Těžké pláště - nevozit nebo nevozit na závody nejlehčí šlupky co jsou k mání

231 nepřečtených
  • tom_777

    Ahoj jde nějak ospravedlnit existenci plášťů co v rozměru 2,0–2,25 váží víc než 550 gramů v dušový verzi a víc než 700 gramů v UST verzi? Jde mě především o závodní nasazení (na vejlet bych volil odolnější variantu vždycky)

    Třeba Michelin, Hutchinson nebo GEAX dělaj samý hnusně těžký gumy. Myslíte, že na to nemaj technologicky?? Přes gumárenskej průmysl nejsem velkej expert, ale myslím že dosáhnout nižší tloušťky stěny nemusí být tak velký problém.

    Letos jsem na UST+tmel objel 4 dlouhý a těžký maratony(hlavně Sudety, Drásal a Úpice – přes 3000m převýšení) a teď když to rekapituluju – si říkám : zajel bych to rychlejc s o půl kila lehčíma kolama?

    (vloni jsem vozil skoro celej rok RaR 2,25 s Notubes až do úplnýho ojetí bez defektu kterej by mě zastavil)

    Anketa: Na 100 km maraton bych nazul:

    1x
    3%
    2x
    7%
    0 0
    • tom_777  

      VOZIT nebo NEVOZIT?

      0 0
    • prvniodkonce  

      GEAX dela tezky gumy? co si predstavujes pod pojmem lehké gumy?

      0 0
    • Hnoj  

      Já osobně jsem pro lehký gumy a hoooodně tmelu, ale pravda je taková, že většina defektů je spíš o smůle než cokoliv jinýho…

      Když máš pech, zničíš UST i šlupku.

      Každopádně bych řekl, že nejdůležitější je eliminovat duše.

      0 0
      • duk  

        Bezdušáky vozím sice první sezónu, tak nemám moc zkušeností s defektama, ale zatím to vidím podobně.

        0 0
      • Rychlej turista  

        UST pláště mi přijdou zbytečně bytelné. Jedinou výjimku bych viděl u FF 2,0". Tady se ty 450 g UST opravdu vyplatí a dá s nimi opatrně jezdit i po rozebrané asfalto-makadamové cestě, což s 295 g dušovými opravdu nejde.

        0 0
        • duk  

          Asi jo, stejně jediné 2 defekty které jsem letos měl (s jedním si tmel vůbec neporadil) jsem měl na heavy UST pláštích :-)

          0 0
        • lenochod  

          Jak které,UST Nobby Nic 2,4 jsem zničil téměř okamžitě (cca 500km). Stejná slabina jako u klasiky. Tenoulinký boky který jsem říznul na více místech. Už je nekoupím.

          0 0
          • ememem  

            to bude asi cena za tu cca 100g nizsiu hmotnost jak u inych UST plastov. nicmenej na normalne jazdenie to bohate postacujea je to furt o rad inde jak obyc. „evo“ verzie.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ty 2,4 NN UST zrovna lehké nejsou. Reálná váha kolem 830–850g (vážil jsem více kusů). A problém s říznutím boků jsem tedy na nich neměl vůbec.

              0 0
              • ememem  

                som to myslel tak ze su lahsie jak konkurencia ale jak som uviedol musi to postacovat lebo furt je to o rad inde jak bezne plaste takze tiez mi neni jasne kolkomu potom vydrzali normalne plaste…

                0 0
          • akula  

            NN EVO 2,25 s mlíkem. Že bych říznul bok se mi ještě nestalo, ale mám problém s podřezáváním bočních špuntů, zvlášť na zadním plášti. Jsou to říznutí od ostrejch kamínku u paty špuntu, který jdou dovnitř pod špuntem. Problém ale je, že jak je díra pod špuntem, tak i když to tmel zalepí, jak se špunt dostane do záběru se to zase otevře. Spolehlivě zabírá podlepení záplatou zevnitř, ale kdo to má furt shazovat a zase nandavat.

            0 0
            • pepek  

              Mně tam zase vadí, že podle předpisu ty boční špunty se mají vozit tím rozříznutím dopředu. To musí ty kamínky a trny přímo vyzobávat, ne? (Dosud jsem to vozil vždy „na traktor“- do šípu, teď to budu nasazovat a furt nevím jak.

              0 0
              • MlokCZ  

                Já s tím tedy nikdy problém neměl. Hlavně má tak ten plášť výrazně lepší vlastnosti (na předním).

                0 0
              • akula  

                Ale je to tak lepší, šípem proti to drží líp stopu v zatáčkách, lepší vyjíždí z koleje atd. Navíc já mám 2009 verzi, takže zadek mám nasazenej „ala traktor“ a výše zmiňovanej problém mám hlavně na zadku.

                0 0
                • pepek  

                  No vzhledem k tomu, že i authoři to maji pokaždý jinak napsaný (možná to písmo nějaký dajak v malajsii nasadí do formy naopak), tak bych to nepřeceňoval. Ale když jinak nedáte, tak jsem to tentokrát nasadil naopak a jestli to večer v těch sračkách nebude držet líp, jak předtím na suchu, tak, tak. . . .to tady napíšu :-)

                  0 0
                • akula  

                  Ty řezance nejsou přímo v tom U-bloku, to je bez problému, ale celej ten špunt je šikmo z boku podřízlej až skrz plášť.

                  0 0
                  • pepek  

                    Na starším NN to mám taky tak oloupaný, ale přisuzuju to spíš nadměrné rychlosti v zatáčkách na asfaltu.

                    0 0
                • pepek  

                  Tak jsem vyzkoušel tu vaši variantu a výsledek je nepřesvědčivý. Vzadu jsem vyměnil ojetý RR 2,25 za nový NN 2,1 a vpředu jsem NN 2,25 otočil podle této vaší hypotézy. Kromě lepší stoupavosti, což je dáno změnou vzorku, jsem zaznamenal hlavně negativa. Dvakrát mi ujel předek v zatáčkách, kde se mi to nestává, což ovšem mohlo být dáno tím, že ten zadek víc drží a kolo je tedy nedotáčivé. Možná je to zvyk, ale kolo bylo celkově do zatáček takový toporný. Kromě toho ten NN 2,1 nelze nafoukat na nějaký rozumný kompromis: když jsem jel po rovině, tak paráda, do kopce se to ovšem „šůchalo“ a mělo odpor jaxsviňa. Přitom ten tlak byl eště příliš velký, aby to drželo na kořenech v traverzu. Když jsem upustil, tak to drželo víc, ale ten odpor je prostě tragédie. Tak asi vzadu zůstanu u RR, tam ten rozdíl není tak tragický. Předtím ovšem eště otočím a zkusím ty gumy v osvědčené konfigurace „traktor“.

                  0 0
      • tom_777  

        no a možná 50g/50ml tmelu padne na utěsnění pláště a pořád jezdíš na nafouklejch igeliťákách

        0 0
      • ememem  

        to je sice pravda, eliminuju sa tym prerazenia takmer na 100% ale ani kilo tmelu nepomoze rezu(hlavne zboku)a na to su klasicke zavodne slupky najcitlivejsie(nie len schwalbe).

        0 0
      • krokus  

        Já chvilku omylem vozil lehký gumy úplně bez tmelu (všechen tmel vyschl) a defekt mě nepotkal, měl jsem ale asi jen štěstí:-)

        0 0
    • přišlapávač  

      no Michelin je obzvlaste firma, ktera s delanim pneumatik nema skoro zadne zkusenosti :-))))

      0 0
    • Ricci  

      Jazdi na lahkych-budes mat viac defektov

      Jazdi na tazkych-bude ich menej

      Zalezi iba na tebe,ci je pre teba dolezitejsich par gramov alebo spolahlive obutie

      0 0
      • tom_777  

        ta mě především zajímá jak jsou na tom ostatní

        0 0
        • tonik666  

          záleží kde jezdíš. zkoušel jsem Ralpha 2.1 s duší a v těžším terénu jsem měl defekt každou druhou vyjížďku. Tak jsem se spokojeně vrátil k téměř o 200g těžším Panaracer Fire XCpro a je klid.

