Defektu odolné, ale ne moc těžké pláště (MTB HT 29er)

162 nepřečtených
  • nimha

    Ahoj,

    potřeboval bych poradit odolné, ale ne moc těžké pláště (MTB HT 29er), které si (přiměřeně) poradí s trny.

    Mělo by to být na zadek 29er HT (ale raďte klidně i na předek), většinou ježděno hlavně po cyklostezkách a polňačkách, takže spíš rychlejší dezén. Mám na tom duše, ty tam zůstanou.

    Měl jsem Continental Race king ProTection, směs Black Chilli (Cross King vpředu), které docela odvedly svou práci a moc jsem takto nepíchal (byť jsem se ex post dozvěděl, že ta „ProTection“ je jen po bocích pláště). Tak řeším, jestli znova je (docela se sjíždějí) nebo něco jiného.

    Ad ta váha, určitě negramařím, ale zase tam samozřejmě nechci dát nějaký 1,1 kg plášť na e-kolo, kde ta ochrana je v tomto asi top, ale za cenu té hmotnosti (ty contínky mají cca 650 g). Cena tak okolo 1000 Kč. Tloušťka tak 2,2–2,3 palce.

    Předem děkuji za Vaše rady!

    0 0
    • Jakobo  

      Ta odolnost proti trnum me trochu udivuje, maly trn z sipkoveho kere novy plast ve vetsine pripadu nepropichne bez ohledu na protiprustrelnou vrstvu a trny nekde v jiznich krajinach u dusi, tam jedine vybrat plast z rady Schwalbe Marathon. Mam je vyzkousene z mesicniho vandru po Korzice, ktera je na ty trny povestna. Nemel jsem jediny defekt. Pokud jezdis jen cyklostezky a lehci teren, tak kup uzsi, budou o neco lehci a u HT s odpruzenim ti to az tak nevadi.

      1 0
      • nimha  

        Já tam měl z výroby WTB Nano, 5 defektů tohodle typu za nějakých 800 km (v ČR), tak šly z domu.

        Ad ten Schwalbe – to myslíš s tou zelenou nebo modrou ochrannou mezivrstvou? Oni ji dávají do řady modelů.

        Nicméně přímo ten Schwalbe Marathon určitě ne, to je tak na trekking. Chápu, že jsem psal, že jezdím kde jezdím (holt přítelkyně má trekking a nemá ráda „když to drncá“), ale přece jen nějaký terénní vzorek chci zachovat.

        0 0
        • Jakobo  

          29" Schwalbe Marathon s hrubym vzorkem do terenu v siri az do 2,25" se normalne delaji a prodavaji, dokonce i v nejvyssi odolnosti Plus, ale jestli prodejce pise pro trekove kolo netusim, do bezneho trekoveho ramu bys plaste 2,25" tezko narval. Musis lip hledat.

          1 0
          • nimha  

            A jo, máš pravdu, mě to prve vygooglilo jen takové „sliky“ a nenapadlo mě, že pod jedním názvem budou mít více dezénů… no, nicméně ten terénní plášť https://www.kupkolo.cz/…lex_z107475/?…1350g, uff… :-(

            0 0
            • xtonda  

              Není to pod jedním názvem, Kupkolo to má blbě pojmenované, plášťů z rodiny Marathon Plus je víc, tenhle konkrétně je celým názvem Marathon Plus MTB.

              Já sem dost spokojený s pláštěm Smart Sam v provedení DD, RACEGUARD, loni sem vyhazoval první a na zadním kole mi najel skoro 11 tis. km bez defektu. Index odolnosti 6 stejně jako SS Plus, ale hmotnost (tabulková) 870 g. Bohužel šířku 2,25 přestali dělat a už jsou už jen 2,6.

              Každopádně u Schwalbe je to složitější, název pláště označuje vzorek a bývá tam několik verzí s různou směsí a konstrukcí a i výrazně odlišnou odolností.

              Pokud se chceš u Schwalbe víc rozhlédnout, projdi si katalog

              https://www.schwalbe.com/…talogesflyer?…

              0 0
              • Jakobo  

                Ty Marathony mne ale take vydrzely 10 000 km s kolem natezko, ktere ma 40 kilo, casto se na netu uvadi expedicni najezd az 15 000 km u verze Tour. Neznam jiny plast, ktery by tohle dokazal a soucasne mel odolnost proti defektum. SS jsem mel ve skladaci verzi, vydrzely jen neco malo pres 1000 km a pod 2000 uz nebyl zadny vzorek. Guma na skladacich SS je hodne mekka, asi drzi lip, ale na asfaltu takrka pred ocima. Ty SS jsem mel jednou na 6denni prejezd z Trondheim do Oslo po asfaltu a sotoline, po 6 dnech a asi 600 km ubyla 1/2 vzorku. To ty Marathony se po 10 letech vyhodi jen proto, ze to proste cloveku uz prijde divne, ale vzorek tam porad je. Ze jsou tezke no tak pochopitelne, ty nejvyssi verze plus jsou realne neznicitelne. Vyber je nastesti siroky, nemusi davat ty nejsirsi a nejaky gram tim usetri.

                Ja jsem ty Marathony poprve kupoval v roce 2013 na tu Korziku a po tech zkusenostech je mam i na kole do prace. Nejde ani tak o tu odolnost, ale prave ta vydrz je impozantni, na ty kola nemusim sahnout, jen obcas dofoukam.

                0 0
                • xtonda  

                  To se mi nezdá, Marathony mají index výdrže plný počet, Smart Samy jen o jeden bod méně, směs je u nich uvedená je stejná.

                  Ono zase u těch Marathonů kvůli té tvrdé směsi s vysokou životností to není žádné terno třeba na mokré dlažbě

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Verzi SS je velke mnozsvi, proto jsem i psal, ze jsem mel skladaci. Byl to jeste model s kosoctverci do krize a bez prurazove ochrany. Obecne se ale dratove verze vyrabi z horsi gumove smes, obvykle je tvrdsi a da vyssi najezd. Je pravdepodobne, ze ty SS jsi mel dratove.

