• jecnak

    Tento thread ma slouzit k domluve na testovani vidlic a odpruzeni. Prosim ostatni aby se sem vyjadrovali jen pokud maji konkretni zajem rict neco k veci nebo prispet k reseni. Jinak je tu treba tento thread

    Zminoval jsem se tu nedavno o testovani vidlic. Po domluve s Julim jsme se rozhodli vyuzit zakladny ve Smrcne. Prakticky se bude jednat o vikendove testovani vidlic za ucasti guru odpruzeni Milana. Zatim neni uplne jasne co a jak se bude testovat. Zde je misto, kde by se to melo dohodnout.

    Padly navrhy na: nataceni prejezdu prekazek vysokorychlostni kamerou (pevna vidle, odpruzena vidle, full, spatne nastavena vidle, necitliva versus citliva vidlice, za sebou jdouci prekazky, kopirovani terenu, razy (pretizeni) do riditek v ruznych pripadech, zpomaleni na brzdach, ruzne pruhyby a odklony casti pri dynamickem zatizeni). Urcite by se toho dalo vymyslet jeste vic, takze sem s napady. Kazdopadne namerene vysledky pak budou na webu volne k prohlednuti, tedy neni nutna ucast. Nebude to az takova zabava jak to na prvni pohled vypada.

    Ubytovani, jiny program, lokace zakladny atd

    Starsi testovani

    Upozornuji ze agendu ubytovani a stranovani ma plne ve sve moci Juli, tedy je treba se s nim na sve ucasti domluvit. Nejspis to dopadne na stany. Viz odkaz vyse.

    Veskere hadky a vysloveny offtopic blokuji.

    0 0
    • rb  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • MlokCZ  

      Jak už dříve Milan navrhoval, tak by bylo dobré sehnat nějaký i další typ tvaru překážky jako třeba zpomalovací práh. Já jsem zatím nikde na žádný přebytečný nenarazil (a krást použitý ze silnice se mi opravdu nechce), ale kdyby někdo měl k dispozici…

      A těch několik po sobě jdoucích překážek, což si už zmínil, to bude zajímavé, co z toho vyleze.

      V dubnu v tomhle termínu bohužel nejspíš nebudu moct.

      0 0
      • jecnak  

        Premyslel jsem o nejaky latkach – z nich se daji postavit jak vyssi prekazky, tak prekazky za sebou – do asfaltu prisroubovat akusroubovakem.

        0 0
        • MlokCZ  

          To by také bylo dobré. U toho zpomalovacího prahu šlo o to zakulacení té překážky, které se jiným způsobem simulovat bude těžko.

          0 0
          • Volf  

            Myslíš, že třeba správa silnic nebo nějaké technické služby by takový práh nepůjčily? Kdysi jsem si takto půjčoval kužely a dalo se to na správě silnic domluvit.

            0 0
      • Flegmatik  

        Co třeba větší špalek ze stromu (z nějakýho polomu nebo těžby) a kus z něj svisle odříznout – tím vznikne něco jako ten retardér. Přejíždí se jakoby po kůře, řez směruje k zemi. No, snad to pochopíte, jak to myslím :)

        0 0
        • gargamel  

          Zřejmě máš na mysli krajinu:-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Flegmatik  

        Zdravím. Shodou okolností jsem na dva kusy retardéru narazil právě v sobotu 3. dubna :-) Když jste byli pryč. Vím kde leží. Měl by o něj ještě někdo zájem? :-) Leží poblíž silnice I/9 Mělník – Praha.

        0 0
      • kesu  

        ahoj,tak prebytecnejch zpomalovacích prahů je jen v mojem okolí bezpočet, pokaždý co je přejíždim je mám chuť ukradnout:DDD

        0 0
        • MlokCZ  

          To já tady nějaké v okolí taky mám, ale přeci jen jen tak přijít a ukrást, to už je trošku moc.

          0 0
        • jecnak  

          Presne. Hlavne ze nejsou prachy na opravu silnic, ale na takovy debility jo.

          0 0
    • juli  

      Jen upřesním jecnakuv předposlední odstavec.

      Strava, ubytování, aktivity mimo testovávání a termíny pobytu všichni prosím řešte v mém vlákně

      Ubytování, až do naplnění kapacity bude standardní v chatách a budově základny pro všechny účastníky, tedy i ty kteří přijedou jen na testy. Ubytování nad maximální kapacitu základny bych raději vyřešil spaním na matracích v jídelně, než stany. Ale o tom budeme raději diskutovat v mém threadu.

      0 0
    • milan1  

      Tohle je naprosto přesná informace a obzvlášť to, že to nebude zábava.

      Rozsah a možnosti testování jsou zde popsány v plném rozsahu, co by bylo možné, kdyby.

      Kdyby se dostávalo času, kdyby byly k dispozici přesné typy kol a kdyby vyšlo ideálně i počasí.

