Ahoj bikeri, otazka je jednoducha…kterou z techto 2 vidlic byste brali? Cenove jsou na tom cca stejne.
XCP75-LO (2005) XCR LO
Ahoj bikeri, otazka je jednoducha…kterou z techto 2 vidlic byste brali? Cenove jsou na tom cca stejne.
XCP75-LO (2005) XCR LO
uprimne receno ani jednu :-/
skoda, ja ale do toho nedam vic penez :D :(, jsem omezenej stropem max 2000,–..
kup radsi neco jetyho. za 2K se da koupit pouzitelna jeta vidle a IMHO budes na tom lepe.
Si radsi kup jetyho Axla. Je to sice taky shit, ale ne zivotu nebezpecnej.
No, řekl bych, že Axel a XCR Lo na tom budou tak stejně. XCR má navíc 30mm nohy. Kámošky Suntour W chodí dost slušně.
Jo, ale rozhodně bych se radši kouknul po něčem na bazaru. Občas se tam objeví nějaká jetá Marzoccha kolem téhle ceny.
XCR LO jezdim a je vklidu. Rozhodne lepci nez Axelblato.
Když už mezi těmito, tak XCR.
Ale viz výše, nějaký zachovalý, použitelnější bazarový kousek by byl asi lepší, záleží jak na to spěcháš a jakou máš důvěru k nákupu z druhé ruky.
XCR ma vyssi zdvih nez XCP75, ale zas nevim jak jsou na tom s kvalitou, proto jsem rad za kazdou radu od vas :)). Takze rikate XCR? A proc ne XCP75? diky
Velmi jednoduché XCP nohy o průměru 28 mm XCR 30 mm. Kdysi opěpovavaná pevnost Marzocchi MX, to je přesně to, čeho dosahuje tahle levná vidlice. XCP s Lockem – Lock kazí vždy výrazně chod. XCR má zvětšené průtoky, takže chod nekazí ale zase o to víc netlumí. XCR LO tlumí vlastně výhradně systémem pružina a uvnitř vložený elastomer ale jde to jenom s původní velmi měkkou pružinou. Vidlice XCR samozřejmě po úpravě dokáže pokořit opět všechny vidlice ve velkém cenovém okruhu. Konkurenci může hledat až v cenách okolo 5 000,– V obou vidlicích jsou pouze plastové výlisky jako pouzdra. Citlivost z těch posledních modelů jde ale získat špičková. Verze bez Locku jsou opět pružina elastomer a nabídnou to nejlepší, co je v dané cenové nabídce k dispozici.Systém daný málo tlumenou pružinou má ale samozřejmě své hranice. XCR si rozhodně nezalouží výsměch. Kdo by dokázal postavit něco levnějšího a kvalitnějšího může tak učinit, do té doby si vzhledem k ceně zaslouží spíše obdiv.
Elastomer ? Jsem lama a moc se v tom neorientuju ale tady píšou o olejové patroně … www.kupkolo.cz/…006_119/Akce BTW. 100mm zdvih ja na kolo s původně pevnou vidlí počítám příliš, kvůli rozhození geometrie … ?
ta patrona je tam jen na to zamykani – nema zadny tlumici ucinek
Jelikoš vím,jak to vypadá, když vidle kope, můžu s klidným svědomím říct, že XCR RL tlumí !!! Patrona na zamykání??? nevim nevim
Jelikož vím, jak vypadá ten Lock out zevnitř, jelikož vím, jak se ten systém chová bez onoho locku a jelikož vím, jak se ten systém chová po úpravě, když tam konečně je funkční tlumení, tak jsem napsal to, co jsem napsal. Kdo by měl zájem na tom tak vypadá ta vidlice upravená jízdou a v praxi, tak je tady jedna zpráva od peslezdírou v thredu o výběru vidlice. Vím, velmi přesně co ta vidlice nabízí i jaké má možnosti.
OK. Jezdil jsem EX-R comp, bez tlumení a se zpětným chodem XCR se to nedá srovnat.
Všude píšu, že na XCR je měkká pružina a ta je sladěná elastomerem na velmi zajímavý projev. Nejlepší, co znám u takovéhoto systému. Záměna za pružinu tvrdší by ukázalo to, co předvedla EX R.
