Zdravím Bikeři,
Při zapůjčení testovacího kola 29´Orbea Occam před 4 měsíci se mi zdálo, že tlumič FOX CTD BV Remote propružoval prakticky stejně ve všech 3 polohách CTD. Při vrácení kola jsem na to dealera upozornil – prý šlo o špatné nastavení ovládání.
Protože kolo mi ve srovnání s dalšími mnoha modely jinak naprosto vyhovovalo, koupil jsem je a odejel s ním na dovolenou.
Na první vyjížďce se začala projevovat tatáž závada, navíc se projevil výrazný únik oleje z tlumiče. Též vidlice FOX 29 FIT CTD REMOTE QR15 100 (společné ovládání) se nedala prakticky uzavřít – propružování bylo pořád otevřené. Žádná závada v chodu lanek nebo pohybu uzavíracích mechanismů ale patrná nebyla.
Po návratu k dealerovi tento vymontoval tlumič i vidlici a poslal do odborného servisu (zřejmě CykloŠvec) s tím, že na vidlici tohoto typu se podobné závady projevují a tlumič že je vadný. Po namontování zpět se vidlice chová standardně (zavírá na polohu C asi na 90%), ale u tlumiče kromě zastavení úniku kapaliny žádná změna – ať je tlumič v kterékoliv poloze pohupuje prakticky stejně. Dle sdělení dealera, jde údajně o vnitřní konstrukci tlumiče, který nezavírá schválně – ale na co je tam pak ovládání se 3 polohami, když tlumič se chová pořád stejně ?
Dealer nabídl, že mi kolo osadí jiným tlumičem – standardním FOX 2013 FLOAT CTD-REM BV Kashima, s čím jsem souhlasil. Kolo jsem si převzal večer před týdnením výjezdem a až na druhém konci republiky zjistil, že vahadlo ťuká do rámu – jako by byl tlumič delší – vypodložil jsem místo dotyku, aby se rám ani vahadlo nepoškodily a vrátil se k dealerovi. Ten následně (!) zjistil, že nový tlumič je o 5 mm delší než původní – který je údajně „tak vyroben pro Orbeu“ a údajně se s tím nedá nic dělat, vnitřní komponenty jsou prý nezaměnitelné. Takže tam snad vrátit původní nefunkční tlumič ? Nesetkal se někdo s takovou „funkčností“ tlumičů a rozdíly v délce ? Připadá mi to jako špatný vtip.