      Dohadování zde by mělo přinést představu o tom, kdo se zúčastní, protože i podle toho bude rozhodující co a jak se bude zkoušet. ( Neúčast Mloka by mě mrzela)

      Z předchozího testování jde popsat postup takto. Připraví se podmínky pro jeden z pokusů a začne stereotypní opakování a filmování průjezdů. Následně se nastaví podmínky na další a opakující se zkoušku.

      Příklad. Může to být jednou průjezd stejné překážky nižší a následně vyšší a vyšší rychlostí. Snadno popsaný jeden pokus a realizace vyjde řádově v hodinách, záleží na počtu účastníků.

      Na místě se dají ukázat jednotlivé zajímavé náhledy, co se prozatím zjistilo ale vyhodnocení komplet se na místě nestihne, večer by šlo nejspíš ukázat nějaké průběžné výsledky, které by zpřesnily to, na co se zaměříme další den.

      Tolik k upřesnění představ, pro ty, kdo se zatím neúčastnili. Program těch, kdo se nebudou chtít zaobírat jenom testováním je samozřejmě zaručen. To už je na Julim a Jecnakovi, já za sebe jsem přidal tohle.

      K dalším zajímavostem můžu ještě dodat, že by byl k dispozici i dataloger, kterým by šlo změřit průjezdy a rychlost na nějakém konkrétním úseku trati ( sjezdu)Spojením s filmováním by bylo trochu komplikovanější ale také uskutečnitelné, ve všem jde hlavně o čas a tak přípravy co jak bude možné dost napoví.

      0 0
      • MlokCZ  

        Určitě bych se rád zúčastnil. Pokud to bude možné, tak přijedu. Mám ale do půlky dubna šachovou sezónu a v druhé lize hrajeme o udržení v soutěži a je také možné, že vyjde tohle dobou rozhodující kolo. Ale třeba taky ne a ještě pořád zbývá v nejhorším možnost přijet jen na krátko (to ale už moc ideální není vzhledem k vzdálenosti).

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak jsem zkouknul podrobněji rozspis zápasů a na velikonoce je volný vynechaný víkend, kdy se nehraje, takže nejspíš bych přijet mohl.

          0 0
          • milan1  

            Výborná zpráva :-)

            já jsem se teď rozhlédl v jiném threadu a hned jsem našel jedno téma.

            Kvalitní pevná vidlice je tam prohlášena za lepší, než nekvalitní odpružená.

            Předpokládám, že ty budeš mít i tu pevnou a někdo další taky ale nekvalitní odpružená se bude hledat obtížněji.

            0 0
            • roud  

              doufám že sis to téma přečet pozorně řešila sem tam vidlice do dvou tisíc na krosové kolo a co sem zatím měl možnost vidět tak tyhle vidlice krom toho že maj kolem 2,5kila se prakticky ani nehnou nebo jen minimálně natož aby mohla bejt řeč o nějaký citlivosti v tomhle případě nvm co bys chtěl testovat… mnohem radši bych viděl třeba porovnání vidlic typu FOX, LEFTY, SID, MAVERICK, GERMAN atd. doufám že to pro vás bude jako podnět k zamyšlení…

              0 0
              • milan1  

                Tady neřešíme co zajímá tebe konkrétně, zkus se povznést a hleda témata, které zajímají víc lidí, jak se chovají špičkové vidlice známě všichni a výčet tvých značek nás neohromí.

                Divil by ses ale loni nás všechny ohromila reakce pevné vidlice a jaký je to obrovský rozdíl proti kvalitním odpruženým.

                0 0
                • roud  

                  je mi jasný že tohle nebude zajímat tolik lidí jako chování levnějších vidlic ale přijde mi to rozhodně zajímavější test různejch systémů než jen pořád dokola se pokoušet měřit v podstatě ty samý vidlice přeci jen určitě si epikona rebu a další měřil x krát ;o]

                  0 0
                  • milan1  

                    Rozlišit kvalitní vidlice, tedy naprostou špičku a zdokumentovat jejich rozdíly je obtížné. Ale na tom právě pracuju v přípravách. Jaké budou výsledky ukáže právě tohle společné měření.

                    To, co vnímá jezdec, jako komfort na drobných nerovnostech je totiž měřitelné a viditelné jen v malých rozdílech.

                    Na tohle se samozřejmě zaměříme. Loni tohle téma při testování řešeno nebylo. Tam se prostě jenom stačilo ukázat co a jak se děje. Témat na letošek by mělo být opravdu hodně.

                    0 0
                • fousek  

                  Ale na toho Germana bych byl docela zvedavej

                  0 0
              • MlokCZ  

                Občas na nějakou cyklo akci s naší partou někdo na trekingovém kole s levnou vidlicí jede. A vůbec nesouhlasím s tím, že se prakticky ani nehnou.

