Terénní pláště pro elektrokrosová kola

13 nepřečtených
  • M0RGAN

    Zdravím.

    Po letech s řidičákem jsem se rozhodl začít zase trochu jezdit i na kole (tak 5–10 000 ročně), pořídili jsme si tedy s partnerkou dvě elektrokola Crussis OLI Cross 8.6-S (20'' a 18'') https://www.crussis.cz/…6-s/23117879

    Kola jsou to fajn, ale pláště se silničním vzorkem se vůbec nehodí ani do lehkého terénu, tak by mě zajímalo, za co je vyměnit. Můj odhad bude jít do gravelových plášťů, ale v rozměrech zatím dost plavu. Jelikož jsem s technikou začátečník, tak bych chtěl poprosit o nějaké tipy. Primárně jezdíme cyklostezky a cyklodoporučené, ale i polňačky, lesní cesty a podobný lehký terén. Kdyby se na tom daly jezdit i modré až červené flowtraily, tak je to bonus, ale na to si asi budu muset pořídit samostatné kolo a zřejmě ne těžké elektrické :-) Ale kdyby stačilo jen mít dvě sady kol i s pastorky a jenom je vždycky vyměnit, očesat příslušenství a hurá na lehké traily, tak by to byl ideální stav :-)

    Dají se tato kola upravit na bezdušový provoz (jen něčím přelepit ráfky a koupit vhodné pláště)?

    Ráfky: CRUSSIS 28", dvoustěnné, vložkované, 19mm

    Pláště: SCHWALBE Energizer Active Plus 28 × 2,00

    0 0
    • Vilém  

      „Jeudit na kole a poridil jsem si elektrokolo“. Skoda cist dal.

      0 0
    • novas752  

      Jinými slovy koupili jste si 2 těžká krosová elektrokola když byste vlastně potřebovali 2 lehká horská kola…

      Na bezduše to nepředěláš, ráfek má podle popisu pouze 19mm, patky budou velmi úzké a plášť bez tlaku na nich nebude držet = větší defekt a venku už to nenahodíš.

      Nevím co si slibuješ od terénějšího vzorku, ale na tom kole se jede terénem blbě ať na to obuješ cokoliv, nemá to na to dělanou geometrii. A ani posed.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Je to blbost.

      Tato elektrokola prodat a koupit nová – vhodnější pro zmíněný terén.

      0 0
    • M0RGAN  

      Já chápu, že ortodoxní cyklisté mají potřebu vystartovat proti elektrokolům, ale to mi nedává odpověď na otázku, jaké pláště dát místo původních se silničním vzorkem.

      Ad elektrokola: Bez něj bude žena jezdit 15 km/h a maximálně tak 30 km za den, což bych zase nedal já – psychicky. No a já za sebe se rozhodoval, jestli si pořídím stejné kolo, nebo gravela. A jelikož se teď i 3 měsíce po covidu zadýchávám i při delším mluvení, tak fakt necítím potřebu si něco dokazovat. Jestli je vaším cílem, abych nadále jezdil všude autem a na kole leda do obchodu, tak to řekněte rovnou, ať v tom máme jasno :-) Protože si tady hned přijdu asi jako na fóru motofanatiků v otázce cyklistů, jen z druhé strany :-) Smyslem elektrokola je, že zplošťuje zátěž – asistuje třeba do kopce, ale na rovince je třeba šlapat víc než na normálním, protože se táhne váha navíc a nemá to spojku, tedy se točí i motorem… Takže standardně tam mám první nebo druhý stupeň z pěti.

      Stejně tak krosové kolo rozhodně nepovažuju za nevhodné pro daný terén, před ním jsem dvě krosová kola s normálním vzorkem měl a vyhovovalo mi to. Tohle na sebemenším blátě nebo při šlapání na hlíně do kopce prostě klouže. Psal jsem lehký výletní terén (tedy max turistické stezky, polňačky, lesní cesty …), žádné ježdění volným lesem :-) Co se flow trailů týče, tak to by byl bonus, ale když se to jezdí i na gravelech, tak krosové kolo by to mělo zvládat taky. Jinak počítám, že na ty si časem pořídím hard tail horské kolo, ale to až se zase dostanu do nějaké formy, abych měl chuť jezdit i do kopce :-)

      0 0
      • Mobidyk1  

        Tato elektrokola jsou vhodná na asfaltovou cyklostezku, do terénu a to i na polňačku je zapotřebí při této váze elektrokola minimálně 2,4 – 2,6". Takový plášť do toho nikdy nikdo nenarve. Kolo prodat je správná úvaha, ideálně koupit celoodpružené horské kolo, jen už jekupuj Crussis, ta kola jsou děsná, především mají nevhodnou geometrii která se do terénu nehodí. S těmito koly si nikdy v terénu pohodlně nezajezdíte, tohle měl vysvětlit už prodejce. Pokusy udělat z tohoto teréní kolo jsou směšné a mimo. Popř. koupit stroje bez motoru a smířit se s tím že prostě nedáte několik desítek km ale zato si to alespoň užijete v trailu. Cena ebiku kde se nešetří na odpružení a výrobce nemontuje china motory se pohybuje okolo 100 000 Kč, tak to je.

