• PavelPS

    Zdravím ve spolek, po letech jsem opět začal sledovat co se děje v cyklistice, jak se změnila technika… Je toho hodně, skoro 20 let sem jezdil trekové kolo Genesis. Jasně proti naprosté většině z vás jezdím jen krátké projížďky po polnich, lesních cestach a silnicích, žádný terén, žádné dlouhé štreky.

    Zdejší fórum pročítám už několik týdnů a děkuji za komentáře, docela se se z nich dobře poučím. Jen me trochu překvapilo, že zde není moc reakci na kola Superior. Je to česká značka, tak jsem čekal větší zájem o ní. Má to nějaký důvod? Mohl bych pro zajímavost poprosit o Vaše názory na XP 919? https://superiorbikes.com/…t/xp-919/878. Děkuji

    0 0
    • Tatut  

      Judy na hlíně za 35 je celkem průměrně osazené kolo.

      0 0
    • Tof  

      V zimě/na jaře se prodával ve slevách okolo 25k, to byla docela dobrá cena, ale teď 30+ je už na hraně.

      Kolo to není špatný a naživo vypadá dobře. Geometrie je pro sportovnější jízdu, ne pro plebs na rekreační výlety.

      Potkávám je často, takže se asi prodávají dost.

      Jedinej trochu fail je, že nemá možnost vnitřního vedení pro teleskopku. Ale podle toho co píšeš, asi teleskopku neplánuješ.

      Pokud nenajdeš něco podobnýho ve slevě a chceš sportovnější kolo, tak s nim chybu neuděláš.

      1 0
      • Tof  

        Tady maj cerny L a tmave zeleny M za 26,5k https://www.cykloadam.cz/…ealth-chrome

        https://www.cykloadam.cz/…e-silver-red

        0 0
      • PavelPS  

        Ano, 30 tis.je řekněme obvyklá cena.

        Teleskopku nepotřebuji, ještě pár dní zpátky jsem ani nevěděl co to je. Jezdím opravdu výlety cca do 30 km, polní lesní cesty, spojovacky po asfaltu. Žádný terén, sjezdy mě nikdy nelákaly.Takže asi plebs, podle tvé definice ;-) Nyní jezdím i s dětmi, takže to ani nijak extrémně nejde.

        U mě je problém s velikostí, mám 192 a 130 kg. K tomu asi krátké nohy a dlouhé tělo. Zkoušel jsem vícero kol, ale na žádném jsem se necítil nijak extra, natož aby se dostavil wow efekt, který mi všichni slibovali při přechodu že 28 treka a 29 mtb. Jenze oni v me velikosti toho na prodejnách moc nemají. Až tahle 919 v xxl, ta mi sedla hned, asi kvůli tomu sportovnímu posedu s delší horní trubkou. A moc se mi líbí převod 34/10–51. Menší převodník by mě asi stval, tohle je jen tak tak, ale vyhovující (dřív když jsem byl menší a jezdil rychleji, tak by mi ani toto nevyhovovalo, ale styl jízdy se trochu změnil no).

        Spíš mě překvapilo, jak málo se zde na fóru SUP probírá. Tak jsem trochu zapochyboval…

        0 0
        • J1RKA  

          no nevim, XXL – opravdu? mas kratky nohy a kupujes si vysoky kolo

          0 0
          • K2  

            Kdyz ses postavil na zem a horni trubku jsi mel mezi nohama,kolik jsi mel mista mezi horni rámovou trubkou a rozkrokem?

            Tipnul bych te spise na XL

            2× mer a jednou plat ????

            0 0
            • PavelPS  

              Velikost: právě, že při zkoušení jsem měl z toho SUPa v XXL naprosto perfektní pocit, resp. první kolo, které když jsem osedlal, tak jsem si říkal, že to by šlo. U ostatních jsem se nějak necítil. Mezi horní ramovou trubkou a rozkrokem moc místa nebylo, cca 2 cm, ale vůbec mi to nevadilo… Prý na mě bylo videt, že mi ten rám, geometrie naprosto vyhovuje a já se tak hlavně i cítil. I předchozí kolo jsem měl vcelku vysoké, rám 58 cm a žádný problém to nebyl. Ano, pokud jsem měřil dobře, tak výškou (192 cm) jsem někde mezi XL a XXL a rozkrokem (93 cm, pokud měřím spravne) na L. Ale ono je to asi dane asi i tím, že jezdím pohodové výlety skoro po rovině, žádné extrémní sjezdy, krpaly, terény.