                Citlivost samozřejmě ke špičkovým vidlicím má daleko, ale pod 15–20kg odtrhu to bývá skoro vždy, takže to většinou vůbec až taková tragédie není, skoro vždy lepší než třeba některé R7.

                Problémy bývají někde jinde a to tlumení a tuhost vidlice, mazání vazelínou a tuhnutí v zimně (tohle bylo ale vždy v létě, takže tenhle problém se tam neprojevil), atd.

                Ale v situacích lehčí terén nebo asfalt s větší dírou, tam vždy nějak zafunguje, nefunční tlumení při tom menším zdvihu není až takový problém. Oproti pevné to náraz na ruce ušetří a rozdíl obrovský. Samozřejmě s pevnou je cílem takové díře se vynout nebo skočit, ale nějaké to přehlédnutí díry se občas stane.

                Naopak u jednoho kamaráda byl s touhle levnou trekingovou vidlicí velký problém v tom, že chodila nadměrně. Problém byl pružina x větší váha jezdce, kde ale už nechtěl do vidlice nic investovat a měnit pružinu (možná by ani nebyla k sehnání). A ještě k tomu zrovna měl extra špatné kruhové šlapání, takže byl schopný ve výjezdu rozhoupat i takovou vidlici v řádu 3–4cm (při 60mm zdvihu).

                A sag až tak velký neměl, protože měl posunuté těžiště hodně dozadu.

                Tím nechci říct, že bych byl příznivcem takových vidlic, ale rozhodně je co testovat a přínos oproti pevné i tady je velký, i když je to vykoupeno spoustou nevýhod, takže je otázka, zda to za to stojí.

                A porovnání vidlic bude takové, co kdo přiveze, to je jednoduché. Foxky a RS nebudou problém, těch tam určitě bude více. Ale ty méně obvyklé vidlice, tam jsem dost skeptický, že někdo přiveze.

                0 0
                • roud  

                  nějak zafunguje – tady je ten rozpor to že se to nějak hejbe ještě neznamená že je to k užitku a odtrh 20kilo je k smíchu…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Psal jsem, že je často lepší než 15–20kg (třeba jsem zažil i kolem 10–12kg, což má kdejaký kousek Reby v originále taky), ne že bývá 20kg. Odtrh 20kg je samozřejmě u odpružené o ničem, ale i s odtrhem 20kg je to pořád mnohem pohodlnější než s pevnou.

                    A samozřejmě mimo lehký terén a ojedinělou díru to k užitku být nemusí a s problematickým tlumením to může být velký problém.

                    Tím nechci ty levné vidlice nějak moc obhajovat, rozhodně bych si takovou vidlici na kolo nedal.

                    Pomalejšího pohodový turista ale tu levnou odpruženou i přes ty její problémy a nedostatky často velmi ocení i tak oproti pevné (vycházím z konkrétní praxe).

                    0 0
                    • roud  

                      já vycházim z odpružené co jsem kdysi vozil od manitučka přesnej model si nevybavím cena ± 3 tisíce a to co to dělalo a nedělalo bylo spíš na obtíž bejt na tom kole pevná byl bych asi spokojenější… (jinak tohle patří do jiného tématu tak to tu nebudem zbytečně rozpitvávat)

                      0 0
                • juli  

                  LowEnd+nějakou neobvyklou vidli (Girvin, Pace) v četně osazeného rámu na který by se daly tyhle vidle namontovat mám k dispozici a není problém to vzít sebou.

                  0 0
              • fousek  

                No teoreticky tam muzu privez tu tezkou crossovoou vidlici, ale nechtel bych tahat vic jak 2 kola

                0 0
            • MlokCZ  

              Tady bohužel. Pevná už mi přestala bavit a HT jsem v listopadu prodal a tu pevnou už taky a místo toho na novou sezónu bude chrtí 100mm full.

              Takže je otázka co budu mít za kola na testování. Určitě bude současné Stereo, kde je ten nově poladěný Talas RLC 08, takže bez kola určitě nebudu.

              Jestli bude nové Stereo s 2010 150mm Talasem je otázka, u Cubu se letos extra zpozdili a zatím kolo v nedohlednu.

              A pokud náhodou stihne přijít, tak už nejspíš nebude čas předtím Ti ji poslat na úpravu. Uvidíme.

              A 100mm rám místo HT také ještě nedorazil, tam bude u-turn Reba, která také ještě není (bude až s rámem).

              0 0
              • milan1  

                Mohl by tam být Kubad, který má Foxe 2010 upraveného.

                0 0
                • kubad  

                  zrovna píšu odpověď :-) že už ji upravenou mám.

                  ale bojuju doma s povinnou návštěvou u tchyně přes velikonoce na konci světa (Humenné) tak to snad nějak dopadne a termín návštěvy upravíme

                  0 0
                  • milan1  

                    Ty a tvá zásoba vidlic by také chyběla :-)

                    Stále ale musíme povzbudit i někoho, kdo má k dispozici vidlice ze spodních pater nabídky ( netlumené pružiny).

