Máte někdo zkušenosti s touto vidlí? Přemýšlím o její koupi ale protože je dost levná tak si myslím že to asi bude shit.
Máte někdo zkušenosti s touto vidlí? Přemýšlím o její koupi ale protože je dost levná tak si myslím že to asi bude shit.
podle mých zkušeností, nejlevnější použitelná vidlice s překvapivě dlouhou výdrží. Na mě byla sice měkká, ale vyřešila to tužší pružina. Někde jsem ji viděl asi za 1300,– novou, za tu cenu to je v pohodě.
Já na ní jezdil asi 3 roky.
Čau, XCR jezdim asi půl roku. Je pravda že tedy je hodně měkká mám 60kg a asi tak akorát… Jinak perfektní vidlice v této ceně. Doporučuji.
Jestli jezdíš i do terénu tak na ni radši zapomeň. mám ji na kole. Vydržela jednu sezónu = 3500km a je nepoužitelná. Ne že by nepružila, pruží výborně, ale hodně se vychodila a vůle je tak velká, že při brždění mi to brutálně cuká s předním kolem.
Jasný.. Já v terénu moc nejezdim… Taky moje váha 60kg… Ale v této ceně co jiného doporučujete?
v téhle ceně asi nic…,já byh přišetřil a bral epicona… http://www.kupkolo.cz/…/EPICON157/
bych*,nebudeš litovat…
V týhle ceně kup určitě tuhle, nic lepšího za tu cenu neseženeš.
Mimochodem já jí jezdil 3 roky, cca 15000km a ještě po třech letech když jsem jí prodávala s celým kolem, tak kupující si liboval jak pěkně chodí, pravda že jsem před každou sezónou ji nechal poladit v servise.
Sám se divím, že tak dlouho vydržela.
TO je jako u všeho… Někdo spokojenej a někdo ne… :)
O tom to není, jen říkám, že za 13 stovek je to dobrá vidlice.
Jasný, že epicon je lepší, ale taky dvojnásobně drahej, je mu 15 a nikdo nevíme, jak je na tom s pěnězma, v jeho věku by pro mě byl třeba rozdíl 1300 nebo 2500 docela velkej, ale tak dneska to je třeba jinak.
Prostě ji kup, sezónu na ni odjezdíš, když budeš jezdit hodně, tak ti tahle nebude už stačit a na další sezónu koupíš lepší a když nebudeš jezdit skoro vůbec, tak nebudeš litovat investice.
Tak to vidím já
„prodávala“?:-),tak to čumim 15000 km…
Taky jsem slyšel o nějaké úpravě od Milana, jak moc velká je to úprava?
dost:-),předělá ji na olej. mazání takže je citlivější a ještě cosi…
ale za ty 3tácy byh radši bral toho epicona z kupkola a ještě ti zbyde aji na pumpu k ní…
bych!!*hergoot:-)
Ked v terene moc nejazdis,tak nahod pevnu vidlu,usetris prachy aj hmotnost biku :-)
jojo, to je pravda, nehledě na údržbu.
pevná nepřipadá v úvahu
myslíš,že mezi bandou 15ti letejch kluků obstojí s pevnou vidlí?
jestli ti můžu poradit, tak pokud ti vyloženě na kole nechybí vidlice, tak bych ji nekupoval a radši přišetřil aspoň na Epicona.
Jakej je rozdíl mezi epiconem a raidonem?
Epicon má nastavitelný útlum na spodku jedné nohy. Ten letošní myslím i lepší povrchovou úpravu kluzáků. Jinak zdravím jsem tu nový.
no asi takový: http://www.tuning-test.cz/index.php…
lépe bych to nepopsal, jedná se sice o upravené vidlice, ale základní technické odlišnosti jsou stejné.. tzn váha + materiál, tlumič a seřízení odskoku pokud se nepletu.
no zajímavé ;) ale asi zůstanu u série :) zas tak mi to nežere :D
Ahoj, SR XCR je z těch vidlí v téhle ceně asi nejlepší…Lepší než RS, a Manitou…a to Suntoury moc nemusím…:-)Takže jak první vidlici, když nemáš moc peněž mužu doporučit…
Jezdil jsem jí,za ty prachy dobrá vidlice,do začátku ideál,ale na divočení v lese to fakt není :)
Mám ji na kole od jara. Najeto cca 3500 km. Mám ji na V brzdách, na kotoučích si někteří stěžovali na tuhost :-/. Zatím jednou asi po 2000 sem ji měl rozdělanou a zbytečně vnitřek byl pořád OK. Mám 87 kg a mám ji nastavenou na doraz na měko a sag mám asi 18 mm. Jinak bych řekl, že je dostatečně citlivá. Kupoval sem jí za cca 2000 a teď sem jí viděl za 1300, takže nyní za ty peníze parádní kup.