        0 0
      • novas752  

        Tady nejde o elektrokolo ale o typ kola jako takového. Máte takový hybrid někde mezi krosovým a městským kolem, pro jízdu terénem absolutně nevhodné. Kratké, vysoké, strmý hlavový úhel, užší řídítka dost vysoko = velmi nestabilní řízení, při trochu rychlejší jízdě se to vlní a nedrží směr. Takže se na tom na případných flow trailech budete akorat plácat šnečí rychlostí na neovladatelném kole a brzdit případné další návštěvníky. To i některé gravelbiky by na to byly mnohem lepší.

        Stejně tak v klasickém drncavém terénu na polních a lesních cestách jsou tyhle kola akorát pro zlost oproti kolum horským.

        A pozor na motor, některý levný systémy dost splašené reagují na šlápnutí, po půl otáčce klik zapnou a pak táhnou minimálně nějaké 3 sekundy aniž bys šlapal. To dokáže nejen v terénu dost vytrestat.

        0 0
      • Chlebovnik  

        Proti elektrokolům tu nikdo nestartuje, ale pro dané použití – polňačky, lesní cesty (i s kameny a kořeny) prostě potřebuješ širší pláště, aby ti to poskytlo aspoň nějakou minimální míru komfortu. Minimálně 2,4" a ideálně na nějakých širších ráfcích. Tohle prostě ta tvá elektrokola neumožňují. Když do toho započítáme i ten zbytek – chybějící zdvih, nevhodná geometrie, jeví se to celé jako blbost. Howgh.

        0 0
      • DonE  

        Jízdní komfort je subjektivní záležitost. Každopádně brát tohle kolo na flow traily je nesmysl. Neužiješ si to. A to, že tam někdo leze s gravelem, nic neznamená. Třeba nemá pud sebezáchovy. Třeba má skvělou techniku. Třeba tam ostatním překáží. Nicméně každé kolo má svoje určení.

        Ty polňačky a lesní cesty jsou něco jiného. Jen je dobré vědět kam jedeš. Protože tlačit tohle kolo přes šutry fakt nechceš. Lehký gravel/CX hodíš přes rameno a nesjízdnou část dáš v klidu pěšky. Tohle by byl masakr. A paní by ti také nepoděkovala.

        Ty pláště jsou opravdu jen na asfalt. Takže tam dej to, co ti bude vyhovovat x bude dostupné x nebude stát milion. Vláken na téma GUMY je tu opravdu dost. V podstatě cokoli se vzorkem ti udělá lepší službu než to, co tam máš teď. Řešit gramy je nesmysl, důležitá je v tvém případě odolnost.

        0 0
    • DaSnail  

      Vyber si nejaké 29×2.0–2.1. Hmotnost ani valivý odpor moc riešit nemusíš. Moc hrubý vzor neni treba. Ja som mame dal wtb nano a ok.

      0 0
    • milan.v  

      Trochu jezdit = 5–10.000 km = :-D

      Jinak je tu spousty témat k výběru plášťů, ani to nemusí být na elektrokola, na webu spousty návodů a videí k bezduším…

      0 0
    • skaj  

      Chytil ses do pasti s nazvem trekingove elektrokolo jako mnoho jinych:( Ten motor vsechny benefity trekingovych kol popira (vaha, lepsi valivy odpor atd). Podivej, i na jednicku ti po rovine bude pomahat na 10–20% zdraveho cyklisty. Tim padem nema vubec smysl resit rozdil valiveho odporu mezi tlustym a slabsim plastem atd. Kup co nejobjemnejsi plast (pohodli) ktery se ti tam vejde. Plaste maji udavanou sirku, zmer si hlavne zadni stavbu dole u stredu, tam byva nejmene mista. Vzorek bych dramaticky neresil, ty nehledas pomer valivy odpor/grip.

      Bezduse tady spis nepujdou, rafek je hodne uzky a nebude pro ne vhodny.

      Modre a cervene traily – obtiznost typu Klinovec a Singltrek pod Smrkem – na tom sjet pujdou. Ostatne, kdo to ma aspon trochu v ruce, sjede to i na silnicce, ale moc velka zabava to nebude. To zjistis, a uz i tusis, sam po prvnim vyletu. Pokud timhle smerem fakt aspon trochu pokukujes, tak se tohohle kola zbav dokud je nove a kup neco tim smerem urcene (geometrie, vidlice, teleskop …). Na polnacky a rovinu je to jedno, tam mas stejne motor. A rozdil mezi kolem, na kterem si opravdu uzijes flowtrail a tim co mas je mnohem vic nez jen kola.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.