                    Aby to nevypadalo, že je chceme nějak ukazovat ve špatném světle.

                    Očekávám, že na malých překážkách ukáží své přednosti a pokud budou ve správném stavu nebude jim dělat problém překonat jakoliv kvalitní pevné.

                    Zajímavé by bylo srovnání, jak na tom budou v nižší a vyšší rychlosti.

                    Na velké překážky je potom nemá cenu tahat a srovnávat s tlumenými vidlicemi.

                    0 0
                  • mdk  

                    to kubad: mam na teba taky dotaz, nekupoval si ty nahodou na vianoce 2007 cez(priatelku, kamaratku, zenu) na slovensku brzdy MAGURA MARTA SL oem v cervenej farbe???

                    0 0
            • karliner  

              Klidně vám mohu půjčit Suntour XCP 75, někde se mi válí.

              0 0
              • milan1  

                Vidlice této třídy mám ale nemám je na kolech.

                Kolo přímo s osazením bude potřeba.

                Jestli je ta XCP 75 bez LO je to správný typ pro srovnávání.

                0 0
                • jecnak  

                  Muzu dodat kolo paklize maji ahead krky 1 a 1/8"?

                  0 0
                  • milan1  

                    Takové vidlice můžu přivézt ale nevím, kdo by si je namontoval na kolo :-)

                    0 0
                    • jecnak  

                      Na zimaka je klidne pro zajimavost dam. Je to chvilka prace.

                      0 0
                • karliner  

                  Je s LO na korunce a není už asi 4 roky na žádném kole.

                  0 0
    • mastihuba  

      chtěl bych dorazit, především proto abych si porovnal jak nastavují ostatní vidlice a tlumiče, furt v tom mám zřejmě značný rezervy. :)

      0 0
      • milan1  

        Téma dobře a špatně nastavené vidlice jsem probírali už s Jecnakem. Je to jedno z připravovaných té­mat.

        A teď jedno další, které mě napadá. Přínos vyšších a vyšších zdvihů na hardtailech. Tohle zase bude chtít stavitelný zdvih ( až 140 mm) na nějakém konkrétním hardtailu.

        Téma, které by mělo přivést jezdce s vhodným typem kola.

        0 0
        • treatt  

          Tak tam jsem zarny priklad :)

          A moji otazku znas – a vlastne i duvod, proc se celou dobu branim opravdu citlive nastavene vidlici – podklesavani na brzdach v trialovejsich pasazich, propady do zdvihu tam, kde by mi to nebylo prijemne…a srovnani s citlive nastavenou..

          0 0
          • milan1  

            Vím :-)

            Ale ty nejsi zapálený bojovník za to, že takhle má vypadat odpružení.

            Buď vítán i do druhého kola testování :-)

            0 0
            • treatt  

              No, to nejsem :) Diky, uvidim, jestli mi to casove vyjde, urcite bych se rad zucastnil

              0 0
          • MlokCZ  

            Tohle bys vyřešil u RS zamykáním a nastavením floodgate na menší sílu odevření vidlice.

            A pro takovou pasáž bys ji prostě zamknul.

            U Foxe to samé, u RLC verze nastavit lock na menší sílu, u Talasu byl rozsah třeba 20–60kg, takže to dát někam na 20–30kg a na takovou pasáž opět zamknout.

            0 0
            • mr.antik  

              Přesně na tohle je (aspoň jsem ji tak používal) páčka Motion Controlu…

              0 0
            • pepek  

              A chodí ta vidla takto dobře? Já když u RVL zamknu, chvilku jedu v pedálech s mírným pohupováním, tak po otevření vidla pár vteřin chodí špatně, přičítal jsem to tomu, že ten olej, přetlačený nahoru nic moc nenutí rychle zaplnit nazpět dokonale prostor nad pístem a vytvoří se tam bubliny. Takhle tam budeš cpát olej přes gate, ale nazpět se to zavře, takže ho část zůstane nahoře a dole musí chybět pro tlumení.

              0 0
              • milan1  

                Tohle téma sem nepatří ale olej se vrací stále stejným kanálem a za stejných podmínek na zamčené i nezamčené vidlici.

                0 0
    • mr.antik  

      Docela zajímavá myšlenka, jen k těm překážkám – jak to pocituju já, myslim, že jednu překážku s váhou na řidítkách nějak přejede každá vidle, dvě taky, ale 3 metry nerovností (kameniště, kořeniště) už se projeví mnohem víc u dobré a dobře nastavené vidle. Ale možná že se to dá dobře odvodit po detailním studiu záznamu i z jedný překážky.

      Pak určitě by bylo zajímavý pro ostatní co bydlej dál nějak popsat metodiku, aby si to pak třeba mohli zkusit doma. Aspoň bych se dozvěděl, jak si nastavit komprese atd..

