Máte niekto skusenosti s touto vidlou? chcel by som ju používať na jazdenie polese žiadne tvrde zjazdy
Máte niekto skusenosti s touto vidlou? chcel by som ju používať na jazdenie polese žiadne tvrde zjazdy
Koupil jsem jí za 1500 Kč na svý druhý kolo na kterým jezdím po Praze. Proti toře kterou jezdím normálně nějak divně tlumí, ale za 1500 vlastně docela ujde. Synův levný Rock Shox Dart ale chodí líp.
Dart neni vidlice jel sem na něm párkrát a v životě už bych to na kole nechtěl :O(
Tak je to asi sedlovka ? Nechápu příspěvek, myslíš že je horší než Suntour XCR, nebo se chceš pochlubit nějakou svou dražší vidlí ? Srovnával jsem dvě levné vidlice okolo 2000,–.
Ne nechci srovnávat s dražší jen říkám že je to vidlice která je uplně k ničemu aspoň po několika svezeních na ní sem nabyl toho dojmu a na kolo bych si ji nikdy nedal (nvm jak je na tom XCR jen doufám že ne ještě hůř jak píšeš)
roude, jestli nechces toho darta, tak si ho urcite nekdo za 200,– vezme.
mám jí přes rok,na poježdění do města a na nějaké menší nerovnosti docela dobrý,ale pokud chceš něco do lesa,tak bych si asi připlatit a koupil něco lepšího.V zimě tuhne tak,že si myslíš,že je zamčená.
ja mam tu XCR a jezdí dobře ,v zimě mi připadá chod stejný jako v létě,asi si tu vidlu nejezdil v zimě
za ty peníze je to myslím nejlepší volba… máme s touto vidlicí dobré zkušenosti, akorát si zkontroluj jestli ti bude sedět pružina (nová stojí snad 800), na druhou stranu nemůžeš od toho čekat zázraky… pokud chceš jezdit hodně tak bych připlatil za Toru, případně (mám skoro strach to tu už napsat :-D) epicon od milana
Nech si ji vytunit a bude urcite lepsi nez novej SID a nebo kdektera Foxka… ;-)
no pokud mu jí bude tunit milan, tak bude lepší, než cokoli, co kdy kdo jezdil…
no tak nedělejme z toho další flame. každý thread o vidlicích končí tak že se píšou stránkové příspěvky, které ve výsledku nikdo nečte… protože to nemá smysl
oka…tak ať napíšu něco konstruktivního…NEBRAT!!!! je to děs…za ty peníze by se dalo asi sehnat něco lepšího v bazaru…
Cau,
jezdim tuhle vidli od kvetna a musim rict, ze je na tom spatne s citlivosti.
Napr. na nejakem delsim useku pre korinky a koreny to cloveka zacina
celkem nas.rat. Pri nizsich teplotach (pod 10C) tuhne olej a vidlice se stava
cim dal vice pretlumena. Nejmensi teplota, pri ktery jsem jel byla asi 3C
a to uz ta vidle skoro vubec nechodi.
tak to je dost na prd pretoze na biku ktory si chcem kupit je prave tato vidla, ostatne komponenty sa mi celkom pozdavaju…snad ju vymenit ale za co v priblzne rovnakej cene?
Asi jsem mel jeste napsat osobni hodnoceni. Mne nepripada az tak spatna
a za tu cenu bych ji pro turisticky pojezdeni klidne doporucil. Zavod se s ni
zajet taky da.
Ale vypozoroval jsem u ni vyse zminene nectnosti, se kteryma jsem se
musel naucit zit.