                    1 0
                    • xtonda  

                      Ne, mám Smart Sam, Performance, Folding, DD, Raceguard 57–622, 11600985.02. Ku­pováno podzim 2019, pak se tenhle rozměr v tomhle provedení přestal dělat a začali dělat 65–622. Na zadním kole s tlaky 1,8 – 2 bar, vážím cca 95 kg. Od 7. 11. 2019 do 21. 8. 2022 plášť najezdil 10 795 km. Byl sjetý daleko za bod kdy zmizí prohlubně ve figurách a mělo by se měnit, ze středových figur nezbylo skoro nic, ale těch 11 tis. to najezdilo.

                      Všechny verze Smart Sam mají v katalogu uvedenou stejnou směs (Addix performance) a stejný index Durability 5/6, takže by se za stejných podmínek měly sjíždět stejně.

                      0 0
                      • Jakobo  

                        SS v sirce nejak 42 mm jsem daval na podzim 2017, musel jsem je proto kupovat nekdy v lete 2017. Chtel jsem zmenu a ty SS jsem vzdycky chtel zkusit, protoze i tady na BF se o nich psalo dost protichudne. Jedni je vychvalovali a druzi zminovali vysoky odpor a spatne vlastnosti v terenu. Ja jsem byl spokojeny, ale vydrz mi fakt prisla nizsi, nez predchozi Maxxis Wormdrive, Ritchey Speedmax, Schwalbe CX Comp, ktere jsem predtim vozil vzdy asi do 6000 km. Ja ty SS mam jeste nekde v kumbalu, ale mezitim jsem zacal jezdit na jinem kole a navic jsem na to puvodni kolo koupil nejakou verzi G-one. Ten ubytek mi pripadl vysoky, ale zas realne az do uplneho ojeti spalku by se 3–4000 km mozna najelo. A 42 mm plaste foukam na 3–4 bary, to take najezdu neprida.

                        Podle toho popisu to ale vypada, ze ta soucasna smes vic vydrzi a pokud jsou ostatni vlastnosti podobne jako u tech starych, tak bych v tom pripade zakladateli take doporucil koupit ty SS s protiprurazovou vrstvou. Ty Marathony jsou skutecne mimoradne tezke. Tim bych to byt zakladatelem asi tak uzavrel.

                        0 0
                        • xtonda  

                          Ta menší šíře asi hraje podstatnou roli.

                          Pokud by se tazateli vešlo 60–622 (2,35×29) ještě by se dal uvažovat Johnny Watts nebo Johnny Watts 365, ty mají ve verzi 60–622 DD, Raceguard index ochrany 6 a hmotnost 1010 g a 965 g. To je pořád hodně, ale o dost méně než Marathon Plus MTB. Bohužel plášť se vzorkem a šestkovou odolností pod 900g jako byl Smart Sam DD, Raceguard 57–622 tam teď není. Další odolné pláště sou pak Sjezdové/Enduro nebo naopak s výrazně menším vzorkem.

                          0 0
                        • nimha  

                          Asi to skončí na těch SS Plus, jelikož SS s DD se už v mou žádaném rozměru nedělají.

                          Včera jsem ještě prošel celé fórum a je tu shoda, že s nástupem bezduší není zájem výrobců kvalitní odolné pláště dělat, protože většina lidí – pot. zákazníků tohoto segmentu plášťů – jezdí bezduše a ocení výhody tenkých plášťů. No a kdo jezdí duše je buď amatér nebo podivín, takže smůla.

                          0 0
                          • va-bo  

                            Jeste promysli ty inzerty. Montoval jsem loni na dvoje ecka s 27,5" s dusi a defekt nebyl hlasen. Najezd u jednoho kolem 3,5 tis. U druheho nevim. Mozna jen nahoda ???

                            0 0
                            • Jakobo  

                              Vyrobce uvadi 160 g pro 29", takze realne 180 az 200 g na kolo, s nejakym prumernym plastem bude na 800–900 gramech a to uz se dostava k vaze tech lehcich plastu s prurazovou ochranou. Mne to fakt prijde primarne spis na sjezd a ochranu rafku, ac se mozna nekde uvadi i ochrana proti defektum. Hlavne si dokazu predstavit to srani navic, ta vystelka a plast budou porad klouzat a me by v tu chvili chytal rapl. Takovych ptakovin jsou desitky, par lidi je z toho nadsenych, ale drtiva vetsina to ani nezna, zkusenosti z dlouhodobeho provozu nejsou, tp bych o tom cetl casteji, ne pro jeho pripad normal rafky, duse, vystelka. No a taky to asi nebude uplne zadarmo, mozna za tu cenu koupi 2 Marathony nebo ty SS.

                              0 0
    • Johny.Merida  

      Tři roky vozim bezdušové Spešly Fast trak a neznám defekt. Kamarád to má úplně stejně.

      0 0
      • Atilla  

        Fast track grid snese fakt hodně

        0 0
      • adam320  

        Jak se na tom jede po asfaltu?

        Premyslim nad druhou sadou pro vylety, kde mam hodne prejezdu po umelym povrchu

        0 0
    • MlokCZ  

      Trny řeší nejlépe jednoznačně bezduše.

      Zmíněnou Korsiku jsem odjel taky a k tomu ještě Sardinii, oboje na trny bohaté. Na bezduších ani jeden defekt ani na jedné akci. U duší z ostatních účastníků (oboje zájezd s cestovkou, takže tam bylo 30+ lidí na kolech) ti co měli málo odolné pláště, tak defektů 10+ (rekord byl přes 20 defektů), ti co měli odolné pláště tak mnohem lepší (většinou typu 0–3), ale i tak se pár defektů i u plášťů typu Schwalbe Marathon s tou tlustou ochranou vrstvou pod běhounem objevilo.

      Pokud budeš trvat na duších, tak je to problém, protože pak musíš něco oželet. Pokud to má být opravdu slušně odolné na trny, tak fungují nejlépe ty zmíněné některé Marathony a podobné pláště s tlustou vrstvo právě proti defektům. Ale je to na úkor gripu i pohodlí a vyloženě teréní se takové skoro nedělají (ještě tak třeba Smart Sam plus).

      A pokud to bude nějaký klasické teréní odolnější plášť i na běhounu, tak už to bude z kategorie více směrem do endura/DH. Lepší to na trny bude, ale pořád horší než bezduše a hmotnost bude narůstat už hodně (i když zase odolnost pak všude, i boky, i u patek proti cvaknutí pláště).