Tý vidle bych se nebál:) jak bylo řečeno v podobný ceně žádnou jinou lepší nenajdeš.
Děkuji všem za info a tipy
Týjo, jsem překvapenej, kolik lidí je se SR Suntour XCR spokojená. Že bych měl nějakou vadnou?? Vždy´t mám 61 kg, opečovával jsem ji, ale už bych ji nechtěl ani zadarmo.
Záleží na tom co jezdíš, na žádný velký řádění to není a nedá se moc použít ve spojení s kotoučovkama. Pro nenáročnýho uživatele pro začátek stačí.
Asis nezažil nic horšího :) Když jsem si před asi 11 lety našetřil z brigády na první pořádný kolo za 15 tisíc, rock machine wildfire, byl jsem hotovej i z elastomerky rst 891 nebo jak se to jmenovalo, zdvih to mělo myslím 60mm asi.
Oproti celopevnýmu olpranu co jsem měl předtím to byl ráj.
No a oproti tomu je XCR super vidlice :)
tak ono v této cenové kategorii je to jediná fungující vidlice. sice žádný zázrak ale je to docela poctivý výkon za ty prachy. jinak taky s emohlo stát že jis jezdil ještě na staré generaci XCR, která pokud se nepletu dělal ještě v roce 2006 a ta opravdu stála za hovno;) (měla černý design + stříbrné nálepky)
no, přesně na tý jsem já 3 roky jezdil :)
já nalítal nějakých 10 tis na RST Omni, hroznej šmejd v porovnání s dnešníma vidlema za ty peníze, ale vyzkoušela si i DH, obrubníky atd. a jako mladíčka mi vůbec neštvalo, že se potom zhoršil chod, první odpružená vidle pro mladýho kluka si myslim nemá smysl vysoký investice, prostě když jí za 2 roky totálně odhuntuješ, tak se nic nestane a trošku zmoudříš a pak třeba pořídíš něco lepšího, dražšího. Muj názor ;-)
jasný, už jsem tady to samý psal taky. Takže plně souhlasím :)
ahoj, jedna se mi vali doma, nema teda navarky na V-brake. Je stribrna, model 2009, zdvih 100mm. Je na ni najeto cca 500km v mirnem terenu lehci zenou ;))))))))))) takze kdybys mel zajem, napis mi na mail a muzeme se nejak domluvit.
Taky mám jednu doma, černá s navářkami na V-čka, kdyby byl zájem tak na email, jetá cca 500km
mam jednu asi 1200km, ze začátku jetá na Véčka, teď na kotouče, předělaná na olej (rozdíl obrovský) a pomalu se začíná objevovat vůle při brždění. Začínám šetřit na Epikona :D
já jezdím vytuněnou u Milana SR SUNTOUR XC PRO a jede za ty prachy dobře. jen je dost těžká…
Konečně mám kupca na Rst Gilu :) Takže asi vemu tuhle XCR.
Jak se to projeví na vidlici, pokud tam dám představec 100mm 7° místo 120mm 10°. Jde mi o zkrácení posedu při větším rámu.
Vidlice neřeší, jestli na sobě má 80 nebo 130 mm představec. Takže v klidu.
nakresli si to
2 sezóny, 3 tisíce km v náročným terénu. Dosud jsem si ji nemohl vynachválit (65 kg), ale v poslední době se asi něco porouchalo, protože se mi „zasekává“… někdy mi to připomíná, jako kdybych ji měl zamčenou… a pak to najednou povolí a funguje skoro tak jak má, asi nějakej autolock :) Na konci sezóny ji plánuju nahradit Epiconem 2010.
Každopádně za ty prachy je to dost dobrý pracant ;-)
Dostal jsi jí i nadoraz? Předpětí máš nastaveno jak při tvé váze? Díky
Jsem podobné chřipkáč jak Neddy a předpětí mám nastavené tak nějak na půl a na doraz sem ji ještě nedostal. Viděl bych to tak na 80%..
Předpětí mám nastaveno pořád na nejmíň, na „doraz“ jsem ji samozřejmě dostal (stačí jen poskakovat po předním kole), rád využívám plný zdvih vidlic…
To s tím zasekáváním se mi stávalo u XCM. Poprvé co se mi to stalo sem nějak nepochopil co se stalo, prostě kolo zaparkuju, sednu na něj druhý den a vidle pevná, ale ne jako s lockem, ale natvrdo, jako by to sedělo kov na kov. Když už sem myslel že je asi v háji, tak z ničeho nic povolila. Stalo se mi to pak ještě párkrát, nepřišel sem na to proč. A známému to XCR udělala taky. Tak nevím kde inženýři z SR udělali chybu. Každopádně teď mám Epicona z TT a je to obrovský rozdíl.