Nechci se hádat, ale už tam elastomer nemam a chodí to téměř stejně. A EXR bez jedné pružiny kope,jako splašený kůň. Milane vím,že tomu rozumíš, ale zase mi nemůžeš tvrdit, že cítím něco jiného než cítím.
Promiň ale teď už to silně přeháníš. Nedovedu si představit nikoho, nad 40 kg, kdo by dokázal jezdit na XCR LO s vyndaným elastomerem. Ten elastomer je ta guma vložená uvnitř pružiny a když se opravdu vyndá, jak tvrdíš, tak jsi na dorazu celkem snadno a rychle, takže kde je chyba nevím? Každopádně nevěřím ani na chvilčku, že jezdíš bez toho elastomeru.
Ok, udělám si vyjíždku do kladna a ukážu ti to. :) Mám 75 kg a vyndáním elastomeru jsem dosáhl toho, že vidle chodí opravdu těch 100 a ne 80. Sag je zhruba 2cm a plný zdvih vidle využije jen při opravdových rázech.
Jinak to není xcr lo ale xcr rl – viz modrák v mém profilu.
Páčka na řídítkách na tom ale nedokáže nic změnit, jinak jsou zcela identické.
Klidně můžeš ale taky můžeš sám pro sebe ověřit podle křivky, kterou jsem předložil.
Proč- vždyť stačí si udělat graf s elastomerem a graf bez elastomeru-a bude to jasně vypovídající hodnota.
A ještě pro porovnání, tady je křivka originálního stavu XCR LO. Přímka do 50 mm zdvihu ukazuje tvrdost pružiny, nebýt toho elastomeru uvnitř, tak by pokračovala stejně i od 50 mm zdvihu. Zlom na 50 mm a přitvrzení způsobuje onen elastomer. Kdo si dovede představit, že by byl někdo jenom trochu těžší schopen jezdit na takhle měkkém nastavení ?
Jo jo,takhle nějak se to s tim elasťákem chovalo. 100 mm v nedohlednu. páčka na řidítklách tam není.
RL je ovládání z řídítek LO je ovládání z korunky
Podívej se na obrázky na stránkách výrobce a podívej se na mojí. Je to RL.
tak máš pravdu viz: www.srsuntour-cycling.com/…89/index.php?…
ovšem moje vypadá úplně stejně ale má lock z korunky. Lo má z korunky ale má černé nohy..tu jsem taky původně chtěl ale z lumenu mi přišel ten „hibrid“
Máš staré provedení XCR letos vypadá zcela jinak a nevím teď přesně zda tenhle tvůj má nohy taky o průměru 30 mm jako letošní.
Má. Jinak ta vidle mi vyhovuje – za ty prachy… Když si vezmu, že za tu EX-R jsem dal před 4 roky skoro 6 tisíc a je bez tlumení. :) Jo časy se mění :)
Bez elastomeru mi vychází doraz někde kolem 100kg (možná ve skutečnosti o malinko výše), což je opravdu hrozně málo. Skareb 04, co jsem dříve jezdil, šel na doraz při mojem nastavení kolem 125kg a při mojich 67–70kg chodil na doraz dost často (chtělo to vyměnit pružinu za měkčí, abych to mohl více nafoukat a nemělo to tak strmý počátek). Takže si také nedokážu představit jezdit tu vidlici bez toho elastomeru.
Je to tak, takhle to opravdu vychází. Taky si nedokážu představit že na tom někdo může jezdit ale jak vidíš, tak může a nebýt podrobného rozebírání, tak se takovéhle extrémy nedozvíme.
