Chtěl bych pořídit tuto vidlu. Mám Merida Matts TFS XC 500, rám 16" a chtěl bych tu vidlu 120 mm ale nevím jestli to není moc na rám… poraďte děkuji ;)
Chtěl bych pořídit tuto vidlu. Mám Merida Matts TFS XC 500, rám 16" a chtěl bych tu vidlu 120 mm ale nevím jestli to není moc na rám… poraďte děkuji ;)
Epicon ma nastavitelný zdvih co vím takže pokud to geometrii nebude sedět tak snížíš podle toho videa co jsem koukal by to nemělo být až tak těžké.
jaké vido si viděl ??
Ale to musíš tu vidli rozebrat. Ne že by to bylo moc těžký, ale ne každý rád rozebírá vidle.
120mm bez zatizeni nebo se zatizenim ? na jedny meridě mam verzi tt se 125mm zdvihu bez zatizeni, po nasednuti ma 100
bez zátěže ( mám 60kg)
Tak vždycky se snad uvádí celkový zdvih, tzn. bez zatížení, ne? :-D
ten sem udal ;)
Jasný, já reagoval na Quika.
Jinak 120mm na hardtail bych viděl jako hraniční. Epicon je ale poměrně citlivej a při sagu 20% by to mělo bejt ještě dobrý.
on nejaky vyrobce udava zdvih pri zatizeni? :)
K veci, pokud bude doporucovany SAG, tak asi jo.
pokial je ram stavany na 100mm tak tie +/- 2cm je podla mna uplne jedno. Po sadnuti na bike vidla tie 2–3cm aj tak klesne.
no ona je tam v základu právě 80 mm
uz tu hore pisali, zdvih sa da po rozobrati nastavit v rozsahu 80–140mm, je na to normalny navod, nieje to ziadny zakrok ktory by porusoval zaruku.
Ale vacsinou som videl ze sa predavaju standardne s 100mm, napr. kupkolo.cz. Pripadne sa dohodnut s predajcom ci to nespravia oni alebo ci nemaju aj 100mm.
Co jsem koukal na video, čím více spacerů ve vidli je, tím nižší zdvih. teoreticky tak jde udělat z 80mm vidle 120mm, ale ze 120mm kratší je třeba ty spacery nejdřív sehnat.
Poopravte mě prosím, jestli se mýlím.
mas pravdu, takto to bolo do modelu 2009. Tam uz niesu spacery ale kolik a diery v piestovej tyci http://gearinches.com/…-fork-travel
resp do modelu 2008, 2009 ma uz tuto inovaciu
Jo tak to bude tím, že mám model 2008 :-D … Už mlčim a šoupu nohama :-D
Mám ten samý rám ve 20ce.Byla tam 80ka vidle , pak jsem dal 100mm Epikona,na moje ježdění mi zdvihem nestačil,pořád jsem bojoval s nastavením.Tak jsem ho dal na 120mm a jsem spokojen.Negativka mi sežrala cca cenťák zdvihu,takže mám ekvivalent Reby 110mm.:)
no na 20" sem taky už viděl 120 ale nevím když mám tu 16" jestli to bude taky OK
Chce to zkusit,rámu to vadit nebude,to přežije,záleží co to udělá s geo,jak se ti na tom bude potom jezdit.Já bych tam na tvém místě dal 100mm.Kdyby ti chyběl zdvih tak to můžeš nechat zvednout dodatečně.:)
no já sem směřoval spíš obavu o rám ;)
Pokud s tím nebudeš skákat metrový dropy na placku,tak to musí vydržet.
Trochu se tu přifařím.Mám otázku ohledně kotouče, který mám ve předu.Mám tam 185 mm(vzadu je 160 mm).Nebylo by lepší dát dopředu taky tu 160tku?Mám Epicona ani né rok a najeto má ani né 1000km a mám strach abych ho tou 185tkou zachvíli neoddělal.Nejsem žádný ras, jezdím jen rekreačně ale sem tam si sjedu nějaký ten kopeček a mám ve zvyku prudčeji dobržďovat.Ale i při normální dá se říc pomalé jízdě(třeba20km/h) pozoruji při zmáčknutí přední brzdy, že je tam nápor na tu vidli.V neděli na vyjižďce se mi při brždění právě zdálo, že tam začíná mírnej vaklík čemuž se mi zároveň nechce věřit protože ji mám chvíli a je ježděna slušně-žádný divočárny!Tak sem doma zkoušel vůli v hlavovým-ta je v pohodě a ani ve vidli sem na místě nenašel znatelnou vůli.Pootočil sem stim seřizovacím šteftem dole v noze na druhou stranu a dnes sem tam při jízdě už nic necítil.Zatím nevím na čem sem ale kdyby 160tkovej kotou pomohl předejít případné vůli tak ho tam dám.Ten 185tkovej teď brzdí perfektně ale na to moje ježdění by mi stačil i 160 mm.
Jakej kotouč jezdíte na Epiconovi vy a jakej máte názor na to kolik snese Epicon?Díky za odpovědi.