      0 0
      • lutte1  

        Komprese, Ti řeknou, že máš všechny povolit.:D

        0 0
        • mr.antik  

          No zatim to tak mám, protože mám asi tvrdší pružinu, ale uvidíme až odtaje sníh na dropech…

          0 0
      • milan1  

        Filmovat a vyhodnocovat celý úsek, který jezdec projede a přitom vše ovlivňuje technikou jízdy je dost obtížné, nejde prostě odlišit vzájemné vlivy.

        Proto se filmuje zjednodušený průjez a je na jezdcích aby v zájmu přesnosti vše nechali na odpružení a nekazili výsledek.

        Poznat co dělá odpružení a s jakým konkrétním nastavením potom umožní udělat si představu co se děje a jak lépe využít právě možností nastavování.

        Proto se chystáme na sérii různorodých překážek, typů i velikostí.

        0 0
        • DaSnail  

          keby to bolo možné, ja by som si pozrel videjko porovnávajúce vidlu s HS expanziou a bez, stredný zdvih okolo 130mm na vhodných prekážkach- viac rovnakých za sebou, dlhá v smere jazdy, schody..

          0 0
          • milan1  

            Překážky vhodné pro HS Expanzi jsou větší a několik následujících za sebou.

            Ukázat se to dá a velmi dobré bude doplnit to o pocit jezdce a nebo pocit zaznamenáme nejdřív a potom porovnáme s videem.

            Zase jedno z témat, co se nabízí.

            0 0
          • milan1  

            Ještě doplním, HS expanze se samozřejmě projeví i na drobných překážkách a v tomto ohledu, o co lépe si povede na větších, o to horší to bude na menších. Ukázky, že vždy je něco za něco jsou opět tématem.

            Je toho vážně hodně pro každého zapáleného.

            0 0
          • MlokCZ  

            Tohle určitě bude chtít otestovat více a snad se na to dostane. A k tomu tohle otestovat s rozdílně nastavenou low speed expanzí, která to hodně ovlivní.

            0 0
      • MlokCZ  

        Právě, že i na jedné překážce jsou obrovské rozdíly a je tam vše z toho zpomaleného videa krásně vidět. V praxi jezdci to tolik nepřijde, protože horší pobrání překážky při samostatné překážce není pro jezdce problém.

        Na tom videu je ale vše velmi dobře vidět, třeba kdy přední kolo získá kontakt s terénem za překážkou, kde jsou velké rozdíly. Také je vidět, jak moc překážku vidlice pobere a jak moc jde těžiště nad překážku.

        Problém u špatně fungující vidlice se pak samozřejmě pro jezdce projeví až na sérii překážek, kdy teprve bude vadit, že po překážce získalo kolo kontatak až později.

        Na té jedné překážce jsou ale lépe srovnatelné podmínky pro vyhodnocení, proto se to na ní testovalo.

        Celá kamenitá/kořenitá pasáž je pro testování zcela nevhodná, protože nebudou zajištěny stejné podmínky pro všechny vidlice, nebude docházet ke stejnému průjezdu stejnou stopou.

        Proto ty umělé překážky, kde se zajistí jak stejné podmínky, tak se na nich lépe vyhodnocuje jednotlivé věci (tím myslím, že tam je poznat, kde je problém, třeba, že je problém v průběhu, v cilivosti, v expanzi, apod.).

        Na komplexní pasáži už tohle nedokážeš určit.

        0 0
        • Flegmatik  

          Tak na tu rovinu dejte 3–5 zmiňovaných „retardérů“ těsně za sebou a ono to už podobnou pasáž jak psal mr.antik udělá. Snad se to záběru kamery vejde.

          0 0
          • milan1  

            Takovéhle věci se budou řešit na místě.

            Naznačím problém.

            Nechat pevnou kameru a zabírat celou pasáž? Tím získáme méně detailů. bike v záběru bude menší s méně detaily, třeba průhybem pneu.

            Nebo zajistit sledování s přiblížením ale vstoupí nám, do toho pohyb kamery.

            A nebo zaměřit se na poslední překážku s pevnou nepohyblivou kamerou a přiblížit maximum z detailů?

            Tohle se bude řešit na místě a opravdu to bude dost práce a méně zábavy.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ideální by bylo mít více kamer, což ale bohužel asi bude těžko. Pak by se najednou každou točil záznam z jedné překážky v detailu a poslední by mohla ještě točit současně celek.

              To je ale nereálná ideální představa.

              0 0
              • milan1  

                Spojit takové záběry do vypovídajícího celku by byl možná problém a možná by to šlo, nevím.

                Já budu mít k dispozici ještě jednu GoPro na záběry z jízdy.