Panebože, vy jste paranoidní. Já na tom normálně jezdim,chod vidle mi vyhovuje a tečka. Achjo…
No já zrovna včera upravoval svého Duka-tam je také něco jako elastomer :o).Když jsem ho vyndal, tak mi křivka výpočtově končila na 125Kg. Na rovině v pohodě, ale z kopce u velkých kořenů šla nadoraz.Tak jsem ho tam vrátil, ale o něco zkrátil. Křivka se mi teď láme až těsně ke konci a odhadem může dosahovat tak 1500-což už mi docela vyhovuje. Možná by nebylo špatný ten elsastomer trochu zkrátit.Křivka se ti bude zvedat později a na konci zdvihu budeš mít alespoň něco jako měkký doraz. Dost také záleží jak máš seřízené tlumení-komprese případně pokud toto nastavení nemáš, tak viskozita oleje. Ono totiž svojí váhou to tolik nestlačíš a tak jde o dynamiku a o tlumič.Ale zase pokud budeš mít přetlumeno, tak ti nebude pěkně žehlit malé nerovnosti-zase to bude trochu netečnější ke šlapání.řek bych, že zrovna doraz bude dost záležet i na tlumení. Chce to zkoušet dynamicky-Milan testuje na cihle-já mám před barákem obrubníky.-tak se dá docela slušně poznat využití zdvihu, najíždět různými rychlostmi různou výšku. Pokud ti to vyhovuje, jak to máš, tak OK, ale pak bacha ať z kopce nedostaneš pecku od nějakýho většího kořenu-mohl by jsi pak pěkně letět přes řidítka z tvrdího dorazu.Když už tak bych elastomer pouze zkrátil, aby zůstal aspoň měkčí doraz.
diky za info. takze nakonec ty suntourky nejsou tak spatny jak spousta lidi rika. Ja si koupil kolo kde mam vidli spinner grind a v zadnym pripade nemuzu doporucit NIKOMU, lepsi pevna nez takova. Pri skocich kope desive. zatim to vypada na xcp75-lo :))
Bych se na to vysral byt tebou. //Systém daný málo tlumenou pružinou má ale samozřejmě své hranice. // a na tech se nachazis uz s tvoji soucasnou vidlici.
A hlavně je potřeba číst pozorně co milan1 napsal: // Vidlice XCR samozřejmě po úpravě dokáže pokořit… //
Spiner je systém s naprosto nesmyslným tlumením. Snaří se to tlumit na pruncipu nasávání, nikoliv stlačování oleje. Takovéhle opravdu nejsou konkurencí- Spiner jde předělat jedině zástavbou tlumiče, jinak základ má Spiner solidní ale ten tlumič, to je bolest :-(
mam XCR,v kvetnu to bude rok(3000km),zatim zadne vady,vse v naprostem poradku,kamosi maju XCP75 2 roky a jedna uz je na umriti(7000km)XCR je daleko robustnejsi a rozhodne ju nejak nesetrim,lock zapinam casto,vypinam jenom na useky kde uz to fakt kope a ve sjezdech.kdybych mel vybirat tak bych si mel vybrat ja tak urcite po XCR
Za 2000 sa da kupit RockShox Dart II. Co je pruzina olej. A az na eru Pilotov, kazda vidla od RS aspon nejak fungovala.
Souhlasim. Ostatne mam XCP75 a je to hruza, citlivost na male nerovnosti nulova a ty velke taky moc nezvlada. A kdyz je venku min jak 15 stupnu, tak ma trvaly lockout…
pokud bys měl zájem, mam XCP-75 upravenou od milana1 (tunning-test.cz) na prodej. Na ceně bysme se určitě domluvili. ozvi se mi kdyžtak na mail
kamos koupil marzochu Z-1 o rok novejsi nez mam ja na autorovi za 3kkc…to je myslim dost dobra vidle ve srovnani s ostatnim srotem za tu cenu......
Já si teda taky myslím, že je lepší se koukat po bazarech. Já prodával rok jetou Manitou splice pružina/vzduch za 2K. Bohužel už je pryč. Napadá mě, ale ještě jedna alternativa Manitou Trace FFD 06. Je to hodně podobný Axelu, ale novou jí, pokud jí ještě někde maj seženeš pod 2k. Bejvalka jí má na kole už rok – v poho a celkem to za ty peníze funguje. www.cykloexpert.cz/…fd:komentare#… Ale stejně bych radši koukal po tom bazaru, zvlášť pokud máš aspoň něco na čem zatím jezdit.
Jezdil jsem XCP 75 LO rok a stačila (objel jsem s ní i několik maratonu a nijak jsem ji nešetřil), tu druhou neznám. Samozřejmě, že v této cenové relaci nemůžeš čekat žádné zázraky, ale rozhodně není životu nebezpečná, jak tu psal nějaký expert nade mnou…