          0 0
    • nox159  

      na zavody – co nejlehci obyč plaste ( v ramci moznosti ) s tmelem

      na bezne jezdeni- postupne s narustajici agresivitou jizdy menit za odolnejsi

      0 0
    • biker007  

      Uz 4 sezony vozim vozim ty super, hyper tezke micheliny. maji 750g (XCR AT 2.0) a dalsi gumy budou opet ty sama tezika, resp. jejich nastupce. jedine o cem bych uvazoval na suche zavody, by byly XCR dry2 s nizsim vzorkem(ted jsou na netu za dobrou cenu). na UST gumach od michelinu je opravdu hodne materialu, tmel mi prijde zbytecnej… za 4 roky (tj. 20.000km na biku, cca 20–30 dnu z roku v alpach) sem mel dva defetky. jeden byl 3cm hrebik, se kterym jsem jeste ujel domu 30km. podruhe jsem jel vedome Krale s plastem, ktery mel na boku bouli a byl uz nacatej..a samozdrejme sem tim mistem trefil kamen a zacalo to pomalu utikat.

      ale nutno poznamenat, ze nejezdim ani rychle XC, ani maratony na bednu. kdyz se podari prvni desetina, tak budu maximalne spokojenej.

      jedine co mi na UST plastich od michelinu vadi, je rychle ubyvajici vzorek…ale to je holt dan za dobrou prilnavost za mokra..

      0 0
      • jIrI___  

        Vzorek na XCR Dry 2 ubýval kur*a rychle

        0 0
        • duk  

          Můžu potvrdit ten vzorek jenom hořel před očima, ale po tvrdým uháněly hezky.

          0 0
        • maajkee  

          asi jsi měl nějakej zmetek :)

          Já ho sundával po 1500, přední měl ještě tak 70% a zadek tak 40% a to jsem v tu dobu jezdil dost po silnici.

          Nesmykoval jsi s ním pořád? :)

          0 0
          • jIrI___  

            A měl jsi to XCR Tubeless? Ze smykování jsem už vyrostl před takovými osmi lety :)

            0 0
            • maajkee  

              ne, klasický kevlar dušáky.

              0 0
              • jIrI___  

                Tak v tomu bude ten rozdíl. Ty XCR mají údajně nějakou „lepší“ směs gumy s přídavkem křemíku. Jestli ovšem byla opravdu lepší, těžko říct :-D

                0 0
              • duk  

                No tak nemudruj, ty klasický mají úplně jinej vzorek a asi jsou i z jiný směsi…

                0 0
                • maajkee  

                  co se koukám na fotky, tak mi ten vzorek příjde stejnej, ale to je fuk, nedošlo mi prostě že myslí bezdušáky, k těm jsem se ještě jako stará konzerva nedostal a ani to v nejbližší době neplánuju :)

                  0 0
              • destr  

                Vozil sem ty XCR neust a vydrželi docela dost. Ty XCR ust sem měl doma taky a směj se uplně stejná.

                0 0
      • MlokCZ  

        Tmel není nikdy zbytečný. I když je to těžší odolnější UST plášť, tak některým i poměrně častým defektům to stejně nezabrání. Tím myslím třeba pořádný trn.

        A když navíc v takovém plášti funguje tmel ze všech typu plášťů nejlépe a dokáže dát někdy i větší díru, tak proč ho tam nevozit. Zvlášť když v UST plášti stačí tmelu méně než v dušovém.

        Já bych řekl, že máš buď fakt štěstí nebo jezdíš v oblasti, kde je málo trnů, případně se takovým úsekům vyhýbáš.

        Já vozím UST Schwalbe 3 roky a jsou podobně těžké a také mají hodně materiálu (RR 2,25 mají kolme 690–730g, NN 2,4 dokonce kolem 840g). A i tak už jsem měl defektů spoustu (všechno zacelil tmel aniž bych musel i jen dofukova na vyjížďce), téměř vše trny (i když nemůžu říct s jistotou, že vše byly trny, defekty najdu až vždy zpětně při kontrole pláště, vše byly ale málé dírky, takže nejspíš trny a u pár případů to byla jistota, když jsem tam našel zalomený zbytek trnu).

        Třeba jen na loni na Korsice odhaduju na zadním plášti 5–6 trnů za těch 7 dní na kole. Ale pořád s tmelem paráda, ostatní účastníci měly jeden defekt za druhým. Trošku pomohly kamarádům double defense pláště (jezdí ještě duše), ti měli všichni defektů málo (někdo jeden, někdo dva) oproti ostatním účastníkům zájezdu (někdo tam měl i 8 defektů za celou akci).

        0 0
        • biker007  

          no prave ze trnu uz sem prejel urcite hoodne a nikdy nic:) viz lonske Lago di Como…zapomenuta dlazdena cesta mezi zidkama a akatovima kerema. nekoho mistniho napadlo tu cestu proklestit, tak se na to vrhnul krovinorezem…a vysledkme bylo to, ze na 200m byla zeme pokryta vrstvou 10cm dlouhym vetvicek akatu, vsude samej trn. jelo nas asi 5, 4 kola (ruzne plaste s dusi) mela minimalne 3–4 trny v kazdem kole, jen ja sem projel:) par sem jich z plaste vytahnul, ale zadnej nepropichl tlusty behoun a vnirni pruznou(siliko­novou?) vrstvu. mozna stesti, nevim:)

          0 0
    • miloso  

      Ale netreba zabúdať na to, že racing ralph a NN 2,25 na ráfku 17mm má 51mm (to som čítal na fóre) a Michelin Wild race'r 2,0 na 17mm ráfku má 50,5mm. Teda myslím, že porovnávam porovnateľné.

      0 0
    • ememem  

      tazke, lahke jak sa to vezme. ked zoberieme povedzme tu sirku 2.0 – 2.2 co v reale znamena cca 50–52mm tak vestky okrem schwalbe su tazsie ako 800g a pochybujem ze by conti alebo michelin na to technologicky nemali, skor je otazka co j eu tych schwalbe inak (citaj osulene) aj ked na druhej strane som s nimi zatial ziadne problemy nemal. celkom zaujimavo z tohoto pohladu vyzeraju tie ich TLR modely pre 2011 aj ked bohvie co to znamena lebo najek to nikde moc nepopisuju.

      0 0
      • biker jura  

        je to prakticky to stejny jako ma rubena. patka bude mít tvar podobnější UST a bude potažená mekkou gumou ktera lip těsní.

        myslím že u schwalbe nebude co řešit a kdojezdí bez dusší tak nema o čem přemýšlet a bude brát TLR verzi. je jen o 20–30g težší a za tu přilnavost k rafku to bude stát.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak ono vůbec nebude co řešit, protože všechny EVO verze jsou TLR, takže ani na výběr nebude.

          Ale to dilema double defense TLR x UST… :-)

          0 0
          • biker jura  

            počkej a to soudíš podle čeho? klasické evolution line(dušové) budou.

            0 0
            • MlokCZ  

              Soudím podle webu Schwalbe, např. přehled aktuálních modelů RR:

              http://www.schwalbe.de/…mtb/produkt/?…

              Vše je TLR, pouze jsou tam dva UST a dva z performance line, které jsou jednosměsové.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě popisek s popisu 2011 řady:

                „Schwalbe has optimized the inner strength of its MTB tires: In 2011 all top models will have new, Triple Star compounds. It is a modular system whereby three of six new individual compounds are cleverly combined. All tires are now "Tubeless Ready“

                Tam píší taky, že všechny.

                0 0
              • biker jura  

                no mě říkaly lidi co byli na eurobiku že schwalbe bude mit normálně obě verze. navíc to soudím taky podle toho že je tam mezi evolution line a tubelles ready čárka. no uvidíme, stejně už mají všichni jezdit bez duší tak by to pak bylo jedno že je jen TLR verze :)

                0 0
              • Pijer  

                V čem se liší ten RR HT od normálního RR? Jenom v šířce, nebo směsi, nebo je tam nějaký zázrak, že to mají jako extra model ?

                0 0
        • ememem  

          problem nebola patka lae tenka bocna stena takze ano ale minimalne zo snake skinom potazme double defense ale cena je vyssia jak za ust.

          0 0
          • biker jura  

            když jsem tam vozil tlak 1,8baru na předku tak v prudkym sjezdu do zatačky se mi to hodnekrat žvejklo a ufouklo i s UST rafkem, takže u mě byl problém patka, ne tenka stena, s tou jsem problem neměl!

            0 0
    • MlokCZ  

      Já bych volil dle toho jak závody jezdíš. Pokud jedeš o bednu, tak bych volil lehké šlupky s tmelem. Tam bude dobrý každý gram dolů, zvlášť na pláštích. A nějaké to o něco větší riziko defektu bude nutné podstoupit. S tmelem bez duší to nebude ale tak hrozné.

      Pokud nejezdíš o bednu, tak bych volil něco odolnějšího. Větší jistota bez defektu je větší jistota bez defektu.

      Co by mi ale zajímalo je praktické srovnání pro 2011 Schwalbe. To asi zatím nikdo mít nebude, ale snad brzy.

      A jde mi o srovnání UST x double defense tubeless ready. První věcí, zda opravdu ty TR mají UST patky, snad by mít měly.

      A pak další, co bude odolnější. UST verze má pořád ještě o něco více materiálu, double defense má ale zase materiál, který by měl být odolnější na defekty. DD verze by možná mohla být o chlup odolnější, u UST si zase myslím, že bude fungovat o malinko lépe tmel. Ale to jsou jen moje odhady.

