• vincent1

    Hardbikeri prosím o radu. Chci si koupit nové kolo. Horské 29 na které bych šoupl trochu trekovější pláště. Proč? Spíš chci jezdit po cestách, ale předpokládám že horák je celkově bytelnější. Druhá varianta trek/kros. Tak jako tak na kole brzo přibyde nosič pro prcka a budeme jezdit se ženou jen tak. Cena mezi 10000kč :-) až 13000kč. Preferoval bych spíše českou značku.

    Pells, Superior? Moje výška 170cm takže rám 17–19? V této cenové kategorii nečekám zázrak, jen bych nerad šáhl z neznalosti blbě. Díky.

    0 0
    • Krejca  

      Rám spíš k 17 a si si jistý s tvou výškou 29kou? co 27,5 ,doporučuju popučovat,poz­koušet,v týhle cenovce bude 29 těžká a budeš se zbytečně dřít,na tvém místě bych šel do menších kol a koukl po bazaru ,dostaneš asi více muziky .

      0 0
      • vincent1  

        Zkusím se i projet na 27,5 ale zdály se mě srovnatelné vybavení trochu dražší. 29 jsem chtěl kvůli míň nadření. Když vezmu tátovi treka tak je to neporovnatelné s mojím mtb26 – pravda velice letitým Authorem.

        Na bazary jsem se díval a neměl bych problém s něčím zánovním, ale na nic schopného jsem přibližně v této cenovce nenarazil.

        0 0
        • Erknold  

          něco podobného se tu aktuálně řeší i ve vlákně s cenovkou 13000.

          0 0
          • vincent1  

            jj dnes jsem si toho všiml a taky to sleduji.

            0 0
            • Erknold  

              Hranice těch 13000 je právě taková nešťastná. Je to taková ta spodní hranice na sestavení kvalitního kola. Jak tu někdo psal, za 17000 už je docela slušný kros od scalara, který ti bude dělat dlouho radost. Prostě je ideální začínat na těch 15000 a nechat si třeba 2000 v záloze :)

              Kámoš si koupil autora za 12000 před dvěma lety a teď hledá všemožné výmluvy, aby na něj nemusel sednout, jelikož prostě nejede. Když pak zjistil, co se nechá postavit za trochu větší peníz, tak si rval vlasy.

              Najdeš i kola v Pze u Němčíka jako toto http://www.cyklonemcik.cz/…-tr-cross-lx, ale prostě to nebudeš mít „na míru“. Ale s Němčíkem nemám osobní zkušenost, jen ho tu dost lidí doporučeuje.

              Pročti fórum a hodně se dozvíš.

              jinak není českého kola, všechny komponenty jsou z Asie. Jen jde o to, kdo a kde to složí.

              0 0
              • nitraq  

                Což o to, českého kola je, ale ne za tyhle peníze a jako první kolo pro někoho.

                0 0
        • Pajas04  

          A nějaké zdůvodnění proč by ses měl na 29" méně nadřít na hezkých cestách máš? Ono to je totiž většinou přesně naopak (při stejném rozpočtu).

          Rám max 17", 19" už by byl příliš velký.

          0 0
          • vincent1  

            Upřímně? myslel jsem si že je pro cesty vhodnější rychlejší při stejném šlapání větší kolo, pak jsou tu ty známé výhody hladší překonání nerovností = pohodlí, ale přiznám se neumím to vysvětlit. Měl jsem před týdnem možnost se projet na 29 a jelo se krásně lehce bez odporu, ale je fakt že to byl jiný pocit, menší obratnost? Zdálo se mi to tak. Možná ta 27,5 bude to pravé.

            Trochu odbočím, velikost kola je strašně moc i o tom pohodlí a je jedno na čem, jezdím 16 let na mašinách a když jedu na něčem co má ve předu 19 palců oproti běžným 17 ten rozdíl je velký. 21palců je už žehlička kterou nerozhází ani naše nejhorší tankodromy, myslím silnice:-)

            0 0
            • Erknold  

              A pecka je, že kros má ten úplně samý ráfek jako 29 ;) Vše je 28 :)

              0 0
            • Fidži_CZ  

              Jestli myslíš mašiny motorky, tak to prosím rozveď o žehlení 21" kolem. Jezdím taky, silnice i enduro. Ale na silnici jsem výhodu velkých kol zatím nezjistil :)

              0 0
              • vincent1  

                Projeď si špatnou cestu na hornetu, pak na v-stromu, a pak na tr650terra pak to samé ještě na nějaké opravdu špatné cestě ala UA, myslím že rozdíl poznáš:-) samozřejmě svojí roli hrají zdvihy atd. ale tak jsem na bike fóru podrobný být nechtěl.

                0 0
                • Fidži_CZ  

                  Horneta i V-Stroma sem měl, na UA sem taky byl. A rozdíl v pohodlí je daný z 90% nastavením tlumení a zdvihy, ne velikostí kol ;) Pokud na silnici nejsou lochny jak po granátech, tak rozdíl dělá jen tlumení.