Na www.tuning-test.cz se da tahle vidle koupit upravena.
jezdil jsem ji cca rok, model 08, s tím že by reagovala na teploty nemám zkušenost, na svoji třídu/cenu mi přišla dobrá, trochu si nevěděla rady s mým metrákem váhy ale na rekreační ježdění paráda (dostane ji přítelkyně)
Tuto vidli mám od jara, takže jsem na ni už cosyk najezdil. A musím říct, že není super extra citlivka, ale na normální poježdění stačí. Jsem z beskyd, takže tady dostává zabrat. Asi bych potřeboval možná měkčí pružinu, protože jsem celkem dost lehký, ale za tu cenu, za kterou se prodává mi přijde jako rozumná volba.
kolik vážíš,ja mam 50 kg a chodi dobře,občas aj na doraz,ale ten doraz nejde vubec poznat,je to jakysi měký doraz,aji když sem vyndal z pružiny tu černou gumu velkou asi 15 cm,takže supr
prečo si vyberal z pružiny tú čiernu gumu? na čo slúži? lebo ja ju mám tiež na XCM
Elastomer. Bez něj bude vidlice chodit víc do zdvihu.
elastomer to není,je to jen taková guma která ti brzdí chod asi od3/4 zdvihu,asi aby ten doraz nebyl tak „naráz“
tak ted mi to leží v polici ve sklepě,nechce to nekdo koupit? :-)
takže keď je tam na mňa tvrdá pružina a ide mi max. do cca 3/4 zdvihu, tak keď vyberiem tú gumu, malo by to byť lepšie? to by bolo super.
Jo.
mělo by to tak byt ale nejsem si jistý,ale zase k čemu by to tam bylo? kvuli klepání pružinky asi ne
Tak som to vyskúšal a fakt to pomohlo. Predtým som dal vidlu max. do 3/4 a teraz maximálka išla tesne pod doraz, takže paráda. Díky
aneb jak udělat zadarmo rebu ;-)
vážím kolem těch 65 kg, ale projel jsem se na tatově epiconu nafoukaného na mojí váhu a rozdíl je opravdu znatelný.
jinak zkusím vytáhnout ten černý bazmek a uvidím. dík za tip
čau. ta černá guma v pružině je číslo 14 v tomhle PDF??
Ano.
V zakladu naprosto nefunkcni drzak predniho kola. po uprave v Tuning Testu na konkretni vahu je to nejen v dane kategorii supercitlivka. (vidlici jezdi pritelkyne). Hmotnost vidlice je obrovska, v teto cenove hladine ovsem obvykla
Ja mám XCM a za tú cenu na ňu nemôžem povedať jediné zlé slovo, akurát že v originále je tam na mňa moc tvrdá pružina. Toto je XCR, čiže vyššia trieda a za tú cenu…
Tak to se tes na toho epicona, kdyz proti XCM nemuzes rict krive slovo:)
Šak sa teším, ani si nevieš predstaviť ako :-)
Podle mě je to nejpoužívanější vidlice v česku. Neustále na ně narážím a abych se přiznal, už jsem na ně dost alergický. Prostě takový levný šmejd pro každého od dětí po důchodce.
Na žádné nové jsem nejel pouze párkrát na dost starých cca 3–4 roky. A to už mi přišlo dost nepoužitý.
Tak je to jedna z nejlevnějších vidlic, která v rámci možností dobře funguje ;)
Nic levnějšího neznám. Asi bych něco vygoogloval ale dal bych jí ocenění nejlevnější MTB vidlice na trhu.
řekněme nejlevnější použitelná, od suntouru je to nejlepší pružinový model, pak je tu ještě x-cm atd… to je teprve peklo… a co teprve RST (ty obyčejné, ne first etc.)
dal bych ji jiné ocenení, nej vidle poměr výkon/cena v kategorii low end
Jen bych doplnil „ocenění nejlevnější FUNKČNÍ MTB vidlice na trhu.“
Tak to nevim. kdes na tom byl? nepletes si to s jinym modelem?
…treba s XCM? tam uz je situace jina, to radsi pevnou.
možné to je, byly to meridy a tam místo nálepky Suntour dávají raději Merida.
Teď koukám na stránky meridy a ta používá XCM. Tak máš pravdu.
Já v ST moc rozdíl nevidím, tak prostě jak vidím XCR,XCM tak si řeknu a sakra a moc to nekoumám.
