Tlumič FOX CTD BV Remote na Orbea Occam - nefunkčnost

15 nepřečtených
  • petrkolo

    Zdravím Bikeři,

    Při zapůjčení testovacího kola 29´Orbea Occam před 4 měsíci se mi zdálo, že tlumič FOX CTD BV Remote propružoval prakticky stejně ve všech 3 polohách CTD. Při vrácení kola jsem na to dealera upozornil – prý šlo o špatné nastavení ovládání.

    Protože kolo mi ve srovnání s dalšími mnoha modely jinak naprosto vyhovovalo, koupil jsem je a odejel s ním na dovolenou.

    Na první vyjížďce se začala projevovat tatáž závada, navíc se projevil výrazný únik oleje z tlumiče. Též vidlice FOX 29 FIT CTD REMOTE QR15 100 (společné ovládání) se nedala prakticky uzavřít – propružování bylo pořád otevřené. Žádná závada v chodu lanek nebo pohybu uzavíracích mechanismů ale patrná nebyla.

    Po návratu k dealerovi tento vymontoval tlumič i vidlici a poslal do odborného servisu (zřejmě CykloŠvec) s tím, že na vidlici tohoto typu se podobné závady projevují a tlumič že je vadný. Po namontování zpět se vidlice chová standardně (zavírá na polohu C asi na 90%), ale u tlumiče kromě zastavení úniku kapaliny žádná změna – ať je tlumič v kterékoliv poloze pohupuje prakticky stejně. Dle sdělení dealera, jde údajně o vnitřní konstrukci tlumiče, který nezavírá schválně – ale na co je tam pak ovládání se 3 polohami, když tlumič se chová pořád stejně ?

    Dealer nabídl, že mi kolo osadí jiným tlumičem – standardním FOX 2013 FLOAT CTD-REM BV Kashima, s čím jsem souhlasil. Kolo jsem si převzal večer před týdnením výjezdem a až na druhém konci republiky zjistil, že vahadlo ťuká do rámu – jako by byl tlumič delší – vypodložil jsem místo dotyku, aby se rám ani vahadlo nepoškodily a vrátil se k dealerovi. Ten následně (!) zjistil, že nový tlumič je o 5 mm delší než původní – který je údajně „tak vyroben pro Orbeu“ a údajně se s tím nedá nic dělat, vnitřní komponenty jsou prý nezaměnitelné. Takže tam snad vrátit původní nefunkční tlumič ? Nesetkal se někdo s takovou „funkčností“ tlumičů a rozdíly v délce ? Připadá mi to jako špatný vtip.

    0 0
    • kubad  

      FOX měl bohužel s uvedením vislic a tlimičů 2013 CTD problém a dost se toho posralo, zbytek už jde na vrub šikovnosti mechanika

      bohužel délky si výrobci občas nechávají dělat atypické

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MlokCZ  

      Z fotky vidím interní nastavení velocity tune L. Není vidět další interní nastavení a to tlak Boost valve.

      Stejně jako dříve u RP23, tak obě nastavení ovlivňují všechny polohy tlumiče (dříve dvě, teď tři).

      Nejvíce ovlivňuje citlivost nebo také opačně omezováíní (jak pro otevřený mod descent, tak pro omezené módy trail a climb) tlak Boost valve.

      K tomu se ještě přidává přepákovací poměr zadní stavby (čím menší přepákovací poměr, tím výraznější je omezení kompresí tlumičem při stejném nastavení).

      Už máš velocity tune L (low), tzn. nejmenší omezení tlumící kompresní části, které je závislé na rychlosti pohybu tlumiče.

      A pokud k tomu máš ještě nízký tlak Boost valve, tzn. 175psi a nebo dokonce ještě nižší, tak důsledkem bude velmi malé omezování (v trail poloze klidně až zcela neznatelné a v climb je decentně).

      Pokud chceš větší omezování všech poloh, tak je potřeba nechat přenastavit tlumič.

      Začít můžeš tlakem Boost valve, to je z toho nejjednodušší a měl by to být schopen každý servis, který umí standardní servis tlumící části.

      Klidně nechat nastavit i na 225psi nebo dokonce 250psi (nevím teď z hlavy maximální povolený tlak).

      Ovšem musíš počítat s tím, že když se výrazně zvýší tlak Boost valve, tak nejen, že trail mód začne být výraznější a climb mód omezovat o hodně více, ale také současně začne být tupější i descent mód.