Já jí mám na kole…a rači ybch jinou…nic moc…spíš nic než moc
já mám suntour XC PRO tuněnou u Milana a musím říci, že není nejhorší. myslím za ty prachy. taky se mi stává, že když kolo delší dobu stojí tak mi zatvrdne, ale pak chodí jak má. každopádně ji tento rok měním za Epicona
jo,jo taky to tak do budoucna vidim.
Mám menší problém s touhle vidlicí. Najeto zatím 1200km.
Je normální, že pokud jí uzamknu, tak při jízdě do kopce(i rovinka, mírná nerovnost) mi vidlice sama zajíždí a zůstává v téhle poloze? Není problém jí při locku pomaličku zarazit o 5 a více cm. Pokud lock odemknu, okamžitě se vrací do normálního stavu.
Takže pokud to normální není, uznají mi reklamaci? Dělá to od začátku, kdy jsem jí namontoval na bike.
Díky
Nevím co je to pomaličku ale třeba Epicona když zamknu tak ho taky pomaličku stlačím klidně i o těch 5 cm,dělají to oba Epicony co mám od začátku.Mám i XCR ale asi 2007–8 a ta po zamknutí zůstane v té poloze kde je zamklá a propružuje tak 5mm.
Je to to, co popisuješ u epicona. Následný návrat do normální polohy nastane při otevření locku.
Jedná se o model XCR 2010. U verze 2008 tento problém není. Asi je to nějaká inovace.
Ne,Epicon nejde zamknout v jakémkoliv zdvihu jak XCR,zamčenej prostě jde pomalu stlačit ale vrátí se sám do plného zdvihu,XCR zamkneš třeba stlačenou a tak zůstane dokud neodemkneš,jen na místě lehce propružuje.Asi máš v patroně na pístku špatné těsnění ale nevím jestli jde u XCR patrona rozdělat.Vidlu sice mám ale předělanou na vzduch a je jen jako záložní,ty futra jsou fakt mizerný.
Nedoporučuji mám ji sezonu asi 4000 km a je na odpis vule jako prase .No nejsem zadnej hubenour tak ze mejch 80kg s ni ma problem. Moc nepoznam rozdil kdyz ji mama zavrenou nebo ne jen kdyz je tam fakt dira.tak to trosku vezme ale jinak jako bych mel tvrdou .Tak si raci trosku priplat a jdi do EPICONA
XCR vozím první rokem.Loni jsem jezdil na crossovém kole,takže letos ze začátku to byl pro mě šok,jak mi to krásně pružilo. Nýní už ale vyloženě nadávám,že mi to nepruží,jak bych chtěl :-D Mám najeto 3,6 t. a už asi dosluhuje ( kolo je však z druhé ruky,takže už má vidle více ) . Ale za pár dnů,týdnů přecházím na nové kolo s R7 :-)
Moje XCR byla na kole snad pár hodin a šla dolů.
Já jsem s ní byl spokojen,ale časem,když jezdím takřka denně musela zákonitě odejít.. Ted už to je vážně špatné, má velkou vůli a moc nepruží..
Já ji mam teť rok…a už bych jí nechtěl…
Právě mám rozebranou novou vidlici SR XCR a chci jí předělat na olejové mazání. Předpokládal jsem, že budou pod stíráky pěnové kroužky, jako je tomu u Epicona, ale jsou tam jen ty stíráky. Nevím, jak to pořešit, aby to nedělalo problémy. Má s tím někdo zkušenosti?
U epicoma jsou tam v originale krouzky? Nac by tam byly, kdyz je to mazany vazelinou?
Takže pokud to chápu dobře, musel bych koupit jiné stíráky, které už ty molitany budou mít. Do toho se mi ale nechce, když jsou nové. Když tam nechám ty původní, tak se olej nebude tak dobře roztírat, ale třeba to i tak postačuje. A to mě právě zajímá, jestli je to OK nebo ne.
Ty krouzky si muzes vyrobit sam. Z nejakeho molitanu ap.
To mě taky napadlo, ale nevidím tam na ně dostatečné místo. Ta mezera na fotce je asi tak 2mm.
Tak jsem to vyzkoušel a místa je tam dostatečně. Proužek jsem si udělal z houbičky na nádobí. Velmi dobře nasaje olej.
Take bych to predelal na olej, jen nevim jak nato. Mas postup? Diky
Rozebrání je jednoduché. Dostatečně povolíš dva spodní šrouby, ťukneš do nich gumovou paličkou nebo kladivem přes hadr, vyšroubuješ šrouby a vytáhneš nohy.