      Pláště typu RK Protection, u Schwalbe adekvátní typy v supergournd verzi moc odolný běhoun nemají a s dušemi je to bída.

      3 0
      • nimha  

        Díky za rozepsání dané problematiky. Na bezduše zatím asi nepřejdu, jsem v tom strašně „konzerva“, vím. Pak tedy zbývá v terénějších pláštích buď ten Marathon s 5mm (modrou) ochranou (1350g) – https://www.hupnakolo.cz/…5-smartguard nebo o něco lehčí Smart Sam Plus s 3mm (zelenou) ochranou (1100g) – https://www.hupnakolo.cz/…9x2-25-addix

        Zatím se spíš kloním k tomu SS, s ohledem na hmotnost, i ten vzorek se mi líbí víc (SS jsem léta vozil na starém kole).

        0 0
        • cyklista86  

          Kdyz jezdis hlavne na cyklostezkach a polnackach, tak na co tak nutne potrebujes nejakou extra ochranu? To si mel smulu a furt si defektil o nejake trny? Neni lepsi si uzivat nejake lehke, ryhle plaste a pripadne jednou za cas vyresit defekt nez na tom kole neustale tahat nejake tezke odolne plaste? Taky premyslim co dat na jare za mtb plast dusovej, ale moc jich neni v nabidce mezi tema lepsima heh. Spis zadne.. Naposledy jsem zkousel do bezdusovych thunder burt rvat duse a to si nejak nesedlo. Jely teda super. Ta smes je uplne jinde nez 3× levnejsi smart sam, ale zase haely do stran jak prase a to nasazovani jsem myslel ze nezvladnu. Nandavat to nekde venku tak u toho nadavam jeste ted. :D Samrt sam s dratovou aptkou nasadim i bez montpak..

          0 1
          • novas752  

            Když jezdíš v oblastech kde je hodně šípků, ostružin nebo akátů tak duše defektíš furt no. Nejhorší jsou ty akáty, dlouhý tvrdý trny. Já s dušema a normalníma xc pláštěma lepil v jihozápadnim okolí Prahy třeba 8× za rok. A trochu odolnějšíma pláštěma tak 5×.

            S bezdušema tyhle věci neřešíš vůbec, to můžeš mít plášť jak jehelníček a je to jedno. A nemusíš kvuli tomu vozit pláště hmotnosti plášťů sjezdových.

            0 0
        • ladys  

          Pokud na to máš ráfky, tak se odkonzervuj ;) Neumím použít knoty a CO2 jsem použil jen na dohuštění, jen to vozím roky sebou a pořád nic. Šlupky S-Works… I manželka to má na kole do práce a je klid…

          0 0
          • Jakobo  

            Kolik stoji prechod na bezduse? Je to system naistaluj a na par roku zapomen, nebo se musi dolevat mleko, jak casto se musi dolevat? Pri nizke teplote mliko porad funguje a nekoaguluje? Kolik stoji rocne jen mliko na doplneni?

            Pokud pozaduji jednoduchost a mam prihlednout k rozpoctu, tak bezduse prohravaji na cele care. Genialita je v jednoduchosti.

            1 1
            • cyklista86  

              Vidis to. To by me taky zajimalo. Jestli to je ok, kdyz nechas kolo v zime venku nekde v kolarne pred fabrikou 12 hodin..

              0 1
              • novas752  

                Vážení je vám jasné že například drtivá většina aut má taky bezduše? A bez tmelu.

                V práci parkuju kolo v objektu, ve kterém je v podstatě venkovní teplota a neni problém, foukám to tak jednou za 10 dní a to ještě proto, že chci upravit tlak = klidně po 10 dnech i něco ufouknu když to tak potřebuju (na cesty do práce mám větší tlak než když na tom stejnym kole jedu někam do terénu nebo na vejlet).

                Co se týče pořizovacích nákladů, záleží co už máš. Na aspoň trochu kvalitních mtb, většině gravelbiků a velkém podílu silničních kol jsou dnes bezdušové ráfky z výroby – většinou je tam i nalepená páska, velmi často jsou ke kolu i bezdušový ventilky. = jediná investice je to mlíko, pokud vezmu litrový balení tak na úvodní dávku to vyjde na 200Kč max. Většina dobrých mtb a gravel plášťů se v nebezdušovém provedení už ani nedělá (= rozdíl 0), když nejsou tak se ventilky daj sehnat do 300, když neni tak se bezdušová páska dá sehnat za 300 na obmotání 4–5 ráfků.

                0 0
                • Jakobo  

                  Vazeny, je ti jasne, ze rafek na aute neni deravy jak reseto a pneumatika ma uplne jinou konstrukci, kdy duse je uz soucasti stavby v podobe butylove vrstvy na vnitrni strane? Jaka by musela byt hmotnost podobne konstruovaneho plaste, aby mliko prvnich x tydnu neprochcavalo pres bocnici, protoze pokud ma plast vic jak 600 g, tak kazdy tady hned rve jaka je to kovadlina. Objem u pneumatiky je taky nekolikanasobne vyssi, maly unik je jen zlomek celkoveho objemu.

                  Je potreba sestoupit z vysin a podivat se na problem realne. Pokud by souhrn kladu vyrazne prevazovaly nad jejich zapory, vozil by bezduse kde kdo a hlavne vyrobce by to bez kecu montoval na kola primo ve vyrobe. Realita je uplne jina. Bezproblemova je jen uzka skupina vzajemne kompatibilnich dilu, cokoliv mimo vyzaduje notnou davku technicke erudovanosti a pevnych nervu uz jen pri nahazovani. Je velky rozdil mezi tou vetsinou, ktera ma kolo budto ciste jako kazdodenni makacskou zalezitost, nebo kolo vytahne parkrat za rok, a potom druhou skupinou prominentnich cyklistu tady na foru, kteri berou kolo jako volnocasovou aktivitu a nevadi, ze se v kole casto vic hrabou nez na nem jezdi.

                  1 1
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    1 0
                  • novas752  

                    No tak třeba světová značka Trek má z výroby všechny mtb kromě nejlevnějších marlinů a xcaliberů bez duší. Ke kolu přijde lahvička tmelu, duše v ceně nejsou. A ty kola bez nalitého tmelu drží na krámě tlak docela v pohodě, včetně normálních xc plášťů pod 800g.