      Váhově tam bude rozdíl velmi malý. DD jsou sice lehčí, ale zase tam bude třeba dát více tmelu, tak se to téměř srovná (i když i tak mohou být UST o pár gramů těžší, ale to už mi netrápí).

      U UST je dobré, že vždy budou těsnit ať je tam tmel nebo nebo už žádný není (DD verze by po prvním zatěsnění tmelem už také měla těsnit i když dojde, ale kdo ví s jistotou…).

      A dosáhnout menší tlouštky stěny není problém, ale pak se z toho vždy stanou neodolné šlupky.

      0 0
      • nox159  

        chtel bych se zeptat, jak velky je rozdil mezi valivým odporem mezi NN 2,25" a RoR 2,25" popripade pokud bys mel podovnani vydrze :)

        premýšlím co nahodit na zadni kolo a chci aby to melo zaber a aby to jeste porad jelo, RoR bude jiste mene odolenejsi… žě ?

        0 0
        • martinpav  

          Conti Raceking

          0 0
          • nox159  

            nebude mit zaber :(

            0 0
            • ememem  

              co mas s tym zaberom? uz pekene pred par rokmi som dospel k zaveru ze dozadu cokolvek drsnejsie jak RaR alebo jeho obdoby (RK atd. ) je uplne zbytocne, docela chapem aj rychleho turistu ze jazdi FF (vzadu teda) a to som bol s bikom v alpach, pyrenejach atd.

              0 0
              • nox159  

                nebavim se o zavodech… potrebuju jen to srovnani nic vic ;-)

                jiste nebudu dozadu davat ani RR ani RK

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak s tímto do pořádného terénu naprosto nesouhlasím. Pořádný plášť na zadním se v pořádném terénu hodí i do sjezdů a je to sakra rozdíl jestli vzadu mám NN 2,4 nebo RR 2,25 (v obou případech NN vepředu). Ten zadní hůře držící plášť je pak prostě limitní, i když přední je důležitější.

                A pak výjezdy. Co jsem letos na nové Stereo nahodil ty NN 2,4 na obě kola, tak jsem vyjel pár výjezdů, co jsem nikdy předtím na více pokusů na RR nevyjel. A to byly výjezdy, které na RR vyjet jdou při hodně dobré fyzičce, která umožní udržet na nich celý výjezd větší rychlost.

                Ty NN mi ale pomohly právě s horší fyzičkou. Díky nim i těžší výjezd lze jet celý pomaleji (na RR bych při té rychlosti dávno končil). A díky tomu jsem vyjel, co jsem na RR nikdy nevyjel.

                Po letošních zkušenostech jsem zcela opustil kombinování plášťů a už budu jezdit stejné vepředu i vzadu.

                0 0
            • martinpav  

              Okrem fakt hnusneho lepkaveho blata na nich nemam problem. Obcas hrabnem, v zjazde obcas nepodrzi ale na takom povrchu som uplne spokojny len s meduzami.

              0 0
              • nox159  

                kdysi jsme jezdil RR 2,1"/ RR 2,1" a myslel sjem ze zaber je dostatecny a ze ty plaste drzi… nez jsem zacal jezdit do terenu a zkusil jsem hrubší vzorek :)

                0 0
                • martinpav  

                  Neboj, jazdim v terene :). To by som nemal v predu 2.4NN Snake Skin. Jednoducho mi ten RK pride vzadu dostatocny a 2.2 Supersonic je aj slusny balon. Mal som tam aj zubatejsie gumy, grip bol samozrejme lepsi ale nie o tolko aby mi to vykupilo vyssi odpor.

                  Ono je to aj tak o vlastnych preferenciach, len sa dost tazko kombinuje dobry grip a zaroven nech to ide a treba si najst ten svoj kompromis.

                  0 0
                  • nox159  

                    vepredu SS a vzadu supersonic – jaky to ma vyznam ? vetsinou plast řizneš na zadnim kole…

                    ty v predu vozis poradne odolny plast a vzadu strašnou slupku ???

                    0 0
                    • Nimrod  

                      proč se většinou řízne plášť na zadním kole? s řezáním boků nemám moc zkušeností, jen se ptám :-)

                      0 0
                      • nox159  

                        mozna mas techniku na jine urovni nez ja proto s tim nemas problem :)

                        ja si treba na zadni kolo nevidim, casteji se mi stane ze ho tahnu chvilkove smykem, zadni kolo jsem prořizl i pres dezen (RR), 2× jsem rizl bok u RK – taky na zadnim kole

                        mozna nevhodne plaste pro nevhodny teren – mozna to je jezdcem :)

                        0 0
                        • pitos  

                          není to jezdcem ale proto že prostě to zadní kolo bude vždy dostávat větší rány než předek.Předním si voliš stopu a zadek už nějak přejede,navíc je na zadním kole větší váha.

                          0 0
                        • Nimrod  

                          já bok říznul jen jednou, bylo to na předku, michelin x'tream (nebo jak se mu to nadávalo), bok fakt papírový, kamen byl schovaný mrška v trávě :-) jinak na trialu jezdím rr 2,4, bok papír, to asi víš, a za rok a půl nikde nic a to jezdím převážně na kamenech :-) přes vzorek jsem dal jen jednou spešla enduro…

                          ale asi to bude tím, že tu nemáme zas tolik kamenitých cestiček

                          0 0
                        • martinpav  

                          Prerezal som ho raz ked som sa silou mocou pokusal dostat z rigola do ktore som trosku neplanovane vletel. Mal som vtedy v predu crossmark (v naklone nedrzi ani h…).

                          Odvtedy som si povedal ze v predu sa mozem na rychlu gumu ****** a radsej budem mat grip. Vzadu ale nepocitujem nijake zasadne obmedzenia, ked ten cas nastane tak pojde prec aj RK :).

                          Teraz na zimu som nahodil dozadu starsi (cca 800km) conti gravity protection a uz som ho stihol na 130km prerezat 2×, oba tesne vedla dezenu. Co sa tyka gripu je na tom pocitovo horsie ako RK.

                          0 0
        • ememem  

          ano RoR je vyrazne menej odolny a aj dost malo vydrzi co do optrebovania(co je cena za jeho urcenie – „pure racing guma“), hlavne na ceste (kde to neni aj tak nic moc, je to guma vyslovene do terenu) zmizne po par sto km. zato val. odpor ma ak sa dobre pamatam asi o 20–25% mensi.

          btw- naco ti je vzdau NN? dobry zaber ma aj RaR, v nasich zemepisnych sirkach viac ako postacujuci. dopredu OK ale dozadu mi to prijde zbytocne. Ked uz RoR tak bych ho dal dopredu aj dozadu a UST. Slusne zabera aj drzi, je lahky aj v UST prevedeni a v bahne sa dobre cisti (ovela lepsie jak RaR alebo NN) cize tuto ustatu sezonu to bol idealny celorocny univerzal:-)

          0 0
          • nox159  

            beru klasiku, a na zadnim je RR malo

            0 0
            • ememem  

              jak malo – skus popisat konkretnu situaciu(vid. moj comment na teba vyssie).

              0 0
              • MlokCZ  

                V pořádném terénu naprosto v každé situaci a to ve výjezdu, sjezdu i na rovině.

                0 0
                • ememem  

                  tak ja neviem v akom poriadnom terene lebo jak hovorim ani v alplach ani v pyrenejach som nikdy nemal pocit ze by mi drsnejsi plast vzadu este nieco mohol pomoct.(vpredu vozim NN aj tu doma v karpatoch, proste mam rad ked to vpredu tak nejak „samo od seba“ poriadne drzi)

                  ako OK, z kopca to trocha vzadu plava ale imho to za to nestoji co usetris do kopca.

                  0 0
                  • nox159  

                    jde o styl jizdy – to se to same jak to, ze na celopevnaku se da sjezt to same co na fullovi tak i na FF se da sjet to same co na NN ale jde o to jak… :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně tak. Jen třeba u mě ani neplatí to s tím sjetím. Na FF bych dost věcí co mám na hraně na NN/NN rozhodně nedal vůbec (možná někdo jiný ano, ale já ne).

                      0 0
                      • nox159  

                        proste musim jet pomaleji to je to cele :)

                        kdyz teda nepocitam technicke vyjezdy – tam je limitujici fyzicka

                        pokud bych byl schopny poradne stojky co tak tak jezdim na nejlehci prevod cele vytocit s kadenci kolem 100ot/min tak bych hrubši plaste na vyjezd nepotreboval ( pokud by sme se bavili o suchu)

                        hrubši plaste chci hlavne kvuli extremne prudkym a technickym vyjezdum

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    S NN/NN 2,4 jsem ve sjezdech rychlejší, jistější, troufnu si na věci na které jsem si s NN/RR netroufnul. A to může být pořád na suchu. Jakmile je mokro, tak je rozdíl mnohem větší.

