Nosič na kolo - Thule 532 nebo 598

33 nepřečtených
  • Lukas287

    Ahoj,

    chtěl bych koupit střešní nosič. Váhám mezi Thule 532 a 598.

    Chtěl bych se zeptat na radu, který vybrat.

    Zatím nemám v plánu nějaké velké ježdění, spíše párkrát do roka „kolem komína“.

    Původně jsem chtěl vzít 532, stojí polovinu (velký důvod) a myslím, že na moje využití by stačil.

    Ovšem četl jsem komentáře, že není moc na velká kola, že je problém je tam poté dát.

    Mám horáka 29, rám 20.Tak nevím, jestli to už není spíše na tu 598.

    Má někdo osobní zkušenosti? V okolí žádnou prodejnu nemám, kde bych vyzkoušel, takže musím vzít „naslepo“.

    0 0
    • zderes  

      532 úplně v pohodě. Osobní zkušenost s velkýma kolama ( na postavu 188 a 195).

      Ovládání super, bez nářadí, jednou nastavíš a vozíš.

      0 0
    • honzarb  

      Vem 598 – po vsech strankach lepsi.

      0 0
    • michomin  

      Vozím 29", vel 53 cm (191 cm) na modelu 532 a žádný problém. Velikost kol 31" tam možná nedáš, ale to nevadí, viď.

      0 0
    • Lance  

      Sz

      0 0
    • Breakpain  

      598 … pak budeš jen naštvanej, že jsi šetřil

      0 0
      • zderes  

        Nebude naštvanej. Takovej rozdíl v tom není. Jediný co je, že to kokečko je níž a 532 má klip. Jinak úplně bez nářadí. ******* by to byl s něčím levnějším, kde je vždy nutný něco přidělávat matkami. To je pak opruz.

        Odchyťil bych někoho na parkovišti kdo to má a zeptal bych se přímo. Jinak já mám zkušenost s obouma. Kdybych neřešil peníze tak bych šel do 598, ale poměr cena výkon 532.

        0 0
        • Breakpain  

          Mám 532, 591 a 596…

          532 – považuju za vyhozený prachy (ale mám ho proto, že některé rámy nelze do jiného systému upnout)

          591 – OK

          596 – mnohem lepší než 591

          Kupovat novej držák a nemít omezení v rámu, beru 596.

          0 0
          • Lukas287  

            mohl by jsi napsat co ti vadí na 532?

            0 0
            • Breakpain  
              • nelze posouvat rameno s upnutím za spodní trubku (když máš moc vysoko spodní rámovou trubku, vyjde Ti blbě přední kolo – jsou tam nýty, musíš to odvrtat a dát tam šroubky)
              • páčku musíš vždy povolit/utáhnout (točíš jak vrtulí) a je to nahoře – otočné kolečko jako u 591, které je dole je mnohem komfortnější
              • spodní ližiny jsou ze dvou kusů trubek, má občas tendenci se to kroutit do vrtule a je to pak upnuté nakřivo
              • plastové pásky musí být vždy zapnuté, protože aretují ta plastová usazení pro kola (nebo takhle, je chytřejíš je mít zapnutý)
              • kolo nelze naklonit a zaháknout jako u 591, musíš s ním popojet dozadu, zvednout rameno a dojet do něj (pokud je otevřený kufr u kombíku + máš dlouhý kolo, tak musím kufr zavřít, než to nasadím)

              Hele, dá se s tím žít, ale jsou to všechno malé mínusy ;-)… a já mám rád komfortní řešení.

              Model 596 má navíc jiné upnutí zápletů, takže přední kolo nevibruje do střechy (když jedeš rychle… není to tak komfortní) a má to račničku na dopnutí – to považuju za nejlepší vychytávku – dotáhneš no, nestrhneš si nehet / kůži, když je třeba kosa a máš zmrzlý prsty atp…


              Moje využítí je cca 1+ týdně… po celý rok.

              0 0
              • Lukas287  

                o tom posouvání ramena jsem už práve četl v souvislosti s většíma kola, pak může být problém je tam upnout.

                U 598 se dá s tím ramenem posouvat?

                Jinak když se na to dívám, tak se asi vyplatí si připlatit za tu 598, přece jen nekupuje se to na rok…

                0 0
                • Breakpain  

                  591 a 598 má zespodu šrouby. Samozřejmě nejde to do aleluja, ale na většinu kol to stačí ;-).

