tlumič Fox - vlastnosti v závislosti na interním nastavení

59 nepřečtených
  • romachain

    Omlouvám se za další thread na podobné téma, ale nikde to není ucelený. Zajímá mě odhad funkčnosti tlumiče na mýho Rushe. Měl jsem domluvený Fox Float RP2 2010, VT L, BVT 175, RT M, ale bohužel z toho sešlo. Teď se mi nabízí Fox Float RP23 2010 VT F, BV 225, RT L. Oba s normální komorou. Ty nastavení se dost liší a já si nejsem jistej, jestli ta 23ka s jejím nastavením má šanci sloužit k mojí spokojenosti. Pro úplnost dodám, že vážím ±100 kg, nevím jestli to má na správný odhad vliv.

    0 0
    • Hynas  

      Jestli je jetý, zapůjčil bych a zkusil v terénu přímo.

      Pokud je to funglovka, pak koupit, jezdit, nechat, nebo nechat a zvyknout si, nebo prodat.

      To jsem ti fajně poradil, co?

      0 0
      • romachain  

        Tu 23ku bych bral novou z mojekolo.cz.

        0 0
        • kubad  

          neřeš kup otestuj a případně necháš v Bikelive přestavit.

          0 0
          • romachain  

            Tzn. že když pak teoreticky zjistím, že by mi vyhovovalo jiný nastavení VT, RT nebo BV, tak mi to udělají? Na kolik taková sranda přijde víme?

            0 0
            • pepek  

              víme, 1120+pošta

              0 0
              • MlokCZ  

                A jak jsi byl spokojený s přenastavením?

                Já měl dva RP23 216/63mm. V originále následovné:

                • jeden VT L, RT L, 175psi, který mi přesně sedí
                • druhý VT F, RT L, 225psi, který jsem chtěl upravit jako ten první

                Tak jsem poslal do Bikelive s požadavky toho prvního a tlumič mi upravili. Jenže po úpravě se zdaleka jako ten první nechoval. Bylo znát, že komprese už to neomezuje tolik, takže byl upraven a správným směrem. Chováním byl ale tak maximálně na půl cesty mezi těmi originály.

                Pak jsem na eBay narazil za levno na další se stejnými parametry v originále jako ten první a navíc s Kashimou (to není rozhodující, ale jako bonud proč ne). Tak jsem ho pořídil. A choval se stejně jako ten první, možná ještě o malý chlup citlivější (možná lehce Kashima pomohla).

                Tím jsem došel k tomu, že přenastavení není úplně ideální řešení.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A ani s úpravou v TF tuned jsem v jednom případě nebyl 100% spokojený. Tam jsem nechával upravovat dva tlumiče. První s požadavky maximální citlivost a nějaké další slovy popsané. Ten mi rovnou sednul (a kdyby ne, tak to nebyl exaktní popis, takže bych se nemohl zlobit že je to trochu jinak).

                  Když jsem upravoval druhý tlumič (stejný typ, stejný rozměr), tak jsem chtěl totožné nastavení jako pro ten první. A bylo přislíbeno, že to tak bude, že to mají u všech kousků poznamená, jak byl nastaven. A když přišel, tak se choval znatelně jinak (přímé srovnání).

                  U TF tuned je možnost zdarma nechat jednou přenastavit, ale zrovna se mi nehodilo to tam znovu posílat a navíc díky poštovnému to i při práci zdarma nevyjde na tak málo.

                  Takže ty úpravy zase tak jednoznačné nejsou. V originálním stavu jsem ještě nenarazil na to, aby se dané interní nastavení chovalo jinak než by mělo.

                  0 0
              • maajkee  

                Tak to je dobrý, tohle mi psali od Švece :)

                Dobrý den,

                servis FOX provádíme už 10 let a předělání BV z Lite na Medium neni problém,

                jen vám nikdo nezaručí jek se bude kolo po tomto zásehu chovat:-( Cena

                zákroku je cca 3200kč.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já se před pár lety dotazoval u Švece na změnu compression tune a to byla ještě lepší odpověď.

                  Že by to bez problémů zvládli, ale že cena by byla vysoká (přesná částka nepadla) a že to rozhodně dělat nebudou.

