Ahoj,
tohle by měli vidět všichni bikeři, zvlášť ti co cestují s kolem na autě.
Prosím sdílejte jak jen to půjde:
Jak jsem přišel o kolo ze ZAMČENÉHO nosiče Thule za 8 vteřin
Ahoj,
tohle by měli vidět všichni bikeři, zvlášť ti co cestují s kolem na autě.
Prosím sdílejte jak jen to půjde:
Jak jsem přišel o kolo ze ZAMČENÉHO nosiče Thule za 8 vteřin
Jak jednoduchý… jinak jestli to někdo dal do televize, tak kradených kol přibude, o tom žádná. Když to trvá pár sekund, může to vyzkoušet každej, kdo má v prdeli díru.
A proto nenechávám kolo nikdy na autě a když jdu třeba v průběhu cesty na oběd, tak na něho musím vždycky vidět např. z terasy.
To je prostě v prd..... Člověk si na něco šetří, maká aby si udělal radost. A když si jí udělá, tak se musí pořád bát aby mu tu nejakej ******* neukrad…
To už je starý
No tak to není starý – na tom videu z tvého linku není nosič ProRide 591 – možná to ani není Thule a hlavně: Vyrvali ho násilím – poškozením nosiče (591 by ani takhle snadno zničit nešel). Můj zloděj (a pak já) to udělal bez poškození zámku i nosiče. Bohužel.
Pošli jim to do Thule, ať viděj co vyráběj…
Tam se na to vyserou, já jim nedávno psal ohledně 561, jen dotaz proč dodávají k nosiči adaptér pro 20mm osu a nelze jej třeba vyměnit za adaptér pro 15mm osu (musíš dokoupit za 650Kč) a nenapsali mi ani ať si políbím, odpověď žádná…
Jak jsem psal na webu – psal jsem i do Thule.cz i do Thule.se – doteď nic.
vyrabeji drzak na kolo, ne zamek na kolo
Maji tam zámek, tak by to podle mě mělo vydržet trochu víc.
Pouhé zabezpečení proti samovolnému povolení držáku při jízdě by udělali určitě levněji a jednodušeji než zrovna zámkem.
To vypadalo, jako kdyby ten zloděj šel najisto. Mimochodem, já kolo na nosiči ještě jistím přidáním pořádnýho cyklozámku.
Přesně takto přišel kolega v práci o dvě kola, měli jsme to na kameře. Už jsou to 2 roky.
me nastesti ukradly jen ten nosic :))
Holky jsou čím dál „šikovnější“.
Hanka a Linda :-)
ještěže ne Hanča a Tonča
Hanka a Linda jsou s měkkým… ;-)
Ale určitě mají rády, když je tvrdý… ;-)
Václav Hanka a Josef Linda?!? :)
A je to tam :-).
Ale jen pokud ty děvčata jsou vlastně chlapci :-).
Jako držák asi dobrý, zámek je tam ale k ničemu. Třeba to teď Thule trochu vylepší, určitě nejsi jedinej.
JJ, na českém trhu se ale ProRide 598 nedá čekat ani v 03/2016 :-((
Já teda nevím, ale heureka se tváří, že je různě i skladem.
Aha, tak to sorry, já měl informace od odborníka z kamenného krámu a nenapadlo mě to ověřovat na webu.
Napíše sem nějaký nový majitel 598, jak je odolná trubka horní čelisti na krut oproti 591 (viz.https://youtu.be/wicQCZX14KE )?
Nevím proč vůbec ale od nich ještě něco kupovat a podporovat firmu, která se chová tak macešsky vůči svým klientům.
No v reportáži to říkali jasně. Thule tam dává zámek hlavně proto,aby kolo drželo a neulítlo z auta i za rychlé jízdy,na kterou je nosič stavvěný.A to plní.
To že se u nás krade mnohem víc než ve Švédsku je náš problém,i když možná teď s přílivem snědých cyklistů do Skandinávie na tom v Thule taky budou muset zapracovat.