                  Mimochodem, tou 596 jsem myslel 598 (jak jsem psal, že ji mám… si ta čísla pletu ;) ).

                  A ano – ten držák vydrží hodně, nevidím důvod, proč na tom šetřit ;)… Na komfortu se to vrátí…

                  Samozřejmě pokud to člověk použije 2× za rok, tak je asi jedno, co tam má. Já jsem ve stojanové vrtačce nýt na 532 odvrtal, vyklepal a nahradil šroubem + 2× samodržící matka (ty s těsněním, aby se nepovolovaly).

                  Já jsem zvědavý, jak upnu sjezďák… 1310mm rozvor, 29ky… spodní rámová trubka proklatě vysoko… Vypadá to, že budu řešit další nosič za přední osu :-/… to bude zábava. Kola na střeše mám proto, abych neřešil sajrajt v autě a teď budu muset strkat přední kolo dovnitř…

                  0 0
          • Pikaču  

            O jakem omezeni mluvis by me zajimalo?

            Jinak dotaz na tebe kdyz mas prehled.

            • Budu mit problem u 598 s rámem o velikosti 2XL a 3XL (1157 mm rozvor)
            • Nevadí držák lahve na HT/silničním rámu pro upinani?

            Díky

            0 0
            • Breakpain  

              2X ani 3X rámy nemám ;)… všechno je to závislé na tom, jaký sklon má spodní rámovka a jaký to má reach.

              Teoreticky HT a silnička odhaduju budou OK, problém nástáva u endur a sjezdovějších věcí. Já to třeba kvůli Capře musel štelovat, pak se to tam vejde, ale to není zrovna moc velké kolo ještě.

              Pokud si chceš být jistý, doporučuju vyzkoušet ;-)…

              Omezení viz příspěvky výše.

              0 0
        • honzarb  

          Rozhodne se vyplati priplatit za 598. Kolo v nem lip drzi, uz jen diky tomu zobacku na uchytu ramu, dale se lip lupina (diky natahovaci prezce, nebo jak to nazvat) a utahovaci kolecko ma utahovaci moment – kdyz je uz dostatecne utazeny, tak se protoci jako momentak. Me se v 598 kolo min kinkla, nez v 532.

          0 0
    • Slavik  

      Mám oba 532 a 598 po dvou. Rozdíl je dost velký. Instalace kola na 532 je opruz oproti 598…

      :-)

      0 0
      • goofy  

        Já ti nevím… Odcvaknu dva pásky, otevřu pákou čelist, nasadím kolo, zacvaknu páku, zatáhnu pásky, zamknu zámek… Tak 15 vteřin?

        0 0
        • zderes  

          16. Ještě zamčít ;)

          0 0
        • zderes  

          16. Ještě zamčít ;)

          0 0
        • Breakpain  

          Tak to máš kliku, já musím páku vždy vyšroubovat a pak zašroubovt, abych tam Capru upnul ;)… né, že by to bylo srtašný, ale né každý rám je tak user friendly ;).

          0 0
          • pitos  

            Mám doma už třetí Thule FreeRide532. První jsem pořizoval tak před devíti roky, poslední před třemi a používám dodnes všechny.

            Zatím jsem tam bez problémů upnul všechno v pohodě, ale jak píšeš, je třeba před upnutím páku povolit. Mi to u všech kol vycházelo o dvě otáčky.

            Jinak za ty peníze maximální spokojenost a nikdy mě nenapadlo že bych si měl pořídit ten dražší model. Hlavní výhodu u té ProRide598 vidím v pohodlnější montáži pro menší lidi, což v kombinaci s vysokým autem může být pro někoho problém. To ale není můj případ.

            Pak je tady jedno možné plus pro levnější model 532. Vypadá oproti 598 levněji(což samozřejmě také je:) a možná i proto mi ho zatím nikdo neukradl. Na autě mám minimálně jeden nosič namontovaný stabilně tak 10měsíců v roce a za těch deset let mi na to nikdo nesáhl .O ten ProRide bych se už asi trošku bál.

            0 0
          • goofy  

            Na IH jsem taky šrouboval. Zase byly to dvě otáčky při nandavání, dvě otáčky při sundávání… Podle mě nic hrozného, ale tak když chce člověk hledat problémy, tak si je taky najde. :-)

            Na ProRide přece šroubuješ pokaždé, ne?

            0 0
            • Breakpain  

              Mně je to u zadele ;-), jen jsem to doplnil ;-).

              Ano, kolečkem točím vždy.