:) jo tak to bude ten problem. Ono XCM, nebo co to na meridach byva, je spis napodobenina vidle, ma plastovy pouzdra atd. XCR je neco zcela jineho.
nevíte někdo,jak by se tato vydlice dala překopat na mazání olejem?
motykou? tou se na kope nejlíp :-)
poradí te mi někdo?,jaký tam mám nalít olej?
třeba" tento":http://www.dookie.cz/…idlice-5-10/?… jiný?,rád bych aby to zas nesálo kotel peněz
Najdi si manualy vyrobcu vidlic, treba Manitou, RS, tam najdes jaky olej a kolik ho cca pouzit.
nic sem nenašel,kolik se ho tam dává? 20,30ml? víc?
to chceš všechno až po d nos ???
a nejlíp aby ti to ještě někdo udělal – chceš upravovat tak zkoušej a testuj jinak to nejde
já tam skusím dát 100ml a uvidim co to udělá
Vem si pak, pri zkouskach, na sebe nejaky spinavy hadry.
míň?to zas bude jen tak po dnu,a nedostane se to nikam ,ne?
Olej vzlíná. Neboj. Kdyby sis pořádně přečetl můj mail, tak se nemusíš ptát na všechno znovu tady.
četl
Asi špatně.
Tohle je tedy co, když ne to, na co se neustále ptáš?
7) Vnitřní nohy dát asi do poloviny vnějších, a do každé nohy
nalít 20ml
oleje
(já tam dal motorový10W-40 smíchaný s Redrumem v poměru 1:3 – 1RR,
3
motorový)
no jo,ale někde sem našel,že 40ml, a při 20ti,dostane se ton olej až k guferum?
Olej vzlíná. Už jsem to tady před chvílí psal. A stírací kroužky (gufero se používá k těsnění otáčivých hřídelů, stírací kroužek pro posuvný pohyb) jsou mazány molitanovými kroužky, které namočíš v oleji. Taky to máš v mailu.
4) Stíráky nasunout na vnitřní nohy a do mezery mezi stírákem a nohou nacpat proužek molitanu. Lepší by byl kroužek, ale neměl jsem po ruce děrovák s průměrem nohou.
no,molitan mám už pořízený(z žehlícího prkna) asi 5mm tlustej,ale de mi o to,jestli bude mazat aji horní kroužek pouzdra(jestli se tam dostane)
Nevím čemu říkáš horní kroužek pouzdra, ale udělej to tak, jak jsem Ti napsal. Funguje to. Pokud budeš chtít experimentovat sám, meze se Ti samozřejmě nekladou. Hoď sem pak výsledek.
kluzné pouzdro má jen dva body,o které se opírá vnitřní noha,každé(dolní horní) má asi na víku 2cm
a k tomu oleji:když tam dám těch 20,tak dosáhne ten alej aji na patronu aby ji mazal?
a mám otřít aji pružinu od vazelíny?
Já pružinu očistil. Ale třeba Loner řeší mazání vazelínové vidlice tak, že tam jen přidá olej. Pokud jsem to tedy správně pochopil.
K ostatní části dotazu už nemám co napsat.
Sorry že prudim, ale nemohl bys mi ten mejl co si posílal wojtkovi přeposlat. Chtěl bych totiž zkusit předělat starýho axona a splice. Díky
Axona mi Lišák předělával a rozdíl šel poznat, sám jsem si na to netroufnul :)
no jako teď sem konečně přešel na jinou vidli a jako nechápu jak si nemohl poznat rozdíl…mně teď přijde že sem ani nejezdil na odpružený vidli:D
Jak si to teď tak nějak dávám do kupy, došel jsem na to, že jsem byl s Axonem spokojenější :-(
možná si chytl nákej špatnej kus, a jako v čem se ti zdál axon lepší?
Hlavně mi připadalo lepší využití zdvihu. Tohle by sice Milan asi dokázal pořešit i na Reconu, ale přemýšlím, jestli to má vůbec cenu ještě řešit.