                0 0
                • Flegmatik  

                  Zrovna tuhle GoPro (nevím jaký model máš) byste díky jejímu širokému úhlu (170°) mohli využít na širší záběr těch několika překážek za sebou, akorát by to mělo jen těch 30 snímků/sek. Nastavit tak, aby bylo vidět jen to potřebné (zem, překážky, vidlice, tedy cca do výšky hlavové trubky). A druhou snímat celek z větší dálky.

                  0 0
                  • milan1  

                    Ne, GoPro se díky svému projevu hodí na záběr z řídítek.

                    Rázy do řídítek promění v rozklepaný a rozplavaný obraz a je to jako měření rázů, které se přenáší na jezdce.

                    Vypovídá to, jenom bude problematické přendavat držáky z kola na kolo. Pro jednotnost měření by mělo být vše maximálně stejné.

                    0 0
              • roud  

                jedna taková technická uvažujete taky nad obutím kol ? přeci jen pláš´t a tlak v něm dokáže taky dost ovlivnit výsledek ne ? bude rozdíl co pobere vidle s pláště 2,0 a třeba 2,3 protože něco stačí pohltit i plášť a co nepobere pláš´t bere až vidle nebo se pletu ? ? ?

                0 0
                • MlokCZ  

                  To je jednoduché. Obutí je v celku fuk, pouze se na testování fouká na povolené maximum, takže jeho vliv se velmi omezí.

                  0 0
                • mr.antik  

                  Já to chápu tak, že překážky budou tak velký, že by to mělo mít zanedbatelnej efekt

                  0 0
                  • milan1  

                    Pneumatika nemá zanedbatelný efekt, má velký ale jde o to, co se má sledovat odpružení za stejných podmínek, s minimalizací vlivu pneumatiky a nebo vliv huštění, na projev odpružení?

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Spíš jsem myslel, že na zdvích třeba 100mm volí lidi na své hmotnosti podobné tlaky, na 150mm také…

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud by se jezdily nízké provozní tlaky, zvlášť u UST, tak vliv rozhodně nebude zanedbatelný.

                    Minule se povedl náhodně jeden extrém. PeBe jediný si nenafouknul na max. tlak a ještě měl pevnou vidlici (i když na 29tce) a měl tam tuším 30psi. A cihla se mu zařízla až na ráfek (naštěstí bez defektu, což bylo překvapující, dle toho videa to vypadalo, že k defektu muselo dojít), takže najednou to mohlo použít klidně nějakých 4,5–5cm zdvihu na plášti nebo kolik měl výšku.

                    0 0
                • milan1  

                  Pláště byly i loni před testováním přehuštěny právě aby neovlivňovaly výsledek.

                  Průhyby plášťů na překážce i v tomhle stavu jistě mohl překvapit. Proražení pláště s nižším huštěním je potom krásně vysvětleno.

                  Téma plášťů a huštění jde krásně nafilmovat a vypovídá to dostatečně. Další případné téma.

                  Už je jasné, že to nepůjde všechno stihnout?

                  0 0
                  • roud  

                    popravdě si nejsem jist zda to přehuštění neni kontraproduktivní nedostává tím akorát vidlice větší rázy ? a zároveñ nemělo by bejt testování co nejvíc podobné skutečným jízdím situacím aby bylo objektivní zhodnocení vlivu funkce ?

                    0 0
                    • milan1  

                      Samozřejmě, že dostává větší rázy.

                      Když chceš něco sledovat a zaměřit se výhradně na to, tak musíš vše ostatní, pokud možno minimalizovat.

                      S jen tak jde zachovat stejné podmínky pro každou z testovaných vidlic.

                      Objektivita testování? Neznám už nic bližšího, pokud ovšem nechceš aby se vše rozplizlo v teoretizování, zda tohle tak a nebo onak a že v praxi jsou podmínky složitější. Když nepřistoupíš na akceptovatelné zjednodušení, tak se nikdy nikam nedostaneš.

                      Kdysi byla velká diskuze, jak měřit přesné nastavení světel u aut ( konkrétně měření STK) a argumentovalo se, že rovný úsek na kterém muselo auto při měření stát se v praxi nevyskytuje.

                      Musíš si zvyknout, že když chceš něco porovnatelně měřit za přesných podmínek, tak musíš mít i stálé a neměnné podmínky, které si určíš a když budou stejné pro všechny, tak ti o něčem vypoví zcela jednoznačně.

                      0 0
                      • roud  

                        nejde mi o teoretizování ale spíš o určení podmínek pro co nejpřesnější porovnání sám musíš uznat že v ideálnim stavu by kola měla bejt obuta stejnými plášti a nafoukána na stejnej tlak pokud to tak neni vnášíš do měření vysokou pravděpodobnost že dojde k určitému zkreslení výsledku otázkou je jak markantní to může být a zda má cenu tenhle fakt brát v potaz…

                        0 0
                        • milan1  

                          To je stejné, jako bych si začal vymýšlet, že chci jedině když zajistíš biky se stejnou geometrií, pneu se stejnými atributy, ty pak můžeš zase přijít s problémem, že by se měly testovat překážky z hlíny udusané a z hlíny měkké a terém travnatý a podobně. Stejně tak můžeš přijít na to, že existuje terén sypký.