                    Já měl nahozený na prázdno výplety když jsem čekal na nový rám, za 2 měsíce bez tmelu uteklo možná půl baru, spíš míň. Pláště asi 1030g.

                    A nazout bezduši je jednodušší než výplet s duší. Nehrozí cvaknutí duše při zápasení s pláštěm. S dnešníma ráfkama je pak nahození otázkou obyčejné pumpy z decathlonu za 500 nebo kolik to tam stojí.

                    1 0
                    • GKM  

                      Duši při nasazováni opravdu necvakneš pokud nejsi jelito a to ani tu latexovou – stačí si ji trochu nafouknout.

                      3 1
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 1
                      • novas752  

                        Ty možná ne. Pokud to beru jako průřez populací tak má spousta lidí problém vyměnit i duši respektive zout úplbě obyčejný drátový plášť kterej šikovnej jedinec zuje i rukama bez montpáky. Někteří radši jdou 8km pěšky než aby se o to pokoušeli.

                        Pár přispěvatelů si tu pochvalovalo když na bezduše předělali kolo svým drahým ne tak moc cyklistickým polovičkám. Drtivou většinu defektů rázem nemusí řešit.

                        0 0
                • cyklista86  

                  Ano auta maji bezduse, ale ty tam nemaji ten tmel. Me prave zajimalo jestli ten tmel v tom plasti treba nezmrzne, kdyz to nechas treba pul dne v –10.. :) Jinak jak tu pise string, ze duse uz jsou dnes nesmysl, tak to asi zalezi na tom o jakem kole je tu rec. Ja to vidim tak, ze cim vic to ma byt pouziti do terenu tim vic je lepsi bezduse, ale na silnici s uzkyma gumama, kam se foukaji velke tlaky tam to asi az takovou roli nehraje. Jinak by dnes ve World Tour vozili krome galusek bezduse naprosto vsichni, ale neni tomu taky. Hojne se pouzivaji i duse..

                  0 1
                  • mr.nikdo  

                    Chces vyvolat hadku?

                    Tady je kotel zastancu bezdusi na silnici… Nechapu.

                    0 0
                    • novas752  

                      Jako jo, ale na každém šprochu pravdy trochu. Pravdou je že na silničkách jsou ty bezduše kvůli vyššim tlakum problémovější než u ostatních disiplín. Mtb jsou 2 a chlup baru max, gravel 3,5 max, ale silničky najednou okolo 6ti a to už ne každý mlíko dává, zvlášť po nějaký době. Stejně tak bezdušová páska. Ale i na silničkách pomalu krystalizují i velmi spolehlivé kombinace a řešení.

                      Na závodech se stále velmi často vozí galusky, ale tam se to řeší trochu jinak – málokdo jezdí na vyjížďky s mechaničákem s náhradníma výpletama za prdelí. :-)

                      Navíc ty silniční pláště se stále ještě vyrábí ve verzích pro bezduše i lehčích verzích pro duše. gravel a mtb pláště už jsou téměř všechny (kvalitní) bezdušové což je pro použití s duší zbytečné až kontraproduktivní.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Jde o to, jak casto musis kontrolovat tlak.

                        Loni jsem vratil duse.

                        Rozdil:

                        • kolo po tydnu s bezdusi bylo nejetelne.
                        • s dusi po 3 mesicich s tim porad neco odjedu.

                        A to u bezduse byly bezdus. plaste – Commtury 4.

                        Po pravde 2 denni vylet byl o nervy, jestli to neklesne moc.

                        0 0
                        • novas752  

                          Je to prostě o kombinaci. Já přijdu po 14 dnech ke kolu, sednu a jedu do práce. A nebo ještě něco ufouknu a jedu se projet protože před tim bylo sucho a teď je vlhko.

                          0 0
                          • cyklista86  

                            Jenze on vyklada o silnici a ty o MTB ne? To bude ten rozdil..

                            2 0
                          • mr.nikdo  

                            Byly tam tyto tmely:

                            • origo Tufo
                            • Zero Flats – na hov…
                            • No Tubes – zacalo to trochu fungovat. Ale do mesice nejetelne kolo.

                            A to v dobe denniho pouzivani…

                            U MTB to je jine. Tam uz mam taky 3 mesice tlak, na kterem by slo jet.

                            0 0
                        • TK75  

                          Po týdnu?Hele to bude blbá kombinace, já mám hozený v garáži kola, který nejezdím třeba teď od konce listopadu, tlak klesne u některých víc u některých míň, ale stačí nafouknout a jedu

                          0 0
            • psbiker  

              Jak často? Prý tak jednou za 3–6 měsíců, aby systém fungoval.

              0 0
              • novas752  

                To spíš až to přestane dlouhodobě držet tlak. Když to normalně ztratí 0,1 baru za 14 dní a po nějaké době to už 0,5 baru tak se prostě dolije. Někomu to vydrží skoro rok, někomu to vydrží měsíc protože to skladuje na balkóně kde je v létě 60°C.

                0 0
            • GKM  

              Kolik to stojí ti neřeknu nepočítal jsem to. Ale měl jsem je 5 let a vrátil jsem se k duším.

              Potřebuju přehazovat pláště dle toho kam se chystám jaké je počasí a td – s bezdušemi šílený opruz.

              V terénu velkou díru mliko nezaceli natož riznutý plast takže stejně musíš vozit duši sebou a ten opruz dělat pak venku něco s bezdušemi když ti sjede patka nemáš šanci to nahodit a vkládat duši bejt celej od mlika brrrr.

              Valivy odpor stejný – začal jsem používat latexové duše místo butilek.

              Odolnost proti cvaknuti stejná – tu latexovou duši se mi nikdy nepovedlo cvaknout při mejch 100 kg a tlacích běžně 1,3 a 1,5.

              Do blata a sněhu můžeš jít klidně na tlaky 0,9 a 1,1 – to už bys měl bezdusak dávno vyzutej.

              Defekty jsem měl za 3 roky asi 4 – riznuty plast – tmel by nevyřeší nic, potom cca díru jak palec – tmel ani knot by nevyřešil nic, a jeden trn a jeden hřebík – dá se říct ze tohle by tmel pobral.