Využití zdvihu? Mě teda jediný co mi na něm připadlo dobrý bylo to snižování, ale o nákým využívání zdvihu bych nechtěl mluvit, jen odtrh sem naměřil asi 18 kilo a to si myslim že mluví za vše…s RVL to nemůžu vubec srovnávat. Ale když si jezdil olejovyho axona tak to asi taky byla jiná no…
Bohužel jsem nezměřil odtrh a vůbec celou charakteristiku. Ale je pravda, že Recon je zkraje zdvihu citlivější, dál už to jde do háje. Taky mi chybí „tvrdý“ lock, ale s tím se dá žít :)
takže nevíš,jestli to bude mazat aji tlumič,,,je na pytel,že to tam není nějak utěsněné,ze by se tam nalil olej,a mazalo se to pořád
Nejsi trochu natvrtdlej dyť už ti to tady napsal :D
na *víšku 2cm
???
Nezlob se,ale hledat ti je nebudu. Staci se podivat na stranky dovozcu a tam je najdes. Pripadne na strankach vyrobcu v anglictine.
stáhl sem si nějaký manuál,ale ukázalo mi to jen nějaký Matrix
Nevic co sis stahl, co ti to ukazalo, ale tady v tomto navodu najdes kolik a jakeho oleje cca dat.
zase metrix,jen čísla o něco co vypadá jako azbuka
Máš nainštalovaný Adobe Reader?
asi ne
To si delas prdel, ne? :)
už sem to stahl a jede to
tam není nic o tom kolik oleje dávat o noh,jen na tlumení
Raději do té vidlice sám nelez nebo ji dej do servisu ;-)
v servisu mi ji těžko předlají na olejové mazání,rozdělanou sem ji měl tak 10krat
Mas pravdu, taky jsem to v tomto nenasel. Driv myslim bylo uvadeno 16ml do kazde nohy (pokud se pletu, tak me nekdo opravte). Olej syntetika 5W-40.
takže ten fork oil muže být?,a jaká je lepší hustota menší nebo větší?
Teoreticky jo, ale ten je urcen do tlumice. Na mazani bys mel, aspon v pripade manitou, pouzit motorovou syntetiku pro auta.
a to najdu kde na benzince? jak to poznám?
mrkneš na nálepku a přečteš si to !!!
tento by mohl byt,ne?,nebo,jaký který najdu na benzince? dystak hod odkaz prosim prosim
No kdyz se ti chce dat za 100ml vic nez za 1000ml znackoveho autooleje, tak proc ne.
takže,pudu do benzinky,řeknu,že chci syntetický motorový olej???????
Na benzince bude drazsi nez v specializovanem ksefte. Ano reknes ze chces syntetiku 10w/40. Lepsi by mozna bylo stavit se v nejakym servisu a tam ti nejaky zbytky daji.
pardon, 5W40
to 5w40 je co?
Nemam na to silu, ani cas, pracuju. zkus pouzit google.
já už se fakt nemůžu smíchy udržet – máš fakt neskutečnou trpělivost :-)
a je lepší řidčí(5w) nebo hustčí(20w)?
nevím
a neví někdo prosím,jaký tam dáváte vy?(hustotu) ptal sem se asi 10kryt a nikdo mi nikdy neodpověděl
a proč by ti někdo měl odpovědět?
tak to nevím,ale je to dobrým z zvykem,když sme na forum
když myslíš – mě se na to ale neptej
hm
nevíte někdo?
proč se ptáš mě já už sem ti odpověděl
se tě neptám,když vím že nevíš
ptáš – nebo se nauč řadit příspěvky !!!
a ke tomu sem to měl napsat?
ke komu chceš píšeš to pode mě tak ti odpovídám
jo a opověď už ti dávno Vilém napsal stačí číst odpovědi
takže 5w?,a jek je to,čím je todle číslo větší,tím je hustší?
umíš číst?
ja newim,vy tady ze mě děláte ******,místo toho,abys řekl jo nebo ne
Vilém (05.03.2009 13:34:02)
tady ti jasně napsal co tam doporučuje – ****** ze sebe děláš sám.
já sem ti jasně napsal že ti k tomu co tam nalit nic neřeknu.