To je jasne. Jednu starou jsem pred prodejem cistil. Jen nevim jak s tim olejem. Staci jen nalit pred slozenim do kazde nohy olej? Kolik asi
20 ml do každé nohy
S úpravami této vidlice měl nejvíc zkušeností Wojtek, už se tu bohužel nevyskytuje, ale informací po něm zbylo dost, stačí hledat v hostorii :-), např.:
Ve třetím příspěvku od konce se píše o předělávce na zdvih 120 mm. Zní to zajímavě a také by mě zajímala praktická, dlouhodobější zkušenost s touto úpravou. Máte ji někdo?
Trochu to tu oživím. Mohl by jsi mi prosím přesně zakroužkovat místo, kam si vložil ten molitanový kroužek? Jak složitá byla ta úprava? A jak si s olejem spokojený? jde to poznat oproti vazelíně? Díky moc ;)
up
Molitan by měl přijít sem.
S tím molitanem tam jak píše Kyl. Jinak úprava není nijak složitá – povolit dva spodní šrouby, sundat vnější nohy, pořádně vyčistit, nasunout trochu nohy a nalít olej – ale to už ses tady někde jistě dočetl. Rozdíl oproti vazelíně tam je, sice mám podobnou vidli, ale je to skoro stejné.
Díky oběma za reakce.
Kyl: Z téhle fotky mě to taky napadlo, jen jsem měl v hlavě pořád představy, že má ten molitan tak 1cm na výšku, tak jsem se chtěl ujistit ;)
Rahan: Jojo historii mám přečtenou odshora až dolů a zas naopak, sice so thread, to jiné čísla, ale počítám že dám tak 15ml do každé. Vakl nepozoruješ? (říká se, že vazelína toho dost vytěsní, ale já tam nemám už ani tu vazelínu, takže s vaklem moc nepočítám..)
Molitan bude tak 5,max.6mm vysokej kroužek.
ono to s tim předělánim na olej neni tak růžové, jak to vypadá :-) Mě to třeba hrozně blije horem, protože jezim i v zimě a bahně a stíráky jsou tvrdý jak kámen. Vakl to nějakej malinkej má, ale má najeto 3tis.. Jo a ten molitan netřeba (i když s nim by to možná blilo míň, ale fakt tam neni místo) A u mě mokro = zablokování vidle. Jo a oleje víc
A ještě k tomu se mi vychcal tlumič. No prostě dojezdit do sraček – ani nový stíráky dávat nebudu, to enmá cenu..
Blije horem + kotoučovky asi není nejlepší kombinace, co..?!
Si tak říkám, když nejsi tak spokojený, proč to nehodíš zpátky na vazelínu? Nenapadá mě jediný důvod proč by předělání na olej byla nevratná operace. Jen informativní otázka ;)
das vic oleje a pak si stezujes ze ti to tece pres stiraky… ;-)
kdyz uz se o tom tady mluvi… pises poradne vycistit vnejsi nohy…
jak a cim to cistite? diky za rady… ( wapku vynechme)
Třeba čistič na brzdy, ten to dobře vypláchne a štětku na lahve. :)
Abych pravdu řekl, myslím že jsem to čištění podcenil, protože mi to taky (viz mi-psi) pouští trochu bordel vrchem. Ale je to spíš ještě zbytek vazelíny, takže si teď někdy zopakuju rozborku :-) Budu mít i klíč k pružině, tak se pohraju i s tím.
Čím to vyčistit, no minule jsem to udělal štětkou na lahve, a teplou vodou, ale jak říkám, ještě tam něco zbylo, no tentokrát to bude chtít třeba ten čistič na brzdy a pořádně vypláchnout horkou vodou, aby tam nebylo nic.
Nevíte někdo jestli jde tahle vidle předělat na 120mm zdivhu třeba jako Epicon?
no běžně byl vidět 120mm xcr, ale jestli to jde přestavět to nevím. nicméně bych se tomu nedivil, můžeš zkusit dotaz na milan1 (t-t)
osobně jsme to zkoušeli s kukama a ano jde a není to vůbec větší problém než s epiconem, do 30 minut není co dělat.
OK, díky, tak to jí dneska večer rozkuchám :)
Dobrý den, chci se zeptat jestli jde tahle vidle předělat z 100mm na 120mm. (Mám xcr 2013 hlo)
měla by
Lze předělat vidlici SR SUNTOUR XCR RL 29" 100 mm 2013 na 120 mm ?
Stačí oddělat spacer?
Je spacer jenom v jedné noze nebo obouch?
Jakej obouch?
Ach ten češtin.
Jestli je spacer v obou nohách nebo jenom v jedná.
Víš o tom něco?