:-)
Všechny vložky zámky v tomto nebo podobných nosičích jsou v 90% upevněny v plastu. Šroubovákem za 5sec vyřešeno.
Von vubec z principu je vybornej napad nechavat nekdy nekde kola bez dozoru. Spousta lidi stale zapomina, v jakym stato zije. Ale co, kazdej trpi, jak je blbej. Funguje stale…
To jako tomu pofidérnímu zámečku a principu úchytu někdo věří, že by to mohlo něco reálně zamknout??? Když už bych náhodou dával kola na střechu nebo na nosič na kouli, tak to především zamknu zámkem, který používám k zamykání kola normálně, a ani tak bych si netroufl nechat to bez dozoru – a to mám kola celkem levné plečky.
A ty zase věříš normálnímu zámku na kolo? To je úplně stejný nesmysl. Navíc z vlastní zkušenosti. Tetka si přimkla kolo u nás na náměstí a ztratila pro jistotu klíče. Tak jsem sebral pilku, za čtvrt hodiny i s pauzama jsem měl hotovo. Kolem chodily spousty lidí a ani jeden neprojevil jakoukoli známku pochybnosti. Nic. Kdybych byl zloděj klidně jsem to mohl pižlat půl hodiny a měl bych zarobeno :-).
U mého zámku vím poměrně přesně, jak dlouho dokáže odolávat a jako výbavu na něj zloděj musí mít, aby jej překonal. Což je zcela diametrální rozdíl od toho směšného zámečku u toho nosiče, kdy na to není potřeba výbava vůbec žádná, ani pitomej šroubovák, a i tak se čas překonání pohybuje v sekundách.
Pokud dám na střechu více kol, pak to bude výrazně větším problémem. Takže pokud jedu sám, kolo dovnitř, pokud více kol, tak na střechu, protože nepůjde toto vypáčení.
Samozřejmě, kdo chce, kola ukradne. Pojistku dát v podobě dalšího lankového zámku a co nejméně kolo opouštět, samozřejmě.
Si tě dovolím upozornit,že se mýlíš. Měli jsme před pár lety na střeše v ProRide 951 2 kola- obě zamčená , 1 navíc přivázané bezpečnostním zámkem,druhé jsme ten den vyjímečně nepřipoutali,protože jsme ztratili klíč od zámku a nechtělo se nám ho po návratu pilovat.Stavili jsme se na 30 min na kafe u známých v satelitu u Tábora,„kde se všichni sousedi znaj a ani si nezamykaj auta“ Nepřipoutané zmizelo během chvilky…Takže ta úvaha je dost mimo a poku´d vím,všechno už si tam zamykaj.
Bohužel i já musím upozornit, že se pleteš – já tam měl právě dvě kola a ukradl jen to krajní. Zkoušel jsem to pro zjednodušení jen s jedním (a hlavně tedy proto že nám doma dospělácké kolo zbylo jen jedno), ale myslím, že když to natrénuješ, dá se využít to druhé kolo ještě jako opěrka pro páčení. A nebo pak profi zloděj může mít nějaký přípravek, kterým tu horní čelist vykroutí a kolo vyndá bez vytáčení…
Nezbývá než v zamykat lankovým/řetězovým zámkem všechna kola na střeše – nejlépe k hagusům :-o
Protože lankový/řetězový zámek se „nějakým přípravkem“ překonat nedá.
A co takhle nenechavat kola na aute kdyz u nej nejsem?
Hmm, otevrel jsem tohle tema a na bocnim banneru z mistniho bazaru jsou 2× Thule 591… :)
Ahoj, vím, že teď budu hrozně chytrej…:)
Ale já nikdy nevezl kolo mimo auto, vždy bylo uvnitř a zamčený.
Teda jen jedna vyjímka a hned po dojetí šly kola ze střechy dolů.
Teď řeším nový auto a dokonce zvažuju, že nekoupím kombíka, ale nějaký mpv, do kterýho se kolo vejde na stojáka.