                  Tím hlavní argument pro 29" padá, kup 26"

                  0 0
                  • vincent1  

                    Taky mám zkušenost s výše zmiňovanými krom terra,ale místo ní podobné gs650,xt,tenere. Ta velikost se myslím nedá okecat. Nicméně už jsem objednal kross :-)

                    0 0
              • Vilém  

                Jestli to nebude spis tim, ze to co ma 21" kolo ma vetsinou take krapet vetsi zdvih vidlice.

                0 0
            • Pajas04  

              No, ale není to tak. U 29" při srovnatelné ceně dostaneš těžší hlavně kola a pláště. Výkon potřebný k překonání valivého odporu je dle měřeni u 26" a 29" v podstatě identický. Takže na cestách dostaneš akorát těžší kolo a více se nadřeš.

              Ano, co se týče pohodlí a žehlení nerovností, tak je na tom 29" lépe kvůli nižšímu nájezdovému úhlu – menší ztráta energie, ale pokud uvažuješ o krosu, tak to asi stejně moc nevyužiješ.

              Takže celkově: pokud bys jezdil více v terénu, mohla by teoreticky být 29" lepší (pokud Ti nevadí pro většinu lidí odporný vhzled 15–17" rámů u 29" kol). Na cesty je, při stejném rozpočtu a pokud netrefíš na nějakou mega super slevu, ale lepší 26"…

              0 0
    • Jakobo  

      Prri tvoji vysce a rozpoctu si kup nejakou 26" a nevymyslej. Dostanes mnohem lepsi osazeni. Namatkou toto nebo toto ovsem 19 ti bude velka. Pripadne kontaktuj Scalara a popros o nabidku stavby krose.

      0 0
      • vincent1  

        Pěkná kola, na to druhé jsem se už díval, ale 27,5 nebo kros 28 minimum. Scalara budu mít v záloze.

        0 0
    • vincent1  

      Ještě jedna věc, upřednostnil bych V brzdy – důvod? jednoduchost. Myslím že výhody kotoučů při svém ježdění využiji pramálo a večka jsou levnější.

      0 0
      • Deathwing  

        u 29 to bude s V tezky, moc ramu a vidlic se nedela, u 27.5 bude nabidka obdobna ne-li horsi, u crossu to nebude problem

        a cenove tak velky rozdil taky nebude

        0 0
    • vincent1  

      Skoro se to sem bojím dát.. Jel jsem se na tom kole projet a líbilo se mi. Pěkně fungovalo, ale co na něj řeknete vy? http://www.acstar.cz/…ire-500.html

      0 0
      • Deathwing  

        udavana vaha je dost velka, pohon je jen 8 rychlostni a ta vidlice ma 2,7kg

        treba tady je lehci kolo

        http://www.cyklonemcik.cz/…eore-v-brake

        9 rychlosti deore a acera, lehci vidlice, podstatne lepsi kliky a celkova udavana vaha 12.8 ve velikosti 20"

        0 0
        • vincent1  

          Jak tak do toho začínám vidět, to je už pěkné kolo.

          A vůbec ten Maxbike má velice pěkný konfigurátor na svých stránkách.

          0 0
          • Erknold  

            To mi připomnělo, obecně menší výrobci typu MRX/Scud, nebo Sprinter/Core apod. nebudou mít problémy na sériovce dát třeba jinou vidlici. Když jsem sháněl kolo, tak jsem zkusil třeba toho Scuda a nebyl problém i s jiným řazením. To jen kdybys měl v okolí nějaký krámek, který prodává i menší české značky.

            Prostě je období customizace :) Je to možná o trochu dražší než Němčík, nebo stavba, ale proč ne.

            0 0
      • Erknold  

        Není to třeba z mého pohledu nejlepší poměr cena výkon, ale každý má jiný pohled. To máš jako u aut. Všichni nejezdí v BMW a někdo je spokojen i s Korejcem, nebo Francouzem.

        Stejně důležité jako samotné kolo je i pro dost lidí přístup samotného prodejce. Pokud máš někde blízko člověka, který to prodává, má dobrý přístup, jsi s ním vnitřně spokojen, tak o co jde. Bude to Tvé kolo, které sis vybral a pokud sem nenapíšeš, že jsi ho koupil, tak Ti ani nikdo nebude psát, že jsi mohl koupit někde jinde lepší :)

        Navíc, pokud bys koupil nějakou žiletku, tak bys ujížděl ženě a časem i prckovi, což by se ve výsledku obrátilo proti Tobě. Navíc i žena by pak chtěla krásné a dobré kolo a stálo by tě to další peníze ;) Příjemný cyklo výlet s rodinou nedělá jen kvalita kola.

        0 0
    • vincent1  

      Tak objednáno http://www.cyklonemcik.cz/…eore-v-brake Žena už začala brblat, že pořád vybírám to kolo :-) Nakonec jsem se rozhodl pro kross. Díky moc všem za rady. Uvedlo mě to trochu do reality.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.