              Nevýhoda je častější dofukovani – no jak pro koho jelikož si stejně vždy před jízdou menim tlak takže jestli parkrat fouknu pumpičkou….?

              U bezduší jsem nezaznamenal žádnou praktickou výhodu proti tomuto řešení s výjimkou ze to povede malé defektiky

              Mliko pocitej 3 měsíce aby opravdu fungovalo – teče klidně 6 měsíců ale už nefunguje jako nové. Takže cenově bezduse vyjdou rozhodně dráž.

              Pro mne je hlavní to ze snadno prehodim pláště snadno opravím v terénu a nejsem celej od mlika a hlavně ze mohu používat nižší tlaky jak s bezdušemi do blata a sněhu.

              2 1
              • GKM  

                A pokud chceš extra odolnost proti defektum tak se dělají vložky do plášťů do kterých vložíš duši.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • cyklista86  

                Jak mas siroke rafky, ze se ti ty plaste pri tak nizkem tlaku nezvykaji? Jinak co pouzivas za plaste s tema dusema?

                0 0
                • GKM  

                  Jak kdy mám jich dost – třeba MAXXIS forecaster 2,4WT, Rekon 2,4WT, Rekon Race 2,4WT, ráfky 29mm

                  Samo ze při tlaku 0,9–1,1 nejde o agresivní jízdu ale o jízdu v blátě nebo sněhu nicméně ten tlak je super takto nízký prave proto aby to v tom marastu drželo a u tlaku pod 1,5–1,3 mi bezdusak vždy ucházel a vyzouvali se patky – jak tam mas duši je to fuk ta ti tlak ven nepustí.

                  0 1
                  • ladys  

                    Tobě se vyzouvaji patky a já ten plášť nemohl sundat z ráfku dokud jsem ho naseslapal nohou od hrany :D

                    1 1
                    • GKM  

                      Je rozdíl když se ti nízkým tlakem zouvá plášť – nejdřív do středu čímž strati tlak a je vymalováno mliko ti v ten moment je úplně k prdu jen tě ohodí – a je rozdíl sundavat plast přes ráfek.

                      Navíc je rozdíl tlačit na nej prsty a snažit se ho pretahnout a je rozdíl když na nej působí váha 100kg umocněná pákovým poměrem, rychlostí, bržděním v bočním náklonu a td.

                      0 0
                      • ladys  

                        Houby se zouvá při nízkém tlaku. Do sněhu to upostim na 0,7 a nic neodfukuje a nic se nesvléká. Měl jsem tam i méně a pořád to fungovalo.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Upřímně nechápu proč vozit tak nízké tlaky. Teď jezdím 24–26psi předek a zadek 28–30psi i v největších srajdach a to mám teď oblečený asi 87kg. Papírové pláště jako rekon si nedovedu na 1.3 baru představit.

                          0 0
                          • ladys  

                            Trakce , s-works šlupky to dají. Ještě jsi nepoužil pár jednotek tlaku ;)

                            0 0
                          • GKM  

                            Papírový Rekon má přes 900g. Vidíš a já měl za to, že už je to na XC kolo docela dost…. Ale je fakt že ve sněhu a bordelu vozím ten Forecaster a ten má už lepších 950g i když chápu – pořád je to slupka pod 1kg.

                            0 0
                          • novas752  

                            Nejmenší tlaky se jezdí asi na dnešnim xc s širokýma pláštěma. S vyššíma zdvihama a možností agresivnější jízdy se ty tlaky zase zvedaj. Co tak sleduju tak mi přijde že to tak mnoho lidí vozí v honbě za pohodlím, které jim xc odpružení nemůže nabídnout. A pak je to samozřejmě dost brzdí z kopce, nedá se s tim pořádně brzdit, zatáčet. Rekon v EXO bych na 1,3 barech mohl mít při opatrný jízdě rozbahněnym terénem vepředu na trail ht. Vzadu jsem ho normálně vozil na 1,8.

                            0 0
                  • novas752  

                    Já jsem na 1,1 baru vepředu jezdil posledně na Klínovci a nic se teda nezouvalo. A to tam je míst vhodných na svlíknutí pláště víc než dost.

                    0 0
                    • GKM  

                      Nikdy si při nízkém tlaku neměl při žvejkání pláště únik tlaku přes patku? Vážíš s výbavou 115kg?

                      0 1
                      • novas752  

                        Neměl, mě to drží v ráfku i prázdný. Když chci plášť vyměnit tak ho musím z ráfku sešlapat. Na nízkym tlaku se to žvejkne, párkrát jsem lehké EXO pláště v nějaké švihnuté klopence zničil (potrhala se kostra a začaly házet třeba cenťák na stranu), ale v ráfcích to drží. Ale už delší dobu vozim pláště odolnější a jsem bez problému.

                        Se všim všudy je to u mě tak 95kg. Jak už píšu poněkolikáté, je to o spravném výběru pláště. Člověk co má 70kg si může dovolit menší tlak a lehčí plášť než člověk co má 90kg. A platí to i naopak, je nesmysl koupit si DH casing a pak se plácat se 60kg na Singltreku pod Smrkem.

                        Problémová skupina jsou hodně těžký jezdci s hodně agresivnim stylem jízdy v těžkym terénu. Tam nemusí úplně vyhovovat ani DH pláště.

                        0 0
                        • GKM  

                          Hm tak mě se to tedy při zvejknutí ta patka svezla do středového žlábku a ušlo mi to. Takže u bezduše jsem pod 1,5 na zadním raději nechodil. S duší teď vozim na sněhu 1,1 a není to na blbnutí to bych ničil ráfek, ale na sněhu se stejně nejezdí jako za sucha a ta přilnavost je super.

                          Ale jak sem psal – pro mne byl hlavní důvod častá změna plášťů a to je pro mne hlavní výhoda.

                          No a když jedu jen silnici naperu tam klidně 2,5 baru.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Dojel jsem i několik kilometrů na 7psi na 29×2,25" papírovém lehčím XC plášti a ještě k tomu jen na 23mm ráfku. To samozřejmě nebylo cílené, bylo to před lety při defektu, který nedal pořádně tmel a já už to měl blízko domů a nechtěl to řešit a tak to opatrně dojel.

                            Stejně tak (jak píšu níže) jsem nesvléknul nikdy plášť ani při defektech, které jsem na vyjížďce řešit musel.