To je chytrý – ještě jsem totiž nikdy neviděl, že by někomu ukradli kolo z auta. :-D
to sice jo, ale je to o dost těžší a minimálně máš jiný pojistný podmínky (zamčené auto vs. volně přístupný prostor)
limit na kolo v autě je i u nejlepších pojistek k smíchu
tady pomůže tak dodávka. Nás je 5ks takže by se muselo vlézt 5 kol do kufru :o), nesklopené sedačky
Tomuhle po přečtení tohoto vlákna si říkám super kauf :-D
Tomuhle po přečtení tohoto vlákna si říkám super kauf :-D
Schválně – klidně doporuč nějaký lepší kauf – zajímá mě, jaké jsou další dobré nosiče.
Thule Freeride 532 :-), nejsou tak drahé proto se asi tolik nekradou, kolo v něm podle mě drží lépe. Pokud se v držáku vozí stejné kolo tak je upnutí rychlé. Když se kola mění tak je otrava to přešroubovat.
Tenhle je podobně bezpečný a stojí jen 499,–
Ale jinak vážně, za mě pokud to alespoň trošku jde tak žádnej, zásadně kola dávám dovnitř auta a nenechávat bez dozoru… na nosičích jakéhokoliv typu jedině jen když není jiná volba a nevzdálit se od auta, lidi dneska bohužel ukradnou co můžou:-(
Někdo ty nosiče používá například pro převoz kol, takže je pro něj důležité, jestli dokáže v kombíku se čtyřma lidma převézt 4 kola a neriskovat, že mu na dálnici ulítnou. To myslím všechny Thule celkem slušně splňujou…
Pravdu máš.
Koupil jsem to k převozu, stejně bych se bál nechat kolo v autě ;) …
Převoz OK, upnutí v jednom taky OK … Drží to i v 200 km/h na dálnici (testoval kolega) …
Jednorázová investice … co mi vadí jsou garáže :)
.
Pro bojavé…existuje u nejmenované pojišťovny tzv. pojištění sportovní výbavy, na které se vztahuje odcizení a poškození jak nosičů, tak i kol na nich umístěných.
Pro jistotu za pár stovek.
Spíš pro důvěřivé.. Nebo si myslíš, že pojišťovna za pár stovek plně nahradí nějaké to pěkné kolečko za 50–100k co se to tady jimi tak hemží, nechané někde na parkovišti v nějakém pofiderním plastovo hliníkovém držáku se zámečkem jak z dětské kasičky? Neřku-li 3–4 takový kola na střeše..
Tu o Karkulce bys nám nenapsal?
Pohledej na google „pojištění sportovní výbavy“…srovnej pojistné proti celkové pojistné částce, zamysli se a pak vyzvídej další pohádku.
A co podmínky na zabezpečení nosiče? Jak velké je krytí kol? Pochybuju že za pár stovek pojištovna proplatí krádež kol za čtvrt mega z nosiče z lídlu.
Za čtvrt mega zrovna nee, ale 80000 mého kola to pokrýt dokáže. 4 obdobná kola by byl problém, nicméně jako základ je to OK.
Jak na to koukam, moc vyhodny to teda neni. Cena ke 3 tisicum, max vyse 80tis (to mi pokryje stezi jedno kolo + skoda na nosici + skoda na aute), spoluucast min 10%, …
To neni moc jistota za par stovek jak pises.
Znas podrobne interni tabulky dany pojistovny, podle nichz se pocita amortizace? Znas casovy lhuty, pri nichz se amortizace prepocitava a vyplacena castka snizuje? Pokud ne – jakoze Ti je zadna pojistovna nesdeli – je naivni verit tomu, co se slibuje v propagacnich materialech.
Interní tabulky nejsou pro spotřebitele nijak závazné.
Ale pro likvidátora, který Ti vypočítává vyplácenou částkou, ano.
Od toho jsou právníci.
Jj, a ve výsledku vysoudíš tolik, kolik zaplatiš za právníka.
