Tiagra páky vs. XT smyk a trojplacka

19 nepřečtených
  • t29

    Tak jsem si zas naběhl…

    Smyk XT 771 mi v pohodě funguje s páčkama Deore 530 při jakékoli kombinaci pastorků (11–32) a převodníků (48–36–26), ale když místo Deorka použiju silniční dualy Tiagra ST-4500, tak rozsah smyku sotva stačí na přeřazení z nejmenšího na největší převodník, nemluvě o škrtání řetězu o klec přesmykače. Přitom smyk má v obou krajních polohách ještě rezervu, ale páky by potřebovaly o zoubek navíc.

    Jinak je to na rámu Merida Trail, spodní tah smyku.

    V manuálu k dualům Tigra píšou, že pro dvojplacku je vhodný smyk FD-4500 a pro trojplacku FD-4503.

    takže:

    1. Mají silniční přesmykače na trojplacku jiný převodový poměr než

    dvojplackové?

    1. Nebo je u silniční trojplacky jiná rozteč převodníků?
    2. Jak to rozchodit?
    0 0
    • scalar  

      Je mi to divné, teď jsem to dával na kolo obráceně (bikové řazení a Tiagra Triple přesmyk a silniční kliky) a žádný problém jsem nezeznamenal (je to na tom GT v profilu).

      0 0
    • t29  

      Vyšrouboval jsem dorazy a změřil vzdálenost vnějšího kraje vodítka smyku od sedlové trubky:

      Deore páky 34,2 – 44,2 – 50,7, celkový rozsah 16,5 mm.

      Tiagra páky (s mezipolohama) 38,6 – 41 – 44,8 – 46,5 – 48,9 – 50,9, celkový rozsah 12,3 mm.

      0 0
    • Martin  

      možná se zeptám jako naprostý idiot, ale jsou ty páky na trojplacku? :-)

      0 0
      • kubad  

        jo sou

        0 0
        • Martin  

          musím se naučit číst :-) – v postu je to jasně napsané ve větě „s mezipolohama“

          omlouvám se :-) a vracím se do školy :-)

          0 0
          • t29  

            hlavně že hned v úvodním příspěvku píšu, že v návodu doporučují pro dvojplacku jiný smyk než pro trojplacku :)

            0 0
    • t29  

      hm :/

      http://www.sheldonbrown.com/…s-front.html

      Indexing Road/MTB

      The ratio of cable movement to derailer movement differs with Shimano's „road“ vs. „MTB“ front derailers. This can cause indexing problems if you use a „road“ front derailer with upright handlebars or a „MTB“ front derailer with drop handlebars.

      takže jdu hledat a měřit, jak které páky tahají za lanko…

      0 0
      • t29  

        Změřeno:

        levá páka Tiagra v celém rozsahu namotá cca 14 mm lanka

        levá páka Deore v celém rozsahu namotá cca 21 mm lanka

        Vychází to hezky, 7 mm jeden index (bez mezipoloh) a poměr silnice vs. MTB je 2:3, stejně jako obvyklý počet převodníků. Z toho by se dalo vyvodit:

        silniční řazení + MTB smyk poberou dvě placky

        MTB řazení + silniční smyk pro dvojplacku poberou dvě nebo tři placky, podle nastavení dorazu

        MTB řazení + silniční smyk pro trojplacku budou fungovat v případě použití řazení s mikroindexem, bez něho bude příliš velký krok mezi převodníky a bude záležet na „volnosti“ klece smyku.

        Tak to někdo potvrďte nebo vyvraťte…

        0 0
    • KAPLIS  

      Silniční dualy mají jiný krok než řazení na rovná řídítka (i silniční). Existují dva typy silničních smyků. Jeden má krok pro dual, druhý funguje s řazením na rovných řídítkách. Tvoji kombinaci nerozchodíš.

      0 0
    • t29  

      Update :)

      Přesmykač Tiagra FD-4503 pro můj případ nestačí – jednak je pro řetězovou linku 45 mm, zatímco kliky mají 50 mm, a jednak je pro ostřejší úhel mezi řetězovou vzpěrou a sedlovou trubkou, než má rám. Vodítko sice dosáhne i na největší převodník, ale je už extrémně zvednuté a (opět) nezvládá celý rozsah trojpřevodníku.

      Takže Tiagru schovám pro jiný rám s níž položeným středem a teď můžu jedině vzít zpátky MTB přesmykač a nějak zkrátit ramínko, po kterém je vedené lanko.

      0 0
      • scalar  

        Raději vem rozum do hrsti :-)

        0 0
        • t29  

          Rozum s tímhle nemá co dělat :)

          Nakonec jsem vzal Alivio 410, vrtnul do ramínka dva závity M3, z kusu hliníku vyrobil ramínko s kratším poloměrem a už to přehazuje.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.