                    Jak jsem byl na mokrých Rychlebkách rád, že jsem to jel na NN/NN.

                    Samozřejmě jezdec s lepší technikou může být klidně na NN/RR rychlejší a dát více než já na NN/NN. To je ale nepodstatné, podstatné jsou rozdíly, jak se to chová mně oproti mně (nebo zase někomu jinému oproti zase jemu).

                    A ta ušetřená energie při pohodové jízdě je velmi malá. Na NN/NN 2,4 jsem dojel zatím mojí nejtěžší vyjížďku. Takže určitě nemůžu říct, že by mi limitovaly fyzicky.

                    Kdy je to opruz na NN/NN 2,4, tak když je hodně asfaltu nebo skoro celá vyjížďka po pěkných cestách. Od toho ale mám další kola.

                    0 0
                    • biker jura  

                      myslím že zrovna na rychlebkách(sposuta kamenu a kořenu) bys byl třeba s RR 2.4(kdyby se dělaly) na tom lépe, protože na kamenech a kořenech to chce co největší kontakt a ten bude mit NN kvuli vysokemu řídkému vzorku menší

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V některých případech ano, pokud je větší šutr s velkou plochou, tak máš pravdu.

                        Ale třeba na mokrých kořenech drží NN o několik tříd lépe, tam se často kořen zakousnout mezi vzorek.

                        A bude tu ještě další rozdíl, ty NN 2,4 mají měkčí směs než ty RR 2008 co jezdím. Takže to taky udělá na mokru dost.

                        Mám na Plzeňsku jeden kontrolní sjezdík (modrá značka do Nové Hutě). Není to nic moc těžkého, tohle bych dal i na FF.

                        Jen se to proklatě liší, jak rychle se tam dá jet na jakých pláštích, zvlášť za mokra.

                        Na RR/RR UST 2,25 je to tam za mokra naprostá hrůza a musím jet sakra pomalu a opatrně, za sucha to ještě jde (to se dá i na RR docela rychle).

                        Na NN/NN 2,4 se tam dá docela slušně rychle i za mokra. Na NN/NN 2,25 starších to bylo něco mezi (taky měly tvrdší směs než ty 2,4 2010)

                        A je to tam směs terénů, převažují kameny, ale spíše hodně malé ve větším množství. V části pak nějaký ten kořen, místy trochu bahno (v té pasáži s šutry se bahno netvoří).

                        A pak červená do Tanvaldu od Souše. Minulé Jizerky jsem to jel na NN/RR 2,25. Jsou tam pevné spíše velké šutry. Letos jsem to jel na NN/NN 2,4 a mnohem lepší. Oba případy to bylo z části mokré a právě ta mokrá pasáž byla o hodně lepší na těch NN/NN 2,4.

                        0 0
                        • biker jura  

                          jo no pokud jsou to malé kořeny a kameny, nebo jsou volne bude NN určitě lepší, to mám taky odzkoušené. ale na rychlebkach za sucha mi NN přišel rozhodně horší než třeba Monorail(maxxis) ale to bylo take částečně směsí…

                          0 0
                    • ememem  

                      S NN/NN 2,4 jsem ve sjezdech rychlejší, jistější, troufnu si na věci na které jsem si s NN/RR netroufnul. A to může být pořád na suchu. Jakmile je mokro, tak je rozdíl mnohem větší. – ale hej, ved o tom neni pochyb ja len hovorim ze mne to prijde neadekvatna cena za to ze je to velke a tazke ale je to vec osobnych preferencii.

                      Kdy je to opruz na NN/NN 2,4, tak když je hodně asfaltu nebo skoro celá vyjížďka po pěkných cestách. – ved praveze cim vacsie hory a cim vacsie prevysenie tak tym lepsia cesta lebo potom uz zostava len nesenie. tak som nejak dokonvertoval k tomu ze vzadu mi bohate staci aj RaR. a u nas doma uz uplne. ale jak hovorim je to samozrejme individualne.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ono to není o velikosti těch hor, ale hlavně o tom, kde jsou a hlavně kde znáš dobré technické věci.

                        Já třeba nejvíce ty NN ocením v Jizerkách, i když tam je hodně panelek, asfaltek a jiných širokých cest.

                        Ty technické věci, které jsou na hranici mojí techniky tam ale znám nejlépe a když tam jedu, tak už cíleně jezdímě přesně takové trasy.

                        0 0
            • jIrI___  

              Taky si teď pohrávám s myšlenkou, že dozadu i dopředu dám NN 2,25". Ty zadní „rychlé“ pláště mi nějak extra rychle mizí, i údajně nesmrtelný Nanoraptor je po pár stovkách km pomalu na vyhození.

              0 0
        • MlokCZ  

          Dle testů RoR jede téměř jako RaR. Já RoR nejezdil, to je plášť, který mi na kolo nesmí z více důvodů (tenká šlupka, menší šířka, horší výdrž).

          0 0
          • nox159  

            :) a NN ti vydrzi na zadnim kolik?

            neresim jestli vydrzi 5000km… :) jde mi jestli o to jestli ho nebudu muset po 20 dnech jezdeni menit…

            0 0
            • MlokCZ  

              Výdrž u té 2,4 verze vzadu žádný zázrak. Má ale měkčí směs (nevím jestli jen 2,4 nebo všechny 2010, ale každopádně drží výrazně lépe než starší NN 2,25 a ta šířka zase tak moc neudělá).

              Odhaduju, že dám vzadu na něm tak 2tis. km maximálně, možná ani ne celých (výměna malinko dříve než v polovině vzorku).

              RaR 2008 mi vydrží 2× tolik.

              Tohle mi ale moc netrápí, těch kilometrů na NN/NN 2,4 zase tak moc nenajedu. Dám na tom všechny akce v horách (to bylo letos tak 800km) + sem tam nějakou vyjížďku na Plzeňsku, ale to dost málo, tady jezdím většinou na druhém kole s RR/RR, protože tu je pořádného terénu minimum.

              0 0
              • nox159  

                pokud vydrzi 2k km do pulky vzorku tak je to v pohode

                diky :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To vydrží mně, tedy to neznamená, že každému.

                  RR 2008 mi vydrží kolem 3–3,5tis. km (a to i na celopevňáku s více asfaltem) a jsou tu tací, co je sjezdou po 1tis. km.

                  0 0
          • ememem  

            tenka slupka – v ust to ujde.

            menší šířka – 2.1 na RM0 == 50mm rovnako ako RaR alebo NN

            horší výdrž – to hej, hlavne vzadu

            0 0
            • MlokCZ  

              V UST to je lepší, ale pro mě málo. Taky u NN na kole do pořádného terénu jsem přešel na 2,4, které mají 58–59mm.

              0 0
      • Nimrod  

        a já bych se tě rád zeptal, jestli je vůbec nějaké odvětví cyklistiky, kde bys nepoporučil ust. dost o nich přemýšlím, jsem z 95% pro ně rozhodutý…

        0 0
        • ememem  

          tak nepremyslaj a ked mas ust rafik tak ich nahod, je to super vec, jedina nevyhoda je vyssia hmotnost, vsetko ostatne je tazke + .

          0 0
          • Nimrod  

            ještě nemám, ale časem budu zaplétat kola… problém u mě je ten, že jsem líný jak prase, tak to chce něco, co jednou nasadím a nebudu se o to starat :-) s dušema problém nemívám, pokud jde o defekty, takže to fakt většinou nandám a nejdřív za půl roku mám nějaký defekt… další věc u ust, co mi odrazuje je ta, jestli jde fakt 100% plášťů nafouknout v případě nouze i malou pumpou. samozřejmě ust+ust

            0 0
            • kubad  

              v případě nouze :-) většinou nelepíš defekt v plášti, ale dáš duši, a to klidně nafoukneš i malou pumpou

              0 0
              • Nimrod  

                no, spíš jsem měl na mysli nějakou několidenní cestu, proříznu bok, tmel to nevezme, tak sundám a nandám záložní plášť. bok by asi duše už moc nezachránila. další věc je ten tmel, jak moc velká je to sračka… když by byl člověk někde v divočině, tak jestli se dá od něj nějak slušně očistit.

                ust jsem viděl, stejně jako i tmel, jen na obrázku, tak prosím o shovívavost :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tmel zase taková sračka není. Vložení duše v nouzi bych se nebál. Spíš než tmel bude opruz pořádná kontrola pláště, protože tam mohou být třeba zbylé kousky trnů z jiných defektů, které s tmelem těsnily ok, ale duši by mohly propíchnout.