                  0 0
                • maajkee  

                  Psal jsem jim, že to je teda zajímavý, že v bikelivu to dělají za 1150,– Kč

                  Naspali mi toto:

                  Dobrý den,tak to jsou kouzelníci protože jen ta pístní soustava stojí 1700kč.Hlavně

                  se nezapomente podívat co vám po servisu tlumiče vrátí jako díly které v tlumiči

                  prohodí protože…

                  Děkuji.

                  S pozdravem

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • mr.antik  

                  BV se ladí tlakem, ne?

                  0 0
    • romachain  

      Jedná se přesně o tento kousek: http://www.mojekolo.cz/…t-valve-2010

      Nenašel jsem výhodnější nabídku. Hledal jsem dostatečně???

      0 0
      • mr.antik  

        Nehledal jsi na ebay.de tam jsem kupoval takový tlumič cca za 5 tis (nový)

        Ale nevim jestli to má na ten rám smysl.

        0 0
        • romachain  

          Na ebay jsem našel nejvýhodnější RP2ku, ale cenovej rozdíl zanedbatelnej. On je už asi trochu problém, že tyhle starší ročnáky už moc nejsou a novější sou zas hrozně drahý. Tlumič (nějakej) potřebuju, tak proč by se tento na můj rám neměl vyplatit. Jezdit ho plánuju ještě dlouho, tak ať to stojí za to. Ještě alternativa by byl XFusion (nějakej ten jejich top), kterej je za podobné peníze a asi by taky posloužil, ale já bych moc rád Foxe…

          0 0
          • mr.antik  

            tak jestli je současný v háji, tak je to jasný no. Ale klidně bych zkusil xfusiona

            0 0
          • MlokCZ  

            Málo hledáš. Je potřeba projít více eBay (vždy procházím minimálně německou, anglickou, US a často i Kanadu).

            Mimo EU počítej se clem a případně DPH. I tak se to ale i s tím u tlumičů často vyplatí.

            0 0
      • Vilém  

        Ja nasel neco tu, tady nevidim delku.

        0 0
        • romachain  

          Ten první vypadá slušně, ale je to ještě starší kousek bez BV a navíc s HV komorou jestli to dobře vidím. Ten druhej je bohužel 200 mm :-(

          0 0
        • romachain  

          Tak mám rozjednanou variantu toho prvního z kola-visek. Je na něm malej vryp, má být upraven tak, že těsnění nepoškodí. Je na něm pro mě nevhodné komora HV, ale zrovna je na cyklobazaru odpovídající komora standartní, takže když bych to vzal a tu komoru prohodil, dostanu tlumič ročník 2009 bez BV se standartní komorou a prostředníma nastaveníma. To vše za lepší cenu než ten kousek z mojekolo s nevhodnýma nastaveníma.

          0 0
          • kubad  

            a to se vyplati koupit stary poskozeny tlumic, menit komoru :-) a doufat ze to bude fungovat, zkus taky obcas zapojit mozek

            ale tak hlavne ze je to trochu levnejsi ze.

            pokud ti jde o cenu kup novy tlumak RS nebo X-Fusion.

            0 0
            • romachain  

              RS mě neoslovilo (kterej kdyžtak?) a od X-Fusion se mi líbí až model za 8,5 (RSX nebo tak nějak) :-) Jsem rád že tohle fórum existuje, třeba teď jsem z toho vybírání tlumiče už fakt nešťastnej a tyhle podněty mě doufám nakonec dovedou k rozhodnutí, kterýho nebudu v budoucnu litovat. U tohoto jsem vycházel z toho, že te „starej“ je ale nejetej, mini-vryp by vadit nemusel(?) a vyměnit komoru je snadné. Chybějící BV podle jinýho vlákna skoro považovat za výhodu?

              0 0
              • MlokCZ  

                Chybějící BV určitě není výhoda. Až tlumiče s BV mají high speed expanzi.

                0 0
              • kubad  

                ok tak cekej a hledej :-)

                neco se casem objevi

                0 0
    • romachain  

      Mám strach že to nastavení bude úplně naprd. Že to nebude vůbec citlivý (VT F) a že to bude kopat (RT L). Výhodou by měl být skutečně omezující PP. Vůbec nevím jak se mění projev při různých tlacích BV.

