrtej další.Nebo tam ten kolíček nedávej a šupni tam jen nějakou podložku,stačí přemejšlet jak tam co funguje.Epicona jsem vozil na 170mm,to je maximum co jde,vzduchový píst těsní od 175mm.Prostě jsem kolíček vyrazil a ten plast se opřel o talířek pod pístem.Pístnice tlumiče to taky skousla,jen na kolo to bylo už moc a tak jsem vrtnul dirku 10mm nad horní (140mm) a mám to na 150mm zdvihu.
Nema to už dirky. Zdvih se nastavuje pomocí spacerů.
Tak jsem koupil jinou přužinu a vyřešeno, díky za rady
Kde si kupoval, jakou si vyměnil (jsou tam dvě) a jaký je výsledek. Ještě otázečka, kolik vážíš?
Kupoval jsem na
http://www.webareal.cz/…uziny-tlacne
Měnil jsem tu kratší, vážím s výbavou cca 80kg. Jsem teď na zdvihu jaký má být, tedy 160mm, tlak ve vidlici mám 80psi. Je potřeba zkusit různé tuhosti pružiny, se slabou se vidlice roztáhne až na doraz tlumiče. Použil jsem rozměr 2,8×20×50×8
Mám na Epiconu taky silnější negativní pružinu, ale když jí vyměním, tak se vidle zvedne jenom když je nezatížená. Na funkci se nic nezmění ne ? (při stejnym tlaku)
Však o to jde, aby se vidlice zvedla nezatížená :) Aby šel taky nastavit správný sag a aby využívala většinu zdvihu. Ale pak jsou další parametry, který už jsou omezený samotnou konstrukcí tlumení. Aby se vidlice zbytečně nenořila při dopadech, apod.
Aktuálně mám nezatíženou vidlici na 110 (někdy 115mm), má mít 140mm. Takže SAG mám cca 40%, při započtení toho co sebere negativka. Při vyšším tlaku to třeba i vyjede na 140mm, ale není v lidskejch silách využít celej zdvih, komprese i odskok mám povolený na max.
Takže když budu mít u nezatížený vidlice 140mm při stejnym tlaku, jediný co se změní je úhel vidle u opřenýho kola o zeď ne ?
Jakej je teda smysl výměny tý pružiny ?
Když dáš měkčí pružinu, tak budeš mít zdvih 140mm, který využiješ protože ti bude stačit menší tlak na to aby vidle vyjela do zdvihu To je logické.
Když dám nižší tlak, tak budu mít ještě větší sag ne ? i při použití tvrdosti pružiny, aby to vyjelo na těch 140mm.
Já bych řekl, že si trochu nerozumíme. Resp. že nevíš, co je to SAG.
sag je o kolik vidlice zajede ne ? U mě to dělá nějakech 25 až 30 mm,tzn. 80% ( 110 až 115mm má zdvih a když na kole stojim jsem někde na 80 až 85mm, tzn 30mm sag).
Když dám měkkou negativku a dostanu se na 140mm při stejnym tlaku (abych pořád využil celej zdvih). jsem na SAGu 40 %, viz výše
Nemá epicon taky nějaký elastomer pod víčkem s ventilkem? Jestli to dobře chápu, vadí ti progresivnost. Tedy když máš sice nezatíženou vidlici na 140mm, tak buď nevyužiješ celých 140 zdvihu a nebo máš velký SAG. Při SAGu 40% už chodíš v celém zdvihu.
Pak je třeba zhodnotit, co je pro tebe lepší. Za sebe, abych pravdu řekl, nechodím pravidelně v celým rozsahu. To jsou jen extrémy, kdy to člověk někam zapíchne. Běžně, při hodně divoký jízdě, jsem tak 20 mm od dorazu při 160 mm v klidu vysunutý. SAG obvykle tlačím na hodnoty mezi 25–30 %. Když mám velký SAG nad 30 %, tedy nízký tlak v komoře, tak mi přijde, že je vidlice navíc hlučná, jako bych slyšel negativku. To při větším tlaku nedělá.
Já chodim pravidelně v celym zdvihu (rezerva pár mm) a vidle cvakne jenom při mojí chybě.
Ten elastomer jsem zahodil hned na začátku.
Nezatížená vidlice(na kole nikdo není) má mít zdvih 140mm.
Pokud se na kolo postavíš do jezdecké pozice měla by vidlice zajet o cca 25–30% to je SAG
Pokud nafoukáš vidlici na 140mm zdvihu a je moc tvrdá, tak musíš dát měkčí negativku aby jí pozitivka přetlačila na 140mm při nižším tlaku.
Ale když jí přetlačí na nížším tlaku, co se změní ? Krom toho že nezatížený kolo bude na 140mm. Ale bude tam stejnej tlak jako předtim tzn že ze SAGu 25% se dostanu na těch zmiňovanejch 40% při tlaku kdy se využije celá vidle a pořád je citlivá.
Prostě kosmetická záležitost, nic víc. Využitelnej zdvih je stejnej.
zvětší se ti vzduchová komora=větší linearita
sám jsem to řešil
Děkuji moc, promyslím a nakoupím.
Hele po case slehnou a slehnou i ty origo. Zkusil bych vidli víc nafunět a nechat stát
Mě teda po roce ježdění nic neslehlo :-)
Hoj dobřý lidé,
Nechci zakládat nové vlákno, tak se zeptám :
Plánuji objednávku Auronky vidle na 27,5+ bike a otázka zní, jakou max.šířku pláště tam můžu narvat?
2,5 a 2,6 se tam vejde ale dám tam třeba 2,8"?
Má někdo zkušenosti? Předem děkuji za info
Mám Auron a v něm DHF (27,5 × 2,3) Myslím že víc jak 2,6 by se tam nevlezlo, snad se nemýlím. Myslím že 2,8 už by bylo moc.
PS: mám osu 15×100. Nevím jestli by ti boost osa třeba nedovolila ještě větší šířku pláště?
Mám stejnou osu 15×100 a tý boost osy si taky nejsem jistý, jestli by to pomohlo noo..
A hlavně co jsem koukal, tak Auronka má 15×100 osu a boost 15×110bych tam asi nenarval noo.
Každopádně díky za info