                  0 0
                  • Nimrod  

                    jasný jasný… klasika známá i s dušema :-) jen to asi bude fakt mňamka projíždět prstama v tom tmelu :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Po pořádném defektu typu říznutí tam stejně prakticky žádný nezůstane.

                      0 0
                    • scret  

                      pouzivam NoTubes a vklidu se da vytrit hadrem… sracka to takova fakt neni…

                      0 0
                • JakeF  

                  Nedávno jsem na celodenní vyjížďce lepil prořízlej bok RaR Evo s Notubes. Vyhodil jsem jednu patku, u proříznutýho vzal šmirglem, aby se odstranily žmolky tmelu, zevnitř nalepil klasickou záplatu na duše a nahodil malou pumpičkou. A drží to, že to zvenku nepoznáš. Dělal jsem to tak i u ještě lehčích FF a taky to drželo. S UST to podle mě musí být zákonitě ještě menší problém.

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Tmel strašidelně akorát vypadá, normálně se utřeš do trávy. A když uděláš do pláště díru, tak bez duše je to stejné, jako když ji získáš s duší. Díru prostě podložíš. Jediný problém vidím v nafoukání, protože s malou pumpou mi nezapadla patka a musel jsem dojet na šmajdajícícm plášti.

                  0 0
            • ememem  

              ještě nemám, ale časem budu zaplétat kola… – a z coho si chces zapliest ust kola?

              problém u mě je ten, že jsem líný jak prase, tak to chce něco, co jednou nasadím a nebudu se o to starat – ust je idealna aplikacia

              další věc u ust, co mi odrazuje je ta, jestli jde fakt 100% plášťů nafouknout v případě nouze i malou pumpou- imho neda ale naco? a co je to priapd nouze?

              0 0
              • CraObs  

                zapliesť UST kola napr zo ZTR :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To nejsou UST kola.

                  0 0
                  • biker jura  

                    jedine kde je rozdil od ust je že jsou tam diry na niple. po vloženi ust pasky notubes jsou to 100% ust kola na kterych plaste drží lip nez třeba na UST mavic. na ztr se mi nikdy nestalo že by se mi to ufouklo ve sjezdu na SLR jo.

                    0 0
                    • destr  

                      No vidiš, u mě je to přesně naopak ;-)

                      0 0
                      • biker jura  

                        ja myslím s obyč gumama ne ust- jen pro doplnění:)

                        0 0
                        • destr  

                          No však jo, ust sem nikdy neměl. A to sem toho na cmaxech najezdil mnooohem vic než ted na ztr.

                          0 0
                          • biker jura  

                            tak to pak nechápu:) ale nevím jak to s tím svlíkáním děláš, stáva se to nějak často, jaky tam vozíš tlaky? nebo nestava se to už se starejma gumama(vytaha­nejma)? Protože jsi měl problémy i s těma DTčkama a ted i se ZTR, to ja s obojím nikdy.

                            0 0
                            • destr  

                              Tlaky nevim, na pumpě nemám měřák. Ale stává se to když po prudkym sjezdu potřebuju rychle zatočit.

                              0 0
                            • destr  

                              Tak na DT se tomu nedivim, ty ráfky na to nejsou dělany. Kolik foukám nevim, ale uplně málo si myslím že ne. Stává se to když po prudkym sjezdu potřebuju rychle zatočit (třeba v kuřimi ty „schody“ před depem a pod.

                              0 0
                    • MlokCZ  

                      Ty patky jsou u ZTR trošku jiné. Neříkám, že špatné, třeba na dušové pláště ježděné bez duší jsou asi i lepší.

                      100% UST to ale nejsou.

                      UST plášť mi nikdy na Mavicu neufouknul a to sem tam vozím na předním i 20psi, většinu času pak 25psi. A vážím asi více než Ty, mám 72kg.

                      I rok použitý UST plášť po vypuštění (když ho chci sundat třeba pro kontrolu) musím z patek rvát dost násilím, jak tam dobře sedí.

                      Tahle varianta je nejlepší proti svléknutí z ráfku, i když ani tady to není vyloučené.

                      A to teď neberu extrémy typu Crest, kde to někdo svléknul každou chvíli.

                      Já bych si třeba NoTubes ráfky pro UST pláště nekoupil a vzal bych rozhodně raději Mavic/Fulcrum.

                      Naopak pro dušové pláště bez duší bych raději sáhnul po NoTubes ráfkách.

                      Taky na Mavic/Fulcrumy nechci dávat nic, co by nemělo patku srovnatelnou s UST plášti.

                      A díry na niple také nemám rád, další potencionální problém, třeba když po čase není páska už 100% ok.

                      0 0
                      • biker jura  

                        no vlastně jsi to napsal, tak jak si to myslím i já. na no tubes rafcich drzí dusove plaste bez dusší mnohem lepe než na origo ust rafcich. ust gumy jsem nikdy nevozil a vozit nebudu. o tom že UST gumy na nich tak dobře nedrží jsem nevěděl, takže souhlas s Tebou.

                        0 0
                      • CraObs  

                        pásku by som ako potenciálny problém nebral.. to by som bral rovnako potenciálny problém praskajúce mavicy okolo ventilku.. pásku vymením, ráf prepletám (nehovoriac o cene)

                        nové CREST neviem, ARCH ale bez problémov zatial TNT Geax.. (známy Olympic tiež bez problémov s RaR UST)

                        Mavic/Fulcrum sú to čomu sa vela ludí chce vyhnúť, t.j. zapletaným kolám z výroby..

                        0 0
                      • Karaya  

                        Ja su teda UST zacatecnik, ale prekvapilo me jak dobre dusove plaste drzi na RM5. Kdyz je vypustim, tak patku musim silou odervat, samy se nepusti – stejne se to chovalo i kdyz tam byla duse. No a nedavno jsem mirne rizl bok NN, tlak usel na cca 10psu a presto se na tom dal dojet zbytek sjezdu a 5 km domu a nesvlikl se.

                        Takze za me Fulcrum a dusove plaste ano.

                        0 0
                    • scret  

                      LOL:))

                      aproto se tu zakladaj vlakna typu: vyzuti pneu z rafku ZTR apod.:))

                      0 0
                      • CraObs  

                        ale jakých pneu? po kolko km? pri akých tlakoch? :)

                        0 0
                        • scret  

                          pokud clovek postupuje podle doporuceni vyrobce, tj. UST na UST, ZTR a obyc. plast, tak stale nejodolnejsi a nejspolehlivejsi varianta je UST/UST… pouzitim UST rafku a klasic.plaste clovek vedome snizuje tu spolehlivost, kvuli hmotnosti, a tim padem clovek musi pocitat s nejakou komplikaci… nemuzu soudit jestli tahle kombinace je horsi nebo lepsi nez ZTR a klasic.plast… nevozim ZTR… momentalne ale zkousim UST + klasic.plast, tak za nejakou dobu budu moct poreferevoat spolehlivost tyhle varianty…

                          0 0
                          • CraObs  

                            narýchlo som prečítal témy a vyzúvanie je ZTR+obyč. plášť.. ZTR+UST plášť ani raz.. ale fakt som to len letel tak možno aj to bolo..

                            tak by som porovnával spolahlivosť ZTR+UST a UST+UST.. alebo ZTR+dušový a UST+dušový..

                            0 0
                            • scret  

                              a muze se vubec vozit ZTR + UST?

                              0 0
                              • biker jura  

                                jo

                                0 0
                              • CraObs  

                                jasné, veď to tom to je.. dáš tam normál UST plášte aj bez tmelu.. tak ako na CM

                                0 0
                                • ememem  

                                  bol bych v takychto kategorickych vyjadreniach opatrny kedze aj notubes sa k tomu oficialne vyjadruje pomerne zdrzanlivo – ano da sa to ale…nikde nepise ze je to absolutne bezproblemove a OK.

                                  vid. napr. tu http://messageboard.notubes.com/viewtopic.php…

                                  0 0
                                  • CraObs  

                                    šak ale tam nikde nepíšu že to nejde alebo neodporúčaju.. len že je to zvláštna volba.. aj to len u nových crest-ov ktoré sú dosť gramárska záležitosť, často na úkor funkčnosti..

                                    u normálnych ráfov ako napr ARCH žiadne problémy nie sú..