      0 0
      • kubad  

        no to asi bude bude no , proto platí to co sem psal o přestavení.

        cenu si tam snad dokážeš ověřit telefonicky ne?

        0 0
    • MlokCZ  

      Chvíli sleduj eBay. 190/51mm je jeden z nejvíce prodávajících rozměrů a dříve nebo později narazíš na pěknou cenu s téměř jakýmkoliv nastavením.

      Jen jsem mrknul na prvních pár inzerátů a našel třeba tohle:

      http://www.ebay.de/…330901707519?…

      165 euro (tedy cca 4300Kč) včetně pošty a nastavení jaké hledáš včetně malé komory.

      0 0
      • MlokCZ  

        Od té doby co jsou v prodeji novější CTD verze, tak ty starší verze se nabízí na eBay ještě za daleko lepší ceny než dříve. A i dříve se dalo koupit slušně.

        0 0
      • romachain  

        Pěkná nabídka, že bych ho teda vzal? Nebude to unáhlený? Má cenu čekat na lepší nabídku?

        0 0
        • kubad  

          :-) ty perlis

          0 0
          • romachain  

            To jakože už jsem se neměl ptát a fakt ho vzít asi, že? :-) Cena slušná, parametry „správný“…

            0 0
        • MlokCZ  

          Pokud jsi rozhodnutý pro dané nastavení, tak bych ho hned vzal. Jestli se najde nějaký další, tak určitě už nebude o moc levnější a nikdy nevíš, jestli se něco najde zase hned nebo až později.

          Ještě bych prošel aktuální nabídky a když nic nenajdeš, tak případně vzít.

          Já jsem ten jeden 216/63mm hledal asi dva měsíce pravidelného sledování eBay a díky tomu byl opravdu levný. Ty delší se kupují trochu hůře zvlášť když jsem také chtěl jedno přesné nastavení. Mě ale časově nic netlačilo.

          0 0
          • romachain  

            S tím nastavením je to tak, že předpokládám, že bude ideální. Skutečnost stejně ukáže až praxe, nemám prakticky s čím srovnat, to co jsem tam měl doteď byla parodie na tlumič. Požadavky jsou jasný: dokonalá citlivost, žádný pohupování při PP (připomínám, že mám jednočep:-))…

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak na takové požadavky je to jednoduché. To u starší verze RP23 nejde.

              Ten v odkazu z eBay splní tu citlivost. A propedal bude přesný opak toho co chceš, tedy bude omezovat naprosto minimálně.

              Opravdu hodně omezující propedal bude mít to opačné nastavení, tedy VT F + vysoký tlak BV. Tam ovšem bude zase hrozná citlivost i při vypnutém propedalu.

              U starší verze si prostě musíš vybrat co z toho více preferuješ.

              Tohle nějak řeší nová CTD verze, která má tři různé kompresní okruhy. Ale ještě jsem CTD verzi nejel, tak nevím jak přesně omezující ty dvě polohy jsou.

              0 0
              • romachain  

                Proto jsem to napsal kurzívou, vím že na tenhle tlumič mám protichůdné požadavky a je to tak, že preferuji tu citlivost. Doteď jsem měl „tlumič“ naprosto bez jakýchkoliv těchto vychytávek, pouhé nastavení odskoku a pohupování mi nevadilo. Takže si ve skutečnosti slibuju lepší citlivost, nebo aspoň takovej jakože lepší projev chodu (ten starej xfusion co jsem měl je fakt hroznej) a pocit omezení pohupování. Na nějaký silniční etapy to třeba trochu znát bude si říkám…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Těžší jezdec + spíš vyšší poměr přepákování zadní stavby (čím menší přepákovací poměr zadní stavby, tím výrazněji se projevuje komprese tlumiče), můj tip je, že nepoznáš rozdíl mezi vypnutým a zapnutým propedalem u VT L + 175psi BV.

                  Propedal při tomhle nastavení se hodí zejména do výjezdů v terénu, kde ponechá pořád dost aktivní zadní stavbu a sníží trochu sag (sníží ho dynamicky jak přeci jen lehounce omezuje chození do zdvihu a přitom nastavení expanze je pořád stejné, takže dynamicky se drží v menším zdvihu).