              Ještě jedna drobnost – pokud to pálím po velkých dlažebních kostkách – 532 padá rameno, pokud mu to trubka umožní, je třeba aretovat pedálem, což je trochu opruz při sundávání. 59× drží jak kristova víra. Nevím kolik s tím najezdíš, já tak těch 7tis ročně a opravdu bych volil ten nejvyšší… nevnucuju Ti to, je to moje rozhodnutí.

              0 0
    • Pikaču  

      Hele, a kolik to palite na dálnici s kolem/kolama na střeše a thule drzakem?

      130 kmh bude v navodu max.

      150?

      0 0
      • tromboonen  

        Záleží jak dobrý máš hagusy (nebo bez nich a nisiče do díry, to bejvá horší, hagusy maj nějakou max váhu nákladu, ale je to spíš o střeše), auto, střechu, a hlavně jak kolo upevníš, jednou jako mladej vůl jsem po cestě zpátky z tréninku vůbec neutách ráfky na tu spodní část (někde na kopci jsem se poblil kvůli řepkovýmu smradu), občas jsem to nědělal, speciálně kámošovo kolo, co bylo Race Face tuším všechno, rám alu, ale extra lehkej a tenkej, tenkrát dost drahý a u nás skoro neviditelný, to jsem ani pořádně nedotáh v horním zámku (na šr. kolečko), protože jsem se bál abych rám nepoškodil… no a na Nádražní za Smícháčem si auto „diplo“ do ďoury a jeho kolo udělalo salto ven dozadu, naštěstí jen na chodník, za náma jelo auto, zlomily se tuším rodla a poškodilo sedlo? Možná i střed nebo kliky, všechno top věci… dost jsem mu dlužil a od tý doby zásadně poutám, pořádně a kontroluju střešní sestavy, jak pevně drží a jestli se někde nepovoluje nebo nekurví… ve Volvu pozdějc s taky Thule na dálnici až 160 tuším, ale jenom na zahr kvalitních dálnicích a s kolama co už měla spodní troubu kónickou, plus zrovna tohle Thule bylo nahoře pákový a dalo se přesně nastavit, plus dole samo vždycky utáhlý, plus na děravejch a špatnejch cestách s důlkama pěkně opatrně a furt kontrolovat, člověk se naučí… pak jsem měl na Vianu nosič na 5 kol za zadníma dveřma, pak už vše uvnitř kombíků i toho Viana, max kola sundat pro lepší skladnost… člověk se naučí…

        0 0
      • Breakpain  

        ProRide mají atest na 150 km/h myslím, realita ukázala, že 200 km/h taky zvládnou. Konec hlášení… ;)

        0 0
        • tromboonen  

          Ty jo, v jakým autě a zemi jezdíš 200 se střechou plnou kol? Po dálnici předpokládám a ne u nás předpokládám (doufám)…

          0 0
          • Breakpain  

            Peugeot a byl to test, 200 s tím běžně nelítám, ale předjíždět 150 je bez ztráty kytičky. Jinak s tím cestuju těch 130.

            A ano, kontrolu upnutí dělám dvojmo a pak to ještě sleduju krz střechu (sklo).

            1 0
    • Růža17  

      Ahoj, vlastním oba typy. 598 používám docela často a tam je to bez výhrad. 532 jsem kupoval když sme jeli s děckama na dovolenou a s montáží taky není žádný problém na občasné použití naprosto dostačující. Výhodu bych viděl v tom že není tak zajmavý pro zloděje a i kdyby tak nestojí tolik. Můj typ já kupoval 2 ks 532 na bazaru celkem za 1000 kč.

      0 0
      • stařík  

        Mě z auta se čtyřmi nosiči ukradli namontované 3 kusy 598 a jednu 532 tam nechali. O tu zájem nebyl. Bez poškození všeho ostatního. A měl jsem auto před oknem kanclu na parkovišti a seděl „celou“ dobu za oknem. Otázka 20 sekund. Pak jsem dokoupil 532, abych měl pokoj. I když 598 je fakt na manipulaci o hodně komfortnější, o tom žádná.

        0 0
    • mimino  

      Ahoj, oživím.

      Chci koupit Thule 598. Prodává se i s nápisem Volvo nebo Škoda. Je to nosič od Thule,nebo nějaká napodobenina? Vypadají stejně. Dík.

      0 0
      • enjoy  

        Je to totéž.

        Může být ještě rozdíl v tom, že hliníková ližina může být lakovaná do tmavší barvy, než je hliník.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.