                                    0 0
                          • ememem  

                            to som chvilu mal a v podstate bez problemov jednako na notubes odporucaju pouzit pasku http://messageboard.notubes.com/viewtopic.php…

                            0 0
                      • biker jura  

                        jn, stejně tak by se dalo založit vyzutí z mavicu :D

                        0 0
                        • scret  

                          myslim ze by bylo dost kratky, tech pripadu bude neporovnatelne min nez u ZTR:))

                          0 0
                          • biker jura  

                            no v případě použiti obyč gum na mavicu jsem viděl dost případu ne svlečení, ale ufouknuti a tím konec v zavode

                            0 0
                            • scret  

                              zavodnici jsou jina sorta:) ale jak jsem psal vys, pokud se budes ridit doporucenim vyrobce neni jediny problem…

                              0 0
                            • CraObs  

                              +1 obyčajných plášťov nalepených pomocou tmelu na akýkolvek ráf bude plno :) vrátane CM alebo RM

                              0 0
                        • roud  

                          mno řek bych že na tohle byl specialista hulán… jinak já musim zaklepak neměl jsem s tim nikdy problém :O)

                          0 0
              • Nimrod  

                mavic 819

                bojím se jen stavu tmelu… někde jsem četl, že se mu maličko mění konzistence a lepicí vlastnosti, tak jestli stačí jen trošku přidat tmelu přes ventilek za nějaký čas..

                na co jsem psal výše… několidenní výlet

                0 0
                • ememem  
                  1. myslel som si kedze asi ani velmi nic ine neni :-) ale su tazke jak prasa,

                  porozmyslal bych nad zapletanymi.(tiez som to pred rokom riesil lebo som chcel pouzit naboje co som mal atd. ale je to imho cele blbost, ked ust tak zaplety.)

                  1. staci tak raz za sezonu
                  2. nemas dovod to fukat lebo bezne defekty nie su reps. sa zacelia a ked to

                  rozdrapis tak zo musis volako zaplatat tak tam aj tak uz musis dat dusu a potom to nafukas bars cim.

                  0 0
                  • CraObs  
                    1. ZTR :)
                    2. Ako ktoré tmely a ako u koho..
                    0 0
                    • ememem  
                      1. ZTR nie su UST
                      2. hovorim o notubes. co ako u koho?
                      0 0
                      • CraObs  
                        1. jedna vrstva pásky a sú UST, žiaden rozdiel..
                        2. u niekoho je ten tmel zošpongiovaný/zkryš­talizovaný za 3 mesiace

                        u niekoho za rok.. neviem či to závisí od skladovania, pretrepania alebo od čoho.. celý rok bez kontroly by som tomu asi neveril..

                        0 0
                        • ememem  

                          1. nehcem sa hadat ale podla mna to nema UST patku.

                          0 0
                          • biker jura  

                            ZTR MAJÍ UST patku!

                            0 0
                          • CraObs  

                            tak tak, má.. UST patka, nizky žliabok.. jediné čo ich UST nerobí sú diery na obvode, tie sa riešia asi 5g páskou..

                            0 0
                            • ememem  

                              po prehliadnuti notubes stranky bych si dovolil pochybovat. ktory konkretne je plnohodnotny ust? (olympic a crest isto nie). ako nasadit to snad aj pojde (aj ked teda na olympic a crest bych to asi nedaval) ale neni to UST. podla mna je to predovsetkym urcene na vozenie s klasickymi plastami s tmelom kde to asi aj bude lepsie jak na ust rafikoch.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Ta patka je takový hybrid, který se podle mě snažili co nejlépe přizpůsobit pro dušové pláště bez duší.

                              Má určitě blíže k UST, ale je mírně odlišná od patek Mavicu a Fulcrumů.

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Právě, že těch rozdílů je více. Tvar patky je mírně jiný. Boky ráfku nižší (což třeba mně hodně vadí). A to teď nemyslím ani supernízký Crest, ale jen Arch/Flow.

                          A ty niple s páskou mi taky vadí.

                          0 0
                        • JakeF  

                          2. i daleko dřív

                          0 0
                  • Nimrod  

                    váhu netřeba moc řešit, moc je šetřit nebudu, dokonce kdybych šel do duší, tak bych tam měl rád 521 ceramic (721) :-) záplety ne, ty nepřicházejí v úvahu, nikam bych se moc nedostal…

                    jednou za sezónu je akorát :-)

                    ale když říznu bok, tak to duše přece nezachrání ne? nebo ust plášť má fakt tak brutální bok, že by musel být řízlý nějak extrémně moc?

                    0 0
                    • CraObs  

                      šanca na prerezanie boku závisí od hrúbky boku.. tá je u roznych plášťov iná, prípadne u roznych verzií.. schwalbe má extra tenké boky proti iným značkám (to je asi tá ušetrená váha ktorá prináša trochu vačšie riziko prerezania)

                      0 0
                      • Nimrod  

                        mi nejde ani tak o to, jak velké je to riziko (v mém případě doopravdy malé), ale jestli jde nafouknout 100% ust plášťů malou pumpou :-)

                        0 0
                        • CraObs  

                          tak to nie :) vždy sa nájde kombinácia ráf+plášť ktorý nafúknuť malou pumpou nepojde.. v drvivej väčšine ale áno, len tých 100% to nebude..

                          ale to máš ako s dušami, už sa mi pár krát stalo že nová z krabičky fučala, a taká na výjazde teda tiež poteší

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          100% určitě nepůjde. Moje statistika pro nové UST Schwalbe (NN 2,25, 2,4, RR 2,25, různé ročníky).

                          Celkem cca 25kusů (nevím přesně, 20 už to bude určitě, ne všechno z toho jsem už sjel, je to počet nových nasazovaných) a z toho cca 3–4 kusy nešly velkou pumpou, jen kompresorem.

                          Malou pumpičkou jsem nezkoušel skoro nic. Odhaduju, že většina by šla i tou malou pumpičkou, jen pár kousků co šlo velkou dílenskou na hraně už by nešlo.

                          Vše na Cmaxech ST, SX a Fuclrumu Red Zone XLR.

                          Pokud plášť není nový, tak se úspěšnost nasazení bez kompresoru snižuje, odhaduju tak na 50%.

                          0 0
                    • ememem  

                      váhu netřeba moc řešit, – tak to ja bych teda riesil hlavne ak ju do znacnej miery tvoria ti popondiate „kontraniple“, ciste mrtva obvodova hmotnost navyse.

                      záplety ne, ty nepřicházejí v úvahu, nikam bych se moc nedostal… – co by si sa nikam nedostal?

                      ale když říznu bok, tak to duše přece nezachrání ne? – ked uz ho reznes tak ze to tmel nezalepi tak to stejne musis na dojazd nejako zalepit beznymi flakmi alebo aspon niecim vypodlozit a pod. a potom uz je lepsie resp. nutne tam dat aj dusu lebo by to asi isto nedrzalo a to potom nafukas aj malou pumpou.

                      0 0
                      • Nimrod  

                        váhu nemá cenu u mě řešit, kolo samo o sobě nebude nic lehkého a na kolech nemám potřebu zbytečně šetřit… váha jde fakt mimo, pokud to není extrém, což fakt není ani s těma jejich niplema

                        chris kingy, nic jiného nepřipadá v úvahu :-) krom toho zas tak moc zápletů na véčka není (neřeš véčka, vím, že jsi na ně dost alergický, ber to prostě jako danou věc :-))

                        právě že místo lepení a ****** se s ním bych raději nandal záložní plášť a tenhle vyhodil v nejbližší popelnici :-) lepení by přicházelo na řadu až v nejzažším případě, kdybych už měl použitý záložní plášť

                        0 0
                        • CraObs  

                          tak keď neriešiš váhu, daj tam plášť aký chceš a do toho napr tesniacu penu na okná :P

                          0 0
                        • ememem  

                          tak to uz si musis zvazit ze co ti je vyhodnejsie. ja ososbne bych od UST naspat nesiel

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      U říznutí je to stejné jako kdybys vozil klasiku s duší. Tedy záleží na tom, jak to řízneš. Když hodně, tak končíš ať budeš vozit cokoliv.

                      0 0
                      • Nimrod  

                        přesně to jsem si myslel… takže pak to bude chtít tabulku, které ust pláště jdou na mavicu 819 nefouknout malou pumpou :-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tabulka nemá smysl, to je konkrétní kus od kusu jak se podaří vyrobit patka, nezáleží u Schwalbe na typu pláště (v průměru jdou všechny ± stejně).

                          0 0
                    • scret  

                      UST gumy maj vetsinou boky pomerne tlusty… rozdil clovek vidi treba u schwalbe uz u verze snakeskin (oproti klasic.Evo)…

                      0 0
      • Pijer  

        A jak je to s těma patkama? Jestli se nepletu, tak jsem někde na BF čet, že UST patky se nedoporučují na dušové ráfky a v případě, že by se na Schwalbe objevily jenom UST patky, tak by se v podstatě na dušácích vozit neměly.

        0 0
        • ememem  

          to je to co nikto zatial nevie co to TLR presne znamena ze ci je to plnohodnotna UST patka laebo nie. skor bych si tipol ze asi nebude lebo by to naozaj znamenalo ze vozit to na ne-UST by asi nebolo uplne ono.

          0 0
        • MlokCZ  

          Jak psal výše biker jura, tak zřejěm budou dostupné obě verze. V tomto jsem vycházel pouze ze stránek Schwalbe.

