• Hynas

    Přátelé,

    kolega z práce si koupil fungl nový tlumič ARIO RLR na meridu, vybalil ho z krabičky a zjistil, že tlumič je i přes odemčení tvrdý jako kámen (zkoušíme obě polohy zavírání).

    A to i přes to, že zcela vypustil vzduch…tlumič nejde vůbec stlačit…

    Zatím to zkoušíme ručně, do rámu to vetne až odpoledne.

    Zeptám se tedy…povolí to, když se na kole propruží (možná jsou vevnitř nějak zalepená maziva…) nebo je to nějaká závada? Díky za info.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jIrI___  

      Nezamáčknul jsem i vypuštěný RP2, musel jsem se o něj opřít celou váhou. Takže bych z toho nedělal žádné unáhlené názory a namontoval ho :)

      0 0
    • LRRTM1  

      Zrovna o wejkendu jsem měl vyndanej vzduchovej X-Fusion. Jak píšou ostatní – i vypuštěnej je docela makačka stlačit. Byl bych v klidu.

      0 0
    • Hynas  

      A už to pruží…(přivřeli jsme tlumič do dveří, větší páka) :o)

      No ale k nemilému zjištění kolegy jsme zjistili jinou věc…a to, že při zamčení locku na řidítkách (tj. uzamčený poploc) dojde paradoxně k otevření tlumiče a naopak při otevřeném poplocu je tlumič tvrdý?

      No je toto normální?!?

      0 0
      • Sup7  

        jj zamykání funguje obráceně. Uvolněná vratná pružina mechanismu zamykání/PopLock v poloze odemčeno – tlumič zamčený a obráceně.

        0 0
        • Hynas  

          A dá se to nějak otočit?

          0 0
          • Sup7  

            Už je to dost dlouho, co jsem tohle kutil, ale myslím, že to jde.

            Tlumič bylo potřeba otočit v rámu obráceně – oko pístnice uchytit do rámu, oko na těle do vahadla. Mechanismus zamykání sundat, otočit pružinu, opěru bowdenu otočit o 180°. Snad si to dobře pamatuju, že to i fungovalo, ale já to stejně dal hned do původního setupu, protože páčka PopLocku natlačená na řidítko při otevřeném tlumiči mi připadala logičtější.

            0 0
            • Hynas  

              Díky za info, poradím kolegovi.

              On si usmyslel, že chce mít tlumič s dálkovým, aby mohl zavírat zvlášť vidlici i tlumič a obojí samozřejmě stejným směrem…tj. natlačení na řidítka zamknuto a naopak.

              0 0
              • Sup7  

                Tomu rozumím. Já to měl v kombinaci z Axonem Werx, takže páčku na tlumič a tlačítko na vidli, proto mi to nevadilo.

                0 0
              • Sup7  

                Schválně jsem kouknul do literatury a nejsem si jistý, jestli to u novějšího Aria půjde překopat.

                Já ho měl v provedení na prvním obrázku. Novější to mají jinak viz druhý obrázek

                0 0
                • Hynas  

                  Když se na to dívám a snažím se to pochopit, tak defacto obrácení tlumiče (a přehození vodicího ramínka držáku bovdenu) dojde jen k úpravě pozice tlumiče a vedení lanka (asi např. pro potřebné umístění v rámu různých kol). Pohyb táhla v tlumiči (ovládající otevřeno a zavřeno) nijak ošulit nejde – to se bude otáčet vždy stejně.

                  0 0
                  • Sup7  

                    Možná jsem měl pružinu s obráceným tahem a všechny díly seskládané zrcadlově. Je to dlouho, ale mám pocit, že to fungovalo obráceně než byly piktogramy zamknuto/odemknuto na tlumáku.

                    0 0
      • Peslezedirou  

        Hele, není to nějak porouchaný?

        0 0
    • maajkee  

      On si někdo dobrovolně koupí tenhle tlumič? :)

      100× radši nějakej x-fusion.

      0 0
      • Hynas  

        Za dvojku prý dobrý a pro jeho ježdění postačující.

        0 0
        • maajkee  

          Tak pokud nevyžaduje využití celýho zdvihu, požaduje velkou progresy, tak proč ne :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.