                          Pokud se budeš potácet v nerozhodnosti, co a jak zkoušet, tak se z toho nevymotáš a nebudeš vědět o odpružení ani o mák více, než před takovým rozebíráním podružností.

                          Odpružení se ale chová stále stejným způsobem na všech površích. Je už jenom na tobě, když znáš jaké chování za určitých přesných podmínek bylo zdokumentováno, aby sis to sám zkusil převést na jiné podmínky a jiné souvislosti.

                          Jestli máš nějaký specifický nápad k měření, navrhni ho a pokud bude realizovatelný a smysluplný, tak se na něj dostane. Nesmíš ovšem míchat dohromady spoustu věcí a musíš si i v tom tvém konkrétním případu na něco zaměřit a dosáhnout toho aby to bylo změřitelné. Zjistíš sám, že nemůžeš do jednoho měření natlačit všechno.

                          Když už jsi o tom, jak komplexně je vše bráno, zkus najít kdekoliv na internetu něco srovnatelného a přesnějšího, než to, na co se společně chystáme.

                          0 0
                        • jecnak  

                          Zakladem kazdeho mereni je nejdriv uvaha, co vsechno je mozne zanedbat a kde se vnasi chyby a nepresnosti. Stejne tak u symulaci a matematickeho modelovani.

                          Na druhou stranu nemame ambice po ukonceni mereni vyhlasit stupne vitezu pro nejlepsi vidlice. To vubec. Spis bysme radi nasli a zdokumentovali metody mereni, kde se ukazi parametry vidlic, kde bude patrne co zapricini nevhodne nastaveni, kde bude viditelne co dela pevna vidlice atd.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Pozorne ctenare prosim o shovivave zanedbani „y“ ve slove simulace.

                            0 0
                          • roud  

                            však také tu zrovna tu úvahu rozvíjíme :O)

                            0 0
        • mr.antik  

          jasně, takže exaktně (kamerou) porovnat na soustavě překážek v delce třeba 60cm (než najede zadní kolo) a pocitově pak třeba změnu nastavení porovnat ve skutečném terénu…

          I když tam mám vždycky pocit, že větší úlohu hraje zadní odpružení. Čili třeba na HT nemá podle mě tu vidli hrotit k extrémům protože jedinej efekt bude možná lepší přilnavost při brždění

          0 0
          • milan1  

            Překážky při měření musí být vzdáleny od sebe minimálně 1,5 metru právě proto aby nenajíždělo současně na další překážku zadní kolo.

            0 0
            • mr.antik  

              Aha já si to představoval spíš jako doupřekážku s 50cm mezerou, první nájezd tupej, druhej ostrej nebo tak něco.

              0 0
              • milan1  

                Tys neviděl loňské záběry?

                Překážka o výšce 65 mm a ani nejkvalitnější vidlice se zdvihem 140 mm se nevracely dříve, než po cca 1 meru dráhy, rychlost 30 km/h

                0 0
                • mr.antik  

                  Mrknu na ně. Právě o to jde, že se vidlice nevrátí – to je přece nejběžnější jev v terénu – ale spíš by (asi) mohlo být vidět, co se stane, když dostane vidle druhý náraz v půlce zdvihu, ale to jen teoretizování.

                  0 0
                  • milan1  

                    Když vidlice narazí na další překážku, zachová se dost podobně jako na předchozí, pokud je to ovšem ještě překážka která je v možnostech vidlice.

                    Rozhodující je prostor za překážkou, a doba, po kterou nemá kolo kontakt s povrchem. V tomto případě nemáš šanci řídit směr a vyskákání ze zatáčky na podobném povrchu, nebo uklouznutí předního kola je jezdeckým důsledkem, na který žádná technika jízdy nepomůže, když je odpružení špatné.

                    0 0
            • MlokCZ  

              U dvou překážek by to šlo je dát těsně po sobě, takže by přední najíždělo na druhou ještě dříve než zadní na tu první.

              0 0
    • Medunka  

      Prostuduji řádně vlákno o předchozím testování, vím, že jsem měla pár otázek, takže to zkusím oživit ;-) doma prokonzultovat a ono se to nějak vybarví

      0 0
      • Medunka  

        Napadla mne blbost :-) – co otestovat odpružení těch kamionů co tam budou?

        0 0
    • patman  

      davam k uvazeni jestli by to zajimalo vice lidi (krome me) porovnani nize uvedenych systemu odpruzenis beznymi modely, jedna se o okrajove systemy a look se navic uz nevyrabi. v pripade, ze bude zajem a v programu bude cas, tak bych take dorazil

      0 0
      • roud  

        Ta look je úžasná nemáš víc fotek ? ? ?