          Jak to bude se tedy teprve uvidí, zatím není ani jisté, co vůbec TLR u Schwalbe znamená, zda to skutečně budou UST patky.

          0 0
    • RomanH  

      Osobne bych si po spatnych zkusenostech (nekolikrat proriznutej bok) nekoupil plast, ktery bude mit v realnem rozmeru 2.1 vahu pod nejakych 520g ± Stejne tak bych ale nechtel vozit tezitko vyrazne nad 600g. Docela rozumne mi vychazi Maxxis Corssmark, Rendez, Schwalbe RR ci NN v DD verzi a podobne. Nezavodim, vozim klasiku bez duse s tmelem.

      0 0
      • scret  

        v tom pripade bys musel mit schwalbe 2,25 (to je tak realna 2,1) a tam nebude mit 600g ani snakeskin, natoz DD

        0 0
    • scoty  

      Zdá se mi, že zde spousta lidí přisuzuje plášťům vlastnosti, které prostě nemají.. hlavně v oblasti trvanlivosti.

      Neví někdo jak třeba často mění pláště naši západní sousedé?

      Snaží se také najet co nejvíce km, nebo ojetý plášť po najetých hodinách, či zjištěném poškození zahodí?

      Udává někde třeba Schwalbe doporučenou dobu používání?

      Myslím, že je to větší spotřebka, než si tady myslíme…

      0 0
      • CraObs  

        tiež mám pocit.. reťaze nikto nešpekuluje, buď má mierku so zubmi alebo meria v mm a rovno vyhadzuje.. plášte sa jazdia minimálne nadoraz.. aj keď zas reťaz stoji 10€ plášte 30–40€

        0 0
      • ememem  

        Neví někdo jak třeba často mění pláště naši západní sousedé? – vieme, naprosto identicky ako my. standartna predstava tuctoveho germana co nevie co s peniazmi prezivajuca v podvedomi ludi od cias brezneva je uplne mylna…

        Udává někde třeba Schwalbe doporučenou dobu používání? – nie

        Myslím, že je to větší spotřebka, než si tady myslíme… – ani bych nepovedal, preco myslis?

        0 0
      • Chiron  

        Ale který normální člověk by jezdil pláště podle toho kolik hodin na nich najel. Případně km. To je hodně individuální věc. A udávat nějakou hodnotu, byť orientační je nesmysl. To záleží na tolika faktorech, že to určit prostě nejde. Každý člověk který rád využívá 100% vlastností pláště je mění už tak při sjeté 1/3 vzorku. 1/2 je už nejvyšší čas. Je fakt, že ty moje momentálně hodně přesluhují, z několika důvodů sem je ještě neměl čas vyměnit a je to fakt poznat na vlastnostech. Ale úplně do slicku sem pláště jezdil akorát když sem byl malý.

        Představa, že na západě někdo trošku nařízne plášť a hned letí pro nový nebo jen mění 2× častěji než my je dost úchylná. Všude se najdou sebevrazi co jezdí dokud z toho nelezou nitě a lidé co mění poctivě. A když nemám na to abych si koupil 3× za sezónu plášť za litr, tak si ho prostě nekoupím a vezmu třeba jeho levnější variantu.

        Ale najde se spousta lidí co si koupí drahý plášť se super vlastnostma a představou, že jim vydrží třeba dvě sezóny. A v půlce první sezóny se diví, že plášť má 2/3 vzorku pryč a v vlastnosti taky.

        0 0
        • Nimrod  

          prakticky vždycky jsem vozil a vozím pláště na zadku dokud z nich nejdou nitě a jako sebevrah si nepřipadám :-)

          0 0
          • Chiron  

            Tak pokud ti to v terénu nevadí… Já osobně bych na takovém plášti jel tak leda po cestě do hospody. Protože v lese a na šutrech ten plášť ztrácí úplně všechny vlastnosti a akorát se neúměrně zvyšuje riziko, že ho řízneš v běhounu, prorazíš nebo se ti jen roztrhne a vyleze duše. Na zadku to ještě taková hrůza není, ale už sem viděl i takový plášť na předku, to už mi přijde dost o hubu.

            0 0
            • Nimrod  

              tak je snad jasné, že nečekám, že tu bude mít supr vlastnosti a je to spíš na silnici a na upravené lesní cesty, na krátké vyjížďky všude možně a tak :-)

              0 0
            • soc  

              Jeden z nejlepsich ceskych sjezdaru vozival plaste, na kterych uz prakticky nebyl zadny vzorek a lezly z toho nite. Porad byl nejlepsi :)

              0 0
              • Nimrod  

                myslíš frantu mrázka? stav jeho plášťů jsem nikdy nezkoumal, ale jisté věci mi na něj poukazují, že by to tak mohlo být :-)

                0 0
                • soc  

                  Presne tak, jezdil prakticky bez vzorku a v pohode mu to drzelo. Nechapu :)

                  0 0
                  • Nimrod  

                    já nechápu u něj trošku víc věcí… asi tak všechno :-)

                    0 0
          • jIrI___  

            Taky tak. Na většině zadních plášťů mně začaly boční nitě lézt po pár stovkách km a vždycky jsem je bez problémů dojezdil až do smrti vzorku :)

            0 0
            • scoty  

              No je to pravda každého věc. Ty pláště se zřejmě nerozpadnou, ALE bezesporu výrazně mění své vlastnosti, kvůli kterým byly zakoupeny.

              Myslím, že je rozumné/bezpečené, jak tu psal Mlok jezdit pláště tak do půl vzorku a časově rok od nazutí. Při závodním nasazení výrazně méně.

              0 0
        • scret  

          to tu vsichni jezdej plaste do pulky a pak zahazujou?? proboha, panove…ja na predku to tak treba dodrzuju, ale na zadku jezdim klidne do 3/4 ojeti a nijak vyrazne me to nelimituje… trochu vic to klouze, ale zadny drama to neni…

          0 0
          • roud  

            jezdim pláště skoro do hladka nejsem takovej snob abych kupoval 5 sad pláš´tů ročně :O)

            0 0
          • duk  

            Taky nechápu, já jezdím na závody pláště do 75%, při tréninku sjíždím až do mrtě.

            0 0
          • pitos  

            Já plaště měním ještě dříve než ho sjedu do poloviny.Pláště jsou pro mne jedny z nejdůležitějších věcí které ovlivnují jízdní vlastnosti kola a nevidím důvod na tomhle šetřit.

            Není nic lepšího než když vyjedeš na nových gumách:)

            0 0
            • scret  

              jedinej duvod proc rad vyjedu na novych gumach, ze se mi libi jak jsou cisty:)) a ze ma clovek neco novyho:) takova uchylka:)

              0 0
            • jIrI___  

              Jen víc takových lidí, pak bych od nich mohl nakupovat pro ně sjeté pláště za pár šušňů, na kterých bych ještě vždycky pár stovek km odjezdil :-))

              0 0
              • pitos  

                klidně ti je mohu prodávat i když nevím zda bys snesl ten pocit mít na biku gumy co dohromady váží skoro 2,5kg:)

                0 0
              • pepek  

                Odjezdil, ale třeba už bys pak nikdy nedal tu turistickou trasu u přehrady :-)

                0 0
              • jonti  

                Jestli mas zajem, tak mam asi 4ks nanoraptoru jetych 20–80%, jeden RR stara verze 2.25 temer nejety.

                A pristi sezonu urcite bude nekolik malo jetych RoR :)

                0 0
            • jIrI___  

              Jen víc takových lidí, pak by od nich socky jako já mohly nakupovat „sjeté“ pláště za pár šušňů, na kterých by se ještě dalo pár stovek km odjezdil :-)

              0 0
            • scoty  

              Přesně. Je to ta část kola, která má přímý vliv na zážitek a kvalitu jízdy.

              Na druhou stranu chápu chrty, kteří potřebují najet km po neterénu (polňačky, cesty, asfalt)…i když pak přijdou závody, dají nové gumy a s kolem, kterému právě změnily grip startují…

              Je to jako kdyby tenista trénoval s ohranými míči…ale i to se běžně děje…i když dobrý hráč to dělá jen velmi nerad.

              0 0
              • pitos  

                Ještě abych to upřesnil…ty „sjeté“ pláště většinou nevyhazuji ale nechávám si je buď jako rezervu nebo je nasazuji když vím že pojedu nějaký delší xc výlet či mám v plánu asfal nebo lehký terén.

                Zbytek vyhodím nebo rozdám(když má zrovna někdo zájem)

                0 0
                • scoty  

                  :-)

                  Dělám to stejně. Navíc také existují kola na cestu do práce atd.