Myslím, že tohle téma (pojištení kola) se tu řeší každej rok … a vždycky se tu do sebe pustěj zastánci a odpůrci … a hádej: bez výsledku.
Ten, kdo prohraje, platí právníka protistrany.
Většinou se při počítání amortizace kombinuje několik tabulek a sleduje x-různých údajů. Proto Ti žádná pojišťovna dopředu nesdělí, kolik Ti ve výsledku vlastně vyplatí.
Každá pojišťovna ale amortizační tabulky má a každá smlouva, kterou podepisuješ, tuto amortizaci zmiňuje. To, že výši amortizace neznáš, neznamená, že je to něco protiprávního.
A ta Tvoje zmínka o právnících mi v tomhle světle připadá jak replika z Kravaťáků.
Asi tak…souhlas
Na Kravaťáky mi nesahej, je to dobrý seroš :P
Prej pro jistotu za par stovek. nice try…
i kdybych na tom měl namontovaný automatický kulomet tak mi prostě nenapadne to kolo v tom nosiči nechat chvíli bez dozoru, to jako ten pán z té reportáže nečte noviny a nesleduje TV??? krade se všechno a všude a smažkám je absolutně jedno, jestli je na ně zrovna vidět, jestli je tam kamera, jestli je tam nějaké zabezpečení a pod.
prostě pokud o to kolo nechci přijít tak ho:
atd.
no s #2 bych mel pri poctu svych kol docela problem, to uz domu nedam :)
0. nemít žádné kolo… :)
Po dlouhé době mi bylo někoho fakt líto. Borec tak 40 dojel na Cyklomaraton v Hradci, zaparkoval vedle mě, byl jsem tam první a šel se zaregistrovat. Vrátil se a zamčené kolo ze závěsného zář. bylo fuč. A to z několika metrů na to hleděli borci z karavanu co venku pili kafe! Borec slzy v očích, že to kolo bylo jediný co měl, zrovna to doplatil. My jsme se jeli taky zaregistrovat dřív než se převlečem, ale na kolách. A to jen proto aby jsme nemuseli pěšky. Jinak by jsme asi o naše klenoty přišli.
Prosim Vas pekne. Takhle nahodou kam patri ten plast na prilozenem fotu? Thule proride 951. Nejak nenachazim kam s nim.
Já bych řekl že to je zespodu,, vlnky" nosiče, snažil jsem se ti to vyfotit, třeba to pomůže. Jak je ta kostička zespodu.
Dik moc!
Já vůbec nechápu jak někdo můžeš řešit takovou pitomost jako nějaký zámečky na držáku na kola a ještě větší blbost vůbec se od toho auta s kolama někam vzdalovat :)
Nekdo zase nemusi pochopit, jak nekdo nemuze odmontovat predstavec z kola
Jaky je smysl tveho prispevku? Ukazat jak ses chytry? Proste zkusenosti a uceni z chyb.
Přesně tak. Smysl mého příspěvku je ten ukázat jak jsem chytrý a ostatní jak jsou blbí.
A představec byl prostě zarostlej jak jsem tipoval tak bylo zapotřebí hrubé síly, takže jsem se jen chtěl ujistit, od toho tu fórum je.
Ale normální chytrý člověk přeci nemůže věřit tomu, že tak malinký a debilní zámeček na držáku thule je nějaké zabezpečení :) To mě fakt nikdy nenapadlo na tohle se spoléhat.
Mne zas vzdycky znova prekvapi, jak jsme rezignovali na to, ze normalni je nekrast a to ze to tu hemzi hromadou prilezitostnych zlodejicku.
Mně to už to nepřekvapuje. Sice jsem stále naivní a věřím lidem. Ale na druhou stranu vím že nás systém bohužel produkuje lidi pro které je krádež jediná cesta a někteří ty lidi za to ani nemůžou, je to jen produkt našeho systému.
No tvl. To je názor. Takže za všechno může systém? Feťáky, gamblery, notorický netáhla? Sorry, to je blbost jako prase.