                  0 0
                  • romachain  

                    No a kdybych proti tomu postavil nastavení VT F, BV 225, RT L? Měl bych obavu z toho slabýho tlumení. No a taky aby to nebylo moc necitlivý. Zas je jasný, že pohupování by asi bylo na slušný úrovni. Jsem těžší jezdec, to jo. Navíc se nevyhýbám menším skokům. Posoudit jakej vliv na to všechno má konstrukce mojí zadní stavby neumím.

                    0 0
                    • maajkee  

                      Ono jako zásadní věc je, že konstrukčně se ta zadní stavba prostě houpe jak sviňa a ještě navíc se hodně kroutí, což je u jezdce tvé a mé hmotnosti poměrně dost znát. Proto já se Rushe zbavil.

                      Nevím jestli má vůbec cenu tuhle zastaralou stavbu nějak víc řešit a vrážet do toho prachy.

                      Neber to prosím jako nějaký rejpání. :)

                      0 0
                      • romachain  

                        Tohle už mám v hlavě srovnaný, Rush zůstává doma a dostane se mu tedy patřičné péče, potřebuje tlumič, tak mu dopřeju nějakej odpovídající tomu, co od něj očekávám. Pohupování mi absolutně neva, pokud bude v terénu brát to, co má. Trochu se to kroutí, to je fakt, ale s tím prostě musím žít.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Jasan, tak uvidíš časem. Já jsem se narážkám na nefukčnost jekylla a pak rushe bránil a obhajoval si ho. Ale potom co jsem zkusil cube, fsr od spešlu a teď idrive od gt, tak jsem prostě pochopil to co mi všichni předtím říkali. Všechny ty systémy prostě fungujou :)

                          ale chápu, že cannony jsou prostě tvoje láska a nic moc lepšího od cannona není, krom nových modelů. Pak jedině alespoň přepákovanej jednočep RZ, ale to je takovej cannon necannon :)

                          0 0
                          • romachain  

                            Přesně, RZ je o ničem a nový modely se mi sice líbí, ale vlastně bych ani nevěděl kterýho bych bral nejraději. Takže Rush si ještě třeba i pár let odkroutí a kdoví co bude pak. Zatím se mi líbí, funguje, rozhodně mě v ničem neomezuje. Prachy co jsem do něj nasypal si prostě musím postupem času vybrat ve společných zážitcích :-)

                            0 0
                    • MlokCZ  

                      Nastavení expanze (RT) x těžký jezdec nedokážu posoudit, protože mám jen 70–72kg.

                      S nastavením RT jsem nikdy moc neexperimentoval, pro mě vždy bylo ok RT L a nebyl důvod více testovat RT M nebo RT F.

                      RT L je pro mě ok v obou vlastnostech. Tedy jak nastavení HS okruhu, tak rozsah externího nastavení LS okruhu.

                      A co se týká komprese:

                      Pro představu srovnání dvou RP23. Není to zcela přenositelné, protože jsou delšího chodu a ježděny na rámu s poměrně nízkým přepákovacím poměrem (tedy více se tam projeví omezení komprese).

                      • 1) VT L + 175psi
                      • 2) VT F + 225psi

                      Je to tak extrémní rozdíl, že 1) se zapnutým propedalem na maximu (na trojce) je mírně citlivější než 2) s vypnutým propedalem.

                      0 0
                      • romachain  

                        Až tak? To je teda drsný. No jak jsem říkal, upřednostním citlivost. Možná by byla nejlepší zlatá střední cesta, tedy VT M, ale to bych teda mohl kdyžtak řešit třeba po sezóně úpravou, kde bych požadoval navýšení VT, případně i BV. Samozřejmě za předpokladu, že bych měl pocit, že citlivosti je až zbytečně mnoho a přitom se to nekonečně houpe. Správně?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          VT M určitě můžeš zkusit. Pocitově má o něco blíže k VT L. A Tlak BV je jediný parametr, který při úpravě snad ani nelze pokazit, takže tam je změna určitě bez problémů.

                          Se změnou tlaku BV se kromě citlivosti bude lehce měnit i progresivita (ale opravdu jen lehce).

                          Pokud bys takový chtěl koupit rovnou, tak kombinace VT M, RT M a BV 200psi se bude hledat na eBay výrazně hůře.