              0 0
    • PavelPS  

      Podle pocitu… I prodavac mi chtěl dat k vyzkoušeni menší a pak byl překvapen, jak mi xxl sedi. Podél tabulek se nemůžu řídit, stejně jako podle rozměru oblečení. Třeba RM Manhattan bych mohl mít podle tabulky L, ale to je mi zoufale male

      0 0
    • blackboy007  

      Judy vyměň za rebu nebo sida

      0 0
    • Tomcat  
      • Cokoliv než zpevněná cesta je terén. Tedy většina těch polních lesních cest je terén.
      • přechod pro kohokoliv z Author Genesis na nové HT XC je velký rozdíl
      • doporučoval bych se podívat po něčem ala expediční kolo nebo trekové. Canyon Pathlike ,nebo ocelové Mariny počítající s vyšší zatěží.
      • vaše hmotnost je na hraně doporučené zátěže velké části nabídky. Počítá se jako váha jezdce+kola+nákladu

      Neznamená to, že kolo hned praskne. Ale díly odejdou dřív a opotřebení na záruku neuhrajete.

      Superior je dle mého názoru průměrná značka, za mnohdy velké (nadprůměrné) peníze. Montované, né vyráběné v ČR, z rámů dovezených z asie. Proč by se o tom tady mělo mluvit?

      Aby se to tak diskutovalo muselo by to nějak vybočovat. Jako extrémně vadné, nebo extrémně super. Ale to není je to průměr ekonomicky podprůměr. Fámy a drby také hovoří o tom jestli to vlastník Bikefun neprodá protože zrovna extra se jim nedaří. Stejně si tady, nikdo kromě elektro důchodců, nesedá na zadek Crussis kol, laminátových náhražek od mimozemštěnů a prodavačů sekaček.

      Koukněte po něčem jako https://www.marinbikes.com/…uirwoods-2-2 nebo https://www.marinbikes.com/…mountain-1-2. Případně kola Canyon.

      Ohledně velikosti. Jestli Vám sedí by jste mě l poznat sám . Jinak velikosti tabulky rozměrů kol nejsou tajemství aa jsou na stránkách jejich výrobce. Pokud by to bylo na vás moc tak si můžete zaplatit nějaký BIKE SIZING. To je stějně jako měření očí. Když koupíte u nich bude sleva nebo si to zaplatíte ale papír s měřením použijete jinde.

      0 0
      • Pavlos.76  

        Tady všichni všechno hejtujou a ty mu doporučíš na jeho váhu kolo s rychloupínákem když Sup má pevné osy :-) Ano je tam lepší vidle, ale to se dá vyměnit… a 1×11 je taky rachot…

        0 0
        • Tomcat  

          To kolo je ocelový a je stavěný na velkou zátěž . Při jeho váze může ocelová osa na rychloupínák vyržet víc než 12mm dural. Najděte si co je to jeho staré kolo a cokoliv asi bude lepší…

          0 0
      • Headcrab  

        Spíš to vypadá, že se chystají celkově levnější hliník poslat do kopru a soustředit se na karbon a dražší bajky, ale je to jen drb z venku od lidí co pro ně pracovali. Celkově je ten jejich rozplizlej „rebranding“ je dost legrační, moc s tím nespěchaj. Je možný že XP řada s novým vizuálem, nebo nedejbože novým rámem ani nebude, případně jen v karbonu a že se do toho nehrnou, protože maj dost současnejch modelů na skladě a nechce se jim to vyprodávat.