                  0 0
          • Rychlej turista  

            Ale kde, já sjíždím plášť až na podšívku, pokud vydrží. Naposledy – zadní FF 2,0" UST – odešel po 3 104 km. Dokud jen na několika místech plošně krvácel, tak byl v pohodě, ale když už se mi lehce vyboulil, tak jsem ho sundal.

            0 0
    • roud  

      viděl bych jako ideál vozit pláště ±500g s tmelem povalej parádně a pokud ho neřízneš tak o defekty se postará tmel…

      0 0
      • ememem  

        pokud ho neřízneš – ved to(preto som presiel na plnohodnotne ust), inak suhlas.

        0 0
        • roud  

          i ust můžeš říznout :O(

          0 0
          • duk  

            tak tak, mě už se to letos povedlo 2× :-/

            0 0
          • ememem  

            iste, ale je to vyrazne odolnejsie. aj ked tie TLR schwalbe 2011 z SS resp. DD budu na zvazenie.

            0 0
            • roud  

              sice je to výrazně odolnější ale také mnohem těžší ta šance na říznutí pláště je dost malá povětšinou je to způsobeno jezdeckou chybou tak je pro každého na zvážení zda má cenu se tahat s pláštěm kterej je pomalu o 1/3 těžší a líp nejede :O(

              0 0
              • ememem  

                sice je to výrazně odolnější ale také mnohem těžší – to bez debaty

                sance na říznutí pláště je dost malá – no jak kde, v nejakom alpskom alebo dolomitickom terene bych ani nepovedal

                povětšinou je to způsobeno jezdeckou chybou – jakou?

                je pro každého na zvážení zda má cenu se tahat s pláštěm kterej je pomalu o 1/3 těžší a líp nejede :O( – iste, ja som po negativnej skusenosti s chrtim riesenim k tomu dospel ale furt rozmyslam jak to obabrat, je fakt ze 500g+80ml je furt o 700g+30ml je furt 150g na obvode kolesa a to je pozant.

                0 0
                • jonti  

                  Kdyz vezmes kamen bokem plaste, tak to jezdecka chyba je. Spravne bys ho mel objet nebo jet pres ten kamen naprimo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A když jedeš v kameném poli, kde jsou šutry všude, tak jak takový jednotlivý kámen budeš objíždět nebo jezdit napřímo?

                    0 0
                  • ememem  

                    dobre, teoreticky uznavam a niekde v miestnych luhoch a hajoch to beriem. v takych dolomitoch sa to robi ako?

                    0 0
                    • bruco  

                      Tam sa ako jazdecka chyba berie, ze si siel do dolomitov. :-D

                      0 0
                    • pitos  

                      Co to je za šťěrk v těch dolomitech?na tom nic neřízneš:)

                      Tohle bude jistější…

                      0 0
                      • přišlapávač  

                        tohle se objíždí skrz ty keře :-)))

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                      • CraObs  

                        rozdupať a polovicu preletieť :)

                        0 0
                        • pitos  

                          To není jen krátký úsek,tohle má několik km.(červená z Lysé,Beskydy)

                          0 0
                          • CraObs  

                            píšem si do kalendára na výjazd na budúci rok :)

                            mapka neni?

                            0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • scret  

                        presne tak, tohle teprv povazuju za kamenity sjezd… tamto byla v podstate sotolinka:)

                        0 0
                    • soc  

                      A co tady :)

                      0 0
      • scret  

        jsem rad ze se jeste ozvalo par normalnich lidi, ktery nenajedou 500km na plasti a davaj ho dolu:))

        jezdim dokud mne to neomezuje, tzn. na zadku klidne do 3/4 ojeti…

        0 0
        • tom_777  

          já pláště nevyhazuju – schovávám je na pozdější dojetí – ALE pořád mě přibejvaj i když jsem například obdaroval bráchu a ten teď jezdí na pivo na RaR a Michelin A/T (cca 500km za rok+/- )

          na ty závody jsem ale radši, když jsou ty gumy v dobrý kondici (tak do půlky na zadním, u předního koukám jak moc jsou zaoblený hrany špuntů)

          0 0
    • tom xtr  

      Když ti koukám do profilu, tak letos jezdím na závody stejné kolo (myslím toho Lapierra). Nechal jsem tam na závody původní obutí (i kola), tj. ty Conti RK 2,2 + tmel, i když nejsou nejlehčí.

      Za sezónu 1× nazacelený defekt (cvaknutí u patky) na Ještědu ve sjezdu, kdy jsem ale jel fakt jak prase šutry nešutry. Defekty, kdy to zatáhlo mlíko nepočítám, vím určitě ale jen o jednom.

      Až to sjedu, mám ve skříni RoR (UST 2,25), který asi zkusím na přední. Na zadní asi znovu RK.

      0 0
    • marios  

      TAK MI TO NEDALO a trošku jsem si to spočítal:

      moje RR UST váží 630 g oproti dušovýmu 450 g, méně tmelu takže rozdíl 2×150g je 300g na rotujíčásti beru 2× takže do kopce potáhnu navíc 0,6kg což odpovídá tíze 6N.

      POjedu maraton 100km, převýšení 3000m, čistý čas jízdy do kopce 2h ( ve skutečnosti asi více, ale jsem na straně většího rozdílu výkonu).

      Takže průměrný výkon při použití těžkých plášťů bude muset být o: 6.3000/(2.3600)=2,5W v­íce.

      Pro představu to třeba na silničním kole v kopci 6% při rychlosti 25km/hod jedu výkonem 375W ( já tedy jen chvíli, než mi urvou :) ). Pokud snížíme výkon o 3W, pojedeme jen 24,8km/h. Což na 10 km dlouhým kopci činí rozdíl 12 s.

      A to v pohodě naženu ve sjezdech, kde se s UST nemusím tak žinýrovat.

      0 0
      • tom_777  

        no až budem všichni jezdit podle wattu – to bude síla – z tohohle úhlu pohledu to není tak zlý – vím že třeba profíci na Tour de France znaj svý maxima na 1 5 10 30 minut hodinu atd… takže přesně věděj jak mají a můžou jet

        takže pokud ztratím dokopce třeba minutu – kontrolovaně s hlídáním toho správnýho výkonu a ve sjezdech si to sjedu tak jsem v klidu – je dobrý se na to podívat pěkně vědátorsky

        navíc ve sjezdu ta váha pracuje naopak v můj prospěch

        0 0
        • marios  

          Já to nechtěl „vědecky rozpitvat“ jen jsem ukázal, o kolik nás těžké gumy zdržují do kopců. Z kopců zase o to více jedou, ano.

          0 0
      • destr  

        To se mi moc nezdá, proč se teda honí každej gram, když na 10km kopci to pak dělá jenom 12s?

        0 0
        • jonti  

          TEn vypocet je nesmyslny, stejne odolne (dostatecne) plaste kdyz jsou lehci jsou rychlejsi i ve sjezdech. Lip to brzdi, lip bere nerovnosti (nizsi hmotnost neodpruzenych casti) a lip to zataci.

          Zkusim to taky zpocitat:

          600g kdekoliv na kole zvysi hmotnost celku jezdec a kolo z

          80kg na 80,6kg.

          Zjednodusene se da rict, ze cas na prekonani prevyseni je neprimo umerny hmotnosti, kdyz vykon zustane konstantni.

          tam kde 80kg pojede do kopce 120minut tam 80,6kg pojede o 54s pomaleji. Ale jenom v pripade, ze pojede rovnomerne. Jestli bude zrychlovat a zpomalovat a nebude slapat dokonale rovnomerne, bude ztracet dalsi energii a teda dalsi cas.

          Dalsi vec je treba zrychleni kdyz nekdo trha skupinu nebo zaverecni spurt, tam tech nekolik watu muze delat udrzeni se v skupine nebo lepsi umistneni.

          Proto jezdim nejlehci mozne plaste, ktere me neomezujou ve sjezech a to na vetsine ceskych trati jsou dostatecne plaste s notubes, ani kdyz jsem vozil UST plaste jsem si nemohl dovolit to poustet vic.

          0 0
          • marios  

            Jo, máš pravdu , při cukatuře je to někde jinde, ale ten výpočet je v pořádku, vždyť jsi se sám dobral jinou cestou k podobnému výsledku – těch 54 s za dvě hodiny může odpovídat mejm 11 s na 10km, já ještě bral moji hmotnost s kolem tj.90kg, takže to tak přibližně souhlasí. A máš pravdu , že pokud jde o bytí ve skupině , je každá vteřinka dobrá. Ale po 2 defektech TLR oplášťů prostě dávám přednost jistotě.

            0 0
          • marios  

            Tak jsem si to přepočítal přesně na ten 100km závod (třeba KŠ)

            a vyšlo mi o 1 min a 20 s horší čas, což tedy zanedbatený opravdu není. A kdyby s uvažovaly i ty nástupy tak se to asi fakt vyplatí trošku risknout.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.