Zdravím vespolek, ač nerad, musím se zeptat zda má někdo zkušenosti se svařováním hořčíkového rámu (Merida), případně zda by někdo mohl poradit jak postupovat či kam s tím zajít…
Díky za případné rady a postřehy :-)
Zdravím vespolek, ač nerad, musím se zeptat zda má někdo zkušenosti se svařováním hořčíkového rámu (Merida), případně zda by někdo mohl poradit jak postupovat či kam s tím zajít…
Díky za případné rady a postřehy :-)
popravdě kup novej rám opravit to samozřejmě de ale má cenu za to vyhazovat peníze novej rám ti aspoň udělá radost :O)
Horcikovy :-) jop zjisti si vlastně co to je za materiál a kolik tam toho hořčiku vlasně je jinak jak píse Roud zahod ho uděláš nejlíp :-)
jasně, je to hliníková slitina s nějakou příměsí hořčíku, nevyznám se v tom, proto se ptám, zda je nějaká šance jak to dát do kupy, aspon třeba na poskládání nějakého zimního biku, je mi líto to jen tak vyhodit…
zajdi do naky velky fabriky tam by se měl najít někdo kdo to svede spíchnout ale bylo by fajn abys jim tam řek z čeho vůbec ten rám je…
No hořčíkový (magnesiový) rám bych tedy chtěl vidět, vzhledem k jeho vysoké reaktivitě (alaklický kov). Pán asi myslí klasický DURALOVÝ rám, který se špatně vaří a výsledek je nejistý …
Možná to je skutečně rám s větším podílem hořčíku,podobnej materiál jsem se pokoušel zavařit,byla to nějaká součástka z auta,nikdo nevěděl co je to za materiál,oblouk měl normálně svítit zeleně ale tady svítil fialově a vařenej kus částečně shořel i při nastavení svářečky na minimum.
Hořčík hoří hodně intnzivně a barva plamenu je jasně bílá. V minulosti se používal v blescích. Dural je vždy problém vařit, ale hořčík je v duralu obsažen pouze stopově, kdoví co je to za rám :o)
Merida ma ji v profilu :-)
:-) Siafu ho od teďka nemá ráda
:) ale můj ještě drží :D
mám verzi 04 s vlepenou vložkou
Potvora rám co ne a ne rupnout, a dokud drží nový nebude :-)
jóó to sem kdysi říkal taky a pak sem jednou zajel za tebou a za pár dní byl doma new bike…
Při samotném hoření je barva plamene bílá ale při vaření v ochrané atmosféře argonu je barva zelená u hliníku ale tohle bylo fialové takže buď hořčík nebo magnézium.
hořčík je magnésium ;)
Vlastně jo,trochu mě to zmátlo:-)
:D
Hraju Call of Duty 5 a tady to čtu jen na půl oka:-)
No já jsem kdysi slyšel o Magnéziových rámech ( hořčíkových), ale s rozvojem Duralu třídy 7×xx a technologie kompozitu se toto odvětví rámů jaksi vytratilo …
chachachaaa ;-))
Merida Magnesium Comp, už je to relativně stará záležitost, ale až do teď sloužil perfektně, to množství hořčíku asi bude opravdu minimální, tím spíš mě zajímalo jestli někdo neměl podobný problém a tím pádem i zkušenost…
Kde to prasklo? Na sedlove trubce? nebo uz mas tu verzi s vlepenou vlozkou do sedlove trubky?
jj, přesně nad svárem sedlové a horní trubky, vlepená vložka tam není…
Cekal jsem to:( tam praskaly prvni rocniky ramu a merida czech to resila vlepovanim dalsi trubky do sedlove, vlastne vytvorili redukci na prumer myslim 27,2mm. Takze pokud to budes zkouset varit, tak ta vlozka by tam pak nebyla od veci.
Mel jsem Meridu Magnesium 907 a od klasickych hlinikovych ramu se to konstrukcne pomerne zasadne lisilo. Hlavne tim, ze trubky meli mnohem tlustejsi stěny a i svary byly mnohem mohutnejsi a pritom ten ram byl lehci nez hlinikovy. Takze myslim, ze ta slitina, ze ktere ramy delali musela mit v sobe horciku pomerne vysoke procento, protoze jinak by to vazilo hodne pres dve kila. Co se tyka jizdnich vlastnosti, tak ta Merida byla nejtuzsi ram ne jakem jsem kdy jel a to jsem od te doby jezdil Cannondale CAAD5, LOOK KX a ted Cannondale Six13 Team což jsou všechno super tuhe ramy. Z meho pohledu touhle technologii Merida hodne predbehla dobu a je skoda, ze vyvoj nedotahli do konce a prakticky vsechny ramy jim pomerne rychle popraskali :-(
Svařování hořčíkového rámu (nebo čehokoliv) bych se chtěl účastnit, ovšem jen jako divák:O)…
Jinak svařovat nějaký obyčejný prasklý rám se nevyplatí. Aby to bylo k něčemu, chtělo by to tepelné zpracování k odstranění pnutí. Potom ještě lak…hmm já bych do toho nešel, raději bych si naložil dárek.
Poptej se v nějakých fabrikách, kde svařují hliníkové slitiny. Možná, že natrefíš na nějakou, kde mají se svařováním slitin s příměsí hořčíku zkušenost. Držím palce.
zkus to tady
Díky, to vypadá zajímavě, otázka je jaké budou náklady
Podle ceníku se to vůbec nevyplatí :O( 899,– spíš zkus najít nakou fabriku kde ti to naka dobrá duše udělá za flašku kořalky…
jenže pak kvalita bude z větší pravděpodobností úměrná cenně
Toho se bojím taky, když už svařovat, tak někým kdo aspon ví jak a má s tím nějaké zkušenosti…
neřek bych pochybuju že výrobce udává přesnej materiál z kterýho je rám udělanej tímpádem ta kvalita nikdy nebude nijak super obzvláště tyhle magneziový meridy praskly skoro všechny vykašlal bych se na zbytečný investování do takovýho rámu na zimáka mu to stačí zavařit jak sem napsal a zbylý peníze může dát navíc do novýho rámu…
kamos prdl durateca a v autoservisu mu to normalne svarili,bylo to u hlavoveho trubky,jeste na tom dojezdil 1/2roku do konce sezony svar byl velky a na cernem laku to ani neslo moc poznat:-)
jj horcikovy Duratec se svaruje naprosto jednoduse a v pohode :-)
ne to byl hlinik,vim ze se hlinik svaruje specialne a v domacich podminkach to nejde,ale fakt mu to opravili
Ak to uz nemas v zaruke, skus Prva zvaracska v Bratislave.
Co to vidí oko mé? Čobolové nedrží státní svátek? :DD
Ne tam se dnes maka :-)