Asi měl na mysli zdejší exekutorskou elitu, která místo, aby z cloveka s primerenymi naklady vymohl dluh, udělá z něj nezřídka sociální případ.
A to člověka donutí krást? Já bych ale neřekl, že většina zlodějů jsou poexekuční případy. Dost často to jsou fetky, které nikdy nic neměly. Nebo prostě dementi, kteří by kradli i jako milionáři. Znám plno chudých lidí, ale nikdo z nich by se nesnížil k takové špinavosti.
Aha, takže někdo dluží, neplatí, takže se o něj musí postarat další lidi (soud a exekutor), což něco stojí. Ale je to chyba systému, ne toho zmrda, co neplatí…Super názor
A jé, zase totální paušalizování a zjednodušení, jako je na B-F zvykem. Hele, neříkám, že všichni lidi, kteří jsou v exekuci tam spadli omylem a nemůžou za to. To ani náhodou. Každý je zodpovědný sám za sebe a musí nést za své jednání následky.
Jenom mi nepřijde normální, abychom měli poměrově snad nejvíc lidí v exekuci v celé Evropě. Aby se z dluhu v řádu jednotek tisíc vlivem často umělého nabalování různých právních úkonů, dluh vyšplhal na desítky tisíc.
Samozřejmě, že musí být nějaký nástroj, jak věřitelé z dlužníků dostanou peníze. Na druhou stranu, stát by měl lépe korigovat, v jakých mantinelech se exekutoři pohybují.
Omlouvat zkurvenou povahu systémem, to chce hodně zkurvenou pivahu.
maajkee: stačilo napsat, že už dnes nechápeš jak si někdo může koupit Thule 951, když se z něho lehce kradou kola. Nicméně Sul chtěl radu a tu mu Johny dal, tak proč takový koment.
Ty vole se neposerte. Jsem si při pátku proste rejpnul, hotovo, tečka :)
Ňjácí citliví, ni? :-)
Ja Ti sice uplne rozumim, ale stejne mi prijde smutne, ze si kola vubec musime zamykat a hlidat.
A zpet k tomu nosici – zamku sice po strance kradeze, ale zamykam to z duvodu zabezpeceni pri prevozu, aby se to treba nejak samovolne neotevrelo.
Smutné to je každopádně. Ale bohužel je to realita. Před 10 lety jsem byl taky ještě naivní a ukradli mi kolo, od té doby jsem kolo nenechal nikde samotný ani minutu.
Kolo nepatri na auto ani za auto. Kolo patri do kufru auta.
jj, ti co mají vysklene okno a ukradnute kola zevnitř by mohli vyprávět
Tak obtiznost ukradnout kolo z vnitrku auta je mnohem vyssi nez z nosice. Nehlede na horsi jizdni vlastnosti, vyssi spotrebu a nemoznost vjet do podzemnich garazi.
Jasne chytroline. A čtyri kola a veci na dovolenou taky
4 kola a věci na dovolenou dovnitř v klidu. V pěti už je to horší, to musely jít 4 kola na nosič na kouli a dovnitř jen jedno…
Tak když máš MPV nebo VAN…
Ještě tady vysvětli, jak moc se zvedne spotřeba auta, když jsou kola za autem. :-)
Kola na kouli rozhodně nejsou takové zlo jako na střeše. Nicméně riziko krádeže je tam pořád větší a u některé kombinace auto nosič nemusí jít kufr otevřít. Spousta aut má taky svisle zařízení tazneho max 50kg a to tam dáš taky ty tři kola.
Nicméně mě baví jak tady spousta lidí bere různé názory jako osobní útoky:D
No jenom si dovolím poznamenat, že nosič na 3 kola obvykle váží kolem 20kg, takže pokud tam 3 kola dáš a nejsou to zrovna silničky, jsi vždycky přes 50kg.
A co teprv na 4 :)
To neni nazor to je debilita a vysirani v jednom. Do bezneho auta 4 kola a 4 lidi nenarves a nosic na kouli nebo na strese je dobre reseni, stejne tak jak je v pohode dat kola do auta, kdyz je tam misto.