                            Tohle hrozně záleží na kombinaci ráfek a plášť

                            S duší bych tak nízké tlaky (jako píšu níže, že vozím) nemohl vozit vůbec, to bych hned cvakal duše (sem tam si o ráfek klepnu, ale to plášť se zesílením u patek dá a odolnější ráfek taky, takže jsem zatím nedával insert).

                            Ale právě ta duše přilnavost snižuje. Při stejném tlaku bez duší by to bylo ještě o dost lepší. Ale pokud máš při tom tlaku bez duší problém, tak je jasné, že to tak pro dané řešení ráfek/plášť vozit nemůžeš.

                            0 0
                        • ladys  

                          Ono to bude i o rafkách. Na některé jde plášť nahodit rukou a na EIE to musím narvat montpakama. Ale těsní to i bez tmelu:)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jsou tam tři zásadní faktory:

                            • profil ráfku + jestli tam je ta pojistná hranka
                            • tolerance rozměru ráfek vs plášť (to je co píšeš)
                            • provedení patky, které dělá opravdu hodně, v tomhle např. dříve Contíky patky hrozné, současné trochu lepší, ale pořád nemají nejlepší tvar, třeba Schwalbe má patky mnohem lepší
                            1 0
                  • MlokCZ  

                    Z patek jsem nezul plášť ani jednou ani při defektech co jsem měl. Většinou tedy ještě se zbytkem tlaku, protože mi to většinou neušlo okamžitě a zastavil jsem než to bylo úplně prázdné, ale to tam vždy zbylo opravdu minimum typu pár jednotek psi.

                    Jinak dlouhodobě jezdím na předním (NN supertrail na 30mm ráfku) 29×2,4" 15psi a nikdy ani náznak problému. Někteří tady jezdí určitě agresivnějí než já, ale některé situace typu brždění jsem testoval na maximum (u brždění jsem párkrát testoval macximální zpomalení na asfaltu, kde se dá dovolit opravdu velký extrém na 4-pístkách 203mm kotouči a když jsem na to předem připravený, tam to držení pláště docela prověří).

                    Hmotnostě mám o něco méně (takže srovnatelný tlak pro vyšší hmotnost bude také o to více), ale díky hmotnosti ebiku to není už o tolik. Aktuálně mám akorát 100kg celá soustava s kolem.

                    0 0
              • Atilla  

                100kg a 0,9 bar s DH pláštěm na cushcore to jde no, ale v zatáčkách nesmíš moc tlačit.

                0 0
              • XNeo  

                Já to řeším tak, že mám celé sady kol. Ne enduro/trail mám bezduše a na silnici/polňač­ka/výlety po okolí používám inserty (tannus armour) s duší. Přehodit celé kola je mnohem rychlejší, než přehazovat pláště.

                1 1
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • drumlin  

      Zkus kouknout na Vittoria Barzo v TNT, jezdím ostrý šutry a zatím držej. Předtim jsem měl Fast tracky grid v T7 a byl to papír. A rozhodně bezduše, mám za rohem akáty a občas čumím kolik trnů uvnitř najdu aniž bych o nich věděl.

      1 0
    • va-bo  

      A co treba zkusit inzerty do plastu, jsou i pro plaste s dusi. Tannus Armour.

      1 0
    • MilanT  

      Tak já nevím.

      Bezduše jsem začal používat před cca 3 roky a byl to můj druhý nejlepší krok,(první byl přechod na 1×12),který jsem ve svém bikovém vývoji udělal.

      Za tu dobu jsem měl ,dohromady i s drahou polovičkou, celkem 2 defekty při celkovém nájezdu cca 23 000km.Oba ty defekty byly ,jako na potvoru, proříznutí nového pláště při první vyjížďce :-)

      Jako neumělec jsem poprvé hned na místě tak nějak použil knot a pláště dál fungovaly až do své nájezdové smrti.

      A co se týče toho že bezdušový systém je dražší než dušový? Nějak to nepozoruji a i kdyby, tak ten klid a bezstarostnost při vyjížďkách co se defektů týče za to rozhodně stojí.

      Poslední připomínka,jistě se pláště hůř nahazují,instalace pásky na ráfek,ale to přeci není tak zásadní problém.Já to řeším tak že když chci vyměnit pláště ,zajedu do servisu a za půl hodinky odjíždím s přezutým bikem vysmátý od ucha k uchu :-) A jest-li za to dám servismanovi nějakýho vorla,to mě tedy vůbec netrápí.

      Na světě jsme jen jednou.

      0 0
      • GKM  

        Jak ti na proriznutí muže fungovat knot? To je blbost. Pokud mas plast riznutý třeba 1cm nebo i 5cm tak ti žádný knot nepomůže – ten pomůže třeba na díru od hřebíků.

        0 1
        • novas752  

          Proříznutí nemusí být hned 3cm dlouhá lochna. Když to bočnici jen škrábne a úplbě skrz se to dostane jen v několika místech vrazíš tam knot, foukneš tam bombičku, zanadáváš si a za 2 minuty odjíždíš.

          Kdo bojuje s proříznutím často měl by popřemýšlet o odolnějších pláštích, mě se to za 5 let stalo jednou (opravily to 2 knoty) a to jezdim docela ostrejma terénama ne úppně pomalu. Jasně, boží zloba a obří smůla že někde v lese potkáš zatlučenej roxor a kuchneš to o něj se může stát se všim.

          0 0
          • xtonda  

            A ten knot je definitivní nebo je potřeba to doma opravit pořádně?

            0 0
            • MilanT  

              xtonda – nevím jak u koho,ale já už jsem s tím doma nic nedělal a půl roku jezdil dokud plášť neumřel na sjetí.

              0 0
            • novas752  

              Záleží na konkrétnim případu, většinou je to ale konečné řešení. Je potřeba ho tou vidličkou dobře zakroutit aby nemohl vylízt a zvenku zbytek zaříznout ať je to co nejnižší.

              0 0
        • MilanT  

          Blbost to není,říznutí bylo malé,ale ne zas tak malé aby to vzalo mlíko.Prostě jsi jel a najednou začalo stříkat mlíko ven.

          Po ohledání tam v obou případech bylo říznutí cca 0,5cm a knot to nádherně ucpal.