5w vím,to bude hustota,ale 40?
doma sem našel nějaká syntetický 10W40,mužu tam tát tento,nebo koupit ten 5W40?
Dej to tam a už to neřeš.
jj,právě du odměřit,jestli ho bude dost,je tam jenom zbytek,a zitra bych to předělal
tak olej vyzbude,do každé nohy dám 50ml a ještě zbude(možná ještě na 1 použití)
Vhnodnější je prej olivovej, nejlépe extra panenskej.
ten moc nemaže a setře ho voda,ale uvažoval sem nad tím,že bych s ním mazal řetěz,ale zavrhl sem to
Na řetěz sádlo ředěný slunečnicovým olejem…
ok,dycky při zabijačce u babičky nakradu nějakou kuži se sadlem :-D
A uplne nejlepsi je jelení luj…ten je odolnej i vuci extremnimu mrazu
:-D,mě stačí když mi zamrzne držka,natoš to dávat na řetěz
50ml, je zbytecne moc, ted uz vim, ze nemelo opravdu zadny smysl, se snazit ti pomoct. Stejne si meles to svoje a udelas to po svem, skoda snahy.
Naopak já myslim že by toho tam měl dát víc jinak mu to hned všecko vyteče:-D
tak kolik?mě těch 50 příde taky malo
Dej do každý nohy co se tam vejde…tim nic nezkazíš
tak kolik,někde sem četl že 40ml,a vy říkáte 20,to je taková miniloužička
čim víc tim líp…
já vím,ale abch pak neměl celý ksicht vod voleje
ono si to trochu eště sedne…a smíchej co nejvíc olejů dohromady. A přidej taky trochu lubrikáče, jestli víš co to je.
ten doma nemam ,pučíš? :-D
Maj ho v každý líp vybavený drogerce…a kdyby ti ho nechtěli prodat tak se nedej.
musí ne,to by bylo omezování svobody :-D
svobody ceho?
svobody penisu :-D
Jste dneska měli hodinu rodinné výchovy?
tak to už je moc… :-D
tohle už ani není možné wojtku xD vše co všude napíšeš, tak je naprostá krávovina a zároveň perla
a nevíte,jakou hustotu?čím je číslo menší,tím je menší hustota,nebo naopak?
??
???
rozhodl jsem se vymenit vidlici RST capa ml za neco normalnejsiho :-) s co nejmensi cenou. premyslim o teto vidlici ale bouzel vazim 85Kg unese me? :-) nebo si radsi priplatit na Raidon bo Epicon ? Dik za rady
určitě unese,ale možná bude měká pružina
prave o to mi jde, ty vzduchovy pych si nastavil na svou vahu ze?
*ne pych ale bych :-)
jj
no je myslím docela v poho, možná bych se podíval na netu by mohla jít sehnat kolem 4k Tora (což je bezpochyby lepší volba); ale kdybys byl ochoten zaplatit ca. 5000kč tak bych směřoval k.. proč si připadám tak blbě když to píšu:-D… upravenému epiconovi
psal jsem co nejlevneji takze moje maximum je 2,5K za obycejneho epikona.
tzn ze jsou asi 3 moznosti a to : XCR , EPICON, RAIDON s cenami 1800–2500
chci to na obycejne jezdeni…silnice,les, obcas mimo cesty…
z tvého výběru jednoznačně epicon
tam se meni tuhost pumpickou ze? bych musel taky koupit? nahodou ji nedavaji k vidlici? dik za rady
em to nevim, řekl bych že ne, není k vidlici, epicony 2009 jsou tu celkem chválené. Místo pružiny -vhodné/nevhodné – je tlak vzduchu ano
no nechtěl bych do toho moc zabředávat… protože v epiconovi se úplně nevyznám ale pokud se nepletu tak pozitivní komora je vzduch, negativní představuje pružina, která snad (co jsem tu zaslechl myslím od mloka, milana) málokdy vyhovuje jezdci (resp jeho váze)
jinak za mě z těchto možností epicon LOD
jsem samozvaný odborník :-) takže děkuji za doplnění
Pardón že to dávám sem. sallam, mám černou Rock Shox Tora 302 U-Turn 85–130 mm Lock+Rebound, sundanou z kola přítelkyně, viz http://www.bike-forum.cz/…il-8992.html a http://www.bike-forum.cz/…il-5133.html . Je ještě v záruce, kolo koupeno začátkem srpna 2007, najeto 480km. Stojí tu opřená o zeď, tak jestli chceš, za 2,5tis Kč je tvá.