                          0 0
                          • romachain  

                            Ještě tomu dám pár minut, ale jsem prakticky rozhodlej pro ten z toho německa. Jestli to klapne a bude vše v pořádku, budeš u mě mít aspoň pivko kdybysme se někdy někde potkali za dobrej tip.

                            0 0
                            • romachain  

                              Zakoupeno, zaplaceno, čekám na dodání, dám vědět…

                              0 0
                              • romachain  

                                Takže, za týden to bylo doma, dnes otestováno zlehka a dojmy jsou super. Vlastně jsem doteď netušil jak může tlumič skutečně fungovat. Dokonce i poznám rozdíl mezi zaplým a vyplým PP, ale jen velmi málo. Vůbec mi to ale nevadí, i na otevřenej mód je to super, takže slabej PP je jen příjemnej bonus.

                                0 0
              • romachain  

                Jo a to CTD by mi nevadilo, ale jednak už je to za dost peněz, kzerý se mi do toho cpát nechcou a hlavně se mi nelíbí ten zlatavej design :-)

                0 0
                • maajkee  

                  Škoda, už si nepamatuju jaký nastavení bylo u toho Rushe, ale s propedalem se to fakt dost rapidně přestalo houpat.

                  0 0
                  • romachain  

                    Co má ta moja Rushe s RPLkem, tak na něm to nastavení není vůbec uvedený. Rozdíl mezi PP a open je znát.

                    0 0
    • mr.antik  

      Chápu dobře, že tohle je něco jako elastomerový doraz?, pod tou planžetou (nevim k čemu tam je).

      http://www.pushindustries.com/…34-s1–69.jpg

      Já jsem z průběhem svého tlumiče spokojenej, ale na posedních pár mm bych něco podobného uvítal – ale nevim z čeho to vyrobit. Viděl jsem něco takového i na pružinových tlumičích, nedá se to koupit?

      0 0
      • mr.antik  

        to je příspěvků, když nějakej honič chce vidět zadky v elasťákách a jak jde o něco ohledně kola, tak nic :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • kubad  

        to bude spíš vložka komory pro zmenšení objemu

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pavlik6022  

          souhlas, jen je místo silonu z molitanu… , jde se bastlit :)))

          0 0
        • mr.antik  

          asi jo, protože nevim jestli je možný, aby se ta planžeta při dorazu pohnula dozadu, mě tam přijde napevno. Jinak by to muselo být nad ní.

          0 0
    • Tina  

      Mám dotaz. Na Sparkovi mám tlmič Fox CTD s ovládaním na riaditkách. Vnútorné nastavenie tlmiča je vraj továrne upravené pre rámy Scott Spark. Tlmič je 190/50mm (aspoň dúfam). Zadná stavba má teda plný zdvih 120mm pri polohe (D)ownhill, 85mm pri polohe (T)rail a Lockout pri ©limb.

      Môj dotaz sa týka 2 vecí.

      1. dotaz: Tlmič sa pri pedálovaní stále trochu pohupuje. V minulosti som

      mala Sparka s Fox RP23 (zdvih iba 100mm). Tento tlmič mal nastaviteľnú

      platformu a to sa mi veľmi páčilo. Bajk sa pri pedálovaní choval ako HT a

      reagoval až na nerovnosti. Citlivosť sa dala nastaviť. U tohto tlmiča CTD

      žiadna platforma nie je a teda aj v polohe Trail sa mierne hýbe. Je možné

      tento tlmič CTD nastaviť aby mal podobnú platformu ako PR23?

      1. dotaz: Továrni jazdci Scott jazdia Sparky s prenastaveným tlmičom

      iba na zdvih zadnej stavby 100mm. Čítala som, že majú vnútorne upravený tlmič

      Fox na menší zdvih (38mm namiesto 50mm?). Tiež by som chcela prenastaviť na

      100mm. 120mm je na moje trápne bajkovanie po cyklochodníkoch zbytočne moc. Je

      v ČR niekto schopný prenastaviť tlmič Fox na menší zdvih? Aké máte

      skúsenosti so Švecom. Mám sa so svojími požiadavkami radšej obrátiť na

      Bikelive, alebo dokonca TF Tuned?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.