          Po 5 minutách obezřetného čekání zda mlíko zacelí prostor okolo knotu jsme jeli a bylo.

          Takhle jednoduché to je :-)

          Je jasné že na velké říznutí by to chtělo jiný postup,proto sebou staromilsky vozím v baťohu duši a chirurgické rukavice ,včetně drobet mlíka kdyby vychcalo všechno ven při malém defektu :-)

          1 0
          • GKM  

            Tak to jo jak někdo napíše říznutý prostě si představím dlouhou podélnou díru.

            0 1
            • Atilla  

              A když to řízneš s duší, tak co? Vyměníš duši, ta ti vyleze ven, pokud jí něčím neobalíš a pak se celou dobu bojíš i zabrzdit a nakonec duši stejně vyhodíš i s pláštěm.

              1 0
              • GKM  

                Když to riznu s duši a je to fakt velké dá se dat flek zevnitř pláště a pak ďas duši a jedes opatrně. Když je to fakt velké das tam fleky duši trosku dofouknes a zvenku stahnes přes rafek stahovacimi paskami (běžně je mám v batohu) a opatrně dojedes – pořad větší šance jak u bezduše.

                0 2
                • Atilla  

                  Sorry, ale to co udrží flek není velká díra. A když už mě jednou za 5 let opravdu velká díra potká, tak tam tu duši narvu. Dám tam jak píše kolega petlahev, nebo naposledy jsem našel oboustranně zalitou kartu ve folii a s tím jsem dojel. A když tohle nejde, tak si zavolám odvoz.

                  Ale to je stejná šance, že někde upálím páčku, přehazku, nebo roztřískám ráfek, že to není relevantní důvod pro to vozit duše. Třeba ve Španělsku by jsi na ty duše rychle dojel, protože trny tam mají velké a tvrdé. Stejně jako spoustu ostrých šutrů.

                  1 1
                  • GKM  

                    Aha takže celé BF jezdí ve Španělsku. ;)

                    Ne pro mne je hlavní důvod to ze stridam různé sady plášťů.

                    Kdybych závodil tak si dam taky mliko – ostatně jsem ho sám 5 let vozil ale přešel jsem zpět na duše protože jsem měl jiné požadavky.

                    0 1
                  • Jakobo  

                    Bacha na ty petky a jine tvrde plasty, protoze mne to jeste kdysi davno navic prorizlo dusi, jak se to o sebe asi trelo nebo co. Sam jsem tomu prvne neveril a myslel jsem, ze duse uz byla narizla driv, ale kdyz se to stalo podruhe, tak jsem pochopil. Stejne jako stara ztvrdla paska do rafku, pokud se ve zlabku zvedne, tak po case prorizne dusi. Lepsi je vozit kus stareho plaste na vypodlozeni nebo aspon par vrstev duse.

                    0 0
              • xtonda  

                To je různý já jednou říznul tak, že díra byla, že by to knot neucpal, ale v jednom směru to vlákna kostry ještě držely pohromadě a duše nevylezla, všiml sem si toho až doma. Zalepil sem to z obou stran flekem na duše, zevnitř ještě pro jistotu stříbrnou pásko s mřížkou a dojezdil to.

                0 0
              • va-bo  

                Vozil jsem kousek PET lahve na vypodlozeni. Na dojeti to fungovalo. Od doby co se objevily Mavic UST, jezdim bez dusi.

                0 0
            • novas752  

              Pokud dobře vybereš plášť tak se ti podaří říznout jednou za x let. To už je podobná šance, že někde ustřelíš přehazku nějakym klackem apod.

              2 0
              • MlokCZ  

                Přesně, větší řezání plášťů je pouze o špatném výběru pláště pro dané použití a nijak to nesouvisí s duše vs bezduše.

                1 0
    • osobne  

      Od jakého TPI se nemusím bát defektu, když pojedu po lesní cestě přes trny (plášť s duší)?

      0 0
      • cyklista86  

        .

        0 1
      • Jakobo  

        Zjednodusene kordem se nahrazuje tloustka behounu a naopak. Vyssi cisla TPI daji lehci plast, ale soucasne tloustka behounu je nizsi a odolnost plaste je primo umerna mnozstvi gumy, pac samotny kord neni schopen zamezit prupichu. Realne plati nizsi TPI vyssi odolnost. Kazdy vyrobce udava nejakou stupnici odolnosti plastu, minimalne napise k cemu je plast urceny, na to bych se spis zameril, samotne TPI je dost osidne.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jen bych tu poslední část poslední věty ještě rozšířil a klidně napsal, že dle TPI se nepozná vlastně vůbec nic.

          Sice přesně platí platí, co jsi o vlivu TPI napsal. Nicméně problém je v tom, že se v reálu používá prakticky vždy více vrstev na sobě. A pak je rozhodující kolik je použito vrstev.

          Třeba u Schwalbe jsou informace k počtům vrstev přesně k mání a je tam hezky vidět, jak směrem více k DH je používáno čím dál více vrstev pro větší odolnost. Třeba tady je to hezky s obrázky a popisem počtu vrstev a jakých.

          https://www.pinkbike.com/…atterns.html

          A přitom aktuálně téměř všechny MTB Schwalbe pláště mají 67tpi. Dříve se u verzí více k DH používalo 50tpi, ale postupně všude přešli na 67tpi. Naopak u nejtenčích XC šlupek používali ještšě nedávno někde 127tpi, ale i tam přešli také na 67tpi a aktuálně se vše liší jen počtem vrstev a případně typem přidaných speciálních vrstev (typu snake skin, raceguar, apex).

          0 0
          • Georrge  

            Schwalbe delalo u slupek 127tpi? No vida, jak jsem zaspal dobu :) naposledy kdyz jsem resil schwalbe tak meli 67tpi a lidi brblali, proc to nema 120. Asi se to moc neosvedcilo :)

            0 0
    • va-bo  

      CushCore taky neni uplne Ultralight, 260 g jeden inzert pro 29" kolo.

      0 0
    • va-bo  

      Nebo je tam Proline Anti-Platt paska proti defektu. Nemam vyzkouseno. Cena asi 420,–.

      1 0
    • KoudakT  

      Proti trnům pomůžou spíš bezduše, kde to pobere mlíko.