… až teď jsem klikl na tvůj profil, na kotoučovky asi přestavovat nebudeš…
hlavne ze si spolu dobre pokecate :))
nech ho,časem se to naučí
Tak to fakt sedi. Stan.zak je tu o 3 roky dyl jako ty, takze tve poznamky asi nejsou na miste.
Nojo, měl už jsem včera spát, a ne čučet na monitor…omlouvám se.
Scháním tvrdší pružinu do vidle XCR LO asi z r. 2006 nebo 2007. Nikde se nemůžu dopídit. Určitě se někomu válí doma a nebo ví kde jí koupit.
Epicona zatím nechci, ale jestli nebude pružina asi k tomu nakonec dojde.
já bych zase uživil měkčí,možná,mám sag jen 9mm,zdvih 100mm
na této stránce se prodávají tvrdčí pružiny,gufera,patrony,lo,elastomery,kluzná pouzdra
To už radši tu vidlu zahodit, než tam cpát něco za tolik peněz
přesně tak,já tu svojí kupoval za 1700 v Elemu,sehnal mi ji nějak za levno,puvodně sem nechtěl ani s Lo,ale on mi sehnal s lo jen o 200 dražší(puvodně to bylo tak o 800,možná víc),,takže novou patronu bych určitě nekupoval,možná ty pouzdra,ale ty sou taky drahé
Díky za tip, To je to jediný co jsem taky objevil, eshop působí dost pochybně, navíc nabízí do xcr pružinu pouze na model roku 2002. Ještě mi svítá naděje v jednom kameňáku, ale zatím čekám.
Tak s těma dílama na vychvalovaný Suntoury je to dost slabý, do Tory jsem sehnal tvrdší pružinu poměrně snadno a rychle.
vychvalovaný suntoury? Zatim sem teda na neupravený suntoury moc chvály neslyšel:D
To má vliv na nabídku náhradních dílů jestli je vidlice upravená ? Že musí být správně fungující Suntour upravený jsem si zatím přečet ve všech vláknech kde jsem hledal informace o pružině a i tomu celkem věřím.
Ne, ale že říkáš že jsou suntoury vychvalovaný…znám teda hodně málo lidí kteří by byli naprosto spokojeni s tovární verzí suntourek
A proc nekontaktujes Milana? Myslim ze by to bylo nejrychlejsi a nejjistejsi reseni.
Jedno z nejlepších vláken,nařechtal jsem se jak kůŇ.Kubad vs. Wojtek,tak to je švanda,fakt dobrý.Já bych na to neměl.Vilém taky není špatný.Poslední dobou se tu dost bavím.
ne sem nemocný,ale je až zítra
kuna špatnš
to, že jsi nemocný, je myslím zřejmé… :-D
to mělo byt jinam,ale zmáčk sem vedle
tak sem ji konečně upravil na olej,ale zarazilo mě málo místa mezi guferem a pouzdrem,vystřihl sem kroužek z molitanu,dal na nohu,pak na to plác to gufero a snad to bude dobré
při rozdělávání sem ještě vylil loužičku vody smíchanou s vazelínou
a částečně sem rozebral patronu,vyndal sem z ní takovou kovovou tyčinku na které byly(na každém konci)těnění,,nevíte někdo na co to je?
vidla zatím chodí nádherně,ale chtělo by to projet,ale je hodně hnusně
a ještě mám dotaz,jak často by se měl ten olej vyměnovat?