      Velocity tune má pak jiný význam (omezení v závislosti na rychlosti pohybu tlumiče), ale nepřímo ovlivňuje clitlivost (a tedy i omezování ve všech režimech) také.

      Velocity tune ale už jen tak servisy nezmění a i když ano, tak se jim dost často nedaří to nastavit tak jak to reálně odpovídá tomu příslušnému nastavení velocity tune (je to low, medium, firm).

      Tohle je už na změnu celé soustavy planžetek.

      Začal bych každopádně stejně jen samotnou změnou tlaku Boost valve. Jen si rozmysli o kolik, abys pak nenadával, že je to necitlivé i v descent módu.

      Já tu mám pro přímé srovnání dva totožné CTD tlumiče (jiné délky, jiný rám), jen se lišící tlakem Boost valve a to 175×200psi. A na mojem rámu i jen těch 25psi jediného rozdílu je opravdu velký rozdíl. Mám ale rám s menším přepákovacém proměrem, takže výraznější projev komprese.

      Na mojem rámu pak stačí i těch 175psi (k tomu Velocity tune M, tedy střední nastavení), aby to v climb módu omezovalo už poměrně dost (tak akorát na hranici mi to stačí pro jízdá ze sedla).

      Při 200psi to omezuje už o dost více a při jízdě ze sedla to pro mojí kombinaci tlumič a rám udrží i silovější záběr (to se 175psi už neudrží).

      0 0
      • MlokCZ  

        Já tu mám pro přímé srovnání dva totožné CTD tlumiče (jiné délky, jiný rám).

        K tomu jen doplnění, že ta jiná délka a rám je ve srovnání s tou Orbeou. Jinak jsou ty dva tlumiče samozřejmě totožné délky na stejném rámu, jinak by srovnání bylo zcela nevypovýdající.

        0 0
      • petrkolo  

        Na fotce ten nový tlumič – ten delší.

        Asi to tedy vypadá, že budu požadovat vrátit původní, kratší tlumič a přenastavit ho – což mi ale u dealera tvrdili, že údajně nejde, mně se to zdálo divné. Bohužel foto původního tlumiče nemám.

        Nemůžeš poradit, kde by byli přenastavení schopní provést? Můj region působnosti je Praha, Střední Čechy a Liberecko – tam bych to měl všude při cestě.

        0 0
        • Pijer  

          Zastav se na Pankráci za Danem Boubínem v BikeLive ten ti tlumák nastaví jak budeš chtít.

          0 0
          • petrkolo  

            Díky, dobrý typ – znám je, kdysi mi úspěšně předělávali jiného Foxe

            0 0
    • MlokCZ  

      A samostatné aftermaerket Fox CTD tlumiče se prodávají s interním nastavením velocity tune M a rebound tune M. Boost valve jsem viděl jak 175psi, tak 200psi (to je ale nejsnažší nechat změnit, tak je to celkem fuk).

      Proto mohl být ten druhý zkoušený tlumič s výraznějším kompresním útlumem a více omezovat ve všech polohách.

      A to, že má Orbea nestandardní délku tlumiče, tak to nechápu proč. Standardních délek je poměrně hodně a nechápu výrobce, kteří použijí nějaký nestandardní mezirozměr a pak tím zamezí snadné výměně za jiný tlumič. Já bych takový rám rozhodně nechtěl.

      0 0
    • Turbo  

      Podle mě tam je 184×44, což je standard. délka.

      http://www.tftunedshox.com/…-rear-shocks.

      Orbea používá standard rozměry.

      0 0
      • Turbo  

        Dát tam 190 je pěknej fail!

        0 0
        • petrkolo  

          Máš pravdu – byl to omyl ze strany dealera. Naštěstí to vzali zcela na sebe.

          0 0
      • Turbo  

        http://www.cyklosvec.cz/…ish-kashima/ tohle je verze bez BV.

        Nechal bych si nastavit ten původní a ten dlouhej vrátil.

        0 0
        • petrkolo  

          Vrátil jsem dlouhý tlumič a mám od Dana Boubína přislíbenou úpravu toho stávajícího, který ani po novém nastavení u něj prakticky nezavírá ani v poloze Climb – někdy počátkem října by měl mít potřebný komponent k dispozici – prý ho požaduje víc lidí…

          0 0
      • petrkolo  

        Hledal jsme na stránkách Foxu a tam ta délka 184 nebyla a dealer taky tvrdil, že taková není – teď vidím, že pokud se nepovede předělání tlumiče u Dana Boubína, mám šanci.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.