185mm Epicon snese, takže to neřeš a jezdi
OK.Díky za odpověď.Ještě jedna drobnost.Když vidli zamknu a šlapu třeba do kopce po asfaltu tak tam jde sem tam slyšet jakoby klapaní.Ale to už mi dělalo od začátku když byla nová a vidle fungovala normálně tak sem to neřešil.Je to normální?Sem si říkal jestli to nemůže být tím zamikacím mechanismem.Jestli to nemůže být málo zamknuté.Nevím jak ten zamykací systém uvnitř funguje tak nevím jestli je buď zamknuto-odemknuto nebo to může zůstat i v poloze ,,ne zcela zamknuto,,já vím trochu stupidní otázka ale neměl sem vidli zatím kuchlou tak nevím jak to tam funguje.Mám zamikání z řídítek a montoval sem si to sám ale bylo to jednoduchý a myslim, že sem tam nic zkazit nemohl.Chodí to v celém rozsahu takže by to mělo být vpohodě.To klapaní mě trošku vadí proto se ptám.
Zkus na ovladači tím kolečkem vymezit vůli na lanku.
PS:zamykacím
mam 180mm a zatim žije…
Taky vozím 185mm J5, i při mé hmotnosti a nijak výrazném výběru ideální stopy vidle po cca 3.000km drží a funguje skvěle.
dobrej výlet .-)…pěkná krajina
Děkuju; foto je doklad toho, že místo koukání na cestu jsem se kochal a ta loužička měla hloubku skoro po kotouč :-) následovalo take-off, jak dokládá GPSka, která při tom kotrmelci přes rodla vypadla z držáku a zůstala viset na šňůře…
Tohle mi děla Epicon(model 2010 RLD).Je to normální?
Už sem se o tom zde zmiňoval ale blbě se to vysvětluje tak sem to natočil.Dělalo to už když byl novej ale vidle fungovala tak sem to nijak neřešil.Teď mi to ale zas vrtá hlavou.Děla to samozřejmě při zamčené vidlici většinou když šlapu do kopce a zabírám.Zkoušel sem točit tím bazmekem na ovladačí zamykání jak mě tu radil M13 ale nic se neděje.Na staré obyč Suntource, která měla taky zamykání z řídítek mě nic takhle neklapalo.Jo a ve skutečnosti to neklape tak nahlas jak na tom videu.To foťák to tak nahrál.Ale samozřejmě to slyšet jde.
Je to běžný a je to daný tím zamykacím mechanismem?Pokud ne tak prosím o rady.Předem díky.
Tak povol kolečko na ovladači (co nejvíc zašroubuj dovnitř), nech vidlici ovladačem odemčenou, sundej víčko zamykání na pravé noze, povol imbus co drží lanko, vyndej kovový ozubený protikus ozubeného kolečka, kolečko natoč (jde to v pohodě prsty) co to jde doprava, o čvtrt otáčky ho otoč doleva, vrať protikus do pozice odemčeno (nech ho volně, pouze pod tlakem pružiny), vrať lanko, utáhni malý imbus co ho drží, nasaď víčko, vymez vůli lanka kolečkem.
Tak jsem na to šel já a zamykání funguje perfektně, bez „efektů“ jako na videu.
o.k zitra se na to zkusim jeste mrknout.Ale myslim že chybu sem tam při skládání nikde neudělal.Každopádně díky za ochotu.
Chybu si třeba neudělal, kolečko nemuselo být správně nastavené už z výroby. Problém je, že změna z otevřeno/zavřeno (a obráceně) nastane asi v 1/8 otáčky doleva z pravého dorazu, ale doleva lze točit kolečkem o více než otáčku, tak je důležité, aby se vidlice zamykala přibližně v polovině chodu páčky.
Pokud máš kolečko nastaveno na „špatné“ zuby, může ta 1/8 (tedy uzamčení) nastat až téměř při maximálním chodu páčky a mohlo by to způsobit to cvakání.
je to ok, u niekoho to pocut viac, u niekoho menej
pri zamknutej vidle tlaci olej na ventil, ten sa otvori a pomaly prepusta olej do hornej casti, preto sa znizuje zdvih. Ventil drzia zavrety pruzne gumene kruzky, na otvorenie treba dost vysoky tlak, pri zavreti tam teda posobi dost velka sila. Preto ten zvuk.
Ten malej inbus není na nějaké časté povolování a utahování,je lepší jej vyměnit za jiný který je lehce do špičky.Originál má na konci krátkou válcovou část která zkracuje jeho uchycení v závitu a hrozí strhnutí.
Dělá mi to samé při zamknuté vidli. Neřeším. Jen se zeptám – zdvih máš 100mm? Já bych měl mít z TT nastaveno zdvihu 100mm (což také při úplném vypuštění zajede) ale přesto vyčnívá klůzáků 130mm a zdá se mi to poněkud „předkopnutý“ oproti jinejm strojům se stovkovým zdvihem :(
Ak mas verziu pre V-Brake tak ta ma ine vonkajsie nohy. Zdvih bude vzdy len to co sa zasunie pri vypustenom vzduchu. Dalsi rozdiel moze robit tlak vo vidle ktory „pretlaci“ negativku a vybehne to niekolko mm viac ako je nastaveny zdvih (mne asi 5mm pri 100PSI)
No V-brake mám (2010), takže to má fakt jiný nohy? :-O Jinak foukám kolem 80 PSI…
jj mám 100mm