Podle toho kolik najedeš a v jakém bordelu jezdíš. Pokud najedeš za rok 3 000Km a jenom za sucha, tak klidně výměna po 2–3letech. Pokud jezdíš ve sněhu, blátě, dešti, najedeš 10 000km za rok, tak bych servis udělal klidně 2× za rok.
no minulý rok to bylo jen celkem v suchu a přes 3000
a ted sem jezdil i v těch největších sračkách(sních,bláto) a mam najeto 500km,takže počítám že na konci roku to bude kolem 5000km,snad i víc
super vlákno, konečně padá jedem mýtus – EPICON od Milana a nastupuje nový, XCR od Wojtka!
:-D
mam dotaz,nešel by k té vidli dát nějak lo z řídítek???,ted mam z korunky
asi ne
wojtku ty perlíš ;)
:-)
a ještě sem zjistil,jak sem tu vidli předělal,tak tam pořád zůstává takový mastný film,předtím sem jezdil často nasucho
ty krávo…:D nebude to tim olejem?
žeby?
to sem si fakt nemyslel,myslel sem že se si ji pochcal,jak chčiju přímo z kola
tak profíci to tak nekdy delaj…a ty ses preci profík
ale já nemyslel za jízdy:-D to bych ze sebe nevytlačil:-D
založil sem v recenzích tuto vidlu,tak pište zkušenosti
tak sem ji ted rozdělával,a vylýval z ní téměř černo hnědý olej,
?je to normál?
No pokud jsi tam nechal vazelinu a necistil ji pred aplikaci oleje, protoze jsi to povazoval za zbytecnost, tak je normalni, ze z ni vylejes kdovi co.
čistil,a aji kdyby ne,tak sem tam dávával takovou čirou silikonovou,tak ta by to nezaprasila
když to nevyčistíš tak se ti tam začnou množit ropáci a si v hajzlu…
ještě dotaz:de u ní snížit zdvih?jak?
dotaz na majitele:hojte,potřeboval bych zjistit,kolik mm od korunky máte doraz
ted sem to zjišťoval tím,že sem vyndal pružinu,a kolo nárazově celou mou vahou zatěžoval,doraz sem měl asi 25mm od korunky,dál sem se nedostal,i když sem s kolem skákal,doraz sem dycky cítil a viděl už 25mm od korunky
tak teď si nejsem jist,jaký má zdvih,jestli 80mm,tak by to odpovídalo,jestli 100mm tak ne
na kolik se max.dostanete ke korunce vy??prosím pomooc!
No hlavně na tom bez té pružiny už moc neskákej nebo brzo nebudeš mít doraz žádnej :-)
jako ne doslova,ale jestli to nejde ještě dál
neví někdo?
notak,majitelé této super závodní vidlice,nevíte?
Já se dostanu na 28mm od korunky a využitelnej zdvih mám 95mm.
a mohl by si mi změřit kolik cm máš od gufera až po korunku?
121mm.
121–123mm
já 107,takže to vypadá,že mám zdvih 80cm,a v tom případě mi při běžné vyjížďce pracuje s asi 78mm,což je dobré
ale celou dobu jsem si myslel ,že mám 100mm :-)
Ono to tak podle vysunutí vypadá ale to by muselo jít gufero až na korunku a tam se nedostaneš,je to v konstrukci té uzamikací patrony,o tlumení se u ní nedá mluvit,kope jak prase.U dvoukomorové vzduchové vidle ani olejové tlumení nepoužívám a chodí klidněji,je aspoň o ten olej lehčí.
no kdyby chodila u mně na 100mm,tak by jí při dorazu zbývalo od korunky 5mm
ale nechápu,proč tam mají rezervu 25mm
mě se nedá že kope,stačí si ptochu přiškrtit průtok,a tlumí
jednou sem ji měl vyndanou a když sem ji celkem dost přiškrtil,tak se pomalu vracela,stačí si s tím pohrát,ale nechal sem to tak,jak to bylo z výroby,přišlo mi to tak akorát
Tak to zkusím poladit,je to stejně do rezervy,na kotouče je nevhodná,kroutí se.
a co všichni myslíte tím,že je slabá v krutu,nějak sem na to nepřišel................?