Jako jasně, když jedeš sám tak proč ne. Ale nevím jestli bych chtěl mít auto plný kol při nějaký nehodě …
Uplne to neni sem, ale je to podobne. Mate nekdo zkusenost, ze na ProRide 591 silene vibrovalo kolo?
Po ceste na dovolenou na mne i jini cyklisti ukazovali, ze mi spadne kolo. Bylo dotahle na pevno. Silnicka.
Predni kolo se naporem vzduchu hybalo (jak zataceni prava-leva) az se traslo i sedlo…
Tomu se zabrání dodatečným (druhým) stahovacím páskem u předního kola. U 598 už problém odstranili šikmým vedením upínacího pásku.
Jaky pouzivas?
Divne je, ze to dela jen nekomu – co jsem koukal na silnicich. A to i na jedne strese Subaru jen 1 kolo delalo ze 3.
Už jsem to někde psal – měl jsem 6ks 591 a teď mám 598. Vozím sice jen mtb, ale i to na 591 kmitalo při vyšší rychlosti. Teď je klid i s jedním páskem.
Ja myslel ten 2. Pasek, jestli jsi pouzival a jaky ;).
Chci 2. Nosic a bud 598 anebo ten za Ru/osu.
U te silnice mi prislo, ze ani poradne nedrzi v drazce kolo.
Pásek to byl origo Thule s ocelovou přezkou. Původně se začal prodávat ke starším kleštinovým typům, kde ty původní pásky nejsou nejdelší a pro silnější gumy prostě nestačily. Občas je použiju i dnes jako dodatečné k 598, kdy jedu po dálnici a vím, že můžu brzdit, jak chci a drží to.
Silnicka sebou mydli v obou.
Ale u nekterych nemydlila.
Stejne Thule a i vyssi rychlost… stejna cesta.
Taky se mi běžně mydlí silnička zleva doprava. Ve stejným nosiči upnutý bike se v tý době ani nehne.
Využiju tohoto vlákna k upozornění. Koupil jsem Thule Thruride. Co se nikde neuvádí je, že délka nosiče, znamenající rozteč osy předního kola a středu uchycení Z kola je cca. 110cm. Na dnešní autobusy dost málo. Já mám rozvor kola 1189mm a jsem na max. Uchycení Z kola mám přesně pod osou. U větších velikostí a delších rámů to už vycházet ideálně IMHO nebude. Co se stane, když uchycení Z kola nebude pod osou těžko říct.
Boost osy budou úplně v pohodě, u non -boost se dotýká třmen brzdy (180mm ) nosiče a není prostor k úpravě polohy.
Třeba udělají nějakou V2, která bude delší. Je to škoda, protože jinak je to dobré, manipulace proti ProRide nesrovnatelně lepší (jen člověk musí řešit P kolo)
V cem je manipulace lepsi, kdyz musis jeste sundat predni kolo?
V upevňování na auto. Asi bude záležet na tvarování rámu, ale u složitějších tvarů je hledání vhodného uchycení a umístění podložek pod kola docela odrb. Někteří musí sundávat košíky. A dále bez předního kola je bajk nižší, takže zvláště u SUV to člověk snáz hodí na střechu.
Ani 591 a 598, když už na střechu tak všem doporučuji 599, z toho se jen tak kolo lehce neukradne a ani nebude vibrovat kolo :-)
Staci vyndat predni osu a pa pa
Takže jedině thule outride
Outride s konverzí na pevnou osu nezamkneš vůbec. Navíc hodně štěstí s blancováním bajku jednou rukou a trefováním osy druhou.
Outride je na RU. Na pevné osy Thruride
Stále jezdím na RU.
S mým 10kg kolem navíc bez předního kola kdy má ještě o kilo méně to jde celkem dobře.
Thruride je samo lepší varianta.
Každopádně i v držáku pouzivam klasický zamek na kolo které provliknu skrz prevodnik a protahnu pod nosičem.
Má to i výhodu že se pri jízdě na autě netočí kliky.