Doufám, že tomu říkám správně, i když způsob provedení je poněkud
nezvyklý. Už je to v základním funkčním stavu, i když další prudká
vylepšení hodlám dále vyvinout. Možná i do konce zimy -pokud tedy
dotyčná vůbec začne. Opačný vývoj klimatu by mě v této bohulibé
činnosti mohl demotivovat. Dodavadní výsledky jsou natolik výrazné, že se
mohu již nyní pochlubit. V tom ostatně hodlám kdykoli pokračovat, protože
pouze jednorázové ovace, jichž se mi za moje inovativní kreaci jistě
dostane, by moji ješitnost rozhodně nemohly uspokojit! V rámci objektivity a
pro podporu veselí nezapřu ani nezdary. Takže pozor, přestaňte se houpat na
židlích a vyplivněte žvejkačky – výklad začíná :-)) Základem
trenažéru je fuknční nevyužitý favouš a SPECIÁLNÍ samodělnyj
STOJÁNEK. (obr.) Obojí se mi víc než 10 let válelo ve sklepě a
k oprášení došlo hlavně díky tomu, že s v bytě našlo provozuvhodné
místo. Taky jsem dřív neměl tepák. Hajtra se do stojánku upne jedním
silnějším šroubem, který netřeba silně utahovat, slouží spíš jako
čep. Funguje to takhle: Stojánek je svařen do tvaru převráceného T ze dvou
slabostěnných jeklů 20×20mm. příčka T je dlouhá 270mm a spočívá na
zemi. Noha T o délce 550mm vede rovnoběžně se šikmou rámovou trubkou a to
těsně pod ní. V horních dvou třetinách nohy (350mm odspoda) je přivařen
příčný vingl, dlouhý jako středová trubka. Ta na něm volně sedí a tím
celá váha kola. Aby to pasovalo, nesmí to sedět na miskách, či svárech a
ten vingl by měl být přivařen pokud možno kolmo. Horní konec nohy T je
upevněn k rámové trubce kola přes objímku z plechu ve tvaru U tím
šroubem. Objímka drží jen tah od rámu, nemusí být stažena proti krutu.
Žádný rozměr není kritický, jen musí být dostatečná délka délka od
jeklu k základně, aby se kolo nepřeklápělo dozadu. K tomu v této
konstelaci dochází až dochází při zcela napřímeném posedu na hranici
záklonu. Větší stabilitu docílíme prodloužením úseku nohy od vinglu
k podlaze. Pak se zvedá i výška kola, což se dá zase odstranit ohnutím
nohy pod vinglem.
Zadní kolo mi vychází 50mm nad podlahou, s podložením a bez pláště to
je 90mm, přední kolo jsem podložil o 150mm, ale to lze volit dle potřeby,
čímž reguluju jak šlapu před sebe. Tak nastavím posez kompletně. Horní
rámová trubka mi v rozkroku ještě dovoluje stát na podlaze, ale to je
stejně jedno, nastupuju ze strany. Udržovet rovnováhu při šlapání je
třeba jen v malé míře.