        Každopádně kolo je to fajn, měl jsme ho půjčený a taky o něm uvažuju, ale za plnou mi to přijde jako dobrej nesmysl. Když to srovnám např. s tady na fóru oblíbenýma Sava bajkama – já bych si to nekoupil, ale mám trošku tik v oku, když tohle někdo prodává za pětatřicet a známej se prohání na tom alza karbonu na foxce a komplet v XT, kterej pořídil pod třicítku. A ta absence vnitřního vedení pro teleskopku je taky trošku ostuda v dnešní době.

        0 0
        • squalo  

          Za plný ceny jsou ty kola nesmysl, 45k za hliník s Reconem je úlet a někteří to za ty peníze nabízejí. Proti Canyonu, Dekáči, německým eshopům asi není důvod nakupovat.

          Vždycky jim trvalo dlouho inovovat, v době kdy už všichni měli boostový rámy a hlavy kolem 69 stupňů, Superior měl pořád klasiku a hlavu 71 stupňů. V současné době nemají UDH patky (kromě nového fulla) a geometrie je dneska taky už jinde. Rock Machine ze stejného koncernu to samé, trail pevňák s postavenější geo než moderní XC, full který vyrábí spoustu let bez inovací, až teď přišla ta nová kovadlina.

          Na druhou stranu je to nejviditelnější „Český“ výrobce, jezdí sveťák a i v okolí jsou vidět, což se o Authoru říct nedá.

          1 0
          • Tomcat  

            Ono než absenci nějaké aktivity to ukazuje na absenci financí, nevýhodné dlouhodobé smlouvy. Tomhle je prostě jen business.

            A i když pro někoho jsou kola Česká kola nad 30 jaká si božská částice. Jejich montovna je z pohledu výrobců z Asie směšně malá firmička. .

            0 0
      • PavelPS  

        Ano, jezdím terén, ale velmi lehký, žádné extrémy, sjezdy, i přes kořeny opatrne. Ale muj cross byl na štěrku, kamení, blatu velmi nestabilní a nestiham děti na mtb. Šlo by pořešit hrubší pneu, ale to kolo je už za zenitem morálně I technicky i když drzelo, to jo. A nebyl to Author, ale kolo z Intersportu, viz foto v profilu pro zajímavost.

        Jasně, váha… bohužel je to tak. Podle tabulkové nosnosti bych mohl na ježdění zapomenout. Ale já doufám, že i díky tomu kolu se to trochu zlepší. Co jsem se tak bavil s lidma, kteří jezdí víc, nebo prodavači, pokud je to kolo udělané na 100 kg jezdce, který na tom bude skákat, krosit přes kameny, koreny, tak by to mělo vydržet daleko víc při relativně nenáročném terénu. Samozřejmě s tím, že budou rychleji odcházet spotřební komponenty bych musel holt počítat.

        Velikost, jak jsem psal výše, zrovna ten SUP mi pocitově padl naprosto perfektně. Tabulky velikosti samozřejmě znám, ne ze bych si to přečetl a hned věděl, že mi to bube/nebude vyhovovat, ale je to teorie a když výberu velikost podle nich a zkusím, tak mi to nevyhovuje.

        Dekuji za doporučení jiných kol, Pathlite 7 vypadá, docela zajímavě, ale možná jsem slepý, ale neviděl jsem tam nic o vyšší nosnosti…

        Zajímavé to co píšete o Superioru. Oni ale sami prezentují, že maji dovážené rámy. Nicméně vývoj a kompletace je v ČR, tak to beru jako české kolo – ale jasné, I když zřejmě nemají žádné zásadní problémy, tak to, že je České, není rozhodující kritérium. V této ceně mi všechny kola přijdou podobně vybavené a Judy je všude, to nejde vzít jako kritérium.

        0 1
    • Tof  

      Ale prd ekonomicky podprumer, ekonomicky je to nadprumerne osazeny kolo. Jo je tam nejlevnejsi vidlice, ale ta je u vsech kol do 30.

      Ta vaha ale bude podle me problem. Sup je odlehceny kolo, tenoucky trubky, uzka sedlovka, ja bych do nej se 130 kg nesel teda. Napr. vetsina XC ráfků udava max nosnost 110–120kg, tzn. jezdec + kolo + naklad.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.