???
To mas jako treba z reby nebo sida vypustenej olej z tlumice? To si delas prdel ne?
Proč,je to moje konstrukce a nemá se tam co zkazit.
Aha, to je ta predelavka z nedavna, asi. To jsem ani nepostrehl, ze tam nemas tlumic. Nebo jestli to dobre chapu, tak mas poz+neg komoru a jen mazane nohy, bez tlumeni?
Jo,je to ona,tlumení tam je ale není v něm nalitej olej,jen troška aby těsnění nechodilo nasucho.Ani když třeba v 20km/h najedu na obrubník vysokej 80mm tak nekopne do řidítek,je to v pohodě.
Tam možná ne, ale co ruce a záda – ty nemůžeš reklamovat, máš je po záruce.
Ruky sou dobrý,záda nebolej,až dodělám zamčení z řidítek tak už tam olej budu muset nalejt.
ty seš takovej kutil,nevýš jak by šlo udělat na této vidli dálnové uzamikání?
Ty máš zamikání na korunce,já to XCRko koupil už se zamikáním z řidítek.Buď do toho koupit druhou patronu,vyrobit to není nic jednoduchého.Dělal sem si to na RST a tam to mám jako dutou pístnici která spojuje vnitřní a vnější nohy a olej z ní při pružení vytéká do prostoru vnitřní nohy a zpět je nasáván podtlakem při roztažení vidle.Uzamikací kužel je na pružince takže změnou předpětí se zvyšuje nebo snižuje komprese až po uplné uzamčení s ochranou při nečekaném nárazu zapruží a znovu uzamkne.
aha:-D vubec sem to nepochopil,ja myslel,že by se jen nějak předělala ta páčička,a nějak se tam natáhlo lanko...................ale to je už moc
Možna by to šlo ale muselo by se odtať vyhodit to něco co to drží aby se to netočilo samo,nevím jak to tam vypadá ale mám dojem že je tam plynulá komprese až do uzamčení a to točítko trochu cvaká při otáčení.
ano,přesně jak to popisuješ
Tak to asi leda novou patronu.
tak to si rači zozbyju hubu :-)
:-))
Tobě bych doporučil si pro dálkové ovládání na tu páčku přidělat nějaký provázek…
:-D rovnou 2,jeden na lock a jeden na open
Nebo něco po vzoru starých kol,páková brzda,dlouhou tyčku uchytit na ovládání locku přes objímku na řidítka a na ni pak nahoru nějakou páčku.:-)
zamYkat, zamYkat, zamYkat
tady se to neřeší:-)
nejsme šprti :-)
nevÍš, zamYkat
Fakt to bije do očí…
Oživím staré vlákno, abych zbytečně nezakládal nové. Mám modelový rok 2011 a zkoušel jsem ji rozebírat s povědomím o tom, že tam je elastomer, který když se odstraní, pak vidle chodí víc do zdvihu atd.. ale místo elastomeru (14 v PDF http://srsuntour-files.dbap.de/…7-XCR-LO.pdf ) jsem vytáhl plastový kroužek (10), díky kterému jsou vnitřní nohy více zanořené. Po vytáhnutí toho kroužku mám zdvih 120mm a vidlice je mnohem citlivější (srovnatelné jak kámošův správně nafoukaný epicon) a chodí více do zdvihu (využívá 11/12 cm, předtím využívala 8/10 cm). Až teď zjišťuju, že ta malá pružinka (negativka?) není nový ,,elastomer,,, nýbrž něco uplně jiného, takže jsem udělal ne až tak běžný zásah. Vidle přežila Rychlebské traily na 160mm kotouči a nevypadá, že by jí to vadilo. Chci se zeptat, o kolik tato úprava zkrátí životnost, potažmo o kolik je to náchylnější na vakl nebo tak něco?
nikdo?
Je to krám…