        0 0
        • patman  

          mam, az to bude hotovy udelam upgrade profilu , nechci tohle vlakno zahltit svyma fotkama ;) jinak nejaky starsi fotky viz profil

          0 0
        • kubad  

          Fotek tehle vidle i namontovane na Duratecu mam mraky, problem tehle vidle je ze moc nefunguje :-(

          0 0
    • jecnak  

      Vcera jsem se bavil s Milanem co by bylo zajimave zmerit a dosli jsme k nasledujicimu:

      1. Vysokorychlostni kamerou prejezd pozitivni prekazky
      2. Vysokorychlostni kamerou prejezd negativni prekazky
      3. Vysokorychlostni kamerou prejezd nekolika mensich pozitivnich prekazek

      za sebou

      1. Vsechny 3 predchozi za brzdeni, pri spatne nastavenem tlumeni, uplne bez

      tlumeni na nejake lowend vidli, vliv sagu

      1. Pevna vidlice na vsech prvnich trech bodech
      2. Budeme mit akcelerometr, takze bysme radi pro zajimavost zmerili zrychleni

      pri brzdeni, pokusime se zaroven pro zajimavost porovnat brzdnou drahu silnicky, mtb, brzdeni jen predni/zadni brzdou, ruznych kotoucu atd.

      1. Pri prejezdu prekazek v prvnich trech bodech bysme radi merili i razy do

      riditek (G metrem).

      1. Padnul navrh i na moznost nejak zmerit zmeny v ovladatelnosti pri snizeni

      vidlice. Mate nekdo nejake navrhy?

      Mate nekdo nejake navrhy co se tyce jinych veci k mereni, co by bylo zajimave?

      Mate nekdo kdo jedete fotak, co umi natacet dobre video, idealne i s vysokorychlos­tnim snimanim…

      Aktualne resime metodiku mereni, odhad vysledku a celkove organizaci pri mereni. Prece jen je toho dost a pokud nas bude kolem deseti, bude asi vhodne se rozdelit do dvou skupin.

      0 0
      • DaSnail  

        no ja by som sa ešte raz prihovoril za toto

        keď bude málo času, tak napríklad namiesto bodu 5. alebo 8.

        0 0
        • jecnak  

          To nejspis zvladneme taky, hlavne aby byly vidlice…

          0 0
        • MlokCZ  

          Ta h-s expanze by mi taky zajímala, snad se vše stihne. H-S expanze bude na trošku delší, protože to chce více typů překážek a hlavně na některých (třeba na té delší ve směru jízdy) vyzkoušet u vidlice s h-s vliv nastavení l-s expanze. Tedy aby se z toho dalo vyhodnotit, jak moc musí být přitažená l-s expanze, aby na té delší překážce byl znatelný rozdíl oproti jediné expanzi (je jasné, že když zcela povolím l-s expanzi, tak mi bude přítomnost h-s expanze na tomto typu překážky k ničem).

          0 0
      • jIrI___  

        To teda budete mít hooodně nabitý program. Ale na výsledky se už teď těším.

        0 0
      • MlokCZ  

        Napadá mi jedna věc ohledně metodiky. A to, že by bylo dobré nějak kontrolovat rychlost před nájezdem na překážku.

        Sice se jako minule stanové nějaká rychlost, kterou se má překážka přejíždět, ale přeci jen jezdec nemá možnost těsně před překážkou tohle kontrolovat, jeslti jede jak má.

        Nějaké externí kontrola by se hodila, ale nenapadá mi, jak to pořešit.

        Dalo by se to zpětně kontrolovat dle videa, když by se v určité vzdálenosti za překážkou dal kontrolní bod a z videa by se pak odečetl čas mezi překážkou a kontrolním bodem. Ale tohle je dost pracné (ale aspoň to má tu výhodu, že to lze udělat kdykoliv později a při měření stačí tam ten kontrolní bod v pevné vzdálenosti od překážky vyznačit).

        Radar sebou asi nikdo mít nebude :-)

        0 0
        • mr.antik  

          Když bude před překážkou rozumně rovný a hladký úsek, tak se to dá přece v pohodě (plus mínus 1kmh) odhadnout dle tacháče…

          0 0
          • Mamut  

            Pokial budes pozdejsie z videa merat, na ktorom mieste sa ktora vidlica a v akom nastaveni dotkla zeme, tak budes mat umerne k rozdielu rychlosti vzdialenostne odchylky. Keby si robil 10 pokusov v kazdom nastaveni a potom to statisticky vyhodnocoval, tak to velmi nevadi, ale kto by odcital hodnoty z 500 videii?

            0 0
    • jecnak  

      Pratele vydrzte ted jsem se dostal poradne k internetu. Zitra uz postnu nejaka zajimava videa.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.