      0 1
    • cyklista86  

      Dneska defek o posranej trn ze sipku. Samozrejme jsem sebou nemel nahradni dusu. 10km prochazka pjerdole. :D

      0 1
      • Lišák  

        To, že jsi to něměl čím opravit, je standard, nebo náhoda?

        0 0
        • cyklista86  

          No kdyz jedu jen „kolem baraku“ tak jsem to vetsinou riskl, ale po dnesku uz to budu tahat i na hodinovou jizdu.. :D

          0 1
      • XNeo  

        Murphyho zákony platí i u kol. Pokud si s sebou nevezmu lepení/duši/kno­ty/pumpičku, tak šance na defekt se dramaticky zvyšuje. Pokud s sebou všechny ty krámy tahám, tak se mi defekty vyhýbají.

        :)

        5 0
        • cyklista86  

          Ja defektim fakt minimalne, ale ted sem fakt vybral blbou trasu. Vsude samej sipek a ty spadene vetve nejdou kvuli snehu videt.. :)

          0 1
        • Lišák  

          Přesně tak. Nechci-li defektit, tahám všechny cajky.

          2 0
    • blahafi  

      Přidám se k tomuhle vláknu. Na kole mám pláště Schwalbe Rocket Ron 29×2,25. Říkal jsem si, že na bezduše přejdu po prvním defektu. Po asi 200 km jsem mojí chybou prosekl duši, tak jsem z toho udělal bezduše. Přední kolo ucházelo v postraním švu, teď už asi dobrý. Zadní plášť byl rovnou na 2 knoty. Dneska jsem zadní plášť prosekl o kámen tak, že to nepobralo mlíko. Podle stop ostřejší kámen, ale žádný velký sjezd. Suma sumárum, ty RR mi nepřijdou nic moc.

      Máte nějaký doporučení na bezdušový pláště v rozměru 29×2,25 pro XC? Nemusí být do žádného velkého terénu, primárně do sucha, na moji váhu radši >120TPI. Na předchozím kole jsem měl Hutchinson Python 2, ale ty jsou zase dost těžký.

      0 0
      • petyn  

        Tufo XC 12TR, Specialized renegate

        0 0
        • novas752  

          Renegade spíš ne, teda jedině verze Grid. Control jsou tenké a Sworks ještě tenčí.

          0 0
          • ladys  

            Contol se mi zatím nepodařilo píchnou ani říznout. Na rozdíl od S-woks mají ochranu boku proti proříznutí. Psal žádný velký terén, tak by to mělo stačit.

            0 0
      • natureman42  

        Vittoria Barzo TNT G2

        1 0
        • blahafi  

          Na ty jsem koukal, možná pro mě by byly vhodnější Mezcal… a jakej je rozdíl mezi TNT a TLR?

          0 1
        • Lachtis  

          Souhlas, vittorky jsou super, vozim je jak na fullu, tak i ht, jen teda ve verzi TNT to nejsou zadne lehke plaste. Na to, ze to jsou xc a ve verzi 2.25 mel barzo kolem 780 a mezcal 750g. Ale tyhle gumy proste neskutecne dobre drzi tlak, maji moc fajn grip a opravdu se mi je nepodarilo riznout, ci jakykoliv jiny defekt, ktery by jezdec zaznamenal.

          1 0
        • snas89  

          Barza 2.35 vozim uz nekolik let a muzu jen doporucit.

          V lete pak davam do zadu mezcal.

          Jsou trochu tezsi, ale drzi a pri tom jedou a pro me to jsou hodne čitelné plaste. Muzu jen doporucit.

          0 0
    • blahafi  

      Jsem na ně zvědavej, objednal jsem Mezcal TNT 29×2.25. Dle výrobce mají 725g, což by sedělo s odchylkou na těch 750g. Teď tam mám Schwalbe Rocket Ron performance 29×2.25, ty mají dle ofiko stránek 710g a na 500km bez žádnýho prasení mám už 3 knoty, přední ucházel asi na 5 místech z boku ve švu a celkově ztrácí tlak, cca 0,5 bar za 2–3 dny (cca 2,2->1,7)

      0 0
      • natureman42  

        tak dej pak info, jak drzi .. já zatím můžu podepsat Lachtise v prispevku výše – mám Barzo 2.6 v TNT G2 směsi – co se týče gripu na trailu i odvalování na asfaltu, tak v rámci kategorie nadmíru spokojenost a co se týče toho ostatního, tak v tubeless drží tlak, vozím je s inzertem, prasím s nimi po žule, jezdím s nim po ostružnim a maliním zarostlých stezkách a zatím – tuktuktuk – vše OK

        1 0
        • blahafi  

          tak s výměnou jsem fakt spoko, musím zaťukat:-D schválně jsem to vážil, Rocket Ron měly necelých 600g, Mezcaly 750g. Od výměny bez defektu, maximálně malinko mlíka na sedlovce od nějakýho trnu, drží tlak, v normálním terénu v pohodě a i na silnici jedou dobře

          0 0
          • plzakj  

            Pisu si. Pramyslel jsem o barzo/barzo kvuli juzde v terenu v mokru.

            0 0
            • snas89  

              Ja to tak vetsinou jezdim (jen vylozene na leto a obcas zavody dam dozadu mezcal).

              Vyhovuje mi to.

              1 0
            • blahafi  

              jednou jsem to na nich položil, ale byla to pravoúhlá zatáčka na hladkým liťáku s nánosem jemnýho blátíčka a listí z louže, takže tam si myslím, že by nepomohly žádný pláště:-D jinak bahno jsem vyloženě nejel, ale jinak v terénu drží pěkně

              0 0
    • Jezevec70  

      Tak jsem taky začal řešit nové pláště. Teď jezdím staré RK Protection, ještě se zesíleným běhounem. Maximálně mě vyhovují, bohužel tahle verze už se několik let nedělá. Nové nemají zesílený běhoun ale jen boky. Co místo nich vybrat?

      Nový RK Protection? Nebo máte lepší nápad?

      Rozměr 29×2,1– 2,25, jezdím ještě s duší, ráfek 19mm. Něco co jede, není moc těžké a nebudu muset řešit časté defekty. Bude to na kombinaci asfalt, šotolina, polní a lesní cesty. Jezdím i dost s brašnama na vícedenní akce a nechci řešit defekty.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.